כמה דברים על הכתבה:
- קצת מצחיק להגיד שמשחק שיושב על ממוצע 88 ב OC התקבל בביקורות מעורבות, במיוחד בהתחשב בכך שזה הציון הכי גבוה של פפ ראשי מאז הפס2 (גם 7R, הטוב בהרבה לדעתי, קיבל 88, אבל בעייתי להגדיר אותו כמשחק פפ ראשי חדש).
- בפגישת משקיעים באוגוסט שלאחריה הגיעה הנפילה דווח בין היתר על ירידות של 40% סה"כ בגזרת המובייל ו mmo שהם האפיקים הכי רווחים שלהם בשנים האחרונות, אז אני מניח שיש לזה יותר קשר מאשר לכך שפפ16 לא עמד בציפיות הכי גבוהות של סקוור כי באותה נשימה גם נאמר שהמכירות שלו סה"כ היו טובות (כלומר המשחק עמד בציפיות של סקוור, פשוט לא ברף הגבוה שלהם, והכתב מטעה כאשר הוא מציג את הדברים בצורה הזאת וזו משום מה גם לא הפעם הראשונה שהוא עושה את זה). אגב, בדר"כ לא מכריזים על שתי הרחבות חדשות, ועוד כאלה שלא עבדו עליהן מראש, למשחק שהוא כישלון מסחרי, וגם לא סביר להכריז על הרצון לעשות שינוי אסטרטגי ולהתמקד יותר ב AAA במקום ב AA בדיוק לאחר יציאה של משחק AAA שלא מכר כמו שצריך. ככה נראה לי לפחות
- 3 מיליון ב 70$ על פלטפורמה אחת תוך כמה ימים אלה מספרים של משחק צד א' של סוני. זה שסקוור רוצה נואשות לשבור את תקרת הזכוכית שלה ושאחד המשחקים שלה ימכור כמו אלדןרינג/וויצ'ר/botw/mhw זה בסדר, אבל זה פחות קשור לביצועים האובייקטיבים של המשחק ויותר לציפיות לא ריאליות. אני זוכר במשך איזה עשור לפני שהם מכרו את כל הסטודיואים המערביים שלהם תמיד הם אמרו שהמכירות של כל אחד מהמשחקים שלהם לא עמד בציפיות, גם כאשר על פניו המספרים היו יפים מאוד. ואפילו עכשיו בכתבה של בלומברג מדברים על המשחק מובייל של פפ7 שיצא לפני כמה ימים וכבר זכה ל 5 מיליון הורדות, אבל איכשהו גם זה מאכזב את המשקיעים שלהם. נו, בסדר.
אז כנראה שאחת הבעיות שלהם זה שהם מעריכים יותר מידי את מה שיש להם ביד. פפ ב 2023 הוא לא פרנצ'ייז ענק, הוא פרנצ'ייז בינוני-גדול והוא מוכר בעקביות כמו פרנצ'ייז כזה. אני מעריך שפפ16 לא יהיה שונה ובסופו של דבר לאורך החיים שלו יגיע למספרים שהוא אמור לעשות שזה בערך 6- 10 מיליון, תלוי לכמה פלטפורמות הוא יגיע. למרות שעושה רושם ש word of mouth שלו לא מדהים, ונרשמת התנגדות מיוחדת של המעריצים שמייחלים לפפ בתורות או לפחות למשהו היברדי כמו 7R, אבל זה בעיקר רעש שסובב כל משחק פפ חדש, לא חושב שזה ישפיע על המכירות באופן דרמטי וימנע ממנו להגיע למינמום שהוא צריך לעשות (אף אחד לא שונא את פפ יותר מהמעריצים של פפ, ככה זה שכל משחק שונה בתכלית ולכל אחד יש את ההעדפות שלו).
- אגב פלטפורמות, הם היו ממש לא מזמן על במה אחת עם פיל ספנסר כאשר הם הכריזו שפפ14 מגיע ל xbox ולפי הדברים שנאמרו שם לא נראה לי ששיתוף הפעולה יסתכם רק במשחק הזה.
סה"כ לטווח הארוך נראה לי יותר בריא להיות על כל הפלטפורמות ולנסות להגדיל את הקהל שלך באופן טבעי יותר, אבל לא חושב שזה מה שיעשה את ההבדל מבחינתם. 7R היה אמור להיות בלעדי לשנה, אבל אחר כך הם העדיפו לקחת מסוני עוד תשלום בשביל להאריך את תקופת הבלעדיות לזמן לא ידוע נכון לעכשיו, ואחר כך כנראה עוד תשלום בשביל להביא אותו ל PS+ די מוקדם ובוודאי לנגוס במכירות הפוטנציאליות שלו. אז כנראה שסוני משלמים ממש טוב אם זה מה שסקוור בוחרת בעקביות לעשות שוב ושוב. כאשר המשחק הגיע למחשב הם גם העדיפו למכור בלעדיות זמנית לחנות של epic, אז נראה שבאופן כללי האסטרטגיה שלהם זה קודם לעשות כסף ממחזיקות הפלטפורמה, ולפחות במקרה של פורספוקן אני בטוח שזה השתלם להם יותר מאשר לסוני:)
ופרסונה 5 לא מכר 9 מיליון. המשחק המקורי+הרחבה+המשך+ספין אוף, כלומר 4 משחקים שונים של פרסונה 5 מכרו 9 מיליון לאורך 7 שנים על 7 פלטפורמות. פיינל פנטזי הוא עדיין הפרנצ'ייז הפופולרי בז'אנר, זה לא השתנה, למרות שפרסונה במגמת גדילה רצינית (ובצדק, משחק של 94) ופפ במקרה הטוב עומד במקום כבר 25 שנה.