InterAl כתב:קיאו - אמרתי שהוויצ׳ר הוא העולם הפתוח הגדול הראשון בדור הזה (או אם תרצה, השאפתני הראשון). לא הצלחת להפריך את הטענה הזאת. כל הדוגמאות שהבאת שגויות ומגוחכות (אפילו את FC3 הכנסת לרשימה - הזוי).
רשימה הזויה? GTAV זה הזוי? המשחק מכר 30 מליון+ בדור הזה, הגרסת פס4 וה-ONE שלו היא יותר דור נוכחי מ-99% מהמשחקי עולם פתוח. AC:U? זה משחק במגה פרנצ'ייז שלך, זה שאתה מתרפק על כמה הוא גדול יותר מהוויצ'ר. אתה לגמרי הוכחת את הנקודה שלי כשהתעלמת ממנו. למה התעלמת ממנו? הוא לא עולם פתוח? הוא לא על המנוע הכי מרשים שהסדרה הייתה עליו כולל אוריג'ן? הוא ספינאוף? סתם, כי נוח לך. הוא אגב מכר פחות משליש מהוויצ'ר 3. ולמה התעלמת מ-WATCHDOGS? כי יש איזו גרסת 360 שבקושי רצה? זה היה אחד המשחקים עם ההייפ הכי גדול לדור הבא שמכר 10 מליון עותקים שזה יותר מכל משחק AC דור נוכחי (כלומר חוץ מ-4 אבל אתה מתעלם ממנו). ולמה התעלמת מאינפמס וההרחבה שלו? למה מ-sunset overdrive? מה עם DYING LIGHT שיצא שבועיים מאוחר יותר? מה עם FC4? כי הוא יצא בגרסה לא מתפקדת ל-360? כלומר באמת, אתה אשכרה חושב שהוויצ'ר 3 היה סנסציה כי הוא "היה המשחק עולם פתוח הגדול הראשון" (שזה פשוט לא נכון)? או כי הוא היה ה-RPG עולם פתוח הכי טוב שיצא אי פעם פחות או יותר? הוויצ'ר 3 לא היה המשחק עולם פתוח הגדול הראשון, הוא המשחק עולם פתוח הכי טוב של הדור הזה. זאת הסיבה שהוא כל כך חזק, זאת הסיבה שאנשים עם הייפ מטורף לסייברפאנק, זאת הסיבה שהוא מכר 20+ מליון.
InterAl כתב:בנוגע לרווחים, וויצ׳ר 3 עלה למעלה מ-80 מיליון דולר כולל שיווק ועשה כ-200 מיליון. כנראה שהוא רווחי יותר מ-AC, אבל שוב, מדובר בהצלחה הגדולה הראשונה של הסטודיו - מי אמר שזאת הצלחה מייצגת לאורך זמן? אתה חושב ברצינות שניתן לסחוט מהוויצ׳ר כמות כסף גדולה יותר מ-AC? ואגב, מי שמתפתל ותוקף אנשי קש הוא אתה. אתה זה שדיבר על חוזק מותגים, נראה שאין לך שמץ של מושג מה זה אומר, אז החלטת לשנות כיוון ועכשיו אתה טוען שלא התכוונת לחוזק אבסולוטי אלא לחוזק בהבאת אנשים לחנות דיגיטלית. בסדר, נגיד.
לא, לא ושוב פעם, לא. על מה דברנו? על להביא אנשים לחנות דיגיטלית, על זה דברנו מהרגע הראשון, נכון? נכון. העובדה שהתחלת להתפרפר עם הכנסות, שכנראה ששל הוויצ'ר ממילא יותר גדולות, זה כבר אנשי קש שלך שאתה מוזמן לחפור עם עצמך. אגב, הוויצ'ר הכניס בערך 400 מליון דולר. ובניגוד ליובי שמדבר על GENERATED, יעני כמה כסף לקוחות שלמו על משחקי AC כשרובו לא הגיע ליובי בכלל, הנתונים של CDP הם אשכרה כמה כסף נכנס לחברה מהוויצ'ר.
InterAl כתב:אז לגבי זה ש-AC הוא לא must - נכון, אתה צודק. גם פיפ״א הוא לא must, הוא ה-staple של משחק קז׳ואלי עם החבר׳ה. אין שום בעיה לדלג מעל כותר שנתי בסדרה, המון אנשים עושים את זה. עדיין, EA עשתה אותו בלעדי לאוריג׳ין. לשיטתך, זה לא הגיוני, הוא היה צריך להופיע גם בסטים. הסיבה ש-EA מרשה לעצמה לעשות את זה היא פשוטה: יש לה ספרייה גדולה של משחקים פופולריים, יש לה leverage גדול על השוק. ל-CDP יש leverage פוטנציאלי של משחק אחד, עתיר הייפ אבל מאוד core-י, ולהשוות אותם ל-EA זאת בדיחה רעה.
אה, עברנו ל-EA כי קלטת שכשלת עם AC? לגבי EA אני לא אתווכח, הם לגמרי POWERHOUSE, זאת הסיבה שכל המשחקים שלהם בלעדיים לאוריג'ן. ל-EA יש את הסימס (20+ מליון עם קהל מאוד נאמן), פיפ"א (20+ מליון), באטלפילד (20+ מליון), בטלפרונט (15+ מליון) וכך הלאה. אגב, אני גם לא אומר שיובי לא יכולה לעבור לבלעדיות על UPLAY, גם להם יש כמה פרנצ'ייזים מאוד חזקים, אבל הוויצ'ר חזק מ-AC בכל פרמטר אפשרי שקשור להבאת קהל לקליינט שלך. אז למה פיפ"א כן ו-AC לא אם שנהם קז'ואלים שנתיים? כי פיפ"א מוכר 25 מליון למשחק, AC מוכר בממוצע בערך 8 מליון וזה הבדל "קטן" של פי 3.
InterAl כתב:ולגבי זה שהוויצ׳ר הוא משחק חובה כי הוא מגדיר דור - שוב פעם אותו כשל הרכבה. אתה לוקח את המשחק האחרון והמצליח ביותר בסדרה ומכליל אותו על כולה. וויצ׳ר 1 היה מגדיר דור? ממש לא. וויצ׳ר 2? לא קרוב אפילו. אז עם וויצ׳ר 3 הם הצליחו לראשונה ב-24 שנות קיומם ליצור להיט אמיתי. האם זה אומר שוויצ׳ר 4 יזכה לאותה הצלחה? שהוא יהיה מגדיר דור כמו 3? לא. עולם הבידור/משחקים הוא סוג של גלגל מסתובב והטעם של הציבור משתנה באופן תדיר.
אתה ממשיך להגיד 24 שנים, אבל CDPR מפתחים משחקים רק מ-2002. המשחק הראשון שלהם, הוויצ'ר, היה עם לא מעט הייפ בזמנו והוא גם מכר כמה מליונים וגם קבל ממוצע 86. לא רע למשחק ראשון. ההמשך היה הרחבה אקספוננציאלית של הקודם, גם מכר טוב יותר, גם היה עם יותר הייפ וגם קבל ציון גבוה יותר. אז הוויצ'ר 3, שוב התקדמות אקספוננציאלית באיכות ובגודל המשחק וכמובן ברמת ההייפ וכדומה. בעצם הם הצליחו בזמן שבת'זדה עשו שני משחקי אלדר סקרולס לעקוף אותם בסיבוב. הם עקפו את מלכת ה-RPG בסיבוב במשחק השלישי שלהם ועכשיו הם חברה מגדירת דור. להגיד שאין ל-CDPR שם, שאין לחברה הייפ, שאין לה אנשים שעכשיו עוקבים אחריה בצורה דתית, זה פשוט מוזר. איך אתה יכול להגיד את זה אחרי E3 האחרון וסייברפאנק? כאילו אתה חיי ביקום אחר.
InterAl כתב:לגבי סייברפאנק, כן, סיכוי טוב שהוא יהיה מגדיר דור ושגיימרים כמוני וכמוך ירוצו לקנות אותו, גם אם הוא יהיה בלעדי לגוג. אבל עדיין, זה רק סיכוי טוב, אין פה שום ביטחון מלא. זה IP חדש עם הרבה הייפ ונכון לעכשיו עושה רושם שיצליח, אבל אין פה 100% ביטחון. ובכל מקרה, מכירות של 10+ מיליון אף פעם לא מורכבות רק מגיימרים כמוני וכמוך. אנחנו לא מייצגים כלום. רוב המכירות בהצלחות ענק כאלה מורכבות בעיקר משחקנים פשוטים, קז׳ואלים למחצה, לא הכי מתעניינים ומעודכנים. לא בטוח שהם ירוצו להוריד קליינט שמעולם לא שמעו עליו בשביל לקנות את המשחק. זה friction גדול מדי, ולכן גם סיכון גדול מדי עבור CDP. אצל EA/Blizz והשאר המצב שונה, כי יש להם ספרייה גדולה של משחקי חובה. ל-CDP יש, בינתיים, רק משחק חובה אחד באופק. זה לא מספיק בשביל להעניק בלעדיות, ונכון לעכשיו גם נראה שהם לא מתכוונים לעשות את זה.
בשום דבר אין 100% ביטחון. אתה ברברת פה על AC ואיך הוא מותג חזק יותר, אז הם הוציאו שני משחקים מחורבנים ברצף והמכירות שלהם ירדו מסביבות ה-12 מליון ל-5 מליון. אז כן, שום דבר בחיים לא בטוח, אבל בדיוק כמו ל-TLOU2, יש לסייברפאנק סיכוי יותר גדול מרוב המשחקים שיוצאים בשנים הקרובות להיות משחק מדהים. ואתה יודע מה? גם לפני E3 הייתי אומר את זה. עכשיו אחרי E3? כשעיתונאים אומרים שזה הדמו E3 הכי מרשים שהם ראו בחיים שלהם? וואללה, אתה מוזמן ללכת נגד הזרם אבל אתה ב-99.99% כנראה טועה. אתה מוזמן עכשיו להמשיך את רצף ההימורים המדהים שלך עם סייברפאנק, הצעד הבא אחרי שאמרת שהוא יכשל במכירות כי סייברפאנק לא מוכר, וגם לנחש כמה נמוך יהיה הממוצע MC שלו. שתי התחזיות האלה יפלו בדיוק לאותו דלי.
We're just normal men. We're just innocent men