נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 דצמבר 2013, 22:31

Nucleus_Dawn כתב:
בדיוק. הם הארד-קור במרוצים. זה הקהל הגדול של GT ופורזה. עליהם בדיוק אני מדבר. הם הנישה הענקית, שכמו שאמרת יש המון מהם באירופה. כלומר, החברים שלך לא קז'ואלים בכלל. הם אותם מעריצי מירוצים ענקיים.
הקז'ואלים (ילדים קטנים, סתם גיימרים שמשחקים פה ושם פיפ"א, גיימרים חדשים וכן הלאה) משחקים בNFS ומריו קארט.

מי שלא אוהב שינויים זה דווקא הקור, שזועקים לשמים ברגע שמישהו מזיז להם את הגבינה.
במקרה של הקהל הזה, עד GT5 הם שמעו שפורזה עדיף. בGT5 היא גילו שGT זה לא מה שהיה פעם ושפורזה עדיף. בGT6 הם התאכזבו שוב. מאוד הגיוני שהאנשים האלה יתחילו להגר לכיוון פורזה. בגלל שGT יוצא בקושי פעם-פעמיים בדור, זה לוקח זמן, אבל אם המגמות לא ישתנו, זה בהחלט יקרה.

הם "הארד קור" בערך כמו שה15 מליון שקונים פיפא הם "הארד קור". הם פשוט חובבי ספורט, זה הכל. באירופה מירוצי מכוניות זה הספורט השני הכי פופולרי אחרי כדורגל ולכן מלא אירופאים שיש להם קונסולות קונים את GT, זה הכל. הם לגמרי קז'ואלים, הם יודעים מה זה מכוניות ואיך זה עובד בדיוק כמו ששחקני פיפ"א יודעים מה זה כדורגל ואיך זה עובד והשליטה הכי פשוטה שיש (גז, ברקס, סטיק) והיא זהה לגמרי למכונית שהם נוהגים בה. משחק ספורט השני הפופולרי באירופה עם שליטה הכי פשוטה שיש על כלי שלכל אחד יש נסיון בו ומכירות של 15 מליון עותקים, מה יותר מיינסטרים מזה?

על פי VGC:
פורצה 1 - 1.05 מליון
פורצה 2 - 4.01 מליון
פורצה 3 - 5.36 מליון
פורצה 4 - 4.03 מליון

ואני מזכיר לך שפורצה 3 יצא חודשיים לפני GT5 ופורצה 4 יצא שנתיים אחריו, כלומר GT5 לא גרם בשנתיים שאחרי לאף שחקן לקנות את פורצה 4 ואפילו המכירות ירדו במליון ומשהו. פורצה בחיים לא יהיה כותר של 10+ מליון ו-GT בחיים לא ימכור פחות מפורצה, לפחות לא בשנים הקרובות. אני לא רואה קורולציה בין הכותרים, לדעתי כי פשוט מדובר בקונסולות שונות, הירידה של GT לא תגרום לעליה של פורצה. אנשים קונים פס4 או ONE על פי ההעדפה שלהם, לא על פי GT מול פורצה אפילו אם הם חובבי מכוניות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 דצמבר 2013, 00:58

DrKeo כתב:הם "הארד קור" בערך כמו שה15 מליון שקונים פיפא הם "הארד קור". הם פשוט חובבי ספורט, זה הכל. באירופה מירוצי מכוניות זה הספורט השני הכי פופולרי אחרי כדורגל ולכן מלא אירופאים שיש להם קונסולות קונים את GT, זה הכל. הם לגמרי קז'ואלים, הם יודעים מה זה מכוניות ואיך זה עובד בדיוק כמו ששחקני פיפ"א יודעים מה זה כדורגל ואיך זה עובד והשליטה הכי פשוטה שיש (גז, ברקס, סטיק) והיא זהה לגמרי למכונית שהם נוהגים בה. משחק ספורט השני הפופולרי באירופה עם שליטה הכי פשוטה שיש על כלי שלכל אחד יש נסיון בו ומכירות של 15 מליון עותקים, מה יותר מיינסטרים מזה?

על פי VGC:
פורצה 1 - 1.05 מליון
פורצה 2 - 4.01 מליון
פורצה 3 - 5.36 מליון
פורצה 4 - 4.03 מליון

ואני מזכיר לך שפורצה 3 יצא חודשיים לפני GT5 ופורצה 4 יצא שנתיים אחריו, כלומר GT5 לא גרם בשנתיים שאחרי לאף שחקן לקנות את פורצה 4 ואפילו המכירות ירדו במליון ומשהו. פורצה בחיים לא יהיה כותר של 10+ מליון ו-GT בחיים לא ימכור פחות מפורצה, לפחות לא בשנים הקרובות. אני לא רואה קורולציה בין הכותרים, לדעתי כי פשוט מדובר בקונסולות שונות, הירידה של GT לא תגרום לעליה של פורצה. אנשים קונים פס4 או ONE על פי ההעדפה שלהם, לא על פי GT מול פורצה אפילו אם הם חובבי מכוניות.


כשגיימר שאוהב כדורגל רוצה לקנות משחק כדורגל, הוא קונה פיפ"א.
כשגיימר שאוהב מירוצים רוצה לקנות משחק מירוצים, הוא קונה NFS.

אנשים שקונים GT או פורזה, הרבה הרבה יותר הארד קור מזה. מדובר במשחקים שצריך להשקיע המון כדי לשחק בהם. הם לא פיפ"א. הם מעולם לא היו.

סביר להניח שחלק לא קטן מהאנשים שקנו את הPS3 שלהם עבור GT (ואם יש משחק צד א' של סוני שהוא סיסטם סלר לבדו, אז זה GT) התאכזבו במהלך הדור הזה. בכלל לא מן הנמנע שחלק מאותם אנשים שקונים קונוסלה רק בשביל משחקי מירוץ, ילכו על ONE, כי הם יעדיפו לשחק במשחק יותר טוב.
הם לא גיימרים מטורפים שיש להם PC, PS3 ו360 בבית כמוני וכמוך, אז ברור שבתוך הדור לא נראה שינוי משמעותי. הם קנו קונסולה אחת בשביל סימולטור המירוץ שאותו הם הכירו כהכי טוב. בשנים האחרונות הופך יותר ויותר ברור שפורזה הוא הסימולטור העדיף, אז בהחלט אפשרי שנראה בעתיד הגירה של אותם 7-8 מיליון מעריצי מכוניות עוברים לONE, כי נמאס להם מהפשלות של GT.

מעבר לזה, המכירות הפחות טובות של פורזה 4 הן בבירור תוצאה של כשלון של מייקרוסופט בשיווק. אתה בטח זוכר את ההכרזה של המשחק, שהיתה אמורה להיות אירוע עצום והתסכמה ב"תראו. זה משחק מירוצים כלשהו, שמשתמש בקינקט" ורק בדיעבד התברר שמדובר בפורזה 4. היחס הזה למשחק המשיך גם לאחר מכן.
אם מייקרוסופט היו נותנים לו חצי מהתמיכה שסוני נותנת לכל GT שיוצא, היית רואה אותו עובר בקלילות את ה6 מיליון עותקים.

בהנחה שהONE לא תהייה כשלון קולוסאלי (וקשה לשפוט, אבל לפי הזמן המועט שהיא בשוק, זה לא הולך להיות המצב), פורזה בהחלט נמצא בעמדה נהדרת להפוך לכותר של 10+ מיליון עותקים. אם המגמות באיכות לא ישתנו, אז GT גם יהפוך לכותר של פחות מ10 מיליון עותקים ולא יפתיע אותי בכלל לראות שGT6 הוא ההתחלה של המגמה הזו.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24167
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 11 דצמבר 2013, 12:31

לא בטוח שהבנת, שחר... הם הארד-קור במירוצים, לא במשחקי-מירוצים. הם אלו שנשארים ערים עד 04:00 בבוקר כדי לראות GP או F1 וכד'. הם לא משחקים בNFS וכד', כי אלו ארקיידים. הם רוצים משהו שדומה למה שהם רואים - ופורצה לא בשיקולים שלהם בכלל. באירופה יש המון כמותם.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 דצמבר 2013, 14:02

Laskin כתב:לא בטוח שהבנת, שחר... הם הארד-קור במירוצים, לא במשחקי-מירוצים. הם אלו שנשארים ערים עד 04:00 בבוקר כדי לראות GP או F1 וכד'. הם לא משחקים בNFS וכד', כי אלו ארקיידים. הם רוצים משהו שדומה למה שהם רואים - ופורצה לא בשיקולים שלהם בכלל. באירופה יש המון כמותם.


סימולטור מירוצים שעדיף בכל קנה מידה לא בשיקולים שלהם? אני בספק.
כך זה היה בעבר. בהחלט הגיוני שאותם הארד קור במירוצים יעדיפו לעבור לפורזה, כי הם יהנו ממנו יותר.

נ.ב.
מעניין שאף אחד לא חשב להזכיר את פורזה הורייזן כשדיברו על המכירות של הכותר, למרות שאין בכלל וויכוח שהוא הרבה יותר משחק מלא מפרולוג. הוא לא מכר הרבה והמספרים של VGC בטח לא אמינים לגביו (משחק מהשנה האחרונה), אבל הוא בטח הוסיף איזה 2 מיליון למכירות של הסדרה.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24167
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 11 דצמבר 2013, 14:45

לפני איזה שנתיים הם עשו טיול לארה"ב ואירופה למסלולי מירוץ (6 חברים טובים שלי), והם קנו 360, וגם את פורצה שאני כפי שהמלצתי להם בעקבות הביקורות העדיפות.
יומיים אחר כך הם החזירו את המכשיר וקנו PS4 עם GT4, ואפילו כעסו עליי :)
אני לא יודע אם הם מדד, אבל כנראה שאנשים שאינם גיימרים מטבעם - פשוט לא אוהבים שינויים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2013, 15:34

Nucleus_Dawn כתב:
כשגיימר שאוהב כדורגל רוצה לקנות משחק כדורגל, הוא קונה פיפ"א.
כשגיימר שאוהב מירוצים רוצה לקנות משחק מירוצים, הוא קונה NFS.

אנשים שקונים GT או פורזה, הרבה הרבה יותר הארד קור מזה. מדובר במשחקים שצריך להשקיע המון כדי לשחק בהם. הם לא פיפ"א. הם מעולם לא היו.

סביר להניח שחלק לא קטן מהאנשים שקנו את הPS3 שלהם עבור GT (ואם יש משחק צד א' של סוני שהוא סיסטם סלר לבדו, אז זה GT) התאכזבו במהלך הדור הזה. בכלל לא מן הנמנע שחלק מאותם אנשים שקונים קונוסלה רק בשביל משחקי מירוץ, ילכו על ONE, כי הם יעדיפו לשחק במשחק יותר טוב.
הם לא גיימרים מטורפים שיש להם PC, PS3 ו360 בבית כמוני וכמוך, אז ברור שבתוך הדור לא נראה שינוי משמעותי. הם קנו קונסולה אחת בשביל סימולטור המירוץ שאותו הם הכירו כהכי טוב. בשנים האחרונות הופך יותר ויותר ברור שפורזה הוא הסימולטור העדיף, אז בהחלט אפשרי שנראה בעתיד הגירה של אותם 7-8 מיליון מעריצי מכוניות עוברים לONE, כי נמאס להם מהפשלות של GT.

מעבר לזה, המכירות הפחות טובות של פורזה 4 הן בבירור תוצאה של כשלון של מייקרוסופט בשיווק. אתה בטח זוכר את ההכרזה של המשחק, שהיתה אמורה להיות אירוע עצום והתסכמה ב"תראו. זה משחק מירוצים כלשהו, שמשתמש בקינקט" ורק בדיעבד התברר שמדובר בפורזה 4. היחס הזה למשחק המשיך גם לאחר מכן.
אם מייקרוסופט היו נותנים לו חצי מהתמיכה שסוני נותנת לכל GT שיוצא, היית רואה אותו עובר בקלילות את ה6 מיליון עותקים.

בהנחה שהONE לא תהייה כשלון קולוסאלי (וקשה לשפוט, אבל לפי הזמן המועט שהיא בשוק, זה לא הולך להיות המצב), פורזה בהחלט נמצא בעמדה נהדרת להפוך לכותר של 10+ מיליון עותקים. אם המגמות באיכות לא ישתנו, אז GT גם יהפוך לכותר של פחות מ10 מיליון עותקים ולא יפתיע אותי בכלל לראות שGT6 הוא ההתחלה של המגמה הזו.

חובבי מירוץ קונים פורצה/GT, אנשים שסתם רוצים משחק מירוץ קונים את NFS. אתה מבלבל בין אנשים שאוהבים מירוצים שזה חובבי ספורט שלא שונים מאוהבי כדורגל, לאנשים שבצורה קז'ואלית רוצים לעשות קצת מירוץ במכונית בלי קשר לספורט. הרי הקשר בין NFS לספורט מירוץ שונים כמו F1 מקרי בהחלט, זה בערך כמו להגיד שחובב אגרוף יקנה את SF4 בגלל שגם שם מרביצים מכות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 דצמבר 2013, 23:56

DrKeo כתב:חובבי מירוץ קונים פורצה/GT, אנשים שסתם רוצים משחק מירוץ קונים את NFS. אתה מבלבל בין אנשים שאוהבים מירוצים שזה חובבי ספורט שלא שונים מאוהבי כדורגל, לאנשים שבצורה קז'ואלית רוצים לעשות קצת מירוץ במכונית בלי קשר לספורט. הרי הקשר בין NFS לספורט מירוץ שונים כמו F1 מקרי בהחלט, זה בערך כמו להגיד שחובב אגרוף יקנה את SF4 בגלל שגם שם מרביצים מכות.


זה בדיוק מה שאני אומר.
קז'ואלים לא קונים את GT/פורזה.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 11 דצמבר 2013, 17:16

ה XB1 מכרה 2מליון יחידות ב18 ימים.

http://majornelson.com/2013/12/11/xbox- ... n-18-days/

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2013, 17:56

Nucleus_Dawn כתב:
זה בדיוק מה שאני אומר.
קז'ואלים לא קונים את GT/פורזה.

שוב אתה לא מבין, קז'ואלים קונים כל הזמן את GT ואת פורצה, יחד זה קהל של 20+ מליון. אלה חובבי ספורט הכי קז'ואלים שיש והספורט שהם אוהבים זה מירוצי מכוניות כמו F1. הם הארד קור בערך כמו שחקני פיפ"א, כלומר הם לא. מי שמשחק NFS לא קשור בשום צורה לקבוצה הזאת, הם קבוצה אחרת לגמרי של שחקנים שרוצים לראות משהו נוסע מהר וגם הם שחקנים קז'ואלים אבל לאו דווקא קשורים לקבוצה הראשונה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 דצמבר 2013, 20:42

DrKeo כתב:שוב אתה לא מבין, קז'ואלים קונים כל הזמן את GT ואת פורצה, יחד זה קהל של 20+ מליון. אלה חובבי ספורט הכי קז'ואלים שיש והספורט שהם אוהבים זה מירוצי מכוניות כמו F1. הם הארד קור בערך כמו שחקני פיפ"א, כלומר הם לא. מי שמשחק NFS לא קשור בשום צורה לקבוצה הזאת, הם קבוצה אחרת לגמרי של שחקנים שרוצים לראות משהו נוסע מהר וגם הם שחקנים קז'ואלים אבל לאו דווקא קשורים לקבוצה הראשונה.


זה סתם וויכוח סיימנטי על מי קז'ואלי ומי לא.
לדעתי, מישהו שמשקיע מאות דולרים במיוחד בשביל לשחק במשחק סימולטור במשך מאות ואלפי שעות, לא קז'ואלי, בדיוק כמו מי שמשחק מאות שעות DOTA 2 ובDOTA 2 בלבד איננו קז'ואלי. אלה מעריצי מירוצים ואלה מעריצי MOBA.

הקהל של פיפ"א מורכב גם מאוהדי כדורגל מטורפים וגם מקז'ואלים שמשחקים רק פיפ"א/מאדן וCOD. בקהל של GT ופורזה אין חובבי מירוצים שקנו קונסולה בלי קשר לGT ופורזה ומידי פעם משחקים גם בהם, אלא מהגרעין הקשה של חובבי המירוצים והנהגים. חובבי המירוצים שבמקרה יש להם גם קונסולה בבית, קונים NFS (כמוני).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 דצמבר 2013, 21:24

Nucleus_Dawn כתב:
זה סתם וויכוח סיימנטי על מי קז'ואלי ומי לא.
לדעתי, מישהו שמשקיע מאות דולרים במיוחד בשביל לשחק במשחק סימולטור במשך מאות ואלפי שעות, לא קז'ואלי, בדיוק כמו מי שמשחק מאות שעות DOTA 2 ובDOTA 2 בלבד איננו קז'ואלי. אלה מעריצי מירוצים ואלה מעריצי MOBA.

הקהל של פיפ"א מורכב גם מאוהדי כדורגל מטורפים וגם מקז'ואלים שמשחקים רק פיפ"א/מאדן וCOD. בקהל של GT ופורזה אין חובבי מירוצים שקנו קונסולה בלי קשר לGT ופורזה ומידי פעם משחקים גם בהם, אלא מהגרעין הקשה של חובבי המירוצים והנהגים. חובבי המירוצים שבמקרה יש להם גם קונסולה בבית, קונים NFS (כמוני).

מי קונה פלייסטיישן רק בשביל GT? זה כותר קז'ואלי שהמון אנשים קונים, זה הכל. מדובר במשחק ספורט, כמו NFL או פיפא או כל משחק ספורט אחר. הוא אפילו יותר פשוט ונגיש מכל משחק ספורט אחר, כלומר למען השם מדובר במשחק של גז, ברקס וסטיק שמאלי, זה נגיש כמו משחק סופר מריו דו מימדי. פיפ"א לידו זה CIV.

אני חושב שההוכחה הכי גדולה שGT הוא כותר קז'ואלי שלא מוכר באמת מערכות היא שהוא לא מוכר הרבה בשיגור אלה לאט לאט עם השנים. זה די ברור שGT נקנה על ידי אנשים שיש להם פלייסטיישן ואוהבים ספורט מוטורי ולכן ברגע שהם קונים פלייסטיישן הם גם קונים את GT ולכן הוא מוכר סופר לאט והמון. אם GT היה מוכר פלייסטיישן היית רואה קפיצה ענקית ביציאה שלו למכירות הפלייסטיישן אבל זה לא קורה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 דצמבר 2013, 21:39

DrKeo כתב:מי קונה פלייסטיישן רק בשביל GT? זה כותר קז'ואלי שהמון אנשים קונים, זה הכל. מדובר במשחק ספורט, כמו NFL או פיפא או כל משחק ספורט אחר. הוא אפילו יותר פשוט ונגיש מכל משחק ספורט אחר, כלומר למען השם מדובר במשחק של גז, ברקס וסטיק שמאלי, זה נגיש כמו משחק סופר מריו דו מימדי. פיפ"א לידו זה CIV.

אני חושב שההוכחה הכי גדולה שGT הוא כותר קז'ואלי שלא מוכר באמת מערכות היא שהוא לא מוכר הרבה בשיגור אלה לאט לאט עם השנים. זה די ברור שGT נקנה על ידי אנשים שיש להם פלייסטיישן ואוהבים ספורט מוטורי ולכן ברגע שהם קונים פלייסטיישן הם גם קונים את GT ולכן הוא מוכר סופר לאט והמון. אם GT היה מוכר פלייסטיישן היית רואה קפיצה ענקית ביציאה שלו למכירות הפלייסטיישן אבל זה לא קורה.


GT הוא משחק הרבה יותר קשה מפיפ"א, שמצריך הרבה יותר השקעה. בשביל לסיים בו סיבוב אחד בלי לעשות צלחות בחצי מהפניות, צריך להשקיע המון זמן.
מעריצי מירוצים הארד קורים קונים PS רק בשביל GT.

GT מוכר המון בשיגור. אם הוא גם מוכר אחרי כן בקצב איטי, זה בגלל שהוא נמצא בבאנדלים בחינם, באופן קבוע (עם זאת, בכלל לא בטוח שזה נכון. הוא מכר 9.19 מיליון עותקים בחודש וקצת שבהן הוא יצא ב2010 ורק במאי 2013 הכריזו שהוא עבר את ה10 מיליון). בנוסף, בהחלט רואים קפיצה במכירות הPS כשהוא יוצא (וויקיפדיה):
In Japan, Gran Turismo 5 debuted in the software chart at number one, and this helped PS3 console sales more than double for the week ending November 28, 2010.[125]
As of March 2013, Gran Turismo 5 sold over 10 million units.[126] For 13 days, 423,000 copies of the game were sold per day,[127] helping to break sales records in Europe.[128] Gran Turismo 5 is the best-selling video game for the PlayStation 3. The Gran Turismo series as a whole has now totalled more than 65 million units sold so far worldwide[126] and remains the highest-selling PlayStation-exclusive franchise of all time. According to Polyphony Digital, Gran Turismo 5 shifted 6.37 million units between its launch in November and the end of 2010.[129][130] As of September 2012,Sony Shipped 9.19 million units of Gran Turismo 5.[131] Despite a late release in 2010, Gran Turismo 5 managed to become the 7th best selling PlayStation 3 title in the US, making the game the 2nd best selling exclusive of the year.[132] Gran Turismo 5 also became the best selling PlayStation 3 exclusive in Europe, including UK.[133]


כלומר, הראיות הכי טובות לכך שהוא משחק קז'ואלי לא קיימות. למעשה, הן בידיוק ההפך ובהתאם גם מוכיחות בדיוק ההפך.

אנשים שיש להם פלייסטיישן ואוהבים ספורט מוטורי קונים בעיקר NFS, כי זה משחק קליל שאפשר להכנס אליו בשניות. GT הוא משחק כבד במיוחד, שקשה מאוד להכנס אליו ממגוון סיבות. לא משנה כמה תגיד שהוא פשוט וקל ובסה"כ גז ברקס והזזת סטיק, הוא עדין הרבה יותר קשה למשחק מרוב משחקי הספורט בשוק.
הוא עשה התקדמות יפה בנושא הזה והפך ליותר נגיש לשחקנים חדשים בGT5, בזכות זה שהוא העתיק המון דברים מפורזה, אבל זה חידוש לסדרה ועדין לא איזה סטנדרט שלה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 דצמבר 2013, 09:02

Nucleus_Dawn כתב:
GT הוא משחק הרבה יותר קשה מפיפ"א, שמצריך הרבה יותר השקעה. בשביל לסיים בו סיבוב אחד בלי לעשות צלחות בחצי מהפניות, צריך להשקיע המון זמן.
מעריצי מירוצים הארד קורים קונים PS רק בשביל GT.

GT מוכר המון בשיגור. אם הוא גם מוכר אחרי כן בקצב איטי, זה בגלל שהוא נמצא בבאנדלים בחינם, באופן קבוע (עם זאת, בכלל לא בטוח שזה נכון. הוא מכר 9.19 מיליון עותקים בחודש וקצת שבהן הוא יצא ב2010 ורק במאי 2013 הכריזו שהוא עבר את ה10 מיליון). בנוסף, בהחלט רואים קפיצה במכירות הPS כשהוא יוצא (וויקיפדיה):


כלומר, הראיות הכי טובות לכך שהוא משחק קז'ואלי לא קיימות. למעשה, הן בידיוק ההפך ובהתאם גם מוכיחות בדיוק ההפך.

אנשים שיש להם פלייסטיישן ואוהבים ספורט מוטורי קונים בעיקר NFS, כי זה משחק קליל שאפשר להכנס אליו בשניות. GT הוא משחק כבד במיוחד, שקשה מאוד להכנס אליו ממגוון סיבות. לא משנה כמה תגיד שהוא פשוט וקל ובסה"כ גז ברקס והזזת סטיק, הוא עדין הרבה יותר קשה למשחק מרוב משחקי הספורט בשוק.
הוא עשה התקדמות יפה בנושא הזה והפך ליותר נגיש לשחקנים חדשים בGT5, בזכות זה שהוא העתיק המון דברים מפורזה, אבל זה חידוש לסדרה ועדין לא איזה סטנדרט שלה.

אני אסביר בפעם השישית. Gt לא מזיז ולא בקצת את המכירות של הפלייסטיישן. הוא מכר 6 מליון יחידות על הפס3 תוך חודש וחצי? אבל המכירות של הפס3 לא עלו בכלל אז מה זה אומר? שכמו שאמרתי, קונים אותו אנשים שיש להם פס3 ואז הוא לאט לאט במשך שנים ממשיך לעלות במכירות כי אנשים שקונים פס3 ואוהבים ספורט מוטורי קונים אותו עם הפס3 שלהם.

Gt זה המשחק הכי פשוט בעולם, שחקת בו פעם? יש לך גז, יש לך ברקס, יש לך סטיק לנהיגה. אם אתה לא מבין כלום במירוצים אז כנראה שיהיה לך קשה לנהוג, ל17 מליון אנשים שקונים אותו, אנשים שאוהבים מירוץ כמו שאוהבים כדורגל, יודעים שצריך לבלום לפני פניה. אתה אולי רגיל ללחוץ על גז לאורך כל המירוץ כי זה מה שמשחקי וידאו ארקיידים למדו אותך במשך שנים אבל כל חובב מירוצים הכי בור או לחילופין כל מי שנהג באוטו בחייו יוכל לשחק בgt בקלות בלתי רגילה. האם אחרי 8 שעות המירוצים נעשים קשים יותר? בטח, וכך גם הסקיל של השחקן, ביחוד שgt מעביר אותך גם בית ספר לנהיגה תוך כדי המשחק כשאתה מבצע רשיונות.

יש משחק ספורט שהוא gt שאותו מליונים של חובבי ספורט מרימים ומשחקים כמו שהם מרימים ומשחקים את פיפא, יש משחקי ארקייד לא קשורים בכלל למירוץ כמו nfs. כמו שכבר אמרתי, להגיד שחובב מירוצים קונה את nfs ולא את gt זאת גם טעות בסיסית כי gt מוכר יותר על פלטפורמה אחת מאשר nfs על 10 כך שמבחינה מספרית הוא קז׳ואלי יותר וגם מבחינה רעיונית זאת טעות כי אותו הגיון אומר שמי שאוהב ufc ומחפש משחק ufc יקנה את tekken כי גם שם מרביצים מכות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 דצמבר 2013, 10:01

DrKeo כתב:אני אסביר בפעם השישית. Gt לא מזיז ולא בקצת את המכירות של הפלייסטיישן. הוא מכר 6 מליון יחידות על הפס3 תוך חודש וחצי? אבל המכירות של הפס3 לא עלו בכלל אז מה זה אומר? שכמו שאמרתי, קונים אותו אנשים שיש להם פס3 ואז הוא לאט לאט במשך שנים ממשיך לעלות במכירות כי אנשים שקונים פס3 ואוהבים ספורט מוטורי קונים אותו עם הפס3 שלהם.

Gt זה המשחק הכי פשוט בעולם, שחקת בו פעם? יש לך גז, יש לך ברקס, יש לך סטיק לנהיגה. אם אתה לא מבין כלום במירוצים אז כנראה שיהיה לך קשה לנהוג, ל17 מליון אנשים שקונים אותו, אנשים שאוהבים מירוץ כמו שאוהבים כדורגל, יודעים שצריך לבלום לפני פניה. אתה אולי רגיל ללחוץ על גז לאורך כל המירוץ כי זה מה שמשחקי וידאו ארקיידים למדו אותך במשך שנים אבל כל חובב מירוצים הכי בור או לחילופין כל מי שנהג באוטו בחייו יוכל לשחק בgt בקלות בלתי רגילה. האם אחרי 8 שעות המירוצים נעשים קשים יותר? בטח, וכך גם הסקיל של השחקן, ביחוד שgt מעביר אותך גם בית ספר לנהיגה תוך כדי המשחק כשאתה מבצע רשיונות.

יש משחק ספורט שהוא gt שאותו מליונים של חובבי ספורט מרימים ומשחקים כמו שהם מרימים ומשחקים את פיפא, יש משחקי ארקייד לא קשורים בכלל למירוץ כמו nfs. כמו שכבר אמרתי, להגיד שחובב מירוצים קונה את nfs ולא את gt זאת גם טעות בסיסית כי gt מוכר יותר על פלטפורמה אחת מאשר nfs על 10 כך שמבחינה מספרית הוא קז׳ואלי יותר וגם מבחינה רעיונית זאת טעות כי אותו הגיון אומר שמי שאוהב ufc ומחפש משחק ufc יקנה את tekken כי גם שם מרביצים מכות.



להסביר זה נחמד, אבל אתה פשוט מתבסס על נתונים לא נכונים.
GT5 יותר מהכפיל את המכירות של הPS3 ביפן, ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. אין בכלל שמץ של ספק שהוא מזיז קונסולות. זו עובדה שאין עליה עוררין והבאתי לכך סימוכין (קישור בהודעה הקודמת). גם אם תכתוב את הטעות הזאת שוב, היא לא תהפוך לנכונה יותר.
המשחק אכן מכר בכמות ענקית בהשקה שלו (בהתאם לכך שמדובר במשחק קור) ולאחר מכן המשיך למכור לאט לאט. הסיבה לכך היא שבמשך שנים היה קשה מאוד למצוא PS3 בלי GT5 בחינם, בתוך הקופסא. אין לזה קשר לאיך שהמשחק נמכר לבדו ולכמה אנשים בחרו לקנות אותו.

GT אכן פשוט. הוא בכל זאת לא קל בכלל ודורש הרבה אימון כדי להצליח בפנייה הכי בסיסית בלי לעשות צלחות בעפר שלצד המסלול. שיחקתי בו. שיחקתי גם בפורזה. קשה מאוד לשחק בהם. צריך רמת סקיל לא פשוטה והכרה עמוקה למדי של הספורט המוטורי. חובב מירוצים שאוהב את הפז'ו שלו וראה פעם את הגמר של פורמולה אחת לא יקנה אותו - הוא יקנה משחק NFS.
מעריץ מירוצים שעוקב באופן קבוע אחר פורמולה אחת, WRC ורואה בדתיות את Top Gear, לעומת זאת, כן יקנה את GT או את פורזה.
לעומת זאת, מישהו שרואה משחק כדורגל פעם בחודש ורוצה משחק כדורגל לקונסולה שלו, כנראה יקנה פיפ"א ולא רק האוהדים הפנאטיים שהולכים לחצי מהאימונים ולכל המשחקים של הקבוצה האהובה עליהם, או מתקינים צלחת לווין כדי לראות את שידורי הליגה האוזבקית. זה ההבדל הגדול בין הקהלים של סימלוטרי מירוצים והקהל של פיפ"א. בעוד שחובבי מרוצים קז'ואלים ילכו על האופציה הקז'ואלית, חובבי כדורגל קז'ואלים ילכו על האופציה הכמעט יחידה (בעבר גם קנו הרבה את PES, אבל היום המכירות של הסדרה עלובות למדי). זו הסיבה שהקהל של GT מורכב בעיקר משחקני קור (לצד סתם אנשים שקנו את המשחק בבאנדל ולא שיחקו בו אף פעם) והקהל של פיפ"א מורכב גם ממעריצי כדורגל פנאטיים וגם מחובבי כדורגל קז'ואלים.

NFS זו סדרת מירוצים הרבה יותר פופולארית מGT. משחקיה מכרו מעל 150 מיליון יחידות. משחקי GT מכרו מעל 70 מיליון יחידות (מקור). היא מוכרת הרבה יותר, בעיקר בגלל שהיא הרבה יותר קז'ואלית וקלה למשחק (וחלקית בגלל שיש לה כמעט פי שניים יותר משחקים). GT, לעומת זאת, נמכר לקהל נישה קטן יותר. מדובר בנישה גדולה, ביחס לנישה של משחקי אסטרטגיה בתורות, למשל, אבל עדין מדובר בנישה ולא במשחק שחדר למיינסטרים, אלא רק למשוגעים לתחום.

אין ממש דרך ללמוד אם משחק מסוים מיינסטרימי, לפי כמה שהוא מכר. סדרת זלדה, שאך ורק הקור משחקים בה, מכרה קרוב ל70 מיליון יחידות. סדרת ספלינטר סל, שבטח ובטח אין קשר בינה ובין המיינסטרים מכרה קצת יותר מזלדה.
משחקים מיינסטרימיים הרבה יותר, כמו משחקי לגו, או ביג'ולד מכרו פחות מהסדרות הקוריות הללו (סביב ה50 מיליון יחידות).
כלומר - לא קיימת קורולציה ברורה בין כמה שכותר הוא קז'ואלי/מיינסטרימי, לבין כמה יחידות הוא מוכר. זו סיבה נוספת שההסברים שלך אינם מבוססים לדעתי.
זה שGT פופולארי לא מוכיח לרגע שהוא כותר קז'ואלי כמו ווי ספורטס (שמכר הרבה יותר ממנו) או משחקי לגו (שמכרו הרבה פחות). לעומת זאת, הטענה שלך שמשחקי קור לרוב מוכרים הרבה בשלב מוקדם מאוד בחיים שלהם ולאחר מכן מוכרים לאט נכונה, לדעתי. היא מחזקת באופן ברור את הטענה שלי, שGT הוא משחק קור לכל דבר, כי זה בדיוק מה שקרה עם GT5 (לא בדקתי אם הוא היוצא מן הכלל, אבל אני מניח שזה לא המצב. אתה מוזמן להביא נתונים של המשחקים הקודמים בסדרה, שמראים שהם מכרו לאורך זמן ולא בעיקר בהשקה שלהם, כפי שאתה טוען).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 12 דצמבר 2013, 08:19

שחר אבל הקישור שלך מדבר על יפן... לא ראיתי (לפחות בציטוט שהבאת) איזה דיבור על הזזת קונסולות בשאר העולם כשGT יוצא.

נדב אל תיתמם... מה קשור פשוט לקזואל? סופר מיט בוי משחק סופר פשוט... קזואל הוא בטוח לא. אולי ל2 וחצי שלבים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 דצמבר 2013, 20:26

swiss-the-engine כתב:שחר אבל הקישור שלך מדבר על יפן... לא ראיתי (לפחות בציטוט שהבאת) איזה דיבור על הזזת קונסולות בשאר העולם כשGT יוצא.

נדב אל תיתמם... מה קשור פשוט לקזואל? סופר מיט בוי משחק סופר פשוט... קזואל הוא בטוח לא. אולי ל2 וחצי שלבים.


אני מניח שהמצב כך גם בשאר העולם, אבל אם מישהו יביא נתונים אחרים, אשמח ללמוד.
במקרה הכי גרוע, GT היה סיסטם סלר רק בשוק השני בחשיבותו בעולם. אם להביא למכירה של יותר מפי שניים בתקופה המקבילה בשנה שלפני בשוק עצום זה לא סממן לסיסטם סלר, אז אני לא יודע מה כן.

אגב, מדובר בדיוק בתקופה של יום שישי השחור, כך שלא יהיה מפתיע אם אין בכלל שינוי במכירות באירופה וארה"ב, בגלל שהם בכל מקרה מוכרים בערך את כל מה שעל המדפים באותה תקופה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 12 דצמבר 2013, 14:27

Nigga כתב:מישהו יודע מתי אנחנו מקבלים את המספרים של NPD?

NPD יוצא למיטב זכרוני בימי חמישי ככה שעד מחר בבוקר שעון ישראל יהיו מספרים מלאים.

בתכל'ס אני לא מבין מה ההתרגשות, שני היצרניות מוכרות לפי הקצב שבו מייצרות, אז מה בעצם התחרות פה? מי ייצר יותר יחידות לצפון אמריקה בחודש נובמבר?
ה NPD הראשונים הם לא מדד במיוחד, הביקוש גבוה בטירוף והכל sold out, מה שמעניין זה מה יקרה עוד כמה חודשים כשהביקוש של ההארדקורים יירגע והיצרניות יצטרכו למכור לקהל יותר בררן.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 דצמבר 2013, 22:32

bling כתב:NPD יוצא למיטב זכרוני בימי חמישי ככה שעד מחר בבוקר שעון ישראל יהיו מספרים מלאים.

בתכל'ס אני לא מבין מה ההתרגשות, שני היצרניות מוכרות לפי הקצב שבו מייצרות, אז מה בעצם התחרות פה? מי ייצר יותר יחידות לצפון אמריקה בחודש נובמבר?
ה NPD הראשונים הם לא מדד במיוחד, הביקוש גבוה בטירוף והכל sold out, מה שמעניין זה מה יקרה עוד כמה חודשים כשהביקוש של ההארדקורים יירגע והיצרניות יצטרכו למכור לקהל יותר בררן.


גם הWIIU מכרה את כל מה שנינטנדו הצליחה לשלוח בחודש הראשון.
צריך לחכות כמה חודשים ולראות אם הקצב הטוב נשמר, או שהם נפילה כמו הWIIU.

אני ממש לא צופה לאף אחת מהקונסולות נפילה כזאת, אבל נחכה ונראה.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24167
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 דצמבר 2013, 14:34

כמה הם שלחו בחודש הראשון?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 12 דצמבר 2013, 14:37

Nucleus_Dawn כתב:
גם הWIIU מכרה את כל מה שנינטנדו הצליחה לשלוח בחודש הראשון.
צריך לחכות כמה חודשים ולראות אם הקצב הטוב נשמר, או שהם נפילה כמו הWIIU.

אני ממש לא צופה לאף אחת מהקונסולות נפילה כזאת, אבל נחכה ונראה.

נכון, ומצד שני ה Wii גם היתה sold out לא מעט זמן, ומכרה אפילו במספרים פחות מרשימים מה ONE וה PS4 בגלל שנינטנדו לא הצליחה לייצר יותר מדי, ובסוף היא ניצחה את הדור מבחינת מכירות.
יש מקרים לכאן או לכאן ולכן ה NPD הראשונים באמת לא אומרים הרבה, צריך לתת לזה זמן.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 דצמבר 2013, 22:39

Laskin כתב:כמה הם שלחו בחודש הראשון?


סביב ה2 מיליון.... 4-5 חמישה חודשים לאחר מכן, הם הגיעו ל3 מיליון.

כלומר, הם הצליחו לייצר בקצב פחות מוצלח ממייקרוסופט וסוני.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 12 דצמבר 2013, 14:42

Nucleus_Dawn כתב:
סביב ה2 מיליון.... 4-5 חמישה חודשים לאחר מכן, הם הגיעו ל3 מיליון.

כלומר, הם הצליחו לייצר בקצב פחות מוצלח ממייקרוסופט וסוני.

אתה מדבר על ה WIIU?

הגזמת אם כן, אני לא זוכר שנינטנדו מכרה 2 מיליון WIIU על החודש הראשון כשהכל sold out, היתה להם השקה יפה אבל לא עד כדי כך.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 דצמבר 2013, 22:59

bling כתב:אתה מדבר על ה WIIU?

הגזמת אם כן, אני לא זוכר שנינטנדו מכרה 2 מיליון WIIU על החודש הראשון כשהכל sold out, היתה להם השקה יפה אבל לא עד כדי כך.


לפי וויקיפדיה, עד סוף 2012 הWIIU מכרה בעולם 3.06 יחידות.
היא יצאה בסוף נובמבר ובדצמבר באופן מדורג במגוון שווקים.
ב30 בספטמבר השנה נינטנדו הכריזה שהם מכרו 3.91 מיליון יחידות.

בתחילת ינואר, כשנגלה כמה הONE והPS4 מכרו עד סוף השנה הנוכחית, נוכל להשוות את ההשקות בצורה יותר טובה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 12 דצמבר 2013, 15:01

Nucleus_Dawn כתב:
לפי וויקיפדיה, עד סוף 2012 הWIIU מכרה בעולם 3.06 יחידות.
היא יצאה בסוף נובמבר ובדצמבר באופן מדורג במגוון שווקים.
ב30 בספטמבר השנה נינטנדו הכריזה שהם מכרו 3.91 מיליון יחידות.

בתחילת ינואר, כשנגלה כמה הONE והPS4 מכרו עד סוף השנה הנוכחית, נוכל להשוות את ההשקות בצורה יותר טובה.

אתה רוצה לאמר לי שבשנה שלמה הם מכרו פחות ממליון אחרי שהפצציצו עם מליונים בהשקה?

וואו זה עוד יותר אומר כמה שהמספרים של ההשקות לא אומרים הרבה, גם ינואר אם ככה זה ממש לא מספיק זמן.

Laskin
Elder
הודעות: 24167
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 דצמבר 2013, 15:30

אני חושב שהPS4 תגיע ל-5 מליון ראשונה מתוך שלושתם, או ביחד עם הWII U, בעיקר בגלל יפן.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים