DrKeo כתב:glass man כתב:אני לא אמרתי שוולף לא ייצא השנה או לא יוכרז השנה כי בטסדה אפילו לא נטמעה עד הסוף במייקרוסופט ועוד לא הספיקה להחליט מה הם מציגים ומה לא ולמה לזרוק את העבודה שכבר נעשתה לE3 מצד בטסדה לפח? שנינו יודעים נדב כמה עבודה משקיע צוות פיתוח בהכנה לE3.
אני גם לא אומר שמייקרוסופט לא מודעים לעובדה שכל הליינאפ העתידי שלהם הוא סוג של FPS ברור שאם זה ההיצע שלהם, הכל נלקח בחשבון כולל להוציא משחקים דומים באותה שנה, הכל על השולחן וכל האופציות פתוחות כמו שעם DQ9 ופפ13 הכל היה על השולחן.
אבל אני כן חושב שמייקרוסופט תנסה להימנע מקניבליזציה של המשחקים האלה אחד של השני ועם הקצב שהם מוציאים משחקים בטח תסכים שיש סיכוי לא רע שהם אף פעם לא יוציאו בכלל באותה שנה משחקים שמתחרים אחד בשני מהסיבה הפשוטה שלוקח להם מאה שנה להוציא משחק.
אני מתכוון זה לא שפייבל וTES6 יהיו מוכנים באותה שנה, נכון? זה לא שRPG מאובסידיאן יהיה מוכן באותה שנה של סטארפיילד, נכון? אז איזו התלבטות בכלל יש להם.
אין אצל מיקרוסופט כבר דבר כזה קניבלציה, שני המשחקים יוצאים ל-GP וזה יביא משתמשים חדשים וזה יביא משתמשים חדשים. בסוף מיקרוסופט רוצים שכמה שיותר אנשים יהיו ב-GP. אני משער שהם יעדיפו ששני משחקי FPS לא יצאו שבוע אחר שבוע, אבל ממש לא תהיה להם בעיה להוציא שני משחקי FPS בהפרש של נניח חודש או חודשיים. להפך, זה האנטרס של מיקרוסופט להשאיר אנשים מנויים ואם משהו אוהב FPS, זה חכם לפמפם לו עוד ועוד משחקי FPS. אתה תראה עוד רכישות ממיקרוסופט, יהיו שם עוד חברות שעושות RPG ועוד חברות שעושות FPS ועוד חברות שעושות הכל.
אתה לא תבוא נטפליקס ותגיד "היי, כבר יש לכם את stranger things אז אל תקנו את Dark" או לאמזון ותגיד להם "יש לכם כבר את the boys, אל תעשו את Invincible". מנוי לא רק צריך למכור למישהו פעם אחת, הוא צריך לשמר אותו כלקוח וזה אומר שמיקרוסופט רוצים להגיע למצב שהם מפמפמים משחקים לאורך כל השנה. וכן, לא רק שהם יעשו שני FPS בשנה, הם ירצו שיהיו להם גם 3 משחקי FPS בשנה כדי שחובבי הFPS ישארו איתם וכך זה עם כל ז'אנר. אתה תראה RPG של בת'זדה ושל אובסידיאן יוצא באותה שנה, אתה תראה המון מקרים כאלה מכל הסוגים. אין כבר חיה כזאת "אוי לא, משחק X מכר פחות ממשחק Y בגלל קניבלציה" בעידן GP. יש לך עכשיו משחק X שהביא לקוחות ומשחק Y ששמר את הלקוחות האלה וגם הביא לקוחות חדשים. זה מודל עסקי חדש לגמרי לגיימינג, אתה לא יכול להסתכל על סקוואר עם FF ו-DQ ולהשליך על מה שהולך פה, צריך להבין את הקונסטקסט.
יחי ההבדל הקטן נדב, שנטפליקס לא מוכרת את הסרטים שלה ללקוחות שלה, מייקרוסופט עדיין מוכרת את המשחקים שלה ללקוחות אז ההקבלה שאתה עושה לנטפליקס היא אולי נוחה, אבל היא לא מדוייקת חברה שעדיין מקווה שתקנה את המשחקים שלה עדיין כבולה לחוקי הקניבליזציה האלה.
ותראה ששמתי למעלה את קפקום בעצמם אומרים מה קורה למי שחושב שהוא מעל החוק הזה שכולם דחפו מלא משחק מכות בזמן קצר לשוק. אני גם יכול לשים עוד דוגמאות של משחקים גדולים כמו COD ובאטלפילד שחשבו שהם מעל זה וכולם מסכימים כולל החברות עצמן שהן סבלו בירידה ברווחים מהעניין הזה.
אתה אומר שאני אראה RPG של בתז'דה ושל אובסידיאן באותה שנה? סבבה בוא ניקח את זה לשרשור ההתערבות חבר, הרי אם אתה מאמין בזה ועומד מאחורי זה אני בטוח אפסיד לזה נחרצות, תבחר תאריך שיתחום את ההתערבות ונראה

בוא נעשה מזה קצת כייף

מה גם שDQ9 וFF13 היו מקרה סופר מיוחד וסופר נדיר שבו DQ וFF לא יצאו לאותה פלטפורמה ולכן גם אם הם נלחמו זה בזה ואין ספק שDQ פגע בFF עדיין הם לפחות לא היו על אותה הפלטפורמה ולכן היה יותר סיכוי שאותו קהל יקנה את שניהם באותה שנה אחד לניידת אחד לקונסולה הביתית, כמובן כמו שאנחנו רואים ששניהם חזרו לאותו מגרש
הם שוב מופרדים בתאריך היציאה שלהם DQ11 =2017= FF15=2016
זה לא שבניתי תאוריה מהתחת שלי בכל מקום שתכתוב
Cannibalization (marketing) אתה תמצא את המידע הזה. בוא תסביר לי נדב איך פייבל שהוא משחק של נובמר 2024 במקרה הכי טוב, מתחרה בTES6 שהוא משחק של נובמבר 2026 במקרה הכי טוב... ואיך שניהם מתחרים בRPG של inxile שאף אחד לא יודע מתי הוא יוצא אבל הוא רק באיזה pre production.
איך היילו למשל מתחרה בפרפקט דארק ועושה לו קאנבליזציה אם היילו יוצא השנה, ופרפקט דארק אף אחד לא יודע מתי אבל שנים אחרי היילו? כל המשחקים של מייקרוסופט הם כל כך רחוקים אחד מהשני שכולנו כולל אתה, תהינו פה מתי לעזאזל הם יתחילו לפמפם אותם
אבל כמו שאמרתי בוא נעשה מזה תחרות, אמרת שRPG של בתזדה ואובסידיאן באותה שנה... אז בוא נעשה מזה תחרות ולא משנה באיזו שנה זה יהיה אם הם יצאו באותה שנה ניצחת ולהפך
