Klayman כתב:
בניגוד לביקורות המצויינות שBB מקבל (ואני מאמין שהמבקרים באמת נהנים) - איזה בחור בIGN ממש לא נהנה ממנו, וגם מפרט בדיוק למה: http://www.ign.com/articles/2015/03/26/ ... ne-lost-me
שווה קריאה, לדעתי.
Klayman כתב:אז מה שנקרא ''נסכים לא להסכים''. במקרה הנוכחי, לעומת GTA ולעומת מטרו, המשחק יוצא ממש מספר חודשים אחרי ההוצאה הרשמית. וזה מרגיש לגמרי Cash-in מגעיל. רוקסטאר בהחלט זלזלו במחשב בהוצאה המאוחרת (אפילו לא עם הקונסולות החדשות ביחד), והם לא חפים מביקורת בכלל (וכבר השמעתי אותה בעבר).
אין לי ספק שהכתבה שלו זכתה ללעג, ומן הסתם הוא נכשל בצורה קולוסאלית, אבל היא מדגימה כמה מהפגמים היותר רציניים, לדעתי, שיש למשחקים מהסוג הזה. עצם העובדה שאני צריך ללכת לחטט באינטרנט כדי להבין מה עושה חפץ שמצאתי במשחק, זה אבסורד. הרי אני בתוך המשחק. כששיחקתי בDS על המחשב (כשהוא עוד עבד.. אחרי העידכון האחרון הוא כבר לא עובד אצלי בכלל, פשוט נתקע), היו לי בהחלט פעמים שנתקעתי ולא ידעתי לאן ללכת. המשחק בהחלט מעניש אותך על חקירה ואם הלכת ''למקום הלא נכון''. ממש בהתחלה יחסית, הגעתי לאזור ירוק כזה, ובחרתי ללכת שמאלה ולא ימינה. קיבלו את פני חבורה של שלדים שפירקה לי את הצורה בלי שום יכולת להתמודד מולם. איבדתי המון נשמות שאספתי וגם לא באמת יכולתי ללכת להביא, כי הם היו רבים מדי, ולא יכולתי להרוג אותם (טכנית.. הם פשוט לא מתו). המשחק צריך להיות יותר קומוניקטיבי, אבל לשמור על רמת הקושי שלו. אני לא רואה סתירה בין שתי המטרות.
bling כתב:
למה יוצא מספר חודשים? זו גרסה שיוצאת שנה אחרי יציאת גרסת ה PC, אני חושב שיש מעטים מאוד שהיו מעדיפים לחכות עד אז אבל סבבה.
ואני מסכים איתך לגמרי לגבי מה שאמרת על סדרת סולס, אני גם לא מבין מה הקטע לקבל חפץ וללכת לאינטרנט לבדוק במקום שהמשחק יסביר דברים ואני מסכים גם שזה ממש לא סותר להיות קומונקטיבי ולשמור על רמת הקושי אבל בכל זאת 12 שעות על האיזור הראשון זה באמת משעשע לא משנה עד כמה המשחק קשה, אתה שואל את עצמך מה הוא עשה שם כל כך הרבה זמן ואיך זה נראה, ראיתי כמה מגיבים ברוח הזה שהם היו מתים לראות סרטון של מה הלך שם, זה חתיכת כישרון בלהיות רע במשחק
קאוטיק בקשר לסיפור עם השלט דואל שוק המשחק הוא סוג של תמיד אונליין ויכולים לפלוש אליך שחקנים וכל זה לא? אז ברור שהמשחק לא יפסיק, אין בכלל pause, בלי להעליב הסיפור הזה די מטומטם ובאשמת השחקן, עוד לפני שהשלט נגמר מופיעה אזהרה שהוא מתרוקן ואתה רואה אותו מהבהב, כל בנאדם נורמלי מטעין אותו או מחליף שלט ולא ממשיך לשחק על שלט גמור ואז מתלונן שלא היה לו pause, בלי קשה למשחקי Souls בכלל.
בקשר לפיטצ'ר של אויבים שנעלמים אני לא יודע, ראיתי בסטרימים שאנשים מתו והם היו צריכים להרוג שוב פעם את האויבים אבל אני לא יודע כמה פעמים הם מתו ואם הם נעלמים משלב מסויים.
Nucleus_Dawn כתב:
זה לא חתיכת כשרון. ככה זה נראה, כשאין לך בכלל ניסיון עם הסדרה ואתה לא עושה קצת מחקר, לפני שאתה מתחיל. בדיוק כמו שהמשחק לא מספר לך מה אייטמים עושים, כך גם הוא לא מספר לך שיש קיצורי דרך, או אפילו רומז לך לאן ללכת, כדי למצוא אותם. הטענה שמשחק שמעוצב בדרך שמכריחה אותך לעשות מחקר, לפני שאתה מתחיל, הוא משחק שלא מעוצב כמו שצריך, סבירה לחלוטין.
כפי שהוא כתב, לא רק שהוא לא עושה את זה, הוא גם מעניש אותך קשות על זה שאתה חוקר את הסביבה שלך. כלומר, הדרך להצליח, היא לחקור את הסביבה, אבל משחקי סולס, מתוך החלטה עיצובית מודעת, החליטו להעניש אותך על חקירה - או בדרך שתלך למקום שהרבה מעבר לרמתך, תמות ותאבד את כל הנשמות שהיו לך (וכמובן שאתה לא יכול לחזור לשם), או בדרך שפשוט תאלץ לבחור לאבד את כל הנשמות שלך, כי אתה רוצה לחקור אזור אחר, מזה שבו מתת הרגע.
זו לא אשמת השחקן, כלל. אפשר, מקסימום, להאשים את סוני, שדאגו לשלטים עם זמן סוללה גרוע. האשמה בעיקר על FROM, בגלל שהם דאגו שהוא לא יוכל למצוא מקום בטוח לחכות בו, בזמן שהוא מחליף שלט (בהנחה שבכלל יש לו אחד ספייר), מטעין את השלט שלו, או לפחות לאפשר לו לשמור את המשחק. לא מענישים שחקן, על זה שנגמרת לו הסוללה בשלט, בדיוק כמו שלא צריך להעניש שחקן PS2, על זה שהכלב שלו עבר וניתק את הכבל של השלט מהקונסולה שלו.
המשחק לא עוצר, גם כאשר אתה משחק בלי גישה לאינטרנט. זה ממש לא תירוץ. זו החלטה עיצובית מחורבנת, שלא מכבדת את הזמן של השחקן והיא החלטה עקבית מאוד, עם הרבה החלטות אחרות בסדרה הזאת. לא צריך לחפש להם תירוצים. הם החליטו שכך זה צריך להיות וזה בסדר גמור. לדעתי, זו דרך רעה לעצב משחק.
bling כתב:זה עדיין כישרון, כי בשלב מסויים אחרי איזה 4 שעות ככה של כשלונות בנאדם סביר יתחיל לעשות מחקר ולבדוק מה נסגר ולא ימשיך להכשל מאות פעמים או לחלופין ירים ידיים ויזרוק את הדיסק מהחלון, אבל 12 שעות של כשלונות על אותו איזור זה חתיכת נחישות ובזבוז זמן יקר, מה הוא מזוכיסט או משהו?
קודם כל מוזר באמת שאי אפשר לעשות pause בלי קשר לאונליין, אתה חושב שזה נועד להקשות על השחקן? לא ברור לי למה זה כי לעשות pause בטח לא עושה את רמת הקושי קלה יותר, אלא זה נטו נוחות לשחקן.
בקשר לסוללות אתה רואה אזהרה על המסך וזה לא שהן נגמרות מיידית, יש לך איזה רבע שעה ויותר להחליף/ להטעין ככה שגם אם באותו רגע הוא עסוק הוא יכול לסיים את הקרב או מה שלא עושה וללכת למקום רגוע ולהטעין לשנייה וחצי את השלט, בחיים לא קרה לי בשום מצב שבאמצע משחק פתאום נגמרה לי הסוללה, הופיעה לי האזהרה כמעט כל פעם ובדרך כלל כמה דקות אחרי כבר הטענתי את השלט.
זה למרות שאני מסכים באופן כללי שיש בעיות בעיצוב.
Kazz כתב:אתה אמור להבין מה האייטם עושה כאשר אתה משתמש בו. אין שום בעיה בגישה כזו אם זה עקבי במשחק. במידה ואתה בוחר ללכת בקו מסויים אז זה לא ממש עדיף שהתיאור פשוט מופיע כבדרך קסם, וזה פחות ריאליסטי. ואם אני זוכר נכון זה ככה במשחקים כמו Spelunky ו BOI שנוקליאוס כה אוהב - אתה אוסף חפצים ופיק-אפים בלי לדעת מה הם עושים, והדרך היחידה לגלות את טיבם זה להשתמש בהם. וגם אז אני לא בטוח שהפירוט הזה נשאר אחרי שאתה מת.
Nucleus_Dawn כתב:לעומת זאת, אם אתה מפיל את האבן הזאת בדיוק בקן של שני ציפורים (בלתי נראות, באזור במשחק שאין לך סיבה לחזור אליו, כי הוא בטוטוריאל), שאם במקרה עמדת בו במשך 10 שניות ברצף, תוכל לשמוע אותן מצפצפות משהו על זה שהן אוהבות דברים חלקים, תקבל בתמורה אייטם רנדומלי כלשהו. כמובן, לא באופן מיידי. רק אם תשאיר את האבן על הרצפה, תלך ותחזור, אחרי שהפעלת מדורה.
מה אני אומר לך... מציאותי והגיוני ועקבי מאוד.
Stick כתב:אני חושב שאתה מבלבל בין שני דברים מאוד שונים.
אתה מבלבל בין דברים שהם חלק מהמשחק ה"ראשי", לבין דברים נסתרים/סודיים/צדדיים. לצורך העניין בשביל להכנס לpainted world, שהוא שלב צדדי גדול ומאוד מאוד מעניין, אתה צריך לחזור לundead asylum, שאת זה תעשה על ידי קפיצה לא אינטואיטיבית מתוך מעלית בתנועה ולאחר מכן המתנה בתוך הקן של העורב מספר שניות. כתשיגע לundead asylum תצטרך לחזור לתא שלך ושם למצוא בובה שמשמשת כמפתח, את המפתח אתה צריך להביא לציור שנמצא בשלב אחר לגמרי.
בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שככל הנראה אני ואתה - השחק הממוצע, לא יעשה את זה במשחק רגיל ולא ימצא את הpainted world שהוא ללא ספק אחד השלבים הטובים במשחק. ומה זה אומר? זה עיצוב בעייתי? לדעתי לא, אם כבר להפך. המפתחים השקיעו המון ביצירת שלב צד ענק מנותק מעולם המשחק (מתרחש בתוך תמונה כאמור) ושמו אותו כמשהו שלא כולם ימצאו, רק מי שבאמת ישקיע בחקירה של כל חור (או יאהב וישקיע מספיק בשביל לבדוק על המשחק באינטרנט אחרי שה"גל הראשוני" של מסיימי המשחק נגמר ויש כבר מדריכים) ימצא את השלב הזה.
אז האם זה עיצוב בעייתי? אני לא חושב כי כשאני מקבל easter egg כל כך גדול בצורת שלב כל כך מושקע ואדיר אני לא מרגיש כאילו המפתחים מזלזלים לי בזמן, אני מרגיש כאילו אין דבר שהם נהנו ממנו יותר מאשר לפתח את המשחק הספציפי הזה.
קצת זגזגתי מהנושא, מה שניסיתי להגיד זה שלדעתי אתה מבלבל בין דברים צדדיים כמו השלב הנ"ל - שכן דורשים ממני וממך (השחקן הממוצע) לקרוא ולחקור קצת באינטרנט, לבין דברים שהם הציר המרכזי של המשחק ושהם כן ברורים אם תשחק את המשחק כמו שהוא מצפה שתשחק אותו.
InterAl כתב:"
כשהוא דיבר על ריאליזם, אני מניח שהוא התכוון לריאליזם בקונטקסט של עולם המשחק, לא בקונטקסט של העולם האמיתי (כלומר, העקביות בהגיון הפנימי של העולם). במובן הזה אני חושב שהוא צודק. זה משחק של חקירה, ניסוי וטעייה. חלק מהחקירה הוא להבין איך דברים עובדים ע"י אינטראקציה איתם, במקום לקרוא הסברים עליהם מתוך תפריטים (כמקובל בז'אנר).
Nucleus_Dawn כתב:
הדברים שהם הציר המרכזי של המשחק, לא ברורים. ככה בחרו לעצב את המשחק. בגלל זה שחקן יכול לשחק 12 שעות באזור הראשון, בלי לגלות את קיצורי הדרך ההכרחיים, כדי לקבל גישה לבוס.
המשחק פשוט לא מעודד חקירה, בגלל שהעונש שהוא נותן לך על חקירת הסביבה ועל לנסות דרך שונה מזו שבה מתת, בלתי סביר.
"כמו שהמשחק רוצה" ו"כמו שהמשחק מעודד" לא מתואמים. זו הבעיה.
נ.ב.
אני לא מבין למה שמישהו שאוה את המשחקים, יטען אחרת. הרי, בזה המעריצים מתגאים. מזה הם נהנים. זה מה שהופך, לדעתם, את BB למיוחד.
הם אוהבים את האתגר שזה יוצר. הם נהנים להשקיע עשרות רבות של שעות במשחקים האלו והם נהנים מכך שכל כך קשה לשחק את המשחק הזה, כמו שצריך.
להכחיש שזה המצב, נראה לי לחלוטין בסתירה עם זה שמציגים את העניינים האלו, כיתרונות הגדולים של הסדרה.
הוויכוח פה הוא לא על האם הדברים בסדרה הזאת ברורים, או על האם המשחק עושה מאמצים לעבוד עליך ולמנוע ממך למצוא את מה שאתה צריך, כדי להתקדם. אלו עובדות ברורות. הוויכוח הוא על האם מדובר בבעיה, או במה שהופך את המשחקים האלו לכיפיים.
Stick כתב:
אבל זה לא ככה, השביל הישיר והמרכזי מוביל אותך אל דרכי הקיצור ואל הדברים שאתה צריך בשביל להיות מספיק חזק.
כאילו, תשמע, אני באמת כבר מאבד עניין בויכוח הזה אבל רבאק אני שיחקתי במשחקים האלה, אני ממש לא גיימר מיוחד ואני משחק הרבה הרבה הרבה פחות מהכתב הממוצע של IGN שמתפרנס ממשחקים ואם הצלחתי לא להתקע 12 שעות בשלב הראשון (יצא לי לשחק רק בDS אבל זה לא משנה) אז אין שום סיבה שאדם שסובל מהמשחק יעשה את זה ויבוא אחרי זה בטענות למשחק ולא לעצמו.
יודע מה.. בוא נפרק את זה בפשטות.
DS1 - אתה מגיע לאיזור הראשי, יש לך אפשרות לרדת במדרגות לבית קברות, שם יש לך אויבים שלא מתים, יש לך אפשרות לעלות למעלה לכנסייה, שם יש לך אויבים שנראים חלשים כמו אלו שנלחמת בהם בטוטוריאל ויש לך אפשרות לרדת במעלית לnew londo, שם יש לך אויבים שאתה לא יכול לפגוע בהם בשלב הזה. בנוסף הדבר הראשון שאתה רואה זה NPC שאומר לך להתחיל בכנסייה ולצלצל שם באיזשהו פעמון. בוא תסביר לי איך אתה שורף פה 12 שעות בלי להבין לאן ללכת ואחרי זה בא בטענות למשהו חוץ מלעצמך.
DS 2 - יש לך דרך אחת להתקדם ועוד כמה חצאי דרכים שחסומות בתחילת המשחק.
דימון - יש לך רק אפשרות אחת בתחילת המשחק.
בקיצור, חלאס, אתם מדברים כאילו המשחק הוא מזימת עינוי של המשטר הנאצי ושמישהו מכריח את כל העולם לשחק בו. אין לי בעיה עם אנשים שבאים בטענות למשחקים מסוימים, יש לי בעיה עם אנשים שבאים בטענות לסגנונות של משחקים מסוימים (בדיוק כמו שאני אבקר את GT החדש כי אני לא אוהב משחקי מירוצים). המשחק הזה עושה כל כך טוב את מה שהוא מנסה לעשות ואם מה שהוא מנסה לעשות הוא לא לטעם שלכם זה סבבה, רק תפסיקו להתלונן על דברים שאתם מלחתחילה לא אוהבים.
Nucleus_Dawn כתב:
אז הביקורת "הרבה יותר מידי קווסטים צדדיים שהם fetch quests", היא לא בסדר, כי המשחק מתוכנן ככה שיש לו מלא קווסטים מהסוג הזה ואם מישהו לא אוהב את זה, אסור לו להגיב לזה?
הביקורת של "יותר מידי QTE" במשחק מסוים, לא מקובלת, אם הQTE עובדים כמו שהם אמורים לעבוד?
מה זו הטענה המשונה הזאת? אם מישהו לא אוהב משהו בדרך שבה משחק מעוצב, הוא לא יכול לבקר אותו? ברצינות?
אני מניח שכל ביקורת למשחק הסוניק האחרון, גם לא במקום, כי המשחק מעוצב ככה שיש לו גליטצ'ים, כתיבה מחורבנת, פלטפורמינג גרוע, ומשחקיות חוזרת על עצמה. זה מה שהמשחק התכוון לעשות, אז אסור לבקר אותו, או לדבר על מה לא בסדר איתו.
אמרנו שמישהו חייב לשחק בו? בסה"כ מדברים על למה הוא לא לכולם ומה אנחנו לא אוהבים בו. מה זה מפריע לך כל כך? אמרנו שהוא מזימת עינוי? נניח. זה בדיוק מה שכל המעריצים של המשחק אומרים. הם מתלהבים מזה שכל דבר במשחקי סולס הוא מזימה להתעלל בשחקן.
בכל מקרה, אתה מוכרח להחליט. או שהמשחקים לינאריים לגמרי, הכל בהם ברור מאליו ותמיד מכוונים אותך לאן ללכת, כמו שאתה טוען בהודעה הזאת, או שהם לא מחזיקים לשחקן את היד ונותנים לו לגלות בעצמו מה ואיך לעשות, את מה שהוא צריך לעשות. אי אפשר להחזיק את המקל בשני צדדיו.
אתה בטח ובטח לא יכול לבטל את הניסיון והחוויה של הרבה שחקנים, בנוגע לכמה שהמשחק מעוצב בצורה מבלבלת, לא אינטואטיבית ולא לטעמם. תופתע אולי, אבל החוויה שלהם רלוונטית בדיוק כמו שלך והעובדה שהיא גם הפחות שכיחה בקרב הביקורות והסיקורים, אפילו הופכת אותה ליותר מעניינת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 97 אורחים