Death_119 כתב:swym כתב:המספרים של GTA V מתייחסים למכירות של 11.21 מיליון יחידות בפועל, וגם להכנסות של 800 מיליון ביממה הראשונה - ככה שאת השיא שלו פולאאוט לא שבר.
המשמעות של ההכרזה הזו היא כמובן לא שכל ה-12 מליון יחידות נמכרו, אבל שחנויות (שכבר מריחות את הבלאק פריידיי מעבר לפינה) נערכות לזה שהמלאי שלהן כבר עכשיו מתדלדל ולכן מזמינות עוד מראש. להערכתי זה פשוט אומר שמתוך ה-12 מליון יחידות שנשלחו (ואני לא יודע איך עותקים דיגיטליים מחושבים בשקלול) יש סיכוי לא רע שהמשחק עומד על 10 מליון עותקים בפועל, ולא על נניח 6 מליון מכירות ועוד 6 מליון ששוכבים במחסנים.
לגבי הכי מוכר: המספרים של סאן אנדראס נכון ל-2011 (27.5 מליון) נמצאים מעל המספרים של נינטנדוגס נכון ל2015 (24 מליון לכל הגרסאות השונות יחד), ככה שבטח עם היציאה מחדש למובייל הוא בוודאות משחק הסינגל פלייר הכי נמכר כיום (והאמת היא שאני גם לא אתפלא אם סקיירים כבר עקף את נינטנדוגס בשנתיים ומשהו שעברו מאז שהצהירו שהם חצו את קו ה-20 מליון יחידות).
מריו וטטריס לעומת זאת היו משחקי pack-in כברירת מחדל לנינטנדו ולגיימבוי ככה שלא יכולת להמנע מהם, אז (אפילו אם נניח בצד את אלמנט המולטיפלייר המאד מוגבל שכן היה קיים בהם) עדיין המספרים שלהם לא מייצגים מכירות אלא בעיקר tie-ins. לא ברור לי למה אתה חושב ש"צריך פילטר" בשביל לדבר על משחקי סינגל פלייר בלבד - זה הגיוני בדיוק כמו למדוד ביצועים של משחקי מולטיפלייר בלבד כי זה מעניין אותנו לבדוק את זה.
והנה כמה תזכורות למה חשוב לעשות את הפילטר הזה ולדבר על המצב היום:
Consumers don't want single-player games, says Harrison (שנת 2008)
http://www.gamesindustry.biz/articles/s ... l-harrison
EA: Single-Player Games Are ‘Finished’ (שנת 2010)
http://www.wired.com/2010/12/ea-single-player/
Single-player games will be dead in three years, says industry analyst (שנת 2011)
http://www.engadget.com/2011/08/17/sing ... ndustry-a/
WoW designer: Single player games are dying (שנת 2012)
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... -are-dying
הייתי רוצה נניח לטעון שגם MGS V מוכיח כמה הטענות האלו לא נכונות וכמה משחקי סינגל פלייר מצליחים היום - אבל בגלל שיש לו אלמנט מולטיפלייר (ולא משנה כמה שולי ו/או tacked-on הוא יהיה) אנחנו לא יכולים באמת לעשות הפרדה מוחלטת ולהוכיח שכל התחזיות האלו התבדו כי תמיד יהיה מישהו שיטען שMGS מכר כ"חבילה" שמציעה גם וגם.
למזלנו, מספיק להתמקד ב-The Witcher 3 כמשחק סינגל פלייר בלבד ששבר את שיאי המכירות ל-2015. אחריו Arkham Knight כמשחק סינגל פלייר בלבד שבר שוב את שיאי המכירות. ועכשיו Fallout 4 כמשחק סינגל פלייר בלבד עם מכירות שכנראה משתוות לשניהם יחד. וגם טומב ריידר מוכיח כמה טוב... אוקי רגע, שכח מטומב ריידר.![]()
כל אלו מוכיחים לנו כמה הטענות על "מות הסינגל פלייר" היו קשקוש מוחלט ושמשחקי סינגל פלייר בלבד עדיין יכולים לשבור שיאי מכירות.
אגב טומב ריידר: מישהו זוכר את תאריך היציאה העגום של Alan Wake בצל של Red Dead Redemption איש שם ב-2010? הייתי רוצה להאמין שTomb Raider הוא פרנצייז קצת יותר חזק מAlan Wake, אבל עם ההצלחה הפנומנלית של Fallout 4 שהושק במקביל זה מרגיש לי כמו חזרה על אותו הסיפור בדיוק.
(מצד שני, לטומב ריידר יש עוד סיכוי זעיר לריבאונד בזכות תקופת החגים שמתקרבת: למיקרוסופט לא יצא אף קילר-אפ אמיתי העונה, אבל בין היילו 5 לטומב ריידר לפורצה 5 היא מציעה תמהיל טוב של משחקים אקסלוסיביים שאפשר לבאנדל)
בדיוק שמעתי היום את IGN מדברים על זה שהם היו צריכים לעשות החלפות עם פורצה 6 שיצא בתקופה שלא היה כלום, ואז הם נזכרו ששבוע קודם יצא MGS 5 ובסוף אוקטובר יצא היילו, ככה שלא היה באמת תקופה טובה להוציא את המשחק, רק יוני-יולי (בטח לאור הפלופ של באטמן), אבל זה כבר פוגע בהאם המשחק היה באמת מוכן אז.
מה רע באוגוסט?
ומאיפה הבאת את זה שבאטמן פלופ, אם כבר זה נכון כלפי היילו בדיעבד שלא איים על טומב ריידר, באטמן מוכר סבבה לגמרי.
והיה עדיף לשגר אותו גם לצד מגס5, המשחק לא כזה מפלצת שיאכל מכירות של כל מה שמשוגר מסביב, האופציה הכי גרועה שאפשר לבחור זה באותו היום של פולאאוט 4, בין קוד לבאטלפרונט, כל אופציה אחרת שאתה יכול לחשוב עליה עדיפה מזו.
