נושא ה-ppוליטיקה הרשמי

מוסיקה, סרטים, סדרות, ספרים וכל נושא שיחה רנדומאלי אחר שתרצו

המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1193
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי sharonbn » 20 פברואר 2019, 23:25

לפי התרשים הנ"ל, גם מחירי השכירות בחיפה עלו בעשור האחרון, אז אני לא יודע למה לקרוא לזה "מצב השכירות שם סבבה לגמרי."

ואם נקבל את המסקנות של כלכלני חברת הייעוץ BDO "מדיניות המיסוי של הממשלה הביאה להפחתה של 14 אלף דירות ממאגר הדירות להשכרה. הפחתת ההיצע גרמה באזורים מסוימים להעלאות חדות בשכר הדירה." אני אשאל שוב, בפעם השישית למה המצב ההפוך לא קורה - הוספת דירות להשכרה למאגר אינו מביא להורדה במחירי השכירות.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3720
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 פברואר 2019, 00:25

כי גם הביקוש עולה כל הזמן מנגד, ולכן העלייה בהיצע רק ממתנת את העלייה במחירים במקום להוריד אותם ממש. כדי שהמחירים ירדו, הגידול בהיצע צריך לגבור על הגידול בביקוש.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 פברואר 2019, 00:48

sharonbn כתב:
DrKeo כתב:1) אתה הולך למסות אנשים שיש להם 2 דירות? אחת שהם גרים בה ואחת שהם משקיעים בה (שלרוב קבלו בירושה אני משער)? אם התשובה היא לא, לא פתרת כלום כי רוב הדירות להשכרה בישראל הן לא בבעלות של אנשים עם יותר מדירה אחת נוספת.
2) הריבית נמוכה, לאנשים קל לקחת משכנתא. קל לקחת משכנתא -> יותר אנשים קונים דירה -> יותר אנשים קונים דירה -> ביקוש עולה -> מחירים עולים. איך אתה מתכוון לפתור את זה? אתה חושב שהמחירים היום גבוהים רק בגלל משקיעים? לא, הם לא.
3) אם תמסה בעלי דירה שלישית ומעלה, מחירי השכירות יעלו. חלק מאותם דיירים יקנו את הדירה שהם גרים בה? אחלה. רובם לא ואתה מקריב אותם על המזבח, דווקא את החלשים ביותר.
4) נוסחת ההיצע ביקוש תמיד עובדת, תמיד.

FYI - קנית דירות להשקעה נמצאת בירידה בשנים האחרונות וכרגע השוק בכיוון שלילי, כלומר נמכרות יותר דירות להשקעה מאשר נקנות. זה כנראה קורה כי המחירי דירות די קפואים בשנתיים+ האחרונות כי המחיר כבר כל כך גבוה.
FYI 2 - שכר הדירה בעשור האחרון עלה ב-35%. זה בהחלט מבאס אבל לא מתקרב לעליה במחירי הדיור.

אז ככה:
נקודות 1 ו 3 נמצאות בסתירה. אם רוב הדירות להשכרה הן לא בבעלות של אנשים עם יותר מדירה אחת נוספת, אז היציאה של אלה לא תשפיע באופן מהותי על מחירי הדירות להשכרה. אז בוא תחליט איזה מהנקודות נכונה, כי שתיהן לא יכולות להיות נכונות.
לגבי נקודה 2 עניתי - יצירת בועת אשראי בוודאי לא יכולה להיות תשובה לבעיית בועת הנדל"ן.
FYI - למרות הריביות האטרקטיביות, קניית דירה נשארה בלתי מושגת לחלק גדול מהזוגות הצעירים/עניים/סטודנטים ושאר מיעוטי יכולת, בגלל הדרישה להון עצמי מינימאלי.
לגבי נקודה 4 - אני אשאל שוב, בפעם החמישית - אם נוסחת ההיצע ביקוש תמיד עובדת, למה כאשר גדל היצע הדירות להשכרה, המחיר לא ירד? הוא אולי לא עלה באותה רמה כמו הדירות לקנייה, אבל הוא לא ירד.
FYI 2 - מאז 2007, שכר הדירה עלה ב50% (ממוצע ארצי)

נק' 1 ו-3 הן לא בסתירה. רוב הדירות שאנשים משכירים הן לא של בעלי דירה 3 ומעלה ובו הזמן אם תמסה אותם עדין אחוז מסויים של דירות יצא מהשוק והביקוש רק עולה עם הזמן כי האוכלוסיה גדלה כך שמחירי השכירות בהחלט יעלו ובו הזמן מחירי הדיור ירדו בשיעור מאוד נמוך. אז אתה מוכן להקריב את החלשים ביותר, השוכרים שלא יכולים לקנות דירה, בשביל ירידה קלה במחירי הדיור? הרי עם כל הכבוד האנשים ששוכרים דירה ועדין לא יכולים לקנות גם אחרי ירידת מחיר הם במצב כלכלי הרבה פחות טוב מזה של אדם שיכול לקנות דירה באותה נקודה בזמן.

נקודה 2 שאלה אותך שאלה, לא ענית עליה. ההצעה שלך יוצרת בעיות חדשות, אין לך פיתרון להן.

נוסחת הביקוש תמיד עובדת, היא מבוססת על ההגיון הכי בסיסי של התנהגות המין האנושי, הרצון להשיג את המחיר הטוב ביותר. אם היה גידול בהיצע הדירות להשכרה והמחיר עלה, זה אומר שהביקוש לדירות עלה יותר מאשר שההיצע גדל. העובדה שאחד גדל לא אומר שהשני לא גדל יותר. אם לא הייתה גדילה בהיצע דירות להשכרה, כנראה שמחירי השכירות היו עולים ברמה שדומה יותר למחירי הדירות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 פברואר 2019, 00:54

ובסוף הנקודה נשארת זהה, אם יש יותר דירות בשוק (כלומר מגדילים את ההיצע) אז המחיר ירד וכך יותר משקיעים וגם אנשים שקונים את הדירה למגורים יוכלו לקנות ומחירי השכירות ירדו. אתה לא צריך כל מני מיסים ולהתחיל לשחק בחיים של אנשים ששוכרים דירות, רק להגדיל את ההיצע.

והנה מילות סיכום מתוך ה-PDF של בנק לאומי שאתה הבאת:
שוק השכירות התאפיין במהלך העשור האחרון בעלייה מקבילה הן בביקוש לשכירות והן בהיצע
הדירות להשכרה. העלייה בביקוש לשכירות נבעה בעיקר מירידה בנשיגות היחסית
)Affordability )של רכישת דירה ביחס לשכירת דירה, אך גם לאור שינויים באורח החיים של
צעירים ולנוכח המתנת משפחות צעירות רבות לקבלת דירות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן".
הגידול בהיצע נרשם על רקע עלייה בגמר הבנייה ולאור נהירת משקיעי נדל"ן לשוק.
העובדה שמחירי השכירות עלו באופן משמעותי במהלך התקופה מצביעים על כך שכוחות
הביקוש היו חזקים יותר מכוחות ההיצע.


הם בייסיקלי אומרים דבר פשוט, כוחות הביקוש גדלו יותר מכוחות ההיצע אז המחיר עלה. זה נכון לתפוחים, זה נכון לשכירות וזה נכון לקנית דירה. מיסוי משקיעים יגרום לירידת מחירים בלי להשפיע על מחירי השכירות? זה לא מה שהשנים האחרונות מראות שבהן מיסוי משקיעים גדל, משקיעים בורחים מדירות להשקעה ומחירי השכירות עולים. מה שאתה רוצה קורה כבר שלוש וחצי שנים, משקיעים מתחילים להתרחק מהשוק הזה ועדין מחירי הדירות עולים (ביחוד אם מחשיבים את התרגיל של כחלון עם מחיר למשתכן) וכך גם מחירי השכירות.

אין תשובה אחרת, תעלה את ההיצע דירות ביחס לביקוש ותוריד את המחירים. כל דרך אחרת היא רק עוד אבן דומינו שבסוף תפול על הראש של החלשים ביותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3720
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 פברואר 2019, 01:59

יש עוד תשובות, למשל להוריד את מחיר הקרקע ולהפחית את המיסוי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 פברואר 2019, 02:30

הפחתת מחיר הקרקע תפחית את עלות הבניה אבל לאו דווקא מובטח גלגול הירידה לצרכן, לא חייב להיות קשר ישיר בין עלות הבניה לבין מחיר הדירה.
מיסוי הוא בעיקר על דירה שניה ומעלה או דירות יקרות, זה יוריד אולי מחיר למי שקונה דירה שניה ב-2.5 מליון שקלים אבל לא למי שקונה דירה ראשונה ב-1.5 מליון כך שאתה לא באמת עוזר לאנשים להגיע לדירה אלה מעלה ביקוש לדירות להשקעה.

אני כמובן מסכים עם המהלכים האלה, אבל בלי להעלות היצע אני לא רואה את זה באמת עובד. בסוף יבנו אותם מספר דירות ואם המיסוי ועלות הקרקע תרד (וגם תגולגל ללקוח) אז הביקוש יעלה בזמן שההיצע ישאר אותו דבר ונראה שוב המחירים יעלו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1193
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי sharonbn » 21 פברואר 2019, 08:03

אני מרגיש שאני (ואתם) כבר מתחילים לחזור על אותם דברים ונהיה שיח חרשים.
אני אתמצת את הנקודות שלי ואסיים.
נקודת המוצא
החל מ2008 מחירי הדירות לקנייה החלו לעלות בקצב שאינו בר השוואה לעליית מדד המחירים הכללי, או השכר או גידול האוכלוסייה.
משמע, המחירים "הונדסו" ע"י גורם חיצוני לשוק הנדל"ן. אנחנו יודעים שהריבית הנמוכה של בנק ישראל דחפה את המשקיעים שהיו בשוק ההון לראות בדירות אפיק השקעות.
בתקופה זו (עד היום) מחירי הדיור עלו בכ120%. מחירי הדירות להשכרה עלו בערך ב50%.

אני טוען ששוק הדיור צריך לחזור למלא את תפקידו המקורי - שוק של מוצר שאנשים קונים כדי לצרוך. הממשלה צריכה לעשות "אפליה מתקנת" ע"מ לתת עדיפות לרוכשי דירות למגורים ע"פ המשקיעים.

כ"כ אני טוען מכיוון שהמחירים הונדסו, הפתרון צריך להתחשב בזה ולכלול גם כלים שמטפלים בתחום שהשפיע באופן חיצוני. צריך להגדיל את האטרקטיביות של שוק ההון ולהקטין את זו של שוק הנדל"ן למשקיעים. במקביל צריך לדאוג להעלות את היצע הדירות החדשות ע"י העלאת התחלות הבנייה.

לפי הדו"ח של בנק לאומי שנסמך על נתונים של הלמ"ס, הגידול בשוכרי הדירות נובע מזה שאין להם נגישות לקניית דירה. נובע מכל שכאשר ירדו מחירי הדירות בעקבות נטישת המשקיעים, חלקם יוכלו לקנות דירה. אולי לא בת"א אז בפ"ת או בראש העין. ובא לציון גואל.
נערך לאחרונה על ידי sharonbn ב 21 פברואר 2019, 10:02, נערך פעם 1 בסך הכל.

Laskin
Elder
הודעות: 21818
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2019, 08:16

אתם באמת חוזרים על עצמכם, שרון חושב שיש דרך לעשות מה שלא הצליחו בשום מקום בעולם ולכתוב חוק שימנע ממולטי מליונרים לרשום דירה על שם חבר/בן משפחה. בהצלחה עם זה, אנחנו מעדיפים פתרונות אפשריים (:

בנושא אחר - מסקרן אותי לראות סקרים אחרי האיחוד של הלילה... אני מעריך שלפיד וגנץ ביחד יביאו פחות מנדטים מאשר לחוד, וגם יהיה להם הרבה יותר קשה להשיג דיל נורמלי עם החרדים עכשיו כשלפיד בפנים + רוטציה, ולכן לא יצליחו להרכיב ממשלה גם עם 40 מנדטים.
אבל יהיה מעניין...

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 09:36

אלה רשימות ולא מפלגות וכל ההבטחות האלה לא שוות יותר מדי שניה אחרי הבחירות.
אם גנץ ולפיד ביחד יקבלו 60 פלוס מנדטים או שהרשימה שלהם תהיה גדולה בהרבה מהשותפות שלהן, אז להבטחת הרוטציה הזו יהיה ערך מסוים (בדגש על המסוים).
אבל אם גנץ יצליח רק להרכיב ממשלה בלי לפיד (למשל בשיתוף חרדים שלא יהיו מוכנים לקבל את לפיד, כמו שאתה אומר) אז הם יגידו אחד לשני ביי.

ואגב, זה גם תקף להסכם הרוטציה בתום שנתיים וחצי. שנתיים וחצי הם הרבה מאוד זמן במונחים פוליטיים - בייחוד כשכל המעורבים טירונים.

אני לא יודע מה יגידו הסקרים אבל לפחות במקרה האישי שלי, האיחוד הזה מגדיל את הסיכוי שהם יקבלו את הקול שלי.

Laskin
Elder
הודעות: 21818
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2019, 10:01

האיחוד הזה גם ככה טבעי ואף אחד לא מעלה בדעתו שלפיד לא יסכים לשבת עם גנץ, הריצה המשותפת כרגע לדעתי בעיקר מרחיקה אנשים אבל נראה מה יהיה בסקרים.
מה שכן לא הבנתי את החישוב שלך... עזוב 60 מנדטים כי זה לא ריאלי, נניח והם מקבלים יחד 40 מנדטים ויום אחרי הבחירות לא מצליח להרכיב ממשלה בגלל לפיד, אז הוא אומר ללפיד ביי ו... הוא נשאר 39 מנדטים? לא, הוא יחזור לאיזור ה-25, ושוב לא יוכל להרכיב ממשלה.
אבל עוד לפני זה - מי ימליץ עליו להרכיב ממשלה כשלפיד בפנים? התשובה היא - לא מפלגות הימין, לא מפלגות החרדים וסביר להניח שגם לא ערבים עם כל הבטחוניסטים שם.
אז נשארנו עם מרצ והעבודה, שהם לא 20 מנדטים ביחד, וגם לא 10 אם גנץ ולפיד מתחזקים ל-40 מנדטים.

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1193
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי sharonbn » 21 פברואר 2019, 10:07

אני לא מבין למה כולכם מחכים לסקרים. אם יש דבר אחד שאני יודע זה שסקרים לא מצליחים לנבא תוצאות של בחירות.
בחיי שהג'וב הכי טוב בישראל זה סוקר. לא משנה בכלל מה האמינות של התוצאות, תמיד אנשים ירצו את זה.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 10:10

לא עשיתי חישוב מנדטים, רק ניסיתי לדגיש את העקרון שאחרי הבחירות הכל פתוח.
אבל לגבי מי שימליץ עליו, בנט יכול להמליץ עליו. ליברמן יכול להמליץ עליו. אפילו דוד לוית יכולה להמליץ עליו. הרבה דברים יכולים לקרות בהתאם לנסיבות, בין היתר, החרדים יכולים להסכים לשבת איתם בממשלה תוך הצבת התנאי שלפיד לא יתחלף ברוטציה.
הכל פתוח אחרי הבחירות...

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 10:17

sharonbn כתב:אני לא מבין למה כולכם מחכים לסקרים. אם יש דבר אחד שאני יודע זה שסקרים לא מצליחים לנבא תוצאות של בחירות.
בחיי שהג'וב הכי טוב בישראל זה סוקר. לא משנה בכלל מה האמינות של התוצאות, תמיד אנשים ירצו את זה.

אנשים גם רוצים אח גדול, נינג'ה ישראל ואת הכוכב הבא.
פה יש לך תכנית ריאליטי בקנה מידה גדול, הגמר בעוד חודש וחצי, להפקה קשה לשלוח את המתמודדים למשימות בוץ מומחזות אבל צריך לספק דרמות, לעורר עניין ולברבר את האנשים לדעת וסקרים זה משהו כזה שההפקה מסוגלת לתפעל.
כמובן שצריך לזכור שסקרים הם משהו שאפשר להתבשם בו אבל חלילה לא לשתות ממנו. בתום הבחירות נגלה מי התבשם ומי שתה.

סמל אישי של המשתמש
sharonbn
Veteran
הודעות: 1193
הצטרף: 07 יולי 2016, 21:30

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי sharonbn » 21 פברואר 2019, 10:27

בסוף ביום של הבחירות ביבי יעשה איזה סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות" וישתה 6 מנדטים.

Laskin
Elder
הודעות: 21818
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2019, 10:32

עומר, בנט לא ימליץ על גנץ-לפיד, גם לא ליברמן בסבירות גבוהה, אם הוא בכלל יעבור את אחוז החסימה. אלו חלומות לא מציאותיים, כמו שהיה כשקדימה עברה את הליכוד במנדטים... היינו בסרט הזה כבר, והמליצו על הליכוד. שום דבר לא השתנה מאז, זה די ברור שפתק לגנץ-לפיד זה פתק לאופוזיציה ולא להרכבת ממשלה. שזה לגיטימי לגמרי, למי שמעוניין בכך. אבל לדעתי אם מישהו רוצה אופוזיציה נורמלית מוטב שיצביע עבור אנשים עם אידאולוגיה ברורה (שמאל מובהק, נגיד מרצ) ולא מפלגת "מרכז" שאין דבר כזה באמת, ומורכבת מאנשים עם דיעות מנוגדות בכל נושא אפשרי.
אם כבר, תרחיש סביר יותר הוא שגם ביבי וגם גנץ יתקשו להרכיב ממשלה ללא ויתורים מאוד מאוד קשים שיפגעו בשניהם ואז הם ילכו לממשלת אחדות שכזו.

אגב, עכשיו הדיבור הוא על איחוד מרצ-העבודה, שזה רק טבעי... מלבד גבאי ורוסו - כולם שם די סוציאליסטים עם נטייה מאוד ברורה שמאלה מבחינה מדינית, לא רואה סיבה שזה לא יקרה...
גם בנט מנסה לאחד כל מני מפלגות בימין אבל אני לא חושב שזה יקרה. ליברמן לא ישב עם פייגלין, למשל.

לגבי סקרים - זה לא שאני סומך עליהם, רחוק מזה, אבל זה כן יהיה מעניין לראות את התגובות לכאן ולכאן. מוסיף אקשן :)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 11:24

Laskin כתב:עומר, בנט לא ימליץ על גנץ-לפיד, גם לא ליברמן בסבירות גבוהה, אם הוא בכלל יעבור את אחוז החסימה. אלו חלומות לא מציאותיים, כמו שהיה כשקדימה עברה את הליכוד במנדטים... היינו בסרט הזה כבר, והמליצו על הליכוד. שום דבר לא השתנה מאז, זה די ברור שפתק לגנץ-לפיד זה פתק לאופוזיציה ולא להרכבת ממשלה. שזה לגיטימי לגמרי, למי שמעוניין בכך. אבל לדעתי אם מישהו רוצה אופוזיציה נורמלית מוטב שיצביע עבור אנשים עם אידאולוגיה ברורה (שמאל מובהק, נגיד מרצ) ולא מפלגת "מרכז" שאין דבר כזה באמת, ומורכבת מאנשים עם דיעות מנוגדות בכל נושא אפשרי.
אם כבר, תרחיש סביר יותר הוא שגם ביבי וגם גנץ יתקשו להרכיב ממשלה ללא ויתורים מאוד מאוד קשים שיפגעו בשניהם ואז הם ילכו לממשלת אחדות שכזו.

אגב, עכשיו הדיבור הוא על איחוד מרצ-העבודה, שזה רק טבעי... מלבד גבאי ורוסו - כולם שם די סוציאליסטים עם נטייה מאוד ברורה שמאלה מבחינה מדינית, לא רואה סיבה שזה לא יקרה...
גם בנט מנסה לאחד כל מני מפלגות בימין אבל אני לא חושב שזה יקרה. ליברמן לא ישב עם פייגלין, למשל.

לגבי סקרים - זה לא שאני סומך עליהם, רחוק מזה, אבל זה כן יהיה מעניין לראות את התגובות לכאן ולכאן. מוסיף אקשן :)

גם בפעם הקודמת אמרו שליברמן לא עובר את אחוז החסימה... נחכה ונראה. בין בנט לביבי יש תיעוב רב. בין בנט ללפיד יש ברית אחים. בין בנט לחונטה הצבאית של גנץ אין פערים משמעותיים יותר מאלו שיש לו עם ביבי. קמפיין בצד, החונטה המאוחדת היא לא מפלגת שמאל.

לגבי מר"צ - איחוד עם מפלגת העבודה לא יהיה איחוד אידיאולוגי אלא חיבור בלית ברירה.
טל רוסו מוקם במקום השני לא משום שהוא שהיה גנרל (חלבי ולא בולט במיוחד) אלא משום שהוא איש קיבוץ חולתה, של הנוער העובד, של רבין ופרס ומפא"י ההיסטורית - זו קריאה לבסיס הגרעיני האידיאולוגי הקיבוצי שלא ישכח שזה ה"בית" בימים שבהם בני גנץ, איש תנועת המושבים ובוגי יעלון, גם הוא איש הנוער העובד, קורצים להם. מפלגת העבודה היא מפלגה ציונית, שמעוניינת לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל אבל הלכה והתבלבלה באינסוף מלחמות פנימיות ונסיונות נואשים למשוך קהלים חדשים.
מר"צ היא איחוד של ר"צ האנרכיסטית, ה-פלטפורמה של הקרן החדשה, בת חסותו המתרפסת של האיחוד האירופאי והאמא הגאה של הקשת המזרחית והבג"צים נגד הקיבוצים ביחד עם מפ"ם, בת השומר הצעיר הסטליניסטי, מפלגת המרגלים של ברית המועצות.
איחוד בין השתיים האלה עוד עלול להשאיר את המצביעים בבית או לשלוח אותם לגנץ. זה רחוק מלהיות שילוב נטול סכנות אלקטורליות.

Laskin
Elder
הודעות: 21818
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2019, 11:48

כבר אין שום "ברית אחים" בין בנט ללפיד ולא תחזור להיות, תראה איך בנט לחוץ כרגע ומנסה בכל כוחו לאחד מפלגות בימין... למה הוא עושה את זה אם הוא יכול להכנס לממשלת שמאל וימין במקביל?
מפלגת העבודה כבר לא מפלגה ציונית, לא משנה איך יקראו ל"מחנה" שלהם... סתיו שפיר, מירב מיכאלי, יוסי יונה ושלי יחימוביץ' הם כולם אנשים אשר מאמינים שישראל היא הצד האשם בסכסוך, וחלקם הצביעו לחד"ש ושות' בעבר. הבית הטבעי שלהם הוא מרצ ולא העבודה, לכן כיום - מלבד רוסו וגבאי שעוד שנייה הסכינים ישלפו לכיוונם - אין הבדל של ממש בין העבודה למרצ.
אבל זו גם הנקודה שלי - זה לא באמת משנה, הקולות זזים רק במרכז-שמאל ואין שם 60 מנדטים.

Stick
Veteran
הודעות: 4759
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 21 פברואר 2019, 11:56

איזו תקופה, יוצא שאני נכנס לווקסלים ומחפש ניתוחים פוליטיים לפני שאני ניגש לאלו הקשורים בגיימינג :)

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 12:21

Laskin כתב:כבר אין שום "ברית אחים" בין בנט ללפיד ולא תחזור להיות, תראה איך בנט לחוץ כרגע ומנסה בכל כוחו לאחד מפלגות בימין... למה הוא עושה את זה אם הוא יכול להכנס לממשלת שמאל וימין במקביל?
מפלגת העבודה כבר לא מפלגה ציונית, לא משנה איך יקראו ל"מחנה" שלהם... סתיו שפיר, מירב מיכאלי, יוסי יונה ושלי יחימוביץ' הם כולם אנשים אשר מאמינים שישראל היא הצד האשם בסכסוך, וחלקם הצביעו לחד"ש ושות' בעבר. הבית הטבעי שלהם הוא מרצ ולא העבודה, לכן כיום - מלבד רוסו וגבאי שעוד שנייה הסכינים ישלפו לכיוונם - אין הבדל של ממש בין העבודה למרצ.
אבל זו גם הנקודה שלי - זה לא באמת משנה, הקולות זזים רק במרכז-שמאל ואין שם 60 מנדטים.

בנט מכוון לראשות הממשלה בעתיד וכרגע הוא לא יכול להגיע לבחירות במצב שבו הוא נתפס כמי שפגע במחנה הימין (למרות שזה בדיוק מה שהוא עשה לתפיסתם).

אם אתה מוציא את ביבי לשניה מהמשוואה אז ברור לחלוטין שממשלת ליכוד/חונטה היא אופציה ריאלית ואולי אפילו נוחה באופן מוזר. החונטה היא לא "שמאל" יותר משהיא "ימין" ואחרי הבחירות, בתלות בתוצאה, יכולים להתרחש חיבורים מחיבורים שונים. ביבי דרך על הרבה אנשים גם בתוך הליכוד ובסיטואציה של כתב אישום ותוצאות בחירות שמזכירות את הסקרים כרגע, אתה עוד עלול לראות הפעלה של לחץ פנים ליכודי על ביבי להכנס לממשלת איחוד לאומי עם גנץ, ברוטציה שבה גנץ יהיה ראש הממשלה הראשון.
אחרי הבחירות הכל פתוח.

יוסי יונה כבר אאוט וסתיו, מירב ושלי הן בעיקר פופוליסטיות ולא אידיאולוגיות גדולות. גם הליכוד רחוק מאוד מלהיות מקשה אחת וזה לא משנה את התמונה הגדולה. אתה לא רואה את ההבדל הגדול בין מר"צ לעבודה כי אתה לא שם, לא שוקל אפילו להצביע אליהן והן לא מעניינות אותך. אתה לא רלוונטי לעצם הדיון...

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3720
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 פברואר 2019, 12:49

מירב, שלי ושפיר יכלו בכיף להיות במרצ ואף אחד לא היה מרים גבה. ההבדל בין מרצ לעבודה הוא כמעט ולא קיים, הם מצביעים יחד ב-99% מההצבעות בכנסת והדרך המדינית/כלכלית שלהם זהה: כניעה לערבים מצד אחד, שעבוד האזרחים לדגל האדום מצד שני.

בנט בחיים לא ימליץ על גנץ ולפיד. ברית האחים שלו עם לפיד היתה אד-הוקית, אבל לעזור לשמאל להקים ממשלה? אין מצב, אם הוא יעשה את זה, הוא גמור פוליטית.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 13:02

יש הבדל כלשהו בין הליכוד לבית היהודי?

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3720
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 פברואר 2019, 13:07

הליכוד חילונית וליברלית יותר מהבית היהודי, האג'נדה שם לא מוכתבת ע"י רבני הציונות הדתית.

Laskin
Elder
הודעות: 21818
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2019, 13:22

עומר, זה שאני לא מצביע עבורם לא אומר שאני לא יכול לקרוא את המפה טוב יותר, גם ואולי בעיקר מאנשים שנמצאים בתוך הבועה הזו בעצמם. ההורים שלי מתפקדים למרצ, כל חיי גדלתי בבית וסביבה של מרצ-עבודה, אני יודע בדיוק במי מדובר ומה הדיעות של המצביעים שלהם "מבפנים". מפלגת העבודה חתכה חזק מאוד שמאלה, זה לא סוד, זה משהו שהרבה מאוד חברים שלי שמחים עליו והרבה מתוסכלים ממנו, אבל כולם מסכימים שההבדלים בינם לבין מרצ כיום הוא רק של גבאי, וכולנו יודעים בדיוק מה קורה לראש מפלגת העבודה 2 שניות אחרי הבחירות.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2831
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 21 פברואר 2019, 13:47

InterAl כתב:הליכוד חילונית וליברלית יותר מהבית היהודי, האג'נדה שם לא מוכתבת ע"י רבני הציונות הדתית.

על אותו משקל חסר אבחנה שלך, הם מצביעים יחד ב99% מההצבעות בכנסת והדרך הכלכלית והמדינית שלהם זהה: קולוניאליזם בשילוב כלכלה לאומית/חברתית (או בלעז נציונל/סוציאליסטית).

הגזמה קיצונית וזריקה של ססמאות זה קל אבל אני באמת מעדיף דיון ענייני ולא סיסמאות של ימי בחירות. המשפט האחרון שרשמתי ללסקין נכון עוד הרבה יותר לגביך.

Laskin כתב:עומר, זה שאני לא מצביע עבורם לא אומר שאני לא יכול לקרוא את המפה טוב יותר, גם ואולי בעיקר מאנשים שנמצאים בתוך הבועה הזו בעצמם. ההורים שלי מתפקדים למרצ, כל חיי גדלתי בבית וסביבה של מרצ-עבודה, אני יודע בדיוק במי מדובר ומה הדיעות של המצביעים שלהם "מבפנים". מפלגת העבודה חתכה חזק מאוד שמאלה, זה לא סוד, זה משהו שהרבה מאוד חברים שלי שמחים עליו והרבה מתוסכלים ממנו, אבל כולם מסכימים שההבדלים בינם לבין מרצ כיום הוא רק של גבאי, וכולנו יודעים בדיוק מה קורה לראש מפלגת העבודה 2 שניות אחרי הבחירות.

עזוב "מגיע מרקע". זה לא אומר הרבה. גם אני מגיע מרקע דומה, בעבר הצבעתי לפחות פעמיים למר"צ, אמא מצביעת ר"צ, אבא פקוד למפלגת העבודה ואם אני לא טועה הוא אפילו ציר בועידת המפלגה הנוכחית. אף אחד מהם לא לוקח צעד אחורה להסתכל על התמונה היותר רחבה.

קל אולי לשכוח שמפלגת העבודה היתה המפלגה של שולמית אלוני, יוסי שריד ויוסי ביילין. שבן גוריון היה מזכ"ל ההסתדרות במשך למעלה מעשור.
זו לא מפלגה שחתכה שמאלה כמו שהיא איבדה את הנכסים הפרסונליים שלה בעשרות שנים של מאבקים אישיים לצד חוסר יכולת לגשר על אנטגוניזם עמוק בקרב שכבות אוכלוסיה מסוימות במקביל ל"התברגנות" של בסיס המצביעים העדתי של המפלגה, שכבר לא סבור שסוציאליזם משרת את האינטרסים שלו (ע"ע לסקין). זו פשוט מפלגה שלא מסוגלת להתאים את עצמה למציאות...

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3720
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-PP הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 21 פברואר 2019, 14:01

omerkot כתב:על אותו משקל חסר אבחנה שלך, הם מצביעים יחד ב99% מההצבעות בכנסת והדרך הכלכלית והמדינית שלהם זהה: קולוניאליזם בשילוב כלכלה לאומית/חברתית (או בלעז נציונל/סוציאליסטית).

הגזמה קיצונית וזריקה של ססמאות זה קל אבל אני באמת מעדיף דיון ענייני ולא סיסמאות של ימי בחירות. המשפט האחרון שרשמתי ללסקין נכון עוד הרבה יותר לגביך.

רק שהם לא מצביעים יחד ב-99% מההצבעות בכנסת. ואני לא יודע מה זה ״כלכלה לאומית/חברתית״, נראה כמו מושג שהמצאת הרגע כדי שתוכל להקביל את הימין לנאצים - שזה כמובן מעיד עליך, על הדעות שלך ועל בית הגידול ממנו באת הרבה, הרבה יותר מאשר עליהם. אבל אם כבר נציונל סוציאליזם, מפא״י הרבה יותר קרובה להגדרה הזאת.

ואם אתה חושב שאפשר להקביל את הציונות/פטריוטיות של בן גוריון, יגאל אלון, גולדה מאיר וטבנקין לסתיו שפיר, יחימוביץ׳ ומיכאלי ושאר הכנופיה האנטי ציונית של המפלגה הזאת - אז המשפט ההוא שרשמת ללסקין ולי רלוונטי לגביך, ולגביך בלבד.


חזור אל “פורום OT”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים