omerkot כתב:Nucleus_Dawn כתב:הוא מנסה להיות קצת סאטירי ולצחוק על ה"תופעה" של נשים שמתלוננות על אונס, רק בגלל שמישהו לא מסכים איתן. סאטירה זה כלי שנועד להעביר מסרים מסוימים. שימוש בו לא מגן על הטענות שמעלות באמצעותו. לא כאשר הוא מעלה טענות שוביניסטיות במובהק, כמו במקרה הזה ולא כאשר זה ציור של יהודון עם אף גדול שסופר כסף, בזמן שמונחת מולו קערה עם מרק פלסטינאים סמיך וציור של אובמה עם כפייה וחגורת נפץ בכיס.
זהות היוצרת לא משנה שום דבר בנוגע למסר השוביניסטי. אני לא רואה איך זה רלוונטי בכלל.
צריך דמיון מאוד מפותח בשביל לטעון שהיא צוחקת על נשים שמתלוננות על אונס. היא צוחקת על נשים שמשתמשות בביטוי אונס בהקשרים שאינם קשורים בשום אופן לאונס מיני ואם אני צודק בזה שהיא מציירת פה את עצמה אז יש פה הומור עצמי שמייחס לסוג הביטויים שבהם היא משתמשת בעצמה ולכן זהות הציירת היא רלוונטית בריבוע (וכבר הוכח שההומור שלה ושלך אינם תואמים).
היא לא הגכיחה אדם ספציפי שמזוהה עם אג'נדה (ההשוואה לקריקטורת אובמה בטלה) והיא לא ציירה את הדמות הנשית בהגזמה של מאפיינים סטריאוטיפיים שליליים של נשים מול גברים (השוואה ליהודון עם האף והכסף בטלה). אין פה מדרון חלקלק ואין פה גבול דק. בין הקומיקס הזה לקריקטורות שאתה מתאר יש וואחד תהום פעורה.
המקום שבו יש גבול דק ומדרון חלקלק זה המקום שבו כל מילה קטנה ספק קשורה וכל בדל ביקורת הופך לאיום על האמת האידאולוגית הגדולה (ולא משנה עד כמה אתה תופס אותה כנכונה וחשובה) ולכן המילה והביקורת חייבות מייד להיות מושתקות גם אם זה מחייב הקצנה פראית והוצאה מכל פרופורציה. זה טוטליטריזם.
לא צריך אפילו טיפת דמיון. רק צריך לקרוא את הקומיקס ולראות שהיא ציירה סיטואציה אבסורדית וחסרת כל קשר למציאות (כמו שעושים בקריקטורות שאליהן השוותי ושאליהן ההשוואה בהחלט במקום), של אישה שמשתמשת באונס כאיזה קלף לניצחון בוויכוח, או כדי לתאר כל דבר שהוא לא אונס (משהו, אגב, שכמובן נעשה בערך בכל משחק היילו/COD ובאופן פחות או יותר בלעדי ע"י גברים).
לא דיברתי על מדרון חלקלק, או גבול דק. המסר פה מאוד ברור ולא צריך אפילו לנסות לקרוא משהו לעומק. הטענה פשוט אידיוטית ושובינסטית והעובדה שיש אנשים שחושבים שיש קשר כלשהו בין המציאות והקומיקס הזה, זה החלק העצוב.