Stick כתב:טוב הם כבר לא מתביישים מההשוואות לAC .
משחק בסטינג היסטורי וDLC שמתמקד במיתולוגיה של הסטינג זה כבר מובן מאליו במשחקי AC.
Stick כתב:טוב הם כבר לא מתביישים מההשוואות לAC .
משחק בסטינג היסטורי וDLC שמתמקד במיתולוגיה של הסטינג זה כבר מובן מאליו במשחקי AC.
InterAl כתב:סיב 5 היה לגמרי הליכה אחורה, גם ג׳ון שייפר (הליד דיזיינר) הודה שנים אחר כך שה-1UPT (ולמעשה הדיזיין כולו) היה טעות בדיעבד. הסיבה היא שה-1UPT האט את כל קצב המשחק - זמן היצור הוכפל פי 3 לפחות (זה היה מחויב המציאות, אחרת היו יותר מדי יחידות שממלאות את כל המפה ובקושי אפשר לזוז), מרבית התורות הפכו למיותרים וה-AI פשוט לא היה מסוגל לנהל קרבות טקטיים. גם הקרבות הטקטיים עצמם היו מן sliding puzzle שכולו לוגיסטיקה ומיקרו ניהול טרחני, אין שם הרבה עומק טקטי באמת. בסיב 4 ומטה ה-AI עשה brute forcing לשחקן עם stacks of doom, אבל ברגע שלקחו את היכולת הזאת ממנו, הכל קרס.
swym כתב:InterAl כתב:סיב 5 היה לגמרי הליכה אחורה, גם ג׳ון שייפר (הליד דיזיינר) הודה שנים אחר כך שה-1UPT (ולמעשה הדיזיין כולו) היה טעות בדיעבד. הסיבה היא שה-1UPT האט את כל קצב המשחק - זמן היצור הוכפל פי 3 לפחות (זה היה מחויב המציאות, אחרת היו יותר מדי יחידות שממלאות את כל המפה ובקושי אפשר לזוז), מרבית התורות הפכו למיותרים וה-AI פשוט לא היה מסוגל לנהל קרבות טקטיים. גם הקרבות הטקטיים עצמם היו מן sliding puzzle שכולו לוגיסטיקה ומיקרו ניהול טרחני, אין שם הרבה עומק טקטי באמת. בסיב 4 ומטה ה-AI עשה brute forcing לשחקן עם stacks of doom, אבל ברגע שלקחו את היכולת הזאת ממנו, הכל קרס.
אבל זה לא קצת סותר? הבעיה הכי גדולה של משחקי Civ הישנים היתה שהstack of doom האט את קצב המשחק לרמות בלתי אפשריות בlate game. גם בניהול התורות של השחקן, וגם ובעיקר כשהAI מנסה לחשב איך הוא בדיוק מעביר סטאק של 50 יחידות מנקודה א' וב' על פסי רכבת, ואז בחזרה, ואז שוב פעם. ומעבר לקצב האיטי: הbrute force הזה היה מצד אחד איום על השחקן, אבל גם עבד הפוך והפך את המשחק לבדיחה בנקודה שבה יכולת ליצור שרשרת אספקה כזו של יחידות חדשות כל תור שהמחשב לא יכל להתמודד איתה.
הגידול בזמן היצור היה מעצבן, אבל הוא התקזז עם זה שליחידות היתה יותר שרידות בקרב בהשוואה לתחילת הדרך.
ומCivilization לקצה השני של הסקאלה: נשברתי והלכתי על הPS+, כי חשבתי שFall Guys יהיה משחק שהילדה לפחות תאהב. בפועל היא נהנתה פחות ממני, ואני אחד שלא מבין למה לעזאזל שמישהו ישחק יותר מכמה סיבובים באוסף המיניגיימז הרדוד הזה.
swym כתב:InterAl כתב:סיב 5 היה לגמרי הליכה אחורה, גם ג׳ון שייפר (הליד דיזיינר) הודה שנים אחר כך שה-1UPT (ולמעשה הדיזיין כולו) היה טעות בדיעבד. הסיבה היא שה-1UPT האט את כל קצב המשחק - זמן היצור הוכפל פי 3 לפחות (זה היה מחויב המציאות, אחרת היו יותר מדי יחידות שממלאות את כל המפה ובקושי אפשר לזוז), מרבית התורות הפכו למיותרים וה-AI פשוט לא היה מסוגל לנהל קרבות טקטיים. גם הקרבות הטקטיים עצמם היו מן sliding puzzle שכולו לוגיסטיקה ומיקרו ניהול טרחני, אין שם הרבה עומק טקטי באמת. בסיב 4 ומטה ה-AI עשה brute forcing לשחקן עם stacks of doom, אבל ברגע שלקחו את היכולת הזאת ממנו, הכל קרס.
אבל זה לא קצת סותר? הבעיה הכי גדולה של משחקי Civ הישנים היתה שהstack of doom האט את קצב המשחק לרמות בלתי אפשריות בlate game. גם בניהול התורות של השחקן, וגם ובעיקר כשהAI מנסה לחשב איך הוא בדיוק מעביר סטאק של 50 יחידות מנקודה א' וב' על פסי רכבת, ואז בחזרה, ואז שוב פעם. ומעבר לקצב האיטי: הbrute force הזה היה מצד אחד איום על השחקן, אבל גם עבד הפוך והפך את המשחק לבדיחה בנקודה שבה יכולת ליצור שרשרת אספקה כזו של יחידות חדשות כל תור שהמחשב לא יכל להתמודד איתה.
הגידול בזמן היצור היה מעצבן, אבל הוא התקזז עם זה שליחידות היתה יותר שרידות בקרב בהשוואה לתחילת הדרך.
ומCivilization לקצה השני של הסקאלה: נשברתי והלכתי על הPS+, כי חשבתי שFall Guys יהיה משחק שהילדה לפחות תאהב. בפועל היא נהנתה פחות ממני, ואני אחד שלא מבין למה לעזאזל שמישהו ישחק יותר מכמה סיבובים באוסף המיניגיימז הרדוד הזה.
InterAl כתב:לא הבנתי, למה ה-stacks מאטים את השחקן? להיפך, הם מזרזים. במקום לנהל יחידה-יחידה, אתה מנהל קבוצה. כנ"ל לגבי ה-AI - הוא מזיז stacks of doom כ-stack, לא יחידה-יחידה, כך שדווקא בנקודה הזאת אין בעיה. האיטיות ב-late game נובעת יותר מכך שאתה מנהל עשרות ערים ומאות יחידות כל תור. לגבי רמת הקושי - שוב, לא הבנתי למה stacks הופכים את המשחק לבדיחה. כמו שלך יש סטאק של 50 יחידות, גם למחשב יש. למעשה יש לו יותר, כי אתה מתמודד מול כמה שחקנים ממוחשבים בו זמנית. שלחת את כל הצבא שלך לחזית? עכשיו העורף שלך פגיע. ואם הטיעון היה לגבי רמת הקושי, התשובה פשוטה, לא חסרות רמות קושי במשחק.
ובכל מקרה, הנקודה העיקרית היא שה-AI פשוט כושל לחלוטין בסיב 5 ו-6. הוא לא מסוגל לשחק את המשחק. תגיד מה שתגיד על סיב 1-4, ה-AI שם לא היה מגוחך עד כדי כך. ובמשחק שמסתמך כמעט 100% על AI (ה-MP לא רלוונטי ל-99% מהשחקנים), זה חיסרון שאי אפשר לקבל.
bozeman כתב:היום סיימתי עם הבן האמצעי את היילו הראשון. הוא מאוד נהנה בכלליות ממנו.
אציין שהוא עד עכשיו היה מכור רק למשחקי ספורט ולא רצה לנסות כמעט משחקים אחרים, והיילו, כמו שהיה בזמנו, הצליח להכניס אותו לFPS. הגרפיקה שחידשו עוד סבירה, ואני הצלחתי למנוע ממנו תסכול בכל הבק טרקינג וחוסר היכולת אז לשים חץ לאן ללכת...
הגדול שיחק בערך שליש משחק - הוא פחות התחבר, והעדיף לחזור למשחקי הפוקימון שלו...
Uncle Pey'j כתב:bozeman כתב:היום סיימתי עם הבן האמצעי את היילו הראשון. הוא מאוד נהנה בכלליות ממנו.
אציין שהוא עד עכשיו היה מכור רק למשחקי ספורט ולא רצה לנסות כמעט משחקים אחרים, והיילו, כמו שהיה בזמנו, הצליח להכניס אותו לFPS. הגרפיקה שחידשו עוד סבירה, ואני הצלחתי למנוע ממנו תסכול בכל הבק טרקינג וחוסר היכולת אז לשים חץ לאן ללכת...
הגדול שיחק בערך שליש משחק - הוא פחות התחבר, והעדיף לחזור למשחקי הפוקימון שלו...
דור העתיד שחוזר לקלאסיקות,זה חינוך! אני מקווה שלא יתייאש מהקמפיין הבעייתי של היילו 2 בדרך ל-3 המדהים.
swym כתב:InterAl כתב:לא הבנתי, למה ה-stacks מאטים את השחקן? להיפך, הם מזרזים. במקום לנהל יחידה-יחידה, אתה מנהל קבוצה. כנ"ל לגבי ה-AI - הוא מזיז stacks of doom כ-stack, לא יחידה-יחידה, כך שדווקא בנקודה הזאת אין בעיה. האיטיות ב-late game נובעת יותר מכך שאתה מנהל עשרות ערים ומאות יחידות כל תור. לגבי רמת הקושי - שוב, לא הבנתי למה stacks הופכים את המשחק לבדיחה. כמו שלך יש סטאק של 50 יחידות, גם למחשב יש. למעשה יש לו יותר, כי אתה מתמודד מול כמה שחקנים ממוחשבים בו זמנית. שלחת את כל הצבא שלך לחזית? עכשיו העורף שלך פגיע. ואם הטיעון היה לגבי רמת הקושי, התשובה פשוטה, לא חסרות רמות קושי במשחק.
ובכל מקרה, הנקודה העיקרית היא שה-AI פשוט כושל לחלוטין בסיב 5 ו-6. הוא לא מסוגל לשחק את המשחק. תגיד מה שתגיד על סיב 1-4, ה-AI שם לא היה מגוחך עד כדי כך. ובמשחק שמסתמך כמעט 100% על AI (ה-MP לא רלוונטי ל-99% מהשחקנים), זה חיסרון שאי אפשר לקבל.
הstacks מזרזים את השחקן בהשוואה לאותו המשחק בדיוק בלי Stacks, אבל עצם העובדה שמלכתחילה ניתן לבנות כל כך הרבה יחידות (הupkeep בlate game הוא לא משמעותי) ואין מגבלה של מקום על המפה או בתוך העיר עצמה - זה הופך את הקצב של המשחק עצמו להרבה יותר איטי מאשר משחק שבו אי אפשר בכלל ליצור stacks והמגבלה הכי גדולה היא מגבלת מקום על המפה.
כיבוש עיר בודדת במשחקי בCiv ישנים יכול להיות מבצע של 60 יחידות שמתמודדות עם 30 יחידות שמתגוננות, וזה הולך לפעמים מאד מאד לאט. יותר מזה, ברגע שיש לך אימפריה גדולה בשלב מאוחר ואתה מחליט to mobilize for war, אתה יכול לייצר בכל תור עוד 5 טנקים או יחידות מתקדמות יותר, ולשלוח את כולן לחזית תוך תור אחד או גג שניים, כי כל האימפריה שלך מרושתת במסילות רכבת ושדות תעופה. אין לך יותר צורך להגן על העורף, כי אתה יכול להסיט יחידות לכל נקודה באימפריה שלך בעוד האויב שלך יכול להגיע רק לחזית. היו משחקים שניהלתי בהם 3 חזיתות מול 3 צבאות שונים בלי חשש על העורף שלי, והדבר היחיד שהיה בעייתי מבחינתי זה כמה מייגע המשחק הפך להיות בשלב הזה.
יותר מזה, הבעיה בAI היתה שלא משנה כמה גדול הstack, הוא מבחינה חישובית עדיין מתייחס לכל יחידה כמו אלמנט עצמאי וצריך להחזיק אותה בזיכרון ולהחליט מה לעשות איתה בתור הבא, וזה הפך את המשחק בשלבים מאוחרים למעמסה רצינית על הCPU. גם פה, זה סך הכל עניין של מגבלה של מקום על המפה שמכתיב כמות יחידות יותר קטנה ובהתאמה תורות יותר קצרים למחשב.
על רמת הקושי של המשחק לא התווכחתי בכלל: ל-AI הרבה יותר קשה "להבין" איך לנוע ב-formation ואילו יחידות צריכות להיות מקדימה או מאחורה. העובדה שבמשחקים קודמים הוא יכל להזיז יחידות כstack מנעה ממנו את הבעיה החישובית הזו ולכן באמת היה יותר אתגר במשחק. מצד שני, כמו שאמרת בעצמך: אפשר להעלות את רמת הקושי גם לנקודה שבה המחשב מתחיל לרמות.
DrKeo כתב:Uncle Pey'j כתב:bozeman כתב:היום סיימתי עם הבן האמצעי את היילו הראשון. הוא מאוד נהנה בכלליות ממנו.
אציין שהוא עד עכשיו היה מכור רק למשחקי ספורט ולא רצה לנסות כמעט משחקים אחרים, והיילו, כמו שהיה בזמנו, הצליח להכניס אותו לFPS. הגרפיקה שחידשו עוד סבירה, ואני הצלחתי למנוע ממנו תסכול בכל הבק טרקינג וחוסר היכולת אז לשים חץ לאן ללכת...
הגדול שיחק בערך שליש משחק - הוא פחות התחבר, והעדיף לחזור למשחקי הפוקימון שלו...
דור העתיד שחוזר לקלאסיקות,זה חינוך! אני מקווה שלא יתייאש מהקמפיין הבעייתי של היילו 2 בדרך ל-3 המדהים.
רק שלא יתיאש מהקמפיין הבעייתי של היילו 1 כדי שישחק בקמפיין הבעייתי של היילו 2 ואז ישחק בקמפיין הבעייתי של היילו 3
DrKeo כתב:אני שחקתי היילו 1 על הPC באיזה 2003 או מתי שהוא לא יצא לPC לראשונה
Klayman כתב:DrKeo כתב:אני שחקתי היילו 1 על הPC באיזה 2003 או מתי שהוא לא יצא לPC לראשונה
כנ''ל. ונטשתי אותו מתישהו. שיעמם אותי מאוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 79 אורחים