נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 01 פברואר 2025, 21:00

לא הרבה, אבל יש כמה :)
חוץ מGOW שאני ממש רוצה - יש גם מצד ג׳ כמה, אפשר אפילו אנצ׳רטד 1+2… שיתחילו לפמפם אותם, לא צריך עכשיו 4 שנות פיתוח.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 02 פברואר 2025, 09:39

Klayman כתב:High on life היה משחק קצר, כיפי וטיפשי מאוד. אבל כיף. בטח ששווה במנוי.

ועכשיו שהחשבון psn הוא אופציונלי במחשב - עוד יותר. לא הגיוני שתהיה חנות של סוני.

משחק נוראי, פרשתי בערך במחציתו כשיצא לפני איזה שנה+ בGamepass.

דרך אגב, זה רק אני או שהמנוי של PlayStation ממשיך להתדרדר, הם מביאים משחקי סוג ז' של הGamepass בשנה/שנה וחצי איחור ובאמת שהקטלוג ממש גרוע עם השנים, מרגע שאתה מסיים את המשחקים של סוני אין שם באמת תוכן איכותי.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 פברואר 2025, 11:11

InterAl כתב:עוד כמה רימייקים של בלופוינט זה באמת מה שהיה חסר לנו? sotc לפס4 היה מיותר אחרי הרימאסטר לפס3 כמה שנים קודם, ds לא מכר טוב. השוק זז לכיוון האונליין ו-gaas, לא למשחקי סינגל פלייר. הכסף הגדול כבר לא שם.

הרימייקים של BP הם היילייט גם של דור הפס4 (עם SOTC) וגם של דור הפס5 (עם DS). האם הם TLOU2? לא, הם לא. אבל הם מנקה פלטה מצויין והם גם עושים רימייקים בצורה שכמעט אף אחד אחר לא עושה. BP עשו את DS תוך שנתיים, אנחנו ב-2025 כך שלפס5 הדלילה בתוכן צד א׳ יכל להיות במינימום עוד משחק של BP בחוץ, אם לא שניים.

ואכן זה נכון, כש-GAAS מצליח הוא מקור הכנסות מטורף. אבל אתה יכול להסביר לי מה הקשר בין חברה שעושה shell גרפי למשחקי סינגל פלייר ישנים, חברה שיש לה בדיוק מומחיות אחת, ולמשחקי GAAS? כלומר, זה נשמע לך כמו מהלך חכם? אתה חושב שהעובדים של BP שחיים תשוקה של הקמת משחקים קלאסים לתחיה רוצים לעשות משחק GAAS? לזה הם נרשמו כשהם התחילו לעבוד ב-BP? כמה מהם עזבו? כמה מהם הרגישו כלואים?

וזה לא שצריך לשחק משחקי ניחושים מה היה קורה אם. שמענו על הסיפור הזה בדיעבד, הפור כבר נפל, כל הסיפור כבר סופר. סוני רכשה אותם, הפילה עליהם פרוייקט כחלק ממאמץ ה-GAAS החדש שלה ואנחנו כבר יודעים שהפרוייקט נכשל. וזה מפתיע מישהו? לקחת חברה שאין לה שום מומחיות בתחום ולכפות עליה לעשות פרוייקט שכזה נשמע כמו משהו עם סיכויי הצלחה גבוהים? והנה, אנחנו ב-2025, ארבע שנים אבודות שהלכו לפח. מי יודע כמה אנשים מוכשרים עזבו בדרך. כסף שירד לביוב, חצי דור אבוד.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 פברואר 2025, 12:38

Death_119 כתב:
Klayman כתב:High on life היה משחק קצר, כיפי וטיפשי מאוד. אבל כיף. בטח ששווה במנוי.

ועכשיו שהחשבון psn הוא אופציונלי במחשב - עוד יותר. לא הגיוני שתהיה חנות של סוני.

משחק נוראי, פרשתי בערך במחציתו כשיצא לפני איזה שנה+ בGamepass.

דרך אגב, זה רק אני או שהמנוי של PlayStation ממשיך להתדרדר, הם מביאים משחקי סוג ז' של הGamepass בשנה/שנה וחצי איחור ובאמת שהקטלוג ממש גרוע עם השנים, מרגע שאתה מסיים את המשחקים של סוני אין שם באמת תוכן איכותי.


משחק סביר מאוד בעיניי, יש כמה קטעים מאוד מצחיקים ששווים את הגיימפליי הממוצע-מינוס, בעיניי

לגבי המנוי - לא מסכים כל כך, חודש שעבר היה סטנלי פאראבל ויחידת המתאבדים, שנה שעברה היה את
It takes two, hot wheels 2, dead space remake ועוד - רק בשלושת החודשים האחרונים של השנה… יש תקופות חרא, אבל סה״כ אנשים לא עושים את המנוי בשביל המשחקים האלה אלא כדי לשחק אונליין וזה ״על הדרך״, ובתור על הדרך זה ממש נחמד

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 02 פברואר 2025, 12:51

גם אם כל החברות צד א של סוני היו עושות סינגל פלייר וכל הצד א' של מייקרוסופט היה נשאר צד א' זה היה הדור הכי מחורבן אי פעם. הקונסולות כמו שהכרנו אותן מתו.
מה זה משנה, אם סוני ממשיכה להפציץ אקסקלוסיבים צד א' אם צד ג' ממשיך להתעלם מהחומרה של הפס5 ועושה משחקים ברמת פס4?

אני מסתכל על מה שאני משחק כרגע בפס5, פורט של שנמו 2, משחק מ2000 ורימאסטר של נינג'ה גיידן 2 שזה תן או קח משחק מ2008, במה אני שונה משחקן סטים ממוצע שמשחק על חשבון הסטים שלו משחקים מכל התקופות וכל הדורות. גם אם פורצה הוריזון 6 היה נשאר בלעדי לאקסבוקס עדיין הייתי מרגיש את הבאסה הזו שהקונסולות הפכו למכונות PC.

אין כבר משמעות לקונסולות מלבד הנוחות שהן מספקות וזה שיהיה לך רזרווה אם הPC שלך שבק חיים וזה הבאסה, שום אקסקלוסיבי שסוני תוציא בדור הפס6 לא יפצה אותי על עוגמת הנפש הזו שצד ג' ממשיך לעשות קרוס גן שנים לתוך הדור הבא.

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 פברואר 2025, 12:57

גלאס - אתה טועה. אם כל צד א' של סוני ומיקרוסופט היו מפתחים בבלעדיות לדור הבא - הרמה הייתה עולה, הציפיות שלנו הגיימרים היו עולות, וצד ג' היה חייב לעלות מדרגה בהתאם, או להפוך ל"מיושן". אבל בכל אופן - לי אישית זה לא משנה כל כך מה צד ג' עושים, אני קונה קונסולה רק בשביל בלעדיים, ופה ושם לילדים - שלא אכפת להם ממש מגרפיקה וכו'. בלי זה הייתי ממשיך להיות גיימר של מחשב בלבד, חוסך 2000+ ש"ח של הקונסולה ועוד מנוי ב-300 ש"ח בשנה, בערך.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 02 פברואר 2025, 13:41

בוא נגיד שנוטי דוג היו מוציאים את אינטרגלקטיק ב2024 במקום ב2026 במה כבר המצב היה משתנה? עדיין היינו 3 שנים מהדור הבא.
אולי אתה צודק לאסקין וצד ג' היה מרגיש "מאויים" מהתחרות ושהוא חייב לעלות את ערכי ההפקה כדי לנצח, אבל אולי היה יותר מפתה אותם להמשיך לעשות כסף מהפס4 או לעשות משחקים שלא דוחפים את הפס5 כדי שיהיה קל לעשות להם פורטים לסוויץ 2 down the road.

רוקסטאר היא היחידה שגורמת לקונסולות האלה להיות בעלות איזשהו ערך, GTA6 נשאר האקסקלוסיבי היחיד האמיתי, עד שיגיע למחשב כולנו כבר נסיים אותו על הקונסולות אז זה לא רלוונטי.

לאסקין, אם באמת אתה עושה את רוב הגיימינג שלך על הPC והקונסולות הן רק מכונות אקסקלוסיבים עבורך אז כן אני יכול להבין למה לא איכפת לך מצד ג' כמובן.
אני מרגיש פשוט שרוב הגיימרים שקונים קונסולות משחקים על הקונסולות. לי למשל יש PC אני כבר עכשיו יכול לשחק בהגדרות טובות מהפס5 פרו בפער על הPC הזה ואני מעדיף לשחק על הפס5. למה? זה לא רציונלי בשיט, מניח שזה שילוב של נוסטלגיה/נאמנות/ניסון לדבוק בעבר כל עוד אני יכול ולסרב להשתנות :-)

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 פברואר 2025, 14:05

פחחחח נוטי דוג תוציא את אינטרגלאקטיק ב-2026… גדול.
העניין הוא לא רק נוטי דוג אלא גם סנטה מוניקה, וכולם חוץ מאינסומניאק עם ראצ׳ט. אבל מאז ראצ׳ט עברו 4 שנים וקיבלנו בעיקר ביטולים של משחקים.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 02 פברואר 2025, 14:06

DrKeo כתב:
InterAl כתב:עוד כמה רימייקים של בלופוינט זה באמת מה שהיה חסר לנו? sotc לפס4 היה מיותר אחרי הרימאסטר לפס3 כמה שנים קודם, ds לא מכר טוב. השוק זז לכיוון האונליין ו-gaas, לא למשחקי סינגל פלייר. הכסף הגדול כבר לא שם.

הרימייקים של BP הם היילייט גם של דור הפס4 (עם SOTC) וגם של דור הפס5 (עם DS). האם הם TLOU2? לא, הם לא. אבל הם מנקה פלטה מצויין והם גם עושים רימייקים בצורה שכמעט אף אחד אחר לא עושה. BP עשו את DS תוך שנתיים, אנחנו ב-2025 כך שלפס5 הדלילה בתוכן צד א׳ יכל להיות במינימום עוד משחק של BP בחוץ, אם לא שניים.

ואכן זה נכון, כש-GAAS מצליח הוא מקור הכנסות מטורף. אבל אתה יכול להסביר לי מה הקשר בין חברה שעושה shell גרפי למשחקי סינגל פלייר ישנים, חברה שיש לה בדיוק מומחיות אחת, ולמשחקי GAAS? כלומר, זה נשמע לך כמו מהלך חכם? אתה חושב שהעובדים של BP שחיים תשוקה של הקמת משחקים קלאסים לתחיה רוצים לעשות משחק GAAS? לזה הם נרשמו כשהם התחילו לעבוד ב-BP? כמה מהם עזבו? כמה מהם הרגישו כלואים?

וזה לא שצריך לשחק משחקי ניחושים מה היה קורה אם. שמענו על הסיפור הזה בדיעבד, הפור כבר נפל, כל הסיפור כבר סופר. סוני רכשה אותם, הפילה עליהם פרוייקט כחלק ממאמץ ה-GAAS החדש שלה ואנחנו כבר יודעים שהפרוייקט נכשל. וזה מפתיע מישהו? לקחת חברה שאין לה שום מומחיות בתחום ולכפות עליה לעשות פרוייקט שכזה נשמע כמו משהו עם סיכויי הצלחה גבוהים? והנה, אנחנו ב-2025, ארבע שנים אבודות שהלכו לפח. מי יודע כמה אנשים מוכשרים עזבו בדרך. כסף שירד לביוב, חצי דור אבוד.

יש להם את היכולת הטכנית, אז למה לא? חברה עם 20 שנה ניסיון בתחום, נשמע לי סביר שאחרי כ״כ הרבה שנים שהם ירצו לפתח פרויקט מקורי משלהם. ובכל מקרה, בסוף יש את השורה התחתונה, המשחקים האלה לא מייצרים מספיק כסף, פלייסטיישן כעסק מדשדש. הדרך ההגיונית היא ללכת עם הטרנדים שרווחים בתעשייה, וזה gaas ומולטיפלייר.

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 פברואר 2025, 14:11

למה מדשדש? פלייסטיישן 5 כמו שאמרנו - מוכרת מעולה והמניות במצב ממש טוב, למרות שאין לה משחקים מטורפים בלעדיים… אם היו - הם היו מצליחים למכור עוד הרבה יותר טוב. הדרך לשם היא לא טרנדים אלא משחקים סופר איכותיים.
אתה תראה כשיצא GTA6 איך המכירות של פלייסטיישן פתאום פסיכיות, בגלל מליוני אנשים שעדיין יושבים על הגדר. חצי מהם לדעתי לא היו יושבים על הגדר אם היו משחקים ממש טובים שהם לא קרוס ג׳ן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 פברואר 2025, 14:32

גלאס, בטח שהדור הזה היה שונה אם היה פיתוח בלעדי לפס5 ולא היו מדרדרים להרפתקאות GAAS. שנתיים עבודה של נוטידוג היו מושקעות במשחק פס5, בלופויינט היו מוציאים 1-2 משחקים נוספים עד עכשיו, GOW:R היה משחק דור הבא, הורייזן 2 היה משחק דור הבא, GT7 היה משחק מרשים משמעותית, בנד היו מוציאים משחק ב-2024, אינסומניאק הייתה עם יותר משאבים לפיתוח דור הבא וכו׳. וכמובן צריך לזכור שסוני הוציאה מליארדים על הרפתקאת ה-GAAS שלה, אלה מליארדים שיכלו ללכת על הפקות AAA מקוריות, משחקי צד ב׳, רכישות אולפנים וכו׳. כל שקל שמוציאים במקום אחד מגיע על חשבון מקום אחר, ו-GAAS שאב מליארדים.
InterAl כתב:יש להם את היכולת הטכנית, אז למה לא? חברה עם 20 שנה ניסיון בתחום, נשמע לי סביר שאחרי כ״כ הרבה שנים שהם ירצו לפתח פרויקט מקורי משלהם. ובכל מקרה, בסוף יש את השורה התחתונה, המשחקים האלה לא מייצרים מספיק כסף, פלייסטיישן כעסק מדשדש. הדרך ההגיונית היא ללכת עם הטרנדים שרווחים בתעשייה, וזה gaas ומולטיפלייר.

היכולת הטכנית למה? יש להם יכולת טכנית לעשות shell גרפי ממש מרשים על משחקים ישנים, זאת המומחיות שלהם. האמנים שלהם יודעים לעשות נכסים ברמה ממש גבוה שמשמרים את הlook&feel של המשחק המקורי, המהנדסים שלהם יודעים להתמודד טוב עם קוד עתיק ולעטוף אותו ב-API מודרני וכו׳. איזה skillset יש ל-bluepoint שרלוונטי למשחק GAAS? רוב משחקי ה-GAAS המצליחים כוערים ורצים על אייפון, יכולות טכניות הן כמעט לא רלוונטיות בפיתוח משחק GAAS.

התשובה האמיתית היא שסוני רצתה המון GAAS ובלופויינט הם אוסף ידיים עובדות זמינות שנמצאים בשליטתם, זה הכל. אין להם שום skillset רלוונטי ללעשות משחק GAAS, אבל הם מסוגלים לעשות אחד כי הם מפתחי משחקים שנמצאים בשליטה של פלייסטיישן.

ובנוגע לפלייסטיישן כעסק מדשדש, הכנסות ממשחקי צד א׳ הן אחוזים בודדים מסך ה-revenue של סוני, בטלים בשישים. להכניס 700 מליון דולר ממשחק צד א׳ סופר מצליח זה ממש נחמד, אבל הכסף האמיתי לא נמצא שם אלה בעובדה שפלייסטיישן גוזרת קופון על כל דבר שנמכר על הפלטפורמה, מחבילת קלפים ב-FIFA, דרך מנוי PSN ועד שלט נוסף לקונסולה. כלומר המטרה הראשית של משחק צד א׳ היא לא ליצר כסף, אלה לגרום לאנשים לקנות את הקונסולה ואז להוציא מאותו שחקן יותר מ-1000$ לאורך הדור.

כמובן שזה אחלה שמשחקי צד א׳ מיצרים כסף, אבל ההכנסות מהם הן פסיק בדו״ח של פלייסטיישן. להתעסק עם עצם הלב של העסק, עם חברות כמו נוטידוג, זה זיעזוע סירה מאוד קשה בשביל ליצר משחק עם סיכויי הצלחה סופר נמוכים. המון risk ולא יותר מדי reward. כלומר, GTA5 מיצר בערך חצי מליארד דולר שנתית ושנינו יודעים שסוני לעולם לא תיצור משחק GAAS מצליח כמו GTA5. חצי מליארד דולר בשנה אלה גרושים כשמדובר בגן סגור שעומד לפרוץ את ה-30 מליארד דולר revenue בשנה.

אני מוכן לשים כסף שסוני הייתה עושה יותר מלהעלות את אחוז הנתח שלה מ-30% ל-33% מאשר כל פרוייקטי ה-GAAS שלה יחדיו וזה לא היה דורש אף רכישה, אף הסתה של משאבים ושום מאמץ. ובנתיים נראה שכל פרוייקט ה-GAAS רק הפסיד להם כסף, כך שלא לעשות כלום היה גם רווחי לה יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 02 פברואר 2025, 19:31

לאסקין נדב, שכחתם שגירס, AC ובאטמן היו המשחקים מעיפי הראש הראשונים בדור הPS360? כולם הגיעו מצד ג'.UN1 היה משחק מעפן שלא שווה רכישת קונסולה.

שכחתם שבדור הפס2, המשחקים הראשונים שהרימו את הרף היו MGS2 רזי 1 ריימיק? (ולאנשים כמוני SF3 Third strike ) אפילו בדור הפס4 משחקים כמו באטמן AK והמכשף 3 הגיעו לפני הצד א' המטורף של סוני.

מתי היה לנו מקרה בהיסטוריה שצד א' (חוץ מנינטנדו) הוא זה שקבע את הרף?

בואו נגיד,שסוני בנד היו עושים משחק צד א' איזה DAYS GONE 2 מה כבר היה משתנה? משחק שקיבל ממוצע 64. וכן, ראיתי שגיא אמר שזה אחד המשחקים הכי בוגרים אי פעם או משהו כזה מה היה משתנה כבר?

הוריזן דור הבא, בסדר, אז לאסקין היה עף עליו, אבל מה איתנו אנשים שלא עפו על הוריזון? GOW R דור הבא, באמת נשמע מדהים אבל זה היה מפצה אותנו על זה שעוד לא קיבלנו רזי 9 דור הבא? זה היה מפצה אותנו על זה שלא קיבלנו AC שמרגיש דור הבא? זה היה מפצה אותנו על זה שלא קיבלנו משחק באטמן מרוקסטדי שמרגיש דור הבא?
שלא קיבלנו את המכשף 4 דור הבא בתחילת הדור?

הטיעון שלי בקצרה, גם אם הצד א' מושלם איך צד א' יכול לסחוב לנו דור שלם? אולי המצב היה טוב יותר, אבל המרמרה של רבים היתה נשארת.
אני האמת מוצא קצת נחמה בזה שמייקרוסופט הופכת לצד ג', עכשיו משחק כמו פייבל 4 יוכל להתפוצץ בפופלאריות כמו שמגיע לו, השמועות הן שהוא יגיע אפילו לסוויץ 2 על היום הראשון כולל הפס5.גם פרפקט דארק כנראה יגיע day one לשתיהן, לפחות יהיה לו קהל והוא לא ימות על הפלטפורמה של מייקרוסופט, הקהל של נינטנדו הם כמו נדב זה אשכרה המשחק שלהם שם הוא יצליח באמת.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 02 פברואר 2025, 20:29

הפרוגרסיבים יהרסו את סוני... יהרסו...שטראמ יציל כבר את אמריקה דחוף.

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 פברואר 2025, 21:09

זה היה בתקופה שהיו להם הרבה הרבה פחות מפתחות פנימיות, אין מה להשוות. הרי חצי תעשייה עכשיו שייכת לאיזה 4 מפיצות. וגירס, MGS2 ורוב התותחים הכבדים - מומנו במלואם או בחלקם הגדול על ידי סוני ומיקרוסופט.
כן, לפעמים גם צד ג׳ נתן בראש, לאחרונה זה צד א׳ ו-ב׳ שמכתיב את החוקים ומקפיץ את הסטנדרטים, עם דגש על סוני… אבל הם פישלו בגדול הפעם. אני כידוע נתתי להם את החסד, הרי ב-2018-2020 הם הפציצו בגדול והגיוני היה לתת למפתחים לעשות קרוס ג׳ן, אבל גם חשבתי שיהיה לסוני את השכל לפצל לצוותים ולאפשר לצוות קטן יותר לעשות משחק בהיקף קטן שיפוצץ את השכל ויכתיב את הטון של הדור, אבל כל מה שקיבלנו מזה היה ראצ׳ט, ומאז זה עדיין בערך כל מה שקיבלנו. עצוב.

לגבי הורייזון וGoW:R - כן, זה היה מפצה. ושניהם משחקים שמוכרים ממש, ממש מעולה, אז זה לא שאני בדעת מיעוט.

לגבי GoY - מדובר בכותבים, הם יכולים לכתוב NPC או משימות צד פה ושם, יש הרבה כותבים בכל משחק זה לא אחד או שניים. אותי זה עדיין לא מדאיג.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 פברואר 2025, 23:02

גם בדורות קודמים לא מעט מהקונסולות הוגדר על ידי צד א׳. למשל בדור הפס2 GT3, ג׳ק ודקסטר, טוויסטד מטאל בלאק ו-ICO כולם יצאו בשנה הראשונה של הקונסולה והם היו בהחלט כותרים סופר מרשימים ומגדירי דור. אני לא יודע אם חברות צד ג׳ היו עוקבות אחרי סוני אם היא הייתה מפציצה, אבל יש רק חברה אחת שחובת ההוכחה לאיכות הפס5 על הכתפיים שלה - סוני. אם סוני לא מנצלת את הפס5, למה שמישהו אחר ינצל?

מן הסתם הפס2 הייתה תקופה שונה. ההפרש בין הפס1 לפס2 מבחינת כוח דומה לקפיצה של 3-4 דורות של היום, זמני פיתוח היו 2-3 שנים גג ומשחקים עלו 15 מליון דולר. אף אחד לא מצפה שסוני תעיף לכולם את התחתונים בשיגור כשמשחקים עולים 200 מליון דולר ו-4-5 שנות פיתוח. אבל בשנה השניה? השלישית? הרביעית???? מה נסגר?

אם המשחקים הקיימים היו הרבה יותר מרשימים והיו ויוצאים עוד 2-3 משחקים אז כן, זה היה הבדל גדול. אם GOW היה דור הבא על מלא, GT7 היה ממש מרשים, הורייזן 2 היה ממיס את המוח, הרטיק היה יוצא עוד 3 חודשים ושחקת כבר מזמן במשחק של Band ושני רימייקים של בלופויינט זה היה דור שונה לגמרי. בסוף מדובר במסה קריטית, ספיידרמן 1 היה בפס4, ספיידרמן 2 קיים בפס5 וזה לא שאחד מדהים והשני נורא, שניהם בערך אותו דבר. אז למה הדור של הפס5 מרגיש מעפן ושל הפס4 מצויין אם לשניהם יש משחק ספיידרמן ברמה דומה? כי לפס4 יש הרבה יותר תוכן מאשר ספיידרמן 1 בזמן שלפס5 אין יותר מדי תוכן מעבר לספיידרמן 2. תוסיף 2-3 משחקים, תשפר משמעותית 5-6 נוספים, תקדים תאריך יציאה של 2-3 אחרים וקבלת lineup שונה לגמרי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי bling » 03 פברואר 2025, 07:11

אם לא היתה חשיבות לצד א׳ סינגל פלייר כי הכסף הגדול כביכול לא שם אז למה לפי הדיווחים סוני עושה רוורס וחוזרת לשם? למה היא זנחה וביטלה את כל הפרויקטים של GAAS?

לפי ההיגיון הזה אין עתיד בסינגל פלייר אז לא חוזרים אליו גם אם האסטרטגיה שלך עם ה GAAS נכשלה. זה משול לזה שחברת רכבים תשקיע הרבה כסף בפיתוח ליינאפ של רכבים משפחתיים היברידים וחשמליים ובגלל שלא הלך טוב - יחזרו לפתח רכב בנזין טהור בזבזני ו״מיושן״ (סתם דוגמא לא להיתפס לזה), אם זה העתיד אז משקיעים בו שוב גם אם לא הסתדר ועובדה שסוני לא עושה את זה כי ברור לה הערך העצום בלהעיף את החומרה שלך שיש לבלעדיים סינגל פלייר עם גראפיקה מפוצצת, וכל עוד סינגל פלייר ימשיך להיות קיים (כרגע לא נראה שזה סגנון שאי פעם יעלם) וכל עוד אנחנו עדיין עם קונסולות (זה כן יעלם אבל יש עוד 10-15 שנה לפחות לזה) אז תמיד יהיו לבלעדיים סינגל ערך לבעלת קונסולות.

והדיבורים על הדור הכי גרוע שאי פעם היה לסוני (ובאופן כללי למזלה של סוני כי מייקרוסופט גרועים) הם לא רק בבועה של ווקסלים, כל יום קופץ לי ביוטיוב עוד וידאו שלועג על הדור הזה, לועג על הגרפיקה של המשחקים היום שכביכול מרגישה כאילו הולכת אחורה ומה לעזאזל קורה פה וכו׳. הדברים האלה נכנסים למיינדסט של האנשים ופוגעים חזק ביוקרה של הפלטפורמה. כרגע אין להם ממש לאיפה לתעל את זה כי אין תחרות אבל אם היתה סוני היו בצרות הרבה יותר גדולות.

כסוג של מונופול - ברור שהם כמעט יכולים לעשות מה שבא להם ולצאת מזה בשלום, לא חוכמה. גם בדור הפס3 אם לא היתה אקסבוקס 360 שנותנת בראש סוני היתה מגיעה למכירות שקרובות לפס2 ולא בקושי מנצחת את המתחרה בסוף הדור אחרי שהתאפסה על עצמה כמה שנים קודם לכן (שביחס לדור הקודם ולאיפה שהם היו זה הכי ניצחון שהוא הפסד, הם היו מעצמה חסרת עוררין ופתאום הם ירדו לרמה של מתחרה סטנדרטית)

הרי השוק הזה לא נעלם ובסוף הם חייבים לקנות משהו גם אם הוא פושר ולכן מהבחינה הזאת סוני יכולה להרגיש בטוח למרות שאני מהמר שלפגיעה ביוקרה של הפלטפורמה יהיו השלכות אם סוני לא תצליח להחזיר התלהבות כלפי המותג פלייסטיישן עד ההשקה של הדור הבא - המעבר לפס6 יהיה סופר איטי. אם הוא יציג את אותם הערכים ויהווה המשך ישיר לדור הזה (קרוס ג׳ן, ללא בלעדיים, בלי קפיצה גראפית וכו׳) אז הפעם זה גם יתבטא במספרים אפילו בלי תחרות, אין לי ספק בזה.

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2025, 08:40

זה נכון, אלא אם גירסת הפס6 של GTA6 תהיה שיפור עצום ותצא בתחילת הדור ;)

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 03 פברואר 2025, 09:57

DrKeo כתב:גלאס, בטח שהדור הזה היה שונה אם היה פיתוח בלעדי לפס5 ולא היו מדרדרים להרפתקאות GAAS. שנתיים עבודה של נוטידוג היו מושקעות במשחק פס5, בלופויינט היו מוציאים 1-2 משחקים נוספים עד עכשיו, GOW:R היה משחק דור הבא, הורייזן 2 היה משחק דור הבא, GT7 היה משחק מרשים משמעותית, בנד היו מוציאים משחק ב-2024, אינסומניאק הייתה עם יותר משאבים לפיתוח דור הבא וכו׳. וכמובן צריך לזכור שסוני הוציאה מליארדים על הרפתקאת ה-GAAS שלה, אלה מליארדים שיכלו ללכת על הפקות AAA מקוריות, משחקי צד ב׳, רכישות אולפנים וכו׳. כל שקל שמוציאים במקום אחד מגיע על חשבון מקום אחר, ו-GAAS שאב מליארדים.
InterAl כתב:יש להם את היכולת הטכנית, אז למה לא? חברה עם 20 שנה ניסיון בתחום, נשמע לי סביר שאחרי כ״כ הרבה שנים שהם ירצו לפתח פרויקט מקורי משלהם. ובכל מקרה, בסוף יש את השורה התחתונה, המשחקים האלה לא מייצרים מספיק כסף, פלייסטיישן כעסק מדשדש. הדרך ההגיונית היא ללכת עם הטרנדים שרווחים בתעשייה, וזה gaas ומולטיפלייר.

היכולת הטכנית למה? יש להם יכולת טכנית לעשות shell גרפי ממש מרשים על משחקים ישנים, זאת המומחיות שלהם. האמנים שלהם יודעים לעשות נכסים ברמה ממש גבוה שמשמרים את הlook&feel של המשחק המקורי, המהנדסים שלהם יודעים להתמודד טוב עם קוד עתיק ולעטוף אותו ב-API מודרני וכו׳. איזה skillset יש ל-bluepoint שרלוונטי למשחק GAAS? רוב משחקי ה-GAAS המצליחים כוערים ורצים על אייפון, יכולות טכניות הן כמעט לא רלוונטיות בפיתוח משחק GAAS.

התשובה האמיתית היא שסוני רצתה המון GAAS ובלופויינט הם אוסף ידיים עובדות זמינות שנמצאים בשליטתם, זה הכל. אין להם שום skillset רלוונטי ללעשות משחק GAAS, אבל הם מסוגלים לעשות אחד כי הם מפתחי משחקים שנמצאים בשליטה של פלייסטיישן.

ובנוגע לפלייסטיישן כעסק מדשדש, הכנסות ממשחקי צד א׳ הן אחוזים בודדים מסך ה-revenue של סוני, בטלים בשישים. להכניס 700 מליון דולר ממשחק צד א׳ סופר מצליח זה ממש נחמד, אבל הכסף האמיתי לא נמצא שם אלה בעובדה שפלייסטיישן גוזרת קופון על כל דבר שנמכר על הפלטפורמה, מחבילת קלפים ב-FIFA, דרך מנוי PSN ועד שלט נוסף לקונסולה. כלומר המטרה הראשית של משחק צד א׳ היא לא ליצר כסף, אלה לגרום לאנשים לקנות את הקונסולה ואז להוציא מאותו שחקן יותר מ-1000$ לאורך הדור.

כמובן שזה אחלה שמשחקי צד א׳ מיצרים כסף, אבל ההכנסות מהם הן פסיק בדו״ח של פלייסטיישן. להתעסק עם עצם הלב של העסק, עם חברות כמו נוטידוג, זה זיעזוע סירה מאוד קשה בשביל ליצר משחק עם סיכויי הצלחה סופר נמוכים. המון risk ולא יותר מדי reward. כלומר, GTA5 מיצר בערך חצי מליארד דולר שנתית ושנינו יודעים שסוני לעולם לא תיצור משחק GAAS מצליח כמו GTA5. חצי מליארד דולר בשנה אלה גרושים כשמדובר בגן סגור שעומד לפרוץ את ה-30 מליארד דולר revenue בשנה.

אני מוכן לשים כסף שסוני הייתה עושה יותר מלהעלות את אחוז הנתח שלה מ-30% ל-33% מאשר כל פרוייקטי ה-GAAS שלה יחדיו וזה לא היה דורש אף רכישה, אף הסתה של משאבים ושום מאמץ. ובנתיים נראה שכל פרוייקט ה-GAAS רק הפסיד להם כסף, כך שלא לעשות כלום היה גם רווחי לה יותר.

היכולת הטכנית לפתח משחקים. לעשות מנוע גרפי למשחק קיים ברמה שהם עשו בפרויקטים האחרונים שלהם זה אתגר הנדסי לא פחות מפיתוח משחק מאפס. והיכולת הטכנית הזאת היא רוב האתגר בפיתוח משחקים. את החלק היצירתי הם יכולים להשלים עם גיוסים מבחוץ.
לגבי גזירת הקופון, זה נכון, אבל נכון באותה מידה (ובהרבה יותר אם הפרויקט יצליח) אם הם יפתחו בלעדי gaas לפלייסטיישן שימשוך יותר מהמיליון-שניים ש-ds משך.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 03 פברואר 2025, 10:02

Laskin כתב:למה מדשדש? פלייסטיישן 5 כמו שאמרנו - מוכרת מעולה והמניות במצב ממש טוב, למרות שאין לה משחקים מטורפים בלעדיים… אם היו - הם היו מצליחים למכור עוד הרבה יותר טוב. הדרך לשם היא לא טרנדים אלא משחקים סופר איכותיים.
אתה תראה כשיצא GTA6 איך המכירות של פלייסטיישן פתאום פסיכיות, בגלל מליוני אנשים שעדיין יושבים על הגדר. חצי מהם לדעתי לא היו יושבים על הגדר אם היו משחקים ממש טובים שהם לא קרוס ג׳ן.

מבחינת גידול בהכנסות/רווחים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 03 פברואר 2025, 10:34

ברור שאם פיתוח GAAS היה מצליח לסוני אז הוא היה הרבה יותר משתלם כלכלית לסוני מסינגל פלייר אבל הוא לא מצליח. בדרך כלל מה שראינו בהיסטוריה זה שחברה שנכשלת כשהיא מנסה משהו חדש חוזרת לעשות מה שהיא טובה בו. ברור שהיה עדיף לSEGA אם הם היו יכולים להמשיך לייצר קונסולות אבל הם לא יכלו וחזרו להתמקד במה שהם טובים בו ושם אותם על המפה פיתוח ארקייד וכסף מהארקייד לפחות עד שגם הוא מת. ברור שהיה עדיף לסקוור שהניסון שלהם לעשות משחקים מערביים עם איידוס כמו טומב ריידר היטמן ודאוס אקס היה ממריא, אבל הוא נכשל, והם חזרו לעשות דאבל דאון על מה ששם אותם על המפה-JRPGS. ברור שהיה עדיף לנינטנדו אם הניסון שלהם ללכת מול סוני ראש בראש היה מצליח, אבל הוא נכשל, אז הם חזרו לעשות מה שהם טוובים בו, קונסולות פיימלי פריינדלי , במקום לנסות להביא את הטיינג'רים והמבוגרים.

אז ככה עדיף לסוני שיחזרו כבר למה שהם טובים בו.יש עולם אוטופי אידיאלי שבהם אפשר הכל, ויש מציאות אכזרית, שבה לא הכל אפשרי.

נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.

בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.

מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?

מנסה לומר. אם בדור הPS5 העלוב הזה היינו מקבלים.
GTA 6 ב2022
אנימושה ב2022
אוקאמי ב2022/2023
רזי 9 ב2023
IP חדש מקוג'ימה ב2025
למישהו בכלל היה איכפת שנוטי דוג או סנטה מוניקה מתעכבים? היינו אומרים שיקחו את הזמן, GTA6 לבד היה מעסיק אותנו איזה שנה שנתיים זה הצד ג' שעל הפנים וגורם לכל הדור להרגיש מעפן, איך 3-4 משחקים מעולים מצד א' היו מפצים על זה.
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 03 פברואר 2025, 10:44, נערך פעם 1 בסך הכל.

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2025, 10:41

אינטר - אתה צריך להסתכל על זה בצורה רחבה ולא נקודתית. בעשור האחרון הם לדעתי יותר מהכפילו את ההכנסות, מאז 2010 שילשו אותן.
מן הסתם הם לא ישלשו את עצמם בעשור הקרוב, כי שירותי האונליין והחנות הדיגיטלית הם הסיבה המרכזית והם לא הולכים לעשות קפיצה כזו שוב, אבל סה״כ המצב הפיננסי מצוין.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 14:12

bling כתב:אם לא היתה חשיבות לצד א׳ סינגל פלייר כי הכסף הגדול כביכול לא שם אז למה לפי הדיווחים סוני עושה רוורס וחוזרת לשם? למה היא זנחה וביטלה את כל הפרויקטים של GAAS?

לפי ההיגיון הזה אין עתיד בסינגל פלייר אז לא חוזרים אליו גם אם האסטרטגיה שלך עם ה GAAS נכשלה. זה משול לזה שחברת רכבים תשקיע הרבה כסף בפיתוח ליינאפ של רכבים משפחתיים היברידים וחשמליים ובגלל שלא הלך טוב - יחזרו לפתח רכב בנזין טהור בזבזני ו״מיושן״ (סתם דוגמא לא להיתפס לזה), אם זה העתיד אז משקיעים בו שוב גם אם לא הסתדר ועובדה שסוני לא עושה את זה כי ברור לה הערך העצום בלהעיף את החומרה שלך שיש לבלעדיים סינגל פלייר עם גראפיקה מפוצצת, וכל עוד סינגל פלייר ימשיך להיות קיים (כרגע לא נראה שזה סגנון שאי פעם יעלם) וכל עוד אנחנו עדיין עם קונסולות (זה כן יעלם אבל יש עוד 10-15 שנה לפחות לזה) אז תמיד יהיו לבלעדיים סינגל ערך לבעלת קונסולות.

והדיבורים על הדור הכי גרוע שאי פעם היה לסוני (ובאופן כללי למזלה של סוני כי מייקרוסופט גרועים) הם לא רק בבועה של ווקסלים, כל יום קופץ לי ביוטיוב עוד וידאו שלועג על הדור הזה, לועג על הגרפיקה של המשחקים היום שכביכול מרגישה כאילו הולכת אחורה ומה לעזאזל קורה פה וכו׳. הדברים האלה נכנסים למיינדסט של האנשים ופוגעים חזק ביוקרה של הפלטפורמה. כרגע אין להם ממש לאיפה לתעל את זה כי אין תחרות אבל אם היתה סוני היו בצרות הרבה יותר גדולות.

כסוג של מונופול - ברור שהם כמעט יכולים לעשות מה שבא להם ולצאת מזה בשלום, לא חוכמה. גם בדור הפס3 אם לא היתה אקסבוקס 360 שנותנת בראש סוני היתה מגיעה למכירות שקרובות לפס2 ולא בקושי מנצחת את המתחרה בסוף הדור אחרי שהתאפסה על עצמה כמה שנים קודם לכן (שביחס לדור הקודם ולאיפה שהם היו זה הכי ניצחון שהוא הפסד, הם היו מעצמה חסרת עוררין ופתאום הם ירדו לרמה של מתחרה סטנדרטית)

הרי השוק הזה לא נעלם ובסוף הם חייבים לקנות משהו גם אם הוא פושר ולכן מהבחינה הזאת סוני יכולה להרגיש בטוח למרות שאני מהמר שלפגיעה ביוקרה של הפלטפורמה יהיו השלכות אם סוני לא תצליח להחזיר התלהבות כלפי המותג פלייסטיישן עד ההשקה של הדור הבא - המעבר לפס6 יהיה סופר איטי. אם הוא יציג את אותם הערכים ויהווה המשך ישיר לדור הזה (קרוס ג׳ן, ללא בלעדיים, בלי קפיצה גראפית וכו׳) אז הפעם זה גם יתבטא במספרים אפילו בלי תחרות, אין לי ספק בזה.

בהחלט נכון, וזאת בדיוק החשיבות של משחקי צד א׳. המשימה מס׳ 1 של משחקי צד א׳ היא להפוך את הפלטפורמה ליוקרתית ואטרקטיבית. הם נותנים לאנשים חיבור רגשי למותג מסחרי, הם יוצרים נאמנות. פנאטים של היילו, פנאטים של GOW, אנשים שאובססיבים עם מריו, אתה רוצה שאנשים יהיו אובססיבים לפלטפורמה שלך. הכסף נמצא בלהיות בעלת הפלטפורמה, לא במשחקי צד א׳. זה לא שונה ממה שבתי מלון קזינו עושים בווגאס. קח חדר מפואר בכלום כסף, אוכל חינם בכל מקום, כמה צ׳יפים בחינם לקזינו, הכל כדי שתשב בשולחנות כי למכור אוכל או למכור חדר מלון בטל בשישים לעומת ההכנסות שמביאים מהמרים בקזינו. במלון בוגאס המטרה היא להושיב את הלקוח בקזינו בכל מחיר, בקונסולה המטרה היא למכור את הקונסולה ללקוח בכל מחיר. ולכן משחקי צד א׳ הם כלי שמשרת את הפלטפורמה, וכמובן שגם נחמד להכניס מהם מליארד דולר בשנה.

InterAl כתב:היכולת הטכנית לפתח משחקים. לעשות מנוע גרפי למשחק קיים ברמה שהם עשו בפרויקטים האחרונים שלהם זה אתגר הנדסי לא פחות מפיתוח משחק מאפס. והיכולת הטכנית הזאת היא רוב האתגר בפיתוח משחקים. את החלק היצירתי הם יכולים להשלים עם גיוסים מבחוץ.
לגבי גזירת הקופון, זה נכון, אבל נכון באותה מידה (ובהרבה יותר אם הפרויקט יצליח) אם הם יפתחו בלעדי gaas לפלייסטיישן שימשוך יותר מהמיליון-שניים ש-ds משך.

יכולת טכנית היא לא מגבלה בפיתוח משחקים כיום, יש משחקים שמפותחים רק ב-UE ו-blueprint. זה סקיל מעולה שטוב שיש אותו, אבל הסקיל האחרון שצריך כדי לפתח GAAS מצליח הוא להיות מאוד מוכשר טכנית. כמעט לא קיים דבר כזה GAAS מצליח שהוא סופר מתקדם טכנית, רובם נראים כמו משחקי פס3 וגם רצים על מכשירים ניידים.

בלופויינט הם מפתחי משחקים, זהו, זה הסקיל היחיד שסוני צריכה כדי שהם יפתחו משחק GAAS. וזאת בדיוק הטעות, כי אם אתה רוצה לעשות משחק GAAS איכותי אתה רוצה מפתחת מנוסה בפיתוח איטרטיבי, במשחקי אונליין, במשחקים תחרותיים, במכניקות meta ארוכות טווח וכו׳. שום סקיל של בלופויינט לא רלוונטי למשחק GAAS, הדבר היחיד שאפשר להגיד עליו הוא שהמשחק כנראה יפה גרפית.

בנוגע לכמה משחק GAAS היה מושך לפס5 לעומת שני רימייקים חדשים, מי יודע. אם המטרה היא למשוך אנשים לפלטפורמה אז בנתיים נראה שדווקא משחקי סינגל איכותיים הצליחו למשוך אנשים לפלייסטיישן, לא משחקי GAAS. אפילו במקרה של helldivers 2, ההצלחה היחידה של סוני בכל הפרוייקט הגדול הזה, רוב השחקנים המוחלט נמצא בכלל בסטים, לא בפס5. בסטים הוא מככב בטופ 5, בפס5 הוא אפילו לא נמצא בהן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 14:15

מה דעתכם? הלוואי שזה נכון. תמיד רציתי את המיתולוגיה המצרית!
קבצים מצורפים
IMG_9079.jpeg
IMG_9079.jpeg (394.65 KiB) נצפה 1939 פעמים

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2025, 14:39

זו המיתולוגיה הגדולה הבאה בתור שכל אחד בערך מכיר לפחות קצת ממנה. מן הסתם כולם מכירים הכי הרבה את היוונית, אחר כך נורדית, אין עוד המון לאן ללכת. למרות שאני מנחש כבר עכשיו שאחרי המצרית הם ייפנו למזרח הרחוק, כנראה הודית, אולי אחר כך יפנית.
אולי לא מעניין כל כך איזו מיתולוגיה רק שימשיכו את הסיפור בצורה הגיונית. יש לנו עכשיו לפחות 2 דמויות נוספות חשובות מאוד, אני הייתי רוצה המשך ישיר של הסיפור והדמויות ושלא פתאום יתחילו הכל מהתחלה, בלי הסברים. בטרילוגיה (טוב נו 5 כולל אסנשן והמשחק לנייד) המקורית לא היה לנו ״רגשות״ כלפי הדמויות, כולל קרייטוס. זה היה סיפור מאוד ילדותי ושטחי - איש כועס הופך לאח כועס והורג. פה יש עומק. הייתי שמח שישלבו בין העולמות כמה שאפשר. יש דברים שלא הסתיימו מבחינתי במיתולוגיה הנורדית, עם דגש על אחד שלא קיבלנו את קרב הבוס שלו.

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 14:56

אני עדיין לא שיחקתי בריבוט :D אז בלי ספוילרים!

בכל מקרה זה יהיה משחק מגניב ומתאים לפסח. לשחוט את כל אלילי מצרים…
נערך לאחרונה על ידי Golan ב 03 פברואר 2025, 15:13, נערך פעם 1 בסך הכל.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים