Kazz כתב:מעולם לא היה דור קונסולות ששוחרר כאשר החומרה בPC הייתה כל כך הרבה יותר מתקדמת ממה שנמצא בקונסולות.
DrKeo כתב:זה אכן נכון, גם מעולם לא הייתה קונסולה שהיה בה gpu אמצעי של הדור הקודם (סדרה 7 כשסדרה 9 יוצאת השנה) ומעבד סופר חלש והיא נקראה הקונסולה הכי חזקה של הדור החדש. כדי להקביל את זה לדור הקודם היה צריך להיות בפס4 איזה 770gtx ובמציאות יש בה gpu שהוא חצי מזה. מצד שני מעולם לא היה מצב הזיכרון של הקונסולות טוב כל כך.
Laskin כתב:ומצד שלישי - מעולם לא שוחררה קונסולה שדומה כל כך לPC ושגם קל לפתח עבורה, ולמפתחים יש נסון חסר תקדים עם הארכיטקטורה הזו...
ומצד רביעי - אני לא בטוח אם כל מה שרשמתי הוא לחלוטין מדוייק
Kazz כתב:מעולם לא היה דור קונסולות ששוחרר כאשר החומרה בPC הייתה כל כך הרבה יותר מתקדמת ממה שנמצא בקונסולות.
Nigga כתב:זה הכל עניין של מחיר.
מישהו כאן יכול לבנות PC חזק יותר מה PS4 ב 400$ / 3000 ש"ח?
ולמי שבאמת מתכוון לנסות, קחו בחשבון שב PS4 יש נגן בלו-ריי וכרטיס מסך שחזק יותר מה GTX 660.
DrKeo כתב:גיא, זה לא נכון. בדור של הפס1 למשל היו לך דברים שלא היו בPC כמו למשל פילטרים לטקסטורות כדי שלא יהיו מפוקסלים. תמיד הקונסולות הציגו את הגרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן ואז הPC עקף לאט לאט אבל בדור הזה זה ממש לא המקרה. אני חושב שהזיכרון שלך קצת מטעה אותך כי למשל הפנטיום 2 יצא רק שנתיים אחרי הדור של הפס1 (הוא יצא ב97 כשהפס1 יצאה ב95). הדור הנוכחי חלש משמעותית לעומת התקופה בה הוא יצא, הוא פשוט קפיצה אמיתית של דור כי חיכו 8 שנים במקום 5. בתור גיימר PC שתמיד קנה קונסולה בשיגור שלה אני יכול להגיד לך שהWOW פאקטור תמיד היה בקונסולות בשנה הראשונה שלהן, אם זה היה MGS2 או רוג סקוואדרון ב2001 או אם זה היה מריו 64 ב96, תמיד הWOW בשנה הראשונה של הקונסולה היה בקונסולה. ההבדל הוא שהWOW של הקונסולות כבר קיים מ2011 בPC עם BF3 והן יוצאות רק ב2013.
swym כתב:
אתה מדבר על כל מיני tweaks שבתכלס מתגמדים לעומת כוח העיבוד והרזולוציה בפועל (כמו נניח טסלציית החומרה של ה-360 בדור הזה). הקונסולות תמיד היו הרבה מאחורה בקטע הזה, ובשקלול פערי הרזולוציה הקונסולות מעולם לא הציגו גרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן. הPS שהזכרת למשל אפילו לא היתה מוגדרת לרזולוציה מעל VGA ורוב המשחקים רצו ברזולוציה יותר נמוכה. ומשחקי ההשקה שיצאו לא התקרבו למה שכבר היה על הPC, מה כבר ראית שם שהתקרב למשחקי הPC שקיבלנו ב-95?
ואני גם מן הסתם לא מדבר על הפנטיום 2 אלא על הפנטיום הראשון שחצה את קו ה-100 מגהרץ כבר בשנת 94. הPS לעומת זאת באה עם מעבד של 33MHZ - משהו שמקביל ל-386DX. כמובן שלקונסולות היה יתרון בזכות העובדה שמפתחים יכלו לעבוד עם חומרה קבועה שמוגדרת מראש ולכן היו יותר אופטימיזציות, אבל זה כלל הבסיס בכל דור של קונסולות ותקף גם עכשיו.
swym כתב:
אתה מדבר על כל מיני tweaks שבתכלס מתגמדים לעומת כוח העיבוד והרזולוציה בפועל (כמו נניח טסלציית החומרה של ה-360 בדור הזה). הקונסולות תמיד היו הרבה מאחורה בקטע הזה, ובשקלול פערי הרזולוציה הקונסולות מעולם לא הציגו גרפיקה הכי טובה בשוק בשנה הראשונה שלהן. הPS שהזכרת למשל אפילו לא היתה מוגדרת לרזולוציה מעל VGA ורוב המשחקים רצו ברזולוציה יותר נמוכה. ומשחקי ההשקה שיצאו לא התקרבו למה שכבר היה על הPC, מה כבר ראית שם שהתקרב למשחקי הPC שקיבלנו ב-95?
ואני גם מן הסתם לא מדבר על הפנטיום 2 אלא על הפנטיום הראשון שחצה את קו ה-100 מגהרץ כבר בשנת 94. הPS לעומת זאת באה עם מעבד של 33MHZ - משהו שמקביל ל-386DX. כמובן שלקונסולות היה יתרון בזכות העובדה שמפתחים יכלו לעבוד עם חומרה קבועה שמוגדרת מראש ולכן היו יותר אופטימיזציות, אבל זה כלל הבסיס בכל דור של קונסולות ותקף גם עכשיו.


swym כתב:נדב, אתה מבלבל בן מאיץ תלת מימד יעודי (ה3dfx) לבין GPU שהיו במכשירי PC כבר שנים קודם, כולל כאלו ששילבו דו מימד ותלת מימד (Matrox Millenium, S3 Virge וכדומה). הכרטיסים האלו היו חזקים מהקונסולות, אבל הבעיה היא שעד Quake ו-Glide לא היה לך סטנדרט תלת מימד מקובל ולכן כל כרטיס נתמך רק ע"י כמה משחקים בודדים. אבל במשחקים שכן נתמכו ע"י הכרטיסים האלו ה-PC השאיר לקונסולות אבק.
ואז כשהN64 יצאה לא רק שפנטיום 150MHZ היה מן הסתם חזק ממנה, אלא שיצאו עד אז כבר מעבדי פנטיום גם במהירות 200MHZ שאכלו את הN64 בלי מלח (וזה עוד לפני הפנטיום PRO). הארכיטקטורה של הN64 היתה מאד חלשה בשלב שבו היא יצאה, והיא סבלה גם מגישה מאד איטית לזיכרון שעליו בכלל אין מה לדבר... 4MB של זיכרון זה חצי ממה שהיה לי על הPC שקניתי כבר בשנת 92, כשבשנת 96 כבר היה לי מחשב חדש עם 32MB זיכרון. זה בערך כמו שהקונסולות בדור הזה היו מגיעות עם 2GB של זיכרון בלבד.
לגבי הקלטות ה"מהירות" (בהשוואה אולי לכונן CDROM. אבל בשנת 96 משחקים כבר הותקנו על ההרדיסק) - דווקא הן בסופו של דבר הגבילו אותך למשהו כמו 64MB למשחק. אם כבר אז הקלטות האלו היו עוד סיבה לכך שנינטנדו בכלל הפסידה במרוץ הטכנולוגי לסוני, שהצליחה להביא לפלייסטיישן משחקים שהצליחו לסחוף את הקהל עם הגרפיקה שלהם למרות שהם בתכלס היו יותר חלשים (FFVII למשל).
ואני לא יודע באיזה עולם אתה זוכר שאתה חי, אבל על הPC היו משחקי תלת מימד כבר ב-92 עם יציאת Ultima Underworld - אי שם כשהקונסולות היו עסוקות במלחמות הדור הרביעי. בשנה שבה הגיע הN64 עם המריו 64 שלה לעומת זאת אנשים אולי שיחקו בדיוק נוקם כי הוא היה מגניב, אבל באותה שנה כבר גם קיבלנו על הPC את Descent, Quake, Tomb Raider, ושלא נדבר על Elder Scrolls: משחק שהציע עולם משחק תלת מימדי יותר גדול מכל משחקי מריו יחד עד היום. וכבר שנה לפני שטחנת את מריו 64 התלת מימדי ברזולוציה מסכנה של 240P (כמו 99% מהמשחקים בדור ההוא של הקונסולות), בעלי הPC כבר יכלו לשחק במשחק תלת מימדי כמו Mechwarrior 2 ברזולוציות native של 1024x768.
אני עדיין חושב שאתה לא קולט את הפערים הגדולים במקרה של הדור ההוא, אם אתה באמת בוחר לצייין משחק כמו מריו 64. זה מגוחך כמו שנציין היום את The Division בתור משחק שרק על הקונסולות אפשר להריץ אותו - הרי ברור שזה לא עניין של חומרה אלא של החלטה של המפיצה איפה לשים את המשחק. דווקא במקרה של משחקים לא אקלוסיביים תלת מימדיים היה קל מאד לראות כמה הPC משאירה אבק לקונסולות כמו למשל במקרה של Tomb Raider והפער העצום בין גרסאות הPC לקונסולות.
יותר מזה, אני מנסה להסביר לך פה שכשיצא UltraHLE, אני יכולתי להריץ משחקי N64 על הPC שלי *באמולציה*. אתה מבין איזה פער צריך להיות בחומרה בשביל בתוכל להריץ משחק שמיועד לפלטפורמה אחרת, ולא בפורט אלא אשכרה באמולציה!?
והפער הזה תופס מן הסתם גם לדור שבא אחריו: הרי המשחקים הכי מרשימים גרפית על הקונסולות ב-2001 היו בכלל GTA 3 והיילו - ואלו בדיוק שני המשחקים שקצת אחר כך קיבלו פורט לPC ורצו בגרפיקה יותר מרשימה (גם על חומרה משנת 2000-2001).
וזה עוד בלי לדבר על המשחקים שמראש יצאו ל-PC באותה השנה. אז רק בשביל הקטע כי הזכרת את :MGS2
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... enshot.jpg
לעומת משחק PC מ-2001:
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... t-guns.jpg











DrKeo כתב:לאסקין, בסוף שחקני הPC מנצחים כי המשחקים יצאו בגרסה שעובדת יופי לPC ובטח הכל יגיע עכשיו לPC
קוויק 1? עוד משחק שבונה דמויות מ11 פוליגונים וקורא להן דמויות?
רונן כתב:סקר שנערך באירופה בקרב מפתחות אירופאיות מגלה ש-13% מהן מפתחות ל-PS4, ורק 9% ל-One (ו-5% ל-WiiU).
בנוסף, 23% מתעתדות להמשיך לפתח ל-PS4, בעוד שרק 14% מתעתדות לפתח ל-One (ו-7% ל-WiiU).
בחדשה מצוין שהנתונים התקבלו לפני שמייקרוסופט חזרה בה מה-DRM, כך שהתוצאות היו יכולות להיות שונות, אבל אני חשבתי שלהפך, שה-DRM הוא ידיד המפתחות. אני מניח שזה מושפע מדעת הקהל על ה-DRM שרצה להחרים את הקונסולה, לכן המפתחות התאימו עצמן בהתאם.
אם ההעדפה שלך היא משחקי One, אז זה נכון. סיכויים טובים שהמשחקים הבלעדיים יגיעו ממילא גם ל-PC, ואנחנו רואים זאת מתבטא כבר במשחקי ההשקה (או חלון ההשקה), כגון Quantum Break ו-Halo (השני אינו משחק השקה, אבל הדברים נכונים גם לו).
אם המשחקים הבלעדיים של סוני פחות מעניינים אותך, וזה כנראה המקרה לגביך, אז התפיסה שלך היא עוד יותר נכונה. ה-PC עדיף.
![]()
אבל בינינו, לא מבין כל-כך את מהות הוויכוח הזה. תראו את The Devision, או את ההדגמה של The Dark Sorcerer ו-Deep Down. לא חושב שיש הרבה על מה להצטער.
DrKeo כתב:אין על מה להצטער, רק חבל שזה הגיע 3 שנים אחרי שזה היה אמור להגיע זה הכל. תאר לעצמך שעכשיו יכלנו להיות בשנה השלישית של הדור הזה ו-TLOU היה נראה וזז כמו THE DIVISION. מטורף לא? תחשוב על האמרסיה המטורפת

Kazz כתב:מכל אתרי המשחקים שעושים סקרים, הייתי קורא לזה של IGN הכי מיינסטרימים.
bling כתב:IGN זה מיינסטרים אולי ביחס לנאו גף ולאתרי גיימינג אחרים,אבל הוא עדיין כבד יחסית לקהל ה COD ופיפ"א ו just dance וקינקט,זה בכל זאת אתר גיימינג והפרופיל של האנשים שם לרוב זה שחקנים כבדים יותר מהממוצע.
DrKeo כתב:האקסבוקס המקורית. אבל זה לא באמת כזה משנה למשתמש, זה משנה למפתחים. למשתמש משנה זה שהקונסולות חלשות בצורה בלתי רגילה לדור חדש, הן פשוט קפיצה מרשימה לעומת הדור הקודם כי הן הגיעו באיחור של 8 שנים במקום 5. כלומר יכלו לעשות PC עם מעבד טיפה יותר טוב ולא הLOW של הLOW של עולם הPC היום שנועד ללפטופים חסכוניים בסוללה ו-GPU קצת יותר מודרני. אבל מצד שני, בכלכלה של היום, אני בטוח שסוני ומיקרוסופט מפחדות להפסיד כסף על כל קונסולה כמו שהיה בדורות הקודמים ולפחות ה8 שנים האלה אפשרו להן לעשות את זה בלי להוציא איזה WII בזויה.
בלינג, הקפיצה של הדור הזה היא קפיצה אמיתית של דור. הבעיה היא שהיא מקבילה למה שקפיצה אמיתית אחרי 5 שנים מהדור הקודם הייתה אמורה להיות ובמקום קבלנו את זה אחרי 8 שנים ולכן הPC קצת מגמד את זה. אם היה לך את הכוח של הפס4 והONE והכרטיס הכי חזק בשוק היה ה580GTX כמו לפני שלוש שנים אז כנראה שהPC לא היה גורם לך לכזאת קנאה. אבל הם חיכו עוד שלוש שנים ועכשיו 580GTX זה בקושי כרטיס LOW END על הPC, מה לעשות. בהחלט הייתה קפיצה אמיתית של דור, פשוט חצי דור מאוחר מדי.
אגב, בנושא זלילת המשאבים, כרטיסי הHIGH END היום זוללים בדיוק אותה כמות של כוח ופולטים אותה כמות של חום ולהגיד את האמת, סדרה 6XX של NVIDIA היא דווקא שקטה, קרה וצורכת פחות כוח מכל סדרה אחרת שלה בשנים האחרונות. אני חושב שפשוט הטראומה של הRROD שנוצרה מעיצוב לקוי של מיקרוסופט גרמה לטראומה לכל הגיימרים.
Death_119 כתב:580 זה בקושי low end? מאיפה הנפצת את זה. הוא מקביל ל-660. אין שום משחק שגורם היום על הפיסי ל-580 למצמץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 11 אורחים