PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוגוסט 2013, 01:17

Nucleus_Dawn כתב:
1) לא. זה יקח לי הרבה יותר זמן, כי אין מספיק זיכרון מהיר למערכת ההפעלה בשביל להפוך את הפעולה הזאת למיידית.
2) בפיפ"א יש אפשרות שמנותקת לחלוטין ממערכת ההפעלה ולא מאפשרת לשתף את הסרטונים האלה עם חברים, אז התשובה לשאלה היא כן. השתמשתי בה לא מעט ובדור הבא כנראה שאשתמש בה הרבה יותר.
3) רלוונטי. צריך יותר מדיסק קשיח, כדי לגשת למשחק הזה באופן מיידי. כאשר זה לא מיידי, זה פיטצ'ר הרבה פחות מעניין.
4) באמת נחמד מאוד. לבד זה לא שווה לגיימפליי יותר טוב, אבל כחלק ממכלול של פיטצ'רים, בהחלט כן.

אני לא צוחק. הAI הטוב יותר באופן זניח והשלבים היותר גדולים באופן זניח או הגרפיקה היותר יפה באופן זניח בהחלט לא שווים לי את האיבוד של כל הפיטצ'רים האלה (ואלו רק פיטצ'רים שמשפרים את חווית המשחק ולא מוסיפים עוד המון דברים למדיומים אחרים).
יותר RAM פי שלושה עשר זה זניח, לעומת יותר RAM פי עשרה והשיפורים שזה יאפשר זניחים באותה המידה. לכן, הוויתור הזה זניח והרווח משמעותי.

1) זה לא יהיה מידי, זה יקח 20 שניות (בערך כמו שלוקח לך היום להעלות משחק מהתפריט של המשחק עד שהCHECKPOINT האחרון שלך עלה. מן הסתם יהיו משחקים שיקח להם 30 שניות ויהיו כאלה שיקח להם 10, תלוי במפתחת
2) אני אני מניח שאתה מעריץ גדול של FRAPS במחשב שלך ומשאיר אותה תמיד פתוחה נכון? אז מה אם היא עושה איזה 10-20 אחוז פגיעה בביצועים. אתה מפעיל את FRAPS כל פעם שאתה משחק בPC? אני מנחש שלא וזה משתי סיבות, הקלטת סרטונים מעניינת לך (כמו לכולם) את התחת ואתה לא רוצה לאבד 20% ביצועים בשביל שהמשחק יוקלט לך ברקע. למה שתרצה את זה בקונסולה? אלוהים יודע.
3) לא, מה שתארת זה פשוט לא נכון. טענת שאתה באמצע משחק ואתה צריך "להמשיך לשחק עד נקודת השמירה" ושזה יבזבז לך רבע שעה. זה פשוט לא נכון, מה שנשמר לך לזיכרון (ואחרי זה נכתב לדיסק הקשיח אגב) פשוט ישמר לך ישר לדיסק הקשיח, מעבר לזה גם בONE כשתשחק משחק א', אז תעבור למשחק ב', אחרי יומיים תעבור למשחק ג' ואז תרצה לעבור למשחק א' שוב הוא כמובן יטען לגמרי מהדיסק הקשיח ויקח לזה 20 שניות בדיוק כמו שתארתי כי יש גבול לכמה משחקים ישמרו לך על הזיכרון. יותר מזה, רוב המשחקים יטענו לך מהדיסק הקשיח כין אין מצב שתחליף רק בין שניים או שלושה משחקים בלבד כל הזמן
4) עצוב לי שהקלטת סרטונים וזה שמעבר למשחק אחר לפעמים יקח לך שניה במקום 20 שניות שווה לך להקריב גיימפליי וגרפיקה, את המשחקים עצמם. אתם בעצם אומר לי "היי, שפיפ"א ו-GTA יהיו פחות טובים אבל העיקר שאני אוכל להקליט את הגיימפליי הפחות טוב ולעבור בין שני המשחקים הפחות טובים האלה מהר יותר". אני מעדיף כל פעם לפרק ולבנות את הקונסולה מחדש בורג בורג בין משחקים אם זה אומר שהיה לי גרפיקה, גיימפליי וחוויה הרבה יותר טובים, עצוב לי לשמוע גיימר מדבר ככה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 07 אוגוסט 2013, 01:28

bling כתב:קאוטיק תעשה טובה אולי לך זה יספק חוויה טובה יותר (וקשה לאמר חווית משחק,המשחק עצמו יהיה אם כבר פחות טוב בעקבות זאת,הדברים שמסביב למשחק יעבדו אולי אחרת ככה שנכון יותר לנסח זאת כחווית ממשק טובה יותר) אבל לי לא,הדברים הללו לא מעניינים אותי,לא אכפת לי שירוצו לי אפליקציות ברקע שלא ישפיעו על הביצועים או להקליט משחקים כאילו אני ילד בן 15 שרוצה להעלות שיגועים ליוטיוב,גם אני מאלו שמשחקים לרוב משחק אחד ולא נע כמו איזה חולה ADD בין כמה משחקים שונים,וגם אם הייתי כזה,אז כמו ש KEO אמר זה לא שמתחילים לדפדף בין משחקים כמו מטורפים,להחליף בין משחקים זו פעולה שאתה עושה אולי פעם פעמיים ביום,זה באמת קריטי אם היא תקח שנייה או 20 שניות,זה באמת קשקוש.

לעומת זאת רק עכשיו בת'רד של The last of us הבאתי לך ציטוטים של יוצרי המשחק מ reddit שבו הם אומרים שסצינות גיימפליי שלמות ומסיביות שכללו set pieces של מספר סוגי אויבים נחתכו בגלל זיכרון,שה AI הידידותי שמתגנב איתך היה קוץ בתחת לתכנת והם היו צריכים לעשות שמיניות באוויר כדי שיתפקד (ונחשב לאחת החולשות של המשחק באופן יחסי) בגלל הזיכרון,שלא היו מודלים נוספים של אויבים בגלל הזיכרון,בעיקרון המשחק והגיימפליי נפגעו בגלל הזיכרון שהמנוע התובעני שלו דורש,זו בדיוק ההגדרה לחווית משחק פחות טובה שקיבלנו בעקבות פיגור טכנולגי.

יש לך ספק שזה יקרה בשלב מסויים גם בקונסולות הבאות?
אז אולי לא בשנה שנתיים הראשונות אבל בשלב מסויים הרף עולה ומפתחים טכנולוגיים כמו נוטי דוג שירצו לדחוף עוד את המנועים שלהם וליצור דברים שאפתניים יותר יצטרכו להתפשר ובגלל זה ה TLOU שתקבל בדור הבא יהיה משחק פחות טוב ממה שהיה צריך להיות,ומבחינתי זה הרבה יותר חמור ומהותי מכל מחסור של פיצ'ר כמו DVR או החלפה מיידית איטית יותר בין משחקים.


מפתחים יאלצו להתפשר על דברים במשחקים, גם אם היו 32GB בקונסולות ומערכת ההפעלה היתה צורכת חצי מגה.
העניין הוא שהדברים שהם צריכים להתפשר עליהם בגלל שיש להם 5 GB בלבד, לעומת 6 GB, הם זניחים מאוד ולכן לא מטרידים אותי כל כך. האם היה נחמד אם היה גם 8GB למשחקים וגם עוד 8GB למערכת הפעלה? ברור. האם זה סביר לצפות לדבר כזה? בכלל לא.

נעשתה פשרה בפיתוח הקונסולות, כמו שנעשית פשרה בפיתוח של כל קונסולה בהיסטוריה האנושית. הפשרה הזאת מציגה פגיעה תיאורתית זניחה בטווח הרחוק ושיפור מהותי מאוד לחווית המשחק של כולנו, בטווח המיידי.
הייתם רוצים שהשיפור בRAM יהיה יותר מפי עשרה וזה לגמרי הגיוני. גם אני הייתי שמח אם השיפור בRAM היה פי מאה, אבל ברור לי שזה לא יקרה כרגע. אני מעדיף להיות מרוצה מהשיפור הגדול הקיים ולא לבכות על השיפור התיאורתי הזניח שלא קיים.

חבר'ה, מה דעתכם שתפסיקו להמציא דברים שאני לא אומר ותתייחסו אך ורק למה שאני כן טוען?
מישהו אמר שצריך להחליף משחק כל 3 דקות כמו חולה ADD? דווקא נתתי דוגמא מאוד ברורה למקרה שבו זה משפר את חווית המשחק, עם מעבר מיידי למשחק מולטיפלייר בפיפ"א, עם חבר.
זה מביא אותי ממצב של "לא לשחק פיפ"א". למצב של "כן לשחק פיפ"א". לראייתי מצב שבו אני יכול לשחק במשחק, הוא שיפור לחווית המשחק, לעומת מצב שבו אני לא משחק במשחק כלל.

נדב, עצוב לי לשמוע שאתה עצוב. באמת קורע לי את הלב.
עצוב לי עוד יותר לשמוע על גיימר שמעדיף חווית משחק פחות טובה ותומך בלהתקע במקום, במקום לשמוח על השיפורים המשמעותיים שמוצגים לפניו.
עצוב לי שחשוב לך יותר תוספת של 20 אחוזים בRAM, שתאפשר לשפר את המשחקים באופן זניח במיוחד, על פני מצב שבו תוכל לשחק ביותר משחקים. ההבדל הקטנטן הזה פשוט לא שווה וויתור על כל כך הרבה שיפורים לחווית המשחק, לדעתי. עושה רושם שסוני ומייקרוסופט מסכימים איתי.

בכל מקרה, הסברתי כבר למה אני חושב שהפשרה הזאת הגיונית ובהחלט מתקבלת על הדעת. העובדה הזאת, לצד זה שאני לא רוצה להמשיך לתרום לעצב שלך ושלי, מספיקה בשביל שאפסיק את הדיון. אני מקווה שתוכל להפסיק להיות עצוב ולהתחיל לשמוח על זה שיש פי עשרה יותר GB למשחקים בדור הבא, ממה שהיה למשחקים ולמערכת הפעלה בדור הקודם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוגוסט 2013, 01:36

Nucleus_Dawn כתב:
מפתחים יאלצו להתפשר על דברים במשחקים, גם אם היו 32GB בקונסולות ומערכת ההפעלה היתה צורכת חצי מגה.
העניין הוא שהדברים שהם צריכים להתפשר עליהם בגלל שיש להם 5 GB בלבד, לעומת 6 GB, הם זניחים מאוד ולכן לא מטרידים אותי כל כך. האם היה נחמד אם היה גם 8GB למשחקים וגם עוד 8GB למערכת הפעלה? ברור. האם זה סביר לצפות לדבר כזה? בכלל לא.

נעשתה פשרה בפיתוח הקונסולות, כמו שנעשית פשרה בפיתוח של כל קונסולה בהיסטוריה האנושית. הפשרה הזאת מציגה פגיעה תיאורתית זניחה בטווח הרחוק ושיפור מהותי מאוד לחווית המשחק של כולנו, בטווח המיידי.
הייתם רוצים שהשיפור בRAM יהיה יותר מפי עשרה וזה לגמרי הגיוני. גם אני הייתי שמח אם השיפור בRAM היה פי מאה, אבל ברור לי שזה לא יקרה כרגע. אני מעדיף להיות מרוצה מהשיפור הגדול הקיים ולא לבכות על השיפור התיאורתי הזניח שלא קיים.

חבר'ה, מה דעתכם שתפסיקו להמציא דברים שאני לא אומר ותתייחסו אך ורק למה שאני כן טוען?
מישהו אמר שצריך להחליף משחק כל 3 דקות כמו חולה ADD? דווקא נתתי דוגמא מאוד ברורה למקרה שבו זה משפר את חווית המשחק, עם מעבר מיידי למשחק מולטיפלייר בפיפ"א, עם חבר.
זה מביא אותי ממצב של "לא לשחק פיפ"א". למצב של "כן לשחק פיפ"א". לראייתי מצב שבו אני יכול לשחק במשחק, הוא שיפור לחווית המשחק, לעומת מצב שבו אני לא משחק במשחק כלל.

נדב, עצוב לי לשמוע שאתה עצוב. באמת קורע לי את הלב.
עצוב לי עוד יותר לשמוע על גיימר שמעדיף חווית משחק פחות טובה ותומך בלהתקע במקום, במקום לשמוח על השיפורים המשמעותיים שמוצגים לפניו.
עצוב לי שחשוב לך יותר תוספת של 20 אחוזים בRAM, שתאפשר לשפר את המשחקים באופן זניח במיוחד, על פני מצב שבו תוכל לשחק ביותר משחקים. ההבדל הקטנטן הזה פשוט לא שווה וויתור על כל כך הרבה שיפורים לחווית המשחק, לדעתי. עושה רושם שסוני ומייקרוסופט מסכימים איתי.

בכל מקרה, הסברתי כבר למה אני חושב שהפשרה הזאת הגיונית ובהחלט מתקבלת על הדעת. העובדה הזאת, לצד זה שאני לא רוצה להמשיך לתרום לעצב שלך ושלי, מספיקה בשביל שאפסיק את הדיון. אני מקווה שתוכל להפסיק להיות עצוב ולהתחיל לשמוח על זה שיש פי עשרה יותר GB למשחקים בדור הבא, ממה שהיה למשחקים ולמערכת הפעלה בדור הקודם.

לא שחר, לא הבאת שום טעון כי "הזמנה למשחק פיפ"א שתוכל לעבור בעזרתו לפיפ"א מגירס" אפשר לעשות עם אפס תפוסת זיכרון. אני רוצה שתסביר לי מה תוכל לעשות מבחינת מעבר בין משחקים עם התפוסת זיכרון האדירה הזאת שלא היית יכול לעשות עם מערכת נגיד של גיגה אחד במקום 3 גיגה. איך פוגע בך שבזמן שאתה משחק נינוקוני היית מקבל הזמנה לפיפ"א מחבר, היית מאשר את ההזמנה ותוך 20 שניות היית במשחק פיפ"א איתו במקום להיות תוך שניה. שניה במקום 20 שניות זה מה שגורם לך להגיד שגיימפליי וגרפיקה הרבה יותר טובים פשוט לא שווים את זה שתחכה 20 שניות? באמת? לא נראה לי שאתה אפילו מבין מה אתה היית יכול לקבל ולא יכול לקבל עם ובלי הזיכרון.

ועכשיו תחשוב על זה ככה. בפס3 הזיכרון מחולק 50% 50%, אם נניח שמפתח היה עובד ככה ומחלק את הזיכרון של הONE ל50% ול50% היית מקבל 2.5GB שהמפתח משתמש לוידאו ו-2.5GB שהוא משתמש לזיכרון משחק. עכשיו תוסיף לו 2GB או לזיכרון וידאו ותקבל עליה של 80% בזיכרון וידאו מה שיעשה הבדל ע-צ-ו-ם בגרפיקה והגיימפליי ישאר זהה או שתקבל עליה של 80% זיכרון למשחק עצמו והיית מקבל הפרש פשוט א-ד-י-ר בגיימפליי. אתה קולט בכלל איזה הפרש זה 2GB? הפרש של חצי דור או בגרפיקה או בגיימפליי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 07 אוגוסט 2013, 01:47

DrKeo כתב:לא שחר, לא הבאת שום טעון כי "הזמנה למשחק פיפ"א שתוכל לעבור בעזרתו לפיפ"א מגירס" אפשר לעשות עם אפס תפוסת זיכרון. אני רוצה שתסביר לי מה תוכל לעשות מבחינת מעבר בין משחקים עם התפוסת זיכרון האדירה הזאת שלא היית יכול לעשות עם מערכת נגיד של גיגה אחד במקום 3 גיגה. איך פוגע בך שבזמן שאתה משחק נינוקוני היית מקבל הזמנה לפיפ"א מחבר, היית מאשר את ההזמנה ותוך 20 שניות היית במשחק פיפ"א איתו במקום להיות תוך שניה. שניה במקום 20 שניות זה מה שגורם לך להגיד שגיימפליי וגרפיקה הרבה יותר טובים פשוט לא שווים את זה שתחכה 20 שניות? באמת? לא נראה לי שאתה אפילו מבין מה אתה היית יכול לקבל ולא יכול לקבל עם ובלי הזיכרון.

ועכשיו תחשוב על זה ככה. בפס3 הזיכרון מחולק 50% 50%, אם נניח שמפתח היה עובד ככה ומחלק את הזיכרון של הONE ל50% ול50% היית מקבל 2.5GB שהמפתח משתמש לוידאו ו-2.5GB שהוא משתמש לזיכרון משחק. עכשיו תוסיף לו 2GB או לזיכרון וידאו ותקבל עליה של 80% בזיכרון וידאו מה שיעשה הבדל ע-צ-ו-ם בגרפיקה והגיימפליי ישאר זהה או שתקבל עליה של 80% זיכרון למשחק עצמו והיית מקבל הפרש פשוט א-ד-י-ר בגיימפליי. אתה קולט בכלל איזה הפרש זה 2GB? הפרש של חצי דור או בגרפיקה או בגיימפליי.


למה אתה שואל אותי שאלות על דברים שלא טענתי בכלל, אם כבר אמרתי לך שלא אגיב יותר?
אני לא מתכוון לחזור על עצמי שוב, כי בכל מקרה אתה מגיב על דברים שבכלל לא אמרתי.

אתה מאמין שעוד 20% RAM יעשה שינוי של חצי דור. מצוין. אני לא. נגמר הדיון.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוגוסט 2013, 01:52

Nucleus_Dawn כתב:
למה אתה שואל אותי שאלות על דברים שלא טענתי בכלל, אם כבר אמרתי לך שלא אגיב יותר?
אני לא מתכוון לחזור על עצמי שוב, כי בכל מקרה אתה מגיב על דברים שבכלל לא אמרתי.

אתה מאמין שעוד 20% RAM יעשה שינוי של חצי דור. מצוין. אני לא. נגמר הדיון.

אתה גומר דיון שאפילו לא הצלחת לנהל, חבל. אתה גם טוען טיעונים שלא ממש הבנת שהם לא קשורים לזיכרון לדעתי או שלפחות לא הצלחת להעביר אותם לפי דוגמת הנינוקוני והאנצ'רטד שלך כי הן פשוט לא נכונות. אתה מוזמן להסביר שוב למשל את דוגמת אנצ'רטד או נינוקוני אם לא הבנתי אותך נכון, כמובן שאתה גם מוזמן להפסיק את הדיון אם תרצה, אף אחד לא כופה עליך אותו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 07 אוגוסט 2013, 01:55

DrKeo כתב:אתה גומר דיון שאפילו לא הצלחת לנהל, חבל. אתה גם טוען טיעונים שלא ממש הבנת שהם לא קשורים לזיכרון לדעתי או שלפחות לא הצלחת להעביר אותם לפי דוגמת הנינוקוני והאנצ'רטד שלך כי הן פשוט לא נכונות. אתה מוזמן להסביר שוב למשל את דוגמת אנצ'רטד או נינוקוני אם לא הבנתי אותך נכון, כמובן שאתה גם מוזמן להפסיק את הדיון אם תרצה, אף אחד לא כופה עליך אותו.


הצלחתי לנהל אותו נהדר. זה שאתה הגבת רק לטיעונים שונים מאלו שאני העליתי, לא משנה את זה.
ואכן, אף אחד לא כופה עליי אותו ומכיוון שכבר כמה הודעות שמגיבים לדברים שאני לא אומר, באמת לא אמשיך אותו.

בכל מקרה - יש פי עשרה יותר RAM למשחקים בקונסולות הדור הבא, לעומת מה שהיה עבור משחקים ומערכת ההפעלה בדור הנוכחי. התקדמות די עצומה. הידד :D
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוגוסט 2013, 11:27

Nucleus_Dawn כתב:
הצלחתי לנהל אותו נהדר. זה שאתה הגבת רק לטיעונים שונים מאלו שאני העליתי, לא משנה את זה.
ואכן, אף אחד לא כופה עליי אותו ומכיוון שכבר כמה הודעות שמגיבים לדברים שאני לא אומר, באמת לא אמשיך אותו.

בכל מקרה - יש פי עשרה יותר RAM למשחקים בקונסולות הדור הבא, לעומת מה שהיה עבור משחקים ומערכת ההפעלה בדור הנוכחי. התקדמות די עצומה. הידד :D

חבל שאם כבר ענית אז לא ענית למה ששאלתי. הבעיה בניהול של מה שהלך כאן הייתה שלפחות שתיים מתוך הארבע נקודות השעלת פשוט לא נכונות, זה הכל. בנית מגדל על בסיס לא נכון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 07 אוגוסט 2013, 13:02

DrKeo כתב:לא שחר, לא הבאת שום טעון כי "הזמנה למשחק פיפ"א שתוכל לעבור בעזרתו לפיפ"א מגירס" אפשר לעשות עם אפס תפוסת זיכרון. אני רוצה שתסביר לי מה תוכל לעשות מבחינת מעבר בין משחקים עם התפוסת זיכרון האדירה הזאת שלא היית יכול לעשות עם מערכת נגיד של גיגה אחד במקום 3 גיגה. איך פוגע בך שבזמן שאתה משחק נינוקוני היית מקבל הזמנה לפיפ"א מחבר, היית מאשר את ההזמנה ותוך 20 שניות היית במשחק פיפ"א איתו במקום להיות תוך שניה. שניה במקום 20 שניות זה מה שגורם לך להגיד שגיימפליי וגרפיקה הרבה יותר טובים פשוט לא שווים את זה שתחכה 20 שניות? באמת? לא נראה לי שאתה אפילו מבין מה אתה היית יכול לקבל ולא יכול לקבל עם ובלי הזיכרון.

ועכשיו תחשוב על זה ככה. בפס3 הזיכרון מחולק 50% 50%, אם נניח שמפתח היה עובד ככה ומחלק את הזיכרון של הONE ל50% ול50% היית מקבל 2.5GB שהמפתח משתמש לוידאו ו-2.5GB שהוא משתמש לזיכרון משחק. עכשיו תוסיף לו 2GB או לזיכרון וידאו ותקבל עליה של 80% בזיכרון וידאו מה שיעשה הבדל ע-צ-ו-ם בגרפיקה והגיימפליי ישאר זהה או שתקבל עליה של 80% זיכרון למשחק עצמו והיית מקבל הפרש פשוט א-ד-י-ר בגיימפליי. אתה קולט בכלל איזה הפרש זה 2GB? הפרש של חצי דור או בגרפיקה או בגיימפליי.

ראשית נדב מצחיק שאתה חושב שנושא הזמן של שחר זניח אבל מסכים בדיון אחר על כך שעצם העובדה שהמשחקים שלך קיימים על המחשב (בSTEAM) לעומת דיסקים בקונסולות גורמת לך לשחק ביותר משחקים.
שנית מאיפה הקרצת את הטענה שנושא מעבר המשחקים תלוי הארד דיסק? אני לא רוצה להשמע יהיר כי סך הכל הידע שלך בתכנות גדול משלי לאין שיעור אבל אם כך המצב אז למה פונקציה כזאת לא קיימת במחשב? הרי כל מחשב יש לו הארד דיסק אז מה מונע מSTEAM או מפתחים לאפשר זאת?
שלישית לדבר על עולמות גדולים יותר וAI טוב יותר זה כל כך לא רציני במיוחד כשאתה משווה את זה לקונסולות הנוכחיות... אתה עושה פה ספין אחולמניוק כי אתה יודעטוב מאוד שההבדל בין 512 זכרון ל700 וואטאבר זכרון לא שווה במיל' למצב של 5 גיגה לעומת 8 גיגה. כשתביא לנו פה לדיון איזה אסמכתא על הטענה שלך כאילו שאנחנו מאבדים כמות לא זניחה של פעולות AI, עצבים בעולם המשחק, גודל עולם המשחק, איכות טקסטורות וכו.. יהיה ניתן לקחת את הטענה שלך ברצינות.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוגוסט 2013, 15:16

swiss-the-engine כתב:ראשית נדב מצחיק שאתה חושב שנושא הזמן של שחר זניח אבל מסכים בדיון אחר על כך שעצם העובדה שהמשחקים שלך קיימים על המחשב (בSTEAM) לעומת דיסקים בקונסולות גורמת לך לשחק ביותר משחקים.
שנית מאיפה הקרצת את הטענה שנושא מעבר המשחקים תלוי הארד דיסק? אני לא רוצה להשמע יהיר כי סך הכל הידע שלך בתכנות גדול משלי לאין שיעור אבל אם כך המצב אז למה פונקציה כזאת לא קיימת במחשב? הרי כל מחשב יש לו הארד דיסק אז מה מונע מSTEAM או מפתחים לאפשר זאת?
שלישית לדבר על עולמות גדולים יותר וAI טוב יותר זה כל כך לא רציני במיוחד כשאתה משווה את זה לקונסולות הנוכחיות... אתה עושה פה ספין אחולמניוק כי אתה יודעטוב מאוד שההבדל בין 512 זכרון ל700 וואטאבר זכרון לא שווה במיל' למצב של 5 גיגה לעומת 8 גיגה. כשתביא לנו פה לדיון איזה אסמכתא על הטענה שלך כאילו שאנחנו מאבדים כמות לא זניחה של פעולות AI, עצבים בעולם המשחק, גודל עולם המשחק, איכות טקסטורות וכו.. יהיה ניתן לקחת את הטענה שלך ברצינות.

1) אין שמץ של קשר בין שני הדברים. אני דברתי על הנוחות של סטים (שגם שם אני מחכה את ה20-30 שניות האלה שהמשחק יעלה) כי יש לי את כל הספריה שלי בלחיצת כפתור, מה הקשר בין כמה זמן לוקח למשחק להשתגר או לא. רק שיהיה לך ברור שגם בONE יקח למשחק לעלות אותו זמן, אל תחיה בסרט כי מקדישים למערכת 3GB אז פתאום כל ספרית המשחקים שלך שכל אחד יתפוס 20 גיגה ישמרו שם בלא יודע כמה מה3GB שהם תקצבו לזה
2) אפשר לעשות את זה בPC בקלות אבל זה צריך להיות מבוסס פלטפורמה עם API והכל, למשל בחלונות 8 יש את זה בAPI שלה ולכן תשים לב שמשחקים שמפותחים למטרו, אפילו משחקים כמו למשל סוליטר של חלונות 8, כן שומרים על המצב שלהם במדוייק וכשאתה משגר אותם אפילו שבוע אחרי הם חוזרים בדיוק לאותה נקודה. האמת שלאמא שלי הייתה הבעיה הזאת, היא התחילה משחק סוליטר ונתקעה בו ימים כי היא לא הבינה איך מאתחלים אותו :)
בקיצור, זאת יותר בעיה של אחידות ורצון לעשות את זה, בערך כמו שסטים לא שמו אצ'יוומנטים עד לפני ארבע שנים למרות שב360 שמו את זה לפני 8 שנים ובתאוריה היה אפשר לישם את זה גם לפני 20 שנים. הרי מה אתה צריך בשביל לשמור בדיוק את המצב שלך? סך הכל לשמור את ההתקדמות בדיוק למקום שבו אתה נמצא וזה משהו שהיה בכל FPS בPC מאז שנות ה90. לך לאיזה FPS עתיק כמו דאוס אקס, כנס לתפריט ותלחץ על SAVE. עכשיו צא מהמשחק, תחזור אליו, לך לתפריט, תחלץ על LOAD לאותה שמירה ותחזור בול לאותה נקודה בדיוק באותה צורה כאילו המשחק קפא. אם היית בונה מערכת סופר פשוטה שעושה SAVE כשאתה יוצא מדאוס אקס ואוטומטית מעלה את השמירה כשאתה מריץ אותו היה לך בדיוק את המערכת הזאת שרצה מהדיסק הקשיח. אין באמת הבדל בין דיסק קשיח לבין זיכרון, ההבדל היחיד בינהם זאת המהירות וזהו. כל פעולה שאתה עושה בזיכרון אתה יכול לעשות על הדיסק הקשיח, היא פשוט תהיה איטית יותר.
3) אסמכתא? מה עם זה שקרייטק אמרו שבדור הבא צריך להיות המינימום של המינימום 8GB זיכרון (ויש בONE רק 5GB ובפס4 רק 5.5GB) ושזה המינימום של המינימום, לא "מה שהם צריכים". אבל למה צריך בכלל אסמכתא בשביל זה? זה שיש לך 80% יותר זיכרון נותן לך יותר חופש לעשות דברים, לא צריך להיות איינשטיין בשביל זה.

הנה ציטוט של CEO קרייטק על זה שהוא בכלל היה רוצה 32GB בקונסולות:
"Memory is the single most important thing that is always going to be underbalanced - I've never seen a console where the memory was the right balance.

"Xbox 360, underbalanced. PlayStation 3, underbalanced. Simply because memory is the most expensive part, hence I wish there would be cheaper ways of doing memory so that memory doesn't become an issue anymore."

He added: "If they find ways to cheapen the cost to a degree they could triple or quadruple their memory. Just say, 'Hey we're going to have 32 gigs of memory'. That would be quite amazing because memory can do so many more techniques and tricks."
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 07 אוגוסט 2013, 18:03

"אין קשר" כי כך נוח לך לויכוח. שתי הנקודות מדברות על נוחות. תסובב את זה כמה שבא לך. אתה טועה נקודה.

אם כל מה שזה יתן לי זה שמירה של מצב המשחק כמו סייב אז זה לא מעניין וזה לא מה שסיפרו שנקבל. שוב.. אם זה המקרה אז כל הדיון בנקודה הזאת מבוטל מבחינתי.

לא אני לא מצפה שכל משחק שהעלתי בשנה האחרונה יעלה לי בשניה... אני כן מצפה שבדיוק כמו שבמכשירי מובייל האפליקציות נכנסות למצב FREEZE שכזה (ובIOS ים של אפליקציות יכולות להיכנס למצב הזה) כך יהיה בקונסולה כי כך זה תואר ע"י מיק' (ואני די בטוח שגם סוני).

מה 80 אחוז תגיד לי? מה?! מה זה קשור? 3 גיגה מתוך 8 זה ממש לא 80 אחוז.

זה לא מעניין אותי מה בחור אחד מהתעשייה שהוא מנכ"ל קרייטק אומר.... בעצם גם זה לא מעניין אם עוד עשרים חברה כמוהו יגידו את זה. בשביל לשכנע אותנו שאתה צודק אתה צריך להביא הוכחה קונקרטית שתציג מה היה ניתן לעשות עם 5 גיגה ומה היה ניתן לעשות עם 8 גיגה.

הסיבה שאמרתי לך שאתה מקשקש (ואתה יודע טוב מאוד שאתה מקשקש) שהעלאה של RAM מ512 ל700 משהו שקול להפרש שיש לנו בONE הוא שיש מושג כזה (ששוב, אתה יודע ומודע אליו היטב. אני חותם על כך עם החיים שלי) הוא DIMINISHING RETURNS ובגלל זה מפגר לנסות להשוות בין שני המצבים האלה. אולי תגיד עוד מעט שההבדל שהיה בין המאיץ הגרפי שלי משנות ה90 עם ה2 מגה זכרון שלו לבין מאיץ גרפי עם 4 מגה שקול להבדל של זכרון גרפי 5 גיגה ל10 גיגה. אתה סתם מדבר פה שטויות ואתה יודע את זה וזה רק כי אתה רוצה להתבצר בעמדה שלך כאילו שהפסדנו עולמות מטורפים במשחקים שלנו כי הורידו לנו 2-2.5 גיגה בRAM של המכשיר.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 746
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 07 אוגוסט 2013, 22:33

DrKeo כתב:


בלי להכנס לכל הוויכוח, רק לציין: באמת? ציטוט של קרייטק כאסמכתא למשהו? קרייטק? ההישגים שלהם ראויים לציון, אבל הם מייצגים רק את צד ה"אם משתמשים בחומרה הכי חזקה בגלקסיה בלי התחשבות בניהול נכון של משאבים אז אפשר להגיע לגרפיקה מטורפת" - גישה שמן הסתם אף פעם לא באמת היתה רלוונטית בקונסולות. אז ברור שהם ירצו 32 גיגה, זו הדרך היחידה שהם יודעים לעבוד.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אוגוסט 2013, 14:58

swiss-the-engine כתב:"אין קשר" כי כך נוח לך לויכוח. שתי הנקודות מדברות על נוחות. תסובב את זה כמה שבא לך. אתה טועה נקודה.

אם כל מה שזה יתן לי זה שמירה של מצב המשחק כמו סייב אז זה לא מעניין וזה לא מה שסיפרו שנקבל. שוב.. אם זה המקרה אז כל הדיון בנקודה הזאת מבוטל מבחינתי.

לא אני לא מצפה שכל משחק שהעלתי בשנה האחרונה יעלה לי בשניה... אני כן מצפה שבדיוק כמו שבמכשירי מובייל האפליקציות נכנסות למצב FREEZE שכזה (ובIOS ים של אפליקציות יכולות להיכנס למצב הזה) כך יהיה בקונסולה כי כך זה תואר ע"י מיק' (ואני די בטוח שגם סוני).

מה 80 אחוז תגיד לי? מה?! מה זה קשור? 3 גיגה מתוך 8 זה ממש לא 80 אחוז.

זה לא מעניין אותי מה בחור אחד מהתעשייה שהוא מנכ"ל קרייטק אומר.... בעצם גם זה לא מעניין אם עוד עשרים חברה כמוהו יגידו את זה. בשביל לשכנע אותנו שאתה צודק אתה צריך להביא הוכחה קונקרטית שתציג מה היה ניתן לעשות עם 5 גיגה ומה היה ניתן לעשות עם 8 גיגה.

הסיבה שאמרתי לך שאתה מקשקש (ואתה יודע טוב מאוד שאתה מקשקש) שהעלאה של RAM מ512 ל700 משהו שקול להפרש שיש לנו בONE הוא שיש מושג כזה (ששוב, אתה יודע ומודע אליו היטב. אני חותם על כך עם החיים שלי) הוא DIMINISHING RETURNS ובגלל זה מפגר לנסות להשוות בין שני המצבים האלה. אולי תגיד עוד מעט שההבדל שהיה בין המאיץ הגרפי שלי משנות ה90 עם ה2 מגה זכרון שלו לבין מאיץ גרפי עם 4 מגה שקול להבדל של זכרון גרפי 5 גיגה ל10 גיגה. אתה סתם מדבר פה שטויות ואתה יודע את זה וזה רק כי אתה רוצה להתבצר בעמדה שלך כאילו שהפסדנו עולמות מטורפים במשחקים שלנו כי הורידו לנו 2-2.5 גיגה בRAM של המכשיר.

1) תנשום, אפשר להרגע וזה לא בריא כל העניין הזה :)
2) להחליף דיסקים והעניין שאנחנו מדברים עליו הוא לא אותו דבר בשבילי למרות ששניהם קשורים לנוחות בדיוק מסיבה אחת, להחליף דיסקים לא מבקש ממני לוותר על כלום (רק על יד שניה שמזה ממש לא אכפת לי) והנושא הזה כאן ששחר מדבר עליו דורש ממני לוותר על 2GB של זיכרון בקונסולה שלי שזה 40% מהזיכרון שלה, זה טרוף. אני גיימר PC, אני תמיד אוותר על חוסר נוחות (חיפוש דרייברים, בעיות שונות של תאימות והתקנה) בשביל גרפיקה וגיימפליי טובים יותר וכך זה גם המקרה הזה
3) FREEZE ו-SAVE + LOAD אוטומטי זה בדיוק אותו דבר. קח משחק ישן כמו דאוס אקס שיש שם QUICK SAVE, תעשה QUICK SAVE ותצא מהמשחק ואז תכנס בחזרה ותעשה QUICK LOAD. עכשיו תדמיין שהמערכת הפעלה עושה את סדרת הפעולות הזאת אוטומטית בשבילך, זה נקרא FREEZE. ההבדל היחיד כאן הוא שבאייפד אפשר לדחוף איזה 30 אפליקציות ומשחקים בזיכרון כי הם תופסים נורא מעט מהגיגה שיש לו כך שהפעולה קוראת מידית ובONE לא יהיה מקום לאכסן את כל הזיכרון של המשחק הקודם ברקע ולכן לפחות לדעתי האישית, ההחלפה המהירה בין אפליקציות תעבוד בין המשחק AAA שיש לך בכונן דיסק ועם משחקי ארקייד או אפליקציות. לא בין משחק AAA למשחק AAA כמו ששחר מפנטז וגם אם זה כן יעבוד בין משחקי AAA (למרות שתצטרך להחליף דיסק באמצע ממילא, אייפד זה לא יהיה) זה יהיה כמו שתארתי, SAVE ואז LOAD אוטומטי.
4) אם היית קורא את כל השיחה שלי ושל שחר היית רואה שכשאמרתי 80% מהזיכרון זה היה ברפרנס למשהו מאוד ספציפי, לשיטה שבה משתמשים רוב המפתחים היום על הפס3 וה360 שזאת פחות או יותר חלוקה שווה של זיכרון וידאו וזיכרון מערכת (בפס3 אין להם אפילו ברירה, זה פשוט מחולק חצי חצי). כלומר אם זה היה המצב בONE היום זה היה אומר שהיה להם 2.5GB למערכת ו-2.5GB לוידאו וכשאתה מוסיף עוד 2GB אז המפתח יכול לקבל 80% יותר, כמעט כפול, זיכרון לוידאו או למערכת. אז אם יש לך משחק שלא הולך לנצל את זה בכלל לגיימפליי שלו הוא יוכל לקבל זיכרון וידאו כמעט כפול מה שיפנק בצורה בלתי רגילה את הטקסטורות, השיידרים, האנימציות, האפקטים ועוד. אם תרצה להסתכל על זה אחרת אז זה עוד 40% זיכרון שזה פשוט המון, פשוט המון. 2GB, אתה קולט בכלל כמה זה 2GB?
5) לא מעניין אותך מה המנכ"ל של החברה הכי מתקדמת טכנולוגית (אולי חוץ מדייס) בעולם אומר? אוקיי, חבל, אבל הוא מבין בזה "טיפה" יותר ממך.

ארז, אם תקח משהו טכני ממשהו כדאי שזה יהיה או מקרייטק או מדייס ומאחר ו-DICE שייכים לEA וצריכים להיות יותר מדי פוליטיקלי קורקט כשזה מגיע לקונסולות אז קרייטק הם אולי המקום היחיד ללכת אליו. מעבר לזה מדובר בצוות שעשה את קרייסס 2, המשחק הכי יפה לקונסולות ביום שהוא יצא ואת קרייסס 3, המשחק הכי יפה שיצא אי פעם נקודה. קרייסס 1 היה זבזבזני? אולי, להגיד את האמת אני פשוט לא חושב שמחשבים של שנת 2007 נועדו להריץ ג'ונגלים דינאמים עם פיסיקה והכל וקרייטק חשבון שכן. קרייאנג'ן 2 ו-3 הם סופר יעילים, קרייסס 2 רץ על כל דבר וקרייסס 3 שנראה כל כך הרבה יותר טוב מכל דבר בשוק רץ גם נהדר על כרטיסי MID RANGE כמו ה660TI. הוא עוד אומר שהוא היה שמח ל32GB אז פה מזיינים לי בשכל שאין מה לעשות עם עוד 2GB של זיכרון וידאו ומערכת? מאיפה מביאים את השטויות האלה?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 746
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 08 אוגוסט 2013, 15:26

DrKeo כתב:1) תנשום, אפשר להרגע וזה לא בריא כל העניין הזה :)
2) להחליף דיסקים והעניין שאנחנו מדברים עליו הוא לא אותו דבר בשבילי למרות ששניהם קשורים לנוחות בדיוק מסיבה אחת, להחליף דיסקים לא מבקש ממני לוותר על כלום (רק על יד שניה שמזה ממש לא אכפת לי) והנושא הזה כאן ששחר מדבר עליו דורש ממני לוותר על 2GB של זיכרון בקונסולה שלי שזה 40% מהזיכרון שלה, זה טרוף. אני גיימר PC, אני תמיד אוותר על חוסר נוחות (חיפוש דרייברים, בעיות שונות של תאימות והתקנה) בשביל גרפיקה וגיימפליי טובים יותר וכך זה גם המקרה הזה
3) FREEZE ו-SAVE + LOAD אוטומטי זה בדיוק אותו דבר. קח משחק ישן כמו דאוס אקס שיש שם QUICK SAVE, תעשה QUICK SAVE ותצא מהמשחק ואז תכנס בחזרה ותעשה QUICK LOAD. עכשיו תדמיין שהמערכת הפעלה עושה את סדרת הפעולות הזאת אוטומטית בשבילך, זה נקרא FREEZE. ההבדל היחיד כאן הוא שבאייפד אפשר לדחוף איזה 30 אפליקציות ומשחקים בזיכרון כי הם תופסים נורא מעט מהגיגה שיש לו כך שהפעולה קוראת מידית ובONE לא יהיה מקום לאכסן את כל הזיכרון של המשחק הקודם ברקע ולכן לפחות לדעתי האישית, ההחלפה המהירה בין אפליקציות תעבוד בין המשחק AAA שיש לך בכונן דיסק ועם משחקי ארקייד או אפליקציות. לא בין משחק AAA למשחק AAA כמו ששחר מפנטז וגם אם זה כן יעבוד בין משחקי AAA (למרות שתצטרך להחליף דיסק באמצע ממילא, אייפד זה לא יהיה) זה יהיה כמו שתארתי, SAVE ואז LOAD אוטומטי.
4) אם היית קורא את כל השיחה שלי ושל שחר היית רואה שכשאמרתי 80% מהזיכרון זה היה ברפרנס למשהו מאוד ספציפי, לשיטה שבה משתמשים רוב המפתחים היום על הפס3 וה360 שזאת פחות או יותר חלוקה שווה של זיכרון וידאו וזיכרון מערכת (בפס3 אין להם אפילו ברירה, זה פשוט מחולק חצי חצי). כלומר אם זה היה המצב בONE היום זה היה אומר שהיה להם 2.5GB למערכת ו-2.5GB לוידאו וכשאתה מוסיף עוד 2GB אז המפתח יכול לקבל 80% יותר, כמעט כפול, זיכרון לוידאו או למערכת. אז אם יש לך משחק שלא הולך לנצל את זה בכלל לגיימפליי שלו הוא יוכל לקבל זיכרון וידאו כמעט כפול מה שיפנק בצורה בלתי רגילה את הטקסטורות, השיידרים, האנימציות, האפקטים ועוד. אם תרצה להסתכל על זה אחרת אז זה עוד 40% זיכרון שזה פשוט המון, פשוט המון. 2GB, אתה קולט בכלל כמה זה 2GB?
5) לא מעניין אותך מה המנכ"ל של החברה הכי מתקדמת טכנולוגית (אולי חוץ מדייס) בעולם אומר? אוקיי, חבל, אבל הוא מבין בזה "טיפה" יותר ממך.

ארז, אם תקח משהו טכני ממשהו כדאי שזה יהיה או מקרייטק או מדייס ומאחר ו-DICE שייכים לEA וצריכים להיות יותר מדי פוליטיקלי קורקט כשזה מגיע לקונסולות אז קרייטק הם אולי המקום היחיד ללכת אליו. מעבר לזה מדובר בצוות שעשה את קרייסס 2, המשחק הכי יפה לקונסולות ביום שהוא יצא ואת קרייסס 3, המשחק הכי יפה שיצא אי פעם נקודה. קרייסס 1 היה זבזבזני? אולי, להגיד את האמת אני פשוט לא חושב שמחשבים של שנת 2007 נועדו להריץ ג'ונגלים דינאמים עם פיסיקה והכל וקרייטק חשבון שכן. קרייאנג'ן 2 ו-3 הם סופר יעילים, קרייסס 2 רץ על כל דבר וקרייסס 3 שנראה כל כך הרבה יותר טוב מכל דבר בשוק רץ גם נהדר על כרטיסי MID RANGE כמו ה660TI. הוא עוד אומר שהוא היה שמח ל32GB אז פה מזיינים לי בשכל שאין מה לעשות עם עוד 2GB של זיכרון וידאו ומערכת? מאיפה מביאים את השטויות האלה?


אני מניח שזה עניין של טעם, אבל אני ממש לא חושב שקרייסיס 2 ו-3 היו אי פעם בנצ'מארק בקונסולות. ב-PC כנראה שכן, שם אף פעם לא היתה לקרייטק בעיה, בקונסולות הם נראו לי תמיד משחקים ממוצעים ותו לא. The Last of Us נראה הרבה יותר טוב מקרייסיס, ואסתכן ואומר שגם אנצ'רטד 3. אולי אפילו היילו 4 באיזורים מסויימים, למרות ששם זה עיצוב אמנותי שקנה את לבי ולאו דווקא יכולת טכנית.

והבעיה שלי עם קרייטק שתמיד היתה להם מסורת לדבר בשבח בזבזנות חומרתית. זה ברור שזה הכיוון שהם רוצים ללכת אליו, כמו שזה ברור שהם לא באמת רוצים לפתח לקונסולות ופשוט עושים את זה כי זו הדרך היחידה להרוויח כסף היום. זה גם ברור שמפתחים יגידו שהם מעדיפים כמה שיותר גיגות פנויות. למה שיעדיפו פחות? הם לא מהנדסי החומרה שצריכים לעשות את חישובי העלות-תועלת-מחיר, הם מפתחי משחקים שרוצים כמה שיותר כח גולמי כדי להריץ את המשחקים שלהם. לגיטימי ורלוונטי כמובן - אבל לא מעיד על שום דבר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אוגוסט 2013, 15:56

erezronen כתב:
אני מניח שזה עניין של טעם, אבל אני ממש לא חושב שקרייסיס 2 ו-3 היו אי פעם בנצ'מארק בקונסולות. ב-PC כנראה שכן, שם אף פעם לא היתה לקרייטק בעיה, בקונסולות הם נראו לי תמיד משחקים ממוצעים ותו לא. The Last of Us נראה הרבה יותר טוב מקרייסיס, ואסתכן ואומר שגם אנצ'רטד 3. אולי אפילו היילו 4 באיזורים מסויימים, למרות ששם זה עיצוב אמנותי שקנה את לבי ולאו דווקא יכולת טכנית.

והבעיה שלי עם קרייטק שתמיד היתה להם מסורת לדבר בשבח בזבזנות חומרתית. זה ברור שזה הכיוון שהם רוצים ללכת אליו, כמו שזה ברור שהם לא באמת רוצים לפתח לקונסולות ופשוט עושים את זה כי זו הדרך היחידה להרוויח כסף היום. זה גם ברור שמפתחים יגידו שהם מעדיפים כמה שיותר גיגות פנויות. למה שיעדיפו פחות? הם לא מהנדסי החומרה שצריכים לעשות את חישובי העלות-תועלת-מחיר, הם מפתחי משחקים שרוצים כמה שיותר כח גולמי כדי להריץ את המשחקים שלהם. לגיטימי ורלוונטי כמובן - אבל לא מעיד על שום דבר.

זה מעיד על זה שמפתחים רוצים וצריכים את זה, התפקיד של המהנדס חומרה הוא לנסות לתת להם כמה שיותר בתקציב הנתון. הבעיה מגיעה כשתופסים חצי מזה בשביל להריץ סקייפ ואפליקציות ברקע ואז קרייטק הבזבזנים מקבלים 5GB במקום איזה 7.5GB, שם מתחילה הבעיה. ולא שאני חושב שמיקרוסופט טפשים, ההפך, הם שמים 3GB בשביל נטפליקס וסקייפ ו-ESPN ושידורי טלביזיה, אלה בדיוק הדברים שהם חושבים שיגרמו לקז'ואלים לעוף על הקונסולה שלהם ואני ממש לא אתווכח עם זה. מה שאני כן אומר הוא שהגיימר נדפק, זה שרוצה לשחק בקונסולה, ביחוד הישראלי ש90% מהדברים האלה אפילו לא עובדים אצלו. כוח גולמי וזיכרון אלה שני הדברים שכל מפתח רק רוצה וחולם עליהם, לפעמים זה מטיב עם הגיימפליי (פיזיקה, AI, גודל עולם, חופש וגמישות של העולם וכו') ולפעמים זה מטיב עם הגרפיקה, זה לא באמת משנה כי בשני המקרים זה מטיב עם השחקנים. כשרק 65% מהזיכרון של הקונסולה שלך מוקדש לגיימינג אז כן, יש לגיימר ההארד קורי חתיכת בעיה. היו תקופות ש99% מהזיכרון הוקדשו לגיימינג, גם בדור הקודם 96% מהזיכרון הוקדש לגיימינג ופתאום בדור הזה שתי החברות נותנות בסביבות ה65%. זה פשוט חבל שהקז'ואליה הזאת משתלטת על הקונסולה, זה כאילו שתי החברות קצת שחכו שמדובר בקונסולת משחקים ולא מכונת נטפליקס.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 08 אוגוסט 2013, 17:43

KEO אני כאמור לגמרי מסכים אם מה שאתה אומר וזה לא רק קרייטק מתלוננים גם נוטי דוג עם מנוע מוכח כשהם משופשפים עם החומרה התלוננו שלא יכלו להכניס קטעי גיימפליי מסויימים שכבר תוכננו בשלבי ההפקה הראשוניים ל TLOU נטו בגלל זיכרון,וזה כשהם אמורים בשלב הזה עם הניסיון שלהם כבר להעריך מה אפשר או לא אז ברור שזיכרון זה חשוב.

אבל יש לי שאלה טכנית בנוגע לכך שאתה אומר שהגראפיקה אמורה להשתפר בהרבה,גיימפליי זה ברור,אפשר להריץ עולמות גדולים יותר עם יותר NPCS שלכל אחד יש AI וכו׳,זה לגמרי טכני ותלוי בכמה מידע אפשר לדחוס וככל שיש יותר מקום לדחוס ככה יעשו יותר,אבל בקשר לגראפיקה שאתה מדבר על שיפורים נרחבים,האם זה שיש בקונסולות כרטיסים בינוניים למדי לא מגביל את עקומת השיפור האפשרית?

זאת אומרת יש לך כרטיס מסך בינוני,זה שתדחוף 32 GB זיכרון לא יכול לשנות יותר מדי כי יש גבול לכמה שתוכל להוציא ממנו,הבנתי שפה זה כבר פחות מהותי ומבחינה גראפית כרטיסים כאלו לא צריכים באמת כל כך הרבה זיכרון וידאו,הרי אפילו לטיטאן יש 6 gb זיכרון וידאו אז אתה חושב שלכרטיסים המיושנים של הקונסולות עוד זיכרון כזה היה כל כך משנה?

נראה לי מבחינה גראפית יש למפתחים מספיק ותיאורתית הם יכולים להוציא מהכרטיסים את המקסימום,מבחינת גיימפליי כמו עם נוטי דוג שהיו צריכים אפילו עכשיו בסוף הדור על חומרה מאוד מיושנת אין ספק שתמיד אפשר יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 אוגוסט 2013, 01:56

bling כתב:KEO אני כאמור לגמרי מסכים אם מה שאתה אומר וזה לא רק קרייטק מתלוננים גם נוטי דוג עם מנוע מוכח כשהם משופשפים עם החומרה התלוננו שלא יכלו להכניס קטעי גיימפליי מסויימים שכבר תוכננו בשלבי ההפקה הראשוניים ל TLOU נטו בגלל זיכרון,וזה כשהם אמורים בשלב הזה עם הניסיון שלהם כבר להעריך מה אפשר או לא אז ברור שזיכרון זה חשוב.

אבל יש לי שאלה טכנית בנוגע לכך שאתה אומר שהגראפיקה אמורה להשתפר בהרבה,גיימפליי זה ברור,אפשר להריץ עולמות גדולים יותר עם יותר NPCS שלכל אחד יש AI וכו׳,זה לגמרי טכני ותלוי בכמה מידע אפשר לדחוס וככל שיש יותר מקום לדחוס ככה יעשו יותר,אבל בקשר לגראפיקה שאתה מדבר על שיפורים נרחבים,האם זה שיש בקונסולות כרטיסים בינוניים למדי לא מגביל את עקומת השיפור האפשרית?

זאת אומרת יש לך כרטיס מסך בינוני,זה שתדחוף 32 GB זיכרון לא יכול לשנות יותר מדי כי יש גבול לכמה שתוכל להוציא ממנו,הבנתי שפה זה כבר פחות מהותי ומבחינה גראפית כרטיסים כאלו לא צריכים באמת כל כך הרבה זיכרון וידאו,הרי אפילו לטיטאן יש 6 gb זיכרון וידאו אז אתה חושב שלכרטיסים המיושנים של הקונסולות עוד זיכרון כזה היה כל כך משנה?

נראה לי מבחינה גראפית יש למפתחים מספיק ותיאורתית הם יכולים להוציא מהכרטיסים את המקסימום,מבחינת גיימפליי כמו עם נוטי דוג שהיו צריכים אפילו עכשיו בסוף הדור על חומרה מאוד מיושנת אין ספק שתמיד אפשר יותר.

במדעי המחשב יש תמיד טרייד-אוף בין שני דברים, זיכרון וכוח עיבוד. יש פעולות שאני אוכל לעשות ברבע זמן אם היה לי את הזיכרון לבזבז (למשל לשמור דברים מסויימים במקום לחשב אותם כל פעם מחדש) ויש פעולות שאני יכול לחסוך בהמון מקום אם יש לי מעבד חזק מאוד. כשיש לך יותר זיכרון אתה יכול להחליף פעולות שדורשות מעבד ו-GPU בפעולות קלות יותר או להחליף אותן לחלוטין בעזרת עוד זיכרון פנוי. אפילו אם לא היית יכול לעשות עוד דברים עם זיכרון כמו למשל טקסטורות חדות יותר או אפקטים איכותיים יותר או להציג מודלים מגוונים יותר, היית יכול להשתמש בזיכרון בשביל לעשות את האלגוריתמים שלך יעילים יותר לשימוש בזיכרון במקום מעבד / GPU וכך לגרום למשחק לרוץ מהר יותר או לנצל את הGPU או הCPU ליותר גרפיקה או פיסיקה או כל דבר אחר.

הבעיה בכרטיסי מסך לPC היא בעיקר שאין למפתח שמץ של מושג כמה זיכרון יש על הכרטיס מסך ולכן הוא לא יכול להסתמך על זה. ברגע שיש לך בקונסולה נניח 7GB של זיכרון מאוחד, המפתחים יוכלו לעשות המון דברים כשהם יודעים מראש שיש ג'יגות פנויות של מקום. מעבר לזה, תזכור שכל משחק HIGH END גרפי שיצא בשנים האחרונות תוכנן גם לקונסולות, מכשירים עם גג 256MB זיכרון גרפי ו-256MB זיכרון מערכת ואפילו שיש בPC לגיימרים גיגות של זיכרון מערכת ובכרטיס מסך (למרות שתראה שלרוב הגיימרים יש בסביבות ה1GB עד 1.5GB זיכרון בכרטיס מסך) הם לא באמת יכלו לנצל את זה עד הסוף. כשמשחקים נבנים כדי לנצל גג גיגה של זיכרון וידאו אין מה לעשות, רק העלאת רזולוציה תתפוס ותדרוש יותר זיכרון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 08 אוגוסט 2013, 18:32

סבבה,אבל דווקא מודלים מגוונים יותר לא קשור לכרטיס המסך אלא נטו זיכרון לא?
כי גם פה נוטידוג התלוננו פשוט שלא יכלו להכניס יותר מודלים שונים של אויבים כי לא היה זיכרון :)

בחזרה לנושא- מארק סרני אומר שאורך החיים של ה PS4 צפוי להיות לפחות 7 שנים כמו ה PS3 שזה יהיה אסון :/

אני מקווה שזה משפט PR שנועד לנטוע ביטחון בקרב הרוכשים שידעו שיש להם מכשיר לשנים רבות ולא באמת בתוכניות של סוני,הרי רשמית גם ה PS2 עד לא מזמן היתה "חיה",אני מקווה שהפס5 יוכרז ויצא הרבה לפני שיעברו יותר מ 7 שנים והשנים האחרונות של הפס4 יהיו עם איזה פיפ"א,COD ועוד כל מני שטויות אבל שהקונסולה לא באמת תתמך ותהיה העיקרית של סוני כמו שהיה עם הפס3,חומרה בינונית כל כך כמו שיש בקונסולות החדשות שתמרח כמו מסטיק ותחזיק את כל התעשייה במקום זה התסריט הכי גרוע.
קשה לי להאמין גם שסוני לא למדה כלום מסוף הדור הזה שהתעשייה צללה כל כך וכולם התחילו לדבר על העתיד שלה והאם יש עוד שוק וכו',במידה והדור הבא יתפקד יפה,לא מומלץ להמאיס אותו שוב על הצרכנים.

ועוד ידיעה בנודע להקלטות,יושידה מאשר רשמית שההקלטות בפס4 לא יהיו מאחורי פייוול במסגרת הפלוס וכל אחד יוכל להשתמש בזה-
תמונה
אם כבר פיטצ'ר מבאס שגוזל משאבים לפחות שכולם יוכלו להנות ממנו :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 אוגוסט 2013, 02:44

bling כתב:סבבה,אבל דווקא מודלים מגוונים יותר לא קשור לכרטיס המסך אלא נטו זיכרון לא?
כי גם פה נוטידוג התלוננו פשוט שלא יכלו להכניס יותר מודלים שונים של אויבים כי לא היה זיכרון :)

בחזרה לנושא- מארק סרני אומר שאורך החיים של ה PS4 צפוי להיות לפחות 7 שנים כמו ה PS3 שזה יהיה אסון :/

אני מקווה שזה משפט PR שנועד לנטוע ביטחון בקרב הרוכשים שידעו שיש להם מכשיר לשנים רבות ולא באמת בתוכניות של סוני,הרי רשמית גם ה PS2 עד לא מזמן היתה "חיה",אני מקווה שהפס5 יוכרז ויצא הרבה לפני שיעברו יותר מ 7 שנים והשנים האחרונות של הפס4 יהיו עם איזה פיפ"א,COD ועוד כל מני שטויות אבל שהקונסולה לא באמת תתמך ותהיה העיקרית של סוני כמו שהיה עם הפס3,חומרה בינונית כל כך כמו שיש בקונסולות החדשות שתמרח כמו מסטיק ותחזיק את כל התעשייה במקום זה התסריט הכי גרוע.קשה לי להאמין גם שסוני לא למדה כלום מסוף הדור הזה שהתעשייה צללה כל כך וכולם התחילו לדבר על העתיד שלה והאם יש עוד שוק וכו',במידה והדור הבא יתפקד יפה,לא מומלץ להמאיס אותו שוב על הצרכנים.

ועוד ידיעה בנודע להקלטות,יושידה מאשר רשמית שההקלטות בפס4 לא יהיו מאחורי פייוול במסגרת הפלוס וכל אחד יוכל להשתמש בזה-
תמונה
אם כבר פיטצ'ר מבאס שגוזל משאבים לפחות שכולם יוכלו להנות ממנו :)

כן, גיוון ואומנות יחודית זה עניין של זיכרון. בסופו של דבר אם מעצב בGOW4 יכין 10 פסלים שונים שמורכבים מאותו מספר פוליגונים ועם אותו מספר טקסטורות ויציגו בשלב מסויים על המסך 20 פסלים אז אם יש בזיכרון מספיק מקום ל5 פסלים אז יוצגו לך 20 פסלים שהם בעצם 5 פסלים כשכל אחד מהם חוזר ארבע פעמים ואם יש בזיכרון מקום לכל ה10 אז הפסלים יחזרו על עצמם רק פעמיים אבל הביצועים ישארו זהים כי בסופו של דבר הפס4 צריכה להציג 20 פסלים שכל אחד מורכב מX פוליגונים ועם Y טקסטורות, לא ממש משנה לה הצורה שלהם. בתאוריה מבחינת אומנות, ככל שיש יותר זיכרון ככה האמן יכול לעשות כל מה שבא לו כל עוד הוא עומד בדרישות הביצועים כמו מספר פוליגונים וכדומה. היום אמנים צריכים למחזר דברים שנמצאים בשלב כדי לחסוך בזיכרון אבל ככל שיש יותר זיכרון אפילו כל חבית נפץ יכולה להיות יחודית מהשניה. זה בעצם לקחת לרמה הבאה את הMEGA TEXTURE של קרומאק, אפשר לעשות הכל MEGA ולתת לאמן פשוט לעצב שלב בלי להתחשב בשום דבר, פשוט שיצור מקום יחודי כמו שהדמיון שלו מאפשר לו.

אגב אולי 7 שנים זה סבבה כי על הפס3 אמרו 10 שנים ובסוף היא החזיקה 7 :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 08 אוגוסט 2013, 18:48

DrKeo כתב:כן, גיוון ואומנות יחודית זה עניין של זיכרון. בסופו של דבר אם מעצב בGOW4 יכין 10 פסלים שונים שמורכבים מאותו מספר פוליגונים ועם אותו מספר טקסטורות ויציגו בשלב מסויים על המסך 20 פסלים אז אם יש בזיכרון מספיק מקום ל5 פסלים אז יוצגו לך 20 פסלים שהם בעצם 5 פסלים כשכל אחד מהם חוזר ארבע פעמים ואם יש בזיכרון מקום לכל ה10 אז הפסלים יחזרו על עצמם רק פעמיים אבל הביצועים ישארו זהים כי בסופו של דבר הפס4 צריכה להציג 20 פסלים שכל אחד מורכב מX פוליגונים ועם Y טקסטורות, לא ממש משנה לה הצורה שלהם. בתאוריה מבחינת אומנות, ככל שיש יותר זיכרון ככה האמן יכול לעשות כל מה שבא לו כל עוד הוא עומד בדרישות הביצועים כמו מספר פוליגונים וכדומה. היום אמנים צריכים למחזר דברים שנמצאים בשלב כדי לחסוך בזיכרון אבל ככל שיש יותר זיכרון אפילו כל חבית נפץ יכולה להיות יחודית מהשניה. זה בעצם לקחת לרמה הבאה את הMEGA TEXTURE של קרומאק, אפשר לעשות הכל MEGA ולתת לאמן פשוט לעצב שלב בלי להתחשב בשום דבר, פשוט שיצור מקום יחודי כמו שהדמיון שלו מאפשר לו.

אגב אולי 7 שנים זה סבבה כי על הפס3 אמרו 10 שנים ובסוף היא החזיקה 7 :)


כן,מארק סרני לא שיקר בפרזנטציה שלו שערך על הפיתוח של הפס4 שהדרישה מספר אחת של כל החברות פיתוח היתה "זיכרון,זיכרון,זיכרון",רק חבל שהם החליטו לגזול 3 GB ממנו מהמפתחים :/

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 אוגוסט 2013, 02:56

bling כתב:
כן,מארק סרני לא שיקר בפרזנטציה שלו שערך על הפיתוח של הפס4 שהדרישה מספר אחת של כל החברות פיתוח היתה "זיכרון,זיכרון,זיכרון",רק חבל שהם החליטו לגזול 3 GB ממנו מהמפתחים :/

כן, חצי פרזנטציה על זה שמה שכולם רק רוצים כל היום זה זיכרון זיכרון זיכרון ואני צריך להסביר את עצמי פה למה לגנוב למפתחים 2GB של זיכרון זה פשע. הייתי מת לראות את הפרצופים של המפתחים שקבלו ערכת פיתוח, אמרו להם שיש בפנים 8GB ואז הם גילו בדוקומנטציה בכמה מותר להם להשתמש...
גם כל הנושא הזה של ה"יש לכם 1GB שאולי יהיה פנוי ואולי לא" לא ברור לי בשום צורה, מה זה פה PC? פתאום המשחק יתחיל לקרטע כשהמערכת הפעלה תגנוב לו את ה1GB זיכרון? באמת שזה לא ברור לי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 08 אוגוסט 2013, 18:59

DrKeo כתב:כן, חצי פרזנטציה על זה שמה שכולם רק רוצים כל היום זה זיכרון זיכרון זיכרון ואני צריך להסביר את עצמי פה למה לגנוב למפתחים 2GB של זיכרון זה פשע. הייתי מת לראות את הפרצופים של המפתחים שקבלו ערכת פיתוח, אמרו להם שיש בפנים 8GB ואז הם גילו בדוקומנטציה בכמה מותר להם להשתמש...
גם כל הנושא הזה של ה"יש לכם 1GB שאולי יהיה פנוי ואולי לא" לא ברור לי בשום צורה, מה זה פה PC? פתאום המשחק יתחיל לקרטע כשהמערכת הפעלה תגנוב לו את ה1GB זיכרון? באמת שזה לא ברור לי.


בהתחלה יורוגיימר פרסמו בכותרת שיהיה למפתחים 4.5 GB זיכרון ועוד 512 מגה זיכרון גמיש שיצטרכו לבקש במיוחד מהמערכת ולא יהיה זמין מתחתכילה ואז סוני יצרה איתם קשר והבהירה שהזיכרון הזה הוא זיכרון למפתחים לכל דבר ואין שום מגבלה (ושהם לא מוכנים לחשוף מה החלוקה עצמה) אז יורוגיימר עשו עדכון לכתבה ושינו את הכותרת לכך ש 5 GB יהיו זמינים למפתחים,בקיצור,בדיוק כמו ב ONE.

והרי אחד מאנשי סוני גם אמר שהמנכ"ל הנוכל ההוא של גירבוקס (לא זוכר את שמו) אמר להם שאם הם יוציאו קונסולה עם 4 GB הם מתים,בכלל היו דיווחים שיש לחץ כבד להגדיל את הזיכרון לקראת סגירת המפרטים מצד חברות הפיתוח,בעצם הסיפור הזה חוזר על עצמו כל דור בערך כשפעם שעברה אפיק באופן ישיר התערבה ל MS עם ה 360 ודרשה יותר זיכרון,לא מבין בכלל איך אנשים עוד מפקפקים בזה כשכל התעשייה כל פעם בוכה לזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 אוגוסט 2013, 03:13

bling כתב:
בהתחלה יורוגיימר פרסמו בכותרת שיהיה למפתחים 4.5 GB זיכרון ועוד 512 מגה זיכרון גמיש שיצטרכו לבקש במיוחד מהמערכת ולא יהיה זמין מתחתכילה ואז סוני יצרה איתם קשר והבהירה שהזיכרון הזה הוא זיכרון למפתחים לכל דבר ואין שום מגבלה (ושהם לא מוכנים לחשוף מה החלוקה עצמה) אז יורוגיימר עשו עדכון לכתבה ושינו את הכותרת לכך ש 5 GB יהיו זמינים למפתחים,בקיצור,בדיוק כמו ב ONE.

והרי אחד מאנשי סוני גם אמר שהמנכ"ל הנוכל ההוא של גירבוקס (לא זוכר את שמו) אמר להם שאם הם יוציאו קונסולה עם 4 GB הם מתים,בכלל היו דיווחים שיש לחץ כבד להגדיל את הזיכרון לקראת סגירת המפרטים מצד חברות הפיתוח,בעצם הסיפור הזה חוזר על עצמו כל דור בערך כשפעם שעברה אפיק באופן ישיר התערבה ל MS עם ה 360 ודרשה יותר זיכרון,לא מבין בכלל איך אנשים עוד מפקפקים בזה כשכל התעשייה כל פעם בוכה לזה.

רנדי פיצ'פורד, גם עוד דושבאג גדול מהתעשיה :)
כן, זיכרון מאוד מאוד מאוד חשוב ולא ברור לי איך היום כשDDR3 כל כך זול הם לא מפציצים את הקונסולה בזה. מה שהכי לא ברור לי הוא למה סוני נותנים 3GB של פאקינג GDDR5 למערכת הפעלה. כבר היה להם עדיף לתת למפתחים 4GB של GDDR5 ולתת למערכת הפעלה 4GB של DDR3, הם היו יכולים להוריד את המחיר של הפס4 לאיזה 350$ ולאנוס את מיקרוסופט.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 08 אוגוסט 2013, 19:24

שמע יש מצב טוב שסוני בפראנויות לא קטנות מתוכניות ה OS של מייק והם מפחדים להתפס עם המכנסיים למטה כמו שקרה להם עם הפס3 והצ׳ט ולכן הם נועלים הרבה מהמערכת כ future proof למקרה שמייק יוסיפו פיטצ׳ר משמעותי שלא יהיה לפס4,יש מצב טוב שבהמשך הדור 2 החברות יוכלו לשחרר עוד זיכרון (זה גם מה שקרה דור קודם) ,במיוחד סוני שלא באמת בנתה קונסולה סביב 3 GB כמו מייק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 אוגוסט 2013, 21:17

bling כתב:שמע יש מצב טוב שסוני בפראנויות לא קטנות מתוכניות ה OS של מייק והם מפחדים להתפס עם המכנסיים למטה כמו שקרה להם עם הפס3 והצ׳ט ולכן הם נועלים הרבה מהמערכת כ future proof למקרה שמייק יוסיפו פיטצ׳ר משמעותי שלא יהיה לפס4,יש מצב טוב שבהמשך הדור 2 החברות יוכלו לשחרר עוד זיכרון (זה גם מה שקרה דור קודם) ,במיוחד סוני שלא באמת בנתה קונסולה סביב 3 GB כמו מייק.

כן, אני גם די בטוח בזה אחרי שהם דברו על העניין הזה של ה"גיגה דינאמי שהמערכת הפעלה אולי תשתמש ואולי לא", כל העניין נשמע כמו "אין לנו מושג מה מיקרוסופט הולכת לעשות ובדור הקודם נדפקנו עם הCROSS GAME CHAT אז נסגור פינה".
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 08 אוגוסט 2013, 21:39

למפתחים יש פחות מחצי ג'יגה זכרון בקונסולות הדור הנוכחי.
בקונסולות הדור הבא יהיה להם יותר מ5 ג'יגה זכרון.
איכשהו, הגענו למסקנה ששדדו אותם.

אפשר להגיד שהגידול, באופן יחסי לדורות קודמים, פחות גדול (בין הPS2 ו3 היה גידול של פי 14 ועכשיו הגידול הוא קצת יותר מפי 11). אפשר להגיד שבאופן יחסי, מערכות ההפעלה הרבה יותר טובות ומורכבות ולכן לוקחות יותר זכרון. אי אפשר להגיד שנלקח ממך משהו, אם הוא לא היה ברשותך.

אם המשחקים (הדיגיטליים) יעבדו כמו אפליקציות באייפון שלי, אז זה הכי שווה את זה בעולם. אם הם יעבדו כמו בספריית הסטים שלי, אז זה ממש לא שווה את זה.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 51 אורחים