נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2014, 14:23

bling כתב:תגיד אתה חושב שבאקטיוויז'ן עובדים אנשים מטומטמים שאין להם מושג בעסקים?
אתה חושב שהם הלכו על מותג שלא יספיק לו להיות המותג החדש הכי מצליח אי פעם ולעשות 500$ מיליון הכנסות ביממה? שזה לא הולך לפי התוכניות שלהם?

ברור שהם מרוצים עד הגג ממה שהלך עד לפני יום כשקיימנו את הדיון הזה, אתה באמת מפקפק בתוכנית העסקית שלהם ומחליט שאם המשחק לא מוכר 20 מיליון הוא כישלון? תהיה קצת רציני כשאתה מדבר על תאגידי ענק עם אנשים הרבה יותר חכמים מכולנו.

יש רק משהו אחד שמעכיר את השמחה ואלו הביקורות שיוצאות עכשיו, למותג חדש שרוצה להיות פרנצ'ייז גדול ממוצע 74 צהוב ב MC זה מצב לא אידיאלי בכלל ולא קל לצאת מזה ולבסס אותו למרות זאת, וזה לא שמדובר בביקורות שמנותקות "מהעם" וכולם חוץ מכמה עיתונאים נפוחים אוהבים את המשחק, המבקרים נראה מיישרים קו עם התגובות של השחקנים ברשת שמביעים אכזבה ותחושה של הטעיה קשה בעקבות ההייפ וההבטחות שבאנג'י מכרה.

כש COD מוציאים משחק רע שזוכה לשביעיות ולירידות של השחקנים אז אולי זו מכה קלה בכנף (למרות שאפילו GHOST קיבל את הירידה במכירות שהדליקה נורה אדומה לאקטי בעקבות ביקורות רעות מצד העיתונאים והשחקנים) אבל כשמדובר במותג החדש והמבטיח שלך אז אי אפשר לדעת מה יהיה עם ה DLC וכל התוכנית העסקית שלהם עד לדסטיני 2 וכולל, הרי גם בחוזה של באנג'י עם אקטיוויז'ן שדלף היתה דרישה ברורה ל MC של משהו כמו 85+ כשמ 90 ומעלה יש בונוסים (לא בטוח לגבי המספרים אבל כן לגבי MC גבוה שצויין), אז ברור שיש פה כבר חריגה מסוימת מהתוכנית העסקית וקשה להאשים את אקטיוויז'ן, הרי אף אחד לא ציפה ל 74 MC מכותר חדש של פאקינג באנג'י. אני מאמין שהם יתגברו על זה ויחזירו את היוקרה של המותג, אבל זה לא יהיה ברור מאליו כמו שהיה נראה לפני יומיים.

אני לא חושב שאקטיוויז'ן מטומטמים, אני חושב שאקטיוויז'ן מוכנים להגיע להפסד קל או לBreak even כדי לשגר את המשחק הראשון שאחריו יגיעו (לפי ההסכם שדלף לאינטרנט) עוד שני משחקים ראשיים ו-3 חבילות הרחבה. אישית אני חושב שזה טירוף אבל זה סוג של ניסוי ושיהיה להם בהצלחה. אבל כן, זאת עובדה מתמטית מאוד פשוטה שדסטיני 1 צריך למכור יותר מCOD כדי להחזיר את ההשקעה שלו כי אם כל עותק של המשחק ימכר ב60$ מלאים עדין הם יצטרכו למכור 20 מליון עותקים כדי לכסות את עלות המשחק. אז אולי הכנסות צד כמו DLC וכדומה יפצו אותם מעבר לזה, מצד שני ברור לכולנו שלא כל עותק (ובעצם רוב העותקים) לא ימכר ב60$ וגם לא ברור כלל שהמשחק יצליח להגיע ל20 מליון עותקים.

לי זה נשמע קצת כמו טרוף, להתאבד ככה על מותג חדש. אבל זה ניסוי מעניין ונראה אם הוא ישתלם לאקטיוויז'ן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 ספטמבר 2014, 16:28

DrKeo כתב:אני לא חושב שאקטיוויז'ן מטומטמים, אני חושב שאקטיוויז'ן מוכנים להגיע להפסד קל או לBreak even כדי לשגר את המשחק הראשון שאחריו יגיעו (לפי ההסכם שדלף לאינטרנט) עוד שני משחקים ראשיים ו-3 חבילות הרחבה. אישית אני חושב שזה טירוף אבל זה סוג של ניסוי ושיהיה להם בהצלחה. אבל כן, זאת עובדה מתמטית מאוד פשוטה שדסטיני 1 צריך למכור יותר מCOD כדי להחזיר את ההשקעה שלו כי אם כל עותק של המשחק ימכר ב60$ מלאים עדין הם יצטרכו למכור 20 מליון עותקים כדי לכסות את עלות המשחק. אז אולי הכנסות צד כמו DLC וכדומה יפצו אותם מעבר לזה, מצד שני ברור לכולנו שלא כל עותק (ובעצם רוב העותקים) לא ימכר ב60$ וגם לא ברור כלל שהמשחק יצליח להגיע ל20 מליון עותקים.

לי זה נשמע קצת כמו טרוף, להתאבד ככה על מותג חדש. אבל זה ניסוי מעניין ונראה אם הוא ישתלם לאקטיוויז'ן.

אתה חושב שהם מטורפים, כאילו אנשים חסרי מושג שלקחו הימור לא נורמלי עובדים שם ולא כאלו שמבצעים השקעות שיש להם סבירות טובה מאוד להניב רווחים, מן הסתם לפי הרקורד והמעמד שאקטיביז'ן הגיעה אליו אתה טועה, אני בטוח שאם באנג'י היתה עושה את המוטל עליה וסכ"ה מייצרת משחק טוב שאנשים יאהבו אז הם היו מרוצים עד הגג (וזה לא היה אמור להיות הימור מטורף שאכן יצליחו בכך)

גם עכשיו אני בטוח שיהיה בסדר אבל ברור ש 74 ממוצע ובוז של השחקנים זה לא מה שהם רצו או ציפו, אבל תסמוך עליהם שהם יצליחו להחזיר את הכבוד למותג ולדחוף אנשים שוב על רכבת ההייפ, אם יובי עשתה זאת עם AC הראשון אין סיבה שאקטי לא תצליח, ואם דסטיני יהפך אפילו ל AC (למרות שהתחיל מבחינת מכירות בצורה הרבה יותר טובה) אין ספק שהוא היה שווה כל דולר מה 500 שאין לנו אפילו מושג באמת על מה הם בוזבזו (לפי SWYM זה על כל המותג), אני רק יודע שעובדים שם אנשי עסקים חכמים לפי הרקורד של החברה הזו וזה קצת מגוחך להיות "מנכ"ל כורסא" במקרה כזה ולקבוע שהם לא שפויים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2014, 17:12

bling כתב:אתה חושב שהם מטורפים, כאילו אנשים חסרי מושג שלקחו הימור לא נורמלי עובדים שם ולא כאלו שמבצעים השקעות שיש להם סבירות טובה מאוד להניב רווחים, מן הסתם לפי הרקורד והמעמד שאקטיביז'ן הגיעה אליו אתה טועה, אני בטוח שאם באנג'י היתה עושה את המוטל עליה וסכ"ה מייצרת משחק טוב שאנשים יאהבו אז הם היו מרוצים עד הגג (וזה לא היה אמור להיות הימור מטורף שאכן יצליחו בכך)

גם עכשיו אני בטוח שיהיה בסדר אבל ברור ש 74 ממוצע ובוז של השחקנים זה לא מה שהם רצו או ציפו, אבל תסמוך עליהם שהם יצליחו להחזיר את הכבוד למותג ולדחוף אנשים שוב על רכבת ההייפ, אם יובי עשתה זאת עם AC הראשון אין סיבה שאקטי לא תצליח, ואם דסטיני יהפך אפילו ל AC (למרות שהתחיל מבחינת מכירות בצורה הרבה יותר טובה) אין ספק שהוא היה שווה כל דולר מה 500 שאין לנו אפילו מושג באמת על מה הם בוזבזו (לפי SWYM זה על כל המותג), אני רק יודע שעובדים שם אנשי עסקים חכמים לפי הרקורד של החברה הזו וזה קצת מגוחך להיות "מנכ"ל כורסא" במקרה כזה ולקבוע שהם לא שפויים.

שוב, להשקיע הרבה כסף במותג חדש זה נהדר, לזרוק תקציב של 4 משחקי AAA מטורפים זה פשוט הזוי לגמרי. אם הם בטוחים שהם סוגרים 20+ מליון עותקים אז באמת שיהיה להם לכל הבריאות והאושר אבל אפילו על GTA אף אחד לא היה זורק תקציב כזה (GTA5 היה 265 מליון, חצי ממה ששמו על דסטיני והוא משפשף את ה50 מליון יחידות). אני אומר שזה פסיכי, זה לא "פרשן ספה", עובדתית הם עושים 25$ לעותק במקרה הכי טוב שיכול להיות ולכן להתבסס על זה שאם תמכור פחות מ20 מליון תפסיד אז זה נשמע קצת מטורף. אף מומחה, אנליסט או חליפה של אקטיוויז'ן יכול להגיד 4 שנים מראש "משחק של באנג'י, מולטי פלטפורם, אנחנו סוגרים 30 מליון עותקים בהליכה והופכים אותו לפרנצ'ייז השני הכי גדול בהסטוריה אחרי GTA!".

תראה, לעמוד כמו מטורף מאחורי פרנצ'ייז חדש זה לשים עליו 100 מליון דולר, לשבור שיא זה לשים 200 (האמת שזה מה שעשו על THE OLD REPUBLIC אבל זה STARWARS וסוג של המשך לKOTOR אז אני לא בטוח שאפשר לקרא לזה המשך. בנוסף זה MMO והם דורשים תקציב עצום). לבוא ולשים 500 מליון דולר על משחק, אפילו אם זה GTA, זה פשוט טרוף הזוי לגמרי. אולי GTA הוא המשחק היחיד שאפשרי בכלל להתחיל לחשוב על לשים עליו סכום כזה, גם על COD לא הגיוני לשים סכום כזה ומדובר בפרנצ'ייז שמוכר בקלות 20 מליון כל פעם, האמת שעל COD אקטיוויז'ן שמה חצי.

בקיצור, נשמע לי הזוי. אני משער שנדע תוך כמה חודשים אם זה באמת היה הזוי או לא.

אגב, לויכוחי "כמה אשכרה שמו על הפיתוח עצמו", במסמכים בזמנו היה כתוב שבאנג'י קבלו 140 מליון דולר לפיתוח המשחק פלוס מליון דולר לצורכי יחצנות בסיסים לדברים כמו Video docs.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 ספטמבר 2014, 17:46

DrKeo כתב:שוב, להשקיע הרבה כסף במותג חדש זה נהדר, לזרוק תקציב של 4 משחקי AAA מטורפים זה פשוט הזוי לגמרי. אם הם בטוחים שהם סוגרים 20+ מליון עותקים אז באמת שיהיה להם לכל הבריאות והאושר אבל אפילו על GTA אף אחד לא היה זורק תקציב כזה (GTA5 היה 265 מליון, חצי ממה ששמו על דסטיני והוא משפשף את ה50 מליון יחידות). אני אומר שזה פסיכי, זה לא "פרשן ספה", עובדתית הם עושים 25$ לעותק במקרה הכי טוב שיכול להיות ולכן להתבסס על זה שאם תמכור פחות מ20 מליון תפסיד אז זה נשמע קצת מטורף. אף מומחה, אנליסט או חליפה של אקטיוויז'ן יכול להגיד 4 שנים מראש "משחק של באנג'י, מולטי פלטפורם, אנחנו סוגרים 30 מליון עותקים בהליכה והופכים אותו לפרנצ'ייז השני הכי גדול בהסטוריה אחרי GTA!".

תראה, לעמוד כמו מטורף מאחורי פרנצ'ייז חדש זה לשים עליו 100 מליון דולר, לשבור שיא זה לשים 200 (האמת שזה מה שעשו על THE OLD REPUBLIC אבל זה STARWARS וסוג של המשך לKOTOR אז אני לא בטוח שאפשר לקרא לזה המשך. בנוסף זה MMO והם דורשים תקציב עצום). לבוא ולשים 500 מליון דולר על משחק, אפילו אם זה GTA, זה פשוט טרוף הזוי לגמרי. אולי GTA הוא המשחק היחיד שאפשרי בכלל להתחיל לחשוב על לשים עליו סכום כזה, גם על COD לא הגיוני לשים סכום כזה ומדובר בפרנצ'ייז שמוכר בקלות 20 מליון כל פעם, האמת שעל COD אקטיוויז'ן שמה חצי.

בקיצור, נשמע לי הזוי. אני משער שנדע תוך כמה חודשים אם זה באמת היה הזוי או לא.

אגב, לויכוחי "כמה אשכרה שמו על הפיתוח עצמו", במסמכים בזמנו היה כתוב שבאנג'י קבלו 140 מליון דולר לפיתוח המשחק פלוס מליון דולר לצורכי יחצנות בסיסים לדברים כמו Video docs.

אף אחד לא אמר שהם צריכים לסגור 30 מיליון עותקים בהליכה כדי לצאת ריווחיים, זו הנחה שלך, אנחנו אפילו לא יודעים איך ה 500 מיליון מתחלקים ואיך זה עובד ומה בדיוק המודל העסקי עם כל ה DLC והתוספות, תהיה בטוח שאף אחד לא לקח פה החלטה התאבדותית אלא השקעה שנראית להם בעלת סיכוי גבוה להחזר ורווח.

אם היו באים אלי עם ה 500 מיליון התיאורתיים שלי ומבקשים ממני להשקיע אותם בסדרת GTA כנראה שהייתי מסכים כי נראה לי סבירות גבוהה ש GTA6 ו 7 וגם 8 יהיו הצלחה אדירה שתחזיר לי את הכסף בחתיכת ריבית, ואם היו אומרים לי אותו הדבר על מותג חדש של באנג'י יחד עם דוחות מפורטים על המספרים שייצרו תחת קונסולה אחת בלבד עם MS והיו מראים לי שלפי כל האנליזות שעשו והתוכנית העסקית שבנו כמשחק מולטי פלטפורם עם DLC רב זו השקעה ברמת הצלחה גבוהה מאוד לרווח, יכול להיות שגם על זה הייתי הולך, אני בטוח שאף אחד לא לקח הימור מטורף פה (אם למשל הרבה מההצלחה תלוי בכך שמדובר במשחק טוב עם MC של מעל 85 זה הימור בטוח מאוד כשמדברים על באנג'י גם אם תיאורתית ה 74 ותגובות השחקנים יפילו בסוף את המותג), מדובר בחברה עסקית מצליחה שהוכיחה את עצמה מספיק פעמים כדי שאפשר יהיה לתת לה קצת קרדיט על שיקול הדעת העסקי שלה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 ספטמבר 2014, 00:30

bling כתב:אף אחד לא אמר שהם צריכים לסגור 30 מיליון עותקים בהליכה כדי לצאת ריווחיים, זו הנחה שלך, אנחנו אפילו לא יודעים איך ה 500 מיליון מתחלקים ואיך זה עובד ומה בדיוק המודל העסקי עם כל ה DLC והתוספות, תהיה בטוח שאף אחד לא לקח פה החלטה התאבדותית אלא השקעה שנראית להם בעלת סיכוי גבוה להחזר ורווח.

אם היו באים אלי עם ה 500 מיליון התיאורתיים שלי ומבקשים ממני להשקיע אותם בסדרת GTA כנראה שהייתי מסכים כי נראה לי סבירות גבוהה ש GTA6 ו 7 וגם 8 יהיו הצלחה אדירה שתחזיר לי את הכסף בחתיכת ריבית, ואם היו אומרים לי אותו הדבר על מותג חדש של באנג'י יחד עם דוחות מפורטים על המספרים שייצרו תחת קונסולה אחת בלבד עם MS והיו מראים לי שלפי כל האנליזות שעשו והתוכנית העסקית שבנו כמשחק מולטי פלטפורם עם DLC רב זו השקעה ברמת הצלחה גבוהה מאוד לרווח, יכול להיות שגם על זה הייתי הולך, אני בטוח שאף אחד לא לקח הימור מטורף פה (אם למשל הרבה מההצלחה תלוי בכך שמדובר במשחק טוב עם MC של מעל 85 זה הימור בטוח מאוד כשמדברים על באנג'י גם אם תיאורתית ה 74 ותגובות השחקנים יפילו בסוף את המותג), מדובר בחברה עסקית מצליחה שהוכיחה את עצמה מספיק פעמים כדי שאפשר יהיה לתת לה קצת קרדיט על שיקול הדעת העסקי שלה.

אני לא אומר שלהשקיע בבאנג׳י 500 מליון זה מטורף, אני אומר שלהשקיע בכל משחק וידאו שלא קוראים לו wow2 חצי מליארד דולר זה מטורף. כן, gta יחזיר את זה, אולי אפילו יכפיל את ההשקעה ויכניס מליארד דולר למפיצה, אבל הוא לא צריך 500 מליון בשביל לעשות את זה. גם מדובר בפרנצ׳ייז שידוע מראש שהוא מכניס מליארד דולר בקלות. אתה עודע איזה פרנצ׳ייז עושה את זה גם? Wow ופחות או יותר זהו. אלה אם מדובר באיזה סכום שאמור להפרש על גבי שנתיים וכולל בתוכו את האקספנשן ופרסומות לdlc ולא יודע מה אז אולי (וגם זה מוגזם לדעתי). אבל אם מדובר רק בתקציב המשחק והשיווק שלו, מדובר בהתאבדות.

להגיד שאנשי העסקים של אקטיוויז׳ן יודעים הכל וכל ההחלטות שלהם סופר הגיוניות ואנחנו לא מבינים כלום זה הגיוני בערך כמו להגיד שנינטנדו יודעים הכל ולנו אין זכות להיות ״פרשני ספה״ על הwiiu. אנשי עסקים עושים החלטות מפגרות והחליפות של אקטיוויז׳ן הם לא אנשי על. ההפך, מדובר באותם אנשים שהתנגדו חרוצות לcod4 כי אף אחד לא רוצה משחק קרב מודרני, רק מלחמת עולם שניה מוכרת. כולנו זוכרים איך זה נגמר...
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4173
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 14 ספטמבר 2014, 12:54

פשוט כיף לקרוא את הידיעה הזאת לגבי Divinity:
It has sold well over half a million units by now– mostly from Steam, with 10% from retail. ”Break even” has been reached, our debts have been paid and we are now in the profitable zone.

המשחק מכר 500,000 עותקים במחיר מלא של 40 דולר בעיקר דרך סטים.

אז לכל מי שלא הספיק לקנות את יצירת המופת הזאת שאפשר רק לתאר אותה כדיאבלו 3 וXCom שהתנו אהבים ויצרו ילד שמזכיר גם את סב סבו באולטימה,
פשוט משחק השנה, רוצו לקנות ואם עדיין לא עשיתם זאת, הביטו במראה בבושה שהיא בבואתכם!
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 14 ספטמבר 2014, 14:52

DrKeo כתב:אני לא אומר שלהשקיע בבאנג׳י 500 מליון זה מטורף, אני אומר שלהשקיע בכל משחק וידאו שלא קוראים לו wow2 חצי מליארד דולר זה מטורף. כן, gta יחזיר את זה, אולי אפילו יכפיל את ההשקעה ויכניס מליארד דולר למפיצה, אבל הוא לא צריך 500 מליון בשביל לעשות את זה. גם מדובר בפרנצ׳ייז שידוע מראש שהוא מכניס מליארד דולר בקלות. אתה עודע איזה פרנצ׳ייז עושה את זה גם? Wow ופחות או יותר זהו. אלה אם מדובר באיזה סכום שאמור להפרש על גבי שנתיים וכולל בתוכו את האקספנשן ופרסומות לdlc ולא יודע מה אז אולי (וגם זה מוגזם לדעתי). אבל אם מדובר רק בתקציב המשחק והשיווק שלו, מדובר בהתאבדות.

להגיד שאנשי העסקים של אקטיוויז׳ן יודעים הכל וכל ההחלטות שלהם סופר הגיוניות ואנחנו לא מבינים כלום זה הגיוני בערך כמו להגיד שנינטנדו יודעים הכל ולנו אין זכות להיות ״פרשני ספה״ על הwiiu. אנשי עסקים עושים החלטות מפגרות והחליפות של אקטיוויז׳ן הם לא אנשי על. ההפך, מדובר באותם אנשים שהתנגדו חרוצות לcod4 כי אף אחד לא רוצה משחק קרב מודרני, רק מלחמת עולם שניה מוכרת. כולנו זוכרים איך זה נגמר...

על זה כל ההודעה שלי של מנכ"ל כורסא, אין בעיה שתחווה דעתך שפרנצ'ייז מסויים נגיד לא שווה את ההשקעה מלחתכילה, אבל לאמר שכן שווה רק לא מספר מסויים זו בעיה כי אנחנו לא מספיק מבינים ואין לנו את כל המספרים והנתונים על השולחן, כמו שלאמר ששחקן מסויים בסדרה לא שווה את הסכום שמציעים לו, אם אתה חושב שהוא לא שווה מלחתכילה ושלא יהיה שם מבחינתך זה עניין אחר אבל מבחינת סכומים אין לנו מושג באמת אם מיליון דולר לפרק זה סכום הגיוני לשחקן שמשחק את שלדון במפץ הגדול, מהצד זה אולי נראה מוגזם אבל לאנשי העסקים שבתעשייה זה אולי סכום קטן ביחס לרווחים שהשחקן הזה נגיד מכניס.

אתה לא מבין במספרים, בפרטי העסקה ובאיך העסק עובד באמת כדי שתחווה דיעה כמה היו צריכים להוציא על פרנצ'ייז כמו Destiny, יכול להיות שההוצאות על המותג הזה קטנות ממה ש EA הוציאה ב 3 שנים האחרונות על המותג באטלפילד והסכום ששולם על דסטיני אמור לכלכל את המותג ב 4 שנים הקרובות ושכל מה שהוא צריך כדי להצדיק את עצמו זה להכנס לליגה של מותגי העל בתעשייה כמו COD, באטלפילד, פיפ"א, AC וכו' שזה אולי לא יעד כזה מופרך בהתחשב ברקורד של המפתחת ובמספרים שסיפקה תחת קונסולה אחת, אין לנו באמת מושג.

אנחנו מדברים על אקטי שיש לה רקורד מצויין בתחום הדפסת הכסף, אם זו היתה עסקת גדולה שחתמה סקוור או חברה שנחשבת ליחסית כושלת (אפילו סוני למשל ועסקת NOW- הגיוני לחוות דיעה ששירות הסטרימינג נגיד זה כישלון ידוע מראש ושהם עושים טעות) אז אני מבין את כל התמיהות, אבל אני אישית לא הייתי מזלזל בקלות במהלכים שחברות ענק מצליחות מבצעות בלי שיש לי ידע מספיק לגבי כל העסק, אלא אם באמת אתה מכיר את פרטי העסקה ויש לך מספרים של מותגי ענק אצל חברות אחרות למשל וכך יכול לבצע השוואה.

מעבר לזה הדיון מוצה ואני מרגיש קצת שחוזרים על עצמנו, אם אתה לא מסכים איתי אז סבבה, אין לי בעיה שתפרשן מהכורסא כמה שתרצה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 ספטמבר 2014, 01:03

bling כתב:על זה כל ההודעה שלי של מנכ"ל כורסא, אין בעיה שתחווה דעתך שפרנצ'ייז מסויים נגיד לא שווה את ההשקעה מלחתכילה, אבל לאמר שכן שווה רק לא מספר מסויים זו בעיה כי אנחנו לא מספיק מבינים ואין לנו את כל המספרים והנתונים על השולחן, כמו שלאמר ששחקן מסויים בסדרה לא שווה את הסכום שמציעים לו, אם אתה חושב שהוא לא שווה מלחתכילה ושלא יהיה שם מבחינתך זה עניין אחר אבל מבחינת סכומים אין לנו מושג באמת אם מיליון דולר לפרק זה סכום הגיוני לשחקן שמשחק את שלדון במפץ הגדול, מהצד זה אולי נראה מוגזם אבל לאנשי העסקים שבתעשייה זה אולי סכום קטן ביחס לרווחים שהשחקן הזה נגיד מכניס.

אתה לא מבין במספרים, בפרטי העסקה ובאיך העסק עובד באמת כדי שתחווה דיעה כמה היו צריכים להוציא על פרנצ'ייז כמו Destiny, יכול להיות שההוצאות על המותג הזה קטנות ממה ש EA הוציאה ב 3 שנים האחרונות על המותג באטלפילד והסכום ששולם על דסטיני אמור לכלכל את המותג ב 4 שנים הקרובות ושכל מה שהוא צריך כדי להצדיק את עצמו זה להכנס לליגה של מותגי העל בתעשייה כמו COD, באטלפילד, פיפ"א, AC וכו' שזה אולי לא יעד כזה מופרך בהתחשב ברקורד של המפתחת ובמספרים שסיפקה תחת קונסולה אחת, אין לנו באמת מושג.

אנחנו מדברים על אקטי שיש לה רקורד מצויין בתחום הדפסת הכסף, אם זו היתה עסקת גדולה שחתמה סקוור או חברה שנחשבת ליחסית כושלת (אפילו סוני למשל ועסקת NOW- הגיוני לחוות דיעה ששירות הסטרימינג נגיד זה כישלון ידוע מראש ושהם עושים טעות) אז אני מבין את כל התמיהות, אבל אני אישית לא הייתי מזלזל בקלות במהלכים שחברות ענק מצליחות מבצעות בלי שיש לי ידע מספיק לגבי כל העסק, אלא אם באמת אתה מכיר את פרטי העסקה ויש לך מספרים של מותגי ענק אצל חברות אחרות למשל וכך יכול לבצע השוואה.

מעבר לזה הדיון מוצה ואני מרגיש קצת שחוזרים על עצמנו, אם אתה לא מסכים איתי אז סבבה, אין לי בעיה שתפרשן מהכורסא כמה שתרצה :)

גם אם מדובר בסכום שמכסה את ההרחבה, הוא מופרז בצורה הזויה. להגיד האם רוברט דאוני ג׳ונייר שווה 50 מליון דולר או לא בשביל איירון מן 4 זאת החלטה של מארוול, קשה לאנשים כמונו לדעת. אבל האם הוא שווה מליארד דולר? לא, הוא עובדתית לא שווה מליארד.

אז לפעמים כן אפשר לדעת אם משהו הגיוני או לא, ברגע שהסכומים כל כך גדולים שהם עולים על החישובים הקטנים. הדרך היחידה שבה זה הגיוני היא שהנתון בכלל לא נכון, דסטיני לא קבל תקצוב של 500 מליון דולר. המשחק עצמו אגב קבל תקציב של 140 מליון דולר, גם סכום הזוי לגמרי אבל נניח שזה חצי הגיוני כי המפתחת היא מוכחת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 15 ספטמבר 2014, 09:39

DrKeo כתב:גם אם מדובר בסכום שמכסה את ההרחבה, הוא מופרז בצורה הזויה. להגיד האם רוברט דאוני ג׳ונייר שווה 50 מליון דולר או לא בשביל איירון מן 4 זאת החלטה של מארוול, קשה לאנשים כמונו לדעת. אבל האם הוא שווה מליארד דולר? לא, הוא עובדתית לא שווה מליארד.

אז לפעמים כן אפשר לדעת אם משהו הגיוני או לא, ברגע שהסכומים כל כך גדולים שהם עולים על החישובים הקטנים. הדרך היחידה שבה זה הגיוני היא שהנתון בכלל לא נכון, דסטיני לא קבל תקצוב של 500 מליון דולר. המשחק עצמו אגב קבל תקציב של 140 מליון דולר, גם סכום הזוי לגמרי אבל נניח שזה חצי הגיוני כי המפתחת היא מוכחת.

אז זהו, שאנחנו לא מדברים פה על סכום מטורף לחלוטין ברמה של מליארד דולר לדאוני ג'וניור, לי זה נשמע בדיוק בטריטוריה של ה 50 מיליון שנשמע מהצד מוגזם לתת לשחקן אבל מבחינת מארוול זה הגיוני.
אין לך מספרים מקבילים של כמה EA השקיעה נגיד במותג BF ב 3 שנים האחרונות ולכמה זמן ה 500 מיליון אמורים להחזיק את המותג, זה מצחיק כי אפילו בממון אתמול במדור המחשבים דיברו על הנושא של תקציבים ודיברו על כך שהושקע במותג דסטיני 500 מיליון והכתב אמר משהו בסגנון של "סכום שנשמע גבוה אבל כשמסתכלים על הרווחים של באטלפילד, COD ודומיו אז הכסף שהושקע לא נראה מופרך כל כך", אני לא חושב שיש פה סכום כל כך גדול שעולה על כל החישובים הקטנים, במיוחד ששוב, מדובר באקטיוויז'ן שיש לה רקורד מעולה בלייצר מותגי על (כשהאחרון הוא צעצועי ילדים שמתחברים למשחק- קונספט שנשמע גם ריסקי ושיצא הצלחה אדירה, ולך תדע כמה היא השקיעה שם)

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4173
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 15 ספטמבר 2014, 10:56

bling כתב:אז זהו, שאנחנו לא מדברים פה על סכום מטורף לחלוטין ברמה של מליארד דולר לדאוני ג'וניור, לי זה נשמע בדיוק בטריטוריה של ה 50 מיליון שנשמע מהצד מוגזם לתת לשחקן אבל מבחינת מארוול זה הגיוני.
אין לך מספרים מקבילים של כמה EA השקיעה נגיד במותג BF ב 3 שנים האחרונות ולכמה זמן ה 500 מיליון אמורים להחזיק את המותג, זה מצחיק כי אפילו בממון אתמול במדור המחשבים דיברו על הנושא של תקציבים ודיברו על כך שהושקע במותג דסטיני 500 מיליון והכתב אמר משהו בסגנון של "סכום שנשמע גבוה אבל כשמסתכלים על הרווחים של באטלפילד, COD ודומיו אז הכסף שהושקע לא נראה מופרך כל כך", אני לא חושב שיש פה סכום כל כך גדול שעולה על כל החישובים הקטנים, במיוחד ששוב, מדובר באקטיוויז'ן שיש לה רקורד מעולה בלייצר מותגי על (כשהאחרון הוא צעצועי ילדים שמתחברים למשחק- קונספט שנשמע גם ריסקי ושיצא הצלחה אדירה, ולך תדע כמה היא השקיעה שם)

BF3 עלה 200 מיליון דולר כולל בניית המנוע החדש שלו על פי EA (עליו מבוסס 4 וכמעט כל משחק חדש של EA מאז 2011).
המשחק היה סופר ריווחי, רק עם ההוצאה המחודשת של Premium שכוללת את כל תכני הDLC הם עשו 120$ מיליון דולר עם 3.5 מיליון עותקים שחציים דרך Origin ברבעון אחד.
אתה יכל לעיין בכל המידע:
http://investor.ea.com/releases.cfm?Rel ... e=Earnings

בלי קשר, המשחק עשה להם מאות מיליונים ברווח, בשל מדיניות הDLC האגרסיבית שלהם אני מניח.

דסטיני מצליח למכור הכי הרבה על הפס4 בבריטניה:
Destiny is the biggest new IP launch ever in the UK, official figures have confirmed.

Sales during launch week beat out those of Ubisoft's Watch Dogs, the previous record holder. Destiny went on sale on Tuesday, 9th September 2014.

The PlayStation 4 version took a 46 per cent share of the sales (this figure includes sales of new fixed hardware bundles in both black and white). Xbox One took 36 per cent, Xbox 360 14 per cent and PlayStation 3 four per cent.


פורסמו נתוני ההשקה של האקסבוקס ביפן, הקונסולה מכרה 25,000 יחידות במשך כשבועיים, רק לשם השוואה הפס4 מכרה כמעט חצי מיליון יחידות בהשקה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 15 ספטמבר 2014, 14:12

הכותרת היא יותר שדסטיני זה המותג החדש הכי מצליח אי פעם גם ב UK, לא זה שהוא מכר יותר על ה PS4 :)

עוד כותרת משם זה שמכירות גרסאות הדור הבא היו 80% לעומת הדור הקודם! כמו שהצבעתי כבר בעבר, רואים מגמה ברורה של נטישה של הדור הקודם לרמה שזה לא בטוח משתלם לרוב המותגים עוד לטרוח בכלל.

דווקא גרסת ה X1 מכרה יפה מאוד בהתחשב בפרסום האגרסיבי של גרסת ה PS4, לא נראה שהפרסום הזה הזיז עוד לקוחות לגרסת ה PS4, אלו המכירות הרגילות לפי יחס כמות הלקוחות שיש על כל קונסולה ב UK.
נראה שחוזי פרסום בלעדיים לפלטפורמות ומשחקי צד ג' לא תמיד מניעים מכירות לעבר הפלטפורמה, אפשר לראות זאת גם עם מאדן בארה"ב על ה X1 שלמרות באנדלים שחילקו את המשחק בחינם עם ה X1 וחוזי פרסום בלעדיים עדיין גרסת ה PS4 מכרה יותר בהשקה של המשחק ב NPD האחרון.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 15 ספטמבר 2014, 14:50

DrKeo כתב:דסטיני לא רווחי, דסטיני רחוק מאוד מאוד מאוד מאוד מלהיות רווחי. כלומר אלה אם המספר של ההשקעת 500 מליון דולר הן בולשיט. אקטיוויז'ן שלחה לחנויות, שיהיה להם לבריאות, נראה שהביקורות הולכות להיות פושרות יחסית ולכן גם התגובות של השחקנים שיקנו את המשחק. באמת שיהיה להם בהצלחה עם 20+ מליון יחידות, באמת שאני בעד, אבל כרגע הם עדין רחוקים מאוד מרווחיות. המשלוח הראשוני לא מעיד על כולם, הוא מעיד על ניחוש מושכל של המפיצה. בניגוד למה שאמרת, GTA5 כבר בשבוע השישי שלו היה עם 29 מליון יחידות שנשלחו לחנויות ובשבוע הראשון היו 11 מליון יחידות אצל ריטיילרים. אני מאחל לאקטיוויז'ן את ההצלחה הזאת, אבל אני ממש ממש בספק שהוא יגיע לשם.

כבר הסברנו שלא מדובר בבולשיט אלא פשוט בתקציב רב שנתי של מותג שמקיף יותר ממשחק אחד.
אבל אפילו אם זה היה תקציב של משחק אחד - זה תקציב שכולל את כלל עלויות ההפצה ולכן מכסה את עצמו ברגע שהמשחק מוכר לחנויות במעל חצי מיליארד דולר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2014, 01:22

swym כתב:כבר הסברנו שלא מדובר בבולשיט אלא פשוט בתקציב רב שנתי של מותג שמקיף יותר ממשחק אחד.
אבל אפילו אם זה היה תקציב של משחק אחד - זה תקציב שכולל את כלל עלויות ההפצה ולכן מכסה את עצמו ברגע שהמשחק מוכר לחנויות במעל חצי מיליארד דולר.

תקציב רב שנתי ליותר מכותר אחד? אמרו את זה איפשהו שאתה אומר את זה בביטחון?

בלינג, זה לגמרי מקביל ללשלם לדאוני מליארד דולר כי כדי לכסות 500 מליון דסטיני צריך להיות אחד המשחקים המצליחים בהסטוריה, בדיוק כמו שבשביל לכסות שכר של מליארד בתעשית הסרטים צריך להיות אחד הסרטים המצחיחים בהסטוריה. שכר של 50 מליון כל סרט קיץ גדול יכסה בקלות, כזה של מליארד רק חופן, בדיוק כמו עלויות פיתוח של 500 מליון למשחק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5413
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 16 ספטמבר 2014, 11:16

DrKeo כתב:תקציב רב שנתי ליותר מכותר אחד? אמרו את זה איפשהו שאתה אומר את זה בביטחון?

בלינג, זה לגמרי מקביל ללשלם לדאוני מליארד דולר כי כדי לכסות 500 מליון דסטיני צריך להיות אחד המשחקים המצליחים בהסטוריה, בדיוק כמו שבשביל לכסות שכר של מליארד בתעשית הסרטים צריך להיות אחד הסרטים המצחיחים בהסטוריה. שכר של 50 מליון כל סרט קיץ גדול יכסה בקלות, כזה של מליארד רק חופן, בדיוק כמו עלויות פיתוח של 500 מליון למשחק.

השוואה לא קשורה לכלום... כאילו אתה מדבר על סרט שבוא יש שחקן אחד ושמו דאוני ג'וניור.

שחקן AAA מקבל 20 מיליון. הכפלת בשתיים וחצי. משחק AAA עם פרסום נע באיזור ה150-200 מיליון כמדומני... 500 מיליון זה לא רחוק מפי שתיים וחצי. מיליארד דולר לעומת 20 מיליון זה בכלל הפרש שנמצא בחלל החיצון.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2014, 15:15

swiss-the-engine כתב:השוואה לא קשורה לכלום... כאילו אתה מדבר על סרט שבוא יש שחקן אחד ושמו דאוני ג'וניור.

שחקן AAA מקבל 20 מיליון. הכפלת בשתיים וחצי. משחק AAA עם פרסום נע באיזור ה150-200 מיליון כמדומני... 500 מיליון זה לא רחוק מפי שתיים וחצי. מיליארד דולר לעומת 20 מיליון זה בכלל הפרש שנמצא בחלל החיצון.

יש סיבה למה אמרתי מליארד דולר משכורת לשחקן, כי 99.99% מהסרטים בחיים לא יחזירו מליארד דולר, יש רק חופן קטנטן שכן. בגלל זה אולפן סרטים לעולם אבל לעולם לא ישקיע מליארד דולר בסרט, גם לא חצי מליארד. 500 מליון דולר זה סכום שמשחקים בודדים אי פעם הצליחו לשבור אותו ולכן להשקיע 500 מליון דולר בפרנצ'ייז חדש לגמרי זה גובל בטרוף. אולי זה ישתלם אבל זה לגמרי טרוף וחתיכת הימור הזוי. זה מקביל בבערך להגיד "יאללה, הסרט החדש הזה שאנחנו עושים, הוא הולך להרוויח כמו הנוקמים" בזמן שסרט סופר מצליח בתעשיה עושה רבע מהנוקמים.

אגב תקציב של משחק AAA רחוק מאוד מ200 מליון, יש בדיוק שלושה משחקים אי פעם שקבלו תקציב של 200+ מליון. GTA5, SWTOR, COD BLACK OPS 2 ו-עכשיו דסטיני. עד היום המשחק עם התקציב הכי גבוה בהסטוריה היה 265 מליון וזה GTA5, כותר שמובטח מראש שהוא מוכר מעל ל30 מליון עותקים שיכניסו להם יותר מפי 3 מזה נטו לכיס.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5413
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 16 ספטמבר 2014, 16:09

טוב לא מקבל את ההסבר שלך לגבי מיליארד. לא נורא ואין סיבה להיתקע על זה.

לגבי תקציבי AAA אני ממש בטוח לגבי זה שאתה טועה. אני כמובן מתכוון לתקציב שהוא כולל פרסום כן? עד כמה שהבנתי ה500 האלה קשורים לפרסום גם לא?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2014, 16:46

swiss-the-engine כתב:טוב לא מקבל את ההסבר שלך לגבי מיליארד. לא נורא ואין סיבה להיתקע על זה.

לגבי תקציבי AAA אני ממש בטוח לגבי זה שאתה טועה. אני כמובן מתכוון לתקציב שהוא כולל פרסום כן? עד כמה שהבנתי ה500 האלה קשורים לפרסום גם לא?

כן זה קשור לפרסום, התקציב פיתוח של דסיטני היה 140 מליון דולר (עדין מאוד מאוד גבוה, תקציב של MMO).

הדימוי טפשי אז באמת אפשר לשחרר אותו אבל הכוונה שלי היא שמשחקים כמו אנצ'רטד מקבלים תקציבים של 40 מליון דולר עם עוד 40-50 מליון לפרסום ובסוף מרוויחים 150-200 מליון דולר. משחקים הסטרים כמו COD או GTA מקבלים תקציבים סיבות ה200 מליון אבל כי הם טרוף הזוי שלא קיים כדוגמתם בתעשיה. כשדסטיני מקבל 500, זה פשוט נראה הזוי לגמרי, זה הכל. סוג של הימור שאולי ישתלם ואולי לא.

אולי בכלל הם עושים את זה בשביל לבסס מוצר ברמת מכירות של COD ואז המשחקים הבאים יקבלו 200 מיליון כמו כל משחק COD. אולי הם מוכנים לספוג את ה500 מליון האלה בשביל לפתח פרנצ'ייז ולהפסיד או BREAK EVEN (או להרוויח אבל זה יהיה ממש ממש קשה) על המשחק הראשון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4173
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 17 ספטמבר 2014, 21:35

עלייה מטורפת במכירות הפס4 ביפן תודות לדסטיני:
פס4 - 22.213.
אקסבוקס וואן - 3.574.

דסטיני מכר כמעט 100,000 יחידות על הפס4 בהשקה. מצד שני, super smash brothers ל3DS עשה כמעט מיליון בהשקה ביפן:
01./00. [3DS] Super Smash Bros. for Nintendo 3DS <FTG> (Nintendo) {2014.09.13} (¥5.616) - 987.239 / NEW <80-100%>
02./00. [PS4] Destiny # <ACT> (Sony Computer Entertainment) {2014.09.11} (¥8.532) - 88.609 / NEW <60-80%>

מה שהקפיץ את מכירות ה3DS לכמעט 50,000 - 44.899.
לעומת הוויטה - 13.372 ששמרה על שבוע רגיל.

מעניין איך תראה ההשקה על הWiiu שממשיך להתדרדר ביפן ומכר רק כ-5000 יחידות. עדיין עובר את מכירות האקסבוקס שנמצא בשבוע השני מהשקתו.
נערך לאחרונה על ידי Death_119 ב 18 ספטמבר 2014, 07:18, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4173
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 18 ספטמבר 2014, 07:17

בפעם השישית ברציפות סוני מדווחים על הפסדי ענק, הפעם - 10 מיליארד דולר לשנה החולפת. מדווח גם כי לראשונה הם לא ישלמו דיווידנד למשקיעים מאז שנות ה-50. הסיבה? חטיבת הסלולר שלהם.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 18 ספטמבר 2014, 08:51

שזה די משונה... כי חטיבת הסלולר הצטמצמה פלאים בשנתיים האחרונות והם החליטו כבר לפני שנה שהם לא מוציאים מלא דגמים מבלבלים ומעפנים, אלא מתרכזים בסדרת הדגל שלה (Z)... אז חשבתי שזה כלל ייעול כמו שצריך ופיטורים, סגירת לפחות מפעל אחד... דברים שימנעו מהם להפסיד.
אולי רק בשנה הבאה נראה את התוצאות של זה.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 20 ספטמבר 2014, 20:59

DrKeo כתב:תקציב רב שנתי ליותר מכותר אחד? אמרו את זה איפשהו שאתה אומר את זה בביטחון?

כן, במסמכי החוזה שדלפו במשפט בין אקטיוויזן ליוצאי IW.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 ספטמבר 2014, 00:31

swym כתב:כן, במסמכי החוזה שדלפו במשפט בין אקטיוויזן ליוצאי IW.

מוזר שאתה אומר את זה, ביחוד שבמסמכים המודלפים כתוב שיש תקציב של 140 מליון לבאנג׳י בלבד לפיתוח וסכום המוקדש לפרסום יפורסם מאוחר יותר. שלא נדבר על זה שהמסמכים דלפו לפני המון זמן והדיבורים על תקציב של 500 מליון רק הגיעו במאי האחרון...

לפי מה שאני יודע, לאף אחד אין מושג בקשר ל500 מליון, העובדה היחידה שמסתובבת היא שתקציב הפיתוח עצמו הוא 140 מליון שמתוכו מליון דולר נועדו לשמש לשיווק מתוך באנג׳י עצמה. לדוגמה סרטוני הvidoc שלהם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 ספטמבר 2014, 13:45

מזל טוב למיקרוסופט, הצליחו לראשונה השבוע למכור יותר מסוני איפשהו. השבוע בשיגור של פיפא 15 מיקרוסופט מכרו יותר ONE מהפס4, הONE ראתה קפיצה של 150% במכירות, הפס4 ראתה 80%. אבל בצד התוכנה דווקא הפס4 נצחה כשהגרסה שלה של פיפא הייתה הכי מוכרת, אחריה גרסת ה360 ואחריה גרסת הONE
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 30 ספטמבר 2014, 15:39

DrKeo כתב:מוזר שאתה אומר את זה, ביחוד שבמסמכים המודלפים כתוב שיש תקציב של 140 מליון לבאנג׳י בלבד לפיתוח וסכום המוקדש לפרסום יפורסם מאוחר יותר. שלא נדבר על זה שהמסמכים דלפו לפני המון זמן והדיבורים על תקציב של 500 מליון רק הגיעו במאי האחרון...

לפי מה שאני יודע, לאף אחד אין מושג בקשר ל500 מליון, העובדה היחידה שמסתובבת היא שתקציב הפיתוח עצמו הוא 140 מליון שמתוכו מליון דולר נועדו לשמש לשיווק מתוך באנג׳י עצמה. לדוגמה סרטוני הvidoc שלהם.

כנראה קראת רק כותרת ולא את פירוט העד 140 מיליון האלו, שמילת המפתח בהם היא עד
עשרה מיליון דולר מתוך זה באנג'י כבר לא תקבל - 2.5 בגלל שהמשחק לא זכה לממוצע של מעל 90 ו-7.5 בגלל שהוא לא יצא ב-2013. אבל הסכום היותר גדול הוא מאה מיליון דולר שבכלל מגיעים רק כבונוס על הצלחה במכירות: 25 מיליון דולר אם המשחק מגיע למכירות של 750 מיליון, ו-25 נוספים אם המשחק מגיע למכירות של מיליארד.
http://www.develop-online.net/interview ... al/0117411
כלומר אפילו במקרה של ה-140 מיליון לא מדובר בכסף שבאמת מימן את עלות פיתוח המשחק אלא בעיקר בבונוסים ותמלוגים שמשוריינים בצד - רק במקרה שבו המשחק הופך להצלחה מסחרית. והמיליון דולר שאתה מזכיר כהוצאות שיווק הם אגב רק לpre beta marketing.

יותר מזה, באנג'י כבר הבהירו מאז ההתבטעות של קוטיק שגם המספר של ה500 מיליון שהוא זרק מתייחס להשקעה של אקטיוויזן גם בטווח הארוך של המשחק:
"For marketing you’d have to ask Activision people, but for development costs, not anything close to $500 million. I think that speaks a lot more to the long-term investment that we’re making in the future of the product."

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4173
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 30 ספטמבר 2014, 16:43

DrKeo כתב:מזל טוב למיקרוסופט, הצליחו לראשונה השבוע למכור יותר מסוני איפשהו. השבוע בשיגור של פיפא 15 מיקרוסופט מכרו יותר ONE מהפס4, הONE ראתה קפיצה של 150% במכירות, הפס4 ראתה 80%. אבל בצד התוכנה דווקא הפס4 נצחה כשהגרסה שלה של פיפא הייתה הכי מוכרת, אחריה גרסת ה360 ואחריה גרסת הONE

אתה מודע שזה מרשת אחת בלבד? וגם, לא היה שום אישור רישמי אלא שמועה.

An anonymous retail source has told MCV that Xbox One hardware sales jumped 155 per cent week-on-week, presumably thanks to a combination of Microsoft’s recent price cut and the arrival of EA’s game.

דרך אגב, מה שמצחיק שמקור אחד הפך לכמה מקורות בגיימספוט:
According to retail sources speaking to MCV, the FIFA 15 promotion helped drive Xbox One hardware sales by 155 percent week-on-week. In the UK, television adverts of EA's popular soccer title advertised the game specifically for Microsoft's next-gen console.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים