תרבות גיימינג

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 06 נובמבר 2017, 12:58

מודל מדהים של הדמות הכי חסרת אישיות ביקום של SW :)

גיא, EA דווקא רצו "שטיק" שמיחד את המשחק מאנצ'רטד. בכל מקרה החברה הזאת לא בנויה יותר למשחקי סינגל אפים שלא מבססים את כל הכלכלה שלהם על אונליין.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 07 נובמבר 2017, 22:58

טלטייל פטרו 90 עובדים. הזדמנות למיקרוסופט לישם את המדיניות החדשה?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 08 נובמבר 2017, 08:50

DrKeo כתב:טלטייל פטרו 90 עובדים. הזדמנות למיקרוסופט לישם את המדיניות החדשה?


לא חושב שזה באמת יאפשר להם יותר מידי.
כלומר, זה צעד של לחתוך שומנים ולחזור לפתח כמות קטנה יותר של פרויקטים (כנראה לא רק אנחנו מרגישים שהם מגזימים עם מספר הפרויקטים שעליהם הם עובדים בכל רגע נתון).

זה מצוין שהם סוף סוף החליטו להקים צוותים פנימיים. אני לא בטוח שיש כרגע צוות אורגני שיש להם יכולת לרכוש. הם יצטרכו לבנות את המפתחות האלה בעצמם וזה יקח זמן מה. גם אין איזה כוכב שמחפש עבודה (איימי הניג נשארה בEA להבנתי).

הם יכולים לקנות את קאפקום, אולי. החברה די בצרות והם יחסית זולים (הבנתי שהם מנסים למכור את עצמם כבר תקופה ולא מצליחים). זה יאפשר להם להנות מכמה מותגים לא רעים. הם יכולים לעשות גרוע יותר מDMC, דרגונס דוגמה, גוד האנד, מגה מן, מונסטר האנטר, אוקאמי, RE, SF וכאלה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 08 נובמבר 2017, 09:44

לקנות מפתחות מבוססות זה מה שכולם עושים, מעט מאוד חברות בונות צוותים לבד ולרוב הם יוצאים בין כישלון ל-MEH. אם תסתכל על הרפרטואר של סוני, 90% מהצוותים שלה הם חברות צד ג' שסוני עבדה איתן ואז קנתה. אז כן, מיקרוסופט לאחרונה בעיקר מקימה צוותים (343, הקואליציה), אבל הם מחפשים לשנות את הדרך ולקנות חברות עצמאיות עם יכולת פיתוח גבוהה זאת, לפחות לדעתי, הדרך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24457
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Laskin » 08 נובמבר 2017, 12:05

טלטייל זה מקרה טראגי בעיניי... חברה שהצליחה לעלות על קונספט שתפס ממש טוב, ובמקום לחדש ולהשקיע ברשיונות המטורפים שהצליחו להשיג - הם המשיכו בדיוק באותו הקו וחרשו את עצמם למוות. הלוואי שמישהו יקנה אותם ויהפכו אותם לחברה שמתקדמת לאנשהו במקום לדרוך במקום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 08 נובמבר 2017, 12:22

זה לא רק החרישה, הם תקועים במקום בכל כך הרבה אספקטים. אפילו המנוע, המשחקים שלהם עדין נראים כמו משהו שלא יאמץ 360 והדמויות נראות כמו בובות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 08 נובמבר 2017, 12:25

DrKeo כתב:לקנות מפתחות מבוססות זה מה שכולם עושים, מעט מאוד חברות בונות צוותים לבד ולרוב הם יוצאים בין כישלון ל-MEH. אם תסתכל על הרפרטואר של סוני, 90% מהצוותים שלה הם חברות צד ג' שסוני עבדה איתן ואז קנתה. אז כן, מיקרוסופט לאחרונה בעיקר מקימה צוותים (343, הקואליציה), אבל הם מחפשים לשנות את הדרך ולקנות חברות עצמאיות עם יכולת פיתוח גבוהה זאת, לפחות לדעתי, הדרך.


אני גם חושב שהדרך שאתה מציע הרבה יותר פשוטה, אבל אין איזו מפתחת אדירה שפנויה למכירה כרגע, לדעתי. לכן הם יצטרכו לעבוד קצת יותר קשה וליצור צוותים בעצמם.
הרעיון שלך של לרכוש את קרייטק כדי שיהיו הצוות הטכני של כל שאר המפתחות מצוין, לדעתי. רק צריך לדאוג שכל מי שהיה אחראי למשחקים בחברה הזאת לא יהיה קרוב בשום צורה לפיתוח משחקים, כי מאז קרייסיס 2 כל מה שהם פיתחו היה זוועה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 08 נובמבר 2017, 12:57

Nucleus_Dawn כתב:
DrKeo כתב:לקנות מפתחות מבוססות זה מה שכולם עושים, מעט מאוד חברות בונות צוותים לבד ולרוב הם יוצאים בין כישלון ל-MEH. אם תסתכל על הרפרטואר של סוני, 90% מהצוותים שלה הם חברות צד ג' שסוני עבדה איתן ואז קנתה. אז כן, מיקרוסופט לאחרונה בעיקר מקימה צוותים (343, הקואליציה), אבל הם מחפשים לשנות את הדרך ולקנות חברות עצמאיות עם יכולת פיתוח גבוהה זאת, לפחות לדעתי, הדרך.


אני גם חושב שהדרך שאתה מציע הרבה יותר פשוטה, אבל אין איזו מפתחת אדירה שפנויה למכירה כרגע, לדעתי. לכן הם יצטרכו לעבוד קצת יותר קשה וליצור צוותים בעצמם.
הרעיון שלך של לרכוש את קרייטק כדי שיהיו הצוות הטכני של כל שאר המפתחות מצוין, לדעתי. רק צריך לדאוג שכל מי שהיה אחראי למשחקים בחברה הזאת לא יהיה קרוב בשום צורה לפיתוח משחקים, כי מאז קרייסיס 2 כל מה שהם פיתחו היה זוועה.

בסכום הנכון אני משער שיש לא מעט חברות. ספציפית רמדי נאבקת פיננסית כבר כמה שנים והם דרדרו לאחרונה לבנות רכיבי מולטי למשחקים סינים בכדי להשאיר את הראש מעל למים, רוניק רק התפרקו לפני כמה ימים כך שיש הזדמנות לתפוס את העובדים ולהקים אולפן חדש (לא שונה מדי ממה שעשו קודמאסטרס עם אבולושן כשסוני פרקו אותם), טלטייל נשמעים קצת בצרות, קרייטק בצרות כבר כמעט שנתיים והם סגרו את רוב הסטודיואים שלהם וחברות ה-RPG הקטנות כמו לאריאן סטודיוס הן כנראה לא קניה של חצי מליארד דולר. יש את מי לקנות, השאלה היא רק כמה הם מוכנים להוציא :)

כלומר זה לא שגרילה, סאקר פאנצ' או נוטידוג היו בצרות כלכליות איומות. הן נהנו לעבוד עם סוני, הן קבלו הצעה שהתאימה להם פיננסית אז הן מכרו. אני משער שכל חברה פרטית היא למכירה במחיר הנכון, אבל ככל שהחברה נמצאת ביותר צרות כך יותר זול לקנות אותה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24457
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Laskin » 08 נובמבר 2017, 13:40

רכישת PUBG נראית לי הכי כדאית, אבל גם קצת מלחיצה, כי את מיינקראפט הם רכשו די מזמן ולא ראינו שום כותר חדש מהצוות, עד כמה שזכור לי.
ומצד שני, הם גם לא הפכו אותו לכותר בלעדי לחנות שלהם אם אני לא טועה, שזה נחמד :)

נדב, כשכתבתי "לצעוד במקום" - זה גם כולל את המנוע, ההפקה, ההשקעה...

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 08 נובמבר 2017, 15:26

ברור שהם יכולים לקנות גם 100 חברות. השאלה היא האם יש צוות ששווה לקנות. רמדי זו השקעה גדולה מאוד עבור חברה שהמשחקים שלה לא כל כך מוכרים. רוניק הם חברה קטנה מאוד שאין סיבה לצפות מהם לפתח משחקי AAA. יכולים להיות רכש טוב אם מייקרוסופט ירצו לנפח את הקטלוג שלהם עם משחקים מגניבים כמו BOUND.
לא חושב שטלטייל בצרות. אני חושב שהם סתם עוברים תהליך של סידור מחדש אחרי התנפחות מאוד מהירה. חלק עצום מהמשיכה שלהם זה המותגים שעליהם הם עובדים ואין סיבה שהמותגים האלה ישארו אצלם ברגע שהם לא יוכלו לשחרר את המשחקים לכל הפלטפורמות האפשריות, כולל מכשירי ZUNE.
קרייטק, כמו שאמרתי, הם אפשרות טובה, כל עוד דואגים שהם לא יפתחו משחקים - קצת ההפך ממה שמייקרוסופט רוצה.

כל האפשרויות האלה לא ממש מוצלחות ולא ממש מצדיקות השקעה, לדעתי. אין להם כרגע איזו הזדמנות מוצלחת לרכישה ולכן אני חושב שלא תהייה להם ברירה - אם הם רוצים צוותים מוכשרים, שמוציאים משחקים ברמה גבוהה, הם יצטרכו להקים את הצוותים האלה מאפס.

---

לאסקין, זה רעיון מעניין. אני חושב שהם מרוצים מאוד מהרכישה של מיינקראפט, כי המשחק הזה מספק להם תזרים קבוע ומשמעותי של כסף. רכישה דומה של PUBG נראית הגיונית, אבל לקנות ברק בבקבוק זו לא בהכרח אסטרטגיה מוצלחת בכל הנוגע למשחקים שיפותחו בעתיד (כמו שאמרת בעצמך).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 08 נובמבר 2017, 21:02

Nucleus_Dawn כתב:ברור שהם יכולים לקנות גם 100 חברות. השאלה היא האם יש צוות ששווה לקנות. רמדי זו השקעה גדולה מאוד עבור חברה שהמשחקים שלה לא כל כך מוכרים. רוניק הם חברה קטנה מאוד שאין סיבה לצפות מהם לפתח משחקי AAA. יכולים להיות רכש טוב אם מייקרוסופט ירצו לנפח את הקטלוג שלהם עם משחקים מגניבים כמו BOUND.
לא חושב שטלטייל בצרות. אני חושב שהם סתם עוברים תהליך של סידור מחדש אחרי התנפחות מאוד מהירה. חלק עצום מהמשיכה שלהם זה המותגים שעליהם הם עובדים ואין סיבה שהמותגים האלה ישארו אצלם ברגע שהם לא יוכלו לשחרר את המשחקים לכל הפלטפורמות האפשריות, כולל מכשירי ZUNE.
קרייטק, כמו שאמרתי, הם אפשרות טובה, כל עוד דואגים שהם לא יפתחו משחקים - קצת ההפך ממה שמייקרוסופט רוצה.

כל האפשרויות האלה לא ממש מוצלחות ולא ממש מצדיקות השקעה, לדעתי. אין להם כרגע איזו הזדמנות מוצלחת לרכישה ולכן אני חושב שלא תהייה להם ברירה - אם הם רוצים צוותים מוכשרים, שמוציאים משחקים ברמה גבוהה, הם יצטרכו להקים את הצוותים האלה מאפס.

---

לאסקין, זה רעיון מעניין. אני חושב שהם מרוצים מאוד מהרכישה של מיינקראפט, כי המשחק הזה מספק להם תזרים קבוע ומשמעותי של כסף. רכישה דומה של PUBG נראית הגיונית, אבל לקנות ברק בבקבוק זו לא בהכרח אסטרטגיה מוצלחת בכל הנוגע למשחקים שיפותחו בעתיד (כמו שאמרת בעצמך).

להקים צוותים מאפס לרוב נידון לכישלון. תסתכל על סוני, הם לא הקימו צוות פנימי מצליח כבר 20 שנים. מן הסתם זה אפשרי אבל לבנות צוות של 100+ אנשים שיהיה סופר איכותי זה הרבה יותר קשה מאשר לקנות אחד קיים.


כדי להחזיק צד א' חזק, צריך אולי 5-6 סטודיואי AAA ממש טובים ולרפד אותם מסביב בדברים טובים שלא חייבים להיות AAA מטורף. זה מה שסוני עושה, זה מה שנינטנדו עושה וגם מיקרוסופט יכולה לעשות את זה. כן, יש לסוני את סנטה מוניקה או פליפוני או נוטי דוג אבל באותו זמן יש להם גם סאקר פאנצ' או גרילה או סוני בנד. נכון, חלק מהחברות, למשל גרילה, עלו והתעלו על עצמן לרמות חדשות אבל לקח להם 15 שנים עד שהם הצליחו להוציא הורייזן אחרי רצף של MEH אחד גדול.

כלומר מיקרוסופט צריכה 5-6 עמודים חזקים, אולי 343 והקואליציה יכולות להיות עמודים שכאלה אבל בלי לשחרר אותן מהיילו וגירס מיקרוסופט לא תוציא מהן סטודיו גדול. חברה כמו רמדי בהחלט יכולה להתעלות לרמה שמיקרוסופט צריכה, אלן ווייק הוא אחד המשחקים הכי טובים של הדור הקודם והוא גם מכר כמה מליונים טובים. טלטייל לא להיט בגלל הפרנצ'ייזים שהם מבוססים עליהם, הם להיט כי הם עושים משחקים מגניבים שכתובים טוב, לפחות לפני 4 שנים כשהם עוד היו רעננים בשטח. הרי מה הקונסנזוס פה בפורום על המשחק הכי טוב של טלטייל? TWAU - משחק שמבוסס על הקומיקס פייבלס שכנראה אף אחד פה אפילו לא קרא. אם תתן לחברה הזאת טכנולוגיה ותפקס אותה על משחק בודד, אולי תקבל משחק דיוויד קייג' רק כתוב טוב :)

גם צריך לזכור שלא כל משחק צריך להיות AAA ענקי, אפשר גם לעשות משחקים של 30$ עם צוותים כמו רוניק ו-Larian Studios. חוץ מזה אתה רוצה להגיד לי שעם אקסטרה אנשי צוות ותקציב Divinity 1-2 לא יכלו להיות AAA עם אינספור GOTY? בטח שכן.

בכל מקרה, אני חושב שהאסטרטגיה הנכונה היא לקנות. לפתוח צוותים זה נחמד אבל קשה מדי וסיכוי סטטיסטי טוב שהצוות לא יגיע לרמה הרצויה. חברות עצמאיות כמו רמדי וקרייטק הן המפתח לפיתוח צד א' טוב. לא צריך להסתכל על כמה משחק מכר או איזה בעיות קטנות היו לו כשהוא יצא כשהן היו חברה חיצונית, כשמטפחים טוב צד א' אז הם פורחים. תראה את גרילה, צוות כושל עם כישרון טכני שעשה רק את KZ1 הנוראי וסוני קנתה אותם. אחרי כמה שנים של טיפוח קבלת את הורייזון. כנ"ל נוטי דוג, עם כמה שקראש בנדיקוט היה משחק חביב בזמנו ג'ק ודקסטר היה כבר רמה אחרת לגמרי ואנצ'רטד רמה אחרת ממנו ו-TLOUI רמה אחר ממנו. רמדי לדעתי תפרח אם מיקרוסופט יתנו לה את הכלים המתאימים, קרייטק יכולה להיות עמוד שדרה טכנולוגי שיוריד המון עומס משאר הצוות של החברה (ויאללה שישחררו משחק פעם בכמה שנים, שיהנו עם הבקושי 80 שהם יצליחו לשחרר), צוותים כמו Larian Studios יכולים לגדול לאט ולהפוך לשחקן מרכזי בעולם ה-AAA RPG עם טיפוח נכון וכך הלאה. ובנושא ריספון, הם יהיו יקרים אבל הם שווים את זה כי הם באמת צוות שיכול לעשות את האקסבוקס אטרקטיבית במיוחד. ריספון הראו שהם יודעים גם למכור 10 מליון עותקים וגם לעשות מולטי/סינגל פשוט מצויינים, באוירה של צד א' הם יהיו המפתחת FPS הכי טובה בעולם.

כמובן שזה לא סותר פתיחה של צוותים פנימיים, אבל מיקרוסופט צריכה לקנות ומהר אם הם רוצים להתחיל לעבות את הספריה מהר ואיכותי.

ורק בנושא PUBG, כבר אמרתי את זה בדיון בנושא הקודם, אני חושב שזה רעיון רע. מיינקראפט אולי קנה להם הכנסות, אבל הוא לא מכר אף אקסבוקס. כנ"ל על PUBG. מדבר במפתחת עם לא יותר מדי משאבים ושלא הראתה יותר מדי כישרון. הם תפסו ברק בצנצנת עם רעיון מעולה אבל אני לא חושב שbluehole מסוגלים להפוך למפתחת AAA מטורפת סטייל נוטי דוג. כלומר הם יכולים אבל בדיוק כמו צוות חדש לגמרי. הם כרגע חברה של משחק אחד, משחק לא גמור ומבוגבג וחסר פוליש כשהמשחק הקודם שלהם היה TERA שהוא MMO קצת MEH. זה יותר מרגיש לי דומה לרכישה של מיינקראפט מאשר הרכישה של נוטי דוג.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 08 נובמבר 2017, 21:20

נדב, אני מסכים איתך שיותר קשה להקים צוותים. אני גם מסכים איתך שלקנות צוותים קטנים כדי שיהיו הסאקר פאנצ' והסוני בנד שלהם זה מצוין. רמדי באמת יכולים להיות מעולים עם הטיפוח הנכון (הלוואי שזה יקרה). לא אמרת שום דבר שאני לא מסכים איתו (אולי רק לגבי טלטייל - לא רואה אותם מצליחים בלי IP של מארוול או DC או יוניברסל ולא רואה את הIP האלה נשארים אצלם כאשר הם בלעדיים למכשירים של מייקרוסופט).

כל ההסברים שלך, לדעתי, מחזקים את הטענה שלי - אין כרגע אף צוות אורגני שהם יכולים לקנות ויתחיל בשנים הקרובות להוציא משחקים ברמה שסוני מוציאים. אם הם רוצים להגיע למקום הזה, הם חייבים לשלב את הרכישות של צוותים שאותם הם יטפחו, עם יצירת צוותים פנימיים משלהם שיהיו מההתחלה מקור משיכה עם תנאים פסיכיים לאנשי המקצוע הכי טובים בתעשייה.
אני חושב שצריך להזכיר משהו נוסף - אני מדבר על מה הם צריכים לעשות, כדי לעשות את זה כמה שיותר מהר. הם בהחלט יכולים לחכות להזדמנויות הנדירות של לקנות צוותים אורגניים/לתת בית לצוותים אורגניים מוכשרים שנסגרו. פשוט יקח הרבה יותר זמן לחכות להזדמנויות כאלה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4325
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי InterAl » 08 נובמבר 2017, 22:28

לקנות זה סיכון גדול, כי מה אתה קונה בעצם? אתה לא קונה את האנשים, כי הרי כל מתכנת או אמן יכול לקחת את הרגליים ולעזוב מחר בבוקר. אם כבר לקנות, אז בשביל IP. אבל גם זה מסוכן, וממילא למפתחות משחקים אין בד"כ בעלות על ה-IP.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 09 נובמבר 2017, 00:03

Nucleus_Dawn כתב:נדב, אני מסכים איתך שיותר קשה להקים צוותים. אני גם מסכים איתך שלקנות צוותים קטנים כדי שיהיו הסאקר פאנצ' והסוני בנד שלהם זה מצוין. רמדי באמת יכולים להיות מעולים עם הטיפוח הנכון (הלוואי שזה יקרה). לא אמרת שום דבר שאני לא מסכים איתו (אולי רק לגבי טלטייל - לא רואה אותם מצליחים בלי IP של מארוול או DC או יוניברסל ולא רואה את הIP האלה נשארים אצלם כאשר הם בלעדיים למכשירים של מייקרוסופט).

כל ההסברים שלך, לדעתי, מחזקים את הטענה שלי - אין כרגע אף צוות אורגני שהם יכולים לקנות ויתחיל בשנים הקרובות להוציא משחקים ברמה שסוני מוציאים. אם הם רוצים להגיע למקום הזה, הם חייבים לשלב את הרכישות של צוותים שאותם הם יטפחו, עם יצירת צוותים פנימיים משלהם שיהיו מההתחלה מקור משיכה עם תנאים פסיכיים לאנשי המקצוע הכי טובים בתעשייה.
אני חושב שצריך להזכיר משהו נוסף - אני מדבר על מה הם צריכים לעשות, כדי לעשות את זה כמה שיותר מהר. הם בהחלט יכולים לחכות להזדמנויות הנדירות של לקנות צוותים אורגניים/לתת בית לצוותים אורגניים מוכשרים שנסגרו. פשוט יקח הרבה יותר זמן לחכות להזדמנויות כאלה.

העניין הוא שגם הצוותים של סוני לא היו ברמה של סוני כשהם התחילו אצל סוני. נוטי דוג תמיד היו טובים, אבל קראש בנדיקוט טובים ולקח להם 12 שנים להגיע לרמה של אנצ'רטד 2 שהפכה אותם למובילי תעשיה. גרילה התחילו קטסטרופה והמשיכו MEH עד שהם הגיעו 15 שנים מאוחר יותר לרמה של הורייזן. סנטה מוניקה עשו את קנטיקה הממוצע מינוס לפני GOW (ובעצם רק בGOW2 באמת הפכו לסנסציה) כך שגם להם לקח 8 שנים להגיע לגדולה ואפשר להגיד את זה על כל צוות של סוני אולי חוץ מאשר פליפוני וצוות ICO (למרות שהם סובלים מהבעיות שלהם כמו שאתה יודע, הרי GT הבא יצא כשיאיר נתניהו יהיה ראש הממשלה).

אז רמדי יתחילו ברמה של AAA שמשפשף את ה80 הגבוה ואולי עוד דור וחצי יצא להם האנצ'רטד 2 שלהם וכך על כל צוות. יופי שמיקרוסופט רוצה להקים מחדש את המערך צד א' שלהם אבל נינטנדו בנתה את שלה בשנות ה80 וה90 וסוני בנתה את שלה בשנות ה90 עד אמצע שנות ה2000. אז מיקרוסופט מאחרים למסיבה ובגדול וכנראה שאפילו אם נראה עליה בכמות המשחקים של הONE בגלל המהלך עוד שנתיים או שלוש, לא באמת נראה גדולה עד האקסבוקס הבאה או אפילו זאת שאחריה וזה לא משנה אם הם יקנו צוותים או יקימו לבד.

אני דווקא בעד לשלב את השניים, לקנות חברות עם פוטנציאל AAA גדול כמו רמדי ולרפד אותן בעובדים סופר איכותיים ולהכניס אותה לשיטה של המפיצה (שהיא בתקווה משהו בסגנון עמוד שדרה טכני סטייל קרייטק ואיזה גורו גיימינג מפקח סטייל מיאמוטו). החברות האלה צריכות לגדול.

אינטר, מדובר בחברות עצמאיות וזה עובד בדיוק כמו בכל אקזיט, אופציות וטרנצ'ים ישאירו את העובדים כמה שנים בחברה ובתקווה אם יהיו מערכות יחסים טובות ומיקרוסופט תנהג בהם כמו שצריך הם יחליטו להשאר גם אחרי שלושת השנים הראשונות. מן הסתם לא כולם ישארו, גם בחברות מתפקדות ונהדרות כשרונות גדולים דולפים כמו למשל איימי מנוטידוג או קיילי ביילי מVALVE, אבל אז תהיה להם כבר חברה פנימית מבוססת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4325
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי InterAl » 09 נובמבר 2017, 00:18

זה לא כמו אקזיט. באקזיט אתה קונה מוצר, יוזרים או פטנטים. פה אתה קונה אך ורק אנשים. זה יותר כמו aqui-hiring, רק שבשונה מאקוויהיירינג רגיל שבו קונים כמה מפתחים ספורים, כאן מדובר על עשרות או מאות. אי אפשר להשאיר את כולם עם חוזים מחייבים, אופציות נותנות גם חברות מתחרות, ובכל מקרה מדובר על תקופת זמן של שנים ספורות, כלומר על תקופה של פרויקט אחד, שאחרי שיסתיים כולם יוכלו לנטוש.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 09 נובמבר 2017, 01:13

InterAl כתב:זה לא כמו אקזיט. באקזיט אתה קונה מוצר, יוזרים או פטנטים. פה אתה קונה אך ורק אנשים. זה יותר כמו aqui-hiring, רק שבשונה מאקוויהיירינג רגיל שבו קונים כמה מפתחים ספורים, כאן מדובר על עשרות או מאות. אי אפשר להשאיר את כולם עם חוזים מחייבים, אופציות נותנות גם חברות מתחרות, ובכל מקרה מדובר על תקופת זמן של שנים ספורות, כלומר על תקופה של פרויקט אחד, שאחרי שיסתיים כולם יוכלו לנטוש.

זה בדיוק כמו אקזיט וכן, כל מי שרוצה לממש אופציות צריך להשאר לטרנצ'ים אחרת הוא ילך עם כלום הביתה בדיוק כמו בכל אקזיט. נכון, זה "יכפה" עליהם פרוייקט אחד בלבד אבל למה שכל החברה פתאום תעלם לך ותרצה לעזוב? כל נוטי דוג נעלמו כשסוני קנו אותם? כל גרילה נעלמה? לא, הם לא נעלמו. אתה יוצא מאיזו הנחה שכל העובדים רק רוצים להעלם מהחברה דווקא ביום שהם יתחילו לקבל שכר מתגמל יותר, עבודה יציבה יותר והאופציות שלהם יתחילו להתממש. מה שמבריח עובדים בהמונים זאת סביבת עבודה עויינת וטיפול רע של המפיצה במפתחת, אם זה מה שיקרה אז זה לא רלוונטי אם קונים או בונים סטודיו, שום דבר לא ישרוד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 נובמבר 2017, 07:48

DrKeo כתב:
Nucleus_Dawn כתב:נדב, אני מסכים איתך שיותר קשה להקים צוותים. אני גם מסכים איתך שלקנות צוותים קטנים כדי שיהיו הסאקר פאנצ' והסוני בנד שלהם זה מצוין. רמדי באמת יכולים להיות מעולים עם הטיפוח הנכון (הלוואי שזה יקרה). לא אמרת שום דבר שאני לא מסכים איתו (אולי רק לגבי טלטייל - לא רואה אותם מצליחים בלי IP של מארוול או DC או יוניברסל ולא רואה את הIP האלה נשארים אצלם כאשר הם בלעדיים למכשירים של מייקרוסופט).

כל ההסברים שלך, לדעתי, מחזקים את הטענה שלי - אין כרגע אף צוות אורגני שהם יכולים לקנות ויתחיל בשנים הקרובות להוציא משחקים ברמה שסוני מוציאים. אם הם רוצים להגיע למקום הזה, הם חייבים לשלב את הרכישות של צוותים שאותם הם יטפחו, עם יצירת צוותים פנימיים משלהם שיהיו מההתחלה מקור משיכה עם תנאים פסיכיים לאנשי המקצוע הכי טובים בתעשייה.
אני חושב שצריך להזכיר משהו נוסף - אני מדבר על מה הם צריכים לעשות, כדי לעשות את זה כמה שיותר מהר. הם בהחלט יכולים לחכות להזדמנויות הנדירות של לקנות צוותים אורגניים/לתת בית לצוותים אורגניים מוכשרים שנסגרו. פשוט יקח הרבה יותר זמן לחכות להזדמנויות כאלה.

העניין הוא שגם הצוותים של סוני לא היו ברמה של סוני כשהם התחילו אצל סוני. נוטי דוג תמיד היו טובים, אבל קראש בנדיקוט טובים ולקח להם 12 שנים להגיע לרמה של אנצ'רטד 2 שהפכה אותם למובילי תעשיה. גרילה התחילו קטסטרופה והמשיכו MEH עד שהם הגיעו 15 שנים מאוחר יותר לרמה של הורייזן. סנטה מוניקה עשו את קנטיקה הממוצע מינוס לפני GOW (ובעצם רק בGOW2 באמת הפכו לסנסציה) כך שגם להם לקח 8 שנים להגיע לגדולה ואפשר להגיד את זה על כל צוות של סוני אולי חוץ מאשר פליפוני וצוות ICO (למרות שהם סובלים מהבעיות שלהם כמו שאתה יודע, הרי GT הבא יצא כשיאיר נתניהו יהיה ראש הממשלה).

אז רמדי יתחילו ברמה של AAA שמשפשף את ה80 הגבוה ואולי עוד דור וחצי יצא להם האנצ'רטד 2 שלהם וכך על כל צוות. יופי שמיקרוסופט רוצה להקים מחדש את המערך צד א' שלהם אבל נינטנדו בנתה את שלה בשנות ה80 וה90 וסוני בנתה את שלה בשנות ה90 עד אמצע שנות ה2000. אז מיקרוסופט מאחרים למסיבה ובגדול וכנראה שאפילו אם נראה עליה בכמות המשחקים של הONE בגלל המהלך עוד שנתיים או שלוש, לא באמת נראה גדולה עד האקסבוקס הבאה או אפילו זאת שאחריה וזה לא משנה אם הם יקנו צוותים או יקימו לבד.

אני דווקא בעד לשלב את השניים, לקנות חברות עם פוטנציאל AAA גדול כמו רמדי ולרפד אותן בעובדים סופר איכותיים ולהכניס אותה לשיטה של המפיצה (שהיא בתקווה משהו בסגנון עמוד שדרה טכני סטייל קרייטק ואיזה גורו גיימינג מפקח סטייל מיאמוטו). החברות האלה צריכות לגדול.

אינטר, מדובר בחברות עצמאיות וזה עובד בדיוק כמו בכל אקזיט, אופציות וטרנצ'ים ישאירו את העובדים כמה שנים בחברה ובתקווה אם יהיו מערכות יחסים טובות ומיקרוסופט תנהג בהם כמו שצריך הם יחליטו להשאר גם אחרי שלושת השנים הראשונות. מן הסתם לא כולם ישארו, גם בחברות מתפקדות ונהדרות כשרונות גדולים דולפים כמו למשל איימי מנוטידוג או קיילי ביילי מVALVE, אבל אז תהיה להם כבר חברה פנימית מבוססת.


אני מסכים עם כל מילה בהודעה הזאת.
אתה גם צודק בנוגע לזה שלא משנה מה, לבנות קבוצה של מפתחות צד א' מוכשרות יקח עשור ויותר.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24457
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2017, 10:13

אני דווקא לא מסכים לגמרי... בעבר זה לקח יותר זמן, בין היתר כי היו צריכים להתמודד עם חומרה שהיא מאוד קשה לפיתוח, בעלת משאבים מאוד, מאוד מוגבלים אפילו ביחס לתקופה בה יצאו וגם הליך פיתוח התכנה היה מסובך בהרבה, וגם יש הרבה יותר היצע בשוק העבודה בתחום הזה. הרבה יותר כשרונות.
כיום, הרבה יותר קל לפתח משחקים והצוות פחות מוגבל במה שהוא מסוגל לעשות... ברור שעדיין לוקח קצת זמן, אבל אי אפשר להשוות את זה להליך שנוטי דוג עברו משנות התשעים ועד היום.

Laskin
Elder
הודעות: 24457
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2017, 10:14

אה, ונראה לי שזה הנושא המתאים - החברה שמייצרת את רכבי ההאמר - תובעת את אקטיויז'ן על שימוש במותג שלה במשחקי COD לאורך השנים ללא רשות.
מניח שזה לא יגיע למשפט אלא יגיעו להסדר כלשהו. מעניין רק על איזה סכום זה יהיה :)

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4958
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 09 נובמבר 2017, 11:41

עוד נקודה חשובה בדרך להצלחה של מיקרוסופט כשחקנית חזקה של first party לדעתי היא שתהיה להם איזו מקבילה ל-ice team של סוני: הצוות של סוני שיושב בנוטי דוג שכוללת כמה מהגאונים הטכניים מכל הסטודיואים הפנימיים שלה שמחיליפ םבניהם ידע פיתוחי ומשתפים אותו לאורך שאר המפתחות צד ראשון. אני לא יודע אם יש למיקרוסופט מקבילה לדבר הזה,אני מהמר שלא,אבל לאחד את the coalition ו-343i ו-Turn 10 וכמובן RARE תחת צוות דומה יכול לעשות דברים נפלאים לפרוייקטים,בייחוד עכשיו עם ה-one x.
עוד משהו שמיקרוסופט הייתה צריכה לעשות מזמן לדעתי הוא לרכוש את playground games,החבר'ה של פורזה הורייזון,שבואו נודה על האמת,התחילה כסדרת ספינאוף ועקפה את motorsport בסיבוב מבחינת תוכן ומכירות.
הם לא מזמן גם שכרו עובדים לצוות חדש עבור משחק new ip שלא תחת ז'אנר המרוצים,ואני בטוח שכל דבר שהחבר'ה האלה נוגעים בו יהיה זהב.
אני לא הייתי מהמר על PUBG,מדובר לדעתי בתופעה על טבעית והצלחה כמו שאף אחד לא דמיין,אבל לא כזו שתימשך שנים על גבי שנים,או שתבטיח משחקי איכות מהחבר'ה האלה ומיקרוסופט צריכים להיות בזה for the long run.
מבחינת מה שיש להם ב-pipeline עכשיו: אסור,אסור,אסור שהיילו 6 ייצא פחות מהצלחה מסחררת שתחזיר את הפרנצ'ייז,או לפחות תקרב אותה משמעותית,לימים של היילו 3(מישהו זוכר את ההייפ המטורף סביב המשחק הזה? אפילו המדיה מחוץ למשחקים נתנה לו סיקור לא רגיל) ואני לא יודע אם זה יקרה או לא,אבל אני בטו חשהיילו 6 יהיה משהו מיוחד: 343i שומרים על שקט תעשייתי כבר יותר משנתיים (הזמן הכי ארוך שעבר עד היום מיציאה של משחק היילו עד ההכרזה של אחד חדש) וזה רק גורם לי לחשוב שפיל נתן להם כנראה חופש ומרווח נשימה להשקיע את הכל בהיילו 6,ואם להסתמך על הפאטץ' ל-X של 5,היילו 6 הולך להיות המשחק showcase שלהם ליכולות של ה-one x. אגב,343i וthe coalition לא מדווחים בכלל לשאנון לופטיס,הראש של microsoft game studios (שלדעתי עושה עבודה איומה ומפספסת משמעותית את מה שהקהל רוצה) אלא לפיל ספסנר ישירות.
RARE ימשיכו עם sea of thieves,שאני דווקא צופה לו הצלחה מפתיעה בעיקר בגלל שכל מי ששיחק בו ב-E3 אהב אותו מאוד ויש כאלה שאפילו אמרו שהיה game of the show עבורם, והמשחק רק המשיך להשתפר מאז אז אני אופטימי.

יש כל כך הרבה פוטנציאל לצד ראשון מוצלח של מיקרוסופט,זה מול העיניים שלהם אבל הם כל פעם פוזלים הצידה. מרגיז.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4325
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי InterAl » 09 נובמבר 2017, 11:42

DrKeo כתב:
InterAl כתב:זה לא כמו אקזיט. באקזיט אתה קונה מוצר, יוזרים או פטנטים. פה אתה קונה אך ורק אנשים. זה יותר כמו aqui-hiring, רק שבשונה מאקוויהיירינג רגיל שבו קונים כמה מפתחים ספורים, כאן מדובר על עשרות או מאות. אי אפשר להשאיר את כולם עם חוזים מחייבים, אופציות נותנות גם חברות מתחרות, ובכל מקרה מדובר על תקופת זמן של שנים ספורות, כלומר על תקופה של פרויקט אחד, שאחרי שיסתיים כולם יוכלו לנטוש.

זה בדיוק כמו אקזיט וכן, כל מי שרוצה לממש אופציות צריך להשאר לטרנצ'ים אחרת הוא ילך עם כלום הביתה בדיוק כמו בכל אקזיט. נכון, זה "יכפה" עליהם פרוייקט אחד בלבד אבל למה שכל החברה פתאום תעלם לך ותרצה לעזוב? כל נוטי דוג נעלמו כשסוני קנו אותם? כל גרילה נעלמה? לא, הם לא נעלמו. אתה יוצא מאיזו הנחה שכל העובדים רק רוצים להעלם מהחברה דווקא ביום שהם יתחילו לקבל שכר מתגמל יותר, עבודה יציבה יותר והאופציות שלהם יתחילו להתממש. מה שמבריח עובדים בהמונים זאת סביבת עבודה עויינת וטיפול רע של המפיצה במפתחת, אם זה מה שיקרה אז זה לא רלוונטי אם קונים או בונים סטודיו, שום דבר לא ישרוד.

זה לא, זה אקוויהיירינג. באקזיט רגיל קונים משהו שהוא מעבר לכוח עבודה. פה אתה קונה רק כוח עבודה, והעובדים לא חייבים לך נאמנות. גם לא לכל העובדים מציעים אופציות מטורפות שישאירו אותם למשך שנים. בנוסף, בדקת כמה עובדים נשארו בנוטידוג או גרילה בשנים שלאחר הרכישה? ובכל מקרה אתה מביא דוגמאות שהם בגדר survival bias - קל להביא דוגמאות של רכישות שהצליחו, אבל מדובר ביוצא מן הכלל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 09 נובמבר 2017, 15:10

זה אקזיט, אקזיט קלאסי. זה היה אקוויהיירינג אם מיקרוסופט היו רוצים להקים סטודיו חדש ולפזר את מי שמעניין אותם בתוכם, לא לקנות חברה ולהשאיר אותה כמו שהיא. מיקרוסופט לא רק רוצה את האנשים, היא רוצה את הIP (למה שמיקרוסופט לא תרצה את אלן ווייק למשל?) וגם את העובדים, לפחות העובדים הטובים. בכל אקזיט, חוץ מאשר מקרים ספציפיים מאוד, החברה רוכשת רוצה לשמר את אנשי המפתח אחרת המוצר לא שווה שום דבר. לא כל עובד יקבל אופציות מטורפות כי לא כל עובד הוא עמוד תווך, עם כל הכבוד לכל חברה גדולה ואיכותית, יש שם תחלופות של עובדים כל הזמן וכל עוד האנשי מפתח נשארים או לפחות מספיקים לטפח דור חדש של אנשי מפתח לפני שהם עוזבים, החברה נשארת איכותית. כשאתה קונה חברה עם 100 עובדים כמו רמדי אז אחוז מסויים יקבל הרבה מאוד כסף בטרנצ'ים של 3 שנים או יותר, חלקם יקבלו סכומים סתמיים ואני בטוח שיש אנשים ללא אופציות שלא יקבלו כלום. מי שמקירוסופט וההנהגה של החברה מאוד ירצו שישאר, יקבל את התמריצים המתאימים גם אם אין לו מספיק אופציות בחברה, אל תדאג. תאמין לי שבתור מישהו שיושב במשרד עם VC ראיתי חוזים מקופלים ל-40 כיוונים שונים רק כדי להעלים עובדים שפחות מעוניינים בהם ולשמר את הטובים.

עובדים לא עוזבים חברה כי בא להם לעשות דווקא למיקרוסופט ולדפוק לה את הצד א', גם בלי בונוסים ומימוש אופציות אנשים ישארו אם יהיה להם טוב, לפחות רובם.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24457
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2017, 15:14

Uncle Pey'j כתב:RARE ימשיכו עם sea of thieves,שאני דווקא צופה לו הצלחה מפתיעה בעיקר בגלל שכל מי ששיחק בו ב-E3 אהב אותו מאוד ויש כאלה שאפילו אמרו שהיה game of the show עבורם, והמשחק רק המשיך להשתפר מאז אז אני אופטימי.


האמת שלדעתי גם אם הוא יהיה הצלחה מסחררת בביקורות ויקבל ממוצע של 90 - אני לא רואה אותו מצליח במכירות. הוא מאוד נישתי, ושנה הבאה מפוצצת בכותרים (לפחות על הנייר), קשה לי לראות אותו מחזיר את ההשקעה אפילו.
הלוואי ואני טועה, כי מן הסתם יש לי המון אהבה לסטודיו, ולא הייתי רוצה לראות אותו נסגר

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42439
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי DrKeo » 09 נובמבר 2017, 15:19

Laskin כתב:
Uncle Pey'j כתב:RARE ימשיכו עם sea of thieves,שאני דווקא צופה לו הצלחה מפתיעה בעיקר בגלל שכל מי ששיחק בו ב-E3 אהב אותו מאוד ויש כאלה שאפילו אמרו שהיה game of the show עבורם, והמשחק רק המשיך להשתפר מאז אז אני אופטימי.


האמת שלדעתי גם אם הוא יהיה הצלחה מסחררת בביקורות ויקבל ממוצע של 90 - אני לא רואה אותו מצליח במכירות. הוא מאוד נישתי, ושנה הבאה מפוצצת בכותרים (לפחות על הנייר), קשה לי לראות אותו מחזיר את ההשקעה אפילו.
הלוואי ואני טועה, כי מן הסתם יש לי המון אהבה לסטודיו, ולא הייתי רוצה לראות אותו נסגר

גם אם הוא לא ימכור, לפחות זה אומר שהחברה חוזרת לסוס סופסוף. מיקרוסופט היא מחזיקת פלטפורמה והיא צריכה פורטפוליו רחב כדי לחזק את הפלטפורמה. חוץ מאשר העובדה שבעלת פלטפורמה צריכה למכור פחות עותקים בשביל להרוויח (במקום לקבל 70% מעותק דיגיטאלי היא מקבלת 100% וגם במכירות פיזיות היא לא צריכה לשלם 20% למחזיקת הפלטפורמה כי זאת היא בעצמה), לפעמים גם משחקים מפסידי כסף עוזרים לפלטפורמה כי אם הם מכרו X קונסולות אז כל קונסולה בסופו של דור הביאה להם Y כסף נוסף.

סוני לא עושה את הכסף שלה מזה שTLOU מוכר 7 מליון עותקים (למרות שזה גם אחלה כסף), סוני עושה את הכסף מכל האנשים שקנו פס3 כדי לשחק ב-TLOU. מיקרוסופט צריכה לעבות את הפורטפוליו, אפילו אם חלק מהמשחקים לא יהיו להיט עצום, בעיקר בגלל האפקט של המסה הקריטית של משחקים מעניינים. שחקן יקנה ONE בשביל SEA OF THEIVES? כנראה שלא, אבל בשילוב עם עוד 7-8 משחקים שמעניינים אותו לפלטפורמה זה יוצר אפקט. בדיוק כמו שאני לא אוציא 400$ על פס4 פרו כדי לשחק GOW או TLG או אנצ'רטד, אבל בשביל לשחק את שלושתם? בטח שאני אוציא 400$.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: תרבות גיימינג

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 נובמבר 2017, 15:35

ים של גנבים בעיקר עושה לי רושם של EVOLVE. משחק קואופ שכל מי שנוגע בו בתצוגות סופר מתלהב וכל מי שלא, פחות.
אני מאוד מקווה שזה רושם מוטעה ושייצא להם איזה ברק בבקבוק פסיכי כמו איזה Stardew Valley. תכלס, רייר מסוגלים לעשות משהו כזה בתיאוריה.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים

cron