Kazz כתב:1) כן, דזורה הקדימה אותה. אז? ראסט לא מכר מיליונים בדזורה, DAYZ לא. וכך לא כל ההצלחות האחרות ב EA. ברור שצריך לפרגן שהם לקחו מודל פיתוח שולי והעצימו את הפופולאריות, תמכו בו ושיפרו את הכלים עבורו עד למצב שגם בקונסולות ראו שנכון להציע מכירה של משחקים בלתי-גמורים. לא צריך להמעיט במה שואלב עשו ובחלקם בתאוצה שהמודל הזה קיבל.
הרבה משחקי אינדי מוכרים גם ב ITCH. שכל אחד יקבל את ההחלטה העצמאית שלו. אבל הבלעדיים של אפיק הם בלעדיים כי אפיק נתנו להם שק כסף שייפצה אותם על השנה שהם לא בסטים. כי אחר כך הם מייד רצים בחזרה לשם.
2) לא יודע איך אני אמור לקרוא משפט כמו 'להסיר את החשש של מפתחים שהמשחק לא יצליח (כי הוא לא בסטים)'. אתה גם פירשת את ההקבלה שהוא עשה למינימום מכירות כמשהו שהוא 1:1.
לי נראה הכי הגיוני שהם נותנים למפתחות סכום כסף שהוא ההערכה שלהם לכמה הם מפסידים על זה שהם לא מוכרים את המשחק בסטים בשנתו הראשונה. ובנוסף מן הסתם הם מקבלים את הקאט שלהם מהמכירות שכן קורות באפיק.
אם אפיק היו אשקרה מדברים על זה ומסבירים את עצמם אז היינו יודעים יותר טוב ולא מסתמכים על תרגום מפודקאסט פרטי ברוסית של הוגה החנות.
3) חח ברור שיוביסופט לא מפיצים משחקי צג ג' מבחירה. כי הם בחרו להפסיק לעשות את זה אחרי שראו שהם לא משיגים שום דריסת רגל. 'אפילו' ואלב מכרה שם אצלה משחק אבל בשלב מסויים יוביסופט הבינו שמכירת משחקי צד ג' לא משתלמת.
ברור שאוריג'ין לא מתחרה בסטים. זה מה שאני אומר שנים. אוריג'ין נועדה למקסם רווחים מצד א' וכל דבר אחר הוא בונוס. לכן נדב הוזה כשהוא אומר שאוריג'ין תשתפר או תכניס פיצ'רים כי EA לא מקבלים החלטות על בסיס מכירת משחקי צד ג'.
ואיך המשחקים בחינם של TWITCH גרמו לחנות הזו להיות מעוז? הם סגרו את החנות חיש מהר..
Kazz כתב:ולאפיק אין עתודות של כסף? איך הם שונים מיופליי, מאוריג'ין, מסטים, מבאטלנט שלמיטב הבנתי כולן לא גובות שום תשלום נוסף, הא?
מה התעקשות? שחור על גבי לבן דוגמה אחת למה החנות של אפיק רעה יותר לצרכנים. אתה מנסה לתרץ ולהסיט את הדיון. מה זה משנה כמה גדול או קטן האחוז כשרק אפיק מוצאת לנכון לגלגל את העלות הזו לקונה?
'אז התשלום הופך למשוואה שונה' - וואי וואי איזה מכבסת מילים. או שפוט תגיד שהחנות של אפיק מציעה שירות רע יותר למי שמשתמש באמצעי התשלום הזה וזו עוד סיבה מוצדקת למה למחות כנגד קניית הבלעדיות זמנית למשחקים שעד לפני רגע הוצעו בחנויות שלא מגלגלות את התשלום לשחקן.
האחוז לא משנה לך. הרי אתה לא מתייחס לכך שאפיק לא עושים עסקים בסין. הטריטוריה מס'1 או 2 בסטים. אני בטוח שתמצא סיבה לגמד את העניין הזה ואז להגיד שהמחאה ילדותית. כי את כל המגרעות שהמשמתמש צריך לספוג בחנות של אפיק אתה מבטל בהינף יד.
swym כתב:
1) אתה יודע מה כן מכר מליונים בארלי אקסס מחוץ לסטים? מיינקראפט. למעשה בערך בשלב שבו ואלב הוסיפה את הפיצ'ר הזה, מיינקראפט כבר היה משחק הPC הכי נמכר בכל הזמנים, הרבה מעבר לכל משחק על הפלטפורמה של סטים. אבל אני חייב לציין שאהבתי איזה ספין הבאת למילה הפשוטה "העתיקו" כשקראת לזה "לקחו מודל פיתוח שולי והעצימו את הפופולאריות"...
2) גם היום, כל אחד מקבל את ההחלטות העצמאיות שלו. אתה יודע מה הסיבה המרכזית להפיץ משחקים בסטים ולא בפלטפורמה אחרת או באופן עצמאי? זה שמובטח לי טראפיק מינימלי למשחק שלי - כולל visibility rounds שואלב מספקת לך בזמנים שאתה בוחר.
זה למעשה "שק כסף" בדמות תקציב שיווק על חשבונם, שעבור כל מפתח משחקים הוא שווה ערך כסף. ברגע שחברה אחרת (אפיק, דיסקורד, GOG או מי שלא יהיה) מבטיח לי גם אחוזים טובים זה טוב, אבל כדי לנטרל את השיווק חינם שואלב מציעה לי על בסיס הפלטפורמה שלה הם צריכים לספק לי משהו מקביל. על פלטפורמה בשלה יותר אני יכול לקבל תחזית מכירות על סמך דוגמאות עבר, אבל בפלטפורמה חדשה טוב שלא יכולה לספק כאלו זה טוב שמציעים למפתח משחקים התחייבות מינימלית למכירות: guaranteed minimum זה פשוט סוג של ביטוח למקרה שהמשחק מוכר מתחת לצפי, אבל לא אם הוא מוכר מעבר לו.
3) תראה, אני לא מבין איך אתה טוען שאוריג'ין לא מתחרה בסטים. גם מבחינתם וגם מבחינת הלקוח הם בבירור מוצרים תחליפיים, אלו פלטפורמות מתחרות להפצת והפעלת משחקים.
הרי גם אם הפוקוס שלה הוא צד א' (כרגע אני רואה שיותר מחצי מהמשחקים שמוצגים בפרונט הם דווקא מצד ג'), עדיין לEA ברור שיש תחרות - ולכן אוריג'ין בהחלט משתפרת ומכניסה פיצ'רים כל הזמן: החל מצ'אט ותמיכה בVoice, דרך שמירות ענן, ועד שירותים כמו Origin Access. יש היום בשוק הזה המון מתחרים פלוס עוד כמה בדרך (חכה לRobot Cache), וכולם כולל ואלב (למעשה בעיקר ואלב) מודדים את עצמם כל הזמן מול התחרות ומעתיקים פיצ'רים (כלומר "לוקחים מודל פיתוח שולי ומעצימים את הפופולאריות שלו") אחד מהשני.
4) Twitch עדיין מחלקת משחקים בחינם (כלומר בתשלום למנויי פריים) - רק השבוע קיבלתי שם את Downwell ומשחקים אחרים. המנוי הזה שעדיין קיים והחנות של Twitch היו למעשה שתי יוזמות נפרדות, ושתיהן מתנהלות תחת אמזון שידועה בהפכפכיות שלה בנוגע לכל היוזמות שלה בתחום המשחקים. יכול גם מאד להיות שהחנות נסגרה רק בגלל שהמכירות הדיגיטליות קצת התנגשו עם האינטרסים של מישהו בחברת האם...
Klayman כתב:
מה זאת אומרת מה האחוז חשוב? האחוז חשוב מאוד. אתה הצגת מספר בעיות בחנות של אפיק, נכון? אני מציג שאחת מהן היא בוודאות non-issue לרוב המכריע של המשתמשים בפלטפורמה. אתה טענת שאפיק משיטה על המשתמשים עמלות שלא לצורך, ואני הוכחתי לך שהאמירה לא רלוונטית, אלא אם המשתמשים טיפשים ובוחרים לשלם בכח (בדוגמא שהבאת, זה היה משתמש מפינלנד, לפי ספק התשלום, מדינה שפייפאל פעילה בה).
אז כמו שפערתי חור ענק בטיעון שלך בנושא הזה, אני משער שאפשר לעשות כן בעוד לא מעט טיעונים. אני פשוט לא מספיק משועמם כדי לעשות את זה, כי לא באמת אכפת לי. אתה הרי מחפש בכח כל חברה שהיא לא ואלב, ומביא אך ורק ביקורת שלילית לגביה. זה משעמם אותי.
Kazz כתב:1) יש לך דוגמה אחרת ממיינקראפט? למעשה, תוכל למנות לי 5 משחקים שהשתמשו במודל Paid Alpha והצליחו? כאילו, זה ממש הסתכלות סלקטיבית להגיד שהתמיכה של סטים במודל Early Access לא שינה את תעשיית משחקי המחשב.
וזה לא ספין, זו האמת. זה לא בא להקטין את ההצלחה העצומה של מיינקראפט. זה 'שולי' כי מלבד Minecraft השחקן הממוצע לא מכיר ולא שמע על משחקים במודל Paid Alpha ואני בכלל לא מצליח לחשוב כאלה. קל וחומר שגם מכרו מיליונים.
אבל למה אנחנו בכלל מדברים על זה? ההודעה הראשונה שלך כללה 2 טיעונים: ואלב אוסרת על מכירת משחקים במחיר נמוך יותר בקליינטים אחרים - הכרת בכך שטעית ולא כך המקרה.
שאלתי אם אתה מצליח להבחין בין בלעדיות כי קיבלת כסף עליה או בלעדיות כי החלטת 100% מעצמך להיות בלעדי וכי במקרים כמו משחקי EA - אין קליינט אחר שמציע תמיכה מוכחת במודל הזה. למה אתה מסיט את הדיון לדברים אחרים?
2) מכבסת מילים שבשורה התחתונה היא 'אפיק משלמים לנו כדי לא למכור את המשחק בחנות אחרת במשך שנה'. אז לא, ההחלטה של המפתחים לא מבוססת על ה merit של החנות עצמה אלא על תשלום חיצוני. ומה לגבי העסקאות שהן בין המפיצה לאפיק שלמפתח אין ברירה?
ואלב מציעים גם שירותי מאטצ'-מייקינג וVAC. אולי זה גם 'שווה כסף'? ומיקרוסופט מציעה play anywhere. אולי זה גם שק כסף? אלה הפיצ'רים של החנות. אתה יכול להשתמש בהם או שלא. אלה היתרונות האורגניים שהם מציעות. ובמידה שאתה לא עוקב: להשתמש בהם לא כובל או מחייב אותך לוותר על הוצאת המשחק בחנויות אחרות.
3) אוריג'ין לא מתחרה כי מטרת החנות זה משחקיה הפנימיים של EA. משחקי צד שלישי הם בונוס נחמד (וחומר לשירות המינוי שלהם) אבל לא סביבם מתקבלות החלטות לגבי החנות. לא יודע, אני עדיין מחכה שאוריג'ין ישוו את פוליסת ההחזרים של סטים. כבר כמה שנים עברו מאז?
מאידך, יש את החנות של אפיק שאחרי חודש כבר שינו את מדיניות ההחזרים שלה. אז יש לך דוגמה חיה לקליינט שכן רוצה להתחרות לבין קליינט שכל מטרתו זה להבטיח את ה 100% מהממשחקים בפיתוח פנימי.
4) נו אז? חנות שהוכרזה בקולי קולות ונסגרה בשושו. חנות שהיה לה את TWITCH מאחוריה ואת הסיכוי לסטרימרים לקבל נתחים. חנות שהימרו עליה שתתפוס נתח שוק וזה לא קרה.
swym כתב:
1) למה אני צריך למנות לך משחקים כמו Don't Starve או PUBG שהתחילו מPaid Alpha עוד לפני ארלי אקסס והצליחו מסחרית? דווקא הדוגמא של המשחק הכי מצליח בעולם לא מספיקה לך? היה משחק במודל הזה מחוץ לחנות של סטים, הוא הצליח מסחרית, סטים העתיקו את המודל העסקי הזה - זה כל הסיפור. הם לא נביאים ולא משיחים ולא,תרשה לי לגחך שוב, "לקחו מודל פיתוח שולי והעצימו את הפופולאריות".
2) לא מבין את הטענה שלך על "החלטת 100% מעצמך להיות בלעדי". אף אחד לא מחליט "100% מעצמו להיות בלעדי" כי אין בזה היגיון: אתה מחליט להיות בלעדי רק כי נותנים לך משהו בתמורה שהוא שוות ערך כסף ובמקביל כובלים אותך לפלטפורמה מסוימת. זה יכול להיות כבילה חוזית אבל יכול להיות גם בצורה רכה יותר: אפיק למשל מבטלים את העלויות של UE כשאתה מפיץ לחנות שלהם ולכן זה משתלם לך יותר לנתב את כל תנועת השחקנים שלך לשם גם בלי לקבל כסף. ואלב מציעים לך קידום אורגני שתלוי גם בחשיפה שלך (רוצה להיות featured ולקבל מליוני קליקים? צריך משהו כמו 50,000 אנשים עם המשחק שלך בwishlist שלהם) ולכן עדיף לך להיות בלעדי ולנתב את כל תנועת השחקנים שלך לשם גם בלי לקבל כסף. מיקרוסופט נותנת לך play-anywhere שעוזר לך לשמר קהילת מולטיפלייר בין הPC והקונסולה בלי לפצל אותה ומספקת לך תשתיות אונליין חינם על בסיס azure? עדיף לך להיות בלעדי ולנתב לך את כל התנועה שלך לשם.
3) אתה אומר שאוריגין לא מתחרה ומשחקי צד שלישי הם רק בונוס, אבל מתעלם מזה שמשחקי צד שלישי הם חלק גדול מהפלטורמה - ועצם זה שאני בוחר לשלם על כך מתחרה ישירות בסטים. כשאני משלם עכשיו 10$ לחודש ומקבל גישה לDarksiders 3, ל-They Are Billions, לOpus Magnum, ל-Cities Skyline, ל-The Witness, ל-Rime, ל-Dungeons 3, לArkham Knight ול-Judgment - אלו משחקי צד ג' שמתחרים על הכיס שלי ישירות מול סטים. זו תחרות בין פלטפורמות שהן הרבה מעבר לחנויות, ככה שגם הטענה על "כל מטרתו זה להבטיח את ה 100% מהממשחקים בפיתוח פנימי" היא שגויה.
אוריג'ין גם הקדימה את סטים והיתה ראשונה שסיפקה בכלל מדיניות החזרים. גם פה הניסיון שלך לשכתב את ההיסטוריה קצת מצחיק, כי בסופו של דבר זו התחרות שהובילה לכך שואלב הגיבה לאוריג'ין.
4) אתה הימרת על החנות של Twitch ככזו שתתפוס נתח שוק? אתה מכיר מישהו עם הבנה בתעשייה ובאמזון שהימר עליה? כי אם כן אז עדיף שתדבר בגוף ראשון ולא בגוף שלישי - אתה היחיד שבכלל הכניס את טוויץ' לדיון הזה. לכל הפלטפורמות האחרות לעומת זאת כן יש נתח שוק, ומודל עסקי שמשתנה מחברה לחברה. וכמו שאנחנו רואים התחרות ביניהן רק עושה טוב - גם למפתחים וגם לשחקנים.
Klayman כתב:בקצרה, כי אין לך שום תשובה עניינית לנושא ספקית התשלום המזערית (שבינתיים לא הוכחת בו קצה קצהו של כלום, בזמן שאני טרחתי והבאתי הוכחות לגבי כמה זו טענה מנטפקת). אם יהיו לך הוכחות שמדובר בספקיות תשלום שמיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בהן לעומת פייפאל/אמזון/תשלום ישיר בכרטיס אשראי, או עוד אחת מעשרות הספקיות האחרות שאפיק מקבלת (שרובן המכריע ללא תשלום עמלה נוסף) וגם שכל אחת מהשחקניות האחרות בתחום מקבלת את כל הספקיות הנ''ל, אז אולי יהיה שווה להמשיך לדון על זה. עד אז אתה טוחן אמירות ריקות מתוכן.
שמירות ענן - זה חרא שאין, אבל הם אמרו שיוסיפו.
אי-מכירה בסין - אם אתה חי בסרט שהם לא ימכרו בסין, אז תהנה בו. אל תקנה פופקורן גדול מדי, הסרט יגמר הרבה לפני.
אני לא מתכחש לכלום. כבר אמרו לך כאן - אפיק אמרה שיש פיצ'רים חסרים, שיתווספו בעתיד. אתה מחפש להצביע עליה ולהגיד ''הנה! אין לה את XYZ שיש בסטים ולכן היא חרא''. כמו שאמרתי - זה לא מעניין אותי. זה משעמם אותי.
DrKeo כתב:מה יקרה כשיהיו פיצ'רים בחנות של אפיק שלא קיימים בסטים, אז סטים תהיה חרא?
Kazz כתב:Klayman כתב:בקצרה, כי אין לך שום תשובה עניינית לנושא ספקית התשלום המזערית (שבינתיים לא הוכחת בו קצה קצהו של כלום, בזמן שאני טרחתי והבאתי הוכחות לגבי כמה זו טענה מנטפקת). אם יהיו לך הוכחות שמדובר בספקיות תשלום שמיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בהן לעומת פייפאל/אמזון/תשלום ישיר בכרטיס אשראי, או עוד אחת מעשרות הספקיות האחרות שאפיק מקבלת (שרובן המכריע ללא תשלום עמלה נוסף) וגם שכל אחת מהשחקניות האחרות בתחום מקבלת את כל הספקיות הנ''ל, אז אולי יהיה שווה להמשיך לדון על זה. עד אז אתה טוחן אמירות ריקות מתוכן.
שמירות ענן - זה חרא שאין, אבל הם אמרו שיוסיפו.
אי-מכירה בסין - אם אתה חי בסרט שהם לא ימכרו בסין, אז תהנה בו. אל תקנה פופקורן גדול מדי, הסרט יגמר הרבה לפני.
אני לא מתכחש לכלום. כבר אמרו לך כאן - אפיק אמרה שיש פיצ'רים חסרים, שיתווספו בעתיד. אתה מחפש להצביע עליה ולהגיד ''הנה! אין לה את XYZ שיש בסטים ולכן היא חרא''. כמו שאמרתי - זה לא מעניין אותי. זה משעמם אותי.
אתה ממשיך להתכחש לעובדות.
תענה: האם החנות של אפיק מריעה עם הצרכנים שמחוייבים להשתמש בה כתוצאה מקניית הבלעדיות בהשוואה לחנויות אחרות שבהם הצרכנים יכלו להשתמש לולא קניית הבלעדיות.
למי אכפת מאחוזים? יש מצב נתון. עד כה צרכנים שהשתמשו באמצעי תשלום X לא היו צריכים להתמודד עם גבייה נוספת על המחיר באף חנות אחרת. מי שקונה את הדיויזי'ן 2 ביופליי באותו אמצעי תשלום לא צריך לשלם יותר. אז, עובדה: החנות של אפיק מריעה עם הצרכן בהשוואה לאחרות.
ואותו הדבר בשאר הסעיפים: החנות של אפיק מריעה עם הצרכן. התמורה שלה מופחתת. היא מציעה פחות. בין אם זה מבחינת פיצ'רים, מבחינת תחמור, מבחינת נגישות. אלו העובדות היבשות.
והטיעון שלך זה להגיד שבעתיד זה צפוי להשתנות? איך זה משנה את העובדות והמצב הנתון כאן ועכשיו? אז אפשר לבקש ממך לא להתפתל ולהכיר בעובדה שהחנות של אפיק (וקניית הבלעדיות אליה) מריעה עם הצרכן?
Kazz כתב:1) PUBG התחיל לפני ארלי אקסס? לא זכור לי.
אבל למה אנחנו מדברים על זה? אתה מבין שזה מטומטם להשוות קניית בלעדיות לכך שהמשחק שהבאת בלעדי לסטים כי מה לעשות סטים היא החנות המובילה למשחקים בפיתוח ומציעה את הכלים הכי משופשים וכו'? אז מה אתה מפרסם לי תמונה על משחק שאפשר לקנות רק בסטים כי המפתח בחר למכור רק בסטים כי אוריג'ין לא תומכת במשחקי "early access' ו GOG לא. ויופליי לא מוכרים צד ג'. אז מה הקטע?
Kazz כתב:אם הקאט הוא הסיפור אז למה הם לא בלעדיים לחנות שלוקחת רק 10% (דיסקורד)? כי זה לא הסיפור.
Kazz כתב:מאיפה אתה יודע שמשחקי צד ג' הם חלק גדול מאורג'ין או מסך המכירות הכללי של המשחקים?
Kazz כתב:די לדבר על ההיסטוריה. אני מחכה שאוריג'ין תשווה מדיניות החזרים שסטים יזמה לפני 5 שנים. אז הם מתחרים או לא? התשובה היא לא.
Kazz כתב:4) אתה פמפמת את המשחקים החינמיים שאפיק מציעה כצעד הכרחי/נכון/טבעי במטרה שלה לבסס את עצמה. אני רק הזכרתי שכל פאקינג קליינט וחנות בעולם נותנת משחקים בחינם - זה לא אומר שהם יהפכו להיות מעוז למכירת משחקי צד ג'. אוריג'ין היא לא כזו. יופליי כבר לא מוכרים צד ג'. טוויץ' סגרו את החנות.
DrKeo כתב:עכשיו שיש לי פייבר אני מרגיש שאני בוחן את הגבול העליון של המהירות הורדה של חנויות שונות. אז אלה המהירויות שקבלתי מכל חנות בהורדה ל-SSD:
אוריג'ן - הורדתי ביום שני את APEX, ירד ב-95MB לשניה.
חלונות - הורדתי את הדמו של פורצה 4, ירד ב-75MB לשניה.
GOG - הורדתי את SOMA, ירד ב-48MB לשניה.
סטים - הורדתי היום את RE2, ירד ב-40MB לשניה.
אפיק - הורדתי היום את AXIOM VERGE, ירד ב-35MB לשניה.
sharonbn כתב:מאחר וסדרת witcher מעולם לא היתה בלעדית - אני בספק
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 34 אורחים