bling כתב:אין לי ניסיון רב עם GTA4 כי פרשתי די מהר אבל מתגובות של אנשים עושה רושם שהסיפור שלו די רע,לא יודע אולי זה חלק מהמגמה הכללית של השנאה האדירה כלפי המשחק אבל לא שמעתי מילים חיוביות במיוחד בגזרת הסיפור,אומרים שהוא סובל מבעיות אמינות לא קטנות במיוחד עם הדמות של ניקו.
הבעיה העיקרית של הסיפור היא דיסוננס לא פשוט בין הסיפור והגיימפליי (משהו שלא ביקרו בכלל לפני 5 שנים, אבל היום הסטנדרטים הרבה יותר גבוהים, לשמחתינו).
כלומר, חלק מהסיפור מרמז על כך שניקו היה מעורב במלחמה ואולי אפילו בפשעי מלחמה במולדת שלו והוא עבר לליברטי סיטי, בניסיון לברוח מהעבר ולהתחיל חיים חדשים. כל הרעיון הזה שלו התחיל להתמוטט בשניה שהוא ירד לאדמת ליברטי סיטי, כי הוא גילה שאח שלו לא איזה טייקון סופר מצליח, אלא בעלים של חברת מוניות קטנה. משם, העבר שלו רדף אותו והוא חזר לחיים של אלימות. יש בסיפור גם בחירות, שהתוצאות שלהן יותר משמעותיות לסיפור, ממשחקים שמתגאים בקבלת החלטות ע"י השחקן, כמו ME (אבל זה לא מתקרב לוויטצ'ר 2, למשל). למשל, החלטה שקובעת אם תקבל דירה, או תאבד אתה האפשרות לקבל אותה לעד, החלטות של לתת לאנשים לחיות ולראות אותם אחרי עוד כמה שעות משחק מודים לך על זה (או מנסים לנקום) וכמובן ההחלטה האחרונה, שקובעת מי משני האנשים הכי קרובים לניקו הוא יאבד.
בקצרה, הבעיה היא שמההתחלה הוא רוצה להתרחק מהאלימות, אבל מההתחלה השחקן יכול לרצוח אנשים ללא הבחנה.
מעבר לדיסוננס הזה, הסיפור ממש טוב. הוא לא ברמה של משחקים כמו ביושוק, אבל הוא גם לא נמדד בסטנדרטים של משחקים עם עולמות צרים ולינאריים. חלק גדול מהסיפור במשחקים כמו ביושוק, HL, פורטל, SOTC ודומיהם (או אפילו משחקים עם סיפור פחות מוצלח, כמו אלן ווייק), מסופר דרך עיצוב העולם והיכולת של המפתחים לדעת בטווח צר יחסית, מה השחקן רואה ומה המסרים שאפשר להעביר לו. במשחק כמו GTA, אין למפתחים את הפריבילגיה הזאת ולכן הרבה יותר קשה לספר את הסיפור.
בהתחשב בבעייתיות של לספר סיפור בעולם פתוח, הסיפור מצוין ומועבר בצורה טובה מאוד. בזמנו, הוא היה משחק העולם הפתוח עם הסיפור הכי טוב והוא נשאר כזה עד שיצא RDR.