נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יולי 2015, 14:24

אני חושב שאפשר להגיד את זה על כל קונסולה. אבל הVB היה קונסולת צד מוזרה, לא הנייחת הראשית. היא אולי נסתה להחליף את הגיימבוי ונכשלה אבל הN64 עדין היה בדרך לצאת ב1995 כשהיא שוחררה (כלומר היה אמור ואז נדחה ל96').

אגב, למי שלא שם לב ה3DS מכרה בערך חצי מהDS בזמן המקביל. היא יצאה לפני 4 שנים פלוס רבעון ומכרה 53 מליון יחידות, הDS בזמן המקביל מכרה 102 מליון יחידות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24170
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 29 יולי 2015, 14:25

טוב, תקופה אחרת, בזמן הDS הסמארטפונים עוד לא אכלו את התעשייה כמעט.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יולי 2015, 14:30

כן ברור. כולנו ידענו שהסמארטפונים ירצחו את הניידות לאט לאט חוץ מאשר אולי ביפן. כנראה שהיא תסיים את חייה ב70 או 80 מליון והיורשת שלה תמכור הרבה פחות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 29 יולי 2015, 14:30

DrKeo כתב:אני חושב שאפשר להגיד את זה על כל קונסולה. אבל הVB היה קונסולת צד מוזרה, לא הנייחת הראשית. היא אולי נסתה להחליף את הגיימבוי ונכשלה אבל הN64 עדין היה בדרך לצאת ב1995 כשהיא שוחררה (כלומר היה אמור ואז נדחה ל96').

אגב, למי שלא שם לב ה3DS מכרה בערך חצי מהDS בזמן המקביל. היא יצאה לפני 4 שנים פלוס רבעון ומכרה 53 מליון יחידות, הDS בזמן המקביל מכרה 102 מליון יחידות.


אני שמתי לב. אפילו כתבתי את זה בהודעה שלי :D

אני גם חושב שהסיבה העיקרית היא שסמארטפונים פשוט השתלטו על חלק גדול מהשוק הזה.
לא יפתיע אותי אם המגמה תמשך והקונסולה הניידת הבאה של נינטנדו תצליח למכור רק 30 מיליון בכל חייה. זה עמוד טווח מאוד חשוב עבור נינטנדו ויהיה מעניין לראות איך הם יסתדרו בלעדיו.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יולי 2015, 14:38

אה מצחיק, פספסתי את זה. סורי :)
כן, אני מסכים שהמגמה תמשיך אבל עדין יש מקום לקונסולה של נינטנדו, פשוט הקז'ואלים יותר יוותרו. אז אני לא בטוח שהירידה תהיה שוב בחצי, מ75 מליון לאזור 30-35. בסופו של דבר יש שכבה של אנשים שממש אוהבים את המשחקים של הניידות של נינטנדו ובנוסף את הקהל היפני שבחיים לא יוותר על הקונסולה הניידת של נינטנדו. אז כנראה שיש איזו רצפה, אולי היא 20 מליון, אולי 30 ואולי 50, שבא נינטנדו תשאר. לדעתי לפחות.
We're just normal men. We're just innocent men

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 30 יולי 2015, 12:13

תגידו רגע, יצרניות הקונסולות רואות רווח מסוים ממכירות משחקים של חברות צד ג' (על הקונסולה שלהן כמובן)?
אני שואל כי הדיבור הוא תמיד על כך שהרווח האמיתי מגיע לסוני\מייקרוסופט דרך מכירות משחקים ולא ממכירות חומרה. במידה והן תולות את יהבן באופן בלעדי על מכירות משחקי צד א', שבאופן טבעי מוכרים בכמויות קטנות משמעותית (למשל משחקי GOW מכרו סביב ה-4 מיליון יחידות, כ"א) ובתוספת עלויות הפיתוח המטורפות שרק עולות עם השנים, איך בדיוק העסק יכול להישאר רווחי מאוד?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 30 יולי 2015, 12:21

התנין כתב:תגידו רגע, יצרניות הקונסולות רואות רווח מסוים ממכירות משחקים של חברות צד ג' (על הקונסולה שלהן כמובן)?
אני שואל כי הדיבור הוא תמיד על כך שהרווח האמיתי מגיע לסוני\מייקרוסופט דרך מכירות משחקים ולא ממכירות חומרה. במידה והן תולות את יהבן באופן בלעדי על מכירות משחקי צד א', שבאופן טבעי מוכרים בכמויות קטנות משמעותית (למשל משחקי GOW מכרו סביב ה-4 מיליון יחידות, כ"א) ובתוספת עלויות הפיתוח המטורפות שרק עולות עם השנים, איך בדיוק העסק יכול להישאר רווחי מאוד?


כן. מכל עותק של משחק שנמכר, חלק מגיע ישירות ליצרנית הקונסולה. זה תנאי לפיתוח עבור הקונסולה. אני לא יודע כמה זה מדויק (נתון ישן), אבל זה בערך 10$ מכל משחק של 60$.
תמונה

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 30 יולי 2015, 12:33

Nucleus_Dawn כתב:כן. מכל עותק של משחק שנמכר, חלק מגיע ישירות ליצרנית הקונסולה. זה תנאי לפיתוח עבור הקונסולה. אני לא יודע כמה זה מדויק (נתון ישן), אבל זה בערך 10$ מכל משחק של 60$.

אתה בטוח שיצרנית הקונסולה בכלל יכולה להציב תנאים לצורך פיתוח על הקונסולה שלה? הרי אטארי ניסתה בכל מאודה למנוע פיתוח משחקים של חברות צד ג' לקונסולה שלה בשנות ה-80 (מסיבותיה השונות), ולאחר קרב משפטי ארוך קבע ביהמ"ש כי זכותן של החברות לפתח משחקים לכל פלטפורמה.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 30 יולי 2015, 13:02

התנין כתב:
Nucleus_Dawn כתב:כן. מכל עותק של משחק שנמכר, חלק מגיע ישירות ליצרנית הקונסולה. זה תנאי לפיתוח עבור הקונסולה. אני לא יודע כמה זה מדויק (נתון ישן), אבל זה בערך 10$ מכל משחק של 60$.

אתה בטוח שיצרנית הקונסולה בכלל יכולה להציב תנאים לצורך פיתוח על הקונסולה שלה? הרי אטארי ניסתה בכל מאודה למנוע פיתוח משחקים של חברות צד ג' לקונסולה שלה בשנות ה-80 (מסיבותיה השונות), ולאחר קרב משפטי ארוך קבע ביהמ"ש כי זכותן של החברות לפתח משחקים לכל פלטפורמה.


כן. הן יכולות.
לדוגמא, המותג PS4 שייך לסוני. אתה רוצה לשים אותו על קופסאת המשחק שלך? שלם חלק מכל מכירה לסוני. אתה רוצה למכור אותו דרך החנות של סוני באופן דיגיטלי? שלם חלק מכל מכירה לסוני.
אני מניח שזה גם תנאי בקנייה של גירסאת מפתחים של PS, או ONE, או כל קונסולה אחרת. סוני, או מייקרוסופט יכולים גם להגיד "לא. אני לא רוצה שתפתחו את המשחק הזה עבור הקונסולה שלי". נינטנדו ניצלה את זה במשך שנים, למשל, כדי למנוע ממשחקים אלימים מידי מלהופיע על הקונסולה שלהם, כדי לנסות למנוע פגיעה בחזות המשפחתית שלהם.

אני לא יודע מה היה עם אטארי, אבל קונסולות היו מאז ומתמיד גן סגור. ליצרנית יש ווטו. מהסיבה הזאת, אף אחד לא יכול לפתח ולשווק משחק פורנוגרפי לקונסולות. לא בלי פריצה, בכל אופן.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24170
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2015, 13:17

נשמע שבית המשפט טעה בעניין אטארי, אם זה מה שהיה... כמו שקורה הרבה פעמים בנושאים טכנולוגיים חדישים, שאין לבתי המשפט באמת מושג בהם.
די בדומה למה שהיה עם מיקרוסופט ו-נטפליקס.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 30 יולי 2015, 13:30

Laskin כתב:נשמע שבית המשפט טעה בעניין אטארי, אם זה מה שהיה... כמו שקורה הרבה פעמים בנושאים טכנולוגיים חדישים, שאין לבתי המשפט באמת מושג בהם.
די בדומה למה שהיה עם מיקרוסופט ו-נטפליקס.


או שהמצב היה שונה. אולי בשביל לפתח לאטארי לא היית צריך שום דבר חוץ ממחשב ואיזה מכשיר שמעביר מידע לcartridge. אני בטוח שלמרות ההחלטה הזאת, אף חברה לא יכלה לשים את הלוגו של אטארי על הקופסא של המשחק שלה, למשל.
היום זה לא מספיק, כי היצרניות הכניסו מגבלות טכניות בכוונה תחילה, כדי שתהייה להן שליטה. כמו שכל אחד יכול לפתח אפליקציה לiOS, אבל הדרך היחידה להתקין אחת על מכשיר לא פרוץ, זה דרך חנות האפליקציות שאפל מחליטה מה נכנס אליה ומה לא.
תמונה

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 30 יולי 2015, 13:34

המידע לגביי אטארי נלקח מהסרטון הזה:

https://www.youtube.com/watch?v=SWGoTgGGW_o

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2015, 14:00

חברות משחקים לוקחות נתח של כמה אחוזים טובים מכל הכנסה של משחק, אם אני זוכר נכון היה פעם דיווח בתקופה של הN64 שסוני לקחה רק 14% כשנינטנדו הייתה גרגרנית עם 19% אז זאת הייתה עוד סיבה שצד ג' העדיפו את סוני.

הגרף הידוע הכללי הולך ככה:
תמונה

כמו שאתה רואה החלוקה היא:
- 15$ לחנות, גיימסטופ או אמזון
- 4$ עלויות הפצה, משלוח או אחסון וכדומה
- 7$ הולך לבעלת הפלטפורמה, כלומר נינטנדו או סוני או מיקרוסופט. כמו שאתה רואה זה בערך 12%
- 27$ הולכים למפיצה עצמה, כלומר לEA או למי שעשה את המשחק
- 7$ הולכים להחזרים. זה סעיף קצת יותר אמורפי שמדבר על בעיות הפצה פיזית. לדוגמה נניח ובת'זדה מוכרת לגיימסטופ מליון עותקים של FO4 (וכמובן מכריזה "היי, שלחנו מליון עותקים לחנויות!" עם דגש על המילה Shipped), זה אומר שלפני שFO4 יצא בכלל בת'זדה שכנעה את גיימסטופ שהיא ממש צריכה מליון עותקים של FO4 ביום הראשון כי המשחק ימכור מצויין. אז עובר השיגור, עובר שבוע, עוברים שבועיים ומה לעשות, FO4 לא הצליח למכור את המליון עותקים אלה רק 500,000. גיימסטופ נתקעים עם המון עותקים של המשחק ומקבלים עצבים על בת'זדה ששכנעה אותם לקנות כל כך הרבה. בשלב הזה גיימסטופ ובת'זדה יגיעו להסכם שבת'זדה קונה מגיימסטופ את ה500,000 העותקים המיותרים בחזרה במחיר מסויים. זה ה7$, ההחזרים והסכמים שונים בין המפיצה לחנויות שקושרים לעודפים.

אז כמו שאתה רואה, הבעלות פלטפורמה לוקחות בערך 12% היום. אבל במשחקים דיגיטלים הן לוקחות 30%, כל חנות דיגיטלית היום לוקחת 30% מההכנסות על משחקים דיגיטלים. סטים, PSN, LIVE, אוריג'ן... כולם. אולי הם לוקחים נתח גדול פי 2.5 אבל למפיצות זה ממש שווה כי ה7$ החזרים נעלמים, ה4$ להפצה נעלם וה15$ לגיימסטופ גם נעלם. כלומר במקום להכניס 27$ מעותק הם יכניסו 42$ מעותק.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24170
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2015, 14:08

לפי זה - כמה WB שילמו על מליוני העותקים של גירסת המחשב של באטמן, שנשלחו לחנויות? צריך גם להחשיב משלוח חזרה וזה... אז להוסיף עוד טיפה :D

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 30 יולי 2015, 14:10

לפי התמונה הנתונים לקוחים מONLIVE... לא צריך לקחת את זה כמשהו סופי.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2015, 14:35

swiss-the-engine כתב:לפי התמונה הנתונים לקוחים מONLIVE... לא צריך לקחת את זה כמשהו סופי.

יש נתונים ממש זהים שנלקחו ממקורות שונים כמו למשל מייקל פכטור שאמר בדיוק את אותם מספרים לפני המון זמן. זה סוג של קונצנזוס בתעשיה. בכל מקרה לפחות המספר של הנתח של הבעלות פלטפורמה הוא עובדה ולא שיעור למקרה ואתה לא רוצה לקנות את המספרים האלה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 30 יולי 2015, 14:46

לא שאני לא קונה... זכור לי גם בזמנו (תאכלס כמה פעמים) שנעשה הדיון על כך הבאנו לא מעט נתונים ממקומות שונים וזאת אכן המסקנה שעלתה מהם פחות או יותר. סתם אמרתי שבכל זאת... זאת חברה עם אינטרס מסויים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 30 יולי 2015, 14:49

DrKeo כתב:חברות משחקים לוקחות נתח של כמה אחוזים טובים מכל הכנסה של משחק, אם אני זוכר נכון היה פעם דיווח בתקופה של הN64 שסוני לקחה רק 14% כשנינטנדו הייתה גרגרנית עם 19% אז זאת הייתה עוד סיבה שצד ג' העדיפו את סוני.

הגרף הידוע הכללי הולך ככה:
תמונה

כמו שאתה רואה החלוקה היא:
- 15$ לחנות, גיימסטופ או אמזון
- 4$ עלויות הפצה, משלוח או אחסון וכדומה
- 7$ הולך לבעלת הפלטפורמה, כלומר נינטנדו או סוני או מיקרוסופט. כמו שאתה רואה זה בערך 12%
- 27$ הולכים למפיצה עצמה, כלומר לEA או למי שעשה את המשחק
- 7$ הולכים להחזרים. זה סעיף קצת יותר אמורפי שמדבר על בעיות הפצה פיזית. לדוגמה נניח ובת'זדה מוכרת לגיימסטופ מליון עותקים של FO4 (וכמובן מכריזה "היי, שלחנו מליון עותקים לחנויות!" עם דגש על המילה Shipped), זה אומר שלפני שFO4 יצא בכלל בת'זדה שכנעה את גיימסטופ שהיא ממש צריכה מליון עותקים של FO4 ביום הראשון כי המשחק ימכור מצויין. אז עובר השיגור, עובר שבוע, עוברים שבועיים ומה לעשות, FO4 לא הצליח למכור את המליון עותקים אלה רק 500,000. גיימסטופ נתקעים עם המון עותקים של המשחק ומקבלים עצבים על בת'זדה ששכנעה אותם לקנות כל כך הרבה. בשלב הזה גיימסטופ ובת'זדה יגיעו להסכם שבת'זדה קונה מגיימסטופ את ה500,000 העותקים המיותרים בחזרה במחיר מסויים. זה ה7$, ההחזרים והסכמים שונים בין המפיצה לחנויות שקושרים לעודפים.

אז כמו שאתה רואה, הבעלות פלטפורמה לוקחות בערך 12% היום. אבל במשחקים דיגיטלים הן לוקחות 30%, כל חנות דיגיטלית היום לוקחת 30% מההכנסות על משחקים דיגיטלים. סטים, PSN, LIVE, אוריג'ן... כולם. אולי הם לוקחים נתח גדול פי 2.5 אבל למפיצות זה ממש שווה כי ה7$ החזרים נעלמים, ה4$ להפצה נעלם וה15$ לגיימסטופ גם נעלם. כלומר במקום להכניס 27$ מעותק הם יכניסו 42$ מעותק.


תודה על הפירוט.
אגב, מפתיע שהחברות מוכרות את המשחקים לחנויות. חשבתי שמדובר בעסקאות קונסיגנציה (שימור בעלות).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2015, 14:51

כן, זה עובד בשיטת ריטייל הקלאסית. בכל מקרה זה ילך לעולמו עם הזמן כשההפצה הדיגיטלית תהיה יותר גדולה.

סוויס, אתה לגמרי צודק פשוט במקרה הזה ספציפית נראה שONLIVE פשוט הביאו את הנתונים הקלאסים ולא עיוותו יותר מדי :)
We're just normal men. We're just innocent men

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 30 יולי 2015, 14:58

עכשיו כשאני חושב על זה, זה די ביזיון שלמרות שהפצה דיגיטלית מוזילה כ"כ הרבה עלויות זה לא מתבטא במחיר לצרכן, שעדיין דומה למחיר של עותק פיזי.

Laskin
Elder
הודעות: 24170
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2015, 15:16

זה מתבטא במבצעים, ועוד איך... שלא נדבר על כך שלא כל המשחקים בכלל מגיעים לריטייל.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 30 יולי 2015, 15:17

מצד שני משחקי וידאו לא עלו במחיר כבר איזה עשור (אם לא קצת יותר) אז מעשית גם ככה חברות משחקים/ריטייל/מחזיקי פלטפורמה ספגו את העליות בעלות פיתוח משחקים ואפילו חשוב מזה את האינפלציה של הדולר.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42057
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2015, 15:24

ואני רק אזכיר שמשחקי N64 עלו לי 70$ עד 90$ בשנות ה90 בגלל עלויות של הקלטות ואז הערך של כל דולר היה גבוה יותר מהיום. הפס1 עשתה איזו ירידת מחיר מאוד חדה ל50$ ומשם זה נשאר עד הדור הקודם עם 60$. אנחנו צריכים להגיד תודה שזה נשאר 60$ בדור הזה, כנראה בזכות הדיגיטלית. דור הבא כנראה שזה עדין ישאר 60$ כי הדיגיטלי יהיה אפילו חזק יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 30 יולי 2015, 15:39

DrKeo כתב:ואני רק אזכיר שמשחקי N64 עלו לי 70$ עד 90$ בשנות ה90 בגלל עלויות של הקלטות ואז הערך של כל דולר היה גבוה יותר מהיום. הפס1 עשתה איזו ירידת מחיר מאוד חדה ל50$ ומשם זה נשאר עד הדור הקודם עם 60$.

מטורף.
האמת שתקופה הזו היה לי מגאסון (שרק לפני שנה גיליתי שזה חיקוי) עם קלטת שהיו בה כמה משחקים :mrgreen:. כך שהפרט הנ"ל לא כזה טריוויאלי עבורי :)

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 02 אוגוסט 2015, 17:25

התנין כתב:
DrKeo כתב:ואני רק אזכיר שמשחקי N64 עלו לי 70$ עד 90$ בשנות ה90 בגלל עלויות של הקלטות ואז הערך של כל דולר היה גבוה יותר מהיום. הפס1 עשתה איזו ירידת מחיר מאוד חדה ל50$ ומשם זה נשאר עד הדור הקודם עם 60$.

מטורף.
האמת שתקופה הזו היה לי מגאסון (שרק לפני שנה גיליתי שזה חיקוי) עם קלטת שהיו בה כמה משחקים :mrgreen:. כך שהפרט הנ"ל לא כזה טריוויאלי עבורי :)



הזיופי NES היו בדרך החוצה ברוב העולם בתקופת הPS1 ,ברגע שהצליחו לפרוץ אותה
בהתחלה לקנות צורב היה אולי יקר ,לצרכן רגיל ,אבל הרבה חנויות בעולם כולל ישראל ,התחילו למכור PS1 פרוץ
והרבה גם משחקים פרוצים

זה היתה ההתחלה של מישחקים צרובים ,בעיקף המוני
נכון שמשחקי NES ופאמיקום ,הופצו בכמויות במגאסון וזיופי NES אחרים ,אבל אז היה צריך את הקונסולה המזויפת להריץ משחקים כאלו

בPS1 ,הקונסולה היתה מקורית ,עם איכות בניה של קונסולה מקורית ,והיה צריך רק ציפ ומשחקים צרובים

אני זוכר שיצא לי לעבוד בחנות שהרוב המוחץ של הPS1 שמכרנו היה פרוץ ,למעשה הגיעה ככה לחנות ,ומי שרצה לא ,היה צריך להזמין לא פרוץ
באותה התקופה יצא הPS2 ,ומכרנו רק אחד בודד כזה ,כי הוא לא היה פרוץ (ישראל מה לעשות )


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים