נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24446
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 07 אוקטובר 2018, 19:16

לדעתי חשוב רק דור או 2 אחורה מקסימום, כי גם ככה לא הייתה חנות דיגיטלית לפני כן והקטע של הדיסקים פחות מעניין אותי באופן אישי ואולי גם את רוב הגיימרים כי מי שומר דיסקים מלפני 14 שנה? טוב, יש כמה פה ושם ואולי לא מעט כל כל, אבל מעטים באמת יעשו בזה שימוש.
אבל נחמד בכל אופן... נראה לי שאם לא תהיה תמיכה לאחור לפחות בפס4 זה ממש מביך אבל גם זה לא ימנע ממני לרכוש את הקונסולה הבאה שלהם למען האמת... פשוט אחפש לרכוש אולי יד שנייה כדי למחות על זה איכשהו (:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוקטובר 2018, 19:23

לא נראה לי שמי שכתב את הכתבה הזאת באמת הבין מה כתוב שם. מדובר בפטנט (שאני לא מאמין שמשרד הפטנטים אשכרה מרשה לרשום על שטות כזאת פטנט, אבל היי, לאפל יש פטנט על "טלפון בצורה ריבועית עם קצוות מעוגלים" אז אני משער שאפשר לרשום כל דבר) שאם יש משחק ישן שרץ על חומרה חדשה, אפשר לקחת את המספר המזהה של כל טקסטורה ולכוון את המצביע שלו למקום חדש בזיכרון של הקונסולה החדשה. כלומר אם אנצ'רטד 4 רוצה לשלוף את הטקסטורה של המכנסיים של דרייק, הפס5 תעבד על המשחק ותגרום לו לשלוף טקסטורה חדשה שהיא מגישה לו, כנראה טקסטורה יפה יותר שאמן הכין כדי שתתאים לרמה הגרפית של הקונסולה החדשה שעליו המשחק עכשיו רץ.

או במילים אחרות, מדובר בפטנט להחלפת טקסטורות במשחק ישן לטקסטורות שיחליטו לשים במשחק שרץ על הקונסולה החדשה יותר. אז:
1) לא ברור לי מאיפה הם המציאו שזה אומר שיגיעו משחקי פס1-4 לפס5, הרי לא מציינים מאיזו קונסולה לאיזו קונסולה ההליך.
2) הפטנט מדבר על קונסולה חדשה שמשחקת משחק ישן, אף אחד לא דבר על אמולציה אוטומטית. גם הפס3 מריצה משחקים ישנים (למשל הרימאסטר של GOW1-2), גם הפס4 מריצה משחקים ישנים (למשל הרימאסטר של GOW3 או ג'ק ודקסטר), כלומר אין פה באמת חדשות. זה ספציפית מתיחס לאמן שיושב ועושה טקסטורות באיכות גבוהה במקום הישנות, כלומר לגמרי גישת רימאסטר, הפוך לגמרי לגישה של מיקרוסופט. כמובן שאפשר להשתמש בזה באמולציה, אפשר גם להשתמש בזה כדי להביא רימאסטר בפחות עבודה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 07 אוקטובר 2018, 19:24

ברור שאלו שישתמשו בדיסקים מהפס1 הם מיעוט לאסקין אבל זה יותר אומר שכל הקטלוג של סוני יעלה בקלות יחסית לחנות הדיגיטלית ובמוקדם או במאוחר (עניין של זכויות יוצרים בעיקר, פחות טכני במידה ויש הרצה לאחור מלאה) יהיו לך שם את רוב הקלאסיקות הגדולות של עולם הגיימינג, וגם, בטח בפלוס ובפורמטים אחרים נקבל משחקים קלאסיים בנוסף.

וכן, אם לא תהיה הרצה לאחור לפס4 אני אקח את זה די קשה, גם אני לא אקנה בהשקה ויש מצב באמת שאביא את המכשיר יד שנייה בהמשך כמו שאמרת, זה משהו שעלול לגרום לי לעבור מחנה לבוקס במיוחד אם למייקרוסופט גם תהיה הקונסולה החזקה יותר.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4956
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 07 אוקטובר 2018, 19:45

כותב הכתבה בפירוש לא מבין בכלל למה הפטנט מתייחס- מדובר על האימולטור של ה-PS4 להפעלת משחקי PSP כמו ה'רימאסטר' של Patapon. אין פה שום סקופ מצידו,רק חוסר הבנה. הפטנט נרשם בכלל איפשהו ב-2016 והסיבה שזה קפץ עכשיו ממה שהבנתי זה שהוא עבר איזשהו אישור פנימי או משהו.
לגבי כמה דורות תמיכה אחורה צריך..איך שאני רואה את זה- מתחילת חייה של הפלטפורמה,אבל כמובן שישנם לפעמים אילוצים כמו הארכיטקטורה של הפס3 שלא מאפשרים את זה,וזה גם בסדר. אם תהיה תמיכה לכל הספרייה של הפס4 (ובתוך זה אני גם כולל את משחקי ה-PS2 Classics שרצים על אימולטור פנימי שסוני פיתחה לקונסולה) בפס5 אני אהיה מרוצה. בשביל תמיכה במשחקי פס1 יש לי את הפס3..לא שאי פעם עשיתי בזה שימוש :) ..

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוקטובר 2018, 20:16

תמיכה לאחור היא מאוד חשובה, ביחוד ב-2018 כשהיא עובדת בצורה דיגיטלית. קניתי את HL2 בסטים ב-2004, בשיאה של הפס2, ומאז ועד היום יש לי את HL2 והמשחק נגיש לי בכל רגע נתון על המחשב עם כל היתרונות של מחשב ב-2018 כמו למשל לשחק בו ב-1440P (כשבמקור שחקתי בו ברזולוציה הכי מפנקת של 2014, ב-1024X1280).

זה בדיוק מה שאני מצפה מהפס5 והסקארלט. אם קניתי את גירס 2 ב-2008, אני מצפה שהמשחק ירוץ לי על הסקארלט, יהיה לי זמין דיגיטלית ובמינימום של המינימום ירוץ טוב יותר ממה שהוא רץ במקור, כמובן עם עדיפות ל-4K. אני רוצה לראות כל משחק ומשחק שקניתי אי פעם אצל סוני או מיקורוסופט ברשימה שלי ובכל רגע אני אוכל להוריד אותו ולהתחיל לשחק. כשיצא גירס 6 אני רוצה לשחק בגירס 1-5 אם קניתי אותם בעבר ושתהיה לי האפשרות לקנות אותם. כשחקן PC אני לוקח את זה כמובן מאליו ואני רוצה שגם בקונסולות זה יהיה מובן מאליו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7071
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Klayman » 07 אוקטובר 2018, 20:18

DrKeo כתב:תמיכה לאחור היא מאוד חשובה, ביחוד ב-2018 כשהיא עובדת בצורה דיגיטלית. קניתי את HL2 בסטים ב-2004, בשיאה של הפס2, ומאז ועד היום יש לי את HL2 והמשחק נגיש לי בכל רגע נתון על המחשב עם כל היתרונות של מחשב ב-2018 כמו למשל לשחק בו ב-1440P (כשבמקור שחקתי בו ברזולוציה הכי מפנקת של 2014, ב-1024X1280).

זה בדיוק מה שאני מצפה מהפס5 והסקארלט. אם קניתי את גירס 2 ב-2008, אני מצפה שהמשחק ירוץ לי על הסקארלט, יהיה לי זמין דיגיטלית ובמינימום של המינימום ירוץ טוב יותר ממה שהוא רץ במקור, כמובן עם עדיפות ל-4K. אני רוצה לראות כל משחק ומשחק שקניתי אי פעם אצל סוני או מיקורוסופט ברשימה שלי ובכל רגע אני אוכל להוריד אותו ולהתחיל לשחק. כשיצא גירס 6 אני רוצה לשחק בגירס 1-5 אם קניתי אותם בעבר ושתהיה לי האפשרות לקנות אותם. כשחקן PC אני לוקח את זה כמובן מאליו ואני רוצה שגם בקונסולות זה יהיה מובן מאליו.


Preach brother!
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

kririn
Sage
הודעות: 5438
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 07 אוקטובר 2018, 21:42

אני חושב שאנשים פה שוכחים דבר אחד חשוב
Cd ,מצריך ליזר שונה מdvd
וdvd ,מצריך ליזר שונה מבלו רי

ולא ברור ,כמה זמן יצרניות יחזיקו תמיכה פיזית
בcd,וdvd ,בכוננים שלהן ,התמיכה הזאת מצריכה עוד רכיבים בכונן ,מה שעולה כסף
וזה לשני פורמטים נכחדים

יכול להיות שבעתיד לא ניראה תמיכה אחורנית
לתכנים במדיה פיזית ,כי חוץ מלמשוך לקוחות נישה לקונסולה ,אין בזה רווח ליצרניות קונסולה
למעשה הפסד מסוים
בגלל רכיבים אולי זולים אבל בכל זאת עולים קצת
וזה מצתבר שמחשבים עשרות מיליונים
ובגלל תמיכה טכנית ,להפעלת משחקים שניקנו לפני שנים

ואל תבינו לא נכון ,אני אוהב תמיכה אחורנית
אבל הps4 מוכרת מצוין בלי זה
והns מוכרת מצוין בלי זה

הרוב הגדול של השוק ,זה לא אנשים כמותנו
שזה תחביב חזק שלהם
הרוב הגדול של השוק ,קונה gts
וcod
וfifa
ופוקימון
ולאחרונה מוריד פורטניט ,במילים אחרות
לקוחות שבעיקר הולכים על המוכר והידוע
והיחסית חדש

קהל הרטרו ,שאומנם יש לו קהילה מכובדת בשנים האחרונות
הוא עדין קהל נישה

הnes ,וsnes ,קלסית ,מכרו טוב מאוד
אבל לא יחליפו את הns ,כמקור רווחים מרכזי לנינטנדו
וזה לא שנינטנדו יכולה להוציא snes קלסית
עם קלטות משחק ,וזה יחליף את הns

כי רוב השוק לא יקנה את זה

גם רוב בעלי הps4 ,לא יקנו ps1 קלסית

הם גם לא ישחקו משחקי ps1 היום

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוקטובר 2018, 21:57

כמעט כל כונן בלוריי תומך גם בCD ובDVD, אם יש להן רצון לשים תמיכה לאחור אני לא ממש רואה סיבה למה לא תמוך בזה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5438
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 08 אוקטובר 2018, 00:02

תומך כי הכניסו רכיבים לתמוך בזה ,כל אחד מהפורמטים האלו ,משתמש בקרן ליזר אחרת
זה לא מובן מאליו ,שימשיכו לתמוך בזה בעתיד ,ובמיוחד עם יעשו פורמטים חדשים
אני לא בדקתי איך אולטרה בלו רי פועל ,ומה הוא מצריך ,אבל נגיד ויוציאו בעתיד ,פורמט של 256 גיגה על מדיה
זה יהיה עוד פורמט ,עם עינית שונה ,ועוד כסף ליצר עם תמיכה אחורנית עד CD

הרבה חנויות הפסיקו למכור CD וDVD ,כולל חנויות שהיו להן מחלקות לזה
לא יודע עם מישהו מיצר היום כוננים שהם רק DVD בלי הבלו רי ,אולי יש שרידים של צורבי DVD ,כי המדיה זולה
אבל גם אז ,הרבה הפסיקו למכור מדיה ריקה של DVD

לחשוב על יצרניות קונסולות ,שלא רוצות לבזבז כסף על פיצרים פחות נחוצים ,שישמרו תמיכה בפורמטים כאלו
רק בגלל קהל נישה ,זה לא רלוונטי

אין היום באף קונסולת מינסטרים מודרנית תמיכה באקדח אור לדוגמה ,פשוט כי זה דורש טלוויזית CRT
ולא תקבל היום חיבור אנלוגי בקונסולות ,מה גם שהקהל הפוטנצילי כל כך מצומצם ,שזה פשוט לא יקרה בשוק הביתי
אולי בארקיד או שימוש צבאי


ככה שמאוד יכול להיות ,שזה מה שיקרה בכונני בלו רי
פשוט יזרקו רכיבים שקשורים בDVD וCD ,זה אולי ניראה לאנשים טיפשי היום ,בגלל המחיר הכניראה זול מאוד
אבל גם יציאות אנלוגיות זולות מאוד ,והן נעלמו מהשוק המינסטרים ,ויותר מזה אפילו בשוק הרטרו
יציאות אנלוגיות נעלמות מקונסולות ראטרו זולות

כמו שCRT דבר שנעלם ,גם בארצות עניות

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אוקטובר 2018, 01:00

בלוריי יהיה כנראה הטכנולוגיה מבוססת דיסק האחרונה וזה בסדר גמור כי הם יכולים היום להגיע ל-200GB עם 8 שכבות ואנחנו כבר על סף העתיד הדיגיטלי. אני ממש בספק אם עוד 10 שנים יהיו יותר מדי דיסקים פיזים ואני בטוח שבעשור הקרוב הפס5 תסדר עם 200GB (או תעשה את המהלך המטורף של... לשים משחק על שני דיסקים). להגיד את האמת, אין לי מושג אם ממש שמים עיניות שונות כדי לפקס לייזר אדום וכחול אבל העובדה בשטח היא שכונן בלוריי בקונסולות הוא רכיב זול יחסית (18$ לכונן לא 4K כמו בפס4 פרו ו-34$ בכונן 4K) כך שאני בספק כמה תמיכה בלייזר אדום באמת משנה את המחיר. להגיד את האמת, אני לא בטוח אם הסיבה שיש נגנים שלא תומכים ב-CD או ב-DVD זה כי הם לא טורחים לשים את הדיקודרים כי לדעתי לייזר כחול כן יכול לקרא דיסקים של לייזר אדום. אבל באמת שזה לא התחום שלי, איפה עומר?

בכל מקרה מה שצריך לקרות הוא שיתנו לקשר מספר סידורי של דיסק לחשבון או שיתנו לך להביא דיסק לחנות כמו גיימסטופ ותהיה שם עמדה שתקשר לך את המשחק לחשבון. כלומר 2020, הדיסק הקשיח יהיה 1TB אם לא 2TB ומשחקים ישנים יכולים להכנס לHDD שכזה במאות. אין צורך בדיסקים פיזים, רק לאשר שאתה בעלים של אחד ולקשר אותם לחשבון. איך עושים את זה? יש הרבה דרכים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5438
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 08 אוקטובר 2018, 08:22

השאלה עם בכלל רוצים לעשות את זה ?
לעשות דבר כזה אפילו לא צריך ללכת לחנות היום
אפשר ליצור אפליקציה בסמארטפון
שצילום של המספר הסידורי של הדיסק
יתורגם ,ישלח לשרתים ,ויתקבל קוד הורדה למשחק
לחשבון של הלקוח

השאלה הגדולה עם יצרניות ירצו בזה בכלל
Ms ,הפסידה בדור הזה מבחינת מכירות
שנינטנדו היתה בתקופת הwiiu ,זה נכשל במכירות

תמיכה אחורנית,לא חשובה כמו שחלקנו חושבים
גם אני חשבתי ככה בעבר
אבל זה לא המציאות בשוק

הרוב המוחץ של הלקוחות ,לא מריץ משחקים פיזיים
של קונסולות דור אחורה בקונסולות המודרניות שלו
הנוסטלגים ,קונים לפעמים משחקי ראטרו באוספים
או עותק דיגיטלי
אבל על קונסולות מודרניות

עם מישהו היום ניזכר בפאקמן ,רוב הסיכויים שיקנה
גירסה לקונסולה המודרנית שלו
ולא יחפש איזה קלטת אטרי 2600
או nes ,וינסה דרכים להפעיל אותה

למעשה נגיד ניקח רטרו כמו ps1
יש כמה דרכים להפעיל משחקים כאלו היום

1-קונסולות ישנות מps1-3
שלרוב מי שיש ,כניראה מאוחסנות בארון

2 -בקרוב ps1 קלסית לעשרים משחקים מסוימים

3-מכשירי ראטרו פלוג אנד פליי ,שלאחרונה מתחילים להגיע ,כאלו שתומכים בcd

4-מצריך ידע ,להריץ דרך אמולטורים
כולל התקנה והגדרות

5-לקנות גרסאות דיגיטליות ,לקונסולות מודרניות
לדעתי הרוב יבחרו ב5
כי זה קל להם ,וזה כבר מחובר לטלוויזיה ,בלי אף הגדרות מהלקוח

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אוקטובר 2018, 09:41

מה פתאום, תמיכה לאחור בדור הבא היא מהפיצ׳רים הכי חשובים שיש. לא יכול להיות שתצא קונסולת דור הבא ולא תוכל לשחק עליה את rdr2 או היילו 6 או tlou2, פשוט לא.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5438
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 08 אוקטובר 2018, 10:48

תיראה ,בהנחה שסוני וms ,ימשיכו עם אותה משפחת חומרה ,מין הסתם תיהיה גם תמיכה אחורנית
וגם אותה מערכת הפעלה ,רק משודרגת

כי זה לא עולה להם כסף ,וטוב למשוך קהל בהשקה

ועם נינטנדו תמשיך עם הנווידה ,ניראה תמיכה אחורנית גם שם

מה שאני לא חושב שניראה בps5
זה תמיכה אחורנית בps1-3
למרות שטכנית זה אפשרי ,אני לא חושב שסוני תירצה להשקיע בזה כסף

בms המצב שונה ,כי כבר יש להם אמולטור פועל
ככה שהעלות לשים אותו על חומרה דומה רק חזקה יותר ,לא צריכה להיות גבוה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אוקטובר 2018, 11:13

MS הולכת לתמוך בהכל, סוני תתמוך בפס4 ואם יהיה לנו מזל גם אחורה ממנו. העניין הוא בעיקר משפטי (ובצד של סוני צריך גם לפתח אמולטור פס3) ואני לא בטוח כמה מהר סוני ומיקרוסופט יכולות להרים את זה. אני מקווה לפחות בשביל מיקרוסופט שכל החוזים של תמיכה לאחור שיש להם כרגע חלים גם על הדור הבא והלאה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4956
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 09 אוקטובר 2018, 11:22

טוב,להפתעתו של אף אחד,מנכל סוני התראיין לאחרונה לאיזה מגזין כלכלי ובעצם אישר את קיומו של הפלייסטיישן 5,בלי כמובן להגיד פלייסטיישן 5.
זה כמובן לא אמור לרגש אף אחד,אבל זה פשוט אישור רשמי של סוני לקיום של חומרה חדשה.
בשביל ההשוואה,אם אני לא טועה,עם הפס4 לא הגיע אישור רשמי עד ה-PS Meeting.
https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-09-sony-finally-goes-on-the-record-to-say-its-working-on-a-ps4-successor

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3727
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swym » 11 אוקטובר 2018, 10:28

Laskin כתב:אם שום משחק היום לא דורש באמת יותר מ-8 גיגה זכרון אפילו על המחשב, אני לא חושב שיש כל סיבה הגיונית לעשות משהו שהוא יותר מלהכפיל את זה בדור הבא. כמה מפתחים לדעתך באמת יפתחו משחקים שינצלו 32 גיגה ראם? כמה מחשבים יש או יהיו לדעתך ב-2024 כמות כזו של זכרון פנימי, שמשחקים יכולים להרשות לעצמם לכוון לשם?
ב-2013 למצוא מחשב עם 8 גיגה זכרון זה היה סופר סופר נפוץ, אם הזכרון שלי לא בוגד בי.

זיכרון זה כמו ביורוקרטיה: לא משנה כמה תיתן להם, מפתחי משחקים ימצאו דרך למלא אותו. והקונסולות הן אלו שמכתיבות את המצב, כי הPC הוא שוק עם יותר מידי פרגמנטציה וסוג של "מטרה נעה". רוצה גרפיקת 4K כסטנדרט וטקסטורות ברזולוציה גבוהה יותר ממה שיש היום? זה יעלה בהרבה זיכרון. כבר היום יש משחקים שבהגדרות מקסימליות על ה1080ti מנצלים את כל ה-11 ג'יגה שהוא נותן.

רק כדוגמא למה שקורה כשקופצים דור:
Call of Duty Black Ops 2 יצא בסוף 2012, והצריך על הPC כ-2 ג'יגה זיכרון במינימום. Call of Duty Ghosts יצא בסוף 2013 ובמקביל לדור החדש, וכבר הצריך על הPC כ-6 ג'יגה זיכרון במינימום (אחר כך היה פאצט' שעשה עוד קצת אופטימיזציות ל-4GB). ההבדל היחיד בין שני המשחקים הוא שהשני טירגט את קונסולות הדור החדש בתור פלטפורמה עיקרית (הרי המשחק רץ גם על קונסולות הדור הקודם עם 512 ג'יגה זיכרון משותף). באותה תקופה ליותר מחצי ממחשבי הPC שמריצים סטים (כלומר מחשבי גיימינג) היה 4GB זיכרון או פחות.
מאז 2013 היה קיפאון יחסי על הPC כי בסיס הקונסולות נותר זהה (ועליות מחירי זכרונות בשנתיים האחרונות מנעו מבעלי PC להשקיע לעתיד הרחוק), אבל זה הולך להשתנות כשיכנס דור חדש שצריך לתכנן 10 שנים קדימה. אני מאמין שבדור הבא אנחנו נראה קפיצה בקונסולות ליותר מ-16 ג'יגה (הרי ב-2020 אנחנו כבר בטח נראה מכשירי אנדרואיד עם 16 ג'יגה זיכרון, אז שקונסולה תצא עם מפרט דומה?) ובהתאמה גם שוק הPC ישתנה.

Laskin
Elder
הודעות: 24446
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 11 אוקטובר 2018, 10:42

אני לא חושב שהעובדה שנראה מכשירי אנדרויד עם זכרון מסויים משנה הרבה לתחום הגיימינג... הסלולר מצמצם פערים מהמחשבים הנייחים, כמו גם הלפטופים.
ה נכון שמפתחים ישתמשו בכמה שיתנו להם, אבל עד גבול מסויים... מפתחים לא פתאום יתחילו לנצל 32 גיגה זכרון רק בגלל שיש להם את זה על קונסולות... רובם ירצו גם לפתח למחשב וזה יהיה לא ריאלי עוד שנתיים לצפות שלאנשים יהיה את האמצעים לרכוש את זה בהמוניהם. גם לא ב-2023. בPS6 זה כבר בטח כן יהיה ריאלי, אבל לקפות כבר עכשיו מ-8 ל-32 זה נראה לי פסיכי. ל-24 עוד איכשהו אולי, וגם אז לא יכוונו בגירסאות המחשב ליותר מ-16 גיגה במשך כל הדור הבא לדעתי, כמינימום. אולי זה אומר שלא תוכל להפעיל הגדרות מסויימות, אבל את המשחק יתכננו כך שיוכל לעבוד גם על מחשבים ממוצעים, וגם על קונסולות אחרות שיצאו בטח ויהיו חלשות יותר, נגיד סוויץ' 2/וואטאבר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 11 אוקטובר 2018, 11:19

אני לא מבין את הטיעון שיש קיפאון מ-2013 בזיכרון ב-PC כי הקונסולות נשארו אותו דבר. בדור לפניו הקונסולות השתנו איכשהו? הרי אם הקונסולות היו משנות איכשהו לקיפאון הזיכרון ב-PC, זה היה משמעותי בהרבה ב-2005 עד 2013. לי היה 2GB זיכרון כשיצאה ה-360, ב-360 היה רק 256MB, שמינית ממה שהיה לי במחשב. אז בתאוריה עולם הזיכרון ב-PC היה אמור לקפוא סביב ה-2-4 גיגה כל הדור הקודם. שלא נדבר על העובדה שאנחנו רק 5 שנים לתוך הדור הנוכחי, הדור הקודם היה 8 שנים כשלקונסולות היה במקרה הטוב 1/8 הזיכרון במחשבים. אבל הזיכרון בשוק ה-PC לא קפא, השוק המשיך לצמוח ולגדול וכבר כמה שנים טובות לפני שבכלל מישהו חשב על הקיום של פס4 ו-ONE היה לי במחשב 16GB זיכרון שהיה בזמנו פי 32 ממה שהיה לי בפס3 והמחשב הזה הוא עד היום OVERKILL. זה המקביל למחשב מודרני עם 256GB זיכרון ביחס לפס4; אבל אין לי 256GB, יש לי 16GB וזה לגמרי מספיק.

זיכרון זה כמו אכסון, תמיד אפשר למלא את זה אם רוצים אבל בשלב מסויים מגיעים לרוויה ואנחנו חיים בתקופה העתידנית הזאת שבה זיכרון נמצא ברוויה. מפתחים תמיד יוכלו לנצל עוד, תשים להם 50GB או 200GB, בסוף הם ימלאו את הזיכרון איכשהו. אבל השאלה היא - האם זה שווה את הכסף? האם באמת צריך את זה? האם לא שווה להכניס את ה-50$ הנוספים האלה ב-GPU או CPU חזקים יותר? הרי ה-PC תקוע על סביבות ה-8-16 גיגה זיכרון כבר 10 שנים אם לא יותר ויש לזה סיבה טובה - זה פשוט מספיק. פעם היית מגיע ממש מהר לזיכרון מלא אחרי שתיים או שלוש תוכנות שפתוחות לך על המחשב, היום עם 16GB של זיכרון אתה יכול לפתוח בערך כל תוכנה שמותקנת לך על המחשב במקביל ואתה תהיה בסדר. כמו עם דיסקים קשיחים שהפסיקו להתקדם בנפח, כך גם הזיכרון נמצא במקום ממש טוב היום. שלא נדבר על העובדה שהוא עכשיו יקר כך שהיום, יותר מתמיד, צריך לחשוב האם עוד זיכרון שווה את הכסף; ביחוד במכשיר כמו קונסולה שצריך לאזן אותו בצורה כל כך עדינה.

בנוגע ל-4K, זה נכון שטקסטורות יכולות לתפוס לא מעט מקום אבל מבחינת רינדור ב-4K, ההבדל לא גדול במיוחד. זאת הסיבה שהפס4 פרו מצליחה לעשות 4K (אפילו אם משתמשים בדמקה, עדין לא מעט באפרים הם בסוף 4K) אפילו שיש למפתחים רק 512MB של זיכרון פנוי נוסף, זה בקושי 10% יותר זיכרון. אפשר לראות את זה גם ב-PC, תראה משחקים שנותנים לך לראות את התפוסת זיכרון בבנצ'מארקים ותראה שבין 1080P לבין 4K יש בדרך כלל הבדל של 10-20 אחוז בתפוסת זיכרון. למשל קח את TR החדש, במחשב ב-4K הוא תופס רק 13% יותר זיכרון וידאו מאשר ב-1080P. אני חושב שמיקרוסופט כבר הראתה לנו שלטקסטורות 4K + רזולוצית 4K מספיק 12GB של זיכרון כשהמערכת זוללת 3GB מתוכם לעצמה. ולהגיד את האמת? אני לא בטוח שהקונסולות דור הבא באמת יעשו הכל ב-4K, יותר הגיוני שהן יכוונו לדמקה ל-4K שצורך קצת פחות זיכרון מ-4K טבעי.

בכל מקרה, אני חושב שזה כסף לפח. אלה אם מפצלים שוב, כמו פעם, ל-DDR4 ול-GDDR6 וכך חוסכים כסף ויוכלו לעשות נניח מבנה של 16GB + 8GB, אני לא רואה באמת דרך לשים יותר מ-16GB של GDDR6 בקונסולה בלי להפוך אותה למאוד יקרה; לפחות במחירים של היום. אם היום מחשב גיימינג ב-2500$ מגיע בדיפולט עם 16GB + 8GB עם כל חוסר היעילות וה-overhead של ה-PC, אני חושב שהפס4 תסתדר עם מבנה דומה. שלא נדבר על זה שזאת תהיה הפעם הראשונה בהסטוריה שהקונסולות משוות ל-PC בנפח הזיכרון, לרוב הן פגרו מאחור עם פי 8 או פי 16 פחות זיכרון.

אגב, אני מאוד בעד הפיצול ל-16+8 במקום להיות עם 16GB של GDDR6 וזהו. דווקא בגלל הרוויה בזיכרון שיש היום בתעשיה, אני חושב שמפתחים לא יתלוננו אם יפצלו את הזיכרון שוב. זה לא הפס3 שרבו על כל מגה כדי להצליח לדחוף משחקי עולם פתוח פנימה ואני בטוח שממילא עם 16+8 המפתחים ירגישו הרבה יותר חופשיים מאשר 16GDDR6 וזהו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3727
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swym » 11 אוקטובר 2018, 13:53

Laskin כתב:ה נכון שמפתחים ישתמשו בכמה שיתנו להם, אבל עד גבול מסויים... מפתחים לא פתאום יתחילו לנצל 32 גיגה זכרון רק בגלל שיש להם את זה על קונסולות... רובם ירצו גם לפתח למחשב וזה יהיה לא ריאלי עוד שנתיים לצפות שלאנשים יהיה את האמצעים לרכוש את זה בהמוניהם. גם לא ב-2023. בPS6 זה כבר בטח כן יהיה ריאלי, אבל לקפות כבר עכשיו מ-8 ל-32 זה נראה לי פסיכי. ל-24 עוד איכשהו אולי, וגם אז לא יכוונו בגירסאות המחשב ליותר מ-16 גיגה במשך כל הדור הבא לדעתי, כמינימום. אולי זה אומר שלא תוכל להפעיל הגדרות מסויימות, אבל את המשחק יתכננו כך שיוכל לעבוד גם על מחשבים ממוצעים, וגם על קונסולות אחרות שיצאו בטח ויהיו חלשות יותר, נגיד סוויץ' 2/וואטאבר.

אם יש להם 32 ג'יגה? מפתחים ינצלו 32. מספיק להעלות חלק יותר גדול מהמשחק לזיכרון ולהשתמש בassets איכותיים יותר וניצלת את הזיכרון.
היום ה-Xbox One X כבר מגיעה עם 11 ג'יגה. קפיצה של חצי דור ל-16 ג'יגה בלבד לחומרה שאמורה להחזיק לפחות חצי עשור קדימה? לא נראה לי. זה אפשרי לקפוץ ל-24 אבל זו פשוט קונפיגורציה פחות פרקטית (למרות שמצד שני גם 11 ג'יגה זה לא בדיוק סטנדארט ובכל זאת הלכו על זה).

DrKeo כתב:אני לא מבין את הטיעון שיש קיפאון מ-2013 בזיכרון ב-PC כי הקונסולות נשארו אותו דבר. בדור לפניו הקונסולות השתנו איכשהו? הרי אם הקונסולות היו משנות איכשהו לקיפאון הזיכרון ב-PC, זה היה משמעותי בהרבה ב-2005 עד 2013.
לי היה 2GB זיכרון כשיצאה ה-360, ב-360 היה רק 256MB, שמינית ממה שהיה לי במחשב. אז בתאוריה עולם הזיכרון ב-PC היה אמור לקפוא סביב ה-2-4 גיגה כל הדור הקודם.

המשמעות היא בדרישות המינימום. יש תמיד עליה זוחלת על הPC משנה לשנה, אבל את קפיצות המדרגה הגדולות מקבלים כשהדור הבא של הקונסולות יוצא והמפתחים עובדים לטרגט אותן בתור פלטפורמה ראשית. 2 ג'יגה זיכרון בהחלט הספיקו להחזיק אותך לאורך רוב הדור הקודם, אבל זה פתאום כבר לא היה המצב כשהדור הנוכחי הגיע.
יש עוד פקטורים, כמו העובדה שמחירי זכרונות גם משפיעים על השוק, או זה שהמחשב לא עובד עם זיכרון מאוחד ולכן בשביל הקפיצה לרזולוציה של 4K צריך בעיקר יותר זיכרון גרפי ולא זיכרון רגיל.

DrKeo כתב:זאת הסיבה שהפס4 פרו מצליחה לעשות 4K (אפילו אם משתמשים בדמקה, עדין לא מעט באפרים הם בסוף 4K)

רגע רגע, דמקה זה אינטרפולציה. זה אפסקייל. זו לא רזולוציה אמיתית. זה כמו שבדור הקודם היו עושים דמקה ומרנדרים רק את הUI ב-1080P. בשביל 4K אמיתי אתה פשוט צריך יותר זיכרון, וזו הסיבה שמלכתחילה מיקרוסופט הלכה על מספר מוזר כמו 11GB - וסביר להניח שבדור הבא (שאמור למשוך עד אחרי אמצע שנות ה-20 יצטרכו את זה).
במקביל יש פה גם את העניין של צוואר בקבוק. הרי אתה בעצמך מזכיר כל יום כמה המעבד הנוכחי של הקונסולות הוא מעבד פח נייד, נכון? מן הסתם אם בדור הבא הקונסולות יצאו עם משהו דומה אז בטח שלא יהיה טעם ביותר מ-16GB כי צוואר הבקבוק כנראה לא יהיה בכמות הזיכרון אלא בכח העיבוד. אבל בקונפיגורציה מאוזנת שכוללת גם מעבד עוצמתי יותר שבאמת יוכל לנצל את הזיכרון? בהחלט יש מקום ליותר מ-16GB (בטח כמשדובר בזיכרון משולב, וכשמערכות הפעלה הופכות ליותר ויותר זללניות זיכרון בגלל פיצ'רים אחרים שהן מציעות).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 11 אוקטובר 2018, 14:20

הקיפאון בשוק הזיכרון הוא לא המחיר, האנפלציה המטורפת של המחירי זיכרון היא רק בשנתיים האחרונות. למשל היום DDR4 עולה פי 2 ממה שהוא עלה בשיגור. 16GB זה סטנדרט ב-PC לגיימרים כבר איזה 8 שנים כך שבתאוריה לפני שנתיים או שלוש היית צריך לראות מחשבי גיימרים עם 32GB ו-64GB על ימין ועל שמאל. אבל לא ראית, כי זה כסף לפח. לפני שלוש שנים 16GB עלה X והיום הוא עולה 2X ועדין מחשיבי גיימרים מגיעים עם בדיוק אותה כמות זיכרון, 16GB. זה פשוט מספיק, אפילו שבPC יש מעבדים חזקים פי כמה וכמה מונים מהקונסולות.

אז כמובן שתמיד יותר זיכרון זה יותר טוב, אבל ראינו איך ה-X עובדת יופי ב-4K עם טקסטורות 4K ב-12GB (כשרק 9 זמינים למפתחים) ואתה יודע כמה זיכרון יקר עכשיו. לשים יותר מ-16GB של זיכרון זה פשוט יקר מדי. אז או שמפצלים ל-DDR4 ו-GDDR6 ואז אפשר כנראה במחיר סביר להגיע ל24GB, או שתהיה נפילת מחירים גדולה בתחום בשנתיים הקרובות או שהם כנראה ידבקו ב-16GB. מדובר גם ב-BALLPARK של PC גיימינג כרגע וכנראה ישאר גם ב-2020 (שוב, מחשב גיימינג באתר סטייל ALIENWARE ב-2000$ יגיע לך עם קונפיגורציה של 16 + 8) וזה גם זיכרון ענקי למדי ביחס לקונסולה.

אני פשוט לא רואה חברה מפוצצת כל כך הרבה כסף על 24GB של GDDR6, שלא נדבר על 32GB שיעקוף כל גיימינג PC שפוי בשוק, בזמן שהכסף הזה יכול ללכת לדברים חשובים בהרבה כמו ה-CPU וה-GPU. היום יצרניות כרטיסי מסך משלמות בערך 14$ לגיגה GDDR6 (עלות GDDR5 לפני שנה הייתה 8.5$, המחירים עלו ב-42% בשנה האחרונה ו-GDDR6 עולה 20% יותר מ-GDDR5, כלומר 8.5$ שנה שעברה ל-GDDR5 הפך ל-14.3$ לגיגה GDDR6 השנה). אין לי מושג כמה סוני ומיקרוסופט משלמות על כל גיגה, כנראה פחות מיצרנית כרטיסי מסך, אבל 14$ לגיגה בקונפיגורציה של 24GB זה 336$. אין לי מושג כמה הנחה סוני ומיקרוסופט מקבלות אבל אלה אם הן מצליחו לנער את יצרניות הזיכרון על הנחה של 80%, זה פשוט יקר מדי. בדור הקודם הוציאו סכומים שיותר מזכירים 80$ על זיכרון, אני לא רואה איך בדור הזה הם הולכים פתאום לקפוץ ל150$ או 200$ על זיכרון. ברור לכולנו שזה לא סכומים הגיונים.

בקיצור, או שהם מפצלים ל-DDR4 ולGDDR6 (מה שלא ממש בעיה כמו בתקופה הפס3 כי היום הזכרונות ענקיים באופן יחסי) או שאני לא ממש רואה איך הם שמים 24GB של GDDR6 ומעלה בלי התרסקות מחירים בשוק הזיכרון.

אה, ושוב, אם מתעלמים מטקסטורות 4K (וסוני למשל בנתיים מתעלמת על ה-PRO), עליה מ-1080P ל-4K צורכת בערך 10-20 אחוז יותר זיכרון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4956
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 11 אוקטובר 2018, 14:32

טוב לדעת שעוד מישהו חוץ ממני חושב שזה כמעט הזוי לחשוב ש-16GB יספיקו לסחוב דור שלם עד אחרי אמצע העשור הבא כשכבר עכשיו מפתחים מצליחים למלא על הקונסולות 9GB בלי למצמצץ :)

יכול להיות שהם יצליחו להגיע ל-24GB בלי לשבור את הכיס אם תהיה איזושהי התפתחות חיובית בנוגע ל-density של הצ'יפים,כמו שקרה עם הפס4 שקיבל בדקה ה-90 את השידרוג המפתיע ל-8GB. אבל כמו שאמרתי לפני ו-swym חיזק,זה נועל אותם לקוניפגורציית 384-BIT שתנשך אותם בתחת לאורך כל הדור,אז אם רוצים 256-BIT זה 16GB או 32GB.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3727
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swym » 11 אוקטובר 2018, 14:39

16GB זה ממש לא סטנדרט ב-PC לגיימרים כבר איזה 8 שנים. למעשה בסוף 2012 (פחות מ6 שנים) אפילו במפרטים שבטופ של הסקאלה היה קשה למצוא מחשבים שבאים עם קונפיגורציה כזו של זיכרון. אני זוכר את זה טוב כי קניתי 16 ג'יגה באותה שנה למרות התעקשויות של אנשים שעדיין לא צריך את זה. אז זה היה במחשבה של כמה שנים טוובת לעתיד.
מי שרוצה היום לחשוב לעתיד אמור היה לקנות בתאוריה 32 ג'יגה, אבל הבעיה המקבילה היא עליית המחירים שחטפנו: היום במחיר של 16 ג'יגה נוספים אתה יכול לעשות קפיצת מדרגה בכרטיס המסך *ו*במעבד ולכן זה פשוט לא אטרקטיבי לאף אחד למעט מי שכבר מיקסם את כל הפרמטרים האחרים של המחשב.
מה שכן, המחירים מתחילים ליפול בחזרה, וליצרניות קונסולה יש את הפריווילגיה לקנות חומרה על בסיס חוזים עתידיים ובמכירים טובים בהרבה שנים קדימה. על קונסולה שיוצאת ב-2020 מיקרוסופט וסוני ישלמו בטח משהו כמו רבע מהמחיר לג'יגה של זיכרון ריטייל כיום ככה ש-80$ (שיורד בהמשך) זה דווקא תרחיש הגיוני, ולמפעלים יש גם מספיק זמן להיערך לזה בשביל שתהיה אספקה סדירה במחיר רווחי.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4956
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 11 אוקטובר 2018, 14:55

מסכים.
זה ה-RAM במחשב שלי:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01ACOFVXE/ref=pe_385721_131634271_TE_item
הייתי סקרן אז נכנסתי למייל קבלה שלי ל-RAM שהזמנתי למחשב ב-2016,אני שילמתי 174 פאונד עליו והיום הוא עולה 465 פאונד,פשוט הזוי :shock:
וכמו שאמרת,אני לא חושב שזה נכון להשוות מחירים שלנו כלקוחות פרטיים לחוזים שנפרסים שנים על שנים קדימה בין ענקיות כמו סוני ו-MS ליצרניות כמו מיקרון וסמסונג.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42413
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 11 אוקטובר 2018, 17:05

1) אני לא ציינתי מחיר ריטייל בשום שלב. 14$ לגיגה של GDDR6 זה המחיר שNVIDIA והשותפות שלה משלמות על הרכיב מיצרניות הזיכרון. אני כן אגיד שסוני ומיקרוסופט מקבלות מחיר טוב יותר כי הן ימכרו פי כמה יותר חתיכות והחוזה הוא לאיזה 7 שנים ולא לשנה או שנתיים, אבל עדין הן לא הולכות לקבל חמישית מחיר מNVIDIA. המחירים היום הזויים, אבל אפילו אם הם יפלו בחצי עדין 32GB של GDDR6 זה פשוט יקר מדי. כדי לשים 32GB של GDDR6 הן יצטרכו לקנות בסביבות ה3$ לגיגה, לא ברור לי איך זה יקרה בזמן הקרוב.

2) הפס4 יצאה עם 8GB של GDDR5 כשהיה כבר בשוק כרטיסי מסך עם 8GB. סוני גם בכלל רצתה לשים 4GB, מפתחים לחצו עליה לעבור ל-8GB בגלל שלמיקרוסופט היה 8GB (שהיה DDR3 זול), היא לא באמת רצתה לשים 8GB של GDDR5 ולצאת באיזה 80$ על זיכרון, מבחינתה זה שתה לה את כל הרווחים מהחומרה. לצאת עם 32GB של GDDR6 זה כמות כמעט הזויה, ביחוד במחירים של היום. הכרטיס מסך הביתי עם הכי הרבה זיכרון היום הוא ה-2080TI שכולל 11GB של GDDR6. אתם טוענים שקונסולה ב-400$ הולכת להגיע עם פי 3 יותר זיכרון GDDR6 מאשר 2080TI שעולה 1200$? אפשר להתחיל לשחק עם 384 ביט ואז אפשר להגיע גם ל-18GB ול-24GB אבל זה כמובן שוב מעלה עלויות יצור כך שממש קשה לי לראות, בלי התרסקות טוטאלי בשוק הזיכרון, איך מגיעים ל-32GB של GDDR6. רק פיצול יכול להביא אותם לסביבה.

3) מפתחים פשוט לא צריכים את זה, לא כשזה בא על חשבון GPU ו-CPU. מתי פעם אחרונה ראית משחק שהוא MEMORY BOUND על המחשב? ב-2004? מתי פעם אחרונה שמעת מפתחים בוכים על הזיכרון בקונסולות? על הפס3? זאת פשוט לא עדיפות. הדור הקודם בלבל אתכם, 8GB זאת כמות הסטרית. תנו למפתחים גישה ל-16GB מלאים (נניח שימו 4GB של DDR4 בשביל המערכת הפעלה בנפרד) וזה כבר פי 3 מהדור הנוכחי ואל תשכחו שהדור הנוכחי עשה קפיצה "גדולה מדי" של פי 16 מהדור הקודם במקום פי 8 כך שיש לנו אנפלציה של זיכרון בדור האחרון. פי 3 יותר זיכרון בדור הבא אומר שבעצם יש פי 6 יותר זיכרון פנוי ממה שהיה אמור להיות בדור הקודם, מספר לא רע.

4) בנוגע לצריכת זיכרון של 2012 לעומת היום. עברו 6 שנים מאז 2012, אתה יכול להצביע על תקופה בהסטוריה של הPC שיכלת להיות עם אותה כמות של זיכרון במשך 6 שנים (במקרה שלי יותר מ-6 שנים) ואפילו לא להתחיל לחשוב על שדרוג? בבנצ'מארקים של אתרי חומרה אתה עדין רואה מחשבים עם 16GB של זיכרון, קונפיגורציה שיש לך כבר 6 שנים ולי יותר מזה. שום דבר ב16GB ב2012 לא היה הזוי, זה בהחלט היה הBAR העליון, כמויות שגיימרים כמונו לקחו, אבל זה עדין היה מה שרוב הגיימרים בנו לעצמם כשהם השקיעו קצת במחשב. מתי פעם אחרונה בהסטוריה יכלת להגיד למישהו עם זיכרון בן 7 "מה תעשה עם יותר מזה?". כאילו כן, לקחת יותר זה כנראה future proof אבל העובדה שמחשב בן 7 לא צריך אפילו להתחיל לחשוב על שדרוג זיכרון? ואו, מי חשב שנגיע לזה בימנו?

שוב, אני יכול לראות איך מחירי הזיכרון יורדים ויצרניות הקונסולה מפצלות אותו לזיכרון מערכת וזיכרון וידאו ואז רוכבות על העובדה שזיכרון מערכת עולה בערך חצי כך שבעלות של 16GB של GDDR6 הן יוכלו לשים 16GB של DDR4 ו-8GB של GDDR6 לסה"כ 24GB בקונסולה. אבל לחצות את ה-16GB של GDDR6? קו שאפילו יצרניות כרטיסי המסך לא עושות עם כרטיסי פרימיום של 1000$+? במחירים של היום? בשילוב עם הצורך בבאסים ברוחבים מאוד גדולים כמו ב-X? אני פשוט לא רואה את זה.

אגב, אנליסטים צופים שב-2019 מחירי ה-DRAM ירדו ב-25%. אם זה באמת יקרה נראה 14.5$ הופך לפחות מ-11$ אבל יצרניות הקונסולה עדין צטרכו מחיר מטורף של איזה 3$ בשביל לשים כמויות כמו 32GB. אני פשוט לא רואה את זה, אני גם לא ממש רואה את היתרון בלשים זיכרון מאוחד כשמדברים על כמויות שכאלה במקום ללכת על SETUP יותר הגיוני של DDR4 ו-GDDR6 שיכולים או לתת כמויות זיכרון גדולות בהרבה או לחסוך ליצרניות הרבה כסף.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4956
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 13 אוקטובר 2018, 16:18

כמו שקיאו אמר,נראה שצפויה ירידת מחירים למחירי DRAM ו-Nanad ב-2019. כמובן שאני לא מעז אפילו לקוות ל-SSD בדור הבא..
https://www.guru3d.com/news-story/dram-and-nand-flash-products-to-see-price-decline-in-4q18-and-2019.html


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־ 18 אורחים

cron