נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 27 יוני 2018, 10:39

אבל מה שהם משיגים בהכרזות כאלה (כמו ההכרזות של השנה) זה פשוט להגיד "המשחקים האלה שיצאו/חשבתם שיצאו רק לסוני? יוצאים גם אצלנו!".
זה נחמד, ועדיף כמובן מלתת לסוני בלעדיים צד ג' במתנה כמו שקורה הרבה ביפן אבל.. זה באמת מה שאמור לגרום לקונסולה שנמצאת למטה כרגע הן במכירות והן בתפיסת הקהל הרחב (ופי 10 ביפן) לעקוף את סוני?
מיקרוסופט צריכה בלעדיים, לא משחקים שרצים גם אצלה. בכלל כל הקטע עם הpc שמונע בלעדיות אמיתית עוד מוטל בספק גדול אצלי לגבי הכדאיות שלו (אני כנראה לא אקנה לעולם אקסבוקס בגלל זה, כי יש לי pc. אבל אני דוגמה ל'גיימר אמיתי' אז אולי זה עובד אצל קאז'ואל יותר) אבל הם קודם כל צריכים לקחת את FS או איזו חברה יפנית גדולה שתעשה להם את הבלאדבורן שלהם לקהל היפני.
זה שסקאריו וdmc 5 יוצאים גם אצלם זה נחמד, אבל כל עוד סוני עדיין תדאג לבלעדי יפני גדול או 2 כמו בכל דור זה פשוט לא מספיק.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 27 יוני 2018, 10:57

מסכים עם STICK, זה בעיקרון יוצר תצוגה ומסיבה טובה יותר אבל לא בטוח שזה מעלה כזה value לקונסולה מעבר ל״גם אנחנו מקבלים תמיכה יפנית כלשהי״ שזה כן בעל ערך מסויים אבל נראה לי שגיימרים שאוהבים משחקים יפנים יודעים שסוני זה הימור בטוח יותר בגדול מהזווית הזו, ככה שאני לא רואה את מי זה ישכנע.

אני חושב שכן יש לזה פקטור מסויים אם זה בא בצירוף הכרזות משמעותיות אחרות, נגיד גיימר ממוצע שלא אכפת לו מכל מני נישות יפניות אבל כן רוצה את הגדולים משם, זה כן יכול להביא לו קצת ביטחון בקונסולה בצירוף עוד צעדים שמייקרוסופט חייבת לעשות, זה יכול לתרום לתמונה הגדולה בוא נגיד.

בתכלס למרות התצוגה היפנית האחרונה, עדיין מדלגים על הוואן משחקים מיפן, גם בעלי אופי מערבי יחסית. למשל המשחק מכות החדש הזה של סקוור שמשלב FMV אמיתי (שיהיה בטח גרוע אבל יש מצב שבצורה טובה :)), משום מה מדלג על הוואן למרות הקטעי קישור הדי אמריקאיים שלו, גם זה נשמע שהחדש של סקוור ופלטניום שוב חוזר על אותו הסיפור של נייר ומדלג על הוואן בהשקה, גם ה brawler הזה שמבוסס על האנימה המפורסמת (אגרוף הכוכב הצפוני או וואטאבר) מדלג על הוואן.

יש פה איזו בעיה אקוטית שפיל צריך לפתור, או שאין מה לעשות וזו נגזרת של ״ההצלחה״ של הקונסולה ביפן, ובמקרה כזה זה מעבר לכוחותיו של פיל או של כל בנאדם בעולם בערך.

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2018, 11:08

אני לא חושב ששום חברה יפנית תמהר להוציא AAA בלעדי לאקס-בוקס... בדיוק בגלל מה שהיה עם BLUE DRAGON ו LOST ODYSSEY - הם לא מכרו כלום ביפן, ובעצם מדובר ב-2 משחקים שכמעט שום יפני לא שיחק... זה מאוד פוגע בעיקר ביוצרים היפנים של המשחקים האלה, ובשמם הטוב, כי היפנים רואים בזה כעלבון - להוציא לקונסולה ששום יפני לא מעוניין בה משחק גדול. חוץ מזה היה את המקרה של הביטול המביש של SCALEBOUND... גם ראינו כאמור שזה לא עוזר בשיט למכירות של המכשירים שלהם שם, ככה שאני אישית לא חושב שמיקרוסופט מכוונת ליפן בכל הכח... הם פשוט לא רוצים להשאר הרחק מאחור.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 11:11

לעשות ספרית משחקים צד א' ו-ב' זה given, אין פה שום ויכוח על זה ונראה שהם עובדים על הנושא כי בלי זה הדור הבא מת עבורם. אני מדבר על התמונה הגדולה, אוסף של הכרזות שיחדיו יוצרות מסה קריטית ויוצרת ביטחון אצל הגיימרים. ממה גימרים מפחדים באקסבוקס? מחוסר בבלעדיים? על זה כולנו מסכימים ונראה שהם לפחות חצי דרך שם. מהליכה בדרך המדיה במקום הגיימינג? אני חושב שכולנו די בטוחים שהם לא יחזרו לבאר הזאת. מקונסולה חלשה? כנראה שזה לא יהיה המקרה בדור הבא. מכל מני ענייני DRM וחיבוריות? אני משער שהם לא יעשו את הטעות הזאת שוב. מ-BC? כולנו בטוחים ב-100% שכל מה שרץ על ה-ONE, כולל המשחקי 360 וה-OG אקסבוקס ירוצו גם על הסקארלט. משוב פעם שטויות סטייל קינקט? אני משער שמיקרוסופט ילכו הכי קור שהם יוכלו מהמסקנות בדור האחרון.

כל הדברים שציינתי הם דברים שדברנו עליהם כבר וברור שמיקרוסופט צריכה לעשות אותם. אז הגיע הזמן לטפל בדאגות יותר נישתיות, כאלה שיגרמו להשקטת דאגות יותר ספציפיות. אחת הדאגות האלה היא באמת התמיכה היפנית. מיקרוסופט צריכה להראות שכשיוצא משחק יקוזה חדש, פלטינום חדש או איזה RPG סקוור חדש, הם כולם יהיו בסקרלט. כמובן מאחורי הקלעים מיקרוסופט צריכה לעבוד חזק על יפן, לגרום באמת להכל (לפחות פחות או יותר הכל) להגיע אליה, אבל E3 זאת במה שבה אי אפשר להראות הכל אלה את הגדול ביותר ואני חושב שהדבר הכי גדול מיפן שדלג על ה-ONE זה ניר. אם הם רוצים לעשות נאום "עכשיו יפן תומכת בנו", ההכרזה שצריכה לבוא עם טענה שכזו היא ניר 2 לדעתי ואם הם רוצים ממש one two punch אז להוסיף על זה את יקוזה הבא. כל משחקי יקוזה יוצאים עכשיו ל-PC סופסוף, אני חושב שמיקרוסופט צריכה לרכוב על זה.

כמובן שדבר נוסף שדברתי עליו פה כבר הוא שיתופי פעולה לשיגורי משחקי צד ג', כמו שהם היו עושים פעם עם COD. הם צריכים לגרום למשחקי צד ג' הגדולים להרגיש כאילו הסקארלט זה הבית שלהם ואם היא גם תהיה הכי חזקה בדור אז לשחק על העובדה שהם plays best on xbox.

בנושא ה-PC סטיק, זה אולי רלוונטי פה בארץ או בגרמניה או רוסיה אבל ביפן, ארה"ב ואנגליה אחוז ה-PC גיימינג בשוק כל כך נמוך שזה לא ממש פוגע בהם והן בערך 80% משוק הגיימינג העולמי. בן 20 אמריקאי רוצה לקנות אקסבוקס ב-300$ כדי לשחק היילו, לא PC גיימינג ב-1000$. אתה ממילא עם מחשב גיימינג, אבל אם היית צריך לקנות מכשיר בשביל הבלעדיים של מיקרוסופט וכאמריקאי לא היה לך מחשב גיימינג בבית? כנראה שהיית מוציא 300$ על אקסבוקס. אולי לנו גיימינג PC זה גדול, מערבה לישראל זה די קטן. אולי אנחנו ישר קונים פס4 פרו כי זה הכי טוב אבל האדם הממוצע בארה"ב יקנה פס4 בסיס, הן מוכרות הרי פי 4 מהפרו (הסטטיסטיקה בקיץ הקודם הייתה 1 מ-5 פס4 שנמכרות הן פרו) אפילו שההפרש הוא רק 100$. אנחנו בבועה פה בפורום :)
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 27 יוני 2018, 11:34

ברור שאנחנו בבועה פה בפורום, גם אמרתי שאני בטח לא מייצג אבל עדיין.. אישית לא משנה מה מייקרוסופט הולכים לעשות, כל עוד אין להם בלעדיים (ושוב, מבחינה אישית בלבד - כל עוד משחק יוצא לpc ואפילו רץ יותר טוב, זה לא באמת בלעדי מבחינתי) אין לי שום סיבה לקנות אקסבוקס, וכנראה שלעולם לא אעשה את זה.
אז כן בוא נניח שעוד, לא יודע אני סתם מנפיץ מספר, 10% משוק הגיימינג הם אנשים כמוני שפשוט אין להם שום אינטרס ולו הקטן ביותר באקסבוקס.
עכשיו גם השוק היפן, למה שיקנו אקסבוקס? לא משנה מה היא תעשה, גם אם זה 85% מהמשחקים יוצאים ביחד עם סוני, למה שיבחרו בזה? עדיין ניר יוצא הרבה אחרי, ני-הו (משחק יפני מאוד גדול, ומצוין) לא יצא (ניהו 2 יוצא?), עדיין לסוני יהיה את הבלאדבורן או דימון סולס שלה מFS או חברה אחרת פעם בדור. בוא לא נשכח שלסוני יש גם סטודיו יפני גדול שאמור, תאורתית, להוציא 2-3 משחקים גדולים בדור ולא להתקע עשור על אחד.

בקיצור, מיקרוסופט גם ככה נמצאת כרגע למטה בצורה די משמעותית בהשוואה לסוני, הן במכירות והן בתפיסה, וכרגע יש נתח מסוים ודי משמעותי של השוק שפשוט אין לו שום סיבה הכי קטנה שבעולם להעדיף את האקסבוקס, לא משנה מה הם יעשו (במסגרת הגבולות הנוכחיים שלהם).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 11:46

אני לא חושב שהשוק היפני יקנה את האקסבוקס, זה סיפור אבוד. אבל צריך לזכור שיפן היא רק שוק אחד, אפילו כשמדברים על משחקים יפנים. ניר לדוגמה (על פי הנתונים הרשמים האחרונים) מכר באסיה 500K כשמתוכם בערך 350K ביפן, עולמית הוא מכר 1.5 מליון. כלומר הרוב המוחלט של המכירות של משחק כמו ניר הן בכלל במערב. לא חסרים יפנופילים שחולים על יפן, דווקא בשוק הגיימינג יש לסגנון היפני משיכה עולמית, מדובר בקהל הארד קור למדי. איך אתה חושב שחובב משחקים יפנים, ויש לא מעט כאלה במערב, אמור לקנות סקרלט אם הוא יודע שכל היפנופיליה שלו נמצאת רק על הפס5? וההשלכות הן רחוקות יותר מזה, ברגע שגם אנשים שלא סובלים משחקים יפנים רואים שיש חתך של משחקים שמתחיל לצאת לקונסולה אחת ולא לשניה, זה מערער אצלם את הביטחון. אם ניר לא יוצא לאקסבוקס מה עוד לא יצא לאקסבוקס?

מיקרוסופט צריכה לסגור את הפינה הזאת, הם צריכים להביא את הבלעדיים הטבעיים של הפס4, אלה שסוני לא נקפה אצבע כדי להשיג אותם אלה נבעו טבעית מהשוק היפני. זה סוגר פינה לקהל לא קטן שאוהב את המשחקים האלה ומחזק את הביטחון בקונסולה, שלא יחסרו לה משחקים חיוניים בספריה. אני חושב שאם יש הכרזה ב-E3 שיכולה להביא ביטחן לזה שיפן גם על האקסבוקס, זה ניר 2.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 27 יוני 2018, 15:13

Stick כתב: בוא לא נשכח שלסוני יש גם סטודיו יפני גדול שאמור, תאורתית, להוציא 2-3 משחקים גדולים בדור ולא להתקע עשור על אחד.


אני מניח שאתה מדבר על טים איקו?
לסוני כבר אין את הסטודיו הזה לא במתכונת של 2-3 משחקים בדור וגם לא במתכונת של משחק אחד בעשור.
הסטודיו ההוא קיים היום פחות או יותר בשם genDESIGN אבל במתכונת הרבה יותר מצומצמת. אני זוכר שקראתי לא מזמן כתבה על Ueda ונאמר שם שיש שם איזה 10 עובדים ושזה יותר סטודיו שעושה עבודת קונספט , אבל בשביל ממש לעשות משחק הם תלויים בשיתופי פעולה עם סטודיואים שיעשו את כל ההרמה הכבדה, בערך כמו שסטודיו יפן עשה עבור TLG אחרי ש Ueda ושות' עזבו את סוני עוד שזה היה משחק פלייסטיישן 3. היה להם חוזה רק להשלים את השומר האחרון אבל מעבר לזה הם לא מחוייבים לסוני עד כמה שאני מבין.

ניהו זה משחק שסוני מפיצה אז יש להם הסכם מן הסתם, אבל מעבר לזה אין סיבה שמייקרוסופט לא יעשו מאמץ להביא את כל המשחקי יאקוזה, פרסונה, ניר, דרגון קווסט וכו', כולם משחקי צד ג', חלקם משחקים ממש ממש טובים, מועמדי goty וכו' שהם פשוט אקסלוסיבים של סוני כברירת מחדל, עד כמה שאנחנו יודעים אשכרה בחינם בלי טיפת השקעה. מייקרוסופט צריכה לקחת את היתרון המובנה הזה מסוני רק בשביל לאזן את המגרש משחקים.

אחרי שהם עשו את זה אפשר לדבר על בלעדיים, ובעיני אין סיבה שהם לא יממנו בלעדי של FromSoftware למשל, קודם כל הם כבר עשו את זה בעבר לא פעם ולא פעמיים, שנית FromSoftware של היום בעידן מיאזקי זה מן הסתם הימור הרבה יותר משתלם ומשמעותי. זה לא רק שהמשחקים שלהם מוערכים מאוד, מוכרים יפה ולא עולים יותר מידי כסף להכין, יש להם מעריצים שתיאורטית יקנו קונסולה בשביל לשחק במשחק שלהם, וזה מהותי בעיקר כי הם לא בהכרח שחקנים טבעיים של פלייסטיישן כי דארק סולס היה גדול גם במחשב ובאקס בוקס, ככה שזה יכול להיות די משמעותי. אני למשל אחרי שראיתי את הטריילר שדלף ל project beast - מה שלימים יהיה בלאדבורן - קניתי פלייסטיישן 4. כמובן שידעתי ותיארתי לעצמי שיהיו עוד הרבה משחקים טובים של הסטודיואים של סוני וכו' אבל זה המשחק שגרם לי לעשות את הקפיצה ואני חושב שיש לא מעט אנשים כמוני. יש אולי משחקים שמוכרים יותר אבל יש משחקים ספציפיים שיכולים למכור יותר קונסולות.

בקשר לסטודיואים ממה שהבנתי הם לא סיימו את הרשימת קניות שלהם אבל חבל שבינתיים הם לא פוזלים ליפן בכלל. בתזדה/זנימקס למשל קנתה את Tango Gameworks , רכישה סולידית של סטודיו יפני עצמאי, היוצר של רזידנט איוול וכו'. tew משחק טוב (במיוחד המשחק השני), לא ברור למה מייקרוספט לא חשבה על צעד בכיון הזה למשל. פרנצ'ייז אימה כזה גם היה מגוון את הקטלוג שלהם וגם נותן להם משהו שלסוני אין. לא כל בלעדי חייב להיות משחק מיינסטרים שמוכר 10 מיליון בשביל לבסס יתרון, לדעתי לפחות.

בקשר ל lost oddesy אנחנו כנראה לא נראה אף פעם המשך כי mistwalker לא עושים יותר משחקי קונסולה , סקאגוצ'י שהוא האבא של פיינל פנטזי אבל גם סטלן לא קטן החליט שהוא רוצה להמשיך לעשות את המשחקי מובייל שהוא עושה בשנים האחרונות (Terra Battle) כנראה עד שהוא יצא לפנסיה, הוא לא רוצה לנהל צוות גדול ודי מרוצה מהחיים, לא עובד קשה מידי וגולש הרבה... ככה שלא הייתי בונה עליו למשהו גם אם למייקרוסופט הייתה נכונות לשפוך על העניין כסף.
אבל אני כן חושב שכל ה jrpg על ה 360 בזמנו היו מהלך נכון בתאוריה שהם פשוט לא הלכו איתו עד הסוף מבחינת השקעה או לא הוציאו לפועל בצורה טובה, הכי קרוב היה lost oddesy אבל הוא לא היה מספיק טוב. פיינל פנטזי עדיין מוכר שיגעון, אבל סקוור כבר שנים על גבי שנים לא מפסיקה להתקשות ולגמגם ועדיין אף אחד לא מנסה אפילו להתחרות בה בז'אנר (לפחות באותה רמת הפקה ), אם מייקרוספוט הייתה מצליחה בזמנו היה יכול להיות להם קלף מאוד חזק על סוני.. אבל היום כבר הרבה יותר קשה לדמיין את זה קורה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 15:50

אני מסכים עם רוב ההודעה שלך עידן. אני לא יודע אם ראית את הראיון של פיל ספנסר עם ג'ף גרסמן מ-giant bomb, הוא שעה שלמה אבל האזנה מאוד נחמדה לכשעושים כלים או נוהגים באוטו. הוא מדבר שם רבות על איך הוא מבלה המון זמן ביפן מאז 2017, בונה קשרים עם חברות יפניות ויודע שצריך "רגליים על הקרקע" שם אחרת שום דבר לא יזוז. הוא גם דבר על השוק היפני מתעורר, איך בדור הקודם הרבה יוצרים יפנים עברו לניידים (מה שציינת בעצמך) והוא חושב שיפן מתעוררת בגדול בשנים האחרונות. נשמע שיפן חשובה להם ושהוא לא חיי בסרט שהם הולכים לכבוש אותה אבל E3 האחרונה וכמות צד ג' יפנית שהייתה אצלם במסיבה הן התוצרים הראשונים של הסבב היפני שלו. הוא גם אמר שהוא חוזר בקיץ שוב ליפן, הם רוצים להמשיך את זה.

עוד משהו שפיל ספנסר הבהיר בראיון הוא שהחמש חברות שמיקרוסופט קנתה הן לא הסוף, הן ההתחלה. כלומר מיקרוסופט בונה את צד א', זה מצויין. כשחושבים על צד א' של סוני, בסופו של יום מדובר בבערך 8-10 חברות AAA אמיתיות כש-3 או 4 באמת הצליחו להתרומם גבוה ובינהן מפלפלים משחקים מצד ב' כמו ספיידרמן או BB. מיקרוסופט יכולה להגיע לזה אם הם יתנו לצד א' שלהם להתבשל, וכמובן שהם עדין צריכים לעבות אותו יותר. חלק מהחברות שהם קנו הן חברות III (כינוי שלמדתי רק לאחרונה, יעני i כמו אינדי, משחק AAA ברמת אינדי), לא AAA, והם צריכים לתת להם את הזמן ואת התקציב להתפתח למשהו גדול יותר. אני מקווה שהנסיעות ליפן יניבו באמת משהו יפני. זה מצחיק אבל אם סקיילבאונד היה יוצא מה שכולם רצו שהוא יצא, אולי בסוף היינו רואים רכישה של פלטיניום שזה באמת מגהטון ברמות על. אבל אין סיכוי שזה יקרה, החוויה של שתי החברות מעבודה יחד, לא נראה לי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2018, 15:56

חווית העבודה של שתי החברות יחד לדעתי גם חסמה עוד חברות יפניות פוטנציאליות שהסתכלו על זה מהצד ואמרו לעצמן שעבור מיקרוסופט - הן כבר לא יעבדו.

ונשמע שפיל ספנסר פשוט אוהב מאוד טונה, כל השאר זה סתם בונוס (:

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 27 יוני 2018, 19:59

DrKeo כתב:לעשות ספרית משחקים צד א' ו-ב' זה given, אין פה שום ויכוח על זה ונראה שהם עובדים על הנושא כי בלי זה הדור הבא מת עבורם. אני מדבר על התמונה הגדולה, אוסף של הכרזות שיחדיו יוצרות מסה קריטית ויוצרת ביטחון אצל הגיימרים. ממה גימרים מפחדים באקסבוקס? מחוסר בבלעדיים? על זה כולנו מסכימים ונראה שהם לפחות חצי דרך שם. מהליכה בדרך המדיה במקום הגיימינג? אני חושב שכולנו די בטוחים שהם לא יחזרו לבאר הזאת. מקונסולה חלשה? כנראה שזה לא יהיה המקרה בדור הבא. מכל מני ענייני DRM וחיבוריות? אני משער שהם לא יעשו את הטעות הזאת שוב. מ-BC? כולנו בטוחים ב-100% שכל מה שרץ על ה-ONE, כולל המשחקי 360 וה-OG אקסבוקס ירוצו גם על הסקארלט. משוב פעם שטויות סטייל קינקט? אני משער שמיקרוסופט ילכו הכי קור שהם יוכלו מהמסקנות בדור האחרון.

כל הדברים שציינתי הם דברים שדברנו עליהם כבר וברור שמיקרוסופט צריכה לעשות אותם. אז הגיע הזמן לטפל בדאגות יותר נישתיות, כאלה שיגרמו להשקטת דאגות יותר ספציפיות. אחת הדאגות האלה היא באמת התמיכה היפנית. מיקרוסופט צריכה להראות שכשיוצא משחק יקוזה חדש, פלטינום חדש או איזה RPG סקוור חדש, הם כולם יהיו בסקרלט. כמובן מאחורי הקלעים מיקרוסופט צריכה לעבוד חזק על יפן, לגרום באמת להכל (לפחות פחות או יותר הכל) להגיע אליה, אבל E3 זאת במה שבה אי אפשר להראות הכל אלה את הגדול ביותר ואני חושב שהדבר הכי גדול מיפן שדלג על ה-ONE זה ניר. אם הם רוצים לעשות נאום "עכשיו יפן תומכת בנו", ההכרזה שצריכה לבוא עם טענה שכזו היא ניר 2 לדעתי ואם הם רוצים ממש one two punch אז להוסיף על זה את יקוזה הבא. כל משחקי יקוזה יוצאים עכשיו ל-PC סופסוף, אני חושב שמיקרוסופט צריכה לרכוב על זה.

כמובן שדבר נוסף שדברתי עליו פה כבר הוא שיתופי פעולה לשיגורי משחקי צד ג', כמו שהם היו עושים פעם עם COD. הם צריכים לגרום למשחקי צד ג' הגדולים להרגיש כאילו הסקארלט זה הבית שלהם ואם היא גם תהיה הכי חזקה בדור אז לשחק על העובדה שהם plays best on xbox.

בנושא ה-PC סטיק, זה אולי רלוונטי פה בארץ או בגרמניה או רוסיה אבל ביפן, ארה"ב ואנגליה אחוז ה-PC גיימינג בשוק כל כך נמוך שזה לא ממש פוגע בהם והן בערך 80% משוק הגיימינג העולמי. בן 20 אמריקאי רוצה לקנות אקסבוקס ב-300$ כדי לשחק היילו, לא PC גיימינג ב-1000$. אתה ממילא עם מחשב גיימינג, אבל אם היית צריך לקנות מכשיר בשביל הבלעדיים של מיקרוסופט וכאמריקאי לא היה לך מחשב גיימינג בבית? כנראה שהיית מוציא 300$ על אקסבוקס. אולי לנו גיימינג PC זה גדול, מערבה לישראל זה די קטן. אולי אנחנו ישר קונים פס4 פרו כי זה הכי טוב אבל האדם הממוצע בארה"ב יקנה פס4 בסיס, הן מוכרות הרי פי 4 מהפרו (הסטטיסטיקה בקיץ הקודם הייתה 1 מ-5 פס4 שנמכרות הן פרו) אפילו שההפרש הוא רק 100$. אנחנו בבועה פה בפורום :)

מה שתארת פה בתוספת למה שעידן אמר זה די roadmap לאיך לנצח את הדור הבא ובאופן כללי כל דור פחות או יותר, זה המצב הנוכחי שקיים אצל סוני שבגללו היא כתשה את התחרות עם הפס4.

קשה להתווכח עם ההודעה הזו אבל יש פה כל כך הרבה “אם”. אם מייקרסופט תעשה X ו Y ו Z ואם כל המהלכים הללו יתבררו כמוצלחים וכו׳ וכו׳ אז הם בהחלט יכולים להוות איום רציני ולקחת גם את הדור. אבל זה חתיכת אם וזה לא יהיה קל ומובן מאליו. יהיה מעניין מאוד זה בטוח :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 22:11

אמרתי מה הם צריכים לעשות, לא שזה מה שהם עושים. יש חלקים שאנחנו יכולים להיות בטוחים ב99% שיקרו אבל דברים כמו יפן למשל גובלים בwishful thinking.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 28 יוני 2018, 09:50

גם דברים כמו ליינאפ בלעדיים ברמה של סוני גובלים בחתיכת wishful thinking. זה שהם עושים צעדים זה יופי אבל אני רואה מאה אופציות של דברים משתבשים שם. הרקורד של מייקרוסופט הוא לא חיובי מהבחינה הזו וזה הגיוני להיות יותר סקפטי מאשר נלהב בנוגע אליהם. אבל יאללה שיוכיחו לי אחרת,אני אשמח שיהיה לי תירוץ טוב לקנות את הקונסולה הכי חזקה בדור הבא...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 28 יוני 2018, 10:04

bling כתב:גם דברים כמו ליינאפ בלעדיים ברמה של סוני גובלים בחתיכת wishful thinking. זה שהם עושים צעדים זה יופי אבל אני רואה מאה אופציות של דברים משתבשים שם. הרקורד של מייקרוסופט הוא לא חיובי מהבחינה הזו וזה הגיוני להיות יותר סקפטי מאשר נלהב בנוגע אליהם. אבל יאללה שיוכיחו לי אחרת,אני אשמח שיהיה לי תירוץ טוב לקנות את הקונסולה הכי חזקה בדור הבא...

אני חושב שהכל תלוי בתקופה של הדור. למשל בדור הזה לקח לסוני שנתיים וחצי להתניע, בדור של הפס3 לא היה להם משחק אחד באמת גדול ואיכותי עד MGS4 אחרי שנתיים וכמובן שלכולם יש את תקופות היובש שלהם בלי קשר. עם צד א' אמיתי בדור הבא יכולות להיות שנים ספציפיות שבהן "מיקרוסופט נצחה", משהו שלא ממש היה קיים בדור הזה. כלומר למיקרוסופט היו יותר בלעדיים בשנתיים הראשונות מסוני בדור הזה אבל אי אפשר להצביע אפילו על אחד ולהגיד שהוא איזו אטרקציה גדולה. או במילים אחרות, אני בספק אם יהיה למיקרוסופט בדור הבא משהו שיצליח לנצח את הגדול של סנטה מוניקה או הגדול של נוטידוג, אבל הם בהחלט יכולים לנצח באנטרוואלים ספציפים בתוך הדור. כמובן שהכל תלוי בבאמת לאיזו רמה הם יביאו את צד א' ואיזה שיתופי צד ב' הם יעשו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 28 יוני 2018, 16:33

DrKeo כתב:
bling כתב:גם דברים כמו ליינאפ בלעדיים ברמה של סוני גובלים בחתיכת wishful thinking. זה שהם עושים צעדים זה יופי אבל אני רואה מאה אופציות של דברים משתבשים שם. הרקורד של מייקרוסופט הוא לא חיובי מהבחינה הזו וזה הגיוני להיות יותר סקפטי מאשר נלהב בנוגע אליהם. אבל יאללה שיוכיחו לי אחרת,אני אשמח שיהיה לי תירוץ טוב לקנות את הקונסולה הכי חזקה בדור הבא...

אני חושב שהכל תלוי בתקופה של הדור. למשל בדור הזה לקח לסוני שנתיים וחצי להתניע, בדור של הפס3 לא היה להם משחק אחד באמת גדול ואיכותי עד MGS4 אחרי שנתיים וכמובן שלכולם יש את תקופות היובש שלהם בלי קשר. עם צד א' אמיתי בדור הבא יכולות להיות שנים ספציפיות שבהן "מיקרוסופט נצחה", משהו שלא ממש היה קיים בדור הזה. כלומר למיקרוסופט היו יותר בלעדיים בשנתיים הראשונות מסוני בדור הזה אבל אי אפשר להצביע אפילו על אחד ולהגיד שהוא איזו אטרקציה גדולה. או במילים אחרות, אני בספק אם יהיה למיקרוסופט בדור הבא משהו שיצליח לנצח את הגדול של סנטה מוניקה או הגדול של נוטידוג, אבל הם בהחלט יכולים לנצח באנטרוואלים ספציפים בתוך הדור. כמובן שהכל תלוי בבאמת לאיזו רמה הם יביאו את צד א' ואיזה שיתופי צד ב' הם יעשו.


כן מסכים לגמרי עם זה. בכלל אם מייק תתכונן כמו שצריך לתחילת הדור הבא עם ליינאפ בלעדיים גדול וסוני שוב תתחיל חלש אז זה יכול להביא להם חתיכת מקדמה לדור, מקדמה שתעזור להם גם כשסוני תתעורר ותתחיל לצמצם את הפער של השנתיים יובש. זה גם מפתח חשוב עבור מייקרוסופט לדור הבא כי אם יקרה ההפך וסוני איכשהו תביא בבלעדיים גדולים בעוד שמייק ידשדשו עם תחילת הדור אז זה יכול להיות גיים אובר מבחינתם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 28 יוני 2018, 20:07

וזה בדיוק מה שקרה בדור של ה360, כמובן בשילוב עם המחיר של הפס3. סוני התחילה לאט ומיקרוסופט קבלה לא מעט בלעדיים גדולים כמו גירס הראשון, היילו 3, פייבל 2, me1 והמון משחקים שהגיעו רק ל360 והמחשב בגלל שהיה קשה לפתח לפס3 כמו האורנג׳בוקס, l4d, ביושוק 1, ספלי טר סל וכו׳. אפילו שלסוני היו הרבה יותר בתי פיתוח שרובם גם איכותיים יותר, משהו לא התחבר לסוני עד mgs4 והם לא באמת התקוממו עד אנצ׳רטד 2.

כמובן שאם יש לך בוסט ראשוני בתחילת הדור הקונסולה שלך הופכת להיות המקום שכולם נמצאים בו במולטי וזה כבר יוצר כדור שלג.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 28 יוני 2018, 21:50

בגדול שאני חושב על הps3
מול המתחרות ,באותה התקופה
זאת אולי היתה קונסולה יקרה ,אבל מתוכננת טוב יותר
להחזיק יותר זמן

ואני יסביר
הxbox 360 ,המקורית ,הגיע עם 2 אפשרויות בהשקה
או כונן ארד דיסק,עם אני זוכר נכון 20 ג'יגה
או בלי זה ,ואז היה אפשר לקנות בניפרד ,כרטיס זיכרון
לשמירות

בנוסף היא הושקה עם dvd 2 שכבות

ובמקום hdmi ,שעוד לא היה נפוץ ,וגם היה יקר יחסית
היה לה יציאה אנלוגית
והכבל שהגיע בחבילה היה קומפוזיט ,שזה מאפשר רק רזולוציה רגילה לתקופה
היה אפשר בניפרד לקנות קומפוננט ,עם אני לא טועה
או שאולי גם היה בקופסא ,ממש לא זוכר

עכשיו ps3 ,בסדר עם כל הבעיות בפיתוח משחקים בהתחלה
קודם כל הגיע עם בלו ריי ,דו שכבתי
זה אומר ,אפשרות של 50 ג'יגה על דיסק ,כמו שקים היום
לעומת 8 וחצי ב360 ,ו wii
היה יציאת hdmi מההתחלה ,חוץ מיציאה אנלוגית
היה ארד דיסק בכל קונסולה ,נכון בחלק קטן יחסית
20 ג'יגה ,בגרסה הזולה ,אבל כל חבילה היה את זה
וזה נתן גמישות למפתחים ,שיכלו להתקין חלק מהמשחק ,על הכונן ,או לחלופין ,לעשות מחלק ריק בכונן ,זיכרון מערכת נוסף ,אומנם איטי מאוד ,אבל כמות גדולה

ככה שהps3 ,פשוט תוכננה לתווך ארוך יותר
ושרואים את ה360 ,רואים איך ms ,שיפרה חלק מהדברים ,בגרסאות מאוחרות יותר

ה360 קיבלה hdmi
קיבלה ארד דיסק גדול יותר
היו גם כמה משחקים ב360 ,שחיבו ארד דיסק

עם הזמן ,שהתחילו למכור הרבה משחקים דיגיטלים
Ms ,הגדילה את אפשרות גידלי הקבצים בחנות
עד שהגיעו למשחקים ,שבלי ארד דיסק ,אין אפשרות
לקנות דיגיטלית

ככה שה360 היתה זולה יותר ,בלי לדבר על הwii
אבל הגרסה היקרה של הps3 בהשקה
מאפשרת עד היום ,לשחק בכל משחק ps3
בלי לשנות כלום ,ובחיבור hdmi

ובגרסה הזולה בהשקה ,שדרוג ארד דיסק
מאפשר את זה

לעומת זאת ב360 ,גרסת ההשקה היקרה
מחיבת שדרוג ארד דיסק ,לשחק בכל משחק
ומוגבלים בקומפוננט

ובגרסה הזולה ,צריך גם לקנות ארד דיסק

בסדר חפרתי ,אבל היה לי את כולן ,וps3
פשוט החזיקה מעמד טוב יותר

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 29 יוני 2018, 09:52

מסכים קיאו.

קרירין, עובדה שה 360 החזיקה 8 שנים גם בלי בלו ריי והדברים שציינת, לא ראיתי שזה פגע בהם במיוחד.

הארד דיסק יכלת לקנות בנפרד ואני די בטוח שהיתה יציאת HDMI מההתחלה אבל אולי אני טועה.

בגדול ברור שהפס3 בגרסה היקרה באה יותר מוכנה לטווח ארוך אבל וואלה היא עלתה 600 פאקינג דולר, חסר להם שלא היתה מגיעה עם כל הדברים האלו.

וכן, אם יש לך פס3 מההשקה אז זה פינוק, הבעיה היא שהרבה מהם לא נטו להחזיק הרבה זמן ובשלב מסויים הקונסולה התפגרה :)

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 29 יוני 2018, 10:02

אין לי ps3 מההשקה
כל ה3 שיש לי ,זה גרסאות דקות

ב360 ,לא היה hdmi בהשקה
צריך לזכור שבאותו זמן ,לרוב המוחץ
של הלקוחות ,היו crt פשוטות ,בלי hdmi

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bozeman » 29 יוני 2018, 10:05

לא היה HDMI בגרסה הראשונה, אבל די מהר הוסיפו אחת.
אבל מה שכן היה זה כבל קומפוננט שבהחלט העביר HD, בניגוד לכבל שהגיע עם הPS והיה צריך לקנות במיוחד.
וזה לא נכון של"רוב המוחץ " היו CRT. להרבה לקוחות אז כבר היו טלווזיות HD (וגם בCRT כבל קומפוננט הרבה הרבה יותר טוב)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 30 יוני 2018, 16:36

נראה שעוד רמזים מתחילים לצוץ בנוגע לדור הבא ולקצב ההתקדמות של הפיתוח אליו: חברת Bink Video,שהמון משחקים משתמשים כבר במשך שנים בפורמט הוידאו שלה לסרטוני מעבר הוסיפה פלטפורמה חדשה שעדיין תחת NDA ב-devlog האחרון שלה,אולי הפס5/בוקס הבאה?
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 30 יוני 2018, 23:58

או שזה לקונסולה של גוגל שפתאום ראיתי שיש שמועות חדשות עליה, או אולי של אפל או מג׳יק ליפ (:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 02:48

DrKeo כתב:6) תחזית קיצונית שניה, תהיה גרסת סקארלט מפלצתית וגרסת סקארלט עם ארכיטקטורה זהה אבל gpu מואט, זיכרון מוקטן קלות אבל מעבד זהה. הסקרלט היקרה תהיה המכשיר פרימיום חזק כמו הפס5 שתריץ הכל סביבת ה4k, הסקרלט החלשה תריץ משחקים בצורה זהה לגמרי ובהגדרות זהות אבל ברזולוציה נמוכה יותר, אולי 1080p, אולי קצת יותר אם מפתחים ירצו לנקוף אצבע.

אז DF עשו אתמול וידאו שבייסיקלי אומר את זה, אקסבוקס "מלאה" ואקסבוקס מוחלשת עם GPU חלש יותר ופחות זיכרון. הקדמתי אותם רק ב-11 ימים :mrgreen:


אני דובק בתאוריה, קונסולה פרימיום שאולי הם מפסידים עליה כסף ב-400-500 דולר עם GPU של 12-14TFLOPS שנועד לגיימינג ב-4K וקונסולה מוחלשת ב-300$-400$ עם GPU של 4-5TFLOPS ו-2 עד 4 גיגה פחות שנועדה לגיימינג ב-1080P. ה-CPU יהיה זהה, הזיכרון יהיה זהה (אולי קצת DOWN CLOCKED בחלשה בגלל שאין צורך ב-4K) אבל דברים מסביב אולי יתווספו לחזקה יותר כדי לתת תחושת פרימיום, למשל בזולה דיסק של 1TB וביקרה 2TB, ממילא צריך יותר מקום בגלל הטקסטורות 4K.

מעבר לעובדה שפיל אמר "consols" כשהוא הכריז על הדור הבא ב-E3, זה לא כזה רחוק ממה שמיקרוסופט עשתה כבר. זה הגיוני מהמון סיבות:
1) פיל אמר קונסולות דור הבא, לא קונסולה.
2) מיקרוסופט כבר שגרה בעבר 360 קור ו-360 פרימיום בהבדל של 100$ במטרה להגיע ל-199$ כמה שיותר מהר ולתפוס את הקהל הפחות עשיר.
3) קונסולה זולה ב-300$ אומרת שהם זולים יותר מסוני, פאקטור אצל המון קהלים.
4) קונסולה יקרה ב-400$+ אומרת שהם חזקים יותר מסוני, פאקטור אצל המון קור. הם רוקדים על שתי החתונות.
5) בדור הבא ה-CPU וה-GPU כנראה יהיו יקרים יותר, לא רכיבשל 100$, כנ"ל הזיכרון. כשעושים 4K במקום 1080P נדרש בערך פי 4 יותר FLOPS ובערך 1-3 גיגה זיכרון וידאו נוספים. זה אומר שמיקרוסופט יכולה ליצר קונסולה עם שליש כוח GPU אבל סט פקודות זהה וכמה GB של זיכרון פחות ולהוריד עלויות משמעותית בזמן שהחלשה תעשה בהליכה 1080P מה שהחזקה עושה ב-4K. מוסיפים לזה דיסק קשיח קטן יותר ואנחנו כבר כנראה סובבים סביב הוזלה של 100$+ כשבסופו של יום ההבדל היחידי במשחקים יהיה 4K או 1080P. זה לא שונה מדי משני מחשבים זההים כשלאחד יש 1080TI ולשני 1060GTX, הפרש של 450$ בעלות כשאחד מריץ ב-4K מה שהשני מריץ ב-1080P.

אם הייתי מיקרוסופט הייתי ממש מנסה ללכת על זה עד הסוף. נניח אחת ב-450$ ואחת ב-300$. ב-450$ הם יכולים באמת לפנק בכוח ופרימיום וב-300$ הם באמת יכולים להגיע לקהל שלאו דווקא נמצא שם בשנה הראשונה. עם כל הכבוד ל-4K, לרוב האנשים לא יהיה 4K עוד שנתיים. עוד 6? כן, יש מצב שזה יהיה סטנדרט אבל למי אכפת, מוציאים את החלשה מהמחזור, הפרימיום הופכת לחלשה ומציגים סוג של X כפרימיום החדשה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 01 יולי 2018, 13:55

למה ליצר 2 קונסולות חדשות ?
אמרתי כבר בעבר ,הם יכולים להוריד את הxbo x
ל1080p

ולישתמש כהקןנסולה הזולה ,בדור הבא
זה גם ישמח שחקני קור
שקנו ב500 שקל ,ולקונסןלה עדין יהיה שימוש
במשחקים חדשים

עם הקונסולה החדשה ,תיהיה כפול 2 או יותר
זה צריך להספיק לדור הבא ,כקונסולה
הם יכולים לתת תחרות לסוני במחיר

סך הכל אני מצפה משתי הקונסולות ,לתת 4k
ו60 פרימים לשניה
ברוב המוחץ של המשחקים ,בשנתיים הראשונות

עם סוני וms ,לא ימשיכו לתמוך בps4 פרו
וxbo x ,זה יאכזב הרבה אנשים
כי למרות שהם קור ,חלקם בטח ירצו למכור ביד שניה
לחסוך חלק מהעלות ,של קונסולה חדשה
ובלי תמיכה ,במשחקים חדשים ,לפחות שנתיים ראשונות
הערך ירד מאוד

וכן אני יודע שהדגמים הרגילים נימכר הרבה יותר
אבל החומרה בהם הרבה יותר מיושנת
ובשוק הרבה זמן

לשחרר את הכוח של הps4 וxbo x
גם מהדור הקודם ,וגם מ4k
יכול לתת קונסולות דור חדש fhd ,במחיר זול

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 13:58

זה נשמע לי מגביל מאוד מה שאתה אומר קיאו, כזה הפרש בכח הגראפי. ואם יהיה משחק תובעני שישתמש בדמקה על הקונסולה היקרה אז מה יהיה עם הזו שמכוונת ל 1080P? תרד ל 720? ומה יקרה כשתצא גרסת ה X של הקונסולה החזקה יותר אז מה יהיה עם הישנה המקורית? לאן עוד תרד?

זה נראה לי משהו שיגביל גם את ההתקדמות הגראפית של הקונסולה החזקה בגלל שצריך שהכל ירוץ גם על החלשה, ההפרש בכח תהומי.

מעניין אותי גם מה העניין עם הקונסולה של גוגל, אם היו סתם מפתחים קונסולה הייתי מתעלם מתוך מחשבה שזו עוד יוזמה בשקל תשעים לקז׳ואל, אבל במקורות של הדבר הזה מצויין ספצפית שהם מכוונים להתמודד מול סוני ומייקרוסופט ושהם כבר במגעים עם אולפנים ידועים. חברה כזו חזקה שמחליטה להתמודד על שוק הקור זה משהו שצריך לקחת ברצינות במידה והידיעה הזו מדוייקת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 14:33

bling כתב:זה נשמע לי מגביל מאוד מה שאתה אומר קיאו, כזה הפרש בכח הגראפי. ואם יהיה משחק תובעני שישתמש בדמקה על הקונסולה היקרה אז מה יהיה עם הזו שמכוונת ל 1080P? תרד ל 720? ומה יקרה כשתצא גרסת ה X של הקונסולה החזקה יותר אז מה יהיה עם הישנה המקורית? לאן עוד תרד?

זה נראה לי משהו שיגביל גם את ההתקדמות הגראפית של הקונסולה החזקה בגלל שצריך שהכל ירוץ גם על החלשה, ההפרש בכח תהומי.

מעניין אותי גם מה העניין עם הקונסולה של גוגל, אם היו סתם מפתחים קונסולה הייתי מתעלם מתוך מחשבה שזו עוד יוזמה בשקל תשעים לקז׳ואל, אבל במקורות של הדבר הזה מצויין ספצפית שהם מכוונים להתמודד מול סוני ומייקרוסופט ושהם כבר במגעים עם אולפנים ידועים. חברה כזו חזקה שמחליטה להתמודד על שוק הקור זה משהו שצריך לקחת ברצינות במידה והידיעה הזו מדוייקת.

דברתי על הפרש של פי 3 בgpu, זה אומר שכשהמשחק רץ ב4k על החזקה הוא ירוץ בקלות ב1080p על החלשה באותה גרפיקה עם המון כוח שנשאר בצד כי ההפרש כוח שנדרש בין 4k ל1080p הוא קצת יותר מפי 4. פי 3 משאיר המון מרווח נשימה. משחקי דמקה כנראה ירוצו ב1800p (זה ה-900P של הדור הבא), אבל זה עדין נכנס למרווח של פי 3 ומקרה הכי קיצוני יורדים ל900p שהיא באחוזים ירידה זהה ל1800 מול 4k.

מה יקרה שתצא x? שום דבר, הרי כל משחק עדין יצא בהגדרות גרפיות מסויימות ב4k לקונסולת פרימיום של השיגור, לא? ומה שרץ עליה ב4k רץ בקלות על החלשה ב1080p, לא? אז מה הבעיה?

אני רק אזכיר שהסיבה שכל זה אפשרי היא הטפשות בקפיצה ל4k. ההפרש רזולוציה כל כך גדול שנדרש יותר מפי 4 כוח רק כדי להריץ גרפיקה זהה ב4k (דוגמה מהשטח, הx עם gpu חזק פי 4.6 מה-s) כך שבתאוריה קונסולת דור הבא עם רבע כוח gpu מהפס5 או הסקארלט תוכל להריץ גרפיקה זהה ברבע רזולוציה. כלומר ההצעה שלי עם שליש כוח היא קונסרבטיבית, כנראה שרבע כוח יכל לעשות את זה אבל תמיד טוב שיש באפר למקרה של כל מני דמקות ושימוש כבד של הgpu לפיסיקה.

אני חושב שאתה מסתכל על זה לא נכון, אומרים חלש יותר וישר חושבים גרפיקה פחות טובה. אבל בנושא הזה הכל יחסי והעניין היחסי הוא הרזולוציה. קונסולה עם 4TFLOPS תעשה גרפיקה טובה יותר מקונסולה עם 10TFLOPS אם זאת של ה-10 תהיה ב-4K וזאת של ה-4 תהיה ב1080P. אין מה לעשות, רזולוציה משנה ובגדול. לרוב בין דורות יש קפיצה של בערך פי 2 ברזולוציה (לדוגמה מהפס3 לפס4 עברנו מ-921,600 פיקסלים ל-2,073,600 שזה פי 2.25) אבל בדור הבא יש עליה מ-1080P ל-4K שזה פי 4 (עוברים מ-2,073,600 פיקסלים ל-8294400 שזה פי 4 בדיוק) ולצערנו זה זולל בדיוק את כמות הכוח שאתה חושב שזה זולל, פי 4. כלומר סקארלט חלשה פי 3 בעצם בתאוריה תוכל להציג גרפיקה טובה מהסקארלט החזקה ממנה פי 3 אם החזקה תרוץ ב-4K והחלשה ב-1080P עם כמה קאונטר אינטואטיבי שזה נשמע. כמובן כל זה בתנאי שהן קונסולות זהות, כלומר אותו CPU וכל שאר המסביב. אפשר לצמצם קצת בכמות הזיכרון כי רזולוציה גבוהה יותר גם זוללת זיכרון וידאו אבל מעבר לזה הן צריכות להיות זהות. וכמובן שאני לא ארכיטקט מערכת, מיקרוסופט תעשה את הניסויים שלה ותראה אם ה-GPU צריך להיות חלש פי 4, פי 2 או משהו בינהם כדי למצא את ה-sweet spot אבל אני מדבר על הקונספט, זה לא באמת משנה אם בקונסולה הסופית הפרש יהיה פי 2.4, המספר לא משנה, הקונספט משנה. זה ממש הטוב מכל העולמות, קונסולה זולה משל סוני ללקוחות LOW END שעובדת ב-1080P וקונסולה סופר פרימיום לקור שנותנת להם את הזכות להגיד שהם הקונסולה הכי חלשה בשוק. לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

וכמובן שברגע שאתה מגיע לממלכה של קונסולה ב-450$ או 500$, כבר אפשר לעשות דיסק קשיח משולב SSD קטן ולקבל זמני טעינה הרבה יותר טובים, נפח דיסק גדול יותר וכל מני שיט פרימיום מסביב כדי לתת לה את ההרגשה המפנקת.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים