glass man כתב:omerkot כתב:"איך נפלת משמים הילל בן שחר נגדעת לארץ חולש על גוים ואתה אמרת בלבבך השמים אעלה ממעל לכוכבי אל ארים כסאי ואשב בהר מועד בירכתי צפון אעלה על במתי עב אדמה לעליון אך אל שאול תורד אל ירכתי בור" (ישעיהו יד)
לאיפה נעלמת עומר היה מעניין איתך דווקא.
חייב לומר שהיו חסרות לי ההצהרות המוגזמות שלך והסגנון המיוחד שהתחלתי לחבב.
לא נעלמתי לשום מקום, אני הבעתי את הנקודה העקרונית מספר פעמים (שהאנשים בERA אינם אנטישמיים והמקור לטענות שלהם הוא בורות ותעמולה פוליטית) ומעבר לזה, זו היתה חזרה על אותו דבר שוב ושוב ולכן עזבתי כי זה חסר טעם.
את הציטוט מישעיהו הבאתי בתמיכה לנקודה שלך. הדמות היא מהחשובות באתוס היהודי מקראי, התקופה היא סוף בית ראשון ולמרות שזה האדם וזו התקופה, התוכן של הפסוקים האלה הוא כנעני פגאני לחלוטין. התכתבות מוחלטת עם המיתולוגיה הכנענית, לא המצרית ולא המסופוטמית. השפה היא עברית, שזהה להרבה שפות כנעניות אחרות ולא אכדית, שומרית או מצרית והשמות, ישעיה, הילל ושחר, הם לא ארפשכד, לא אחמנתופ ולא אסרחדון.
זו שאלה פתוחה איפה במקרא עובר הגבול בין הסיפור ההיסטורי הסלקטיבי לזה המיתולוגי לחלוטין. מי שטוען שהגבול הזה עובר בכלל בספרי המקבים, מדבר שטויות גמורות. מהצד השני, מי שמדבר על ימי אברהם אבינו (שהשם המקראי שלו הוא, באשכרה, distinguished father - אי אפשר להיות יותר מיתולוגי מזה) או כיבוש הארץ אחרי יציאת מצרים, גם מחרטט לחלוטין. המקום שבו, לטעמי, אפשר להניח את הגבול הזה בודאות טובה הוא בתקופת אחאב/יהושפט (2,800-2,900 שנה אחורה).
ו... כמו חנן, אין לי שום עניין להכנס לדיון על זה.
אינטר הקפיץ את השרשור הזה בשביל לריב עם עוד מישהו במטרה לקלל ולהשפריץ עוד קצת מהנאחס הפסיכוקיצוני הרגיל שלו. אם זה בסדר מבחינתך, אז אתה כמובן יכול להמשיך אבל קח את הדברים שלי בתור אזהרת אינטר קלה.