PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 15 יולי 2013, 07:13

מעולם לא היה דור קונסולות ששוחרר כאשר החומרה בPC הייתה כל כך הרבה יותר מתקדמת ממה שנמצא בקונסולות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2013, 07:16

Kazz כתב:מעולם לא היה דור קונסולות ששוחרר כאשר החומרה בPC הייתה כל כך הרבה יותר מתקדמת ממה שנמצא בקונסולות.

זה אכן נכון, גם מעולם לא הייתה קונסולה שהיה בה gpu אמצעי של הדור הקודם (סדרה 7 כשסדרה 9 יוצאת השנה) ומעבד סופר חלש והיא נקראה הקונסולה הכי חזקה של הדור החדש. כדי להקביל את זה לדור הקודם היה צריך להיות בפס4 איזה 770gtx ובמציאות יש בה gpu שהוא חצי מזה. מצד שני מעולם לא היה מצב הזיכרון של הקונסולות טוב כל כך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24193
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 יולי 2013, 23:36

ומצד שלישי - מעולם לא שוחררה קונסולה שדומה כל כך לPC ושגם קל לפתח עבורה, ולמפתחים יש נסון חסר תקדים עם הארכיטקטורה הזו...
ומצד רביעי - אני לא בטוח אם כל מה שרשמתי הוא לחלוטין מדוייק

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 15 יולי 2013, 00:18

DrKeo כתב:זה אכן נכון, גם מעולם לא הייתה קונסולה שהיה בה gpu אמצעי של הדור הקודם (סדרה 7 כשסדרה 9 יוצאת השנה) ומעבד סופר חלש והיא נקראה הקונסולה הכי חזקה של הדור החדש. כדי להקביל את זה לדור הקודם היה צריך להיות בפס4 איזה 770gtx ובמציאות יש בה gpu שהוא חצי מזה. מצד שני מעולם לא היה מצב הזיכרון של הקונסולות טוב כל כך.


הבעיה היא שהטכנולוגיה התפתחה יותר ויותר אך נהייתה גם זוללת משאבים יותר מבעבר,הכרטיסים החזקים מפיקים המון חום וצורכים הרבה חשמל,אפשר היה לראות שאפילו בדור הקודם זה התחילה להיות בעיה עם שלל התקלות של ה360 והפס3 אבל בשנים האחרונות זה שבר כל שיא והיום צריכים מארזים ענקיים ואמצעי קירור מתקדמים ככה שבעצם גם אם סוני ומייקרוסופט היו רוצים לבנות מפלצות זו היתה בעיה להכניס את זה לקופסא קטנה.

יכול להיות שהקונסולות קפצו בדור אבל הטכנולוגיה כ"כ התקדמה בזמן הזה שקפיצה של דור היא לא כל כך גדולה ביחס למה שיש בשוק,זה נראה שעד שהן יצאו הPC יהיה דור מעל,הטכנולוגיה רצה בקצב יותר מהיר מבעבר והקונסולות לא עומדות בקצב,תוסיף לזה את הרצון של MS וסוני להפסיד מחיר מינימלי על כל מכשיר כי מודל המחירים שבו היצרניות נכנסות לבור כלכלי עמוק שממנו צריכות לצאת לאחר שנתיים כבר לא מחזיק ויש סימני שאלה בנוגע לכל הרלוונטיות של השוק והתוצאה של דור חלש יחסית די מתבקשת.

מה שכן אתה אמרת שהקפיצה של הקונסולות היא קפיצה אמיתית של דור,מעניין אותי אם אתה עדיין חושב ככה או שאתה מאוכזב בסופו של דבר ממה שקיבלנו.
גם כל העניין עם הזיכרון שזכה לקפיצה גדולה אומנם יתרום מעט לעולמות פתוחים עשירים יותר אבל בתכל'ס כשזה בא עם כרטיסי מסך ומעבדים חלשים זה לא יהיה בעל אימפקט משמעותי במיוחד לא?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2013, 09:46

Laskin כתב:ומצד שלישי - מעולם לא שוחררה קונסולה שדומה כל כך לPC ושגם קל לפתח עבורה, ולמפתחים יש נסון חסר תקדים עם הארכיטקטורה הזו...
ומצד רביעי - אני לא בטוח אם כל מה שרשמתי הוא לחלוטין מדוייק

האקסבוקס המקורית. אבל זה לא באמת כזה משנה למשתמש, זה משנה למפתחים. למשתמש משנה זה שהקונסולות חלשות בצורה בלתי רגילה לדור חדש, הן פשוט קפיצה מרשימה לעומת הדור הקודם כי הן הגיעו באיחור של 8 שנים במקום 5. כלומר יכלו לעשות PC עם מעבד טיפה יותר טוב ולא הLOW של הLOW של עולם הPC היום שנועד ללפטופים חסכוניים בסוללה ו-GPU קצת יותר מודרני. אבל מצד שני, בכלכלה של היום, אני בטוח שסוני ומיקרוסופט מפחדות להפסיד כסף על כל קונסולה כמו שהיה בדורות הקודמים ולפחות ה8 שנים האלה אפשרו להן לעשות את זה בלי להוציא איזה WII בזויה.

בלינג, הקפיצה של הדור הזה היא קפיצה אמיתית של דור. הבעיה היא שהיא מקבילה למה שקפיצה אמיתית אחרי 5 שנים מהדור הקודם הייתה אמורה להיות ובמקום קבלנו את זה אחרי 8 שנים ולכן הPC קצת מגמד את זה. אם היה לך את הכוח של הפס4 והONE והכרטיס הכי חזק בשוק היה ה580GTX כמו לפני שלוש שנים אז כנראה שהPC לא היה גורם לך לכזאת קנאה. אבל הם חיכו עוד שלוש שנים ועכשיו 580GTX זה בקושי כרטיס LOW END על הPC, מה לעשות. בהחלט הייתה קפיצה אמיתית של דור, פשוט חצי דור מאוחר מדי.

אגב, בנושא זלילת המשאבים, כרטיסי הHIGH END היום זוללים בדיוק אותה כמות של כוח ופולטים אותה כמות של חום ולהגיד את האמת, סדרה 6XX של NVIDIA היא דווקא שקטה, קרה וצורכת פחות כוח מכל סדרה אחרת שלה בשנים האחרונות. אני חושב שפשוט הטראומה של הRROD שנוצרה מעיצוב לקוי של מיקרוסופט גרמה לטראומה לכל הגיימרים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24193
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2013, 03:14

העובדה שזה משנה למפתחים - משנה לנו, המשתמשים...
תחשוב על זה ככה - נגיד בדורות הקודמים היחס היה טוב יותר, אבל בגלל הקושי לפיתוח - הדור הראשון של המשחקים היה לא מרשים במיוחד, ורק בדור השלישי ראינו למה הקונסולות מסוגלות באמת. אנחנו עכשיו ישר קופצים לדור השני-וחצי ביחס לדורות קודמים, שזה לא הכי מרשים, אבל כן נראה משחקים מרשימים בשנה הראשונה של הקונסולות עם רמת פירוט שלא תבייש משחקי מחשב של היום.

אני אופטימי, בקיצור. אז זה לא הדור בו נראה פוטו-ריאליזם, גם ככה זה לא היה בתכנון, נהנה פשוט ממשחקים מרשימים ומבלעדיים מרשימים מאוד, למרות שעל המחשבים שעולים עשרות אלפי שקלים במשחקים מסויימים הכל ייראה חד יותר :)

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 15 יולי 2013, 03:23

Kazz כתב:מעולם לא היה דור קונסולות ששוחרר כאשר החומרה בPC הייתה כל כך הרבה יותר מתקדמת ממה שנמצא בקונסולות.

האמת היא שהפער היה אפילו יותר גדול בכל דורות הקונסולות - למעט הדור האחרון שבו הX360 היתה כנראה מקרה יחסית חריג כשהיא יצאה ב-2005 (וגם זה רק בכמה פרמטרים).

כשיצאה הPS2 בשנת 2000 למשל, יכולת כבר לקנות פנטיום 4 עם כרטיס GeForce 2 כשרק על הכרטיס היה לך כבר יותר זיכרון מאשר על כל הקונסולה. שלא נדבר על הפער ברזולוציה בזמן שקונסולות אפילו לא הצליחו להוציא 30FPS יציבים ברזולוציית SD כשבמחשב כבר עברו לרזולוציות גבוהות הרבה יותר כבר שנים קודם.
והאמתהיא שגם בדור שלפני זה (תלוי בקונסולה - הן התפזרו על איזה 4 שנים) הפער היה גדול, עם פערים של סדרי גודל בזיכרון, ומעבדים שנמדדו בעשרות מגהרצים בקונסולות בזמן שעל הPC כבר עברו את קו המאה מגהרצים עם כניסת מעבדי הפנטיום. למעשה, בדור ההוא ראינו לראשונה חומרת PC שיצאה בערך באותה התקופה של הנינטנדו 64 (שהיתה הקונסולה הכי חזקה של אותו הדור) והיתה מספיק חזקה בשביל להריץ משחקים שלה באמולציה.

הפעם פשוט הרבה יותר קל להשוות כי במקום שמות מפוצצים ומסתוריים למעבדים וכרטיסי מסך אנחנו מקבלים ארכיטקטורה סטנדרטית של PC ולכן הפערים יותר ברורים (טוב, גם בXBOX המקורית זה היה קיים ואז היה מאד קל לראות את הפער).

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 יולי 2013, 11:22

נגן בלו ריי חשוב לקבוצת מיעוט ככה שמיותר להכניס אותו לחישוב. בחו"ל לא מאמין שתוכל לבנות מחשב כזה אבל בארץ דווקא לא נראה לי בעיה כי קונסולות יקרות בארץ (במיוחד כשהם חדשים בשוק) וחלקי PC זולים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2013, 13:06

Nigga כתב:זה הכל עניין של מחיר.
מישהו כאן יכול לבנות PC חזק יותר מה PS4 ב 400$ / 3000 ש"ח?
ולמי שבאמת מתכוון לנסות, קחו בחשבון שב PS4 יש נגן בלו-ריי וכרטיס מסך שחזק יותר מה GTX 660.

אפשר לקנות משהו בסביבה של הפס4 ב400$ במחיר אמריקאי, ה660TI חזק מהכרטיס בפס4. הכרטיס שיש בPS4 נע בין ה650TI ל660GTX. אבל אני אגיד לך יותר מזה, אם יש למשהו מחשב מהשנים האחרונות הוא רק צריך לקנות 760GTX ב250$ והם כבר מעל הפס4. כמובן שבגלל שהכל יכתב ספציפית לפס4 משחקים ירוצו עליה פשוט יעיל יותר ולכן לעולם לא תוכל לבנות מחשב ב400$ שיצליח להריץ מה שהפס4 תריץ אבל זה כבר סיפור אחר, לא סותר את זה שהחלקים בפס4 הם MID RANGE של 2012.

לאסקין, בסוף שחקני הPC מנצחים כי המשחקים יצאו בגרסה שעובדת יופי לPC ובטח הכל יגיע עכשיו לPC :)

גיא, זה לא נכון. בדור של הפס1 למשל היו לך דברים שלא היו בPC כמו למשל פילטרים לטקסטורות כדי שלא יהיו מפוקסלים. תמיד הקונסולות הציגו את הגרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן ואז הPC עקף לאט לאט אבל בדור הזה זה ממש לא המקרה. אני חושב שהזיכרון שלך קצת מטעה אותך כי למשל הפנטיום 2 יצא רק שנתיים אחרי הדור של הפס1 (הוא יצא ב97 כשהפס1 יצאה ב95). הדור הנוכחי חלש משמעותית לעומת התקופה בה הוא יצא, הוא פשוט קפיצה אמיתית של דור כי חיכו 8 שנים במקום 5. בתור גיימר PC שתמיד קנה קונסולה בשיגור שלה אני יכול להגיד לך שהWOW פאקטור תמיד היה בקונסולות בשנה הראשונה שלהן, אם זה היה MGS2 או רוג סקוואדרון ב2001 או אם זה היה מריו 64 ב96, תמיד הWOW בשנה הראשונה של הקונסולה היה בקונסולה. ההבדל הוא שהWOW של הקונסולות כבר קיים מ2011 בPC עם BF3 והן יוצאות רק ב2013.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 15 יולי 2013, 18:08

DrKeo כתב:גיא, זה לא נכון. בדור של הפס1 למשל היו לך דברים שלא היו בPC כמו למשל פילטרים לטקסטורות כדי שלא יהיו מפוקסלים. תמיד הקונסולות הציגו את הגרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן ואז הPC עקף לאט לאט אבל בדור הזה זה ממש לא המקרה. אני חושב שהזיכרון שלך קצת מטעה אותך כי למשל הפנטיום 2 יצא רק שנתיים אחרי הדור של הפס1 (הוא יצא ב97 כשהפס1 יצאה ב95). הדור הנוכחי חלש משמעותית לעומת התקופה בה הוא יצא, הוא פשוט קפיצה אמיתית של דור כי חיכו 8 שנים במקום 5. בתור גיימר PC שתמיד קנה קונסולה בשיגור שלה אני יכול להגיד לך שהWOW פאקטור תמיד היה בקונסולות בשנה הראשונה שלהן, אם זה היה MGS2 או רוג סקוואדרון ב2001 או אם זה היה מריו 64 ב96, תמיד הWOW בשנה הראשונה של הקונסולה היה בקונסולה. ההבדל הוא שהWOW של הקונסולות כבר קיים מ2011 בPC עם BF3 והן יוצאות רק ב2013.


אתה מדבר על כל מיני tweaks שבתכלס מתגמדים לעומת כוח העיבוד והרזולוציה בפועל (כמו נניח טסלציית החומרה של ה-360 בדור הזה). הקונסולות תמיד היו הרבה מאחורה בקטע הזה, ובשקלול פערי הרזולוציה הקונסולות מעולם לא הציגו גרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן. הPS שהזכרת למשל אפילו לא היתה מוגדרת לרזולוציה מעל VGA ורוב המשחקים רצו ברזולוציה יותר נמוכה. ומשחקי ההשקה שיצאו לא התקרבו למה שכבר היה על הPC, מה כבר ראית שם שהתקרב למשחקי הPC שקיבלנו ב-95?

ואני גם מן הסתם לא מדבר על הפנטיום 2 אלא על הפנטיום הראשון שחצה את קו ה-100 מגהרץ כבר בשנת 94. הPS לעומת זאת באה עם מעבד של 33MHZ - משהו שמקביל ל-386DX. כמובן שלקונסולות היה יתרון בזכות העובדה שמפתחים יכלו לעבוד עם חומרה קבועה שמוגדרת מראש ולכן היו יותר אופטימיזציות, אבל זה כלל הבסיס בכל דור של קונסולות ותקף גם עכשיו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2013, 19:39

swym כתב:
אתה מדבר על כל מיני tweaks שבתכלס מתגמדים לעומת כוח העיבוד והרזולוציה בפועל (כמו נניח טסלציית החומרה של ה-360 בדור הזה). הקונסולות תמיד היו הרבה מאחורה בקטע הזה, ובשקלול פערי הרזולוציה הקונסולות מעולם לא הציגו גרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן. הPS שהזכרת למשל אפילו לא היתה מוגדרת לרזולוציה מעל VGA ורוב המשחקים רצו ברזולוציה יותר נמוכה. ומשחקי ההשקה שיצאו לא התקרבו למה שכבר היה על הPC, מה כבר ראית שם שהתקרב למשחקי הPC שקיבלנו ב-95?

ואני גם מן הסתם לא מדבר על הפנטיום 2 אלא על הפנטיום הראשון שחצה את קו ה-100 מגהרץ כבר בשנת 94. הPS לעומת זאת באה עם מעבד של 33MHZ - משהו שמקביל ל-386DX. כמובן שלקונסולות היה יתרון בזכות העובדה שמפתחים יכלו לעבוד עם חומרה קבועה שמוגדרת מראש ולכן היו יותר אופטימיזציות, אבל זה כלל הבסיס בכל דור של קונסולות ותקף גם עכשיו.

swym כתב:
אתה מדבר על כל מיני tweaks שבתכלס מתגמדים לעומת כוח העיבוד והרזולוציה בפועל (כמו נניח טסלציית החומרה של ה-360 בדור הזה). הקונסולות תמיד היו הרבה מאחורה בקטע הזה, ובשקלול פערי הרזולוציה הקונסולות מעולם לא הציגו גרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן. הPS שהזכרת למשל אפילו לא היתה מוגדרת לרזולוציה מעל VGA ורוב המשחקים רצו ברזולוציה יותר נמוכה. ומשחקי ההשקה שיצאו לא התקרבו למה שכבר היה על הPC, מה כבר ראית שם שהתקרב למשחקי הPC שקיבלנו ב-95?

ואני גם מן הסתם לא מדבר על הפנטיום 2 אלא על הפנטיום הראשון שחצה את קו ה-100 מגהרץ כבר בשנת 94. הPS לעומת זאת באה עם מעבד של 33MHZ - משהו שמקביל ל-386DX. כמובן שלקונסולות היה יתרון בזכות העובדה שמפתחים יכלו לעבוד עם חומרה קבועה שמוגדרת מראש ולכן היו יותר אופטימיזציות, אבל זה כלל הבסיס בכל דור של קונסולות ותקף גם עכשיו.

בדור הN64 היה לך בN64 את הGPU הראשון (חצי שנה לפני הPC), מעבד חזק וקלטות כל כך מהירות שהיה לך אפס LOADING מה אפילו בדור הזה אין לך או בPC מודרני. לא היה לך ולא משחק אחד בPC שאפילו דגדג את קצה השיערה השמאלית של הN64 עם משחקים מדהימים גרפית כמו מריו 64, WAVE RACE, טורוק או רוג סקוואדרון. כן, ב98 הPC כבר עבר את הN64 אבל ב2006? קילומטרים ממנו. האם מעבד 90+MHZ של NEC בשנת 96 היה חזק או חלש מפנטיום 150MHZ של שנת 96? וואללה אין לי מושג. אבל בשנת 96 לא היה לך חומרה של PC בתוך הקונסולות והיום כן יש לך ומה שבטוח הוא שבשנת 96 הN64 לא ראתה את הPC מקילומטר כשהPC בקושי ידע איך נראה תלת מימד (ומה שכבר כן היה בתלת מימד היה מכוער תחת) הרי מה כולנו שחקנו בPC ב96? בדיוק נוקם הדו מימדי "עלק" תל מימדי בזמן שאני טחנתי את מריו 64 התלת מימדי האמיתי בN64? ב2001 משחקים כמו רוג סקוואדרון, MGS2 ו-DMC לא ראו את הPC ממטר (וכמובן שב2003 הPC כבר לא ראה את הקונסולות ממטר) והיום הקונסולות של הדור הבא מתגאות שהן מצליחות להריץ מנועים משנת 2011. בחיים לא היה מצב כזה בעולם הקונסולות שPC בינוני מריץ את משחקי השיגור של הדור הקרוב כמו חמאה כי בחיים לא היה דור שהקונסולה הכי חזקה בו הייתה בקושי מחשב MID RANGE. כלומר באמת, היית ממליץ היום ב2013 לגיימר לקנות PC למשחקים שיש בו CORE I3 משנת 2012 וכרטיס MID RANGE מ-2012? לא נראה לי, אני בטוח לא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 16 יולי 2013, 11:58

נדב, אתה מבלבל בן מאיץ תלת מימד יעודי (ה3dfx) לבין GPU שהיו במכשירי PC כבר שנים קודם, כולל כאלו ששילבו דו מימד ותלת מימד (Matrox Millenium, S3 Virge וכדומה). הכרטיסים האלו היו חזקים מהקונסולות, אבל הבעיה היא שעד Quake ו-Glide לא היה לך סטנדרט תלת מימד מקובל ולכן כל כרטיס נתמך רק ע"י כמה משחקים בודדים. אבל במשחקים שכן נתמכו ע"י הכרטיסים האלו ה-PC השאיר לקונסולות אבק.
ואז כשהN64 יצאה לא רק שפנטיום 150MHZ היה מן הסתם חזק ממנה, אלא שיצאו עד אז כבר מעבדי פנטיום גם במהירות 200MHZ שאכלו את הN64 בלי מלח (וזה עוד לפני הפנטיום PRO). הארכיטקטורה של הN64 היתה מאד חלשה בשלב שבו היא יצאה, והיא סבלה גם מגישה מאד איטית לזיכרון שעליו בכלל אין מה לדבר... 4MB של זיכרון זה חצי ממה שהיה לי על הPC שקניתי כבר בשנת 92, כשבשנת 96 כבר היה לי מחשב חדש עם 32MB זיכרון. זה בערך כמו שהקונסולות בדור הזה היו מגיעות עם 2GB של זיכרון בלבד.
לגבי הקלטות ה"מהירות" (בהשוואה אולי לכונן CDROM. אבל בשנת 96 משחקים כבר הותקנו על ההרדיסק) - דווקא הן בסופו של דבר הגבילו אותך למשהו כמו 64MB למשחק. אם כבר אז הקלטות האלו היו עוד סיבה לכך שנינטנדו בכלל הפסידה במרוץ הטכנולוגי לסוני, שהצליחה להביא לפלייסטיישן משחקים שהצליחו לסחוף את הקהל עם הגרפיקה שלהם למרות שהם בתכלס היו יותר חלשים (FFVII למשל).

ואני לא יודע באיזה עולם אתה זוכר שאתה חי, אבל על הPC היו משחקי תלת מימד כבר ב-92 עם יציאת Ultima Underworld - אי שם כשהקונסולות היו עסוקות במלחמות הדור הרביעי. בשנה שבה הגיע הN64 עם המריו 64 שלה לעומת זאת אנשים אולי שיחקו בדיוק נוקם כי הוא היה מגניב, אבל באותה שנה כבר גם קיבלנו על הPC את Descent, Quake, Tomb Raider, ושלא נדבר על Elder Scrolls: משחק שהציע עולם משחק תלת מימדי יותר גדול מכל משחקי מריו יחד עד היום. וכבר שנה לפני שטחנת את מריו 64 התלת מימדי ברזולוציה מסכנה של 240P (כמו 99% מהמשחקים בדור ההוא של הקונסולות), בעלי הPC כבר יכלו לשחק במשחק תלת מימדי כמו Mechwarrior 2 ברזולוציות native של 1024x768.

אני עדיין חושב שאתה לא קולט את הפערים הגדולים במקרה של הדור ההוא, אם אתה באמת בוחר לצייין משחק כמו מריו 64. זה מגוחך כמו שנציין היום את The Division בתור משחק שרק על הקונסולות אפשר להריץ אותו - הרי ברור שזה לא עניין של חומרה אלא של החלטה של המפיצה איפה לשים את המשחק. דווקא במקרה של משחקים לא אקלוסיביים תלת מימדיים היה קל מאד לראות כמה הPC משאירה אבק לקונסולות כמו למשל במקרה של Tomb Raider והפער העצום בין גרסאות הPC לקונסולות.
יותר מזה, אני מנסה להסביר לך פה שכשיצא UltraHLE, אני יכולתי להריץ משחקי N64 על הPC שלי *באמולציה*. אתה מבין איזה פער צריך להיות בחומרה בשביל בתוכל להריץ משחק שמיועד לפלטפורמה אחרת, ולא בפורט אלא אשכרה באמולציה!?

והפער הזה תופס מן הסתם גם לדור שבא אחריו: הרי המשחקים הכי מרשימים גרפית על הקונסולות ב-2001 היו בכלל GTA 3 והיילו - ואלו בדיוק שני המשחקים שקצת אחר כך קיבלו פורט לPC ורצו בגרפיקה יותר מרשימה (גם על חומרה משנת 2000-2001).
וזה עוד בלי לדבר על המשחקים שמראש יצאו ל-PC באותה השנה. אז רק בשביל הקטע כי הזכרת את :MGS2
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... enshot.jpg
תמונה
לעומת משחק PC מ-2001:
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... t-guns.jpg
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2013, 22:10

swym כתב:נדב, אתה מבלבל בן מאיץ תלת מימד יעודי (ה3dfx) לבין GPU שהיו במכשירי PC כבר שנים קודם, כולל כאלו ששילבו דו מימד ותלת מימד (Matrox Millenium, S3 Virge וכדומה). הכרטיסים האלו היו חזקים מהקונסולות, אבל הבעיה היא שעד Quake ו-Glide לא היה לך סטנדרט תלת מימד מקובל ולכן כל כרטיס נתמך רק ע"י כמה משחקים בודדים. אבל במשחקים שכן נתמכו ע"י הכרטיסים האלו ה-PC השאיר לקונסולות אבק.
ואז כשהN64 יצאה לא רק שפנטיום 150MHZ היה מן הסתם חזק ממנה, אלא שיצאו עד אז כבר מעבדי פנטיום גם במהירות 200MHZ שאכלו את הN64 בלי מלח (וזה עוד לפני הפנטיום PRO). הארכיטקטורה של הN64 היתה מאד חלשה בשלב שבו היא יצאה, והיא סבלה גם מגישה מאד איטית לזיכרון שעליו בכלל אין מה לדבר... 4MB של זיכרון זה חצי ממה שהיה לי על הPC שקניתי כבר בשנת 92, כשבשנת 96 כבר היה לי מחשב חדש עם 32MB זיכרון. זה בערך כמו שהקונסולות בדור הזה היו מגיעות עם 2GB של זיכרון בלבד.
לגבי הקלטות ה"מהירות" (בהשוואה אולי לכונן CDROM. אבל בשנת 96 משחקים כבר הותקנו על ההרדיסק) - דווקא הן בסופו של דבר הגבילו אותך למשהו כמו 64MB למשחק. אם כבר אז הקלטות האלו היו עוד סיבה לכך שנינטנדו בכלל הפסידה במרוץ הטכנולוגי לסוני, שהצליחה להביא לפלייסטיישן משחקים שהצליחו לסחוף את הקהל עם הגרפיקה שלהם למרות שהם בתכלס היו יותר חלשים (FFVII למשל).

ואני לא יודע באיזה עולם אתה זוכר שאתה חי, אבל על הPC היו משחקי תלת מימד כבר ב-92 עם יציאת Ultima Underworld - אי שם כשהקונסולות היו עסוקות במלחמות הדור הרביעי. בשנה שבה הגיע הN64 עם המריו 64 שלה לעומת זאת אנשים אולי שיחקו בדיוק נוקם כי הוא היה מגניב, אבל באותה שנה כבר גם קיבלנו על הPC את Descent, Quake, Tomb Raider, ושלא נדבר על Elder Scrolls: משחק שהציע עולם משחק תלת מימדי יותר גדול מכל משחקי מריו יחד עד היום. וכבר שנה לפני שטחנת את מריו 64 התלת מימדי ברזולוציה מסכנה של 240P (כמו 99% מהמשחקים בדור ההוא של הקונסולות), בעלי הPC כבר יכלו לשחק במשחק תלת מימדי כמו Mechwarrior 2 ברזולוציות native של 1024x768.

אני עדיין חושב שאתה לא קולט את הפערים הגדולים במקרה של הדור ההוא, אם אתה באמת בוחר לצייין משחק כמו מריו 64. זה מגוחך כמו שנציין היום את The Division בתור משחק שרק על הקונסולות אפשר להריץ אותו - הרי ברור שזה לא עניין של חומרה אלא של החלטה של המפיצה איפה לשים את המשחק. דווקא במקרה של משחקים לא אקלוסיביים תלת מימדיים היה קל מאד לראות כמה הPC משאירה אבק לקונסולות כמו למשל במקרה של Tomb Raider והפער העצום בין גרסאות הPC לקונסולות.
יותר מזה, אני מנסה להסביר לך פה שכשיצא UltraHLE, אני יכולתי להריץ משחקי N64 על הPC שלי *באמולציה*. אתה מבין איזה פער צריך להיות בחומרה בשביל בתוכל להריץ משחק שמיועד לפלטפורמה אחרת, ולא בפורט אלא אשכרה באמולציה!?

והפער הזה תופס מן הסתם גם לדור שבא אחריו: הרי המשחקים הכי מרשימים גרפית על הקונסולות ב-2001 היו בכלל GTA 3 והיילו - ואלו בדיוק שני המשחקים שקצת אחר כך קיבלו פורט לPC ורצו בגרפיקה יותר מרשימה (גם על חומרה משנת 2000-2001).
וזה עוד בלי לדבר על המשחקים שמראש יצאו ל-PC באותה השנה. אז רק בשביל הקטע כי הזכרת את :MGS2
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... enshot.jpg
תמונה
לעומת משחק PC מ-2001:
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... t-guns.jpg
תמונה

ואו איזו הודעה, נראה לי שאם היית קורא את ההודעה הזאת ממשתמש בVGAMES היית נותן לו באן ומוחק אותה. איפה להתחיל בכלל?
1) MACWARRIOR? ברצינות אתה מביא את 2 MACHWARRIOR? משחק שנראה ככה כדוגמה?
תמונה
אולטימה אנרוורלד שהיה בכלל משחק דו מימדי מספרייטים ונראה בזיון?
תמונה
למה שלא תציין את זלדה לNES וזהו, משחק עולם פתוח לא? לפי הקטגוריות שבחרת פה אני מתפלא שלא בחרת בו.
אלדרסקרול? סדרה שהמשחק התלת מימדי הראשון בה יצא ב2003? זה מה שאתה מציין?
תמונה
דסנט? עוד משחק שרץ עם פוליגונים אבל הציג גרפיקה כל כך זוועתית שלא הבנת עדין למה השתמשו בתלת מימד בכלל כשהוא כל כך מכוער ובקושי מצליח להעביר איך נראת דמות:
תמונה
קוויק 1? עוד משחק שבונה דמויות מ11 פוליגונים וקורא להן דמויות? עוד משחק מתקופת ה"אנחנו לא מסוגלים להריץ מספיק פוליגונים כדי ליצור מודל בודד נורמאלי אבל נעשה תלת מימד כי תלת מימד זה מגניב אפילו שזה נראה כמו צואה":
תמונה
ואז פתחת את הN64 שלך ושחקת במריו 64:
תמונה
או WAVE RACE:
תמונה
ופתאום ראית גרפיקה תלת מימדית שעשויה לראשונה כמו שצריך, שדמות נראת כמו דמות, עולם כמו עולם. הN64 היה הפעם הראשונה שחווית תלת מימד שנראה כמו שצריך, פעם ראשונה שגרפית פוליגונים הצדיקה את עצמה.

איך אתה יכול להשוות בכלל? זה כמו להשוות את קרייסס 3 לפרפקט דארק ZERO.
2) הרצת בשנת 96 משחקים ב1024X768? ואו, פשוט שקר, שקר טוטאלי. בשנת 98 נאלצתי לעשות SLI עם שני VOODOO 2 של קנופוס בשביל לעשות 1024X768 באנריל כי פשוט לא היה מספיק זיכרון וידאו בכרטיס אחד בשביל לעשות 1024X768 בשנת 98 עם מאיץ גרפי. אז הרצת משחקים בשנת 96 ב1024? ואו, מאיפה מכונת הזמן? קנית משהו מסיליקון גרפיקס?
3) כן? UltraHLE רץ על המחשב שלך באיזה שנה? כי הוא יצא רק בשנת 99 ולי היה מחשב על, סופר מחשב, בשנת 99 וכלום לא הצליח לרוץ או לזוז על הUltraHLE. רק בשנות ה2000 היו מחשבים מספיק חזקים להריץ משחקי N64 על הUltraHLE וזה יותר מ4 שנים אחרי יציאת הN64. הGEFORCE 3 היה הכרטיס הראשון שלי שהריץ משחקי N64 על הUltraHLE חלק.
4) טרום המאיצים הגרפים משחקי PC רצו ב320X200 בתלת מימד, מאיצים גרפים התחילו לצאת לPC רק אחרי שהN64 יצאה כך שבכל נושא הרזולוציה אפשר להרגע. טרום המאיצים הגרפים משחקי תלת מימד רצו בפלטת צבעים של 256 צבעים ובN64 ב64K צבעים אז גם בנושא הצבע אפשר להרגע. לN64 היה כרטיס מסך של 90MHZ כשהקונסולה יצאה, לא הייתה חיה כזאת לPC כי אפילו לא היה קיים מאיץ גרפי לPC כשהN64 יצאה. לא הייתה חיה כזאת משחק PC עם פילטר לטקסטורות כשהN64 יצאה, לא היה דבר כזה. כן, בPC היה בערך פי 4 יותר זיכרון מהN64 כשהיא יצאה, כשהאקסבוקס יצאה היה בPC פי 4 יותר זיכרון וכשה360 יצאה היה בPC פי 4 יותר זיכרון. תמיד זה ככה אבל תמיד היה בקונסולות זיכרון מהיר יותר מזה של הPC וכמו שכבר אמרתי, בדור הזה הדבר היחיד שבאמת גבוה זה הזיכרון. אבל וואללה, גם הוא רק בסטנדרט ישן ורגיל כי היום אתה קונה בכלום כסף 32GB זיכרון למחשב (פשוט אף אחד לא עושה את זה כי אין מה לעשות עם זה בנתיים) ובקונסולות יש 8, שוב פעם פי 4. סטנדרטי לגמרי.
5) TR ממש לא היה משחק מרשים גרפית על הPC לעומת מפלצות כמו WAVE RACE או מריו 64, כלומר עד שיצאו המאיצים הגרפים והוא התחיל לתמוך בהם. מתי ראית לאחרונה את TR המקורי בלי מאיץ גרפי אה? זוועה, נראה בול כמו בPSX שהייתה קונסולה חלשה מהN64 ושלא נדבר בהשוואה למפלצות גרפיות כמו מריו 64 או WAVE RACE. ומקס פיין? וואללה הוא נראה יפה כשהוא יצא, רק לא יפה כמו רוג סקוואדרון לקיוב למשל. אני לא מבין למה אתה מציין את היילו, משחק שמיומו הראשון בשוק לא נראה טוב.
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

אתה יכול לנסות להתחבאת מאחורי זה אבל דור אחרי דור הקונסולות היו משהו מאוד קרוב לHIGH END PC כשהן יצאו והן נמכרו בהפסד עצום. היום הקונסולות הן LOW END PC עם מעבד פשוט בזוי שאפילו בלפטופ לא הייתי קורא לו MID RANGE וכרטיס מסך של לפטופים שיהיה בן שנתיים כשהן יצאו. בזוי בזוי בזוי, רק הזיכרון באמת 2013.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 16 יולי 2013, 23:59

רוג סקוודרון העיף לי את הפוני כשהוא יצא... אני חושב זה המשחק שהכי עשה לי "וואו" אי פעם ביחס לתקופה בה הוא יצא.

ולא ללכלך על DECENT! פויה עלייך!
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 יולי 2013, 00:10

רוג סקוואדרון באמת נחשב לאולי משחק ההשקה הכי מרשים שיצא אי פעם.
אני מתלבט בינו לבין מריו 64 שהיה לגמרי קטע של הולי שיט מבחינת החלקות והאסתטיקה של התלת מימד,זה הרגיש כמו גראפיקה חדשה.

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 17 יולי 2013, 00:26

סקר שנערך באירופה בקרב מפתחות אירופאיות מגלה ש-13% מהן מפתחות ל-PS4, ורק 9% ל-One (ו-5% ל-WiiU).

בנוסף, 23% מתעתדות להמשיך לפתח ל-PS4, בעוד שרק 14% מתעתדות לפתח ל-One (ו-7% ל-WiiU).

בחדשה מצוין שהנתונים התקבלו לפני שמייקרוסופט חזרה בה מה-DRM, כך שהתוצאות היו יכולות להיות שונות, אבל אני חשבתי שלהפך, שה-DRM הוא ידיד המפתחות. אני מניח שזה מושפע מדעת הקהל על ה-DRM שרצה להחרים את הקונסולה, לכן המפתחות התאימו עצמן בהתאם.

DrKeo כתב:לאסקין, בסוף שחקני הPC מנצחים כי המשחקים יצאו בגרסה שעובדת יופי לPC ובטח הכל יגיע עכשיו לPC :)

אם ההעדפה שלך היא משחקי One, אז זה נכון. סיכויים טובים שהמשחקים הבלעדיים יגיעו ממילא גם ל-PC, ואנחנו רואים זאת מתבטא כבר במשחקי ההשקה (או חלון ההשקה), כגון Quantum Break ו-Halo (השני אינו משחק השקה, אבל הדברים נכונים גם לו).

אם המשחקים הבלעדיים של סוני פחות מעניינים אותך, וזה כנראה המקרה לגביך, אז התפיסה שלך היא עוד יותר נכונה. ה-PC עדיף.

קוויק 1? עוד משחק שבונה דמויות מ11 פוליגונים וקורא להן דמויות?

:lol:

אבל בינינו, לא מבין כל-כך את מהות הוויכוח הזה. תראו את The Devision, או את ההדגמה של The Dark Sorcerer ו-Deep Down. לא חושב שיש הרבה על מה להצטער.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 יולי 2013, 02:08

רונן כתב:סקר שנערך באירופה בקרב מפתחות אירופאיות מגלה ש-13% מהן מפתחות ל-PS4, ורק 9% ל-One (ו-5% ל-WiiU).

בנוסף, 23% מתעתדות להמשיך לפתח ל-PS4, בעוד שרק 14% מתעתדות לפתח ל-One (ו-7% ל-WiiU).

בחדשה מצוין שהנתונים התקבלו לפני שמייקרוסופט חזרה בה מה-DRM, כך שהתוצאות היו יכולות להיות שונות, אבל אני חשבתי שלהפך, שה-DRM הוא ידיד המפתחות. אני מניח שזה מושפע מדעת הקהל על ה-DRM שרצה להחרים את הקונסולה, לכן המפתחות התאימו עצמן בהתאם.


אם ההעדפה שלך היא משחקי One, אז זה נכון. סיכויים טובים שהמשחקים הבלעדיים יגיעו ממילא גם ל-PC, ואנחנו רואים זאת מתבטא כבר במשחקי ההשקה (או חלון ההשקה), כגון Quantum Break ו-Halo (השני אינו משחק השקה, אבל הדברים נכונים גם לו).

אם המשחקים הבלעדיים של סוני פחות מעניינים אותך, וזה כנראה המקרה לגביך, אז התפיסה שלך היא עוד יותר נכונה. ה-PC עדיף.


:lol:

אבל בינינו, לא מבין כל-כך את מהות הוויכוח הזה. תראו את The Devision, או את ההדגמה של The Dark Sorcerer ו-Deep Down. לא חושב שיש הרבה על מה להצטער.

אין על מה להצטער, רק חבל שזה הגיע 3 שנים אחרי שזה היה אמור להגיע זה הכל. תאר לעצמך שעכשיו יכלנו להיות בשנה השלישית של הדור הזה ו-TLOU היה נראה וזז כמו THE DIVISION. מטורף לא? תחשוב על האמרסיה המטורפת :)

סוויס, לא מלכלך על דסנט או אף משחק אחר, אך ורק גרפיקה :) אין ספק שהם היו משחקים יפיפיים לזמנם ופתאום תלת מימד אמיתי הרגיש מאוד מיוחד אבל המשחק הראשון שהיה בתלת מימד ולא הרגשתי שהכל פוליגון אחד גדול ושהוא נעשה בתלת מימד רק כי "אנחנו יכולים" ולא כי זה באמת נראה טוב בתלת מימד היה מריו 64. השוק של לרוץ בסביבת הטירה אחרי שמה שהייתי רגיל אליו בתלת מימד היה דברים כמו QUAKE 1 או דסנט פשוט פוצץ לי את השכל, זה היה מטורף. וכששחקתי WAVE RACE פעם ראשונה, איך האופנוע ים קפץ לו בפיסיקה אמיתית על גלים? ואו, זה היה פשטו טרוף עד הזוי. מן הסתם הPC סגר פער תוך שנה אם לא פחות, כבר QUAKE 2 לPC עם מאיץ גרפי נראה טוב כמו אם לא יותר ממשחקי N64 (למרות שהיה צריך PC של 10,000 שקל כדי לגרום לו להראות ככה) אבל כשמשווים לדור הזה כשהPC עקף אותו שנה+ לפני שהדור בכלל יצא זה כבר ממש ממש חריג.
אגב, שחקת פעם בFORSAKEN? זה היה חיקוי דסנט לא רע בכלל לN64 ובשלב מאוחר יותר יצא פורט לPC.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 17 יולי 2013, 02:37

מעטים מ-א-ו-ד המשחקים ששיחקתי על הN64. לא היה לי אחד בעצמי.. היה לחבר של אבא שלי. אז לא, לא שיחקתי במשחק הזה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 17 יולי 2013, 05:30

DrKeo כתב:אין על מה להצטער, רק חבל שזה הגיע 3 שנים אחרי שזה היה אמור להגיע זה הכל. תאר לעצמך שעכשיו יכלנו להיות בשנה השלישית של הדור הזה ו-TLOU היה נראה וזז כמו THE DIVISION. מטורף לא? תחשוב על האמרסיה המטורפת :)

לא נורא, מוטב מאוחר מאשר אף פעם, וזה לא שנוטי נחה על זרי דפנה. יגיע משחק מדהים מצדה גם ל-PS4.

ובכנות, TLoU נראה מדהים, ואני מניח שאם היה יוצא ל-PS4 היה נראה יותר ריאליסטי, וזהו. האם הסרט 'מלך האריות' איבד מערכו עם הגעת האנימציה התלת ממדית המתקדמת (Toy Story, Ratatouille)? פשוט סגנונות שונים, ולשניהם יש עדיין מקום :)

תן לי בבקשה דוגמה, רצוי דוגמאות, למשחק PC שנראה מרשים יותר מ-The Dark Sorcerer, The Devision ו-Deep Down. מדברים פה המון על הבדלים מהותיים בין הפלטפורמות, אך לא זוכר שראיתי משהו יותר מדהים ל-PC. הגיוני שזה כי אני לא עוקב אחר משחקי PC. אז כדאי להתעדכן כדי להבין מהו פשר אותו הבדל שאני אמור להצטער עליו.

ומריו 64 באמת היה קסום לזמנו, דווקא בגלל אפקט ה'וואו' שהשרה, ועוד יותר, בזכות העובדה שהצלחתו לא נבעה אך ורק בגלל הגורם הגרפי, אלא גם עיצובו והמשחקיות היו קסומים גם כן. כל כוכב שמצאתי הרגיש כמו חוויה קסומה, ואף משחק מריו לאחריו לא השרה את אותה תחושה. כך גם ווייב רייס. אחחח הימים שבהם נינטנדו פיתחה מפלצות. לא יודע מה עובר עליה, ומקווה שהרפורמות בחברה שהיא הכריזה עליהם יעשו לה רק טוב ויחזירו אותה לקדמת הבמה.

והנה עוד סקר מעניין, הפעם בקרב גברים: 39% הביעו נכונות לקנות PS4, לעומת 12% שהביעו נכונות לקנות את ה-One. אני תוהה עד כמה הסקרים הללו הם בעלי השפעה בשיקול דעתן של מפתחות לגבי ייעוד הפרויקטים הבאים שלהם לכל קונסולה. ולמען האמת, אני קצת מופתע מהתוצאות, כי מלבד לבעיות מסוימות בקונסולה, ה-One עדיין עושה רושם כקונסולה אטרקטיבית. אולי העובדה שה-PS4 יותר חזקה (גם זולה יותר), ושרבים מהמשחקים הבלעדיים של ה-One מגיעים גם ל-PC, גורם לתוצאה הזו?

אגב, 3% ציינו שיקנו את שתיהן, ו-46% לא יקנו אף אחת מהן.

הו. הנה סקר נוסף שמנסה לענות על זה בדיוק. למה הגיימרים קונים את ה-PS4. נראה שגרפיקה, משחקים בלעדיים, ונתוני חמרה הם הגורמים המובילים בשיקול דעתם של הגיימרים.

תמונה

שימו לב שבתחתית הרשימה נמצא זיהוי קולי ופונקציות מצלמה, תכונות שה-One מתהדרת בהן ואפילו שמה אותם בחזית. לדעתי זה מסביר המון. סוני נהגה בחכמה שהקריבה את המצלמה שלה. היא בינתיים עושה הכל נכון. עבור מייקרוסופט, גרפיקה זה לא הכל, אך נראה שהגיימרים חולקים עליה, ואצל הגיימרים נמצאים הדולרים, אז כדאי למייקרוסופט לפתוח את הראש ולהקשיב קצת, גם אם יש משהו בדבריה.

41% מהמשיבים הצהירו שבכוונתם לקנות את הקונסולה בהשקה, כאשר 39% מתכוונים לקנות אותה במהלך שנתה הראשונה, ו-10% ממתינים להכרזות משחקים נוספות. 10% נוספים לא מתכוונים לקנות את הקונסולה כלל.

באופן מעניין, למרות שהקונסולה זולה ב-100 דולר על פני המתחרה, המשיבים ציינו את העובדה הזו כגורם בדירוג חשיבות חמישי בלבד בהחלטתם לקנות אותה בהשקה (במחשבה שנייה, זה לא אומר המון מאחר שעדיין זכה להמון קולות. למרות שהוא רק במקום החמישי, כמות הקולות בעדו דומה לקולות שקיבל הגורם הגרפי, הגורם הראשון).

ואילו משחקים הכי מעניינים את אותם משיבים?

ובכן, Watch_Dogs בראש הרשימה, כאשר Second Sun ו-Destiny מזדנבים אחריו. אחריהם באים Killzone, Metal Gear Solid 5, Battlefield, The Order, The Devision ן-Battlefront.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 יולי 2013, 19:09

רונן,TLOU באמת נראה מדהים יחסית לפס3,אבל הוא סוחט לו את הצורה,נוטי דוג בנו סביבות יחסית גדולות ועשירות בהמון המון פרטים שהיופי הויזואלי שלהן טיפה נפגע בגלל AA ורזולוציה נמוכה וטקסטורות טיפה מטושטשות וכו',אין ספק שאותו משחק שהיה יוצא לפס4 היה מרוויח מכך הרבה בצד הויזואלי וברור שהחזון של נוטי מעט נפגע,הם בנו סביבות שמאתגרות קצת יותר מדי את החומרה הנוכחית ותחשוב שגם פה הם בטח התפשרו ולא משכו את זה יותר כי ידעו שמראה הויזואלי יפגע עוד.

ואתה לא יכול לציין דמואים טכניים כמו DD או TDS כאינדיקציה למה שיש על הפס4 לעומת המחשב,הם לא ממש נחשבים ואחרי שראינו את הdowngrade שעבר Watch dogs לא הייתי חוגג גם על The division,אבל גם אם המשחק אכן רץ על הפס4 ויראה ככה זו השוואה לא הוגנת כי זה משחק שמיועד נטו לדור הבא והמחשב סורס עד עכשיו בגלל שקיבל משחקי פס3 ו360 משופרים,אם יעשו גרסת PC לDivison אז תוכל להשוות לפס4 ולראות אם אכן יש פער ועד כמה משמעותי.

וכל הסקרים הללו זה של אותם הארדקורים ברשת שאנחנו כבר יודעים מראש מה הם חושבים.
האנשים הללו חשובים אבל המשחק האמיתי יתחיל לקראת חודשי ההשקה בחגים כשמכבשי ההייפ ישטפו את תקשורת המיינסטרים עם פרסום ומארקטינג והדגמות של קינקט 2 אצל אופרה,כל הדברים הללו זה רק חימום קל ולא יותר.
רציתי להביא לך סרטון שימחיש את הנושא של אתר מסויים שסתם הסתובב ברחובות ותפס אנשים רנדומליים ושאל אותם מה הם מעדיפים אקסבוקס1 או פס4,לרוב החבר'ה הללו לא היה מושג בכלל שהכריזו על הדברים הללו,לא שמעו על ה DRM וכל המסביב,ובקיצור הם לא מודעים בכלל לכל המהומה שאתה הרגשת בפורומים ובאינטרנט,לצערי לא מצאתי אותו אבל העיקרון ברור.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 17 יולי 2013, 12:39

מכל אתרי המשחקים שעושים סקרים, הייתי קורא לזה של IGN הכי מיינסטרימים.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 18 יולי 2013, 02:00

Kazz כתב:מכל אתרי המשחקים שעושים סקרים, הייתי קורא לזה של IGN הכי מיינסטרימים.

IGN זה מיינסטרים אולי ביחס לנאו גף ולאתרי גיימינג אחרים,אבל הוא עדיין כבד יחסית לקהל ה COD ופיפ"א ו just dance וקינקט,זה בכל זאת אתר גיימינג והפרופיל של האנשים שם לרוב זה שחקנים כבדים יותר מהממוצע.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 יולי 2013, 19:58

bling כתב:IGN זה מיינסטרים אולי ביחס לנאו גף ולאתרי גיימינג אחרים,אבל הוא עדיין כבד יחסית לקהל ה COD ופיפ"א ו just dance וקינקט,זה בכל זאת אתר גיימינג והפרופיל של האנשים שם לרוב זה שחקנים כבדים יותר מהממוצע.

אין אתר מספיק מיינסטרימי, בגדולים ביותר כמו ign יש רק כמה מאות אלפי קוראים בחלקים של המשחקים והקהל של הקונסולות הביתיות גובל ב200 מליון, אפילו אם היו מליון הצבעות בign הן היו של החצי אחוז הכי הארד קור בכל התעשיה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 יולי 2013, 23:00

DrKeo כתב:האקסבוקס המקורית. אבל זה לא באמת כזה משנה למשתמש, זה משנה למפתחים. למשתמש משנה זה שהקונסולות חלשות בצורה בלתי רגילה לדור חדש, הן פשוט קפיצה מרשימה לעומת הדור הקודם כי הן הגיעו באיחור של 8 שנים במקום 5. כלומר יכלו לעשות PC עם מעבד טיפה יותר טוב ולא הLOW של הLOW של עולם הPC היום שנועד ללפטופים חסכוניים בסוללה ו-GPU קצת יותר מודרני. אבל מצד שני, בכלכלה של היום, אני בטוח שסוני ומיקרוסופט מפחדות להפסיד כסף על כל קונסולה כמו שהיה בדורות הקודמים ולפחות ה8 שנים האלה אפשרו להן לעשות את זה בלי להוציא איזה WII בזויה.

בלינג, הקפיצה של הדור הזה היא קפיצה אמיתית של דור. הבעיה היא שהיא מקבילה למה שקפיצה אמיתית אחרי 5 שנים מהדור הקודם הייתה אמורה להיות ובמקום קבלנו את זה אחרי 8 שנים ולכן הPC קצת מגמד את זה. אם היה לך את הכוח של הפס4 והONE והכרטיס הכי חזק בשוק היה ה580GTX כמו לפני שלוש שנים אז כנראה שהPC לא היה גורם לך לכזאת קנאה. אבל הם חיכו עוד שלוש שנים ועכשיו 580GTX זה בקושי כרטיס LOW END על הPC, מה לעשות. בהחלט הייתה קפיצה אמיתית של דור, פשוט חצי דור מאוחר מדי.

אגב, בנושא זלילת המשאבים, כרטיסי הHIGH END היום זוללים בדיוק אותה כמות של כוח ופולטים אותה כמות של חום ולהגיד את האמת, סדרה 6XX של NVIDIA היא דווקא שקטה, קרה וצורכת פחות כוח מכל סדרה אחרת שלה בשנים האחרונות. אני חושב שפשוט הטראומה של הRROD שנוצרה מעיצוב לקוי של מיקרוסופט גרמה לטראומה לכל הגיימרים.

580 זה בקושי low end? מאיפה הנפצת את זה. הוא מקביל ל-660. אין שום משחק שגורם היום על הפיסי ל-580 למצמץ.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42083
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 יולי 2013, 00:41

Death_119 כתב:580 זה בקושי low end? מאיפה הנפצת את זה. הוא מקביל ל-660. אין שום משחק שגורם היום על הפיסי ל-580 למצמץ.

היום בסדרה האחרונה של NVIDIA הכרטיס הכי חלש הוא 760GTX והוא חזק מה580GTX בבערך 20%. אז כן, הוא מתחת לMID RANGE היום, ביחוד שהטווח מתחיל מטייטן. זה שיש מעט מאוד משחקים שמאמצים 580GTX זאת רק תעודת עניות למפתחים שמגבילים את עצמם לקונסולות. תהיה בטוח שעכשיו שיצא הדור החדש והמפתחים ירשו לעצמם לעשות משחקים שהמכנה המשותף הכי נמוך שלהם זה BF4 ב60FPS אז תראה שפתאום ה580GTX כבר לא יריץ דברים גם ב30FPS כמו שהוא מריץ היום הרבה משחקים.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 11 אורחים