InterAl כתב:RE5 עשה קרוב לעשר מיליון יחידות. למה הם השקיעו 60 מיליון? לא יודע. אבל ניחוש סביר יהיה שמשהו השתבש בפיתוח. הניהול של הפרויקט אולי היה לא יעיל והם הזדקקו להרבה עזרה חיצונית יקרה.
InterAl כתב:זמן פיתוח קצר לא מעיד על פיתוח יעיל. העדות לבעיות בפיתוח היא המספר 60 מיליון. הניחושים שלך לא יותר טובים משלי, ולדעתי הם שגויים. אתה אוהב להפיל את האשמה על EA ולטעון שהם ״אנסו״ את ויסראל בלי סיבה - כי הרי ברור שהאינטרס של EA הוא לאנוס צוותי פיתוח מוכשרים שמרוויחים מיליונים ולפרק אותם. זה הגיון אינפנטילי. סטודיואים מתפרקים כי הם כושלים, לא משום סיבה אחרת. ככה עובדים עסקים - אתה נכשל, אתה עף. זה ככל הנראה מה שקרה שם, וההנחה שמדובר בסיבה נסתרת אחרת היא חסרת בסיס.
InterAl כתב:הבעיה של DS3 היא לא הקואופ והאקשן. קואופ זה רעיון מצוין, גם בסיסטם שוק 2 היה קואופ והוא היה עשוי מצוין. אקשן היה בכמויות גם בשניים הקודמים, זה לא קשור. DS3 היה מאכזב בגלל שהוא הרגיש ממוחזר ו-bland. להאשים את EA בכך זה מגוחך. וכן, הגיוני ש-EA תרצה להתערב בפיתוח כשמדובר בסטודיו שבשורה התחתונה לא סיפק את הסחורה. הם נתנו להם חופש יצירתי בשני הכותרים הקודמים וזה לא עבד.
InterAl כתב:הוא לא יכול להרוס את המשחק כי הוא אופציונלי, בדיוק כמו שב-DS3 הוא אופציונלי. לשחק את המשחק בפעם השנייה בקואופ זה כיף, זאת חוויה שונה.
וכן, DS3 היה כישלון. גם סיסטם שוק 2 היה כישלון. גם alien isolation היה כישלון, גם soma הוא סוג של כישלון, גם observer מסתמן ככישלון וגם DS2 נחשב לכישלון ע"י EA. מה משותף לכולם? scifi survival horror. היוצרים של soma אמרו שמדובר בז'אנר בעייתי כי הוא מהווה חיתוך בין שני ז'אנרים נישתיים - אימה ומד"ב. אין הרבה קהל למשחקים כאלה. יתכן ש-EA באמת שגתה כשהיא שפכה על DS הון עתק, אבל מצד שני אי אפשר גם לפטור את ויסרל מאחריות. אם EA היו מרוצים מהם כסטודיו, הם היו מחזיקים אותם בחיים.
DrKeo כתב:אם יש למפיצה משחק נהדר ביד והיא לא מצליחה להפיק ממנו רווח אז היא יכולה להאשים רק את עצמה.
Uncle Pey'j כתב:מיקרוסופט למרבה הצער היא אחת החלוצות של כל עניין ה-GaaS והדרך הנכונה להתנהל במודל הזה היא להחזיק בכמה משחקים חזקים ולמשוך אותם הרבה זמן ולהיכנס להרפתקה של סטודיו חדש ו-IP חדש,בטח אחד מבוסס סינגל, זה לא משהו שאני רואה את נדלה מאשר לספנסר /: ..הם ימשיכו להשקיע ב-Minecraft,Sea of Thieves ויתחילו להעביר את Halo וGears למודל הזה והם גם ככה חצי דרך שם, מספיק להסתכל על הסינגל של היילו 5 בשביל להבין את זה. ה-IP החדשים היחידים שאני רואה את מיקרוסופט משקיעים בהם הם דרך שותפויות צד ג' סטייל cuphead שגם כך לא דורשות יותר מדי משאבים וכסף מצידם.
InterAl כתב:DrKeo כתב:אם יש למפיצה משחק נהדר ביד והיא לא מצליחה להפיק ממנו רווח אז היא יכולה להאשים רק את עצמה.
הבאתי לך קודם הרבה דוגמאות למשחקים מעולים מאותו הז׳אנר שנכשלו במכירות. כלומר זאת בעיה של הז׳אנר ולא של מפיצה אחת ספציפית. בנוגע ל-4 מיליון - שוב, אתה לא יודע באיזה מחיר. אם מדובר על מחיר ממוצע של 40$, זה יוצא 160 מיליון הכנסות - גם אם ננכה מזה חצי, עדיין מדובר על רווח יפה. אז כנראה שמדובר על מחיר ממוצע נמוך בהרבה.
DrKeo כתב:InterAl כתב:DrKeo כתב:אם יש למפיצה משחק נהדר ביד והיא לא מצליחה להפיק ממנו רווח אז היא יכולה להאשים רק את עצמה.
הבאתי לך קודם הרבה דוגמאות למשחקים מעולים מאותו הז׳אנר שנכשלו במכירות. כלומר זאת בעיה של הז׳אנר ולא של מפיצה אחת ספציפית. בנוגע ל-4 מיליון - שוב, אתה לא יודע באיזה מחיר. אם מדובר על מחיר ממוצע של 40$, זה יוצא 160 מיליון הכנסות - גם אם ננכה מזה חצי, עדיין מדובר על רווח יפה. אז כנראה שמדובר על מחיר ממוצע נמוך בהרבה.
גם אני אומר שיש לז'אנר הזה גג של מכירות, זה לא ז'אנר שימכור 20 מליון עותקים (ואפילו RE די חריג כי זה משחק שהמעריצים שלו יקנו אותו שוב ושוב בפלטפורמות שונות ובגרסאות שונות. למשל גרסת הGOLD של RE5 מכרה כמה מלינים ולי אישית יש 3 עותקים של RE5 בשלוש איטרציות שונות). אז שוב, אם לז'אנר הזה יש גג מכירות שלא מצדיק 60 מליון, למה להשקיע במשחק 60 מליון? זה כשל עסקי בסיסי. אתה יוצא בהנחה שמשחק נכנס ל-over budget אבל:
1) אין שום עדות לזה
2) המשחק יצא אחרי שנתיים, לא היה לו זמן להכנס ל-over budget מבחינת פיתוח.
אגב, עכשיו מסתבר שהתקציב של המשחק היה 47 מליון דולר ואליו הוצמד תקציב פרסום דומה. אז מי שחשב שהמשחק יהיה מרוויח גדול היה איש עסקים די נוראי כי אפילו עם המספרים שאנחנו מכירים עכשיו (25$ לעותק ריטייל וזה כשמוכרים את המשחק ב60$ מלא) המשחק היה צריך למכור 4 מליון עותקים רק בשביל break even וגם זה אם כל ה4 מליון היו נמכרים במחיר מלא.
EA התערבו קשות בDS, יש כתבה נהדרת ביורוגיימר על איך המחלה העסקית של EA כפתה את הרצונות שלה על DS3 והוא בכלל לא המשחק שויסרל רצו לעשות או איך המחלקה העסקית כפתה מולטיפלייר תחרותי בDS2 וכך לקחה משאבי פיתוח מהסינגל פלייר (מה שכמובן נפח עוד את התקציב). מן הסתם זה קצת דבילי להגיד שEA הרסו את ויסרל כי EA הקימו את ויסרל כך שלא מדובר באיזו חברה שהם קנו והשמידו; אבל כן מדובר בחברה מוכשרת ש-EA לא ידעה לתקצב בצורה נכונה ולאט לאט המחלקה העסקית של EA התחילה לכפוף להם את הזרוע לטובת מכירות.
EA אומרת ש-DS1 מכר 2 מליון יחידות ו-DS2 מכר 4 מליון. עוד משהו ש-EA אומרת הוא שמספר הקסם שלהם זה 5 מליון יחידות. פרנצ'ייז זה משהו שצריך לבנות ואולי אם EA לא היו מתערבים ב-DS3 למוות עם מיקרו תשלומים, אונליין ואקשן, הם היו מקבלים את ה5 מליון יחידות שהם רצו בכדי להיות מרוצים מהפרנצ'ייז.
InterAl כתב:מה אתם רוצים מ-EA? הם לקחו סיכון גדול והשקיעו עשרות מיליונים ב-DS, השקעה שדי ירדה לטמיון. הסדרה נחשבת לכישלון מסחרי למרות שהמשחקים היו מאוד איכותיים (אולי חוץ מהשלישי) שזכו לשבחי המבקרים והשחקנים. השוק הוא זה שכיוון את החברה לייצר ״זבל״ ולא איכות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים