Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7013
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 19 אוגוסט 2014, 00:34

גם השטות עם הקרטון בMGS דבילית, בלי ספק. אבל Two wrongs don't make a right, והקטע הזה בAC פשוט מראה שלא מדובר במשחק התגנבות. נסה לעשות דבר כזה - קרי לקפוץ מול הפנים של השומרים לפלטפורמה שהם רואים ופשוט לעבור אותם - בכל משחק התגנבות אחר וכנראה שתפעיל אזעקות/תפסל באותו הרגע. אפשר להגיד שלAC אלמנטים של התגנבות וזה אחלה, אבל לרוב הוא באמת לא עונה להגדרה הזאת, בין היתר כי כ''כ קל להלחם את דרכך מסכסוכים פתוחים לרוב (דבר שהבנתי ששינו).

MGS לדורותיה כן שמה דגש יותר חזק על התגנבות, ולרוב הרבה פחות סלחנית מזאת של AC. אני מבק להדגיש שאני ממש אוהב את סדרת AC, שיחקתי בכל המשחקים בה ואהבתי את כולם, חוץ מ3 המזוויע לטעמי, אז אפשר לחסוך ממני את ''ככה זה עובד במשחק''. אני יודע בדיוק איך AC עובד. אני פשוט חושב שכשמדברים על ז'אנר של התגנבות, יש את MGS, ספלינטר סל ו היטמן ולעומתם AC שהוא אולי עם כמה אלמנטים של התגנבות.

אהההה כן - מערכת Fulton המהוללת - כבר יצאתי נגדה בעבר, אז לא מצאתי סיבה להמשיך.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוגוסט 2014, 00:43

אין שום בעיה עם המערכת fulton. כל שיגור עולה לך כסף ושיגור תלוי בסטטיסטיקה (שכתובה לך בזמן השיגור) כך שהכדור יכול ללכת לאיבוד והכסף שלך גם הלך לזבל. המערכת בעייתית אך ורק אם הכלכלה של המשחק שבורה אבל זאת כבר בעיה אחרת לגמרי שתשבור חלקים גדולים במשחק, כולל את המערכת fulton.

בנושא ac, זה משחק עם אלמנטים קלים של התגנבות כמו שקליימן אמר כך שאין מה להשוות אותו למטאל גיר. הai של האוייבים שם לא בנוי כלל למשחק התגנבות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוגוסט 2014, 00:54

Klayman כתב:גם השטות עם הקרטון בMGS דבילית, בלי ספק. אבל Two wrongs don't make a right, והקטע הזה בAC פשוט מראה שלא מדובר במשחק התגנבות. נסה לעשות דבר כזה - קרי לקפוץ מול הפנים של השומרים לפלטפורמה שהם רואים ופשוט לעבור אותם - בכל משחק התגנבות אחר וכנראה שתפעיל אזעקות/תפסל באותו הרגע. אפשר להגיד שלAC אלמנטים של התגנבות וזה אחלה, אבל לרוב הוא באמת לא עונה להגדרה הזאת, בין היתר כי כ''כ קל להלחם את דרכך מסכסוכים פתוחים לרוב (דבר שהבנתי ששינו).

MGS לדורותיה כן שמה דגש יותר חזק על התגנבות, ולרוב הרבה פחות סלחנית מזאת של AC. אני מבק להדגיש שאני ממש אוהב את סדרת AC, שיחקתי בכל המשחקים בה ואהבתי את כולם, חוץ מ3 המזוויע לטעמי, אז אפשר לחסוך ממני את ''ככה זה עובד במשחק''. אני יודע בדיוק איך AC עובד. אני פשוט חושב שכשמדברים על ז'אנר של התגנבות, יש את MGS, ספלינטר סל ו היטמן ולעומתם AC שהוא אולי עם כמה אלמנטים של התגנבות.

אהההה כן - מערכת Fulton המהוללת - כבר יצאתי נגדה בעבר, אז לא מצאתי סיבה להמשיך.


אם אתה אפילו לא מחשיב את AC כמשחק התגנבות (עמדה סבירה בהחלט), אז על אחת כמה וכמה ברור שכל זעקה על כמה שהוא נוראי ואיום בהתגנבות עוד יותר קטנונית. אם מדובר באלמנט משני, אז בטח ובטח שהתלונות הקטנוניות עליו עוד יותר מגוחכות והרבה יותר מתבקשות במשחק כמו MGS, כאשר מכאניקות כמעט זהות מופיעות בו.

אני לא מסכים שזה שהגילוי שלך לוקח זמן (ואם הוא היה נשאר שם עוד שתי שניות, השומרים היו רודפים אחריו, כפי שקורה בכל משחקי AC הקודמים, אבל הוא שבר בזמן את קו הראייה מהם), שולל מהמשחק את השיוך לז'אנר ההתגנבות. אני פשוט חושב שזו גישה שונה למכאניקות התגנבות. אפשר לאהוב אותה. אפשר לא לאהוב אותה. זה כבר פחות משנה. העניין הוא שהיא פשוט מתאימה למשחק כמו AC.
הוא משחק התגנבות מסוג מאוד שונה. אתה לא פועל בסביבה סטרילית, כמו במשחקי התגנבות אחרים. אתה פועל בעיר פתוחה וחיה. עיצוב השלבים הרבה יותר מאתגר והרבה פחות אלמנטרי (אפילו בMGS5, נראה שמדובר בשלבים עם אזורים גדולים, אבל קבועים מראש ולא עולם משחק אחד גדול ודינמי - לפחות לא בסרטון החדש הזה). שומרים יכולים להיות בכל מקום וכל פעם שהשחקן בורח, הוא יכול ללכת למקום אחר. בגלל שהמבנה שלו כל כך שונה מכל משחק התגנבות אחר, הוא גם נעשה בצורה שונה. מקום המחבוא הוא לא הצל במקום הקבוע מראש (כמו בספלינטר סל) או הפח/ארון במיקום הנוח (כמו בMGS), אלא הקהל, שהוא גורם הרבה יותר דינמי. בהתאם, גם הדרך שבה האויבים מגלים אותך שונה מאוד. היא תלויה בהרבה יותר גורמים מחנוט הראייה שלהם (אתה יודע - כמה אתה מבוקש, האזור שבו אתה נמצא, האם אתה סתם הולך, או קופץ מגג לגג וכן הלאה) ולכן אני חושב שבהחלט הגיוני היה לקבוע שהם יעברו "שלבים" ברמת הערנות שלהם ובהחלט הגיוני שבחלק מהשלבים האלו, הם לא ירדפו אחרי השחקן, מעבר לעמדה שבה הם מוצבים באותו הרגע, בשניה שהם רואים שהוא מתנהג בצורה חשודה.

הגילוי שלך עובד כמו במשחקי התגנבות אחרים, רק כאשר אתה באזור המתאים. במשחקים הקודמים, זה סומן כאזור אדום במפה. באזורים הללו, ברגע שרואים אותך, קופצים למצב עירנות של בדיקה והולכים לכיוונך. אפילו אם אתה בורח, הם עוברים למצב רדיפה, באופן כמעט מיידי.
בעצם, באזורים הללו, ההתנהגות של האויבים לא שונה במאומה מזו שאנחנו רואים בכל משחקי ההתגנבות האחרים, שבעצם מתרחשים כל הזמן ב"אזורים אדומים".
ברור מאליו שאם האויבים היו מתנהגים כך כל הזמן, זה היה הורס את המשחק לגמרי.

נדב, לא אמרתי שיש בעיה עם הFULTON. הבעיה היא רק באופן הלא עקבי שאנשים מתייחסים לדברים דומים. זה מגוחך להגיד על משחקים אחרים "זה לא הגיוני ויש גבול לכל תעלול", כאשר בMGS5 מופיע כדור מרחף עצום באמצע שום מקום, גורר אחריו כמות עצומה של רעש, אפשר להשתמש בו נגד אויבים ואף אחד לא שם לב אליו (גם באמצע בסיס בעירנות מלאה) בכלל וכולם מהללים אותו כמשחק ההתגנבות האולטימטיבי.
זה שמשחקי AC לא סובבים באופן בלעדי סביב מכאניקות ההתגנבות זה נכון. כמו שכבר אמרתי, העובדה הזאת מבליטה כמה הטענות הקטנוניות נגד מכאניקות מסוימות במשחק מגוחכות ולא במקום.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוגוסט 2014, 01:07

להגיד את האמת, לא ראיתי עדין חייל רואה בלון ולא מגיב אליו. לא כי החיילים כן הגיבו לבלון, פשוט לא יצא לי לראות חייל תופס בקו הראיה בלון עולה לאויר כי הדחקן תמיד התחמק מזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוגוסט 2014, 01:25

DrKeo כתב:להגיד את האמת, לא ראיתי עדין חייל רואה בלון ולא מגיב אליו. לא כי החיילים כן הגיבו לבלון, פשוט לא יצא לי לראות חייל תופס בקו הראיה בלון עולה לאויר כי הדחקן תמיד התחמק מזה.


גם לא ראית אף אחד שומע את הצרחות ואת מטוס הסילון הרועש.
לא ראינו שום דבר בסביבה, מתייחס לFLUTON.

זו באמת שאלה. לא שמעתי אף אחד מתייחס לזה. לא ראיתי באף הדגמה את השחקן מוודא שאין סביבו אנשים, לפני שהוא משתמש בזה (יכול להיות פשוט בגלל שהכל בהדגמות מתוכנן, אבל הם כל הזמן מדברים על כמה שדברים משתנים כל הזמן ושהם לא יכולים לשלוט בהכל).
האם מישהו מהאויבים מסוגל לשים לב לג'יפ שמרחף עם שני אנשים עליו ואם כן, אז מתי.

לא נדע, עד שלא נראה מישהו שם לב אליו וזה באמת מעניין.

כך או כך, זה לא ממש רלוונטי למה שאני אומר. על כל פיפס דומה, בכל משחק אחר, כבר היו תלונות רבות. פה, אין, כי זה MGS, או כי זה קוג'ימה, או כי יפנים, או כי לא יודע למה.

---

משהו שאני כל הזמן שוכח להזכיר, שממש הרשים אותי:
המציג הראה בדמו שיש לחיילים קסדות, בגלל שבשלבים קודמים, הוא כיבכול ירה ליותר מדי אנשים בראש. זה ממש מגניב איך שההחלטות שלך בשלבים קודמים, משפיעים הלאה בצורה אורגנית. נותן משמעות חדשה לכל נושא ההשלכות של ההחלטות שלך במשחקים. מאוד מעניין לראות כמה עמוק זה הולך.
אני מקווה שזה מעבר לעונש על כך שלא היית מספיק חשאי. אני חושב שזה עלול לעבוד רע מאוד כעונש ובעצם עלול לתקוע אותך בשלב מתקדם, בלי יכולת לעשות דבר, בגלל שקודם לכן הרגת יותר מידי אנשים, או משהו כזה (כמובן, בהנחה שזה לא יהיה מאוזן כראוי וימשיך ליצור השלכות בצורה מציאותית). נראה לי שיש פה ברירה בין תגובות אורגניות של הכוחות של האויבים לפעולות שלך, לבין להפוך את זה לצורת ענישה על בחירות קטלניות מידי. אם הם ילכו בדרך הראשונה, של ליצור השלכות, בלי להפוך אותן למשהו שיפעל לרעת השחקן, לבין להעניש את השחקן על כך שהוא שיחק באופן שהמשחק אפשר ועודד.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוגוסט 2014, 02:32

Nucleus_Dawn כתב:
גם לא ראית אף אחד שומע את הצרחות ואת מטוס הסילון הרועש.
לא ראינו שום דבר בסביבה, מתייחס לFLUTON.

זו באמת שאלה. לא שמעתי אף אחד מתייחס לזה. לא ראיתי באף הדגמה את השחקן מוודא שאין סביבו אנשים, לפני שהוא משתמש בזה (יכול להיות פשוט בגלל שהכל בהדגמות מתוכנן, אבל הם כל הזמן מדברים על כמה שדברים משתנים כל הזמן ושהם לא יכולים לשלוט בהכל).
האם מישהו מהאויבים מסוגל לשים לב לג'יפ שמרחף עם שני אנשים עליו ואם כן, אז מתי.

לא נדע, עד שלא נראה מישהו שם לב אליו וזה באמת מעניין.

כך או כך, זה לא ממש רלוונטי למה שאני אומר. על כל פיפס דומה, בכל משחק אחר, כבר היו תלונות רבות. פה, אין, כי זה MGS, או כי זה קוג'ימה, או כי יפנים, או כי לא יודע למה.

---

משהו שאני כל הזמן שוכח להזכיר, שממש הרשים אותי:
המציג הראה בדמו שיש לחיילים קסדות, בגלל שבשלבים קודמים, הוא כיבכול ירה ליותר מדי אנשים בראש. זה ממש מגניב איך שההחלטות שלך בשלבים קודמים, משפיעים הלאה בצורה אורגנית. נותן משמעות חדשה לכל נושא ההשלכות של ההחלטות שלך במשחקים. מאוד מעניין לראות כמה עמוק זה הולך.
אני מקווה שזה מעבר לעונש על כך שלא היית מספיק חשאי. אני חושב שזה עלול לעבוד רע מאוד כעונש ובעצם עלול לתקוע אותך בשלב מתקדם, בלי יכולת לעשות דבר, בגלל שקודם לכן הרגת יותר מידי אנשים, או משהו כזה (כמובן, בהנחה שזה לא יהיה מאוזן כראוי וימשיך ליצור השלכות בצורה מציאותית). נראה לי שיש פה ברירה בין תגובות אורגניות של הכוחות של האויבים לפעולות שלך, לבין להפוך את זה לצורת ענישה על בחירות קטלניות מידי. אם הם ילכו בדרך הראשונה, של ליצור השלכות, בלי להפוך אותן למשהו שיפעל לרעת השחקן, לבין להעניש את השחקן על כך שהוא שיחק באופן שהמשחק אפשר ועודד.

האמת שחיילים אתה יכול לשגר עם בלון רק אחרי שהצלחת לגרום להם לאבד הכרה כך שאני משער שהצעקה המשעשעת שהם עושים בעליה של הבלון היא בדיוק למטרה הזו, שעשוע. המטוס שאוסף בלון עובד דקה ומעלה אחרי שחברת משהו לבלון אז אפילו אם יהיה מטוס שעובר מה כבר אוייב אמור לעשות? להסתכל למעלה? כלומר בחיפה אני רגיל לשמוע מטוס קרב עובר מעל הראש 11 פעמים ביום בגלל בסיס חיל אויר בעמק יזראל אז חיילים באפגניסטן בזמן המלחמה נגד הסובייטים?

לא שאני הולך לאנליזות עמוקות מדי בנושא אבל אני יודע שלפחות אני ארגיש סבבה לגמרי עם הבלונים האלה אך ורק עד שחייל ממש יראה בלון כזה מול הפרצוף שלו עולה לאויר ולא יתיחס לזה בשום צורה. מההכרות שלי עם קוג'ימה, אפילו אם הוא ירצה שהחייל בעצם לא יגיב כי לדעתו זה יפגע בגיימפליי, הוא ישקיע בטקסט, אנימציות ומכניקות משעשעות שיסבבו את זה בשביל להסתיר את החוסר הגיון במשהו מגוחך. כלומר אני בטוח שאם חייל יראה בלון עולה לו מול הפנים, הוא או יגיב בהתאם או יגיד משהו משעשע או יעשה תנועה משעשעת.

בכל מקרה, כך או כך, לא ראינו משחק התגנובות עם הגיימפליי והעומק של MGS5 בכזה עולם פתוח עדין, הוא די מהפכה בתחום. אז אני חושב שאם למטרות גיימפליי צריך להתעלם מאיזה בלון שעולה וחייל מתעלם ממנו, אני בטוח שנשרוד :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוגוסט 2014, 09:23

DrKeo כתב:

בכל מקרה, כך או כך, לא ראינו משחק התגנובות עם הגיימפליי והעומק של MGS5 בכזה עולם פתוח עדין, הוא די מהפכה בתחום. אז אני חושב שאם למטרות גיימפליי צריך להתעלם מאיזה בלון שעולה וחייל מתעלם ממנו, אני בטוח שנשרוד :)


המשפט הזה מסכם בצורה לא רעה את הטענות שלי. אני הוספתי גם שאני לא מוצא סיבה "לוותר" לMGS5 ולהתקטנן עם כל השאר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוגוסט 2014, 10:32

Nucleus_Dawn כתב:
המשפט הזה מסכם בצורה לא רעה את הטענות שלי. אני הוספתי גם שאני לא מוצא סיבה "לוותר" לMGS5 ולהתקטנן עם כל השאר.

להגיד את האמת אני לא מכיר את AC מספיק טוב בשביל לדעת איך זה שם (וגם כשרואים משהו בסרטון ספציפי, זה תמיד יכול להיות באג) אבל אני כן מכיר את MGS ואני יודע שבסדרת MGS אין כזה דבר שבירה של ההרגשת התגנבות. יש שם תמיד AI מאוד מתקדם וכמעט כל מה שאתה חושב שתוכל לעשות, באמת תוכל לעשות. אפילו דברים הזויים לגמרי ומתקדמים בהרבה לזמנם כמו למשל בMGS2 שיצא כבר לפני 13 שנים יכלת לירות לאוייב במכשיר הקשר שהיה לו על החזה וכשהוא היה מנסה להשתמש בו הוא היה מקולקל או פשוט לירות לו ביד והוא היה מפיל את הנשק.

בקיצור, אני בטוח שקוג'ימה יגרום לזה להרגיש חלק מהעולם ולא משהו דבילי לגמרי, את הדבילי לגמרי הוא שומר לקקי של סוסים שגורם למכוניות להחליק ולטראנס ג'נדרים ערומים שרצים בזמן שהם מחזיקים את האשכים שלהם.

בנושא החוסר שיוויון למשחקים. זה נובע מזה שהם לא בדיוק באותו ז'אנר, מזה שההשוואות לא בדיוק נופלות על אותה קטגוריה (חייל ששם לב אליך לעומת חייל ששם לב לבלון) והעדפה למשחקים מסויימים. מן הסתם אני אהיה יותר וותרן לHL ופחות להיילו כי אני אוהב ממש משחק אחד ופחות את השני.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 19 אוגוסט 2014, 12:53

Nucleus_Dawn כתב:לא אמרתי לרגע שום דבר לגבי מי מהמשחקים מציג משחקיות התגנבות עדיפה/יותר טובה/יותר עמוקה/יותר משוכללת.

כל מה שאני אומר זה שאנחנו רואים "בעיות" (אני לא רואה באלמנטים הללו בעיות) כמעט זהות בשני המשחקים, כאשר במקרה של MGS התגובות הן "קוג'ימה הזה. הוא כל כך קוג'ימה. איזה גאון. וזה משעשע. מת למשחק הזה" ובמקרה של AC זה "נו באמת. זו הבעיה עם משחקים מודרניים. הכל מחורבן וקקי ואיך הם מעזים בכלל?!?!?!?".

בלינג, לא משנה כמה תנסה לתרץ ולהסביר, עדין אנחנו רואים את אותן המכאניקות בשני המשחקים, מבוצעות בצורות מאוד דומות ותגובות שונות בתכלית ממך ומקהילה רועשת וקטנה של מקטרגים.
המסוק בסרטון היה יכול להתחמק בקלילות מהבלון שעלה באיטיות רבה לכיוונו (בלי לדבר על כך שזה לא משנה, כי אף אחד בעולם המשחק לא מכיר בקיום של הבלון הזה). הוא גם היה יכול לזהות אותו בשניה שבו הוא הופיע (בכל זאת, בלון ענק שמופיע כמה מטרים מתחתיו וג'יפ שמרחף איתו). העובדה היא שכל האנשים מסביב לא מתייחסים בשום צורה לבלון העצום שמופיע משום מקום וגם אפשר להשתמש בזה באופן פעיל נגדם.
אין לי שום בעיה עם זה ואני חושב שזה אחלה לגמרי. עם הקטנוניות שלך כלפי דברים אחרים, במשחקים אחרים, ציפיתי שכן תהייה לך בעיה עם דברים כאלה.


איפה אמרתי איזה גאון קוג'ימה, משעשע וכו'? האם לא התלוננתי על דברים שמפריעים לי עם הדמו של 5 כמו קופסת הביקיני או החרא של הסוסים?
האם לא ירדתי מספיק על העלילה של חלק מהמשחקים?
על מה אתה מדבר?

איזה תירוצים בראש שלך, אני נותן לך הסברים מפורטים ולוגיים ואתה מדבר בלי קשר לכלום, כמו ש KEO הסביר, מערכת ה FULTON היא בהחלט בגבולות ההיגיון של הסדרה, זה שעשו אנימציה משעשעת עם רעש שלא מרתיעה AI אחרים זה לא על אותו משקל כמו AI שלא מתייחס אליך כשרואה אותך ב AC, ונגמרת לי הסבלנות להסביר לך את זה.
תפסיק לקשקש על תירוצים, המסוק לא יכל להתחמק מהבלון כי סנייק הרכיב אותו מתחת לאף שלו וכשהמסוק כבר ראה את סנייק המשחק נכנס להילוך איטי של הזדמנות שנייה והוא אפילו לא יכל לשים לב לבלון שמגיע לעברו ובטח שלא להתחמק ממנו במיוחד שהוא התמקד בכלל בלירות על סנייק ולא יכל לשים לב בזמן לבלון, שוב כמו ש KEO אמר, אם העולם כמו AI אחרים לא יתייחסו לחייל שקשור לידם בבלון אז אתה צודק וזו נקודה לרעת המשחק וגם התייחסתי לכך שנצטרך לשחק במשחק המלא ולראות איך הם מתייחסים לכך, אם הם באמת לא מכירים בקיומו וזה כאילו מכניקה בלתי נראית עבורם למרות שהיא יכולה לפוצץ מסוק אז כן, מדובר בפאשלה וזה לא צריך להיות ככה כי המשחק צריך להיות עקבי מהבחינה הזו, אבל אין ראייה שהעולם לא מכיר בבלון אז תפסיק לחזור על זה כל הזמן.

כל סוגייה שאתה מעלה אני עונה לך- דיברת על כל מני עזרים- הסברתי לך שאפשר לכבות אותם ושלפחות לגבי הסימון הוא עשוי בטוב טעם ושיש הבדל עדיין בינו לבין באטמן, דיברת על ירי ללא משתיק קול על גנרטור במשימת התגנבות וביקרת את התגובה של ה AI לכך (זה נשמע שאתה ממש בכח מחפש) , תיקנתי אותך שהוא ירה במשתיק קול ושה AI הלך לבדוק את מקור הרעש ולכן אין בעיה בקטע הזה, אתה מדבר עכשיו על מסוק שמתעלם מה FULTON אני מסביר לך שזה לא מדויק ולא היתה לו אפשרות לחמוק לפי איך שהשחקן ביצע את זה- איפה התירוצים פה? אתה רוצה שבכח נסכים עם הדברים השגויים שלך כדי שלא יחשבו לתירוצים??

והסרטון שקליימן הביא זו דוגמא טובה למה אמרתי שה AI עושה רושם רשלני למדי גם ביחס למשחקי התגנבות, הבנאדם רץ מולם והם אומרים לך לעצור ובוא הנה, הוא עולה על גג שנמצא חצי מטר מעליהם ואפילו לא נעלם אל האופק אלא נשאר שם והם פשוט מוותרים, 3 שניות אחרי זה הוא יורד מהגג סנטימטר מאחוריהם וכבר לא אכפת להם כאילו הם שחכו מקיומו, מה הרעיון אז של העניין הזה? עדיף כבר שלא יגיבו בכלל מאשר ש"יתעצבנו" ולא יעשו שום דבר בנוגע לכך.

אני לא מצליח להבין על אילו מכניקות ב MGS כולם סלחניים ובעוד מבקרים את אילו של AC, אתה באמת לא מבין למה AI שלא מגיב אליך כשאתה בקו הראייה שלו זה תלונה ברמה אחרת לגמרי מבלון שעושה אנימציה משעשעת? או איך השומר מבצע חיפוש על קופסת קרטון שמתחתכילה אף אחד כמעט לא משתמש בה? זה משהו הכי בסיסי בגיימפליי שדפוק במשחק התגנבות (כמו שהסביר קליימן- זה בחיים לא יקרה במשחקי התגנבות נורמלים), לא סתם משהו שמוציא מהאווירה, רק אל תביא לי סרטון של מישהו שניצל גאומטריה בעייתית בחדר כדי להשתעשע עם ה AI של MGS בתור קונטרה לדברים שלי, תחסוך זמן לשנינו, כבר נמאס לי לחזור על עצמי.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוגוסט 2014, 14:54

בלינג, הכל ברור. זה בסדר.
אתה לא מבין איך AC פועל, או מה ההיגיון שמאחורי החלטות עיצוביות כאלה ואחרות. תשחק, אולי תצליח להבין. אם כל מה שכתבתי לא מספיק, כנראה שאני לא מספיק ברור, כדי לגרום למישהו שלא מכיר את המשחקים להבין איך הם פועלים.

את כל ההסברים הלוגיים והתירוצים שלך, אני מקבל והם ברורים מאליהם. אני לא צריך לשמוע את ההסברים האלו. רק אלו שבוחרים להתלונן על דברים זהים, במשחקים אחרים, צריכים לשמוע אותם.

הסברתי את דעתי על כמה שבאזורים לא "אסורים", לוקח לאויבים בAC יותר זמן לעבור שלבי ערנות. הסברתי מה אני חושב ההיגיון מאחורי ההחלטה הזאת ולמה היא מאוד מתאימה לAC ולא מתאימה בכלל למשחקים בהם ההתגנבות הרבה יותר מרכזית.
באזורים האסורים בAC, ההתנהגות של האויבים לא שונה באופן מהותי, מזו של האויבים שאנחנו רואים במשחקי התגנבות אחרים (עם הבדלים בהתאם למשימה, בתנאי הכשלון, כמובן).
נערך לאחרונה על ידי Nucleus_Dawn ב 19 אוגוסט 2014, 16:28, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 19 אוגוסט 2014, 15:31

אינטר?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 19 אוגוסט 2014, 15:49

swiss-the-engine כתב:אינטר?

:D לא יודע אם לקחת זאת כמחמאה או לא...

קאוטיק, סבבה, אני אתנסה במשחק בעצמי בקרוב, אבל גם התיאורים של קליימן שאוהב את הסדרה וסיים את רובה גורמים לי להבין שאולי כדאי לי להגיע עם ציפיות נמוכות בכל הנוגע לאספקט ההתגנבותי של המשחק, אני מקווה ש AC UNITY אכן שיפר את האספקט הזה בצורה משמעותית כמו שמבטיחים המפתחים- במיוחד שהם מציינים שזו הדרך המומלצת לשחק ולא דרך COMBAT.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוגוסט 2014, 16:31

bling כתב: :D לא יודע אם לקחת זאת כמחמאה או לא...

קאוטיק, סבבה, אני אתנסה במשחק בעצמי בקרוב, אבל גם התיאורים של קליימן שאוהב את הסדרה וסיים את רובה גורמים לי להבין שאולי כדאי לי להגיע עם ציפיות נמוכות בכל הנוגע לאספקט ההתגנבותי של המשחק, אני מקווה ש AC UNITY אכן שיפר את האספקט הזה בצורה משמעותית כמו שמבטיחים המפתחים- במיוחד שהם מציינים שזו הדרך המומלצת לשחק ולא דרך COMBAT.


חחח תיקנתי :) לא יודע להסביר את זה. אני אפילו לא יכול לקרוא לזה פרויידני, כי אתה כל כך רחוק מלהיות טרול.

שלא יהיה לך ספק - ההתגנבות בAC (גם בUNITY) הרבה פחות מורכבת ועמודה, בהשוואה לMGS (בפרט MGS5). אני בטוח שהיא תהייה כיפית (היא היתה כיפית בחלק מהמקרים, במשחקים הקודמים) וגם ברור שהיא תהייה יותר משמעותית, מאשר משחקים קודמים בסדרה.
מעבר לזה, קח בחשבון שגם באלמנטים של ההתגנבות, זה משחק מאוד שונה. המקומות היחידים שירגישו לך מוכרים, זה בתוך אזורי סכנה, מסומנים מראש. רק שם האויבים מתנהגים, כמו שצפוי מאויבים במשחק התגנבות להתנהג. באזורים ה"חופשיים" של העיר הפתוחה, זה המקום שבו באמת אפשר למצוא מקרים של חיילים ששמים לב אליך לרגע ועוזבים אותך, כשאתה שובר את קשר העין איתם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 21 אוגוסט 2014, 13:47

DrKeo כתב:בכל מקרה, כך או כך, לא ראינו משחק התגנובות עם הגיימפליי והעומק של MGS5 בכזה עולם פתוח עדין, הוא די מהפכה בתחום. אז אני חושב שאם למטרות גיימפליי צריך להתעלם מאיזה בלון שעולה וחייל מתעלם ממנו, אני בטוח שנשרוד :)

לא יודע אם אתה מחשיב את באטמן כמשחק התגנבות, אבל הוא בהחלט משחק עולם פתוח שמכיל אלמנטים של התגנבות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוגוסט 2014, 15:57

swym כתב:לא יודע אם אתה מחשיב את באטמן כמשחק התגנבות, אבל הוא בהחלט משחק עולם פתוח שמכיל אלמנטים של התגנבות.

כן ברור אבל אני בטוח ששנינו יודעים שמדובר בשני קלאסים שונים לגמרי של עולם פתוח ושל משחק התגנבות :)
We're just normal men. We're just innocent men

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1927
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 18 ספטמבר 2014, 15:14

גיימפליי חדש מ-TGS בשפת הקודש, ללא תרגום לצערי.
למי שמאס במדבריות אפגניסטן, סוף סוף קצת ירוק (וואו, הייתי שמח לרימייק MGS3 שיראה ככה)



מדהים, פשוט עפתי. האינטנסיביות, הסינמטיות, האינטרקציה ... אני לא זוכר שראיתי משהו שמתקרב לזה.
הקטע עם המסוק לקראת הסוף היה over the top סטייל קוג'ימה, פשוט גאוני :lol: .
אני מת לדעת ממי עוד אפשר לבקש תגבורת. ללחום לצד אוסלוט יהיה פשוט אגדי.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 18 ספטמבר 2014, 15:18

MGS FREAK כתב:גיימפליי חדש מ-TGS בשפת הקודש, ללא תרגום לצערי.
למי שמאס במדבריות אפגניסטן, סוף סוף קצת ירוק (וואו, הייתי שמח לרימייק MGS3 שיראה ככה)



מדהים, פשוט עפתי. האינטנסיביות, הסינמטיות, האינטרקציה ... אני לא זוכר שראיתי משהו שמתקרב לזה.
הקטע עם המסוק לקראת הסוף היה over the top סטייל קוג'ימה, פשוט גאוני :lol: .
אני מת לדעת ממי עוד אפשר לבקש תגבורת. ללחום לצד אוסלוט יהיה פשוט אגדי.

יש את זה בת'רד של TGS אבל לא יזיק גם פה :)
מסכים עם כל מה שאמרת, נראה מדהים, ללא ספק ההיילייט של TGS.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 18 ספטמבר 2014, 16:03

נראה שקוג'ימה לוקח המון ממשחקים אחרים, כמו AC וספלינטר סל.
נחמד לראות את הטוויסט שלו לכל מיני מכאניקות שרואים במשחק אחרים.

המשחק באמת נראה נהדר. אני שמח לראות שהוא לא מציב מצבי כשלון לא מתאימים לסיטואציה של "ראו אותך, אז תתחיל מהתחלה". זה גם עושה את המשחק הרבה יותר כיפי.
גם נחמד לראות שבמקרה שזה קורה לך, אתה לא תקוע עם טקטיקה אחת בלבד (נניח, רק לברוח ולהתחבא, עד שמפסיקים לחפש אותך), אלא אפשר באמת להלחם ולהפוך את המשחק לסוג של cover shooter.
נראה כמו משחק הMGS הראשון שאצליח להנות ממנו, למרות הכתיבה הנוראית.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Mandellla
Warrior
הודעות: 557
הצטרף: 18 אפריל 2013, 20:44

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Mandellla » 18 ספטמבר 2014, 17:02

כבנאדם צופה מהצד שלא יצא לו לשחק מטאל גיר סוליד בחיים, אני חייב להגיד שהתרשמתי בצורה אדירה מ-5 וכל שאר המשחקים, המשחקים שלהם נראים מטורפים מבחינת התחכום, המשחקיות וכל העניין הבדיוני, מיינדפאק רציני לגמריי!

עכשיו אני מבין מה פספסתי בעולם הפלייסטיישן, את זה ואת גוד אוף וור ועוד טייטלים טובים, לשכוח מהיילו ומגירס של האקס בוקס, היפנים גאונים בייצור משחקים, מתבייש ומתחרט שלא היה לי פלייסטיישן 2 (אפילו גם 1) ו3 במקום ה360.
תמונה
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 ספטמבר 2014, 17:05

אין מה להתחרט... הם עוד יצאו לקונסולות אחרות שיהיו לך. כרימייק ;)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 ספטמבר 2014, 18:50

יש את כל סדרת MGS חוץ מאשר 4 ל360 :)
We're just normal men. We're just innocent men

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1927
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 18 ספטמבר 2014, 19:47

DrKeo כתב:יש את כל סדרת MGS חוץ מאשר 4 ל360 :)


אני לא זוכר אם יש בעיה עם הזכויות, אם לא, אני מעריך שגם 4 יכלל בסבב הקולקשנים שיבוא מתישהו למולטיפלטפורם בדור הנוכחי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 ספטמבר 2014, 19:51

MGS FREAK כתב:
אני לא זוכר אם יש בעיה עם הזכויות, אם לא, אני מעריך שגם 4 יכלל בסבב הקולקשנים שיבוא מתישהו למולטיפלטפורם בדור הנוכחי.

אין בעיות זכויות, יש עלויות גבוהות בלהמיר משחק פס3 ל360 רק בשביל אוסף. בONE ששם זה יהיה קליל כנראה שהוא כן יופיע באוסף, אם הוא יגיע לשם יום אחד.
We're just normal men. We're just innocent men

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1927
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 19 ספטמבר 2014, 13:31

שאני חושב על זה, לא נראה לכם שהשחקן OVERPOWERED ? עזבו את יכולת סימון האויבים והסלואומושן כשמגלים אותך (שאני מתנגד מאוד לשניהם, אבל מילא).
אלא אם צריך לעבוד קשה מאוד, ולשלם הרבה מאוד "כסף" על כל יכולת תגבור (אי אפשר לדעת לפי הדמואים), מה מונע ממני להזמין לעצמי טנק, הפצצה ארטילרית, תקיפה אווירית, צלפית מופרעת (ומי יודע מי עוד, או אם יש הגבלה לכמות החיילים שאפשר "לזמן" בזמן נתון), והכל בקרב אחד ?

מצד אחד, בתור מנהיג של צבא שכירי חרב זה בדיוק מה שהייתי רוצה להיות מסוגל לעשות, מצד שני צריך לאזן בין ה-LORE והגיימפליי אני מקווה שאין דרך לעשות "פארמינג" או לשבור את המערכת בדרך זו או אחרת.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 ספטמבר 2014, 21:23

MGS FREAK כתב:שאני חושב על זה, לא נראה לכם שהשחקן OVERPOWERED ? עזבו את יכולת סימון האויבים והסלואומושן כשמגלים אותך (שאני מתנגד מאוד לשניהם, אבל מילא).
אלא אם צריך לעבוד קשה מאוד, ולשלם הרבה מאוד "כסף" על כל יכולת תגבור (אי אפשר לדעת לפי הדמואים), מה מונע ממני להזמין לעצמי טנק, הפצצה ארטילרית, תקיפה אווירית, צלפית מופרעת (ומי יודע מי עוד, או אם יש הגבלה לכמות החיילים שאפשר "לזמן" בזמן נתון), והכל בקרב אחד ?

מצד אחד, בתור מנהיג של צבא שכירי חרב זה בדיוק מה שהייתי רוצה להיות מסוגל לעשות, מצד שני צריך לאזן בין ה-LORE והגיימפליי אני מקווה שאין דרך לעשות "פארמינג" או לשבור את המערכת בדרך זו או אחרת.

אכן, נראה שהם עשו פה כמה החלטות לא מוצלחות כדי לגרום לעוד אנשים להצטרף למשחק. לטעמי, MGS3 עשה את העבודה הכי טובה, החלפת ההסוואה, הצורך להיות קשוב לסביבה ולהתנהל בכול בצורה איטית ולנסות ללמוד את הסביבה שלך בכל סיטואציה ולא סתם להסתער לעבר הדמות המסומנת שאתה רואה דרך עשרה עצים מרחוק. המשחק ממשיך לנטות יותר ויותר לעבר היותו שוטר ולא משחק התגנבות. אני לא מבין למה כשחקנים אנחנו בכלל צריכים אקדח ביד. בMGS4 עברתי לא מעט מקרים בפעם הראשונה ששיחקתי בו בצורה קלילה של צליפה מרחוק עם משתיק קול שאי אפשר לגלות אותי איתו. ככה לא צריך להתנהל משחק MGS והם ממשיכים להחמיר את זה.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 25 אורחים