נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 10:52

ב48 שעות ש FEZ היה בהנחה בסטים, המשחק מכר 105,000 עותקים. ב24שעות הראשונות של המבצע המשחק הספיק למכור יותר עותקים מאשר החודשיים וחצי מאז שחרורו. בכל 48שעות המשחק מכר יותר מהחודש הראשון שלו ב XBLA. ב24שעות הראשונות המכירות גדלו ב18573%.

תמונה

המשחק מכר ב48שעות יותר ממחצית העותקים שהמשחק מכר בשנה מלאה ב XBLA.

עכשיו סווים יבוא ויגיד 'אבל אבל 50% הנחה' כאילו הרווחים שנעשו בזמן המבצע הזו לא מגמדים את הרווחים שנעשו שבועות וחודשים לפני המבצע במחיר מלא. עכשיו סווים שוב ינסה לטעון שעדיף למכור פחות עותקים במחיר מלא ולעשות פחות כסף רק כדי לא לשאת את ה'בושה' שהמשחק היה בסייל. עכשיו סווים ינסה לעשות חישובי רווח כאשר כפי שאנחנו רואים מבחינת כמות עותקים שנמכרו גרסת המחשב בשני חודשים וחצי יחסית קרובה למה שגרסת ה XBLA עשתה בשנה שלמה. אם זה לא כך עכשיו, אז תנו עוד חודשיים-שלושה ולבטח גם מבחינת רווחים גרסת הפיסי תסגור את גרסת ה XBLA עם הפור שנה שלה.

ולחשוב איך זה היה נראה אם פיש לא היה שוגה במילותיו ומרחיק אנשים מקניית המשחק. ולחשוב איך זה היה נראה אם גרסת המחשב הייתה יוצאת ביחד לגרסת ה XBLA כך שהיית נהנת מההייפ והפרסום שהמשחק זכה לו בעת השיגור. ולחשוב איך זה היה נראה אם למשחק היו מתווספים טריידינג קארדס ביחד עם המבצע!

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 11:26

אתה לדעתי טועה... אנחנו כבר כמה שנים... נגיד שנתיים, שיש לדעתי המון אנשים שרואים משחק באקס בוקס ואומרים לעצמם "חפיף, זה יגיע לסטים עוד שנה וגם יבוא צ'יק צ'ק עם מבצע" ככה שהשנה שלו בXBLA רק תרמה להייפ, אני לא חושב שההתבטאויות שלו פגעו בוא כי האינטרנט כבר זמן מה אוהב לשנוא את מיק' ככה ששבכי של אינדי על הוצאה של עשרות אלפי דולרים בשביל סרטיפיקציה הוא משהו שהאינטרנט AT LARGE תומך בוא.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 11:45

אני מתכוון להתבטאויות שלו על המחשב שמדובר במכשיר spreadsheet ולא מיועד למשחקים ודברים אחרים שאמר בנושא.

אגב, אנטיצ'אמבר חצה את קו 250,000 העותקים בפחות מחצי שנה:
https://twitter.com/Demruth/status/355989077646000129

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 12:16

Kazz כתב:אני מתכוון להתבטאויות שלו על המחשב שמדובר במכשיר spreadsheet ולא מיועד למשחקים ודברים אחרים שאמר בנושא.

אגב, אנטיצ'אמבר חצה את קו 250,000 העותקים בפחות מחצי שנה:
https://twitter.com/Demruth/status/355989077646000129

מי זוכר את זה בכלל? תעשה טובה... מש יעשו עליו עליהום כל שחקני המחשב :roll: עכשיו אתה לא טועה... אתה פשוט מדבר שטויות.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 12:25

זה בטח לא עזר. יש אנשים שלא קנו בגלל האמירות שלו (החל מתגובתו על המשחקים היפניים). להסיר ספק: זה שגרסת המחשב יצאה 13 חודשים אחרי פגעה בפוטנציאל המכירות הרבה יותר מאשר האמירות שלו.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 12:34

Kazz כתב:זה בטח לא עזר. יש אנשים שלא קנו בגלל האמירות שלו (החל מתגובתו על המשחקים היפניים). להסיר ספק: זה שגרסת המחשב יצאה 13 חודשים אחרי פגעה בפוטנציאל המכירות הרבה יותר מאשר האמירות שלו.

למה זאת המסקנה שלך? היה פה איזה קמפיין פרסומי? זה משחק שהפרסום שלו זה פה לאוזן ופריוויואים באתרי גיימינג. אם כבר אז תגיד שהמכירות שלו בXBLA נפגעו כי לקח לו 4 (5?) שנים להוציא את המשחק מהרגע שהוא כבר הוצג בIGF.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 13:09

כי מן הסתם זה עדיף לשחרר את המשחק שלך באותו יום כדי שכל הגרסאות יהנו מההייפ ומהבאז ומהביקורות המשבחות ומהפרסום חינם שכל הדברים האלה מביאים. כשאתה מוציא פורט 13חודשים אחרים אז אין לך שום מומנטום וצפייה שכזו וגם אם יש היא לא תשתווה למה שקורה כאשר המשחק יוצא לראשונה וכל התשומת לב שהוא מקבל.

--

תמונה


תמונה

http://gamasutra.com/view/news/196130/M ... allies.php

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 13:20

עדיין לא הסברת למה זה לא נכון לגבי עצם הפרסום של המשחק מהנצחון הראשון שלו בIGF עד יציאת המשחק משהו כמו 4-5 שנים לאחר מכן. למקרה שאתה אולי לא זוכר כי לא עקבת אז גם שנה לפני שהוא יצא והיה לו כביכול תאריך יעד אני זוכר הרבה אנשים בטוויטר שחפרו על כמה שזה מוגזם ואותו סגנון של הודעות גם היו חודש לפני היציאה האמיתית של המשחק.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 13:21

עדיין לא הסברת למה זה לא נכון לגבי עצם הפרסום של המשחק מהנצחון הראשון שלו בIGF עד יציאת המשחק משהו כמו 4-5 שנים לאחר מכן. למקרה שאתה אולי לא זוכר כי לא עקבת אז גם שנה לפני שהוא יצא והיה לו כביכול תאריך יעד אני זוכר הרבה אנשים בטוויטר שחפרו על כמה שזה מוגזם ואותו סגנון של הודעות גם היו חודש לפני היציאה האמיתית של המשחק.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 13:30

אתה באמת משווה את הפרסום ותשומת לב שמשחק מקבל מהתחלת תהליך הפיתוח לבין זה כשקובעים תאריך יציאה רשמי והביקורות מתחילות להתפרסם ושקמפיין הפרסומי של המפיצה נמצא בשיאו? זה בכלל לא באותו סקאלה של להוציא פורט שנה אחרי ובלי כל ההמולה התקשורתית שליוותה את ההוצאה המקורית.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 15 יולי 2013, 13:54

swiss-the-engine כתב:אתה לדעתי טועה... אנחנו כבר כמה שנים... נגיד שנתיים, שיש לדעתי המון אנשים שרואים משחק באקס בוקס ואומרים לעצמם "חפיף, זה יגיע לסטים עוד שנה וגם יבוא צ'יק צ'ק עם מבצע" ככה שהשנה שלו בXBLA רק תרמה להייפ, אני לא חושב שההתבטאויות שלו פגעו בוא כי האינטרנט כבר זמן מה אוהב לשנוא את מיק' ככה ששבכי של אינדי על הוצאה של עשרות אלפי דולרים בשביל סרטיפיקציה הוא משהו שהאינטרנט AT LARGE תומך בוא.


אחרי שעזבתי את המשחק ב360, בגלל כל הבעיות הטכניות, תכננתי לקנות אותו לPC (אחרי ההכרזה) ולהתחיל אותו שוב.
אחרי שנחשפתי יותר ויותר לבן אדם שמאחורי המשחק ואחרי שהוא החליט להתייחס אליי, בתור לקוח, כאילו לא אכפת לו בכלל מה קיבלתי אחרי ששילמתי לו, החלטתי לוותר.

זה שאני שיניתי את דעתי בנושא, לא אומר שעוד הרבה אנשים עשו את זה, אבל זו אפשרות.

בנוגע להצלחה העצומה של FEZ, במבצע הנוכחי - מגניב לגמרי. המשחק מצוין, אז זה מגיע לו וזה שיותר אנשים יזכו לשחק בו, זה גם נהדר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 14:08

Kazz כתב:אתה באמת משווה את הפרסום ותשומת לב שמשחק מקבל מהתחלת תהליך הפיתוח לבין זה כשקובעים תאריך יציאה רשמי והביקורות מתחילות להתפרסם ושקמפיין הפרסומי של המפיצה נמצא בשיאו? זה בכלל לא באותו סקאלה של להוציא פורט שנה אחרי ובלי כל ההמולה התקשורתית שליוותה את ההוצאה המקורית.

אבל על איזה קמפיין פרסומי אתה מדבר תגיד לי?

שחר ברור שיתכן ועוד אנשים פעלו כמוך... כפי שאתה שם לב אבל מהדיונים הסוערים שהיו לנו פה על הDRM של האקס בוקס לא נראה לי שאתה ממוצע אינטרנטי.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 15 יולי 2013, 14:39

swiss-the-engine כתב:אבל על איזה קמפיין פרסומי אתה מדבר תגיד לי?

שחר ברור שיתכן ועוד אנשים פעלו כמוך... כפי שאתה שם לב אבל מהדיונים הסוערים שהיו לנו פה על הDRM של האקס בוקס לא נראה לי שאתה ממוצע אינטרנטי.


ממוצע אינטרנטי רלוונטי למציאות באופן מאוד מאוד זניח, כך שכמה שאני ממוצע אינטרנטי או לא, לא באמת משנה.
בגלל זה אין לנו סיבה לחשוב שהבכיינים הרועשים באינטרנט, הם איזשהו רוב צרכני. בדיוק כמו שאין סיבה לחשוב שזה שאני החלטתי לא להיות לקוח שלו, אחרי שהוא אמר לי ללכת לעאזל, לא אומר שגם אחרים עשו את אותו הדבר.
זו אפשרות, שאין לה סימוכין. בדיוק כמו האפשרות ההפוכה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 15:17

אז אתה לא מבין את הכוונה שלי... THE PUBLIC AT LARGE לא מעניין לו את התחת מה הוא אמר או לא אמר... האינטרנט הבכייני אוהב לכעוס על "תאגידים" ולאהוב את ה"יוצרים"... כמה שהיוצרים יותר קטנים ככה אוהבים אותם יותר.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 15 יולי 2013, 16:51

swiss-the-engine כתב:אז אתה לא מבין את הכוונה שלי... THE PUBLIC AT LARGE לא מעניין לו את התחת מה הוא אמר או לא אמר... האינטרנט הבכייני אוהב לכעוס על "תאגידים" ולאהוב את ה"יוצרים"... כמה שהיוצרים יותר קטנים ככה אוהבים אותם יותר.


מה שאתה אומר נכון, בתיאוריה, אבל אני חושב שדווקא במקרה של יוצרים קטנים בתעשייה, החשיפה של הציבור הרחב ממש קטנה. דווקא מפתחים עצמאיים כאלה תלויים בגרעין הקשה של השחקנים, שיקנו את המשחקים שלהם, כי להם אין שלטי חוצות במרכז ניו יורק והם לא מציגים את המשחקים שלהם אצל ג'ימי פאלון.
מי שממש התרגש מFEZ במשך 5 שנים ועד שהוא יצא הם אני ואתה ואנשים שבכל יום קוראים חדשות תעשיה ולא שון הסטודנט שמחכה בכל שנה לקנות COD וNFL.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 15 יולי 2013, 16:56

Kazz כתב:1. יש אלטרנטיבות טובות יותר בהרבה אבל הדו"חות שלהן עולים כסף. ממש מפגרות המפיצות והאנליסטים שרוכשות מינוי להם כאשר צ'ארטז מציעה מידע מדוייק בחינם! הא הא! אז זהו שלא. מה אתה מביא לי עיתונאים? איך זה מוסיף אמינות למספרים של האתר הזה? זה לא. זה מוסיף לבדיחה של כל אמצעי תקשורת שמשתמש במספרים האלה, כפי שכלי תקשורת מציגים משחקים וטוענים שמדובר בצילום אמיתי. מתי ראית מפיצה שהשתמש ה בצ'ארטז. מתי ראית מפתח מצטט את צ'ארטז? איך זה שכל המספרים שהמפיצות והאנליסטים מצטטות הם של NPD GFK ומדייה קרייט אבל לא של VGCHARTZ. אני אתן לך לענות לבד על התהייה. אני זוכר פעם שSE ציטטו אותם באחד המסמכים וכולם הסתלבטו עליהם בגלל זה.

2. כן ברור. ניגוד אינטרסים. בדיוק כמו שהם מפרסמים מידע מNPD ואחרים ועם זה אין להם בעיה להציג נתונים של 'מתחרים'. צ'ארטז לא שינו דבר ועדיין אין מושג מאיפה הם מנפיצים אותם ואיזה מספר מבוסס על איזה נתון. אבל ברור, VGCHARTZ כל כך טוב שכל התעשייה משלמת לחברות אחרות בשביל נתונים. שוב, זה לא בושה להכיר בכך שהולכת שולל ולהספיק לצטט את האתר. גדולים ממך נפלו בפח.

3. כן, בהשוואה למשחקים הדומים מ2011 וקודמיה. ולא, אתה תעשה את ההשוואה. כי לי נמאס לעשות את העבודה. ברור שיש לי את הנתונים והם מוצעים לכל אחד בכתבות בגמסוטרה. הניתוח לידרבוארדס מדוייק כאשר הלידרבוארד עצמו מדוייק. כמה פעמים צריך להגיד את זה? הסתכלת בכלל על אחד הטורים שלו? משחקים שהלידרבוארדס לא מאפשר להגיד שום דבר בבטחון כמה עותקים נמכרו אז הוא לא מציין כלום. משחקים שהוא לא דייק בהם יש מישהו שיעמיד אותו על טעותו כמו במקרה של מיקרוסופט עם AW. אבל הפלא ופלא, כל המספרים שהוא מציג תואמים בול את המכירות. הטור הראה שסטייט אוף דיקיי מכר יותר מחצי מיליון, ראינו הודעת עיתונות כמה ימים אחרי ששוב מאשרת זאת. אם המספרים היו רחוקים מהמציאות מישהו מהמפתחת היה דואג לתקן אותו.

4. לא צריך להביא קישור. תמצא לבד. לא צריך להאכיל בכפית. אליילי שמועה אחת התבררה לא כנכונה. הגיע הזמן להשחיר כל אתר אי פעם ולא לשים לב לשמועות אחרות שהם מפרסמים למרות שרבות מהן מתבררות כנכונות. אותו דבר עם CBOAT. אם אתה מוחק מקור בגלל שמשחק אחד לא הופיע אז סבבה לך למרות שזה חסר פרופורציה כשאנחנו יודעים שהחלטות שכאלה מתקבלות באופן סופי שעות ודקות לפני האירוע.

טוני מאמזון העלה מעין הצעה שמפיצות ישלמו למשתמשים בשביל דיוני המשחקים הרשמיים - נושא שכבר שנים הוא בעייתי. והוא עשה את זה ביום הכי גרוע לעיתונות בשנה האחרונה (מקרה ג'ף קילי). אני שמח שאתה עוקב כל כך אחר באנים. אתה מוזמן לפנות לאדמינים של הפורום ולהביע דעתך.

5. לא יודע. הנקודה היא שהיה ריפאנד ולא בגלל טוב הלב של מפתחי WAR Z. אם אתה זוכר מקרים בהם היה קייס לבקשת וקבלת ריפאנד בהיקף גדול ושלא קרה, אתה מוזמן לשתף.

1. האלטרנטיבות לא טובות בהרבה. לכולן יש את אותה בעיה של חוסר יכולות לעקוב אחרי מכירות דיגיטליות שהולכות ותופסות נתח משמעותי יותר.
מפתחים משתמשים בVGC, ואתה מוזמן גם לראות בגמאסוטרה שהצגת מפתחים שמדברים על זה. מפיצות לא צריכות להשתמש בVGC כי יש להן כבר נתונים משלהן על המשחקים. שימוש בנתוני NPD הוא בעיקר לצורך Bragging rights של יצרניות הקונסולות: הרי הNPD מבצע מעקב אחרי סקטורים רבים אחרים ובאף מקום אחר לא עוקבים אחריו בכזו פאנאטיות דתית.

2. לא יודע אם שמת לב, אבל גמאסוטרה הפסיקו להציג נתוני NPD דווקא בגלל הסעיף הקודם שהזכרתי. במקביל, נתוני NPD לא באמת פוגעים בגמאסוטרה כי מדובר בנתונים חלקיים ביותר שאף אחד לא יכול לעשות בהם שימוש אמיתי במידה והוא רוצה לתכנן קמפיין שיווק למשחק שלו.

3. אתה זה שהעלה כאן מלכתחילה את הטענה ש-2012 היתה פחות טובה - ככה שאתה זה שצריך לעשות את ההשוואה ולגבות את מה שאתה טוען. אם אתה מעלה טענה ואפילו לא טורח לעשות את המינימום הנדרש בשביל לבדוק אותה אתה לא פחות משקרן. להעלות טענות שקריות שלא מבוססות על כלום זה לא "לעשות את העבודה", ואין להן מקום כאן בפורום.

4. מספרי הלדרבורד הם עדיין רק הערכה אם לא הבנת. הם לא תואמים בול את המכירות אלא בול את מספר השחקנים ששיחקו במשחק בפועל עד לנקודה שבה נתוני הלדרבורד שלהם נשמרים. זה מדהים איך הכשל התפיסתי הזה גורם לך לקבל בפאנאטיות דתית כזו את הנתונים של הלדרבורדס ולהשתמש בטיעוני "היו טורחים לתקן אותו" ו"הנה אנחנו רואים הודעות עיתונות עם מספרים דומים" כשבמקביל אפשר להגיד בדיוק את אותו הדבר על המספרים של VGC. מה לא ברור לך במילה "הערכה"? NPD מעריכים. VGC מעריכים. נתוני הלדרבורד מעריכים.

5. אבל מצאתי לבד דברים גם מהשנה וגם מהשנה שעברה וגם מזו שלפניה, ובכולן הוא טעה בגדול. מה עוד צריך להביא? אתה ממשיך פה בהיגיון הפונדמנטליסטי המעוות של להעלות טענה בלי לגבות אותה -> תעבדו אתם ותוכיחו לי שאני טועה. אם אתה טוען שהוא מדייק לאורך כל כך הרבה שנים, איפה בדיוק כל התחזיות המדויקות שלו?

6. אין קשר בין מקרה ג'ף קילי לבין מה שטוני העלה, והוא הריר גם לא שילם לאף אחד אלא רק פתח דיון תרבותי שבא לשאול מה אנשים חושבים. דיון כזה הוא הרבה יותר לגיטימי מהאשפה היומיומית שנאספתי באתר כמו נאוגף, ורק בגלל שיגעון גדלות של מנהלי הפורום אחד המשתמשים שהכי תרם לפורום שלהם קיבל באן, ואז הם טיפסו על עץ גבוה מידי בשביל לרדת ממנו.

7. שוב, זה אותו מקרה עם מיינקראפט בXBLA. אולי זה לא טוב הלב של המפתחים, אבל זו כן החלטה שרירותית של "בעלי הבית". במקרים של outcry גדול כמעט תמיד יהיה refund רק בגלל שיקולי תדמית.

Klayman כתב:אני שמח שאתה לא מקבל את ההערה הזאת - אבל לא זה מה שאמרתי. לך אחורה ותראה שקראתי לכך חובבנות. בדמו סגור, קטן ומנוהל, שאורכו לא עולה על 10-15 דקות, באג שובר משחק הוא חובבנות. טוב מאוד שהוא הגיע לתערוכה, אבל כמה חבל שהוא בכלל לא טרח לשחק בבילד שהוא הביא.. בסרט רואים את זה במפורש, ממש מספר דקות לתוך המשחק, אנשים נתקעו. מן הסתם שהמשחק בבטא/אלפא/וואטאבר, אבל המינימום שאפשר לעשות, זה לעבור על הבילד כמה פעמים כדי לבדוק שהוא תקין. אם אני הייתי מגיע לתערוכה שבה אתן לאנשים לגעת במשחק שלי בפעם הראשונה, הייתי טוחן את הבילד הזה, שתי וערב. אתה לא?

יצא לך פעם לטחון בילד? יש לך מושג כמה אי אפשר באמת לרמוס באגים כשאתה מפתח גירסה שהיא כל הזמן work in progress? אתה יכול להריץ משהו אלף פעם והוא יעבוד מצויין, ואז בגלל שינוי קוסמטי קטן שבכלל לא קשור למשחק (מערכת ההפעלה החליטה להוריד איזה פאטצ') המשחק פתאום יקרוס לך בלייב על מקרה קצה נדיר.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 15 יולי 2013, 17:39

Kazz כתב:ב48 שעות ש FEZ היה בהנחה בסטים, המשחק מכר 105,000 עותקים. ב24שעות הראשונות של המבצע המשחק הספיק למכור יותר עותקים מאשר החודשיים וחצי מאז שחרורו. בכל 48שעות המשחק מכר יותר מהחודש הראשון שלו ב XBLA. ב24שעות הראשונות המכירות גדלו ב18573%.

תמונה

המשחק מכר ב48שעות יותר ממחצית העותקים שהמשחק מכר בשנה מלאה ב XBLA.

עכשיו סווים יבוא ויגיד 'אבל אבל 50% הנחה' כאילו הרווחים שנעשו בזמן המבצע הזו לא מגמדים את הרווחים שנעשו שבועות וחודשים לפני המבצע במחיר מלא. עכשיו סווים שוב ינסה לטעון שעדיף למכור פחות עותקים במחיר מלא ולעשות פחות כסף רק כדי לא לשאת את ה'בושה' שהמשחק היה בסייל. עכשיו סווים ינסה לעשות חישובי רווח כאשר כפי שאנחנו רואים מבחינת כמות עותקים שנמכרו גרסת המחשב בשני חודשים וחצי יחסית קרובה למה שגרסת ה XBLA עשתה בשנה שלמה. אם זה לא כך עכשיו, אז תנו עוד חודשיים-שלושה ולבטח גם מבחינת רווחים גרסת הפיסי תסגור את גרסת ה XBLA עם הפור שנה שלה.

ולחשוב איך זה היה נראה אם פיש לא היה שוגה במילותיו ומרחיק אנשים מקניית המשחק. ולחשוב איך זה היה נראה אם גרסת המחשב הייתה יוצאת ביחד לגרסת ה XBLA כך שהיית נהנת מההייפ והפרסום שהמשחק זכה לו בעת השיגור. ולחשוב איך זה היה נראה אם למשחק היו מתווספים טריידינג קארדס ביחד עם המבצע!

תגיד לי, באיזה סרט אתה חי? הרי רק לפני בערך עמוד בדיון הזה דיברנו על כך שFEZ הוא בדיוק המקרה שממחיש את הטיפול הגרוע של מיקרוסופט וכמה היה מגיע לו למכור הרבה יותר טוב בשירות. אני טענתי הרי בעצמי בדיוק את זה.

ועדיין, זה תמיד מצליח להצחיק אותי מחדש כשאתה בא ומביא נתונים עם מה שאני אומר תמיד:
הרי אתה מדבר פה על ה"רווחים שנעשו שבועות וחודשים לפני המבצע במחיר מלא". אתה חי בסרט או משהו!? יצא לך בכלל לראות איך נראה הקו של המכירות של המשחק בתמונה שהבאת מחוץ לספייק הגדול בתקופת המבצע? מה שהגרף מראה זה בסך הכל שני פיקים קטנים בהשקה וקצת לפניה (ואגב, לפני ההשקה המשחק גם נמכר בהנחה קלה של 10%). ומהנקודה הזו קיבלנו קו רציף של מוות קליני עד ליום המבצע:
לפי החישוב של 100K ביומיים של מבצע (ונניח 2/3 מתוכם ביום הראשון), יחד עם הנתון על קפיצה של כמעט 20 אלף אחוזים ביום הראשון למבצע - מדובר בעצם במכירות של משהו כמו שלושה עותקים של המשחק ביום בתקופה של כל אותם חודשיים מאז ההשקה ועד לפני המבצע! זה פשוט כלום.

תבין שהספייק הגדול בגרף שלך מציג משהו כמו 100K עותקים, ואז תקלוט כמה קצת המשחק מכר בחודשיים וחצי הראשונים שלו על הPC. לשם השוואה על ה-360 הוא הגיע ל100K עותקים תוך שישה שבועות וכן, זה היה במחיר מלא של 10$ וללא כל מבצע. המבצע הראשון של המשחק באקסבוקס היה בחג המולד ואז הוא הוסיף רק 25K עותקים למכירות שלו, ככה שעדיין רוב העותקים שלו הגיעו בתג מחיר מלא.

חישוב פשוט:
105K * 3.5$ = 367$K (על בסיס 70% הכנסות למפתח)
50K * 6.5$ = 325K (וזו כנראה הערכת יתר, כי לפי הגרף והנתונים המשחק לא התקרב למכור בסטים 50K עותקים עד ליום הסייל עצמו).
סך הכל: 367+325=700K
לעומת זאת על האקסבוקס המכירות של המשחק עד סוף יוני (תקופה מקבילה של חודשיים וחצי):
114K * 7$ = 800K (שוב, על בסיס 70% הכנסות למפתח)

אני יודע שקשה לך כנראה עם טענות שמתבססות על הנתונים באמת, אבל לפי החישוב הפשוט כאן Fez הכניס על הXbox לפוליטרון סכום של 800 אלף דולר, בערך 100 אלף יותר מאשר מה שהוא הצליח להכניס בSteam על פני תקופה דומה, ולמרות שבסטים נמכרו משהו כמו 50% יותר עותקים. אני בהחלט לא טוען שכדאי למכור פחות עותקים ולעשות פחות כסף, אבל מה שאני כן טוען (ומשום מה עדיין לא הצלחת לקלוט למרות כל כך הרבה דוגמאות עבר) זה שכדאי למכור פחות עותקים ועדיין לעשות יותר כסף. מבצעים תמיד אפשר לעשות גם אחרי שמיקסמת את ההכנסות שלך ממי שמוכן לשלם מחיר מלא.

אז הנה, שוב הבאת לנו דוגמא שממחישה שלמרות שבסטים המשחק מכר יותר עותקים על פני תקופה דומה, עצם העובדה שהרוב המוחלט שלהם היה בחצי מחיר הביאה בסופו של דבר לפחות הכנסות מאשר על ה-360. והקטע המעניין באמת הוא שאני הרי כל הזמן טענתי שFEZ הוא דוגמא למשחק שהיה מגיע לו להצליח הרבה יותר על הXBOX, אז מה זה בעצם אומר על גירסת הSteam שהכניסה פחות?

אגב פיל פיש עצמו היה נשמע די מבסוט מה-200K עותקים שהמשחק עשה בערך שנה אחרי היציאה שלו:
Since it came out last year, FEZ has now sold 200,000 units on XBLA alone. Which is completely fucking crazy when you think about it.
http://polytroncorporation.com/what-do- ... een-a-year
ככה שאולי רק אני מגזים עם זה שציפיתי שהמשחק ימכור הרבה יותר.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 19:09

1. אין שום סיבה ללכת לבחור האחרון במקום הראשון במשחק 'טלפון שבור'. העובדה בשטח: לכל המפיצות יש מנויים ל NPD ולדו"חות שלהם. כל המפיצות מצטטות מספרים מ NPD ו UKIE ומדייהקרייט בדו"חות שלהם. למה הם מבזבים כסף אם ב VGC יש בול את אותם הנתונים ובחינם? כי VGC אינו מקור אמין. נקודה. כל מי שמעורה בתעשייה הזו אינו משתמש בVGC ומשלם כסף טוב בשביל נתונים של ארגונים אחרים. אבל רק סווים גילה את VGC החינמי. זה שעיתון מיינסטרים כזה או אחר מצטט ממנו לא אומר כלום אלא על אוזלת היד של העיתון והמצב הפתטי בתעשייה לגבי שקיפות שגורמים לאנשים לצטט מקורות מונפצים כאילו מדובר בעובדה מוגמרת.

2. ואין להם בעיה להציג נתונים של UKIE. מספיק עם הקונספירציה.

3. אם לא היית מוחק לי הודעות בפורום הקודם אז אולי היה מתחשק לי לעשות את זה. אני לא מבין איך אתה עדיין מסרב להסתכל לבד. אתה יודע, סקרנות אישית, סתם כדי לדעת. לא רק כדי להשתמש בזה בויכוח.

4. ולכן חשוב לבדוק איך הלידרבורד בנוי. ולכן האדם פעם אחר פעם לא מפרסם מספרים כאשר הלידרבוארד בנוי בצורה שלא משקפת בצורה טובה את מספר השחקנים הכללי. אבל כשהוא כן, אז מדובר במספר קרוב מאוד לכמה שהמשחק מכר, אם לא תואם לו. SOD הוא דוגמה אחרונה לכך.

5. איפה הריפאנד לשחקני ה360 והפס3 לקולונייל מארניס?

--

הכל התחיל בכך שהתנגדת לטענה שעדיף שמשחקי האינדי ייצאו באותו יום ליותר מפלטפורמה אחת ושבלעדיות זמנית לXBLA לא פוגעת במפתח. הנתונים מהסייל האחרון של FEZ מעידים בדיוק אחרת. אם נלך לפי החישוב שלך, היית מונע מפיש להרוויח כמעט כפול ממה שהוא הרוויח בפועל חודשיים וחצי אחרי יציאת המשחק על ה360.

כן, המכירות של פז בסטים לפני הסייל פושרות ומאכזבות משהו, אבל עם זאת המשחק רחוק רק 100אלף דולר לפי החישוב שלך כדי להשוות את הרווחים של גרסת ה360 בחודשיים וחצי הראשונים. זה כלום. אם המשחק ייבחר בהצבעה ויהיה פלאש דיל עכשיו, סביר להניח שהרווחים יעלו על 100אלף.
להזכירך מדובר בפורט שיצא 13 חודשים אחרי בלי להנות מהייפ והתמיכה הפרסומית של ענקית כמו מיקרוסופט ושהסייל לו בסטים הוא חלק ממבצע קיץ כולל וענק (כמה המשחק היה מוכר אם זה היה מבצע של סופ"ש לפני שבועיים?) . זה שמיקרוסופט פישלו עם הכותר בזמן השיגור שלו על ה360 זה בעיה אחרת אבל לא רלוונטית בכלל לכך שהכי טוב בשביל המפתחת למקסם את המכירות זה להוציא את המשחק למספר פלטפורמות day1. בלעדיות זמנית של כותר לאינדי לXBLA = ירייה ברגל. ומקרה FEZ מצטרפים לרבים אחרים שמראים זאת. הבעיה היא שמיקרוסופט עם המדינות שלהם מכריחה את המפתחת לירות לעצמה ברגל ולכן שירות ה XBLA ספג פגיעה בקרב האינדים עד כדי כך שחלק מדרגים אותו במקום האחרון בקרב החנויות הדיגיטליות על הקונסולות.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7013
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 16 יולי 2013, 04:29

Kazz כתב:אתה באמת משווה את הפרסום ותשומת לב שמשחק מקבל מהתחלת תהליך הפיתוח לבין זה כשקובעים תאריך יציאה רשמי והביקורות מתחילות להתפרסם ושקמפיין הפרסומי של המפיצה נמצא בשיאו? זה בכלל לא באותו סקאלה של להוציא פורט שנה אחרי ובלי כל ההמולה התקשורתית שליוותה את ההוצאה המקורית.


אי אפשר גם Self publish וגם להנות מקמפיין של מפיצה גדולה :P. לכל שיטה יתרונות וחסרונות.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 16 יולי 2013, 05:44

רק שפיש לא ממש נהנה מכך שמיקרוסופט הייתה המפיצה כי היא פישלה בקידום המשחק והכריחה אותו להיות בלעדי זמני. הוא היה בשמחה מוותר על הכבוד.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7013
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 15 יולי 2013, 21:45

Kazz כתב:רק שפיש לא ממש נהנה מכך שמיקרוסופט הייתה המפיצה כי היא פישלה בקידום המשחק והכריחה אותו להיות בלעדי זמני. הוא היה בשמחה מוותר על הכבוד.


גם על הכסף שהוא קיבל ממנה, ובזכותו הוא השלים את המשחק? יופי של חכמה בדיעבד. :roll: נשמע יותר כמו כפיות טובה ותודה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2013, 23:53

Klayman כתב:
גם על הכסף שהוא קיבל ממנה, ובזכותו הוא השלים את המשחק? יופי של חכמה בדיעבד. :roll: נשמע יותר כמו כפיות טובה ותודה.

הוא קבל ממנה כסף? אני חשבתי שקרן האומנות הקנדית היא זאת שממנה אותו.
We're just normal men. We're just innocent men

SgtDonowitz
Warrior
הודעות: 511
הצטרף: 14 אפריל 2013, 07:12

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי SgtDonowitz » 16 יולי 2013, 00:48

יוביסופט מכריזה שהיא לא תפתח משחקים חדשים בודדים שלא יהיו חלק מפרנצ'ייזים כי זה מאוד יקר להם.
מעניין, יותר מעניין אם זה יהיה ישים.
http://www.escapistmagazine.com/news/vi ... Franchises

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2013, 00:51

SgtDonowitz כתב:יוביסופט מכריזה שהיא לא תפתח משחקים חדשים בודדים שלא יהיו חלק מפרנצ'ייזים כי זה מאוד יקר להם.
מעניין, יותר מעניין אם זה יהיה ישים.
http://www.escapistmagazine.com/news/vi ... Franchises

נשמע כמו הכרזה מפגרת. כלומר מוציאים פרנצ'ייז חדש, אם הוא מצליח הם מוציאים לו המשכים, לא מצליח לא מוציאים המשכים. לא כל תעשיה אי פעם עבדה ככה כולל תעשית המשחקים?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4911
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bozeman » 16 יולי 2013, 08:48

אולי הכוונה שלא יתוכננו משחקים בתקציבים קטנים?
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 119 אורחים