DrKeo כתב:דסטיני באמת מכר בערך כפול מבורדרלנדס (כלומר לפי VGC, אין נתוני מכירות רשמיים לדסטיני אחרי שנה בשוק שזה ממש אבל ממש מוזר) אבל היה לו תקציב פרסום גבוה פי כמה.
bling כתב:אני זוכר שדווקא כן דיברו על דסטיני כמשחק שלוקח אלמנטים מ MMO, ברור שהוא לא היה אמור להיות נטו MMO, אבל כששאלו את באנג'י מה זה הם הזכירו תערובת שכזו שכוללת גם אלמנטים כאלו (אני זוכר גם בזמנו שתמיד אנשים לא הבינו מה זה בדיוק דסטיני ואיך זה יעבוד)
Asked as part of the latest Bungie Weekly Update if the studio ever gets tired of people called Destiny an MMO, the developer said it enjoys the constant debate about how to classify the game.
"Not at all. Do you guys ever get tired of us insisting it's not an MMO? Debate about this game is always fun, and we welcome it," Bungie said. "The ideas that are shaping Destiny come from a lot of different places. We're drawing the best elements from experiences we love. Like an MMO, our game will compel you to explore."
Destiny 's style has been described as a first-person shooter that incorporates role-playing and massively multiplayer online game (MMO) elements, but Bungie has avoided defining Destiny as a traditional MMO game.[5] Instead, the game has been referred to as a "shared-world shooter,"
bling כתב:אתה די חוזר על מה שאמרתי, הם אף פעם לא הבטיחו נטו MMO ובגלל זה הם התנערו מזה, אבל לפחות בהתחלה דיברו על כל מני אלמנטים שלקוחים גם משם, לא שהמשחק MMO, אלא שלוקח אלמנטים כאלו.
DrKeo כתב:דסטיני מכר 25 מליון יחידות? מאיפה המספר הזה? אתה מתכוון למספר בולשיט של "25 מליון שחקנים רשומים" שאומר כנראה שבריר עותקים מזה נמכרו?
swym כתב:bling כתב:אתה די חוזר על מה שאמרתי, הם אף פעם לא הבטיחו נטו MMO ובגלל זה הם התנערו מזה, אבל לפחות בהתחלה דיברו על כל מני אלמנטים שלקוחים גם משם, לא שהמשחק MMO, אלא שלוקח אלמנטים כאלו.
הם גם אף פעם לא הבטיחו ברוטו MMO ולכן הם לא התנערו משום הבטחה. הם רק תיקנו שוב ושוב את מי שהמשיך לקרוא את המפה הפוך, מה שכמובן לא מפריע לאנשים (היי דודי!) להמשיך לקרוא אותה ככה עד היום. כאילו, לטעון שהיילו הוא MMO כי יש בו אזור האב!? בפאקינג דיאבלו היה האב.
אבל היי, שמעתי גם שהם אף פעם לא הבטיחו נטו משחק מרוצים אלא רק אלמנטים שלקוחים משם (למשל כלי רכב שיכולים לנסוע מנקודה א' לנקודה ב'). זוכרים את כל הבאקלאש כשהם לא עמדו בהבטחות לספק משחק מרוצים ראוי?DrKeo כתב:דסטיני מכר 25 מליון יחידות? מאיפה המספר הזה? אתה מתכוון למספר בולשיט של "25 מליון שחקנים רשומים" שאומר כנראה שבריר עותקים מזה נמכרו?
במקרה של משחק אונליין כזה, 25 מליון שחקנים רשומים הם קורלציה מצויינת למכירות בפועל, כי אין כמעט סיבה למי שרוכש את המשחק להירשם אליו יותר מפעם אחת תחת שמות שונים: האונליין עולה היום כסף פר חשבון, ומאחר ואין ספליט סקרין אז גם אין סיבה לשני אנשים לשחק על אותה הקונסולה. יש כמובן כמה אנשים שיפתחו יותר מחשבון אחד רק כי הם יכולים, וגם אחוז קטן של מכירות יד שניה שמוביל לאינפלציה קלה נוספת של חשבונות - אבל זה מתקזז עם העובדה שיש גם שחקנים שקנו את המשחק ואין להם אפילו אונליין אז הם לא נכנסים לספירה, ועם זה שיש אנשים שמשחקים על חשבון אחד אבל נאלצו לקנות את המשחק פעמיים בשתי המהדורות שלו.
אקטיוויזן מפרסמים מאז ההשקה רק מספרי שחקנים רשומים, אבל לשמחתנו אנחנו יודעים בזכות התביעה של באנג'י שבחודש סטפבמר שבו יצא המשחק הוא מכר 6.3 מליון עותקים. בנובמבר מספר השחקנים עמד על 9.5. זה נותן לך איזשהי אינדיקציה על היחס, כי גם אם היית טוען שבין שתי נקודות הזמן האלו לא נמכר אפילו עותק אחד נוסף של המשחק, לכל היותר היית יכול לדבר על יחס של 1:1.5 בין המכירות לכמות המשתמשים. בפועל המספרים כמובן הרבה יותר קרובים כי המשחק המשיך למכור מצויין.
Death_119 כתב:דמות זה לא רישיון, אנשים מחזיקים כמה דמויות אבל על אותו משתמש רשום.
swym כתב:bling כתב:אתה די חוזר על מה שאמרתי, הם אף פעם לא הבטיחו נטו MMO ובגלל זה הם התנערו מזה, אבל לפחות בהתחלה דיברו על כל מני אלמנטים שלקוחים גם משם, לא שהמשחק MMO, אלא שלוקח אלמנטים כאלו.
הם גם אף פעם לא הבטיחו ברוטו MMO ולכן הם לא התנערו משום הבטחה. הם רק תיקנו שוב ושוב את מי שהמשיך לקרוא את המפה הפוך, מה שכמובן לא מפריע לאנשים (היי דודי!) להמשיך לקרוא אותה ככה עד היום. כאילו, לטעון שהיילו הוא MMO כי יש בו אזור האב!? בפאקינג דיאבלו היה האב.
אבל היי, שמעתי גם שהם אף פעם לא הבטיחו נטו משחק מרוצים אלא רק אלמנטים שלקוחים משם (למשל כלי רכב שיכולים לנסוע מנקודה א' לנקודה ב'). זוכרים את כל הבאקלאש כשהם לא עמדו בהבטחות לספק משחק מרוצים ראוי?
DrKeo כתב:ההפך, אם כבר יש משחק שבו אנשים יוצרים דמויות מרובות זה המשחקים מהסוג הזה ודווקא יוצרים אותן ככל שהוא יותר זמן בשוק. אם משחק מוכר 20+ מליון יחידות החברה שעושה אותו משפריצה על הנתונים האלה בכל דוח כספי, אקטיוויז'ן מסתירה את הנתונים כך שדי ברור שהמשחק לא מתקרב לצפיה שלהם ממנו.
bling כתב:שחכת עוד גלגלעיניים שם בפינה הימנית למעלה.
כמו שאתה רואה בריאיון ש DEATH הביא הם אכן דיברו על אלמנטים של MMO, תוסיף לזה את ההייפ שהם בנו למשחק כמותג ענקי ואת זה שההגדרה של מהו דסטיני בדיוק היתה די אמורפית ביחד עם הדיווחים על 500 מליון דולר ולא קשה לחשוב למה אנשים חשבו שכשהם מדברים על אלמנטים של MMO מדובר על יותר מ TOWER מסריח של 15 שחקנים שעושים תנועות ריקוד ועל זה שתראה יותר מ 2 אנשים זרים מסתובבים במפה באיזו נקודה ראנדומלית בלי שיש תקשורת נורמלית והכל בסקופ מסכן.
אז כן הם יצרו ציפייה לסקופ גדול יותר באלמנטים הללו של ה MMO.
יכלו לאמר אנחנו עושים סוג של בורדרלנדס 2 טיפה משודרג ובלי עלילה במקום להסתבך עם הגדרות ואף אחד לא היה בונה ציפיות, כי כשבסוף כשזה מה שכולם קיבלו ברור למה היתה אכזבה מהמהשחק.
swym כתב:DrKeo כתב:ההפך, אם כבר יש משחק שבו אנשים יוצרים דמויות מרובות זה המשחקים מהסוג הזה ודווקא יוצרים אותן ככל שהוא יותר זמן בשוק. אם משחק מוכר 20+ מליון יחידות החברה שעושה אותו משפריצה על הנתונים האלה בכל דוח כספי, אקטיוויז'ן מסתירה את הנתונים כך שדי ברור שהמשחק לא מתקרב לצפיה שלהם ממנו.
"שחקנים רשומים" זה לא "דמויות מרובות". אתה פותח דמויות שונות על שם אותו השחקן, כי אם היית פותח אותן תחת שחקן שונה היית צריך לקנות לשחקן השונה הזה עוד חשבון לייב גולד / PS+. ובצד השני יש לך אנשים שקנו גם את המשחק הרגיל וגם את the taken king ככה שמדובר בתופעה חריגה שבה כמות העותקים שנמכרה בפועל יכולה בתאוריה לעלות על כמות השחקנים הרשומים (אקטיבליז עושה גם שטיק דומה עם דיאבלו 3, שם הם דווקא כן מדווחים על מכירות עותקים פנומנליות של 30 מליון יחידות, אבל מחברים את המכירות של המשחק ושל ההרחבה יחד).
ובכל מקרה אקטיוויזן/קוטיק אמרו יותר מפעם אחת שההצלחה המסחרית של המשחק מתעלה על הציפיות שהיו להם יותר מפעם אחת לאורך ההיסטוריה שלו. זה נשמע כאילו אתה ממש מנסה לקוות שהמשחק יכשל ומבאס אותך שהוא מצליח בצורה כל כך פנומנלית, אבל למה זה בעצם? הרי אנחנו יודעים בוודאות שהמשחק כיסה את כל העליות והפך לרווחי ביום הראשון ליציאה שלו, מכר מעל 6 מליון יחידות לצרכן רק בחודש הראשון שלו בשוק - משהו שנדמה לי אף IP חדש לפניו לא הצליח לעשות (בטח לא בדור הזה), ושאחרי the taken king המספרים שלו עלו משמעותית, ושיש עכשיו מעל 25 מליון שחקנים רשומים במשחק (שמשחקים בממוצע מעל שלוש שעות ביום). כל המספרים האלו מעידים על הצלחה פנומנלית.bling כתב:שחכת עוד גלגלעיניים שם בפינה הימנית למעלה.
כמו שאתה רואה בריאיון ש DEATH הביא הם אכן דיברו על אלמנטים של MMO, תוסיף לזה את ההייפ שהם בנו למשחק כמותג ענקי ואת זה שההגדרה של מהו דסטיני בדיוק היתה די אמורפית ביחד עם הדיווחים על 500 מליון דולר ולא קשה לחשוב למה אנשים חשבו שכשהם מדברים על אלמנטים של MMO מדובר על יותר מ TOWER מסריח של 15 שחקנים שעושים תנועות ריקוד ועל זה שתראה יותר מ 2 אנשים זרים מסתובבים במפה באיזו נקודה ראנדומלית בלי שיש תקשורת נורמלית והכל בסקופ מסכן.
אז כן הם יצרו ציפייה לסקופ גדול יותר באלמנטים הללו של ה MMO.
יכלו לאמר אנחנו עושים סוג של בורדרלנדס 2 טיפה משודרג ובלי עלילה במקום להסתבך עם הגדרות ואף אחד לא היה בונה ציפיות, כי כשבסוף כשזה מה שכולם קיבלו ברור למה היתה אכזבה מהמהשחק.
הגלגלעיניים היו מוצדקים, כי אם היית קורא את הראיון שDEATH "הביא" (כהרגלו זה יותר קופיפסטה של טקסט פרשנות על חשבון קישור פשוט ונוח למקור שהיה מבהיר את התמונה באמת) אז היית רואה שזה בדיוק הראיון שאני קישרתי אליו קודם ישירות והתייחסתי אליו כשכתבתי "האלמנטים במשחק שמקבילים לMMO מבחינת באנג'י עצמם זה אלמנטים של פיתוח דמות וחקירת עולם... או בעצם אותם אלמנטים של כל משחק תפקידים רגיל". הנה הציטוט המפורש של מה שהם כתבו שם:
Like an MMO, our game will compel you to explore. You’ll embody a character that evolves on that journey. Unlike an MMO, the entire experience is built around heart-pounding action that you’ll see through the eyes of your hero.
אתה מבין עכשיו למה הם מתייחסים כ"אלמנטים של MMO"? זה פשוט אלמנטים שקיימים גם בMMO אבל לא שום דבר שמבדל MMO. לפי הציטוט המדויק שלהם מדובר פה סך הכל בדמות שמתפתחת ועולם לחקור - כלומר בדיוק אותם אלמנטים של "משחקי הMMO" הידועים לשמצה דיאבלו ובורדרלנדס.
למעשה, הם כיוונו בדיוק לנקודה הזו כשהם אמרו פעם אחר פעם שהמשחק שלהם הוא לא MMO אלא shared world shooter עם עולם פתוח לחקור שמושפע בדיוק ממשחקי יריות בעולם פתוח מבורדרלנדס ועד פאר קריי 2 - פשוט עם אלמנט של אינטראקציות בין קבוצות שונות של אנשים בעולם הפתוח הזה:
“We are absolutely doing things that would be familiar if you’ve played any kind of open-world game. I mean… ‘Far Cry,’ even. We would be idiots if we didn’t look at an awesome game like ‘Borderlands’ and ask, ‘What are they doing well and how can we try to hit that same ball?’ I have never played a game where I have such a great attachment to my gun as I do in ‘Borderlands.'”
“When we look at a game like that, we look at the things they’re doing well and also at opportunities they might have missed that we can capitalise on. You can party up with a group of people and then go around with that group, but never in ‘Borderlands’ are you going to collide with a group of other people doing it too. We don’t do that just once or twice in the game, we do that all the time, everywhere. You see other people on the horizon, hear gunfire over a hill and see space magic flying behind some trees, and you know… there are other people out here, that [changes everything].
http://gamerant.com/destiny-bungie-insp ... s-far-cry/
כבר לפני יציאת המשחק, האנשים היחידים שטענו שאיכשהו מדובר בMMO הם או אנשים שפשוט אין להם שמץ של מושג מה זה MMO, או אנשים שבחרו להתעלם באופן גורף מכל מה שהיה לבאנג'י לומר בנידון במהלך כל שנות הפיתוח של המשחק אבל משום מה כן בחרו להאמין לשטויות של האנשים שאין להם מושג מה זה MMO. אבל שנה ומשהו אחרי שהמשחק בחוץ, להמשיך להפיץ את המנטרה לפיה דסטיני אמור להיות משחק MMO? לזה כבר אין לי הגדרה.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים