נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 יוני 2025, 23:29

מה שאתה רואה לא מייצג כנראה, כי כמו שנדב כתב - המנויים בסטגנציה, אנשים פחות קונים את הקונסולה ורק המנויים במחשב עולים משמעותית… אבל לדעתי זה גם כן נקודתי, אנשים עושים מנוי לשלושה חודשים, ממצים וממשיכים האלה עד שיש מספיק משחקים. מיקרוסופט לא יכולה להמשיך כך לנצח עם כל הסטודיואים שהיא צריכה להחזיק, לא פלא שהם מפטרים בקצב מסחרר בחטיבת האקס בוקס שלהם, והשמועות מדברות על גל פיטורים נוסף בקרוב.

סמל אישי של המשתמש
Fanta
Veteran
הודעות: 1062
הצטרף: 16 אפריל 2013, 01:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Fanta » 26 יוני 2025, 23:30

אני לא הגנתי את הקונסולה, אני הגנתי על הגיימפאס... אני רואה הרבה יותר אנשים עוברים לזה ובצדק

סמל אישי של המשתמש
Fanta
Veteran
הודעות: 1062
הצטרף: 16 אפריל 2013, 01:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Fanta » 26 יוני 2025, 23:31

הקונסולה זה לגיימר שצריך מחשב בזול

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 יוני 2025, 23:36

גם לדעתי גיימפאס זה משתלם בטירוף. אבל אני מנצל את זה חזק, עושה פעם בשנתיים מנוי לתקופה מאוד קצרה.
מיקרוסופט וגם חברות צד ג׳ מפסידות עליי המון כסף בגלל זה. אני בספק אם זה יכול להמשך עוד הרבה זמן במחיר הזה, ואם גם חברות צד ג׳ יתנו לזה יד. הן לא יוכלו לסמוך על החזרת השקעה בלבד ושאנשים שלא עושים מנוי ישמעו מחברים שלהם שעשו כמה שהמשחק טוב ואז ירכשו אותו במחיר מלא. אם כולנו נתרגל לעשות מנויים ולא לרכוש משחקים כמו שלקוחות אקס בוקס התרגלו - זה יהיה אסון לתעשיה. אני צופה בעתיד הלא רחוק קריאה של מפתחים להתרחק מזה. מצד שני גם מחיר של 80 דולר למשחק יכול להרחיק צרכנים… משחקים צריכים להיות מתומחרים בהתאם להשקעה הכספית בהם ולזמן ההנאה שהם מספקים, לדעתי. צריך איזון מחדש.

סמל אישי של המשתמש
Fanta
Veteran
הודעות: 1062
הצטרף: 16 אפריל 2013, 01:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Fanta » 26 יוני 2025, 23:43

זה העולם, סטריימינג, זה שיש חברות שמנסות לבכות על זה *אהמ* סוני *אהמ* לא אומר שזה יעצור את העתיד.
מייקרוסופט עם איך שאני רואה את זה יודעת כמה צעדים קדימה.
אותי יותר מעניין אם מתשהו הם יכללו את מנוי הWOW שם ואז זה בכלל יהיה חגיגה עבורי

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2025, 00:02

לסוני גם יש שירות כזה והוא פופולרי עוד יותר (פלוס אקסטרא ופרימיום), הם פשוט לא שמים שם כמעט משחקים day1, בטח לא של עצמם. שם האיזון והמחשבה הכלכלית הרבה הרבה יותר הגיוניים.
שוב, אפ כולנו נתרגל לא לרכוש משחקים זה יהיה אסון לתעשיה. חברות משחקים יהיו מתונות לחסדי מספקי השירותים האלה, זה לא משהו שאני מאחל לתעשייה שאני אוהב כל כך, וזה גם לא משהו שאני חושב שיתנו לו לקרות. יהיה מאבק בזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2025, 10:31

בסוף עובדתית GP לא רואה גדילה, הוא תקוע על סביבת ה35 מליון כבר שנים. לנדלה היה בונוס גדול שמחובר לכמות המשתמשים של GP, הוא ביטל אותו והחליף לבונוס שמתבסס על הrevenue של אקסבוקס כי הוא ידע שהולכת להיות קפיצה גדולה (הרכישה של אקטיוויז׳ן). כלומר נדלה חושב שGP לא יגדל יותר, אז כנראה שהשירות לא אטרקטיבי מספיק למספיק אנשים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2025, 15:26

נינטנדו העלו לאתר שלהם נתוני מכירות מעודכנים של הסוויצ׳ 2 מפורקים על פי אזורים נכון ל-3+ שבועות מהשיגור:
יפן - 1.47 מליון יחידות
ארה״ב - 1.8 מליון יחידות
אירופה - 1.18 מליון יחידות
שאר העולם - 0.55 מליון יחידות

סה״כ 5 מליון יחידות עולמית תוך פחות מ-4 שבועות שזה נתון ששובר כל שיא שקונסולה אי פעם עשתה בחודש שלם, בהפרש מאוד גדול. להשוואה בחודש הראשון הסוויצ׳ 1 מכרה 2.74 מליון יחידות, כלומר הסוויצ׳ 2 מוכרת כרגע בקצב כפול מהסוויצ׳ 1.

בשבוע הראשון בארה״ב היא מכרה 1.1 מליון, שוב מדובר בנתון הכי גבוה אי פעם.

המספרים לא כוללים מכירות שנעשו ישירות דרך nintendo.com, כלומר המספר הסופי כנראה גבוה יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 02 יולי 2025, 15:58

חחח למה לעזאזל הם לא כוללים דווקא את המכירות מהאתר שלהם??

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2025, 17:37

הם לא כוללים ״מכירות דיגיטליות״, מה שזה לא אומר. מאט מ-NPD אמר שחלק מהמכירות הדיגיטליות זה המכירות שנבעו מהאתר של עצמם. אגב הנתונים הללו נמחקו מהאתר שלהם ממש מהר, כנראה הועלו בטעות, כך שאני לא יודע אם הם באמת רצו להעלות נתונים בלי מכירות שמגיעות מהאתר של עצמם כמו שמישהו לחץ על כפתור שזרק טבלה של נתונים לאתר משקיעים של נינטנדו שהקהל הרחב לא היה אמור לראות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 06 יולי 2025, 10:12

DS2 מכר 1.4 מליון עותקים ב-4 ימים הראשונים. לא מספר מטורף, אבל נראה שמדובר בשיפור משמעותי מהקודם שאחרי כמעט שנה הנתון היחיד שהיה לנו הוא ששחקו בו 3 מליון שחקנים.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 08 יולי 2025, 21:42

PEAK כבר ב 4.5 מיליון עותקים נכון להיום. מדהים. הוא גם מקום 3 בטבלה של השבוע החולף בסטים, באמצע סייל הקיץ.
אבל בטח אין שחקני קונסולות-בלבד שיעוטו עליו אם וכאשר יגיע

https://newsletter.gamediscover.co/p/ho ... es-in-less

אגב: זה בערך מיליון עותקים יותר מההערכות של 3 המקורות שמוצגים ב steamdb
~3.45 M by Gamalytic
~3.55 M by PlayTracker
~3.63 M by VG Insights

Hypno
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 12 יולי 2025, 17:51

ו PEAK הגיע ל 5 מליון בפחות מחודש.

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 יולי 2025, 20:39

כל הכבוד להם.
המשחק נראה ממש מגניב, הלוואי ויהיה לו מוד VR כי הוא די מושלם בשביל זה, גם הקטע שמטפסים, אז משחקי גובה וזה שעובדים מושלם במציאות מדומה, וגם להושיט יד אחד לשני ועוד הרבה אלמנטים כמו הסגנון האמנותי הפשוט והגרפיקה שבקלות יכולה לרוץ על קסדה ללא מחשב ועוד.
גם מדובר במשחק שיהיה למפתחים די קל להוסיף תוכן, לעשות הרים שונים ומורכבים יותר, להוסיף חפצים ודרכים נוספות לעלות ולהחיות בחזרה חברים.

ממש תענוג לראות משחק כזה מצליח בענק.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 יולי 2025, 10:41

DrKeo כתב:DS2 מכר 1.4 מליון עותקים ב-4 ימים הראשונים. לא מספר מטורף, אבל נראה שמדובר בשיפור משמעותי מהקודם שאחרי כמעט שנה הנתון היחיד שהיה לנו הוא ששחקו בו 3 מליון שחקנים.

האפקט של משחק AAA שמקבל 9 פלוס. נראה שהעיקרון שלא משנה עד כמה זה משחק מוזר ונישתי על פניו - אם אתה AAA מעל 9 אתה לא תהיה פלופ, נשמר.

אלא אם כן אני מפספס משחקים כאלה שכשלו למרות שעברו את ה 9. לא זכור לי משהו כזה. מן הסתם קשה להגיע לזה אבל מי שמגיע זאת נוסחה די בטוחה להצלחה.

Hypno
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 13 יולי 2025, 21:40

1.4 זו אחת ההערכות. יש גורמים אחרים שמעריכים קרוב למיליון. יכול להיות שאפילו המשחק מוכר פחות מהראשון באותה נקודת זמן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 10:19

פורצה הורייזן 5 מכר על הפס5 2 מליון עותקים בחודש הראשון. מיקרוסופט כנראה הכניסה 70+ מליון דולר מלהרוג את הקונסו... כלומר מלשחרר את המשחק הכי פופולרי שלה על הפס5.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 21 יולי 2025, 13:30

רוצים תזכורת שאנחנו דינוזאורים חבר'ה? הנה הגילאים הממוצעים של השחקנים של הסדרות הכי פופלאריות ביפן.
אשכרה קשה לי להאמין לחלק מהנתונים האלה.


Splatoon - 65:35, Age 27
Kirby - 45:55, Age 30
Mario - 70:30, Age 32
Pokémon - 60:40, Age 32
Zelda - 60:40, Age 35
Animal Crossing - 25:75, Age 35
Fortnite - 85:15, Age 25
Minecraft - 70:30, Age 28
Monster Hunter - 80:20, Age 35
Resident Evil - 80:20, Age 38
Yakuza - 60:40, Age 38
Final Fantasy - 70:30, Age 42
Dragon Quest - 75:25, Age 42

מצד אחד... אני מניח שזה מעודד שאנחנו עדיין קהל היעד של סדרות הקור גיימרס, מצד שני? איך זה הגיוני שהגיל הממוצע של פאקינג מריו זה 32 ?
הנתון המספרי השני זה היחס של גברים ונשים בכל IP.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יולי 2025, 13:39

לא שוק גדול, מדובר בממוצע ורוב המשחקים ברשימה מדברים לילדים שדוחפים את הממוצע חזק למטה. אני די בשוק שהגיל הממוצע של שחקן מריו כל כך מבוגר, כל הילדים עפים על מריו בשנים האחרונות. אני שמח שיש כמה סדרות שהגיל הממוצע שלהן מבוגר ממני כמו FF או DQ, מחמם את לב. לך שחק Final Fantasy סבל׳א.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 21 יולי 2025, 14:53

חחחח. גם הגיל של זלדה די מטורף לי אחרי שזלדה עבר רייבוט כל כך מצליח שמוכר 30 מליון. עם BOTW הגיל הממוצע הוא 35? וכן זה ממוצע אבל כאילו חצי מהנשאלים היו מבוגרים מהגיל הזה לסדרה שעברה מודרניזציה.

הטבלה לא הביאה את זה אבל מה שהצעירים שם באמת משחקים זה משחקי GAAS כמו VALORANT גיל 23 או eFootball גיל : 22 או גנשין איימפקט: גיל 26.
כאילו רואים בבירור הצעירים הולכים אחרי GAAS והמבוגרים יותר אחרי סדרות הקור.

מריו זה באמת טירוף, אבל אני מניח שחלק מהסיבה שילדים כל כך חזק בקטע של מריו זה שאנחנו מכניסים אותם למשחקים האלה? שהילד שלך רואה שאתה מתלהב כמבוגר ממריו אני מניח שהמשחק אוטומטית הופך ל"מגניב" יותר בעיניו אולי בלעדינו הם לא היו נכנסים כל כך למשחקי הנינטנדו האלה, אין לי באמת שמץ :-) אבל זה הזוי כמה אנחנו הלב הפועם של משחקי הקור האלה.

זה גם מוכיח כמה סקוור הזויים שהם רודפים אחרי מערכת קרב אקשנית בפיינל פנטזי, ליטרלי חצי מהקהל שלכם מבוגר יותר מ42 ובטח יש שם בשקט בני 50-60 פלוס, מה לבני 60 ולאקשן הזה? :-)

Hypno
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 25 יולי 2025, 13:52

Nighreign מכר 5 מיליון עותקים - מה לפרום ול GAAS. יאללה, לבטל את כל שאר המשחקים!

DS2 הגיע למקום השני ב NPD של יוני, אך ברשימה של כל משחקי 2025 הוא במקום ה 26.
אחד מהאינסיידרים אומר שההמשך מכר כ 50% פחות עותקים בשיגור מהמשחק הראשון.

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 יולי 2025, 15:40

Nightteign הוא בגדר הרחבה, עשו אותו צוות יחסית קטן שהשתמש ב-95% אסטס קיימים, מדובר במוד של אלדן רינג, אין מה להשוות את זה בכלל למשחקי GaaS שעבדו עליהם שנים והכל הלך לפח.

לגבי DS2 - הגיוני, הוא יצא לקונסולה עם בערך 40 מליון יחידות פחות ממה שהיה לפס4 בסוף 2019, שזה בערך 50% פחות. השאלה אם הוא ימשיך למכור לאורך הדור או לא.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 25 יולי 2025, 17:43

בגדול נראה שלמרות שקוג׳ימה הביא את הקפיצת איכות המצופה ממנו עם DS2, עדיף היה להתמקד בפרנצ׳ייז אחר חדש. אנשים בבירור לא מתחברים לעולם ולסגנון הזה שיצר שם אם הוא מוכר פחות מהראשון שהיה פחות טוב לכל הדיעות.

אין סיבה שסטודיו ברמה הזאת לא ישאף ליצור משחק שהוא גם איכותי וגם עם mass appeal נורמלי.

Hypno
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 25 יולי 2025, 18:14

Laskin כתב:Nightteign הוא בגדר הרחבה, עשו אותו צוות יחסית קטן שהשתמש ב-95% אסטס קיימים, מדובר במוד של אלדן רינג, אין מה להשוות את זה בכלל למשחקי GaaS שעבדו עליהם שנים והכל הלך לפח.

אה, אז אתה אומר שהרווחיות של nighreign בכלל בעננים. מצויין!

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 יולי 2025, 21:01

כן! זה מקרה קלאסי שבו אין ״נזק״, התקציב נמוך בטירוף, משתמשים באסוס קיימים והצוות הראשי בבירור ממשיך לפרוייקטים, שיעשו כמה משחקים כאלה שהם רוצים.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים