DrKeo כתב:1) הסינגל של היילו 1 היה סביר מינוס, הוא לא היה ברמה של משחקי הסינגל הבאמת טובים
2) המולטי שלו היה מהמולטי הטובים בקונסולה, לא ברמה של משחק מולטי מוקדש בPC
3) הסינגל של היילו השאיר את מי שחפש סינגל לא מסופק, המולטי שלו היה מצויין למולטי קונסולה
מה שאמרת על אלמנט RPG לא רלוונטי, גם היום אין אלמנט RPG בכל משחק וזה גם לא משנה. מה שהיה בכל FPS באותה תקופה ולא היה בהיילו זה תוכן גיימפליי. בכל משחק היה סוג של תוכן שנתן עניין. בגולדן איי או PD היה לך בכל שלב כמה וכמה משימות והיית צריך לבצע אותן כשכל שלב היה בSETTING אחר לגמרי עם נשקים אחרים לגמרי ואוייבים אחרים לגמרי, בHL כל רגע עשית משהו אחר ושמו אותך בתוך עולם מתוסרט ומוגדר הייטב, בדאוס אקס היה לך ממש עולם מלא להסתובב בו ולעשות בערך כל מה שבא לך ובסיסטם שוק היה לך מערכת RPG בסיסית עם לוט ושדרוגים ועולם שלם שעמד מאחורי המשחק. בכל משחק היה רבדים שהפכו אותו למעניין לכל אורכו והם כולם היו HAND CRAFTED מתחילתם ועד סופם. בהיילו לא היה את זה. לא היו בוסים, לא היה תסרוט, לא הייתה התקדמות בנשקים, לא הייתה התקדמות באוייבים, לא היה שום פעילות חוץ מאשר תהרוג כל מה שמול הפנים שלך. דום פעל ככה, וולפנשטיין פעל ככה, משחקים ב2001 כבר לא פעלו ככה וגם ב99 כבר לא.
היילו פעל כאילו הוא היה משחק שלא הספיקו לעשות לו תוכן. בנו מערכת קרב כיפית (שכולל בתוכו גם AI ורכבים כמובן) ואז נתקעו בלי תוכן. כן, חלקים מהסיפור היו כתובים יפה אבל זה היה הכל סרטוני מעבר. בסופו של דבר קבלת משחק שלא הספיקו לעשות אותו. אין תסרוט, אין תוכן בתוך העולם, 100% ממה שאתה עושה הוא להלחם ואין שום פעולה אחרת לעשות בעולם הזה והשלבים עצמם הם COPY PASTE והמון המון המון המון BACK TRACKING. או במילים אחרות "עשינו לופ של 30 שניות כיפיות, אופס שכחנו לעשות גם משחק שהולך איתן". בעצם באותה מידה יכלת לשרשר יחד שלבי מולטיפלייר עם סרטוני מעבר בינהם ובוטים כשהמשחק יכפה עליך ושחק את אותם שלבים שוב ושוב ולחזור בהם הלוך חזור. זה בערך היילו 1. משחק מולטי שלא הספיקו לבנות לו סינגל.
1-3. אתה בדעת מיעוט. הביקורות שהיו על היילו הן שיש לו מולטיפלייר טוב בצורה אבסולוטית, וסינגל פלייר טוב בצורה אבסולוטית.
וחוץ מזה WAT!? מה שאמרתי על RPG רלוונטי בדיוק כמו מה שאתה אמרת על RPG. שכחת שאתה הזכרת את דאוס אקס כדוגמא למשחקים שהיילו לא למד מהם ויצאו לפניו? איך בדיוק אתה מביא את המכניקה הזו כדוגמא לכך שהיילו "נמצא מאחור" ומתעלם מאותה מכניקה בדיוק כשאני ממחיש לך למה זו נקודה הזויה?
כל שאר הדוגמאות שאתה מביא כאן הן חזרה על אותו היגיון: הגיימפליי בהיילו היה משמעותי פי כמה מכל התוכן של גולדנאיי או PD מהסיבה הפשוטה שהקרבות בו היו הרבה יותר כיפיים ולא היה בו braindead AI - והקרבות במשחק FPS הם הדבר הכי חשוב. היה בו פוקוס על ירי ולא קטעי פלטפורמה הזויים כמו בHL - שוב הקטע החשוב. ובטח ובטח שה-settings שלו היו מגוונים כשהמעבר משלבים סגורים בחללית לשלבים פתוחים עם רכבים לשלבים במבנים חייזריים ומלחמה בflood משנה לחלוטין את הפייסינג של הקרבת. אתה פשוט מנסה להסביר למה היילו הוא "לא FPS" לא טוב. FPS טוב לא צריך תסרוט יתר, או בוסים, או עולם פתוח, או משחק פעולה-הרפתקאות, או מכניקות RPG עם התקדמות בדרגות, או קטעי פלטפורמה. FPS טוב צריך קרבות ירי טובים ומהנים, והרמז עבורך היה צריך להיות שהמילה S היא Shooter.
זו אותה מנטרה מקושקשת שלך שנשלפת על היילו שוב ושוב, אבל גם אם היא היתה מתקבלת זה לא משנה את העובדה שעדיין לכל המשחקים המשחקים ששלפת כאן עדיין יש משהו משותף: בהשוואה לכולם המולטיפלייר של היילו הוא זהב טהור בהתגלמותו (בראש ובראשונה בגלל שהוא קיים).
אני שאלתי אותך כמה פעמים ובמפורש לאיזה משחק סינגל טוב יש מולטי יותר טוב מהיילו ולהיפך, אבל עם כל הבאקלש שלך עדיין לא הצלחת לספק דוגמא למשחק אחד כזה. נראה לי שזו ההמחשה הכי טובה למה המשחק הזה נחשב לכל כך טוב ופורץ דרך בזמנו.