הנושא הרישמי למשחקי Blood Souls Ring

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6607
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Klayman » 28 מרץ 2015, 00:14

אתה גם כמובן שוכח את הטריילרים שהציגו בעצם את הגרסא הנוכחית? אבל אז קיבלנו מוצר נכה? זה בסדר? אז בעצם הציגו את הגרסא האולטימטיבית, אנשים קנו את המשחק, קיבלו גירסא שנראית הרבה פחות טוב, ואז אחרי כמה חודשים יוצאים עם הגרסא האולטימטיבית, דורשים עליה תשלום ומפצלים את הקהילה. שוב אני אומר - אם אוביסופט או EA היו עושות את זה, המנגינה באינטרנט הייתה שונה לגמרי.

ואתה כל פעם חוזר למטרו, אבל שוכח שבין מטרו LL לרידוקס עברה משהו כמו שנה וחצי לפחות ול2033 עברו הרבה שנים כבר ואז זה הגיוני להוציא את הרימאסטר הזה. כאן מרגיש שFROM אמרו ''טוב.. יש את בלודבורן לPS4 שצריך לעבוד עליו, ואנחנו לא יכולים לצאת עם DS2 באותו הזמן, אז בואו נוציא גירסא נכה של DS2 לקונסולות הקודמות ולPC ואז אח''כ נוציא את מה שתיכננו מלכתחילה, ונגרום להם לשלם פעמיים''.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי bling » 28 מרץ 2015, 00:23

אבל הבנתי שגם התאורה של הגרסה האולטימטיבית לא ברמה של הגרסה הראשונה, מהבחינה הזו היה בזמנו bait and switch די מגעיל והיה על זה הרבה רעש, לא מבין למה אתה חושב שזה עבר בסדר, ממש ממש התעצבנו ויש ת׳רד של 100+ עמודים על העניין הזה בגאף, רק שכולם קנו את המשחק בסופו של דבר כי זה טבעם של צרכנים, הם מתלוננים אבל הם לא הולכים לוותר על אחלה של משחק בסדרה מאוד אהובה, מעטים הם בעלי עקרונות כאלו חזקים שילכו עם זה עד הסוף ולא יקנו, אבל רעש היה גם היה.

אני חוזר למטרו כי הזמן שעבר לא הכי משנה אם השיפורים מעטים וביקשו עליהם כסף, גם זה מהבחינה הזו לא מוצדק אבל הביאו לך בחירה ולא היה מומלץ לך לקנות את הרימאסטר של DL כמו שלא ממש קריטי לקנות את הגרסה החדשה של DS2, אני אישית הייתי מעדיף לשחק ביחד עם שחקני הפס3 וה 360 מאשר שידחו לי את זה סטייל GTA5 עד לגרסה כביכול אידיאלית, השיפורים לא שווים את ההמתנה לדעתי ועדיף שיהיה זמין כמה שיותר מהר בגרסה טובה/ serviceable כמו שקאוטיק אמר (שבשפת ה PC זה אומר לפחות 1080P ו 60 FPS) מאשר לחכות עוד שנה.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6607
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Klayman » 28 מרץ 2015, 09:25

הזמן שעבר דווקא מאוד משנה לדעתי. הוא מצביע על ''תום הלב'' של המפתחת. אם הגירסא האולטימטיבית הייתה בהכנה, ונדרשו רק מספר חודשים לסיומה, עדיף להמתין, לדעתי (או להביא עוד כמה מפתחים ולסיים בזמן). בכל מקרה, אנחנו כבר סתם חוזרים על עצמנו - אני חושב שזה מאוד מכוער, ושהתגובה הרבה יותר סלחנית, כי מדובר ב''משחק הארדקור'' שכזה. תסתכל אפילו על הכתבה ששחר הביא מפוליגון. לקונית וחסרת כל ביקורת אמיתית. שוב אני אומר - אם EA הייתה מוציאה, אחרי פחות משנה, את ''הגירסא האולטימטיבית של Dead Space 3'', למרות שהוא כבר יצא למחשב בגריסא שהיא Serviceable, היית רואה את הפקק של המון אנשים עף, ובטח ביקורת נוקבת יותר בתקשורת. זו דעתי.
====

בניגוד לביקורות המצויינות שBB מקבל (ואני מאמין שהמבקרים באמת נהנים) - איזה בחור בIGN ממש לא נהנה ממנו, וגם מפרט בדיוק למה: www.ign.com/articles/2015/03/26/how-and ... ne-lost-me

שווה קריאה, לדעתי.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי bling » 28 מרץ 2015, 11:28

אני חושב שתמיד עדיף לקבל גרסה ראשונה סבירה מאשר לחכות יותר משנה לגרסה "אולטימטיבית", מה שרוקסטאר עשתה עם GTA5 לשחקני ה PC זה ביזיון גדול יותר לדעתי, תן לי לשחק בגרסת ה 360 והפס3 ב 1080P ו 60 פריימים ומקסימום איזה אופציה לשנות draw distance בלי כל התוספות של הרימאסטר כמו צמחייה וחיי בר עדיפים יותר/ יותר מכוניות/ מצב FPS וכו' ורק לשחק את זה בזמן ולא אחרי יותר משנה וחצי כשכבר המשחק כמעט פרח לכולם מהזיכרון ובעולם נורמלי יותר גם היה אמור להראות יחסית מכוער טכנית (למזלם אין להם תחרות מספיק ראויה בז'אנר לא טכנית ולא איכותית אז המשחק עדיין רלוונטי), מקסימום נרצה נקנה את המשחק שוב (ועוד בהנחה כמו שמציעים לשחקני PC שיש להם את הגרסה המקורית בניגוד לשחקני הקונסולות האומללים שקונים שוב במחיר מלא), זו לטעמי האופציה הכי טובה אם אי אפשר לקבל גרסה מדהימה ביחד עם הקונסולות ככה שדווקא במהלך של רוקסטאר אני רואה זלזול בשחקני ה PC יותר מאשר מה שנאמקו עשתה עם DS2, אבל סבבה כל אחד ודעתו ואין טעם לחזור על עצמנו במעגלים :)

ד.א הכתבה של הבחור ב IGN די זכתה ללעג בקהילה של Souls, ברור לי שהמשחק קשה ולא מזמין אבל אומרים שם שזה שיא עולמי להתקע 12 שעות עד השלב של הבוס הראשון ולא ברור להם איך זה אפשרי ומה הוא עשה כל כך הרבה זמן באיזור הזה, זה ברור שמישהו שעד כדי כך נכשל עם המשחק לא יהנה ממנו בלשון המעטה, כאילו מה אתה לא הולך לאינטרנט בשלב מסויים כדי לבדוק מה אתה עושה לא נכון אלא ממשיך לעשות מאות נסיונות ללא תוחלת? (ואני מסכים שזה שצריך ללכת לאינטרנט כדי להבין את המשחק זה חיסרון ואמרתי את זה), בעיקרון זה קצב של לסיים את המשחק ב 1000+ שעות, אף בנאדם לא יכול להנות בבסיטואציה כזו ככה שאפשר להבין אותו שלא היה לו כיף :P

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6607
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Klayman » 28 מרץ 2015, 12:05

אז מה שנקרא ''נסכים לא להסכים''. במקרה הנוכחי, לעומת GTA ולעומת מטרו, המשחק יוצא ממש מספר חודשים אחרי ההוצאה הרשמית. וזה מרגיש לגמרי Cash-in מגעיל. רוקסטאר בהחלט זלזלו במחשב בהוצאה המאוחרת (אפילו לא עם הקונסולות החדשות ביחד), והם לא חפים מביקורת בכלל (וכבר השמעתי אותה בעבר).

אין לי ספק שהכתבה שלו זכתה ללעג, ומן הסתם הוא נכשל בצורה קולוסאלית, אבל היא מדגימה כמה מהפגמים היותר רציניים, לדעתי, שיש למשחקים מהסוג הזה. עצם העובדה שאני צריך ללכת לחטט באינטרנט כדי להבין מה עושה חפץ שמצאתי במשחק, זה אבסורד. הרי אני בתוך המשחק. כששיחקתי בDS על המחשב (כשהוא עוד עבד.. אחרי העידכון האחרון הוא כבר לא עובד אצלי בכלל, פשוט נתקע), היו לי בהחלט פעמים שנתקעתי ולא ידעתי לאן ללכת. המשחק בהחלט מעניש אותך על חקירה ואם הלכת ''למקום הלא נכון''. ממש בהתחלה יחסית, הגעתי לאזור ירוק כזה, ובחרתי ללכת שמאלה ולא ימינה. קיבלו את פני חבורה של שלדים שפירקה לי את הצורה בלי שום יכולת להתמודד מולם. איבדתי המון נשמות שאספתי וגם לא באמת יכולתי ללכת להביא, כי הם היו רבים מדי, ולא יכולתי להרוג אותם (טכנית.. הם פשוט לא מתו). המשחק צריך להיות יותר קומוניקטיבי, אבל לשמור על רמת הקושי שלו. אני לא רואה סתירה בין שתי המטרות.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 מרץ 2015, 12:51

Klayman כתב:
בניגוד לביקורות המצויינות שBB מקבל (ואני מאמין שהמבקרים באמת נהנים) - איזה בחור בIGN ממש לא נהנה ממנו, וגם מפרט בדיוק למה: http://www.ign.com/articles/2015/03/26/ ... ne-lost-me

שווה קריאה, לדעתי.


אחלה כתבה. סה"כ, הוא מפרט היטב חלק גדול מהחסרונות שמגיעים ביחד עם העיצוב של משחקי סולס.
יש עוד לא מעט דוגמאות לעיצוב פשוט מאוד לא הוגן. סתם דוגמא - ראיתי סרטון של מישהו בקטע במשחק שבו הוא חייב לזוז, כי נורים עליו בכל רחבי השלב ברקים שהורגים אותו מהשמים.
אז נגמרה לשחקן הסוללה בשלט והמשחק לא עצר. הדמות שלו פשוט נעמדה דום ומתה, בגלל שנגמרה לו הסוללה בשלט.
זה לא עיצוב משחק הוגן. זה עיצוב משחק מחורבן.

אגב, בDS2 היה את הקטע הנהדר, שאחרי הרבה פעמים שהרגת אויבים (10 פעמים, אם אני לא טועה), הם פשוט הפסיקו להופיע מחדש, כך שיכלת לעבור אזורים שבהם כבר היית, ושכבר הוכחת שהם לא יותר מטרחה מעצבנת, שמבזבזת לך זמן.
אז אין את הפיטצ'ר הזה בBB? מצער.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי bling » 28 מרץ 2015, 13:15

Klayman כתב:אז מה שנקרא ''נסכים לא להסכים''. במקרה הנוכחי, לעומת GTA ולעומת מטרו, המשחק יוצא ממש מספר חודשים אחרי ההוצאה הרשמית. וזה מרגיש לגמרי Cash-in מגעיל. רוקסטאר בהחלט זלזלו במחשב בהוצאה המאוחרת (אפילו לא עם הקונסולות החדשות ביחד), והם לא חפים מביקורת בכלל (וכבר השמעתי אותה בעבר).

אין לי ספק שהכתבה שלו זכתה ללעג, ומן הסתם הוא נכשל בצורה קולוסאלית, אבל היא מדגימה כמה מהפגמים היותר רציניים, לדעתי, שיש למשחקים מהסוג הזה. עצם העובדה שאני צריך ללכת לחטט באינטרנט כדי להבין מה עושה חפץ שמצאתי במשחק, זה אבסורד. הרי אני בתוך המשחק. כששיחקתי בDS על המחשב (כשהוא עוד עבד.. אחרי העידכון האחרון הוא כבר לא עובד אצלי בכלל, פשוט נתקע), היו לי בהחלט פעמים שנתקעתי ולא ידעתי לאן ללכת. המשחק בהחלט מעניש אותך על חקירה ואם הלכת ''למקום הלא נכון''. ממש בהתחלה יחסית, הגעתי לאזור ירוק כזה, ובחרתי ללכת שמאלה ולא ימינה. קיבלו את פני חבורה של שלדים שפירקה לי את הצורה בלי שום יכולת להתמודד מולם. איבדתי המון נשמות שאספתי וגם לא באמת יכולתי ללכת להביא, כי הם היו רבים מדי, ולא יכולתי להרוג אותם (טכנית.. הם פשוט לא מתו). המשחק צריך להיות יותר קומוניקטיבי, אבל לשמור על רמת הקושי שלו. אני לא רואה סתירה בין שתי המטרות.


למה יוצא מספר חודשים? זו גרסה שיוצאת שנה אחרי יציאת גרסת ה PC, אני חושב שיש מעטים מאוד שהיו מעדיפים לחכות עד אז אבל סבבה.

ואני מסכים איתך לגמרי לגבי מה שאמרת על סדרת סולס, אני גם לא מבין מה הקטע לקבל חפץ וללכת לאינטרנט לבדוק במקום שהמשחק יסביר דברים ואני מסכים גם שזה ממש לא סותר להיות קומונקטיבי ולשמור על רמת הקושי אבל בכל זאת 12 שעות על האיזור הראשון זה באמת משעשע לא משנה עד כמה המשחק קשה, אתה שואל את עצמך מה הוא עשה שם כל כך הרבה זמן ואיך זה נראה, ראיתי כמה מגיבים ברוח הזה שהם היו מתים לראות סרטון של מה הלך שם, זה חתיכת כישרון בלהיות רע במשחק :D

קאוטיק בקשר לסיפור עם השלט דואל שוק המשחק הוא סוג של תמיד אונליין ויכולים לפלוש אליך שחקנים וכל זה לא? אז ברור שהמשחק לא יפסיק, אין בכלל pause, בלי להעליב הסיפור הזה די מטומטם ובאשמת השחקן, עוד לפני שהשלט נגמר מופיעה אזהרה שהוא מתרוקן ואתה רואה אותו מהבהב, כל בנאדם נורמלי מטעין אותו או מחליף שלט ולא ממשיך לשחק על שלט גמור ואז מתלונן שלא היה לו pause, בלי קשה למשחקי Souls בכלל.
בקשר לפיטצ'ר של אויבים שנעלמים אני לא יודע, ראיתי בסטרימים שאנשים מתו והם היו צריכים להרוג שוב פעם את האויבים אבל אני לא יודע כמה פעמים הם מתו ואם הם נעלמים משלב מסויים.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 מרץ 2015, 13:38

bling כתב:
למה יוצא מספר חודשים? זו גרסה שיוצאת שנה אחרי יציאת גרסת ה PC, אני חושב שיש מעטים מאוד שהיו מעדיפים לחכות עד אז אבל סבבה.

ואני מסכים איתך לגמרי לגבי מה שאמרת על סדרת סולס, אני גם לא מבין מה הקטע לקבל חפץ וללכת לאינטרנט לבדוק במקום שהמשחק יסביר דברים ואני מסכים גם שזה ממש לא סותר להיות קומונקטיבי ולשמור על רמת הקושי אבל בכל זאת 12 שעות על האיזור הראשון זה באמת משעשע לא משנה עד כמה המשחק קשה, אתה שואל את עצמך מה הוא עשה שם כל כך הרבה זמן ואיך זה נראה, ראיתי כמה מגיבים ברוח הזה שהם היו מתים לראות סרטון של מה הלך שם, זה חתיכת כישרון בלהיות רע במשחק :D

קאוטיק בקשר לסיפור עם השלט דואל שוק המשחק הוא סוג של תמיד אונליין ויכולים לפלוש אליך שחקנים וכל זה לא? אז ברור שהמשחק לא יפסיק, אין בכלל pause, בלי להעליב הסיפור הזה די מטומטם ובאשמת השחקן, עוד לפני שהשלט נגמר מופיעה אזהרה שהוא מתרוקן ואתה רואה אותו מהבהב, כל בנאדם נורמלי מטעין אותו או מחליף שלט ולא ממשיך לשחק על שלט גמור ואז מתלונן שלא היה לו pause, בלי קשה למשחקי Souls בכלל.
בקשר לפיטצ'ר של אויבים שנעלמים אני לא יודע, ראיתי בסטרימים שאנשים מתו והם היו צריכים להרוג שוב פעם את האויבים אבל אני לא יודע כמה פעמים הם מתו ואם הם נעלמים משלב מסויים.


זה לא חתיכת כשרון. ככה זה נראה, כשאין לך בכלל ניסיון עם הסדרה ואתה לא עושה קצת מחקר, לפני שאתה מתחיל. בדיוק כמו שהמשחק לא מספר לך מה אייטמים עושים, כך גם הוא לא מספר לך שיש קיצורי דרך, או אפילו רומז לך לאן ללכת, כדי למצוא אותם. הטענה שמשחק שמעוצב בדרך שמכריחה אותך לעשות מחקר, לפני שאתה מתחיל, הוא משחק שלא מעוצב כמו שצריך, סבירה לחלוטין.
כפי שהוא כתב, לא רק שהוא לא עושה את זה, הוא גם מעניש אותך קשות על זה שאתה חוקר את הסביבה שלך. כלומר, הדרך להצליח, היא לחקור את הסביבה, אבל משחקי סולס, מתוך החלטה עיצובית מודעת, החליטו להעניש אותך על חקירה - או בדרך שתלך למקום שהרבה מעבר לרמתך, תמות ותאבד את כל הנשמות שהיו לך (וכמובן שאתה לא יכול לחזור לשם), או בדרך שפשוט תאלץ לבחור לאבד את כל הנשמות שלך, כי אתה רוצה לחקור אזור אחר, מזה שבו מתת הרגע.

זו לא אשמת השחקן, כלל. אפשר, מקסימום, להאשים את סוני, שדאגו לשלטים עם זמן סוללה גרוע. האשמה בעיקר על FROM, בגלל שהם דאגו שהוא לא יוכל למצוא מקום בטוח לחכות בו, בזמן שהוא מחליף שלט (בהנחה שבכלל יש לו אחד ספייר), מטעין את השלט שלו, או לפחות לאפשר לו לשמור את המשחק. לא מענישים שחקן, על זה שנגמרת לו הסוללה בשלט, בדיוק כמו שלא צריך להעניש שחקן PS2, על זה שהכלב שלו עבר וניתק את הכבל של השלט מהקונסולה שלו.
המשחק לא עוצר, גם כאשר אתה משחק בלי גישה לאינטרנט. זה ממש לא תירוץ. זו החלטה עיצובית מחורבנת, שלא מכבדת את הזמן של השחקן והיא החלטה עקבית מאוד, עם הרבה החלטות אחרות בסדרה הזאת. לא צריך לחפש להם תירוצים. הם החליטו שכך זה צריך להיות וזה בסדר גמור. לדעתי, זו דרך רעה לעצב משחק.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי bling » 28 מרץ 2015, 14:02

Nucleus_Dawn כתב:
זה לא חתיכת כשרון. ככה זה נראה, כשאין לך בכלל ניסיון עם הסדרה ואתה לא עושה קצת מחקר, לפני שאתה מתחיל. בדיוק כמו שהמשחק לא מספר לך מה אייטמים עושים, כך גם הוא לא מספר לך שיש קיצורי דרך, או אפילו רומז לך לאן ללכת, כדי למצוא אותם. הטענה שמשחק שמעוצב בדרך שמכריחה אותך לעשות מחקר, לפני שאתה מתחיל, הוא משחק שלא מעוצב כמו שצריך, סבירה לחלוטין.
כפי שהוא כתב, לא רק שהוא לא עושה את זה, הוא גם מעניש אותך קשות על זה שאתה חוקר את הסביבה שלך. כלומר, הדרך להצליח, היא לחקור את הסביבה, אבל משחקי סולס, מתוך החלטה עיצובית מודעת, החליטו להעניש אותך על חקירה - או בדרך שתלך למקום שהרבה מעבר לרמתך, תמות ותאבד את כל הנשמות שהיו לך (וכמובן שאתה לא יכול לחזור לשם), או בדרך שפשוט תאלץ לבחור לאבד את כל הנשמות שלך, כי אתה רוצה לחקור אזור אחר, מזה שבו מתת הרגע.

זו לא אשמת השחקן, כלל. אפשר, מקסימום, להאשים את סוני, שדאגו לשלטים עם זמן סוללה גרוע. האשמה בעיקר על FROM, בגלל שהם דאגו שהוא לא יוכל למצוא מקום בטוח לחכות בו, בזמן שהוא מחליף שלט (בהנחה שבכלל יש לו אחד ספייר), מטעין את השלט שלו, או לפחות לאפשר לו לשמור את המשחק. לא מענישים שחקן, על זה שנגמרת לו הסוללה בשלט, בדיוק כמו שלא צריך להעניש שחקן PS2, על זה שהכלב שלו עבר וניתק את הכבל של השלט מהקונסולה שלו.
המשחק לא עוצר, גם כאשר אתה משחק בלי גישה לאינטרנט. זה ממש לא תירוץ. זו החלטה עיצובית מחורבנת, שלא מכבדת את הזמן של השחקן והיא החלטה עקבית מאוד, עם הרבה החלטות אחרות בסדרה הזאת. לא צריך לחפש להם תירוצים. הם החליטו שכך זה צריך להיות וזה בסדר גמור. לדעתי, זו דרך רעה לעצב משחק.

זה עדיין כישרון, כי בשלב מסויים אחרי איזה 4 שעות ככה של כשלונות בנאדם סביר יתחיל לעשות מחקר ולבדוק מה נסגר ולא ימשיך להכשל מאות פעמים או לחלופין ירים ידיים ויזרוק את הדיסק מהחלון, אבל 12 שעות של כשלונות על אותו איזור זה חתיכת נחישות ובזבוז זמן יקר, מה הוא מזוכיסט או משהו?

קודם כל מוזר באמת שאי אפשר לעשות pause בלי קשר לאונליין, אתה חושב שזה נועד להקשות על השחקן? לא ברור לי למה זה כי לעשות pause בטח לא עושה את רמת הקושי קלה יותר, אלא זה נטו נוחות לשחקן.
בקשר לסוללות אתה רואה אזהרה על המסך וזה לא שהן נגמרות מיידית, יש לך איזה רבע שעה ויותר להחליף/ להטעין ככה שגם אם באותו רגע הוא עסוק הוא יכול לסיים את הקרב או מה שלא עושה וללכת למקום רגוע ולהטעין לשנייה וחצי את השלט, בחיים לא קרה לי בשום מצב שבאמצע משחק פתאום נגמרה לי הסוללה, הופיעה לי האזהרה כמעט כל פעם ובדרך כלל כמה דקות אחרי כבר הטענתי את השלט.
זה למרות שאני מסכים באופן כללי שיש בעיות בעיצוב.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 28 מרץ 2015, 14:07

אני לא מבין מאיפה האנטיגוניזם הזה.. אתם נטפלים לקטנות.
אני לא מבין בכלל את הטענה על הבחור שכבה לו השלט, זאת אשמתו המלאה שהוא לא דואג לטעון את השלט למרות שהוא יודע שהסוללה עומדת להגמר. המשחק מחובר ולכן אי אפשר לעצור אותו, ובנוסף זה חלק מהרגשת ה"תמיד בסכנה" שגורמת לכך שכל התפריטים פועלים ברקע של המשחק ובשביל לעשות דברים כמו להחליף נשק או לקרוא דברים, אתה צריך למצוא מקום בטוח גם במשחק. כמו שנעשה עם TLOU לצורך העניין.
זה כמו שתגיד לי שזו אשמת המפתחים אם הטלוויזיה הייתה נכנבת באמצע קרב או אם נפל לו החשמל והוא לא הספיק לשמור.
בקשר למה עושים אייטמים, על מה אתם מדברים? איזה אייטמים בדיוק אתם לא יודעים מה עושים? יש במשחק אולי אייטם אחד שאין לו הגדרה וגם זה טרולינג של המפתחים לקהילה הבאמת הארדקור של המשחק. לא זכור לי אייטם אחד במשחק שלא הבנתי מה הוא עושה והייתי צריך לבדוק, אתם זורקים שטויות בבטחון ובאיזשהו שלב מתחילים להאמין לעצמכם.
העיצוב של המשחק זה העיצוב של המשחק, אתם מדברים כאילו מכריחים אנשים לשחק בזה, כל אחד מתוך 100 שלא נהנה מהמשחק פתאום הופך להיות קדוש מעונה, איך הוא הצליח לשחק 12 שעות למרות שהוא לא נהנה! איזה גיבור!
המשחק פונה, מן הסתם וכמו כל משחק, למי שנהנה ממנו. מי שלא רוצה שיהיה חץ על הרצפה שאומר לאן ללכת ומי שלא רוצה שכל דרך קיצור תיהיה זוהרת ויהיה קריין שואמר לך ללכת לשם. איך בדיוק זה עיצוב רע? המשחק פונה בדיוק למי שאוהב את העיצוב הזה והוא, ולא תאמין, לא פונה למי שלא אוהב את העיצוב הזה. אם אתה אוהב - מצוין! הרווחת את אחד מהמשחקים הטובים ביותר בשבילך ולך תהנה. אם אתה לא אוהב - חבל, אבל לא נורא, לך תשחק ב10,000 המשחקים האחרים שיוצאים בכל שנה שאין להם את העיצוב הזה ותפסיק לבזבז את הזמן בלסבול עם משחק שאתה לא נהנה ממנו.
לצורך העניין אני לא נהנה ממשחקי מירוצים, אני אהפוך גם לגיבור תרבות אם אני אבזבז עכשיו עשרות שעות בלשחק בזה בלי להנות ולטעון שהוא לא כיף לי כי הוא עושה את מה שהוא מנסה לעשות?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 מרץ 2015, 14:28

bling כתב:זה עדיין כישרון, כי בשלב מסויים אחרי איזה 4 שעות ככה של כשלונות בנאדם סביר יתחיל לעשות מחקר ולבדוק מה נסגר ולא ימשיך להכשל מאות פעמים או לחלופין ירים ידיים ויזרוק את הדיסק מהחלון, אבל 12 שעות של כשלונות על אותו איזור זה חתיכת נחישות ובזבוז זמן יקר, מה הוא מזוכיסט או משהו?

קודם כל מוזר באמת שאי אפשר לעשות pause בלי קשר לאונליין, אתה חושב שזה נועד להקשות על השחקן? לא ברור לי למה זה כי לעשות pause בטח לא עושה את רמת הקושי קלה יותר, אלא זה נטו נוחות לשחקן.
בקשר לסוללות אתה רואה אזהרה על המסך וזה לא שהן נגמרות מיידית, יש לך איזה רבע שעה ויותר להחליף/ להטעין ככה שגם אם באותו רגע הוא עסוק הוא יכול לסיים את הקרב או מה שלא עושה וללכת למקום רגוע ולהטעין לשנייה וחצי את השלט, בחיים לא קרה לי בשום מצב שבאמצע משחק פתאום נגמרה לי הסוללה, הופיעה לי האזהרה כמעט כל פעם ובדרך כלל כמה דקות אחרי כבר הטענתי את השלט.
זה למרות שאני מסכים באופן כללי שיש בעיות בעיצוב.


אם כולם סביבך כל הזמן אומרים לך "לא! כל הכיף זה לגלות דברים לבד. אל תבדוק כלום באינטרנט, כי זה הורס את החוויה ואת הכיף", אז לא ללכת לבדוק באינטרנט מה רוצים ממך, זה לחלוטין סביר.

כן. החלטה מוזרה, ללא ספק. היא חלק מהפילוסופיה של לא לאפשר לשחקן לעשות pause. החלטה שלא מוסיפה למשחק דבר - רק הופכת אותו לפחות נוח ומזלזלת בזמן של השחקן.

זה לא באמת מעניין שאתה רואה אזהרה על המסך. גם בשלטים של ה360 האורות מהבהבים איזה 20 דקות לפני שהסוללה נגמרת. עדין קרה לי הרבה פעמים שהעדפתי להמשיך לשחק פיפ"א ולא לעצור עכשיו ולהחליף לשלט אחר, או למצוא את הכבל שמטעין את הסוללה.
אתה יודע איך נענשתי על ידי המשחק? על ידי זה שהוא עצר ואמר לי "תחבר שלט". לא הכניסו לי שער לא הוגן, בזמן שלא יכלתי להזיז את שחקני ההגנה ולא איבדתי הזדמנות לשער, בגלל שהחלוץ שלי עצר במקומות. זה הדבר הכי בסיס שיכול להיות, לדאוג שבמקרה השכיח במיוחד של סוללה שנגמרת (בין אם יש התראה לפני כן ובין אם לאו), המשחק יעצור ולא יעניש את השחקן על זה.

---

סטיק, אף אחד לא נטפל כאן לקטנות. לכל האייטמים יש הגדרה במשפט או שניים. למעט מאוד אייטמים יש הגדרות שמלמדות אותך מה עושים עם האייטם הזה.
לך לא זכור אייטם שלא הבנת מה הוא עושה, כי אתה משחק במשחקי סולס, או חשוף להם, כבר הרבה זמן. אנשים שלא שמעו על המשחקים האלו מספיק ולא התעמקו במכאניקות שלהם, לא יודעים דברים מאוד בסיסיים, כי המשחק מסרב להסביר אותם. סתם דוגמא - ראיתי סרטון של שחקן שלא מכיר את הסדרה ולקח לו כמה שעות להבין שאחרי שהוא מאבד את הנשמות שלו, הוא יכול ללכת להחזיר אותם. הוא בזבז בגלל זה שעות ארוכות.

"המשחק מיועד למי שנהנה ממנו" זה ממש לא תירוץ להפסיק לבקר את עיצוב המשחק. גם הניסיון להציג את המצב, כאילו זה או לא לספר לך שום דבר על המשחק ולהסתיר ממך מידע חשוב, או לשים לך מארקרים וחצים בכל מקום בשלב, אבל לשאר פה ברור שמדובר בטווח שבין שתי האפשרויות הללו, שמאפשר ללמד את השחקן דברים חדשים, בלי להעניש אותו ולבזבז לו את הזמן.

אף אחד לא חושב שמי שלא נהנה ממשחקי סולס הוא קדוש מעונה, או גיבור. מאיפה הבאת את זה?
אנחנו פשוט נהנים לדון על המשחק מכמה זוויות ולא רק מהזווית השולטת בביקורות הנעשות על ידי מעריצי הסדרה. מעניין ללמוד על החוויות של שחקנים חדשים. לכן, אגב, IGN פרסמה גם כתבה משחקן חדש שדווקא לחלוטין התאהב בBB. היא אפילו מקושרת בתחילת הכתבה שעליה אתה מדבר, מה שמלמד אותנו שכנראה לא טרחת לקרוא אותה, לפני כן.

בסופו של דבר, אפילו המעריצים הכי גדולים של המשחק, שכתבו לו את הביקורות הכי חיוביות שאפשר, חזרו כמה פעמים על המשפט "המשחק הזה לא לכולם", אז מה הבעיה שהחלק הגדול מתוך הכולם הזה, שלא מתחבר למשחקי סולס, גם יביע את דעתו. אני באמת לא מבין. איכשהו, העובדה שמישהו מפרט בצורה טובה מה הבעיה שלו עם המשחקים ומה מונע ממנו להנות, גורם לך להנות מהמשחק פחות?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6607
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Klayman » 28 מרץ 2015, 14:32

לא הגזמת בכלל ''גיבור תרבות'' :D. בכל מקרה, זה סתם מאמר דעה, לא צריך לייחס לו כזאת חשיבות. הוא גם לא קדוש מעונה, הוא פשוט נתן צ'אנס אמיתי למשחק שהרבה מאוד אנשים אומרים שהוא מאוד טוב, גילה שהוא לא לטעמו, וכתב על זה מאמר. חושב שהוא טועה לחלוטין? מוזמן להצביע למה הוא טועה.

בנפרד, נוצרה מעין קהילה של ''שחקני סולז עילאיים ומתנשאים'', שרואים בכל מי שלא נהנה מהמשחקים בסדרה ''גיימר קז'ואלי מסריח'' (אני מקצין בכוונה), וגם לכך הוא ניסה לתת ביטוי במאמר שלו. לא חייבים לאהוב שום משחק ושומדבר, אבל מותר להביע דעה שחורגת מהסטטוס קוו של ''משחק מדהים ומתת האל לשחקנים באשר הם, ואם אתה לא מבין את זה, אתה נוב מסריח'', גם בלי לקבל קיטונות של לעג ובוז.

אפשר להיות משחק קשה, וגם להיות קומוניקטיבי ומסביר. ההייפ מסביב לBB גרם לי לצפות בקטעים של Let's Play וכבר לא באחד מהם (Part3 של פוליגון קופץ לזיכרון, אבל באמת שזה עלה בעוד כמה) השחקנים מוצאים חפץ כלשהו נכנסים לקרוא את התיאור שלו ואז אומרים ''מה?! מה זה אומר??! טוב לא חשוב נבדוק את זה אח''כ ברשת''. אז כנראה שזה קורה יותר ממה שאתה חושב :). לא סתם כל האתרים הגדולים הכינו מדריכים למתחילים עם פירוטי אייטמים, איזה סוג דמות ניתן לבחור וכו', ממש לאחר יציאתו של BB. המשחק לא מעביר את הדברים בצורה ברורה כנראה (וזה חוזר בביקורות עצמן וגם בסרטונים שראיתי). הרגשתי בצורה מאוד דומה כשהתחלתי את DS הראשון.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Kazz » 28 מרץ 2015, 15:11

אתה אמור להבין מה האייטם עושה כאשר אתה משתמש בו. אין שום בעיה בגישה כזו אם זה עקבי במשחק. במידה ואתה בוחר ללכת בקו מסויים אז זה לא ממש עדיף שהתיאור פשוט מופיע כבדרך קסם, וזה פחות ריאליסטי. ואם אני זוכר נכון זה ככה במשחקים כמו Spelunky ו BOI שנוקליאוס כה אוהב - אתה אוסף חפצים ופיק-אפים בלי לדעת מה הם עושים, והדרך היחידה לגלות את טיבם זה להשתמש בהם. וגם אז אני לא בטוח שהפירוט הזה נשאר אחרי שאתה מת.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6607
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Klayman » 28 מרץ 2015, 15:35

בלי שום ביקורת לכל השאר? ומה קשור ריאליזם?
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Kazz » 28 מרץ 2015, 16:16

התייחסתי רק לעניין של פריטים שאתה אוסף ואין להם פירוט או שהפירוט לא מסביר מה הם עושים. זו גישה לגיטימית לנושא כאשר אתה רוצה לבסס כיוון והלך רוח מסויים למשחק. ותלוי בהעדפתך לאלמנטים ריאלייסטיים במשחקים אז גישה כזו מדמה יותר את המציאות ועדיפה על כך שתקבל תיאור מלא ומדוייק 'מהמשחק' ברגע שאתה מוצא פריט חדש.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6607
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Klayman » 28 מרץ 2015, 16:38

תמונה

כע.. מאוד מציאותי :).
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 מרץ 2015, 16:51

Kazz כתב:אתה אמור להבין מה האייטם עושה כאשר אתה משתמש בו. אין שום בעיה בגישה כזו אם זה עקבי במשחק. במידה ואתה בוחר ללכת בקו מסויים אז זה לא ממש עדיף שהתיאור פשוט מופיע כבדרך קסם, וזה פחות ריאליסטי. ואם אני זוכר נכון זה ככה במשחקים כמו Spelunky ו BOI שנוקליאוס כה אוהב - אתה אוסף חפצים ופיק-אפים בלי לדעת מה הם עושים, והדרך היחידה לגלות את טיבם זה להשתמש בהם. וגם אז אני לא בטוח שהפירוט הזה נשאר אחרי שאתה מת.


אשנה באופן חד פעמי את ההתעלמות שלי ממך, כדי להסביר מה ההבדלים המאוד ברורים:
במשחקי סולס, יש יותר מדרך אחת להשתמש באייטם. אפשר להשתמש בו על עצמך, על ציוד, לשרוף אותו, להפיל אותו במקום מאוד מסוים בעולם, למכור אותו, להחליף אותו אצל NPC מסוימים. הרבה מאוד פריטים, מתבזבזים לחלוטין, אם אתה משתמש בהם לא טוב. למשל, אם אתה משתמש בsilky smooth stone, הדמות שלך פשוט מצמידה את האבן לחזה והאבן נשאבת לתוכך (פחחח. מציאותי יותר), בלי לעשות כלום.
לעומת זאת, אם אתה מפיל את האבן הזאת בדיוק בקן של שני ציפורים (בלתי נראות, באזור במשחק שאין לך סיבה לחזור אליו, כי הוא בטוטוריאל), שאם במקרה עמדת בו במשך 10 שניות ברצף, תוכל לשמוע אותן מצפצפות משהו על זה שהן אוהבות דברים חלקים, תקבל בתמורה אייטם רנדומלי כלשהו. כמובן, לא באופן מיידי. רק אם תשאיר את האבן על הרצפה, תלך ותחזור, אחרי שהפעלת מדורה.
מה אני אומר לך... מציאותי והגיוני ועקבי מאוד.

בספלונקי, או BOI, לעומת זאת, אם אתה משתמש במשהו, אתה יודע איך הוא פועל ויש רק דרך אחת להשתמש באותו אובייקט. אתה גם כמעט תמיד רואה מיד מה המשמעות, כי אתה מקבל כסף\חיים\אייטם\מפעיל מלכודת וכן הלאה. אתה לא צריך לנחש. אפילו דבר איזוטריים, כמו זה שאם אתה שם damsel ביער על הדברים הוורודים שעוצרים את הנפילה שלך, אוכלת אותה תולעת ענק, קורים באופן מיידי ולאחר שהם קורים, ברור לך לחלוטין מה לעשות, כדי לשחזר את זה.
זו דוגמא נהדרת למשחקים קשים במיוחד, אבל הרבה יותר הוגנים וקמיוקטיביים ממשחקי סולס. הם מציגים בפניך את ההשלכות של ההחלטות שלך סמוך לביצוע ההחלטה ולא 5 שעות אחרי שהתחלת את המשחק, כך שאתה מוכרח להתחיל אותו מחדש, כי עשית משהו שאין איך לתקן והופך את הדמות שלך ללא שחיקה.
גם אופי המשחקים שונה לחלוטין. אתה לא צריך לחיות עם הטעויות שלך ואיבוד 100 אלף נקודות ניסיון, אם עשית טעות. אתה צריך רק לא לא לעשות אותה שוב.
בBOI גם יש את כל נושא הרנדומליות של הכדורים שאתה אוסף, שמשתנה בכל פעם שאתה מתחיל משחק. זה חלק מעיצוב של risk-reward מאוד חכם, שלא מעניש אותך במחיקת התקדמות של שעה, או בצורך לחזור על אותו שלב עשרות פעמים (כי אין את אותו שלב עשרות פעמים).

בקיצור, השוואה מגוחכת לחלוטין.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי InterAl » 28 מרץ 2015, 17:54

Nucleus_Dawn כתב:לעומת זאת, אם אתה מפיל את האבן הזאת בדיוק בקן של שני ציפורים (בלתי נראות, באזור במשחק שאין לך סיבה לחזור אליו, כי הוא בטוטוריאל), שאם במקרה עמדת בו במשך 10 שניות ברצף, תוכל לשמוע אותן מצפצפות משהו על זה שהן אוהבות דברים חלקים, תקבל בתמורה אייטם רנדומלי כלשהו. כמובן, לא באופן מיידי. רק אם תשאיר את האבן על הרצפה, תלך ותחזור, אחרי שהפעלת מדורה.
מה אני אומר לך... מציאותי והגיוני ועקבי מאוד.

זה סוג של easter egg, מהסוג שמופיע בהמון משחקים (במיוחד ב-RPG). בסולס יש הרבה כאלה, יותר מהממוצע בז'אנר, אבל זה חלק מהעניין.

כשהוא דיבר על ריאליזם, אני מניח שהוא התכוון לריאליזם בקונטקסט של עולם המשחק, לא בקונטקסט של העולם האמיתי (כלומר, העקביות בהגיון הפנימי של העולם). במובן הזה אני חושב שהוא צודק. זה משחק של חקירה, ניסוי וטעייה. חלק מהחקירה הוא להבין איך דברים עובדים ע"י אינטראקציה איתם, במקום לקרוא הסברים עליהם מתוך תפריטים (כמקובל בז'אנר).

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 28 מרץ 2015, 18:26

אני חושב שאתה מבלבל בין שני דברים מאוד שונים.
אתה מבלבל בין דברים שהם חלק מהמשחק ה"ראשי", לבין דברים נסתרים/סודיים/צדדיים. לצורך העניין בשביל להכנס לpainted world, שהוא שלב צדדי גדול ומאוד מאוד מעניין, אתה צריך לחזור לundead asylum, שאת זה תעשה על ידי קפיצה לא אינטואיטיבית מתוך מעלית בתנועה ולאחר מכן המתנה בתוך הקן של העורב מספר שניות. כתשיגע לundead asylum תצטרך לחזור לתא שלך ושם למצוא בובה שמשמשת כמפתח, את המפתח אתה צריך להביא לציור שנמצא בשלב אחר לגמרי.
בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שככל הנראה אני ואתה - השחק הממוצע, לא יעשה את זה במשחק רגיל ולא ימצא את הpainted world שהוא ללא ספק אחד השלבים הטובים במשחק. ומה זה אומר? זה עיצוב בעייתי? לדעתי לא, אם כבר להפך. המפתחים השקיעו המון ביצירת שלב צד ענק מנותק מעולם המשחק (מתרחש בתוך תמונה כאמור) ושמו אותו כמשהו שלא כולם ימצאו, רק מי שבאמת ישקיע בחקירה של כל חור (או יאהב וישקיע מספיק בשביל לבדוק על המשחק באינטרנט אחרי שה"גל הראשוני" של מסיימי המשחק נגמר ויש כבר מדריכים) ימצא את השלב הזה.
אז האם זה עיצוב בעייתי? אני לא חושב כי כשאני מקבל easter egg כל כך גדול בצורת שלב כל כך מושקע ואדיר אני לא מרגיש כאילו המפתחים מזלזלים לי בזמן, אני מרגיש כאילו אין דבר שהם נהנו ממנו יותר מאשר לפתח את המשחק הספציפי הזה.
קצת זגזגתי מהנושא, מה שניסיתי להגיד זה שלדעתי אתה מבלבל בין דברים צדדיים כמו השלב הנ"ל - שכן דורשים ממני וממך (השחקן הממוצע) לקרוא ולחקור קצת באינטרנט, לבין דברים שהם הציר המרכזי של המשחק ושהם כן ברורים אם תשחק את המשחק כמו שהוא מצפה שתשחק אותו.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 מרץ 2015, 19:12

Stick כתב:אני חושב שאתה מבלבל בין שני דברים מאוד שונים.
אתה מבלבל בין דברים שהם חלק מהמשחק ה"ראשי", לבין דברים נסתרים/סודיים/צדדיים. לצורך העניין בשביל להכנס לpainted world, שהוא שלב צדדי גדול ומאוד מאוד מעניין, אתה צריך לחזור לundead asylum, שאת זה תעשה על ידי קפיצה לא אינטואיטיבית מתוך מעלית בתנועה ולאחר מכן המתנה בתוך הקן של העורב מספר שניות. כתשיגע לundead asylum תצטרך לחזור לתא שלך ושם למצוא בובה שמשמשת כמפתח, את המפתח אתה צריך להביא לציור שנמצא בשלב אחר לגמרי.
בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שככל הנראה אני ואתה - השחק הממוצע, לא יעשה את זה במשחק רגיל ולא ימצא את הpainted world שהוא ללא ספק אחד השלבים הטובים במשחק. ומה זה אומר? זה עיצוב בעייתי? לדעתי לא, אם כבר להפך. המפתחים השקיעו המון ביצירת שלב צד ענק מנותק מעולם המשחק (מתרחש בתוך תמונה כאמור) ושמו אותו כמשהו שלא כולם ימצאו, רק מי שבאמת ישקיע בחקירה של כל חור (או יאהב וישקיע מספיק בשביל לבדוק על המשחק באינטרנט אחרי שה"גל הראשוני" של מסיימי המשחק נגמר ויש כבר מדריכים) ימצא את השלב הזה.
אז האם זה עיצוב בעייתי? אני לא חושב כי כשאני מקבל easter egg כל כך גדול בצורת שלב כל כך מושקע ואדיר אני לא מרגיש כאילו המפתחים מזלזלים לי בזמן, אני מרגיש כאילו אין דבר שהם נהנו ממנו יותר מאשר לפתח את המשחק הספציפי הזה.
קצת זגזגתי מהנושא, מה שניסיתי להגיד זה שלדעתי אתה מבלבל בין דברים צדדיים כמו השלב הנ"ל - שכן דורשים ממני וממך (השחקן הממוצע) לקרוא ולחקור קצת באינטרנט, לבין דברים שהם הציר המרכזי של המשחק ושהם כן ברורים אם תשחק את המשחק כמו שהוא מצפה שתשחק אותו.


הדברים שהם הציר המרכזי של המשחק, לא ברורים. ככה בחרו לעצב את המשחק. בגלל זה שחקן יכול לשחק 12 שעות באזור הראשון, בלי לגלות את קיצורי הדרך ההכרחיים, כדי לקבל גישה לבוס.
המשחק פשוט לא מעודד חקירה, בגלל שהעונש שהוא נותן לך על חקירת הסביבה ועל לנסות דרך שונה מזו שבה מתת, בלתי סביר.
"כמו שהמשחק רוצה" ו"כמו שהמשחק מעודד" לא מתואמים. זו הבעיה.

נ.ב.
אני לא מבין למה שמישהו שאוה את המשחקים, יטען אחרת. הרי, בזה המעריצים מתגאים. מזה הם נהנים. זה מה שהופך, לדעתם, את BB למיוחד.
הם אוהבים את האתגר שזה יוצר. הם נהנים להשקיע עשרות רבות של שעות במשחקים האלו והם נהנים מכך שכל כך קשה לשחק את המשחק הזה, כמו שצריך.
להכחיש שזה המצב, נראה לי לחלוטין בסתירה עם זה שמציגים את העניינים האלו, כיתרונות הגדולים של הסדרה.

הוויכוח פה הוא לא על האם הדברים בסדרה הזאת ברורים, או על האם המשחק עושה מאמצים לעבוד עליך ולמנוע ממך למצוא את מה שאתה צריך, כדי להתקדם. אלו עובדות ברורות. הוויכוח הוא על האם מדובר בבעיה, או במה שהופך את המשחקים האלו לכיפיים.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Kazz » 28 מרץ 2015, 21:06

InterAl כתב:"

כשהוא דיבר על ריאליזם, אני מניח שהוא התכוון לריאליזם בקונטקסט של עולם המשחק, לא בקונטקסט של העולם האמיתי (כלומר, העקביות בהגיון הפנימי של העולם). במובן הזה אני חושב שהוא צודק. זה משחק של חקירה, ניסוי וטעייה. חלק מהחקירה הוא להבין איך דברים עובדים ע"י אינטראקציה איתם, במקום לקרוא הסברים עליהם מתוך תפריטים (כמקובל בז'אנר).

רואים, קליימן וניוקליס, לאינטר לא הייתה בעיה בלהבין אותי.

אני רק אוסיף ואגיד שזה גם 'ריאליסטי' בכל מובן פרט מכזה שבו המשחק יוצר איזה דמות\סיבה עלילתית ללמה ואיך אתה מקבל את כל האינפורמציה על החפץ כך פתאום. (כמו שבחיים האמיתיים אם תתקלו בחפץ שאתם רואים בפעם הראשונה לא תדעו מה הוא ומה לעשות איתו). ובעניין העקביות: אין בעיה אם המשחק בוחר בדרך הזו כלפי כל סוגי החפצים. אם לדוגמא הוא היה נותן פרטים עבור נשקים שאתה מוצא אבל לא עבור מגינים או חפצים אחרים אז הצפת הנושא הייתה מובנת.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 29 מרץ 2015, 00:25

Nucleus_Dawn כתב:
הדברים שהם הציר המרכזי של המשחק, לא ברורים. ככה בחרו לעצב את המשחק. בגלל זה שחקן יכול לשחק 12 שעות באזור הראשון, בלי לגלות את קיצורי הדרך ההכרחיים, כדי לקבל גישה לבוס.
המשחק פשוט לא מעודד חקירה, בגלל שהעונש שהוא נותן לך על חקירת הסביבה ועל לנסות דרך שונה מזו שבה מתת, בלתי סביר.
"כמו שהמשחק רוצה" ו"כמו שהמשחק מעודד" לא מתואמים. זו הבעיה.

נ.ב.
אני לא מבין למה שמישהו שאוה את המשחקים, יטען אחרת. הרי, בזה המעריצים מתגאים. מזה הם נהנים. זה מה שהופך, לדעתם, את BB למיוחד.
הם אוהבים את האתגר שזה יוצר. הם נהנים להשקיע עשרות רבות של שעות במשחקים האלו והם נהנים מכך שכל כך קשה לשחק את המשחק הזה, כמו שצריך.
להכחיש שזה המצב, נראה לי לחלוטין בסתירה עם זה שמציגים את העניינים האלו, כיתרונות הגדולים של הסדרה.

הוויכוח פה הוא לא על האם הדברים בסדרה הזאת ברורים, או על האם המשחק עושה מאמצים לעבוד עליך ולמנוע ממך למצוא את מה שאתה צריך, כדי להתקדם. אלו עובדות ברורות. הוויכוח הוא על האם מדובר בבעיה, או במה שהופך את המשחקים האלו לכיפיים.


אבל זה לא ככה, השביל הישיר והמרכזי מוביל אותך אל דרכי הקיצור ואל הדברים שאתה צריך בשביל להיות מספיק חזק.
כאילו, תשמע, אני באמת כבר מאבד עניין בויכוח הזה אבל רבאק אני שיחקתי במשחקים האלה, אני ממש לא גיימר מיוחד ואני משחק הרבה הרבה הרבה פחות מהכתב הממוצע של IGN שמתפרנס ממשחקים ואם הצלחתי לא להתקע 12 שעות בשלב הראשון (יצא לי לשחק רק בDS אבל זה לא משנה) אז אין שום סיבה שאדם שסובל מהמשחק יעשה את זה ויבוא אחרי זה בטענות למשחק ולא לעצמו.
יודע מה.. בוא נפרק את זה בפשטות.
DS1 - אתה מגיע לאיזור הראשי, יש לך אפשרות לרדת במדרגות לבית קברות, שם יש לך אויבים שלא מתים, יש לך אפשרות לעלות למעלה לכנסייה, שם יש לך אויבים שנראים חלשים כמו אלו שנלחמת בהם בטוטוריאל ויש לך אפשרות לרדת במעלית לnew londo, שם יש לך אויבים שאתה לא יכול לפגוע בהם בשלב הזה. בנוסף הדבר הראשון שאתה רואה זה NPC שאומר לך להתחיל בכנסייה ולצלצל שם באיזשהו פעמון. בוא תסביר לי איך אתה שורף פה 12 שעות בלי להבין לאן ללכת ואחרי זה בא בטענות למשהו חוץ מלעצמך.
DS 2 - יש לך דרך אחת להתקדם ועוד כמה חצאי דרכים שחסומות בתחילת המשחק.
דימון - יש לך רק אפשרות אחת בתחילת המשחק.
בקיצור, חלאס, אתם מדברים כאילו המשחק הוא מזימת עינוי של המשטר הנאצי ושמישהו מכריח את כל העולם לשחק בו. אין לי בעיה עם אנשים שבאים בטענות למשחקים מסוימים, יש לי בעיה עם אנשים שבאים בטענות לסגנונות של משחקים מסוימים (בדיוק כמו שאני אבקר את GT החדש כי אני לא אוהב משחקי מירוצים). המשחק הזה עושה כל כך טוב את מה שהוא מנסה לעשות ואם מה שהוא מנסה לעשות הוא לא לטעם שלכם זה סבבה, רק תפסיקו להתלונן על דברים שאתם מלחתחילה לא אוהבים.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 29 מרץ 2015, 00:44

Stick כתב:
אבל זה לא ככה, השביל הישיר והמרכזי מוביל אותך אל דרכי הקיצור ואל הדברים שאתה צריך בשביל להיות מספיק חזק.
כאילו, תשמע, אני באמת כבר מאבד עניין בויכוח הזה אבל רבאק אני שיחקתי במשחקים האלה, אני ממש לא גיימר מיוחד ואני משחק הרבה הרבה הרבה פחות מהכתב הממוצע של IGN שמתפרנס ממשחקים ואם הצלחתי לא להתקע 12 שעות בשלב הראשון (יצא לי לשחק רק בDS אבל זה לא משנה) אז אין שום סיבה שאדם שסובל מהמשחק יעשה את זה ויבוא אחרי זה בטענות למשחק ולא לעצמו.
יודע מה.. בוא נפרק את זה בפשטות.
DS1 - אתה מגיע לאיזור הראשי, יש לך אפשרות לרדת במדרגות לבית קברות, שם יש לך אויבים שלא מתים, יש לך אפשרות לעלות למעלה לכנסייה, שם יש לך אויבים שנראים חלשים כמו אלו שנלחמת בהם בטוטוריאל ויש לך אפשרות לרדת במעלית לnew londo, שם יש לך אויבים שאתה לא יכול לפגוע בהם בשלב הזה. בנוסף הדבר הראשון שאתה רואה זה NPC שאומר לך להתחיל בכנסייה ולצלצל שם באיזשהו פעמון. בוא תסביר לי איך אתה שורף פה 12 שעות בלי להבין לאן ללכת ואחרי זה בא בטענות למשהו חוץ מלעצמך.
DS 2 - יש לך דרך אחת להתקדם ועוד כמה חצאי דרכים שחסומות בתחילת המשחק.
דימון - יש לך רק אפשרות אחת בתחילת המשחק.
בקיצור, חלאס, אתם מדברים כאילו המשחק הוא מזימת עינוי של המשטר הנאצי ושמישהו מכריח את כל העולם לשחק בו. אין לי בעיה עם אנשים שבאים בטענות למשחקים מסוימים, יש לי בעיה עם אנשים שבאים בטענות לסגנונות של משחקים מסוימים (בדיוק כמו שאני אבקר את GT החדש כי אני לא אוהב משחקי מירוצים). המשחק הזה עושה כל כך טוב את מה שהוא מנסה לעשות ואם מה שהוא מנסה לעשות הוא לא לטעם שלכם זה סבבה, רק תפסיקו להתלונן על דברים שאתם מלחתחילה לא אוהבים.


אז הביקורת "הרבה יותר מידי קווסטים צדדיים שהם fetch quests", היא לא בסדר, כי המשחק מתוכנן ככה שיש לו מלא קווסטים מהסוג הזה ואם מישהו לא אוהב את זה, אסור לו להגיב לזה?
הביקורת של "יותר מידי QTE" במשחק מסוים, לא מקובלת, אם הQTE עובדים כמו שהם אמורים לעבוד?
מה זו הטענה המשונה הזאת? אם מישהו לא אוהב משהו בדרך שבה משחק מעוצב, הוא לא יכול לבקר אותו? ברצינות?
אני מניח שכל ביקורת למשחק הסוניק האחרון, גם לא במקום, כי המשחק מעוצב ככה שיש לו גליטצ'ים, כתיבה מחורבנת, פלטפורמינג גרוע, ומשחקיות חוזרת על עצמה. זה מה שהמשחק התכוון לעשות, אז אסור לבקר אותו, או לדבר על מה לא בסדר איתו.

אמרנו שמישהו חייב לשחק בו? בסה"כ מדברים על למה הוא לא לכולם ומה אנחנו לא אוהבים בו. מה זה מפריע לך כל כך? אמרנו שהוא מזימת עינוי? נניח. זה בדיוק מה שכל המעריצים של המשחק אומרים. הם מתלהבים מזה שכל דבר במשחקי סולס הוא מזימה להתעלל בשחקן.

בכל מקרה, אתה מוכרח להחליט. או שהמשחקים לינאריים לגמרי, הכל בהם ברור מאליו ותמיד מכוונים אותך לאן ללכת, כמו שאתה טוען בהודעה הזאת, או שהם לא מחזיקים לשחקן את היד ונותנים לו לגלות בעצמו מה ואיך לעשות, את מה שהוא צריך לעשות. אי אפשר להחזיק את המקל בשני צדדיו.
אתה בטח ובטח לא יכול לבטל את הניסיון והחוויה של הרבה שחקנים, בנוגע לכמה שהמשחק מעוצב בצורה מבלבלת, לא אינטואטיבית ולא לטעמם. תופתע אולי, אבל החוויה שלהם רלוונטית בדיוק כמו שלך והעובדה שהיא גם הפחות שכיחה בקרב הביקורות והסיקורים, אפילו הופכת אותה ליותר מעניינת.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4168
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Death_119 » 29 מרץ 2015, 09:09

Nucleus_Dawn כתב:
אז הביקורת "הרבה יותר מידי קווסטים צדדיים שהם fetch quests", היא לא בסדר, כי המשחק מתוכנן ככה שיש לו מלא קווסטים מהסוג הזה ואם מישהו לא אוהב את זה, אסור לו להגיב לזה?
הביקורת של "יותר מידי QTE" במשחק מסוים, לא מקובלת, אם הQTE עובדים כמו שהם אמורים לעבוד?
מה זו הטענה המשונה הזאת? אם מישהו לא אוהב משהו בדרך שבה משחק מעוצב, הוא לא יכול לבקר אותו? ברצינות?
אני מניח שכל ביקורת למשחק הסוניק האחרון, גם לא במקום, כי המשחק מעוצב ככה שיש לו גליטצ'ים, כתיבה מחורבנת, פלטפורמינג גרוע, ומשחקיות חוזרת על עצמה. זה מה שהמשחק התכוון לעשות, אז אסור לבקר אותו, או לדבר על מה לא בסדר איתו.

אמרנו שמישהו חייב לשחק בו? בסה"כ מדברים על למה הוא לא לכולם ומה אנחנו לא אוהבים בו. מה זה מפריע לך כל כך? אמרנו שהוא מזימת עינוי? נניח. זה בדיוק מה שכל המעריצים של המשחק אומרים. הם מתלהבים מזה שכל דבר במשחקי סולס הוא מזימה להתעלל בשחקן.

בכל מקרה, אתה מוכרח להחליט. או שהמשחקים לינאריים לגמרי, הכל בהם ברור מאליו ותמיד מכוונים אותך לאן ללכת, כמו שאתה טוען בהודעה הזאת, או שהם לא מחזיקים לשחקן את היד ונותנים לו לגלות בעצמו מה ואיך לעשות, את מה שהוא צריך לעשות. אי אפשר להחזיק את המקל בשני צדדיו.
אתה בטח ובטח לא יכול לבטל את הניסיון והחוויה של הרבה שחקנים, בנוגע לכמה שהמשחק מעוצב בצורה מבלבלת, לא אינטואטיבית ולא לטעמם. תופתע אולי, אבל החוויה שלהם רלוונטית בדיוק כמו שלך והעובדה שהיא גם הפחות שכיחה בקרב הביקורות והסיקורים, אפילו הופכת אותה ליותר מעניינת.

המשחקים הם ליניאריים לחלוטין, יש נקודות בהם אתה יכל להגיע לשניים - שלושה שלבים פוטנציאליים ולנסות ללכת משם, אבל המשחק יודע לספר לך מה לרמה שלך ומה לא כמו שStick סיפר, לפעמים יש יותר מנתיב אחד אחד כמו האם ללכת לLower undead burge ואז לDepth או לחילופין ללכת לDark wood או ללכת לDark wood basin. כל האופציות לגיטימיות והמשחק מעודד ניסיון ותעייה. יש מקומות כמו new anor londo שזה ברור שלמרות שהדרך פנויה לא ללכת לשם (stick ציין את הסיבה). גם ככה כל העולמות מחוברים בדרך כזאת או אחרת כך שאם הלכת שמאלה ולא ימינה, אתה תפגוש את הימינה מאוחר יותר כך שאתה חווה את כל המקומות גם ככה. אני לא מבין על מה התרעומות, המשחק לא שונה מלא מעט משחקים שהיו בעבר, פעם לא להגיד לך לאן ללכת (אפילו בsuper mario bros או commander keen זה היה ככה) ולתאר חפץ במשפט זה היה מספיק, או אפילו להעמיד בפני השחקן סיטואציה ריאלית שהוא עלול להפסל. רק היום אנשים כל כך מצפים למעט מהמשחקים שלהם, שיהיו חוויה אוטומטית שהיא כבר כמעט בגדר סרט במקום משחק (חובבי Assassin creed זה דוגמא מצויינת) ששחקנים פשוט התנוונו. מי שמחפש גיימפליי יודע שהכותרים בסדרת Souls וBlood borne מספקים את זה בצורה הטובה ביותר.

עם כל התלונות שלך על המשחקים בסדרה יכלת כבר לסיים אותם, תנסה לשחק DS, זה דיי ברור מההודעות שלך שלא שיחקת מספיק במשחק (מלכודות בכל פינה כדוגמא בולטת), אתה תתפלא לגלות שהוא ממש לא המשחק שכל כך פחדת ממנו, אולי אפילו תהנה.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 22033
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Laskin » 29 מרץ 2015, 12:00

אני מוכרח לציין שאין לי מושג על מה אתם מתווכחים פה... העובדות:
המשחק לא לכולם
המשחק אינו מושלם

כל השאר זה עניין של טעם... אתם כאילו מנסים להוכיח אחד לשני ש... מה בדיוק? :)


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 97 אורחים