Nucleus_Dawn כתב:קצת חדשות מנתוני הNPD והדו"חות הכספיים הרבעוניים של מייקרוסופט:
חטיבת הבידור של מייקרוסופט (שכוללת את הXBOX, סקייפ וטלפונים סלולריים) דיווחה על עלייה של 56% ברווחים (מתוכם 641 מיליון דולר מיוחסים לXBOX), לעומת אותה תקופה בשנה שעברה.
ברבעון הנוכחי, החטיבה הכניסה 2.53 מיליארד דולרים (בשלושה חודשים... ) ועזרה למייקרוסופט לדווח על רווח של 342 מיליון דולרים.
במהלך הרבעון נמכרו 8.9 מיליון XBOX 360. ירידה קטנה מה11.1 מיליון שנמכרו באותה תקופה בשנה שעברה.
הרווחים הללו הגיעו למרות עלייה בהוצאות הR&D של החברה. עלייה של 113 מיליון דולר ברבעון האחרון (ו351 מיליון דולר במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקלית של 2013).
חדשה נוספת בנוגע למייקרוסופט, היא שה360 עברה במספר היחידות שנמכרו את הWII באנגליה ובקצב הנוכחי (הפער השבוע ביניהן היה 30 אלף יחידות, בארה"ב, בלי להתחשב בתקופת החגים), בעוד 54 שבועות (קצת יותר משנה), הקונסולה תעבור את המכירות של הWII גם בארה"ב.
הפער בין הWII וה360 בארה"ב הוא בערך 1.7 מיליון יחידות בלבד.
החדשה הזאת מתבססת על נתונים של VGC, כך שבהחלט רצוי להתייחס אל הנתונים כהשערה נחמדה ולא כאמת חצובה בסלע.
Kazz כתב:2 מליון עותקים זה כלום בשביל משחק AAA עם אורך פיתוח, גודל צוות ומסע פרסום טיפוסי. המשחק לא breaks even במכירות שכאלה. וזה עוד בלי לדבר שזה בהנחה שכל עותק נמכר במחיר מלא. ביושוק 1 עשה יותר מ5מליון עותקים אז זה בהחלט יהיה מאכזב אם אינפינייט גם יגמור את חייו עם מספר דומה כשמדובר במשחק בסדרה מבוססת, משחק עם הייפ וביקורות מטורפים. בטח עם תהליך הפיתוח הבעייתי והארוך שלו.
Kazz כתב:2 מליון עותקים זה כלום בשביל משחק AAA עם אורך פיתוח, גודל צוות ומסע פרסום טיפוסי. המשחק לא breaks even במכירות שכאלה. וזה עוד בלי לדבר שזה בהנחה שכל עותק נמכר במחיר מלא. ביושוק 1 עשה יותר מ5מליון עותקים אז זה בהחלט יהיה מאכזב אם אינפינייט גם יגמור את חייו עם מספר דומה כשמדובר במשחק בסדרה מבוססת, משחק עם הייפ וביקורות מטורפים. בטח עם תהליך הפיתוח הבעייתי והארוך שלו.
Kazz כתב:למכור 2מליון יחידות בשביל משחק AAA זה לא מספיק כדי להיות רווחיים. תתעדכנו. דד ספייס 2 עשה בסביבות זה וEA אמרו שהם צריכים יותר (לאוו דווקא כדי להיות רווחיים אלא כדי להצדיק פיתוח משחק שכזה ולא לתת להם לעבוד על משהו יותר 'בטוח').
אינפינייט היה בפיתוח 5.5 שנים וסבל ממספר דחיות. IG הוא אולפן של 200איש בשיאו אם אני לא טועה. תקציב הפיתוח בטח מתקרב ל100מליון, ויש את כל עניין הפרסום שאם קראת לגבי הבי ריין אז אתה יכול להבין את היחס שקיים בין התקציבים. ביושוק2 מכר כ-3מליון עותקים והיה אכזבה ל2K ומתחת לצפי.
בדור הזה המפיצות הגדולות לא עושות ומשקיעות במשחק AAA כדי למכור 2מליון עותקים 'בלבד'.
Nucleus_Dawn כתב:
2 מיליון זה לא מספיק למשחק מסוים של ea. אי אפשר להסיק ממנו על כל התעשייה.
הייתה שמועה לגבי זה שהמשחק עלה 100 מיליון לפיתוח ועוד 100 מיליון לפרסום. קן לוויין הגיב על השמועה הזאת בעצמו בטוויטר ואמר שחייבים לבדוק לאן הגיעו 100 מיליון הדולרים האלו, כי כנראה שלחו את רוב הצ׳קים לכתובת הלא נכונה.
המשחק לא עלה כל כך הרבה לפיתוח. זו הגזמה פראית.
Nucleus_Dawn כתב:
2 מיליון זה לא מספיק למשחק מסוים של ea. אי אפשר להסיק ממנו על כל התעשייה.
הייתה שמועה לגבי זה שהמשחק עלה 100 מיליון לפיתוח ועוד 100 מיליון לפרסום. קן לוויין הגיב על השמועה הזאת בעצמו בטוויטר ואמר שחייבים לבדוק לאן הגיעו 100 מיליון הדולרים האלו, כי כנראה שלחו את רוב הצ׳קים לכתובת הלא נכונה.
המשחק לא עלה כל כך הרבה לפיתוח. זו הגזמה פראית.
Kazz כתב:20 מיליון דולר לפיתוח? lol. אפילו הבי ריין עלה יותר. 2מליון יחידות זה כלום בשביל מה שהמפיצות הגדולות שמות. זהו, זה כבר לא מספיק. שוק משחקי ה B קרס; להם אולי היה מספיק 2מליון יחידות אבל לרוב המשחקים היום מהמפיצות הגדולות אני בספק שזה בכלל מחזיר את עלויות הפיתוח.
איזה משחק AAA אתם מכירים ממפיצה גדולה שתהתבטאה עליו ש-2מליון יחידות זה מצויין ויאפשר את המשך הזיכיון? אין דבר כזה. הכי קרוב לכך זה משחק כמו דיסאונורד שהוא IPחדש בשלב מאוחר של הדור ועם סגנון פחות נפוץ. אז לגביו אולי 2מליון זה טוב מספיק כדי להמשיך איתו ולבנות זיכיון.
קאפקום חזו לשגר 2מליון עותקים לDMC אבל שיגרו חצי מזה. דארקסיידרס2 מכר 1.5מליון אבל הפסיד הרבה כסף ל THQ. מירורז אדג' צלע ל2מליון יחידות אבל הזיכיון הושם בצד. מקס פיין 3 שיגר 3מליון עותקים והיה אכזבה ל 2K (עוד משחק בגיהנום פיתוח). לאינפינייט היה מצב MP שהם חתכו והרבה חומרים אחרים שנחתכו מהמשחק שלווין אמר שיכלו להיות 2-3 משחקים בפני עצמם.
תרצו או לא, כתוצאה ממספר גורמים, מפיצות גדולות כבר לא עושות משחקי AAA טיפוסיים בשביל למכור 2מליון יחידות (ועוד חלק נכבד במחיר מקוזז). לא שווה להם לקום מהמיטה בשביל מספר שכזה שככל הנראה לא מחזיר את עלויות הפיתוח ולבטח את השיווק. בטח לא כשאפשר לתת לצוות לעשות משחק באטלפילד\קוד ואחרים, מה שיהיה ROI עדיף בהרבה.
Kazz כתב:מצד שני המפיצות לא יכלו להמשיך להוציא משחקים כאלה לריטייל כשהשוק התכנס למספר מצומצם של משחקים ככה שאתה צריך ללכת גדול או ללכת הביתה. המשחקים שתארת הולכים יותר ל DD עכשיו. בריטייל כנראה לא יהיה לך סיכוי לעשות דבר עם משחק של 20מליון דולר ו10 לפרסום. ראית למשל את EA עם סינדיקייט שהפכו אותו למשחק FPS בומבסטי במקום לעשות משחק טקטי וצנוע שמכוון ל-DD ושהיה טוב אם היה מוכר 2מליון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים