כפי שאתם יודעים, עולם המולטיפלייר הוא לא מושלם כמו שציפינו, ילדים קטנים עם מיקרופון ללא נימוסים, אנשים שמשחקים כמו אגואיסטים במשחקי קבוצה, טרולים שמעצבנים את כולם מאשר להתרכז במשחק עצמו וכו'.
לא רק הדברים הללו עושים את המולטיפלייר רע למשחק, אלא גם דברים נוספים במשחק עצמו כמו: יחס מותות/הריגות (זה גורם לאנשים להרגיש רע ולריב בינהם "מי השחקן הכי טוב שנהרג פחות והרג יותר?"), דרגות (כן, זה גורם לתחרותיות מסוימת בין אנשים וזה גורם להם לרצות לעשות בוסט לדרגות מאשר להינות מהמשחק), אציבמנטס במולטיפלייר (מי שהמציא אותם כנראה היה משועמם שאין לו משמעות בחיים והוא מונע מאנשים להתרכז בכיף של המשחקים), אפשרות לבנאדם שזוכה להיות הוסט באופן אקראי לעשות קיק לאנשים ועוד דברים שלא ציינתי בגלל שאני לא מכיר את כל משחקי המולטיפלייר טוב מספיק.
אז איך אתם הייתם משנים את משחקי המולטיפלייר בשביל להרגיש נוח (לא באנשים כמובן, במשחק )?
אני לדוגמא הייתי עושה מערכת לקונסולה/מחשב למשחקי מולטיפלייר (בסינגלפלייר זה לא רלוונטי) שמזהה ילדים בני 12-13 עם הקול שלהם וסורקת את הפנים שלהם כדי שהם לא יוכלו לשחק אונליין בשביל למנוע בריונות ברשת, וגם מה שאמרתי על הדרגות/אצ'יבמנטס/ Unlocks/ יחס הריגות/מותות, משחקים שאין מה להשיג גורמים לך להתעלם מהתחרותיות המעצבנת ולהתרכז יותר במשחק עצמו.
והנה שני משחקים שיש בהם מולטיפלייר הוגן (זה לא אומר שהם מושלמים, אבל בהחלט יותר כיפים מאשר משחקים אחרים):
1) Left 4 Dead: במשחק אין מה להשיג כמעט, אין דרגות, אין יחס הריגות/מותות חוץ מניקוד שהוא דבר משעשע בין האנשים.
2) Team Fortress 2 לפני העידכונים של הכובעים/הנשקים השטותיים והF2P: ב2007/2008 לא היה שום דבר שאפשר להשיג לדמויות וכך זה גרם למשחק להיות קבוצתי ומעניין, היה יחס הריגות/מותות אבל אף אחד לא מתרכז בזה, כולם התרכזו באיך לשלוט במקומות במפה או לתפוס את המזוודה.