Kazz כתב:1) מי אמר ש EA היה איזה פיצ'ר בלעדי או המצאה של סטים? אתה מבין את המשמעות של 'העצימה' כן? וזו עובדה שההכנסה של מודל ה EA בסטים העצים את המודל הזה הן בהצלחות המסחריות, הן בהנגשת המודל למפתח ולשחקן והן באיך השחקן רואה את המודל הזה.
שוב, אתה מקורב למשחק הזה שהראת. תשאל את המפתחים למה הוא בלעדי לסטים. משום מה זה קונצפט מרעיש עבורך שמשחקים עם מודל EA יתעדפו לשחרר את המשחק שלהם על החנות/הפלטפורמה הכי מוכחת והיא תומכת במודל הזה.
המשחק הזה (https://finji.itch.io/overland) בקלות יהיה משחק מצליח בסטים אבל הוא כבר 3 שנים בלעדי ב ITCH.
אז בוא נחזור לטיעון המקורי שלך: אתה מבין את ההבדל בין מפתח שבוחרר לשחרר משחק EA בפלטפורמה הכי מוכחת של המודל הזה לבין מפתח שהמפיצה הזו נכנסת להסכם אפיק נותנים להם כסף כדי לדחות בשנה את מכירת המשחק במקום אחר?
למה המשחק בלעדי לסטים? כי בסטים אפשר להפיץ אותו בקלות ובלי שצריך לעבור סבבים של curation (בניגוד לGOG, Epic, EA, דיסקורד וכדומה) וכי סטים מתחייבת להביא לך קהל גדול עם visibility rounds (בניגוד לitch.io, שם אף אחד לא ישמע על המשחק שלך אם לא הבאת אותו בעצמך) ולכן אתה גם מקבל ערך מוסף מהחנות.
זה מה שנכון ל99% ממפתחי האינדי שהולכים על סטים: לסטים יש קהל גדול ואין לה חסמים. כשסטים מעתיקה פיצ'ר מסוים כמו EA או צ'אט קבוצתי זה נחמד אבל זו לא הסיבה שאתה בוחר בפלטפורמה שלה. אבל אם מחר EA או דיסקורד או GOG או Epic היו מציעים לך גם נתח רווחים טוב יותר וגם נראות טובה יותר - אין מפתח אחד שלא היה עובר אליהם מיד.
Kazz כתב:1
2) הנתח של 10% הוכרז מספיק מוקדם בתחילת השנה כדי לגרום לדיפ סילבר לשקול מחדש (במידה ועדיין לא היה חתום משהו סופית). ויש עוד לא מעט משחקים שיוצאים בחודשים ובשנה הבאה שחלק מהבלעדיים של אפיק שיכולים אולי לשקול מחדש. לא ראיתי את יוביסופט ודיפ סילבר עונים למה המשחק שלהם לא נמכר בדיסקורד אם זו תשובה כה קלה.
ברור שעשו מהמשחקים הבלעדיים ל 3 חודשים של דיסקורד סצנה וזה היה גם סיפור כשזה קרה. והמשחקים נכשלו באופן כזה ששוחררו בסטים לפני תום תקופת 3 החודשים. ונראה שדיסקורד הפסיקו עם הטקטיקה הזו.
מספיק מוקדם בתחילת השנה? דברים כאלו מתבשלים מאחורי הקלעים חצי שנה מראש אם לא יותר. דיסקורד עשו את המהלך הזה כתגובה מהמותן לאפיק, לא הלכו וישבו עם מפתחים והחתימו אותם מראש. אף אחד לא עשה מהמשחקים של דיסקורד "סצינה" (נראה לי שאתה המדד הכי טוב לזה) ומלכתחילה הם אמרו שלא כל המשחקים בכלל בבלעדיות של שלושה חודשים (אחד מהם אפילו לא היה בבלעדיות אמיתית).
Kazz כתב:1
3) וכמה משחקים היו בטוויץ' וביופליי לפני שהפסיקו למכור? לא צריך להתבתבל ולכרוך את שירות המינויים של EA לחנות עצמה.אז כן, אם ל EA יש מודל של מינוי חודשי אז יש להם סיבה להציע משחקי צד ג'.
תוכל להביא לנו מידע כמה משחק צד ג' הממוצע מוכר באוריג'ין לעומת שאר החנויות בהן המשחק נמכר?
אני לא מבין למה אתה קופץ פתאום מאוריג'ין ליופליי וטוויץ' רק כי טעית קודם: באוריג'ין נמכרים היום הרבה משחקים צד ג' מחוץ למנוי החודשי וכמות המשחקים הזו רק גדלה, וביופליי אני לא זוכר שאי פעם נמכרו משחקי צד ג' ככה שבהנחה ואתה לא מדמיין זה כנראה היה בלון ניסוי זניח.יופליי היא לא פלטפורמת מכירה שמתחרה לסטים, אבל אוריג'ין היא כן. תשתדל לזגזג קצת פחות בין הטענות שלך או לפחות להצמיד אותן למה שכתבתי, כי בשלב מסוים כבר לא ברור למה אתה מתייחס.