DrKeo כתב:אני אסביר בפעם השישית. Gt לא מזיז ולא בקצת את המכירות של הפלייסטיישן. הוא מכר 6 מליון יחידות על הפס3 תוך חודש וחצי? אבל המכירות של הפס3 לא עלו בכלל אז מה זה אומר? שכמו שאמרתי, קונים אותו אנשים שיש להם פס3 ואז הוא לאט לאט במשך שנים ממשיך לעלות במכירות כי אנשים שקונים פס3 ואוהבים ספורט מוטורי קונים אותו עם הפס3 שלהם.
Gt זה המשחק הכי פשוט בעולם, שחקת בו פעם? יש לך גז, יש לך ברקס, יש לך סטיק לנהיגה. אם אתה לא מבין כלום במירוצים אז כנראה שיהיה לך קשה לנהוג, ל17 מליון אנשים שקונים אותו, אנשים שאוהבים מירוץ כמו שאוהבים כדורגל, יודעים שצריך לבלום לפני פניה. אתה אולי רגיל ללחוץ על גז לאורך כל המירוץ כי זה מה שמשחקי וידאו ארקיידים למדו אותך במשך שנים אבל כל חובב מירוצים הכי בור או לחילופין כל מי שנהג באוטו בחייו יוכל לשחק בgt בקלות בלתי רגילה. האם אחרי 8 שעות המירוצים נעשים קשים יותר? בטח, וכך גם הסקיל של השחקן, ביחוד שgt מעביר אותך גם בית ספר לנהיגה תוך כדי המשחק כשאתה מבצע רשיונות.
יש משחק ספורט שהוא gt שאותו מליונים של חובבי ספורט מרימים ומשחקים כמו שהם מרימים ומשחקים את פיפא, יש משחקי ארקייד לא קשורים בכלל למירוץ כמו nfs. כמו שכבר אמרתי, להגיד שחובב מירוצים קונה את nfs ולא את gt זאת גם טעות בסיסית כי gt מוכר יותר על פלטפורמה אחת מאשר nfs על 10 כך שמבחינה מספרית הוא קז׳ואלי יותר וגם מבחינה רעיונית זאת טעות כי אותו הגיון אומר שמי שאוהב ufc ומחפש משחק ufc יקנה את tekken כי גם שם מרביצים מכות.
להסביר זה נחמד, אבל אתה פשוט מתבסס על נתונים לא נכונים.
GT5 יותר מהכפיל את המכירות של הPS3 ביפן, ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. אין בכלל שמץ של ספק שהוא מזיז קונסולות. זו עובדה שאין עליה עוררין והבאתי לכך סימוכין (קישור בהודעה הקודמת). גם אם תכתוב את הטעות הזאת שוב, היא לא תהפוך לנכונה יותר.
המשחק אכן מכר בכמות ענקית בהשקה שלו (בהתאם לכך שמדובר במשחק קור) ולאחר מכן המשיך למכור לאט לאט. הסיבה לכך היא שבמשך שנים היה קשה מאוד למצוא PS3 בלי GT5 בחינם, בתוך הקופסא. אין לזה קשר לאיך שהמשחק נמכר לבדו ולכמה אנשים בחרו לקנות אותו.
GT אכן פשוט. הוא בכל זאת לא קל בכלל ודורש הרבה אימון כדי להצליח בפנייה הכי בסיסית בלי לעשות צלחות בעפר שלצד המסלול. שיחקתי בו. שיחקתי גם בפורזה. קשה מאוד לשחק בהם. צריך רמת סקיל לא פשוטה והכרה עמוקה למדי של הספורט המוטורי. חובב מירוצים שאוהב את הפז'ו שלו וראה פעם את הגמר של פורמולה אחת לא יקנה אותו - הוא יקנה משחק NFS.
מעריץ מירוצים שעוקב באופן קבוע אחר פורמולה אחת, WRC ורואה בדתיות את Top Gear, לעומת זאת, כן יקנה את GT או את פורזה.
לעומת זאת, מישהו שרואה משחק כדורגל פעם בחודש ורוצה משחק כדורגל לקונסולה שלו, כנראה יקנה פיפ"א ולא רק האוהדים הפנאטיים שהולכים לחצי מהאימונים ולכל המשחקים של הקבוצה האהובה עליהם, או מתקינים צלחת לווין כדי לראות את שידורי הליגה האוזבקית. זה ההבדל הגדול בין הקהלים של סימלוטרי מירוצים והקהל של פיפ"א. בעוד שחובבי מרוצים קז'ואלים ילכו על האופציה הקז'ואלית, חובבי כדורגל קז'ואלים ילכו על האופציה הכמעט יחידה (בעבר גם קנו הרבה את PES, אבל היום המכירות של הסדרה עלובות למדי). זו הסיבה שהקהל של GT מורכב בעיקר משחקני קור (לצד סתם אנשים שקנו את המשחק בבאנדל ולא שיחקו בו אף פעם) והקהל של פיפ"א מורכב גם ממעריצי כדורגל פנאטיים וגם מחובבי כדורגל קז'ואלים.
NFS זו סדרת מירוצים הרבה יותר פופולארית מGT. משחקיה מכרו מעל 150 מיליון יחידות. משחקי GT מכרו מעל 70 מיליון יחידות (
מקור). היא מוכרת הרבה יותר, בעיקר בגלל שהיא הרבה יותר קז'ואלית וקלה למשחק (וחלקית בגלל שיש לה כמעט פי שניים יותר משחקים). GT, לעומת זאת, נמכר לקהל נישה קטן יותר. מדובר בנישה גדולה, ביחס לנישה של משחקי אסטרטגיה בתורות, למשל, אבל עדין מדובר בנישה ולא במשחק שחדר למיינסטרים, אלא רק למשוגעים לתחום.
אין ממש דרך ללמוד אם משחק מסוים מיינסטרימי, לפי כמה שהוא מכר. סדרת זלדה, שאך ורק הקור משחקים בה, מכרה קרוב ל70 מיליון יחידות. סדרת ספלינטר סל, שבטח ובטח אין קשר בינה ובין המיינסטרים מכרה קצת יותר מזלדה.
משחקים מיינסטרימיים הרבה יותר, כמו משחקי לגו, או ביג'ולד מכרו פחות מהסדרות הקוריות הללו (סביב ה50 מיליון יחידות).
כלומר - לא קיימת קורולציה ברורה בין כמה שכותר הוא קז'ואלי/מיינסטרימי, לבין כמה יחידות הוא מוכר. זו סיבה נוספת שההסברים שלך אינם מבוססים לדעתי.
זה שGT פופולארי לא מוכיח לרגע שהוא כותר קז'ואלי כמו ווי ספורטס (שמכר הרבה יותר ממנו) או משחקי לגו (שמכרו הרבה פחות). לעומת זאת, הטענה שלך שמשחקי קור לרוב מוכרים הרבה בשלב מוקדם מאוד בחיים שלהם ולאחר מכן מוכרים לאט נכונה, לדעתי. היא מחזקת באופן ברור את הטענה שלי, שGT הוא משחק קור לכל דבר, כי זה בדיוק מה שקרה עם GT5 (לא בדקתי אם הוא היוצא מן הכלל, אבל אני מניח שזה לא המצב. אתה מוזמן להביא נתונים של המשחקים הקודמים בסדרה, שמראים שהם מכרו לאורך זמן ולא בעיקר בהשקה שלהם, כפי שאתה טוען).