הנושא הטכני הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 12 מרץ 2023, 18:02

Laskin כתב:אני לא חושב שהדמו לא קיים, אלא שהוא כנראה לא רץ מדהים אפילו על 4090 למרות שנדמה לי שהצהירו אחרת.
מה ההבדלים בגולות?

להבנתי זה לא דמו, זה משחק, פשוט ב-scope קטן סטייל אסטרובוט. אז אני לא יודע אם הדחיה היא באמת משהו טכני, או פשוט עוד משחק שנדחה כמו אלף אחרים.

ובנוגע לגולות, יש מצב שאני מתבלבל, כי משום מה אני זוכר שהיו שני דמואים של גולות מאוד דומים אבל עם שדרוג משמעותי בדמו השני אבל אי לא מוצא שום עדות לזה באינטרנט. כנראה אבדתי את השפיות שלי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21713
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 12 מרץ 2023, 19:06

טוב הורדתי את הגולות וזה חביב ובאמת יש רק גירסה אחת
לא מצאתי איפה לשחק עם ההגדרות, יש דברים שם שמציקים לעין והוא גם לא במסך מלא משום מה, אבל נחמד

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 מרץ 2023, 12:12

אפיק הכניסו מנגנון חדש בעדכון לאנריל 5.1 בכדי לעזור עם גמגומי שיידרים. היום חלק מהגמגומים נגרמים משיידר חדש שמנסה להופיע על המסך ובגלל שהוא עדין לא מקומפל, המשחק לא מצליח לרנדר את הפריים הבא. הוא קופא עד שהקימפול מסתיים ואפשר להציג את השיידר. עם העדכון החדש, המנוע יוכל לדרוש את השיידר מה שיתחיל את הליך הקומפלציה, אבל המשחק ימשיך לזרום ובנתיים השיידר פשוט לא יופיע. כשהליך הקומפלציה מסתיים, השיידר יופיע בפריים הבא.

זה יכול ליצור מצבים סטייל אנריל 3, כשטקסטורות היו מתחילות מטושטשות ומופיעות לאט לאט עם הזמן. אבל קימפול שיידרים הוא חד פעמי לכל שיידר וזה בדרך כלל כמה מילי שניות ולא 15 שניות כמו הבעיה בתקופת אנריל. אז לבנתיים זה פיתרון מעניין.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 מרץ 2023, 21:55

מסתבר שבסוף Redfall לא משתמש באנריל 5, הוא רץ על אנריל 4.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 מרץ 2023, 11:05

“It’s going to be hard to hold 1440p/60 FPS for the most demanding games of the generation,” Montero said. “As much as Xbox wants to sell it this way I don’t think the average consumer will want to buy a Series S and establish it as their console for the whole generation. Personally I see it more as a support console, for example in our case at home we have a PS5 and a Series S that we use to play Xbox exclusive games or just to enjoy the wonderful Game Pass system. If we want to enjoy more resolution/quality we play on PS5 or PC directly.”

CEO of Red Hook Games

זה הולך להיות בעייתי ב2025 כשיגיעו קונסולות הפרו, מתערבים שנראה משחקים ב720P על הS עד אז?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 מרץ 2023, 12:03

אז שיהיו 720p. זאת קונסולת low end, מי שקנה אותה לא מצפה לביצועים מדהימים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מרץ 2023, 13:02

AMD דברה קצת על FSR3 שאמור להיות ה-DLSS 3 שלהם. הוא מביא שיפורים בביצועים של FSR2.2 ובנוסף מיצר פריים חדש. וכן, הוא עדין לא מבוסס AI.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21713
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 מרץ 2023, 13:09

אז על מה הוא מבוסס? מים? תפוזים?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מרץ 2023, 13:49

Laskin כתב:אז על מה הוא מבוסס? מים? תפוזים?

חלב והרבה תקווה.

הוא מבוסס על אותם וקטורים תנועה טמפורלים, בדיוק כמו FSR או DLSS, רק בלי שום AI כך שכבר עכשיו אפשר לנחש שהתוצאה תהיה פחות טובה משל NV.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 30 מרץ 2023, 17:05

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 אפריל 2023, 09:57

NVIDIA מוציאים בקרוב ספריה חדשה שנקראת NRC שמשתמשת בAI ורצה על הליבות AI שתשפר ביצועים של Path Tracing. מדובר בקאש מיוחד שנוצר על ידי רשת ניורונית שחוזה איפה בסצנה יש סיכוי גדול יותר לGI. ברגע שהמנוע של המשחק יודע איפה יש סיכוי גדול יותר לתאורה, הוא יכול לרכז יותר קרניים באזור X ולצמצם באזור Y - כלומר להשקיע את המשאבים של הGPU איפה שצריך ולחסוך איפה שפחות צריך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21713
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 אפריל 2023, 10:32

הם פשוט 2 דורות מעל התחרות, זה ממש מעצבן אותי... ומצד שני, לפחות מישהו פה מקדם אותנו לכיוון העתיד, בלעדיהם היינו תקועים כמו בעולם הCPU עם שדרוגים מינוריים משנה לשנה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 אפריל 2023, 10:35

Laskin כתב:הם פשוט 2 דורות מעל התחרות, זה ממש מעצבן אותי... ומצד שני, לפחות מישהו פה מקדם אותנו לכיוון העתיד, בלעדיהם היינו תקועים כמו בעולם הCPU עם שדרוגים מינוריים משנה לשנה.

ליטרלי שני דורות, סדרה 7000 של NV נמצאת בין סדרה 2000 ו-3000 של NV מבחינת ביצועי RT וזה לפני הAI.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 05 אפריל 2023, 14:53

בבטא של DX החדש מיקרוסופט נותנים ל-CPU לגשת לזיכרון של הכרטיס מסך. זאת מהפכה, זה אומר שהמחשב יוכל להתנהג כמו קונסולה ולהשתמש בזיכרון של הכרטיס מסך כזיכרון מאוחד.

בשילוב עם direct storage, המחשב יוכל לעבוד בדיוק כמו קונסולה. אולי לקונסולות יש יחידת דיקומפרסיה וצ׳יפ סאונד אבל המחשב עושה לזה brute force בקלות על הכרטיס מסך והמעבד שממילא חזקים משמעותית. החסרון הוא שאולי דרישות הזיכרון של כרטיסי המסך יעלו, אבל עדין יש למפתחים בחירה והם יכולים להשתמש גם בזיכרון מערכת וגם הזיכרון של הכרטיס מסך במקביל. אבל זה יקרה רק ממפתחים פיות מנוסים שיזרקו הכל על הזיכרון של הכרטיס מסך במקום לברור מה הולך לזיכרון וידאו ומה הולך לזיכרון מערכת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4724
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 05 אפריל 2023, 15:11

לא יודע אם בדיוק אותו דבר כי עדיין יש את העניין שבקונסולות ה-CPU וה-GPU יושבים על אותו die ובפיסי רוב הזמן זה לא המצב, אבל אני מניח שההפרש מאוד זניח כי תוכנתית באמת נראה שצומצם כאן פער מסוים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 05 אפריל 2023, 15:26

Uncle Pey'j כתב:לא יודע אם בדיוק אותו דבר כי עדיין יש את העניין שבקונסולות ה-CPU וה-GPU יושבים על אותו die ובפיסי רוב הזמן זה לא המצב, אבל אני מניח שההפרש מאוד זניח כי תוכנתית באמת נראה שצומצם כאן פער מסוים.

זה נכון אבל הזיכרון לא יושב על אותו die, הוא צ׳יפים נפרדים כך או כך.

הגענו למצב שמה שחשוב יכול לעבוד אותו דבר ומה ששונה יכול להפתר בbrute force.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אפריל 2023, 18:15

סרטון קצר וחשוב שפחות או יותר מראה לנו את העתיד של משחקי וידאו. לא רק בהשוואה לרסטוריזציה רגילה שיש היום בכל המשחקים, אלה גם בהשוואה למצבי RT הפאטצ׳ים המעפנים שיש היום במשחקים:
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אפריל 2023, 18:55

הנה fun fact, ידעתם שהצ׳יפ של ה-4070 קטן מהצ׳יפ של ה-XSX אפילו אם מסירים מה-XSX את ה-CPU? או במילים אחרות, אם מיקרוסופט הייתה מוציאה בחגים 2022 קונסולה מבוססת loveles, היא הייתה יכולה להריץ את סייברפאנק עם path tracing ב-1440p ב-80fps (עם DLSS כמובן).
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 21 אפריל 2023, 17:23

איבדתי את המוח ב6:15 עם הRT על הקירות, אלוהים זה נראה כל כך מציאותי פתאום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2023, 14:03

NVIDIA פרסמו מערכת דחיסת טקסטורות מבוססת AI חדשה שנקראת NTC. על פי המצגת שלהם היא מנצחת דחיסת BC (שהיא הבסיס לדחיסת טקסטורות עוד מאז המצאת השיידר ועד היום, בטעמים מתקדמים יותר כמובן) בפי 10 עד פי 16. בדוגמה שהם נתנו טקסטורה ב-1024x1024 בדחיסת BC לקחה 5.3MB בזמן שעם NTC אותה טקסטורה אבל חדה פי 16, כלומר 4096x4096, לקחה רק 3.8MB.

קידוד של הטקסטורות לוקח בערך דקה למפתחת כשהיא בונה את המשחק. לפתוח את הדחיסה בזמן אמיתי על הGPU, כלומר קריאה של הטקסטורוץ בזמן שהמשחק רץ, לוקחת 0.6 עד 1.1 ms. הם אומרים שיש להם יכולת לשפר את הזמני קריאה משמעותית.

המשמעות של זה היא לא רק שטקסטורות יקחו בסדר גודל פחות מקום בזיכרון, אלה שהן גם יוזרמו מהssd לזיכרון ויהפכו את הssd למהיר יותר באותו סדר גודל וגם החלק של הטקסטורות בגודל של ההתקנה יקטן באותו סדר גודל.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21713
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 09 מאי 2023, 16:03

נשמע על פניו מדהים, ולמרות שכבר די התגברו על זה בUE5 למשל - אולי זה באמת יהיה סוף של טקסטורות שנטענות מאוחר ועד אז הכל נראה נינטנדו 64 :)

מזל שיש את החברה הזו, הם מקפיצים אותנו לעבר עתיד מלא בממתקי עיניים…

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2023, 17:50

UE5 פתר בעיה אחרת - LOD ואיכות של מודלים. כאן מדובר בבעיה של טקסטורות. הפיתרון הזה בעצם נותן לחומרה מסויימת לעשות טקסטורות ברמה של דור מעליה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21713
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 09 מאי 2023, 18:11

יכול להיות גיימצ׳יינג׳ר גם לסוויץ׳ 2
אגב נינטנדו אמרו היום שאין שום חומרה חדשה ״עד לפחות אפריל 2024״

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2023, 18:31

אוי לא..
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38249
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מאי 2023, 20:56

Plegue tale קבל פאצ׳ 60 לקונסולות. זה די מרתק, שנמכו את הגיימפליי כדי להגיע לשם, זה די חסר תקדים בקונסולות. למשל בסצנות שוק צמצמו את מספר ה-NPCs והם גם מחושבים ב-30fps, וכנ״ל על העכברשים שגם הצטמצמו בכמות וגם מתרעננים ב-30fps. הוא תמיד היה קרוב לשם, היה לו מוד 40 וגרסת המחשב קבלה פאטצ׳ים ששפרו את הביצועי CPU משמעותית עם הזמן, אבל עדין היו צריכים לעשות הקרבות רציניות כדי להגיע לשם.

DF אמרו שהם יוציאו סרטון בנושא השבוע.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 47 אורחים