
חוץ מGOW שאני ממש רוצה - יש גם מצד ג׳ כמה, אפשר אפילו אנצ׳רטד 1+2… שיתחילו לפמפם אותם, לא צריך עכשיו 4 שנות פיתוח.
Klayman כתב:High on life היה משחק קצר, כיפי וטיפשי מאוד. אבל כיף. בטח ששווה במנוי.
ועכשיו שהחשבון psn הוא אופציונלי במחשב - עוד יותר. לא הגיוני שתהיה חנות של סוני.
InterAl כתב:עוד כמה רימייקים של בלופוינט זה באמת מה שהיה חסר לנו? sotc לפס4 היה מיותר אחרי הרימאסטר לפס3 כמה שנים קודם, ds לא מכר טוב. השוק זז לכיוון האונליין ו-gaas, לא למשחקי סינגל פלייר. הכסף הגדול כבר לא שם.
Death_119 כתב:Klayman כתב:High on life היה משחק קצר, כיפי וטיפשי מאוד. אבל כיף. בטח ששווה במנוי.
ועכשיו שהחשבון psn הוא אופציונלי במחשב - עוד יותר. לא הגיוני שתהיה חנות של סוני.
משחק נוראי, פרשתי בערך במחציתו כשיצא לפני איזה שנה+ בGamepass.
דרך אגב, זה רק אני או שהמנוי של PlayStation ממשיך להתדרדר, הם מביאים משחקי סוג ז' של הGamepass בשנה/שנה וחצי איחור ובאמת שהקטלוג ממש גרוע עם השנים, מרגע שאתה מסיים את המשחקים של סוני אין שם באמת תוכן איכותי.
DrKeo כתב:InterAl כתב:עוד כמה רימייקים של בלופוינט זה באמת מה שהיה חסר לנו? sotc לפס4 היה מיותר אחרי הרימאסטר לפס3 כמה שנים קודם, ds לא מכר טוב. השוק זז לכיוון האונליין ו-gaas, לא למשחקי סינגל פלייר. הכסף הגדול כבר לא שם.
הרימייקים של BP הם היילייט גם של דור הפס4 (עם SOTC) וגם של דור הפס5 (עם DS). האם הם TLOU2? לא, הם לא. אבל הם מנקה פלטה מצויין והם גם עושים רימייקים בצורה שכמעט אף אחד אחר לא עושה. BP עשו את DS תוך שנתיים, אנחנו ב-2025 כך שלפס5 הדלילה בתוכן צד א׳ יכל להיות במינימום עוד משחק של BP בחוץ, אם לא שניים.
ואכן זה נכון, כש-GAAS מצליח הוא מקור הכנסות מטורף. אבל אתה יכול להסביר לי מה הקשר בין חברה שעושה shell גרפי למשחקי סינגל פלייר ישנים, חברה שיש לה בדיוק מומחיות אחת, ולמשחקי GAAS? כלומר, זה נשמע לך כמו מהלך חכם? אתה חושב שהעובדים של BP שחיים תשוקה של הקמת משחקים קלאסים לתחיה רוצים לעשות משחק GAAS? לזה הם נרשמו כשהם התחילו לעבוד ב-BP? כמה מהם עזבו? כמה מהם הרגישו כלואים?
וזה לא שצריך לשחק משחקי ניחושים מה היה קורה אם. שמענו על הסיפור הזה בדיעבד, הפור כבר נפל, כל הסיפור כבר סופר. סוני רכשה אותם, הפילה עליהם פרוייקט כחלק ממאמץ ה-GAAS החדש שלה ואנחנו כבר יודעים שהפרוייקט נכשל. וזה מפתיע מישהו? לקחת חברה שאין לה שום מומחיות בתחום ולכפות עליה לעשות פרוייקט שכזה נשמע כמו משהו עם סיכויי הצלחה גבוהים? והנה, אנחנו ב-2025, ארבע שנים אבודות שהלכו לפח. מי יודע כמה אנשים מוכשרים עזבו בדרך. כסף שירד לביוב, חצי דור אבוד.
InterAl כתב:יש להם את היכולת הטכנית, אז למה לא? חברה עם 20 שנה ניסיון בתחום, נשמע לי סביר שאחרי כ״כ הרבה שנים שהם ירצו לפתח פרויקט מקורי משלהם. ובכל מקרה, בסוף יש את השורה התחתונה, המשחקים האלה לא מייצרים מספיק כסף, פלייסטיישן כעסק מדשדש. הדרך ההגיונית היא ללכת עם הטרנדים שרווחים בתעשייה, וזה gaas ומולטיפלייר.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
DrKeo כתב:גלאס, בטח שהדור הזה היה שונה אם היה פיתוח בלעדי לפס5 ולא היו מדרדרים להרפתקאות GAAS. שנתיים עבודה של נוטידוג היו מושקעות במשחק פס5, בלופויינט היו מוציאים 1-2 משחקים נוספים עד עכשיו, GOW:R היה משחק דור הבא, הורייזן 2 היה משחק דור הבא, GT7 היה משחק מרשים משמעותית, בנד היו מוציאים משחק ב-2024, אינסומניאק הייתה עם יותר משאבים לפיתוח דור הבא וכו׳. וכמובן צריך לזכור שסוני הוציאה מליארדים על הרפתקאת ה-GAAS שלה, אלה מליארדים שיכלו ללכת על הפקות AAA מקוריות, משחקי צד ב׳, רכישות אולפנים וכו׳. כל שקל שמוציאים במקום אחד מגיע על חשבון מקום אחר, ו-GAAS שאב מליארדים.InterAl כתב:יש להם את היכולת הטכנית, אז למה לא? חברה עם 20 שנה ניסיון בתחום, נשמע לי סביר שאחרי כ״כ הרבה שנים שהם ירצו לפתח פרויקט מקורי משלהם. ובכל מקרה, בסוף יש את השורה התחתונה, המשחקים האלה לא מייצרים מספיק כסף, פלייסטיישן כעסק מדשדש. הדרך ההגיונית היא ללכת עם הטרנדים שרווחים בתעשייה, וזה gaas ומולטיפלייר.
היכולת הטכנית למה? יש להם יכולת טכנית לעשות shell גרפי ממש מרשים על משחקים ישנים, זאת המומחיות שלהם. האמנים שלהם יודעים לעשות נכסים ברמה ממש גבוה שמשמרים את הlook&feel של המשחק המקורי, המהנדסים שלהם יודעים להתמודד טוב עם קוד עתיק ולעטוף אותו ב-API מודרני וכו׳. איזה skillset יש ל-bluepoint שרלוונטי למשחק GAAS? רוב משחקי ה-GAAS המצליחים כוערים ורצים על אייפון, יכולות טכניות הן כמעט לא רלוונטיות בפיתוח משחק GAAS.
התשובה האמיתית היא שסוני רצתה המון GAAS ובלופויינט הם אוסף ידיים עובדות זמינות שנמצאים בשליטתם, זה הכל. אין להם שום skillset רלוונטי ללעשות משחק GAAS, אבל הם מסוגלים לעשות אחד כי הם מפתחי משחקים שנמצאים בשליטה של פלייסטיישן.
ובנוגע לפלייסטיישן כעסק מדשדש, הכנסות ממשחקי צד א׳ הן אחוזים בודדים מסך ה-revenue של סוני, בטלים בשישים. להכניס 700 מליון דולר ממשחק צד א׳ סופר מצליח זה ממש נחמד, אבל הכסף האמיתי לא נמצא שם אלה בעובדה שפלייסטיישן גוזרת קופון על כל דבר שנמכר על הפלטפורמה, מחבילת קלפים ב-FIFA, דרך מנוי PSN ועד שלט נוסף לקונסולה. כלומר המטרה הראשית של משחק צד א׳ היא לא ליצר כסף, אלה לגרום לאנשים לקנות את הקונסולה ואז להוציא מאותו שחקן יותר מ-1000$ לאורך הדור.
כמובן שזה אחלה שמשחקי צד א׳ מיצרים כסף, אבל ההכנסות מהם הן פסיק בדו״ח של פלייסטיישן. להתעסק עם עצם הלב של העסק, עם חברות כמו נוטידוג, זה זיעזוע סירה מאוד קשה בשביל ליצר משחק עם סיכויי הצלחה סופר נמוכים. המון risk ולא יותר מדי reward. כלומר, GTA5 מיצר בערך חצי מליארד דולר שנתית ושנינו יודעים שסוני לעולם לא תיצור משחק GAAS מצליח כמו GTA5. חצי מליארד דולר בשנה אלה גרושים כשמדובר בגן סגור שעומד לפרוץ את ה-30 מליארד דולר revenue בשנה.
אני מוכן לשים כסף שסוני הייתה עושה יותר מלהעלות את אחוז הנתח שלה מ-30% ל-33% מאשר כל פרוייקטי ה-GAAS שלה יחדיו וזה לא היה דורש אף רכישה, אף הסתה של משאבים ושום מאמץ. ובנתיים נראה שכל פרוייקט ה-GAAS רק הפסיד להם כסף, כך שלא לעשות כלום היה גם רווחי לה יותר.
Laskin כתב:למה מדשדש? פלייסטיישן 5 כמו שאמרנו - מוכרת מעולה והמניות במצב ממש טוב, למרות שאין לה משחקים מטורפים בלעדיים… אם היו - הם היו מצליחים למכור עוד הרבה יותר טוב. הדרך לשם היא לא טרנדים אלא משחקים סופר איכותיים.
אתה תראה כשיצא GTA6 איך המכירות של פלייסטיישן פתאום פסיכיות, בגלל מליוני אנשים שעדיין יושבים על הגדר. חצי מהם לדעתי לא היו יושבים על הגדר אם היו משחקים ממש טובים שהם לא קרוס ג׳ן.
bling כתב:אם לא היתה חשיבות לצד א׳ סינגל פלייר כי הכסף הגדול כביכול לא שם אז למה לפי הדיווחים סוני עושה רוורס וחוזרת לשם? למה היא זנחה וביטלה את כל הפרויקטים של GAAS?
לפי ההיגיון הזה אין עתיד בסינגל פלייר אז לא חוזרים אליו גם אם האסטרטגיה שלך עם ה GAAS נכשלה. זה משול לזה שחברת רכבים תשקיע הרבה כסף בפיתוח ליינאפ של רכבים משפחתיים היברידים וחשמליים ובגלל שלא הלך טוב - יחזרו לפתח רכב בנזין טהור בזבזני ו״מיושן״ (סתם דוגמא לא להיתפס לזה), אם זה העתיד אז משקיעים בו שוב גם אם לא הסתדר ועובדה שסוני לא עושה את זה כי ברור לה הערך העצום בלהעיף את החומרה שלך שיש לבלעדיים סינגל פלייר עם גראפיקה מפוצצת, וכל עוד סינגל פלייר ימשיך להיות קיים (כרגע לא נראה שזה סגנון שאי פעם יעלם) וכל עוד אנחנו עדיין עם קונסולות (זה כן יעלם אבל יש עוד 10-15 שנה לפחות לזה) אז תמיד יהיו לבלעדיים סינגל ערך לבעלת קונסולות.
והדיבורים על הדור הכי גרוע שאי פעם היה לסוני (ובאופן כללי למזלה של סוני כי מייקרוסופט גרועים) הם לא רק בבועה של ווקסלים, כל יום קופץ לי ביוטיוב עוד וידאו שלועג על הדור הזה, לועג על הגרפיקה של המשחקים היום שכביכול מרגישה כאילו הולכת אחורה ומה לעזאזל קורה פה וכו׳. הדברים האלה נכנסים למיינדסט של האנשים ופוגעים חזק ביוקרה של הפלטפורמה. כרגע אין להם ממש לאיפה לתעל את זה כי אין תחרות אבל אם היתה סוני היו בצרות הרבה יותר גדולות.
כסוג של מונופול - ברור שהם כמעט יכולים לעשות מה שבא להם ולצאת מזה בשלום, לא חוכמה. גם בדור הפס3 אם לא היתה אקסבוקס 360 שנותנת בראש סוני היתה מגיעה למכירות שקרובות לפס2 ולא בקושי מנצחת את המתחרה בסוף הדור אחרי שהתאפסה על עצמה כמה שנים קודם לכן (שביחס לדור הקודם ולאיפה שהם היו זה הכי ניצחון שהוא הפסד, הם היו מעצמה חסרת עוררין ופתאום הם ירדו לרמה של מתחרה סטנדרטית)
הרי השוק הזה לא נעלם ובסוף הם חייבים לקנות משהו גם אם הוא פושר ולכן מהבחינה הזאת סוני יכולה להרגיש בטוח למרות שאני מהמר שלפגיעה ביוקרה של הפלטפורמה יהיו השלכות אם סוני לא תצליח להחזיר התלהבות כלפי המותג פלייסטיישן עד ההשקה של הדור הבא - המעבר לפס6 יהיה סופר איטי. אם הוא יציג את אותם הערכים ויהווה המשך ישיר לדור הזה (קרוס ג׳ן, ללא בלעדיים, בלי קפיצה גראפית וכו׳) אז הפעם זה גם יתבטא במספרים אפילו בלי תחרות, אין לי ספק בזה.
InterAl כתב:היכולת הטכנית לפתח משחקים. לעשות מנוע גרפי למשחק קיים ברמה שהם עשו בפרויקטים האחרונים שלהם זה אתגר הנדסי לא פחות מפיתוח משחק מאפס. והיכולת הטכנית הזאת היא רוב האתגר בפיתוח משחקים. את החלק היצירתי הם יכולים להשלים עם גיוסים מבחוץ.
לגבי גזירת הקופון, זה נכון, אבל נכון באותה מידה (ובהרבה יותר אם הפרויקט יצליח) אם הם יפתחו בלעדי gaas לפלייסטיישן שימשוך יותר מהמיליון-שניים ש-ds משך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים