DrKeo כתב:אין שום סיבה שוולקאן ישנה משהו כי הוא פשוט המקביל של OGL ל-DX12. אם כרגע מפתחים לא מביאים כמעט כלום ללינוקס ובכלל כלום לSOS כשDX11 ו-OGL הם מקבילים למה שהם יביאו יותר בדור הבא של הAPI הללו?
וכמה משחקים נתמכים היום בDirectX 12? הסיבה שוולקאן יכול לשנות משהו זה שמדובר פה על כמעט clean slate לשתי המתחרות. הסיבה המרכזית שאנשים היום לא מביאים כמעט כלום ללינוקס זה שOpenGL הוא API מזדקן ובעייתי, ולכן מלחתילה העדיפו לפתח עבור DirectX וזה חסם את האופציה להוציא משחקים מחוץ לאקוסיסטם של חלונות. מקביל, לא היה ערך מוסף למי שרוצה לייצא גם למובייל כי היא התבססה על API נפרד.
עכשיו מפתחים צריכים להתלבט האם לתמוך בDirectX12 (וכדאי לציין שהוא מצריך pipeline שונה לחלוטין מDX11 - זה לא עניין של שינוייים קטנים לקוד), בVulkan, או בשניהם יחד.
אבל מאחר ועל פניו Vulkan נותן תמיכה ביותר פלטפורמות (כולל iOS ואנדרואיד וכולל חלונות טרום 10 שלא נתמכות בDX12) ומצד שני לא מגיע עם המטען העודף והמרתיע של OpenGL הארכאי, למה להם לבחור דווקא בDX12 ולא בוולקן? הרי מDX12 הם אפילו לא מקבלים ערך מוסף בפורטינג לXbox One נכון להיום, כי ה-One עובדת מול API שונה מבוסס DX11.