PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 11:03

נניח יוצא alien isolation 2 שנה הבאה, במה הוא אמור לתמוך? במשקפיי וולוו? אוקולוס? מורפיאוס? ההוא של מד קאטס? אחד מ3 מליון האחרות? אני חייב להגיד שזה מאוד מדאיג שלא נבנה כאן סטנדרט.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 04 מרץ 2015, 11:50

לא מבין אותך. איך אתה כבר מצפה/רוצה סטנדרט?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 12:16

swiss-the-engine כתב:לא מבין אותך. איך אתה כבר מצפה/רוצה סטנדרט?

מה זאת אומרת "כבר"? כשיצא USB היה סטנדרט? כשיצא HDMI היה סטנדרט? לפיתוח משחקים יש סטנדרטים חיצוניים כמו OPENGL או DX? אתה רוצה לחזור לתקופה של המחשבים ושנות ה80 שבהם היה לכל חברה סטדנרט משלה ושום דבר לא עבד על שום דבר?

אין API אחיד, אין שום כיוון, אף אחד לא מדבר עם אף אחד, כל חברה מושתנת מכריזה על זוג משלה. רק תתאר לך שתוציא 300$ על אוקולוס ותגלה שALIEN 2 יתמוך רק במשקפיים של VALVE? לא יבאס לך את הצורה? זה אשכרה מסוכן לתעשית הVR לדעתי, אנשים יקנו משקפיים במאות דולרים ויוכלו לשחק רק בחצי מהמשחקים. זאת ממש בעיה ובדיוק כמו שיש קונפדרצית מדיה שמחליטה על הסטנדרט חדש של מדיה או חיבור חדש, צריך להיות כאן סטנדרט כדי שכל משחק VR שיוצא יעבוד על כל המשקפיים.

תירוץ המוקדם עדין לא עובד עלי, כל נושא הVR מתבחבש כבר 3 שנים, היה להם המון זמן. היחידים שעושים משהו בנושא זה אוקולוס, הם מנסים לדבר עם כולם ולהשתתף בפיתוח.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 04 מרץ 2015, 12:27

DrKeo כתב:נניח יוצא alien isolation 2 שנה הבאה, במה הוא אמור לתמוך? במשקפיי וולוו? אוקולוס? מורפיאוס? ההוא של מד קאטס? אחד מ3 מליון האחרות? אני חייב להגיד שזה מאוד מדאיג שלא נבנה כאן סטנדרט.

אני לא מבין מה הכוונה שלך, הטכנולוגיה עובדת בצורה זהה על כל התקנים, זה לא שצריך לעשות פורט גם לאוקולוס במובן של עוד קונסולה, זה סכ"ה אמור להיות סוג של סקין, אז אין סיבה שהמשחק לא יתמוך פשוט בכולם, כמה עבודה זה כבר לעשות שיפעל על כל המכשירים הללו?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 12:40

bling כתב:אני לא מבין מה הכוונה שלך, הטכנולוגיה עובדת בצורה זהה על כל התקנים, זה לא שצריך לעשות פורט גם לאוקולוס במובן של עוד קונסולה, זה סכ"ה אמור להיות סוג של סקין, אז אין סיבה שהמשחק לא יתמוך פשוט בכולם, כמה עבודה זה כבר לעשות שיפעל על כל המכשירים הללו?

לכל אחד מהם יש SDK משלו במקום שיהיה סטנדרט. הם ממש לא עובדים אותו דבר, אפילו אין להם את אותם פיצ'רים. למשל זה של VALVE יודע למקם אותך במרחב, אחרים לא. כמה עבודה זה? אין לי מושג, אבל זאת עבודה לכל אחד מהמכשירים האלה. אם זאת עבודה זה אומר שלא כולם יעשו את זה ותתחיל לראות פרגמציה בשוק. אם יש לסוני אחד, לאוקולוס אחד, לVALVE אחד (על כל סוגיו), לרייזור אחד ואלוהים יודע למי עוד יהיה אחד עד היציאה, המפתחים אשכרה צריכים לשבת ולהתאים את הפיצ'רי VR שלהם ל7 מכשירים שונים? הרי הם לא יעשו את זה. יש מפתחי PC שמתעצלים לשלב שלט כמו שצריך ושם כבר יש סטנדרט בDX וב-OPENGL (לדוגמה משחקי מאס אפקט או דארק סולס) אז לשלב כמו שצריך כמה וכמה משקפי VR שונות שדורשות פיתוח נפרד? ואו איזה בלגן יהיה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 13:12

אני משוכנע שזה לא עניין מסובך יותר מדי, וכמו שהיום משחקים תומכים גם בשלט של 360 וגם של חברה אחרת, או כמו שמשחקים תומכים בדולבי אבל גם בטכנולוגיות סאונד אחרות או בכמה וכמה סוגי עכברים, מקלדות וכו' - כך הם גם יתמכו בכמה קסדות VR שונות.
לא ביג דיל בכלל... ומי שירצה - יעשה את המשחק שלו בלעדי רק לקסדה אחת, או יתמוך "רק" ב-2 הכי פופולריות...
זה ממש לא בטוח כזה "בלאגן" גדול, וגם יכול מאוד לתרום לתעשייה להתפתח... זה ייצור עבודה חדשה וצוות אצל המפתחות הגדולות שיתמקדו בהמרה לVR. בהתחלה יהיה יותר קשה, ועם הזמן יותר ויותר פשוט, ואולי גם תראה את VALVE וHTC וOCULUS יום אחד מכריזות על SDK משותף או משהו כזה.
קיצר - אפשר להיות רגועים מאוד לדעתי.


בכל אופן, הנה רשמים מפי המקצוענים:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... t-morpheus

הם מאוד התרשמו לטובה, ויש הרבה פנינים, אבל בקשר לדאגה הגדולה:
The demo is short and sweet but does enough to demonstrate that PlayStation 4 has the power to create a visually detailed experience while maintaining a coherent stereoscopic image at a sufficiently high frame-rate. It feels as if it has the quality to work as a full game, though beyond the confines of the demo you do have to wonder whether it would work as anything other than an on-rails experience.

ומסתבר שאכן יהיו עוד הדגמות בהמשך השבוע:
Sony has brought three more demos to GDC that we'll be sampling later in the week - including a full 120fps experience - and we can't wait to try them out.
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 04 מרץ 2015, 13:16, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 04 מרץ 2015, 13:15

DrKeo כתב:מה זאת אומרת "כבר"? כשיצא USB היה סטנדרט? כשיצא HDMI היה סטנדרט? לפיתוח משחקים יש סטנדרטים חיצוניים כמו OPENGL או DX? אתה רוצה לחזור לתקופה של המחשבים ושנות ה80 שבהם היה לכל חברה סטדנרט משלה ושום דבר לא עבד על שום דבר?

אין API אחיד, אין שום כיוון, אף אחד לא מדבר עם אף אחד, כל חברה מושתנת מכריזה על זוג משלה. רק תתאר לך שתוציא 300$ על אוקולוס ותגלה שALIEN 2 יתמוך רק במשקפיים של VALVE? לא יבאס לך את הצורה? זה אשכרה מסוכן לתעשית הVR לדעתי, אנשים יקנו משקפיים במאות דולרים ויוכלו לשחק רק בחצי מהמשחקים. זאת ממש בעיה ובדיוק כמו שיש קונפדרצית מדיה שמחליטה על הסטנדרט חדש של מדיה או חיבור חדש, צריך להיות כאן סטנדרט כדי שכל משחק VR שיוצא יעבוד על כל המשקפיים.

תירוץ המוקדם עדין לא עובד עלי, כל נושא הVR מתבחבש כבר 3 שנים, היה להם המון זמן. היחידים שעושים משהו בנושא זה אוקולוס, הם מנסים לדבר עם כולם ולהשתתף בפיתוח.

אחי עפת לגמרי. חוסר סטנדרט יפגע בתעשייה? אחלה. יעשו סטנדרט ובא לציון גואל.

אתה לא מובן... אתה כאילו פוחד מנפילתם של חברות שונות וכניסתם של חברות אחרות (או דרכים אחרות להגיע למוצר שתרצה לרכוש) וזה פשוט לא מובן.
נערך לאחרונה על ידי swiss-the-engine ב 04 מרץ 2015, 13:17, נערך פעם 1 בסך הכל.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 13:16

Laskin כתב:אני משוכנע שזה לא עניין מסובך יותר מדי, וכמו שהיום משחקים תומכים גם בשלט של 360 וגם של חברה אחרת, או כמו שמשחקים תומכים בדולבי אבל גם בטכנולוגיות סאונד אחרות או בכמה וכמה סוגי עכברים, מקלדות וכו' - כך הם גם יתמכו בכמה קסדות VR שונות.
לא ביג דיל בכלל... ומי שירצה - יעשה את המשחק שלו בלעדי רק לקסדה אחת, או יתמוך "רק" ב-2 הכי פופולריות...

בכל אופן, הנה רשמים מפי המקצוענים:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... t-morpheus

הם מאוד התרשמו לטובה, ויש הרבה פנינים, אבל בקשר לדאגה הגדולה:
The demo is short and sweet but does enough to demonstrate that PlayStation 4 has the power to create a visually detailed experience while maintaining a coherent stereoscopic image at a sufficiently high frame-rate. It feels as if it has the quality to work as a full game, though beyond the confines of the demo you do have to wonder whether it would work as anything other than an on-rails experience.

ומסתבר שאכן יהיו עוד הדגמות בהמשך השבוע:
Sony has brought three more demos to GDC that we'll be sampling later in the week - including a full 120fps experience - and we can't wait to try them out.

לעכברים/מקלדות/שלטים יש API אחיד של DX או של OPEN GL, תלוי במי מהם אתה משתמש. מפתחים פעם אחת, עובד על כולם. לVR אין, בהצלחה עם זה.

אגב, המסך הוא כן 1080X960 במורפיוס, עבדו עלינו עם ה1080P :/

בנושא הכוח של הפס4, זוכר את הדמואים ב720P ב3D ב60FPS של הפס3 בזמנו כשהם רק הדגימו את ה3D? דברים כמו WIPEOUT? כולנו יודעים איך זה יצא. הפס4 לא מתמודדת עם 60FPS ב1080P במשחקי AAA גדולים, אז להוסיף על זה גם תלת מימד? אין מצב.

סוויס, מה לא מובן? לא כל משחק יתמוך בכל המשקפיים, חלק יתמכו במורפיוס וחלק בשל VALVE. זה אומר שתקנה משקפיים ב300$ ולא כל המשחקי VR יעבדו איתם. לא מובן לי מה לא ברור בזה שפיצול השוק הוא דבר רע?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 13:21

כן, בנושא הזה אני ממש לא מבין אותך, נדב.
או שתהיה מלחמת חורמה שבסופה נקבל קסדות פי אלף יותר מתקדמות כי כולן מתחרות אחת בשנייה (=הרווחנו) או שיהיה אחרי כמה חודשים/שנים סטנדרט לגבי הSDK (=הרווחנו) או שירידות מחיר אגרסיביות (=הרווחנו) או פריצות דרך משמעותיות (=הרווחנו)...
אז כן, יכול להיות שבשנה וחצי הראשונות - לא *כל* המשחקים יתמכו ב*כל* הקסדות.
בהחלט שווה את זה.

לגבי הAAA - כבר זה ברור ממזמן, גם המחשב שלי לא יכול להריץ משחקי AAA חדשים לVR, אז מה? מי אמר שזה מה שצריך מיד ועכשיו? עוד יהיו פריצות דרך בתחום, ילמדו לעשות שזה לא יאכל כ"כ הרבה מהביצועים, בעצם - כבר סוני עשתה משהו כזה כאן:
The demo itself is visually rich, apparently running at 60fps, but the PS4 uses a form of frame-rate upscaling that Sony calls reprojection in order to give the illusion of a higher frame-rate. The idea is that midway between rendering each native image, the PS4 interpolates an intermediate frame based on revised motion data fed to the console from the HMD. Right now we'd say that the jury's out on the technology - it didn't exactly feel as though it was running at a significantly higher frame-rate and indeed, at some points it felt that the 60fps target wasn't adhered to. However, even if we're not quite dealing with super-slick perfection, the quality of the immersion is absolutely remarkable. This is VR that not only works but leaves a lasting impression. An hour on from the hands-on session and I'm still excited about it.

זה מתוך הכתבה של DF... ושם גם כתוב שזה אכן 1080P אז אין לי מושג מאיפה הבאת שזה עדיין 900P

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 13:27

DrKeo כתב:לעכברים/מקלדות/שלטים יש API אחיד של DX או של OPEN GL, תלוי במי מהם אתה משתמש. מפתחים פעם אחת, עובד על כולם. לVR אין, בהצלחה עם זה.

אגב, המסך הוא כן 1080X960 במורפיוס, עבדו עלינו עם ה1080P :/

בנושא הכוח של הפס4, זוכר את הדמואים ב720P ב3D ב60FPS של הפס3 בזמנו כשהם רק הדגימו את ה3D? דברים כמו WIPEOUT? כולנו יודעים איך זה יצא. הפס4 לא מתמודדת עם 60FPS ב1080P במשחקי AAA גדולים, אז להוסיף על זה גם תלת מימד? אין מצב.

סוויס, מה לא מובן? לא כל משחק יתמוך בכל המשקפיים, חלק יתמכו במורפיוס וחלק בשל VALVE. זה אומר שתקנה משקפיים ב300$ ולא כל המשחקי VR יעבדו איתם. לא מובן לי מה לא ברור בזה שפיצול השוק הוא דבר רע?


מי אמר לך שעם הזמן לא יהיה API של DX12 שכולם ישתמשו בו לVR?

ולגבי המשפט האחרון - אתה יכול להגיד את זה על כל כך הרבה תחומים... פיצול שוק הוא בהחלט דבר שיכול להיות חיובי מאוד.
אם אתה היית מפתח היום "משחק VR" - היית תומך באוקולוס? כמובן. היית מוציא עוד מעט יותר כסף כדי לתמוך בקסדה השנייה הכי פופולרית? סביר מאוד להניח שכן. לשלישית? אולי גם...
זה לא שיש 100 קסדות. יש איזה 4-5 שיהיו פופולריות, מתוכן 2 בטח ישלטו בשוק והשאר או יקרות מדי או זולות מדי... קסדות "נישה" נגיד. אז לא *כל* המשחקים יתמכו.

זה שוק חדש, ויותר מדי הסכמה סביבו של כל המפתחים תיצור סוג של "קרטל", וזה אף פעם לא טוב לצרכנים.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 04 מרץ 2015, 13:27

DrKeo כתב:לעכברים/מקלדות/שלטים יש API אחיד של DX או של OPEN GL, תלוי במי מהם אתה משתמש. מפתחים פעם אחת, עובד על כולם. לVR אין, בהצלחה עם זה.

אגב, המסך הוא כן 1080X960 במורפיוס, עבדו עלינו עם ה1080P :/

בנושא הכוח של הפס4, זוכר את הדמואים ב720P ב3D ב60FPS של הפס3 בזמנו כשהם רק הדגימו את ה3D? דברים כמו WIPEOUT? כולנו יודעים איך זה יצא. הפס4 לא מתמודדת עם 60FPS ב1080P במשחקי AAA גדולים, אז להוסיף על זה גם תלת מימד? אין מצב.

סוויס, מה לא מובן? לא כל משחק יתמוך בכל המשקפיים, חלק יתמכו במורפיוס וחלק בשל VALVE. זה אומר שתקנה משקפיים ב300$ ולא כל המשחקי VR יעבדו איתם. לא מובן לי מה לא ברור בזה שפיצול השוק הוא דבר רע?

למה לא מתמודדת? היא מריצה את מטרו ב 1080P ו 60 FPS נעול וזה אחרי שיפורים גראפיים וגם את TLOU שהוא משחק לניארי בסקייל יפה ויחסית רחב וגם הוא עבר שיפורים גראפיים.
ברור שמשחקים כמו האורדר אין סיכוי לראות אבל רמה גראפית של PS3 לתלת מימד זה לא רע.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4458
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 04 מרץ 2015, 14:18

DrKeo כתב:לעכברים/מקלדות/שלטים יש API אחיד של DX או של OPEN GL, תלוי במי מהם אתה משתמש. מפתחים פעם אחת, עובד על כולם. לVR אין, בהצלחה עם זה.

אגב, המסך הוא כן 1080X960 במורפיוס, עבדו עלינו עם ה1080P :/

בנושא הכוח של הפס4, זוכר את הדמואים ב720P ב3D ב60FPS של הפס3 בזמנו כשהם רק הדגימו את ה3D? דברים כמו WIPEOUT? כולנו יודעים איך זה יצא. הפס4 לא מתמודדת עם 60FPS ב1080P במשחקי AAA גדולים, אז להוסיף על זה גם תלת מימד? אין מצב.

סוויס, מה לא מובן? לא כל משחק יתמוך בכל המשקפיים, חלק יתמכו במורפיוס וחלק בשל VALVE. זה אומר שתקנה משקפיים ב300$ ולא כל המשחקי VR יעבדו איתם. לא מובן לי מה לא ברור בזה שפיצול השוק הוא דבר רע?

המקסימום שהפס4 מסוגלת לעשות זה 720P ו-30FPS במשחקי אינדי בתלת ממד (כמו 2 Trine לדוגמא), משחקי AAA אני בספק שהם יגיעו גם לזה. הפס3 היתה מריצה משחקי AAA במשהו שהוא מתחת ל-480 במקרה הרע וברמה של 20FPS ומתחת (קילזון 3 או אנצ'רטד 3 לדוגמא) וקצת מעל במקרה הטוב במשחקים שאין כמעט מה לרנדר כמו מורטאל קומבט.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 04 מרץ 2015, 14:29

Death_119 כתב:המקסימום שהפס4 מסוגלת לעשות זה 720P ו-30FPS במשחקי אינדי בתלת ממד (כמו 2 Trine לדוגמא), משחקי AAA אני בספק שהם יגיעו גם לזה. הפס3 היתה מריצה משחקי AAA במשהו שהוא מתחת ל-480 במקרה הרע וברמה של 20FPS ומתחת (קילזון 3 או אנצ'רטד 3 לדוגמא) וקצת מעל במקרה הטוב במשחקים שאין כמעט מה לרנדר כמו מורטאל קומבט.

מה?
TRINE2 רץ ב 1080P ו 120 FPS על הפס4 ב 3D, לפי DF:
Trine 2 has migrated to PlayStation 4 in fine form - not only does it combine the optimal mix of resolution and frame-rate, but it's the only game to support stereoscopic 3D, running internally at an effective 1080p120 in the process. Indeed, according to the developer, Trine 2 could even hit 4K at 30fps should Sony ever unlock the output of the PS4 to support ultra-HD resolution.

יכול גם לרוץ ב 4K ו 30 FPS.
הוא היה תקוע ב 720P ו 60 FPS (לא 30) בגלל עדכון קושחה מיושן של סוני:
Right now the only drawback is that the game is stuck running in 720p on the PS4 when in this mode, so we get 720p at 60FPS displayed in 3D. Meanwhile, the full fat 1080p60 stereoscopic presentation is available on PC.

However, according to Frozenbyte this is a limitation of the current PS4 firmware and not the actual game engine.

"We have to go by the 3D limitations at the moment - so the regular resolution is 1080p and 60fps, but in 3D the resolution gets dropped to 720p60," the developer posted on the PlayStation blog. "The game actually still runs at 1080p internally. So in the future the game may even automatically be able to run and output at 1080p60."

DF אומרים שהדמו הטכני של המורפיאוס רץ באחלה גראפיקה ושהם די משוכנעים שהפס4 יכול להציע FIDELITY טוב מאוד ל 3D.

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 15:00

כן, צריך רק לקרוא את מה שDF כתבו כדי להשתכנע שנוכל לקבל אחלה חוויות ומשחקים עם זה. ואני דווקא לגמרי בעד השילוב עם הMOVE, אבל הם צריכים לעשות אחד קצת יותר מתקדם ונח, לדעתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 15:12

DF אומרים שהוא "1080P בדיוק כמו הגרסה הקודמת" והגרסה הקודמת גם נקראה "1080P" אבל היא הייתה 1080X960 לכל עין (שאם תעשה את החישוב המטעה של לחבר אותם יחד תקבל 1080X1920 אבל זה חישוב לא נכון כי כל עין תראה 1080PX960. אפילו שבתלת מימד הרזולוציה פחות מפריעה לעין מאשר לא בתלת מימד). אמרתי שהפס4 לא מסוגלת להריץ את זה את זה כשעוד חשבתי שהמשקפיים הם 1080P כפול. עכשיו שגיליתי מדובר בהרצת המשחק בתלת מימד ברזולוציה של חצי מ1080P, זה אמור להיות לפס4 אפילו יותר קל מאשר להריץ את המשחק לא בתלת מימד ב1080P אמיתי. כלומר הביצועים יהיו דווקא נהדרים כי עם המורפיוס משחקים ברזולוציה שהיא חצי מ1080P.

בנושא נאום ההרווחנו, אני בטוח שיהיה רווח בסוף אני פשוט חושב על השנתיים הכואבות הראשונות :)
שום דבר לא יקרה אם החברות האלה לא ויעשו איזו וועדה סטייל זאת של הבלוריי. היי, אולי DX12.1 יעשה את העבודה בשבילם ויקבע סטנדרט שהAPI של כולם יעבור דרכו אבל עד שזה יקרה המשקפיים יהיו שנתיים בשוק. הסיבה שזה מעצבן אותי היא שאני חם ממש על הVR וזה מבאס אותי לחשוב שאם אני אקנה נגיד את המשקפיים של VALVE בחגים, פתאום יבוא משחק גדול שאני רוצה לשחק בו והוא פשוט לא יתמוך בשל VALVE אלה במורפיוס במקום.

אתה צריך להבין שהטענה שלי היא לא שיש המון תחרות, הטענה שלי היא שיש המון תחרות שמתעלמת אחת מהשניה ואף אחת לא תואמת לשניה. אם היה טיפה תאום, ביחוד שנראה שאוקולוס לגמרי זורמים עם תאום עם כולם ואני גם בטוח שVALVE לא תבכה, אז היינו מקבלים סטנדרט וכל דבר שהיה רץ במצב VR היה עובד עם כולם. זה יכל להיות מעולה, לדעת שאתה קונה משקפיים ושתוכל להשתמש בהם בכל משחק VR. רק תתאר לעצמך שהיו אומרים לך "מצטערים, הוויצ'ר 3 רץ רק על כרטיסי AMD", זה היה מבאס לך את התחת. שלא נדבר שבתחום הכרטיסים הגרפים יש רק שתי חברות, בתחום הVR רק עכשיו, 8 חודשים לפני הזוג הראשון בשוק, יש כבר 4 יצרניות שונות לגמרי כשלכל אחת סטנדרט משלה (VALVE, סוני, אוקולוס ורייזור).
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 04 מרץ 2015, 15:48

גם מייקרוסופט אגב לפי השמועות תצטרף למירוץ אז יש סיכוי טוב ל 5. פשוט טירוף איך שהתפוצץ התחום הזה כשעד לא מזמן הוא היה שממה, כאילו כולם החליטו להמר שזה יהיה הדבר הגדול הבא.

ד"א חובה לקרוא את ה DF של מורפאוס, לא חושב שראיתי אותם אי פעם מתלהבים ככה מ VR, הם אומרים שה MOVE פשוט מעלה את העסק לרמה אחרת לגמרי, אתה מסתובב בחדר והידיים שלך מרונדרות על המסך ומיוצגות ע"י ה MOVE, איתו אתה צריך לפתוח פיזית מגירות כדי לחפש את האקדח וברגע שאתה מוצא אותו אתה צריך לטעון פיזית מחסנית לתוך האקדח, אתה אפילו מתכופף פיזית כדי להגיע למגירה התחתונה כדי למצוא את האקדח, זה נשמע קצת גימיקי אבל DF אמרו שזה היה כל כך אימרסיבי שהם לא מצליחים להרגע אחרי ההדגמה הזו, הם מכנים את זה "mouthwatering", מעניין אם אפשר יהיה ליצור משחק עם גיימפליי ארוך ומורכב שלא ירגיש גימיקי או מעייף עם ה MOVE ו VR אבל לפחות כטק דמו זה אחד הדברים לפי DF, איך הייתי מת לנסות את זה אחרי התיאור שלהם, זה נשמע מדהים.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-hands-on-with-the-near-final-project-morpheus

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 15:55

זה נשמע מגניב אש, מצד שני קשה לי לדמיין בטווח הקרוב משחקי AAA מפותחים ספציפית אך ורק למורפיוס (כי רק לו יש את השלט הזה, למרות שיש גם משהו למכשיר של VALVE שלא חשפו עדין לגמרי). זה נשמע כמו סיכון די גדול. בנוסף, איך בסלון שלי אני מסתובב ומתכופף ושאר הירקות בלי לדרוך על הכלב שלי או לדפוק את הזרת בשולחן? שיתחילו עם FPS מאוד אמרסיבי עם שלט 360/פס4 ונתקדם משם :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 04 מרץ 2015, 16:01

DrKeo כתב:זה נשמע מגניב אש, מצד שני קשה לי לדמיין בטווח הקרוב משחקי AAA מפותחים ספציפית אך ורק למורפיוס (כי רק לו יש את השלט הזה, למרות שיש גם משהו למכשיר של VALVE שלא חשפו עדין לגמרי). זה נשמע כמו סיכון די גדול. בנוסף, איך בסלון שלי אני מסתובב ומתכופף ושאר הירקות בלי לדרוך על הכלב שלי או לדפוק את הזרת בשולחן? שיתחילו עם FPS מאוד אמרסיבי עם שלט 360/פס4 ונתקדם משם :)

אתה צריך מן הסתם לפנות שטח משחק בסלון אבל לא נראה לי שאתה צריך לזוז יותר מדי פיזית מבחינת הריבוע שאתה עומד בו, זאת אומרת אתה עדיין הולך בטח עם הסטיק של ה MOVE עצמו, רק פעולות מסויימות כמו להתכופף, לכוון עם הרובה או נגיד להביא מכה, להכניס מחסנית וכו' אתה צריך פיזית לעשות.
הם אמרו שזה כל כך אינטואיטיבי שלא היה צריך בכלל הוראות של טוטוריאל, המשחק ישר זורק אותך לחדר ואתה מתחיל לחקור אותו ולהשתמש בידיים שלך כמו שאתה עושה במציאות.

הנה אגב תמונה מהמשחק שבה אפשר לראות איך הידיים מיוצגות:
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 16:18

DrKeo כתב:DF אומרים שהוא "1080P בדיוק כמו הגרסה הקודמת" והגרסה הקודמת גם נקראה "1080P" אבל היא הייתה 1080X960 לכל עין (שאם תעשה את החישוב המטעה של לחבר אותם יחד תקבל 1080X1920 אבל זה חישוב לא נכון כי כל עין תראה 1080PX960. אפילו שבתלת מימד הרזולוציה פחות מפריעה לעין מאשר לא בתלת מימד). אמרתי שהפס4 לא מסוגלת להריץ את זה את זה כשעוד חשבתי שהמשקפיים הם 1080P כפול. עכשיו שגיליתי מדובר בהרצת המשחק בתלת מימד ברזולוציה של חצי מ1080P, זה אמור להיות לפס4 אפילו יותר קל מאשר להריץ את המשחק לא בתלת מימד ב1080P אמיתי. כלומר הביצועים יהיו דווקא נהדרים כי עם המורפיוס משחקים ברזולוציה שהיא חצי מ1080P.

בנושא נאום ההרווחנו, אני בטוח שיהיה רווח בסוף אני פשוט חושב על השנתיים הכואבות הראשונות :)
שום דבר לא יקרה אם החברות האלה לא ויעשו איזו וועדה סטייל זאת של הבלוריי. היי, אולי DX12.1 יעשה את העבודה בשבילם ויקבע סטנדרט שהAPI של כולם יעבור דרכו אבל עד שזה יקרה המשקפיים יהיו שנתיים בשוק. הסיבה שזה מעצבן אותי היא שאני חם ממש על הVR וזה מבאס אותי לחשוב שאם אני אקנה נגיד את המשקפיים של VALVE בחגים, פתאום יבוא משחק גדול שאני רוצה לשחק בו והוא פשוט לא יתמוך בשל VALVE אלה במורפיוס במקום.

אתה צריך להבין שהטענה שלי היא לא שיש המון תחרות, הטענה שלי היא שיש המון תחרות שמתעלמת אחת מהשניה ואף אחת לא תואמת לשניה. אם היה טיפה תאום, ביחוד שנראה שאוקולוס לגמרי זורמים עם תאום עם כולם ואני גם בטוח שVALVE לא תבכה, אז היינו מקבלים סטנדרט וכל דבר שהיה רץ במצב VR היה עובד עם כולם. זה יכל להיות מעולה, לדעת שאתה קונה משקפיים ושתוכל להשתמש בהם בכל משחק VR. רק תתאר לעצמך שהיו אומרים לך "מצטערים, הוויצ'ר 3 רץ רק על כרטיסי AMD", זה היה מבאס לך את התחת. שלא נדבר שבתחום הכרטיסים הגרפים יש רק שתי חברות, בתחום הVR רק עכשיו, 8 חודשים לפני הזוג הראשון בשוק, יש כבר 4 יצרניות שונות לגמרי כשלכל אחת סטנדרט משלה (VALVE, סוני, אוקולוס ורייזור).


לא יודע לגבי הקודם, אבל הם כותבים NATIVE 1080P בכתבה של DF, והמסך הוא OLED 5.7 אינץ' חדש, כך ששום דבר לא נראה לי "בדיוק" כמו הגירסה הקודמת בכל מקרה :)

טוב, לפחות הבנתי שהחששות שלך זה רק לשנתיים הראשונות.. ואני מבין את החששות, אבל זה כל כך שטויות ביחס לרווח שלנו מהתחרות הזאת.
הנה, עכשיו סוני שמו OLED ואולי גם האחרות יעשו זאת בגלל התחרות. אולי לאחת מהן תהיה בעייה גדולה עם TRACKING והשנייה תפתור את זה בדרך אחת, והשנייה בדרך אחרת...
אני משוכנע שב-90% מהמשחקים שאתה תרצה לשחק - תוכל לשחק על האוקולוס והקסדה של וואלב. אתה לא תתאכזב אולי אף פעם שלא תוכל להפעיל משהו.
ואפילו וואלב שעושה קסדה משלה - אני משוכנע שPORTAL הבא יתמוך גם באוקולוס... גם אם זה כביכול מנוגד לאינטרסים של וואלב.
בקיצור - אתה קצת יותר מדי לחוץ מזה, ואני חושב שאני פה הכי מחכה לVR, אני חולם על זה מאז ששמעתי על זה, עוד לפני שהגיע לקניון...

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4458
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 04 מרץ 2015, 16:18

bling כתב:מה?
TRINE2 רץ ב 1080P ו 120 FPS על הפס4 ב 3D, לפי DF:

יכול גם לרוץ ב 4K ו 30 FPS.
הוא היה תקוע ב 720P ו 60 FPS (לא 30) בגלל עדכון קושחה מיושן של סוני:

DF אומרים שהדמו הטכני של המורפיאוס רץ באחלה גראפיקה ושהם די משוכנעים שהפס4 יכול להציע FIDELITY טוב מאוד ל 3D.

1080P לא בתלת ממד, 720P בתלת ממד. אני לא צריך אותם, אני פשוט הרצתי אותו בבית.

דרך אגב, אני לא יודע איך הטלוויזיה שלך, אבל שלי לא מסוגלת לעשות יותר מ-24 הרץ ב-1080P, גם ככה אני כבול ל-720P במקרה הטוב בבית בין אם זה מהפיסי (שגם לא הצליח יותר מזה על ה-580) או הפס4.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 04 מרץ 2015, 16:22

Death_119 כתב:1080P לא בתלת ממד, 720P בתלת ממד. אני לא צריך אותם, אני פשוט הרצתי אותו בבית.

דרך אגב, אני לא יודע איך הטלוויזיה שלך, אבל שלי לא מסוגלת לעשות יותר מ-24 הרץ ב-1080P, גם ככה אני כבול ל-720P במקרה הטוב בבית בין אם זה מהפיסי (שגם לא הצליח יותר מזה על ה-580) או הפס4.

אבל החברה אמרה שזו בעיה שנובעת מעדכון קושחה של סוני (לא יודע אם תיקנו את זה או בכלל טרחו, זה לא שיש הרבה משחקי תלת מימד על הקונסולה שזה יהיה בעדיפות גבוהה) וש internally המשחק רץ ב 1080P ו 120 FPS במצב 3D.
לא חושב שיש יותר ברור מזה וזה בא היישר מהמפתחת שגם אומרת שהם מריצים את זה ב 4K ו 30 FPS אם הפס4 היתה יכולה לשדר את זה.

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 16:57

לא קשור לPS4, אבל כן קשור ישירות לנושא הVR - הנה כבר AMD עובדים על SDK לVR:
http://www.guru3d.com/news-story/amd-la ... ology.html
אחד הדברים הנחמדים שראיתי שם שלא נראה לי שהיה עד עכשיו - היא האפשרות שמחשבים עם COSSFIRE יוכלו להשתמש בכח העיבוד של כל אחד מהכרטיסים - לעין נפרדת.

חייבים להבין שזה אפילו לא יצא לשוק, מדובר בעוד איזה חצי שנה לפחות... עד אז יצאו עוד ועוד התאמות ושדרוגים, ויהיה קל מתמיד להתאים לכל קסדה.
אני ממש לא מפחד מחוסר תאימות או תמיכה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 מרץ 2015, 17:32

Laskin כתב:
לא יודע לגבי הקודם, אבל הם כותבים NATIVE 1080P בכתבה של DF, והמסך הוא OLED 5.7 אינץ' חדש, כך ששום דבר לא נראה לי "בדיוק" כמו הגירסה הקודמת בכל מקרה :)

טוב, לפחות הבנתי שהחששות שלך זה רק לשנתיים הראשונות.. ואני מבין את החששות, אבל זה כל כך שטויות ביחס לרווח שלנו מהתחרות הזאת.
הנה, עכשיו סוני שמו OLED ואולי גם האחרות יעשו זאת בגלל התחרות. אולי לאחת מהן תהיה בעייה גדולה עם TRACKING והשנייה תפתור את זה בדרך אחת, והשנייה בדרך אחרת...
אני משוכנע שב-90% מהמשחקים שאתה תרצה לשחק - תוכל לשחק על האוקולוס והקסדה של וואלב. אתה לא תתאכזב אולי אף פעם שלא תוכל להפעיל משהו.
ואפילו וואלב שעושה קסדה משלה - אני משוכנע שPORTAL הבא יתמוך גם באוקולוס... גם אם זה כביכול מנוגד לאינטרסים של וואלב.
בקיצור - אתה קצת יותר מדי לחוץ מזה, ואני חושב שאני פה הכי מחכה לVR, אני חולם על זה מאז ששמעתי על זה, עוד לפני שהגיע לקניון...

DF בעצמם אומרים את זה:
"the previous model also featured a full 1080p RGB display - but the motion blur is significantly reduced thanks to the lower persistence of the new, larger 5.7-inch OLED display."

הרזולוציה נשארה כמו שהיא ובדגם הקודם היא הייתה 1080X960 לכל עין. גם אם זה היה 1080P לכל עין הפס4 לא הייתה עומדת בעומס כמו שאמרתי בפוסטים הקודמים כשעוד חשבתי שזה 1080P מלא, זה 1080P ב60FPS בתלת מימד, לא משהו שהיא ממש מסוגלת להתמודד איתו במשחק AAA. בחצי רזולוציה לעומת זאת, בקלות. כלומר כרגע הVR של VALVE עם הרזולוציה הכי גבוהה בהפרש של 25%.

בנושא התחרות, גם אם יש סטנדרט עדין יש תחרות. רק מבאס אותי שאין משהו שמאגד אותן יחד, התחרות זה סיפור אחר והוא מצויין :)
בנושא AMD, הטכנולוגיות שלהם נוטות ללכת לפח ואף אחד לא ממש משתמש בהן. בשביל משהו רציני צריך איזה מיקרוסופט שתרים את הכפפה לDX הבא או סוג של קונפדרצית VR עם כל החברות הגדולות חברות בה שיעשו יחד סוג של API מקיף.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7071
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 04 מרץ 2015, 19:02

אם אקנה ערכת vr כלשהי, זה יקרה רק בדור הבא של הטכנולוגיה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 מרץ 2015, 20:05

Klayman כתב:אם אקנה ערכת vr כלשהי, זה יקרה רק בדור הבא של הטכנולוגיה.


רשמנו לפנינו (;
לדעתי אתה תחזור בך, הטכנולוגיה עובדת כבר עכשיו מעולה ותרצה לחוות דברים ״מבפנים״ כבר בחורף הקרוב (:

נדב, עניין הAMD בא רק להראות לך שעובדים על זה קשה.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים