משחקי 2014

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 10 ספטמבר 2013, 11:29

אתם מכירים את הקטע הזה שאתם הcreative director והכותב של משחק יריות סופר פופולארי ואחרי שאתם מסיימים איתו ממש מתחשק לכם לעשות משהו שונה לגמרי, בז'אנר יותר נישתי, עם גרפיקה דו מימדית מצוירת ביד וסיפור מלאנכולי ומסתורי? אז אחרי שהדחף הזה מתעורר בכם אתם פונים למפיצה שלכם וצוחקים עליכם עד שאתם יוצאים בדמעות מהחדר?
אז כשאתם עובדים ביוביסופט, כנראה שזה לא קורה כל כך.

הcreative director והכותב הראשי של פאר קריי 3 החליטו לעשות משהו שונה - JRPG, עם גרפיקה מצוירת ביד, וילדה כגיבורה הראשית. יוביסופט היו לגמרי בקטע. התוצאה ממש יפה - Child of Light:
תמונה
תמונה

תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Laskin » 10 ספטמבר 2013, 12:22

כל הכבוד להם, אבל חבל שזה לא עוד פלטפורמר, עם עיצוב יפה כזה.
ובכל זאת, נראה מעניין...

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Laskin » 10 ספטמבר 2013, 13:06

בדיוק כשדיברתי - הצוות של RAYMAN הכריז על משחק חדש, פלטפורמה עם פאזלים, מלחמת העולם הראשונה, מבוסס על מכתבים שכתבו חיילים... נשמע מעניין מאוד, ואני מת לראות כל משחק מהצוות הזה:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Junv4hyidM
לא טריילר מעניין במיוחד, אבל המשחק נשמע מסקרן מאוד.

.... ואפילו *עוד* באותו נושא בדיוק - הוכרז ריימן חדש לניידים:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... SNWxAZoeHU
הקודם היה מעולה, עפ"י רוב... אני פחות התחברתי.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 10 ספטמבר 2013, 13:55

^ נראה שהמנוע החדש הזה של יוביארט פשוט מוכיח את עצמו.

Nucleus_Dawn כתב:...

אני חושב שמה שמסמן את הבעייתיות של Thief החדש הוא פחות הקפיצה ויותר ה-Rope. כמו שהזכרת, כמעט כל משחקי ההתגנבות לא התמקדו בפלטפורמה ואיפשרו לך בדרך כלל לקפוץ/לטפס רק במקומות ספציפיים - וזה בסדר כי לא מדובר פה במשחקי פלטפורמה. למעשה, אפילו באססינס קריד שהוא משחק פלטפורמה-התגנבות היברידי ובו איפשרו לך לקפוץ, הקפיצה עדיין היתה context sensitive.
אבל ב-Thief זו מכניקת הRope Arrows שבתאוריה מאפשרת לך להגיע לנקודות שונות במשחק בדרכים שונות. להגביל את המכניקה הזו זה כמו להגביל את המכניקה של התחפושות בHitman ככה שתוכל להשתמש בהן רק בנקודות ספציפיות שהמפתחים הכתיבו מראש. זה כמו להגביל את השימוש בגאדג'טים בספלינטר סל לנקודות מסוימות בלבד ככה שלא תוכל להשתמש במצלמה למשל מתחת לכל דלת, או להשתמש בראיה תרמית רק בנקודות מסוימות. לא יודע אם אלו הדוגמאות הכי מקבילות, אבל זה מה שעולה לי בראש.

ואפילו פורטל שהזכרת הוא סוג של דוגמא לא רעה לבעייתיות של מגבלה שכזו: פורטל 2 החזיק לך הרבה יותר את הידיים בקטע הזה מפורטל 1, עם שלבים שחלקם כלל רק נקודות מאד ספציפיות שבהן ניתן להשתמש בפורטלים - וזה בהחלט הפריע בשלבים האלו כי פורטל מבוסס כמעט לחלוטין על המכניקה הזו. ואם ניקח את זה יותר לקיצון, אז Darksiders הוא המלך של המכניקות המגבילות: כי בין אם מדובר ברובה פורטלים שלו ובין אם מדובר בrope שלו, השימושים שלהם היו מאד מאד מוגבלים והמטרה היחידה שלהם היתה כדי לעבור נקודות מאד לינאריות שבהן מעצבי המשחק הכתיבו את השימוש בכלי הספציפי. ואם נלך על דוגמאות נוספות, אז גם באטמן מאד הגביל אותך עם מכניקת הrope שלו, כשמנגד Just Cause 2 היה כל כך כיף בדיוק בגלל שהוא נתן לך חופש פעולה עם הrope.

להגביל את השחקן כל כך זה לא עיצוב משחק טוב, וגם אם בdarksiders או באטמן זה נסלח (כי בכל זאת אלו היו מכניקות די משניות שם) אז בThief נראה לי שזה כבר יותר יפריע. בשורה התחתונה תמיד מדובר בפיתרון "של עצלנים" כי על כל הבעייתיות שמגיעה עם חופש פעולה לשחקן אפשר להתמודד בעזרת עיצוב שלבים חכם.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 10 ספטמבר 2013, 14:15

swym כתב:^ נראה שהמנוע החדש הזה של יוביארט פשוט מוכיח את עצמו.


אני חושב שמה שמסמן את הבעייתיות של Thief החדש הוא פחות הקפיצה ויותר ה-Rope. כמו שהזכרת, כמעט כל משחקי ההתגנבות לא התמקדו בפלטפורמה ואיפשרו לך בדרך כלל לקפוץ/לטפס רק במקומות ספציפיים - וזה בסדר כי לא מדובר פה במשחקי פלטפורמה. למעשה, אפילו באססינס קריד שהוא משחק פלטפורמה-התגנבות היברידי ובו איפשרו לך לקפוץ, הקפיצה עדיין היתה context sensitive.
אבל ב-Thief זו מכניקת הRope Arrows שבתאוריה מאפשרת לך להגיע לנקודות שונות במשחק בדרכים שונות. להגביל את המכניקה הזו זה כמו להגביל את המכניקה של התחפושות בHitman ככה שתוכל להשתמש בהן רק בנקודות ספציפיות שהמפתחים הכתיבו מראש. זה כמו להגביל את השימוש בגאדג'טים בספלינטר סל לנקודות מסוימות בלבד ככה שלא תוכל להשתמש במצלמה למשל מתחת לכל דלת, או להשתמש בראיה תרמית רק בנקודות מסוימות. לא יודע אם אלו הדוגמאות הכי מקבילות, אבל זה מה שעולה לי בראש.

ואפילו פורטל שהזכרת הוא סוג של דוגמא לא רעה לבעייתיות של מגבלה שכזו: פורטל 2 החזיק לך הרבה יותר את הידיים בקטע הזה מפורטל 1, עם שלבים שחלקם כלל רק נקודות מאד ספציפיות שבהן ניתן להשתמש בפורטלים - וזה בהחלט הפריע בשלבים האלו כי פורטל מבוסס כמעט לחלוטין על המכניקה הזו. ואם ניקח את זה יותר לקיצון, אז Darksiders הוא המלך של המכניקות המגבילות: כי בין אם מדובר ברובה פורטלים שלו ובין אם מדובר בrope שלו, השימושים שלהם היו מאד מאד מוגבלים והמטרה היחידה שלהם היתה כדי לעבור נקודות מאד לינאריות שבהן מעצבי המשחק הכתיבו את השימוש בכלי הספציפי. ואם נלך על דוגמאות נוספות, אז גם באטמן מאד הגביל אותך עם מכניקת הrope שלו, כשמנגד Just Cause 2 היה כל כך כיף בדיוק בגלל שהוא נתן לך חופש פעולה עם הrope.

להגביל את השחקן כל כך זה לא עיצוב משחק טוב, וגם אם בdarksiders או באטמן זה נסלח (כי בכל זאת אלו היו מכניקות די משניות שם) אז בThief נראה לי שזה כבר יותר יפריע. בשורה התחתונה תמיד מדובר בפיתרון "של עצלנים" כי על כל הבעייתיות שמגיעה עם חופש פעולה לשחקן אפשר להתמודד בעזרת עיצוב שלבים חכם.


בהחלט יכול להיות שההגבלות הללו יובילו למשחק פחות טוב. עיקר הטענות שלי באו בעקבות זה שיש תלונות על כל בחירה עיצובית, בלי לחשוב בכלל אם התלונות הגיונית, או לא (למשל, התלונות על הקפיצה, שלא מבוססות על כלום).
מה שאתה אומר על החבל, למשל, נשמע לי הרבה יותר סביר.

דווקא במקרה של פורטל 2 העיצוב היותר מגביל (כלומר, לא לתת לשחקן שלבים שבהם הכל צבוע בלבן), הוא עיצוב יותר טוב. VALVE גם בדקו את זה עם שלבים לבנים לגמרי, אבל הם ראו שהשחקנים פשוט לא יודעים מה לעשות. עיצוב שלבים טוב חכם גם נותן מספיק רמזים לשחקן, כדי שהחידות והפאזלים יהיו הוגנים. בפורטל 2 עושים את זה כנראה הכי טוב בתעשייה ולא חסרים בו שלבים שאחרי שפתרת אותם הרגשת סיפוק מהיכולות שלך (על אחת כמה וכמה בקמפיין הקו-אופ). זה לא פגע בו כלל וההשוואה לפורטל 1 לא באמת הוגנת, כי מדובר על משחק עם שלבים הרבה יותר גדולים ועם פאזלים שמתבססים על אותה מכאניקת משחק, אבל על סגנונות מאוד שונים (למשל, הרבה פחות דגש על מומנטום). הבחירה הזאת נעשתה כדי להמשיך ולהפתיע את השחקן ששיחק בפורטל 1. אם המשחק שוב היה מתבסס בעיקר על חידות מומנטום, המשחק היה מרגיש פחות מקורי.
בבטמן על אחת כמה וכמה העיצוב טוב, כי מדובר על משחק בסגנון מטרויד. יכולות ספציפיות עוזרות לך במצבים ספציפיים וכל עיצוב העולם מבוסס על זה. זה לא פגע במשחק. זה שיפר אותו. לתת לך הלשתמש בROPE בבטמן לא היה משפר אותו. הוא סתם היה מאפשר לך להשתמש בROPE במקומות לא שימושיים ומבזבז לך את הזמן (החטא הקדמון של עיצוב משחקים).

בקיצור, אני מסכים איתך. עיצוב מגביל יותר הוא לא בהכרח פחות טוב ועיצוב מגביל פחות הוא לא בהכרח יותר טוב. צריך לחכות ולראות.
עם זאת, אני גם מסכים שThief 4 נראה מעפן, אבל את זה חשבתי הרבה לפני תלונות קטנוניות על איך קופצים במשחק.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי bling » 11 ספטמבר 2013, 01:38

וין דיזל,שהוא כידוע חובב משחקים מושבע,הקים מחדש את הסטודיו שאחראי על רידיק והם עכשיו מפתחים משחק שלישי בסדרה,נראה שהם הולכים על סוג של MMO לדבריו:
Vin Diesel’s Tigon Studios has been reassembled, according to the actor, in order to deliver a third game in the Riddick series.


Speaking in two separate interviews, recently withScreencrush and with IGN back in July, Diesel said he has “reassembled” the Starbreeze team behind The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay “to create the third game.”

“There’s this huge concept [behind the game] which is more of a MMO game that would be centered around people being able to play mercs and it’s basically the merc trade,” he said to IGN. “There’s a very cool game concept behind that. So we got our guys in Sweden that were part of Starbreeze and we’re pulling them back together to make the next Riddick game that we’re really excited about.”

Diesel said the team made the two prior Riddick games as a way to “flesh out the mythology more,” without having to spend “tens of millions of dollars” by doing it through films.

“So it was kind of us being resourceful in some ways and using a less costly medium, the video game and the animatics and the cinematics in the video game, to, you know, expand the universe,” he said.

The latest Riddick film is now in theaters and it pulled in over $18.7 Million last weekend.

http://www.vg247.com/2013/09/10/vin-diesel-reassembling-tigon-studios-to-create-third-riddick-game/

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 11 ספטמבר 2013, 18:18

Nucleus_Dawn כתב:דווקא במקרה של פורטל 2 העיצוב היותר מגביל (כלומר, לא לתת לשחקן שלבים שבהם הכל צבוע בלבן), הוא עיצוב יותר טוב. VALVE גם בדקו את זה עם שלבים לבנים לגמרי, אבל הם ראו שהשחקנים פשוט לא יודעים מה לעשות. עיצוב שלבים טוב חכם גם נותן מספיק רמזים לשחקן, כדי שהחידות והפאזלים יהיו הוגנים.

אבל החידות והפאזלים לא "הוגנים" - הם היו פשוט קלים מידי. זה כמעט כאילו שמו חץ זוהר מעל כל נקודה בודדת בשלב שבה אפשר לירות פורטל. זה להוביל את השחקן ביד, זה גורם להרבה פחות תחושת סיפוק כשפתרת פאזל, וזה בדיוק הרעה החולה של "focus testing" עם כל מיני שחקנים מדמגורפיות שונות ש"פשוט לא יודעים מה לעשות". וזה בעייתי במיוחד במשחקי פאזלים שבהם אין רמות קושי שיכולות לאתגר את השחקנים הטובים יותר.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 20:19

swym כתב:אבל החידות והפאזלים לא "הוגנים" - הם היו פשוט קלים מידי. זה כמעט כאילו שמו חץ זוהר מעל כל נקודה בודדת בשלב שבה אפשר לירות פורטל. זה להוביל את השחקן ביד, זה גורם להרבה פחות תחושת סיפוק כשפתרת פאזל, וזה בדיוק הרעה החולה של "focus testing" עם כל מיני שחקנים מדמגורפיות שונות ש"פשוט לא יודעים מה לעשות". וזה בעייתי במיוחד במשחקי פאזלים שבהם אין רמות קושי שיכולות לאתגר את השחקנים הטובים יותר.


הפאזלים בהחלט היו הוגנים ולא היו קלים מידי. חלקם היו קלים יותר. חלקם היו קלים פחות. בקו-אופ הם אפילו היו קשים.
זה ממש לא כאילו לשים חץ זוהר מעל כל נקודה בודדת בשלב שבה אפשר לירות פורטל. זה בדיוק ההפך, כי הסביבה היא מה שנותן לך רמזים ולא הHUD, או אייקונים שקופצים לך בזמנים הנכונים.
בעצם, זה עיצוב הרבה יותר חכם מאשר זה שראינו בפורטל 1, עם אורות כתומים זוהרים על הפאנלים שעליהם צריך היה לשים פורטלים.

לא זו הרעה החולה של פוקוס טסטינג. כאשר משתמשים בתהליך כדי לדאוג שהמשחק ברור לכולם ולא רק למפתחים שעבדו עליו, זה שימוש טוב בו. כאשר ילד בן 11 מהקבוצה שבדקה את המשחק אומר "המשחק צריך להיות יותר כמו COD" ומקשיבים לו, אז זו הרעה החולה של פוקוס טסטינג.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 12 ספטמבר 2013, 13:07

Nucleus_Dawn כתב:
הפאזלים בהחלט היו הוגנים ולא היו קלים מידי. חלקם היו קלים יותר. חלקם היו קלים פחות. בקו-אופ הם אפילו היו קשים.
זה ממש לא כאילו לשים חץ זוהר מעל כל נקודה בודדת בשלב שבה אפשר לירות פורטל. זה בדיוק ההפך, כי הסביבה היא מה שנותן לך רמזים ולא הHUD, או אייקונים שקופצים לך בזמנים הנכונים.
בעצם, זה עיצוב הרבה יותר חכם מאשר זה שראינו בפורטל 1, עם אורות כתומים זוהרים על הפאנלים שעליהם צריך היה לשים פורטלים.

לא זו הרעה החולה של פוקוס טסטינג. כאשר משתמשים בתהליך כדי לדאוג שהמשחק ברור לכולם ולא רק למפתחים שעבדו עליו, זה שימוש טוב בו. כאשר ילד בן 11 מהקבוצה שבדקה את המשחק אומר "המשחק צריך להיות יותר כמו COD" ומקשיבים לו, אז זו הרעה החולה של פוקוס טסטינג.

בגלל זה רשמתי "כמעט" כמו שמו חץ זוהר: הדבר היחיד שיותר גרוע מהגבלת האינטראקטיביות לרמה כזאתי שאין לך שום אלטרנטיבות חוץ מלפתור את החידה בצורה הכי לינארית שיש, הוא להצביע על הפיתרון באופן מלאכותי. זה לא שהסביבה "נותנת לך רמזים" - זה שהסביבה נותנת לך לעשות משהו אחד ותו לא. וזו בדיוק אותה הבעיה עם החבל בThief 4.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 ספטמבר 2013, 14:51

swym כתב:בגלל זה רשמתי "כמעט" כמו שמו חץ זוהר: הדבר היחיד שיותר גרוע מהגבלת האינטראקטיביות לרמה כזאתי שאין לך שום אלטרנטיבות חוץ מלפתור את החידה בצורה הכי לינארית שיש, הוא להצביע על הפיתרון באופן מלאכותי. זה לא שהסביבה "נותנת לך רמזים" - זה שהסביבה נותנת לך לעשות משהו אחד ותו לא. וזו בדיוק אותה הבעיה עם החבל בThief 4.


הסביבה בפורטל 2 נותנת לך לעשות המון דברים שלא מובילים לפתרון הפאזל, בהרבה מקרים שונים. זה שיש רק פתרון אחד לפאזל, לא אומר שזה הדבר היחיד שאתה יכול לעשות.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
infected aviad
Trainee
הודעות: 358
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:01

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי infected aviad » 14 ספטמבר 2013, 13:52

Nucleus_Dawn כתב:אתם מכירים את הקטע הזה שאתם הcreative director והכותב של משחק יריות סופר פופולארי ואחרי שאתם מסיימים איתו ממש מתחשק לכם לעשות משהו שונה לגמרי, בז'אנר יותר נישתי, עם גרפיקה דו מימדית מצוירת ביד וסיפור מלאנכולי ומסתורי? אז אחרי שהדחף הזה מתעורר בכם אתם פונים למפיצה שלכם וצוחקים עליכם עד שאתם יוצאים בדמעות מהחדר?
אז כשאתם עובדים ביוביסופט, כנראה שזה לא קורה כל כך.

הcreative director והכותב הראשי של פאר קריי 3 החליטו לעשות משהו שונה - JRPG, עם גרפיקה מצוירת ביד, וילדה כגיבורה הראשית. יוביסופט היו לגמרי בקטע. התוצאה ממש יפה - Child of Light:
תמונה
תמונה


זה ניראה לי סוג של גאונות.
בדיוק כשדיברתי - הצוות של RAYMAN הכריז על משחק חדש, פלטפורמה עם פאזלים, מלחמת העולם הראשונה, מבוסס על מכתבים שכתבו חיילים... נשמע מעניין מאוד, ואני מת לראות כל משחק מהצוות הזה:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Junv4hyidM
לא טריילר מעניין במיוחד, אבל המשחק נשמע מסקרן מאוד.

אני דווקא מאד אהבתי את הטריילר.
תמונה
it is not a shame to have dreams unfulfilled, it is a shame to have dreams not trying to fulfill. - Herman Cain

תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 15 ספטמבר 2013, 16:33

Nucleus_Dawn כתב:
הסביבה בפורטל 2 נותנת לך לעשות המון דברים שלא מובילים לפתרון הפאזל, בהרבה מקרים שונים. זה שיש רק פתרון אחד לפאזל, לא אומר שזה הדבר היחיד שאתה יכול לעשות.

הבעיה היא לא שיש רק פיתרון אחד לפאזל אלא שיש רק דרך אחת לפאזל. למעשה, בשלבים מסוימים פורטל 2 הוא פאזל של שני חלקים, וכל מה שאתה צריך לעשות זה למצוא איפה בשלב החלקים האלו נמצאים. קצת כמו ההתדרדרות ל-pixel hunting שהיתה נפוצה בהרבה קווסטים.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 16 ספטמבר 2013, 00:45

swym כתב:הבעיה היא לא שיש רק פיתרון אחד לפאזל אלא שיש רק דרך אחת לפאזל. למעשה, בשלבים מסוימים פורטל 2 הוא פאזל של שני חלקים, וכל מה שאתה צריך לעשות זה למצוא איפה בשלב החלקים האלו נמצאים. קצת כמו ההתדרדרות ל-pixel hunting שהיתה נפוצה בהרבה קווסטים.


יש רק דרך אחת לפתור את הפאזל, לא רק דרך אחת להתנהג בכל פאזל. ברוב המוחלט של הפאזלים, אתה יכול לעשות המון דברים שלא יובילו לפתרון (בטח ובטח אחרי שכבר הציגו את הג'לים). אתה אפילו יכול לעשות דברים בכיוון הנכון, אבל לא מספיק טוב, ככה שדרכים לא נכונות לבצע משהו לא חסרות.
בשלבים הראשונים הפאזלים באמת פשוטים ומורכבים משני חלקים. קוראים לזה עקומת למידה וזה הכרחי אם לא רוצים שהשחקן יתקע אחרי חצי דקה, רק בגלל שהוא לא מכיר עדין את מכאניקות המשחק השונות.
בחלק מהפאזלים באמת יש איזה שלב שצריך למצוא את המקום הבא שאליו צריך לשלוח פורטל. לזה קוראים משחקיות מבוססות חקירה. שונה לחלוטין מציד פיקסלים.

אני לא יודע אם אתה סתם מגזים, או שאתה באמת חושב ככה, אבל הדרך שבה אתה מתאר את המשחק משונה מאוד.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 15 ספטמבר 2013, 18:26

Nucleus_Dawn כתב:
יש רק דרך אחת לפתור את הפאזל, לא רק דרך אחת להתנהג בכל פאזל. ברוב המוחלט של הפאזלים, אתה יכול לעשות המון דברים שלא יובילו לפתרון (בטח ובטח אחרי שכבר הציגו את הג'לים). אתה אפילו יכול לעשות דברים בכיוון הנכון, אבל לא מספיק טוב, ככה שדרכים לא נכונות לבצע משהו לא חסרות.
בשלבים הראשונים הפאזלים באמת פשוטים ומורכבים משני חלקים. קוראים לזה עקומת למידה וזה הכרחי אם לא רוצים שהשחקן יתקע אחרי חצי דקה, רק בגלל שהוא לא מכיר עדין את מכאניקות המשחק השונות.
בחלק מהפאזלים באמת יש איזה שלב שצריך למצוא את המקום הבא שאליו צריך לשלוח פורטל. לזה קוראים משחקיות מבוססות חקירה. שונה לחלוטין מציד פיקסלים.

מה זה "רוב מוחלט" להגדרתך? 51%? או 90%? הפאזלים הפשוטים מבחינתי יותר דווקא מגיעים בהמשך המשחק ולא רק בהתחלה: כל האזור שנמצא במעמקי ההריסות הישנות למשל בנוי על אזורים עם מעט מאד מקום להצבת פורטלים, ולכן פיתרון הפאזל הופך במקרים רבים למשימה מעיקה של חפש את הריבוע שניתן לירות עליו+חפש את הריבוע השני שניתן לירות עליו וזהו בערך, כי בכל המתחם אין שום ריבועים נוספים שמאפשרים אינטראקטיביות כלשהי. ולזה אפשר להוסיף את הטוטוריאל לג'לים שמגיע גם הוא באותו שלב מאוחר יחסית במשחק ומרדד את הפאזלים. זו פשוט לא עקומת למידה - זו סתם הובלה באף של השחקן לאורך חלק מאד גדול מהמשחק, גם אחרי שהוא פתר פאזלים מורכבים ומעניינים הרבה יותר.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 15 ספטמבר 2013, 19:19

swym כתב:מה זה "רוב מוחלט" להגדרתך? 51%? או 90%? הפאזלים הפשוטים מבחינתי יותר דווקא מגיעים בהמשך המשחק ולא רק בהתחלה: כל האזור שנמצא במעמקי ההריסות הישנות למשל בנוי על אזורים עם מעט מאד מקום להצבת פורטלים, ולכן פיתרון הפאזל הופך במקרים רבים למשימה מעיקה של חפש את הריבוע שניתן לירות עליו+חפש את הריבוע השני שניתן לירות עליו וזהו בערך, כי בכל המתחם אין שום ריבועים נוספים שמאפשרים אינטראקטיביות כלשהי. ולזה אפשר להוסיף את הטוטוריאל לג'לים שמגיע גם הוא באותו שלב מאוחר יחסית במשחק ומרדד את הפאזלים. זו פשוט לא עקומת למידה - זו סתם הובלה באף של השחקן לאורך חלק מאד גדול מהמשחק, גם אחרי שהוא פתר פאזלים מורכבים ומעניינים הרבה יותר.


פחחחח. פורטל 2 מעיק ומוביל באף. :lol:

נו... עם טענות כאלו באמת שאין לי סיבה להמשיך בדיון. זה יותר מדי מגוחך, בשביל שזה יהיה שווה את זה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7009
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Klayman » 15 ספטמבר 2013, 19:58

פורטל 2 בעיקר מעיק בגלל זמני הטעינה שלו. ניסיתי לשחק בו עוד סיבוב בPC, וזמני הטעינה מגוחכים ומעצבנים. למה לעזאזל כל שתי שניות יש מסך טעינה?!
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 15 ספטמבר 2013, 20:21

Klayman כתב:פורטל 2 בעיקר מעיק בגלל זמני הטעינה שלו. ניסיתי לשחק בו עוד סיבוב בPC, וזמני הטעינה מגוחכים ומעצבנים. למה לעזאזל כל שתי שניות יש מסך טעינה?!


לא יודע. זה באמת מעצבן. חבל שהם לא השקיעו יותר בלטפל בזה. אין ספק שזה אפשרי מבחינה טכנית. ראינו שלבים הרבה יותר גדולים בL4D, שמשתמש באותו המנוע.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 16 ספטמבר 2013, 14:01

Nucleus_Dawn כתב:
פחחחח. פורטל 2 מעיק ומוביל באף. :lol:

נו... עם טענות כאלו באמת שאין לי סיבה להמשיך בדיון. זה יותר מדי מגוחך, בשביל שזה יהיה שווה את זה.

לא כתבתי שכל פורטל מעיק, כתבתי שיש משימות ספציפיות שבהן חיפוש הריבוע הוא תהליך מעיק שאין עוד פאזל מעבר לו. זה שאתה לא מסוגל לנהל דיון פשוט בלי להוציא דברים מההקשר שלהם זו כבר בעיה שלך. כשתסיים לתקוף את איש הקש הדמיוני שלך אתה מוזמן לחזור לדיון.

קליימן, זה בגלל מנוע הSource. מעניין אותי יהיה לראות איך Titanfall יטפלו בזה והאם הם עשו קצת טוויקים שמשפרים את זה - אני מאד מקווה שיהיו במשחק אזורי לחימה פתוחים וגדולים. מצד שני, משחקים אחרים לא צריכים להריץ את האקסטרה פיזיקה ורינדור שפורטל צריך לעשות אז אולי זה מתקזז.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 16 ספטמבר 2013, 14:07

swym כתב:לא כתבתי שכל פורטל מעיק, כתבתי שיש משימות ספציפיות שבהן חיפוש הריבוע הוא תהליך מעיק שאין עוד פאזל מעבר לו. זה שאתה לא מסוגל לנהל דיון פשוט בלי להוציא דברים מההקשר שלהם זו כבר בעיה שלך. כשתסיים לתקוף את איש הקש הדמיוני שלך אתה מוזמן לחזור לדיון.

קליימן, זה בגלל מנוע הSource. מעניין אותי יהיה לראות איך Titanfall יטפלו בזה והאם הם עשו קצת טוויקים שמשפרים את זה - אני מאד מקווה שיהיו במשחק אזורי לחימה פתוחים וגדולים. מצד שני, משחקים אחרים לא צריכים להריץ את האקסטרה פיזיקה ורינדור שפורטל צריך לעשות אז אולי זה מתקזז.


איש קש?
הנה מה שרשמת:
"זו סתם הובלה באף של השחקן לאורך חלק מאד גדול מהמשחק"
"פיתרון הפאזל הופך במקרים רבים למשימה מעיקה"

כשתרצה לדבר על המשחק באופן שקול והגיוני ולא סתם לזרוק הגזמות פרועות שלא קשורות למציאות והכללות עמומות, אתה מוזמן לחזור לדיון.

אני לא חושב שאפשר להאשים פה את מנוע הסורס. כבר ראינו משחקי סורס עם שלבים הרבה יותר ארוכים ובלי זמני טעינה, כמו שני משחקי L4D. משהו בתכנון העניין הזה היה לקוי.
הם גם התייחסו לכך בעצמם ואמרו שהשלבים פשוט לא נבנו באופן כרונולוגי ושונו לעיתים קרובות, בגלל פיתוח של מכאניקות משחק חדשות, כך שלסדר את המשחק באופן רציף היה מאוד בעייתי. זה פשוט לא היה חלק מסדר העדיפויות שלהם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 16 ספטמבר 2013, 17:13

Nucleus_Dawn כתב:
איש קש?
הנה מה שרשמת:
"זו סתם הובלה באף של השחקן לאורך חלק מאד גדול מהמשחק"
"פיתרון הפאזל הופך במקרים רבים למשימה מעיקה"

כשתרצה לדבר על המשחק באופן שקול והגיוני ולא סתם לזרוק הגזמות פרועות שלא קשורות למציאות והכללות עמומות, אתה מוזמן לחזור לדיון.

אני לא חושב שאפשר להאשים פה את מנוע הסורס. כבר ראינו משחקי סורס עם שלבים הרבה יותר ארוכים ובלי זמני טעינה, כמו שני משחקי L4D. משהו בתכנון העניין הזה היה לקוי.

אכן איש קש. אני דיברתי על מקרים רבים, אתה הפכת את זה לכל המשחק. אתה מבין את ההבדל הגדול?
באותה מידה יכולת לכתוב "פחחח. פורטל מורכב ומעניין. :lol: " כי כתבתי באותו המשפט גם "פאזלים מורכבים ומעניינים": אתה לוקח שברי ציטוט, מנתק אותו מהקונטקס ומכליל אותו על כל המשחק כולו. הדבר היחיד שלא שקול והגיוני הוא כנראה חוסר היכולת שלך להתמודד עם איזשהי ביקורת על משחק של ואלב כאילו מדובר בפגיעה אישית בך. אתה מתלונן כאילו אני הראשון בעולם ששם לב לhand holding של פורטל 2 לעומת המשחק הראשון, בעוד רבים וטובים לפני כבר עשו את זה. אז הנה, הגזמות פרועות והכללות עמומות:
http://arstechnica.com/gaming/2011/05/p ... eat-one/2/
בדיעבד, אני שואל את עצמי אם אלו בעצם ואלב עצמם שבקטע של הומור עצמי צוחקים על זה שהמשחק הוא די On-rails במסגרת הדיאלוג של וויטלי.

ובוודאי שאפשר להאשים את מנוע הסורס, או יותר נכון את מנוע הסורס בשילוב עם דרישות יחודיות שכנראה יש לפורטל. אבל גם שני משחקי L4D וגם משחקי HL מכילים קטעי טעינה לרוב. UE3 אגב סובל גם הוא מאותן בעיות בדיוק ואפשר לראות את זה במשחקים שאמורים להיות יותר פתוחים כמו מאס אפקט ובורדרלנדס. אלו מנועים שלא נבנו מראש במחשבה על משחק עם עולם גדול ופתוח.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 17 ספטמבר 2013, 01:30

swym כתב:אכן איש קש. אני דיברתי על מקרים רבים, אתה הפכת את זה לכל המשחק. אתה מבין את ההבדל הגדול?
באותה מידה יכולת לכתוב "פחחח. פורטל מורכב ומעניין. :lol: " כי כתבתי באותו המשפט גם "פאזלים מורכבים ומעניינים": אתה לוקח שברי ציטוט, מנתק אותו מהקונטקס ומכליל אותו על כל המשחק כולו. הדבר היחיד שלא שקול והגיוני הוא כנראה חוסר היכולת שלך להתמודד עם איזשהי ביקורת על משחק של ואלב כאילו מדובר בפגיעה אישית בך. אתה מתלונן כאילו אני הראשון בעולם ששם לב לhand holding של פורטל 2 לעומת המשחק הראשון, בעוד רבים וטובים לפני כבר עשו את זה. אז הנה, הגזמות פרועות והכללות עמומות:
http://arstechnica.com/gaming/2011/05/p ... eat-one/2/
בדיעבד, אני שואל את עצמי אם אלו בעצם ואלב עצמם שבקטע של הומור עצמי צוחקים על זה שהמשחק הוא די On-rails במסגרת הדיאלוג של וויטלי.

ובוודאי שאפשר להאשים את מנוע הסורס, או יותר נכון את מנוע הסורס בשילוב עם דרישות יחודיות שכנראה יש לפורטל. אבל גם שני משחקי L4D וגם משחקי HL מכילים קטעי טעינה לרוב. UE3 אגב סובל גם הוא מאותן בעיות בדיוק ואפשר לראות את זה במשחקים שאמורים להיות יותר פתוחים כמו מאס אפקט ובורדרלנדס. אלו מנועים שלא נבנו מראש במחשבה על משחק עם עולם גדול ופתוח.


נתת דוגמא נהדרת להד הומינום, כאשר התייחסת לחוסר היכולת שלי, כביכול, להתמודד עם ביקורת על המשחקים של VALVE. כבר בדקת את משמעות המושג? זה מוזר שאתה גם חוטא בכשל הלוגי וגם משתמש במושג בצורה לא נכונה. אני זוכר שהשתמשת במושג בעבר באופן נכון.
לא רק שזה הד הומינום, זו גם טענה מגוחכת לחלוטין, כי היא מגיעה ממש מעט אחרי שקליימן העלה ביקורת על המשחק (לגבי זמני הטעינה) ואני הסכמתי איתו, ללא סייגים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42019
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2013, 23:20

בפורטל 2 יש זמני טעינה הזויים, אני משער שSOURCE פשוט לא מעוצב לעבוד במיני שלבים שכאלה והוא לא מאופטם לטעינה מהירה שלהם. השלבים כל כך קטנטנים ועדין עם המחשב 16GB זיכרון עם SSD ומעבד מרובע חדיש שלי עדין הזמני טעינה ארוכים לפורטל 2 בין צ'יימבר לצ'יימבר. אם VALVE באמת רציניים, SOURCE 2 ידע לנצל את הזיכרון כך שהוא יזרים את השלב ולא נראה אף מסך טעינה אף פעם במשחק שלהם יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

Walle
Trainee
הודעות: 171
הצטרף: 25 אוגוסט 2013, 05:22

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Walle » 07 נובמבר 2013, 00:23

פרויקט חדש של Epic Games דלף, קוראים לו Blueprint, האם זה המשחק שיהיה ב14/11 באירוע ההשקה של סוני?

האתר VGleaks שוב מדליף דברים ועכשיו הגיע תורו של המשחק החדש מהיוצרים של סדרת Gears of War.
המשחק יתרחש בעתיד הקרוב 2043 בוושינגטון ונקרא בשם הזמני Project NANO.

תמונה

תמונה

תמונה

אפיק מתכננת להפוך את המשחק לטרילוגיה כאשר המשחק הראשון מתוכנן ל2014, השני ל2016 והשלישי ל2018, הטרילוגיה תגיע לקונסולות הדור הבא.
עוד מתוכנן במשחק:
- קו-אופ + מולטיפלייר עם מפות כמו גירס.
- סינגל-פלייר של 10-12 שעות.
- שתי דמויות מרכזיות, גבר ואישה.

תמונה

תמונה

פה הלינק עם המידע המלא שכולל את המשחק בפעולה בשלבים מוקדמים מאוד עם מנוע אנריל 3.
http://www.vgleaks.com/project-nano-aka ... -unveiled/

סמל אישי של המשתמש
4shachar
Minion
הודעות: 74
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:31

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי 4shachar » 07 נובמבר 2013, 00:38

נראה ממש מגניב! :)
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Laskin » 07 נובמבר 2013, 09:27

יש! גירס עם קסמים וחרבות בUE4! זה נשמע כמו חלום...
הלוואי ויצא באמת לPS4, למרות שאם יצא למחשב הוא בטוח יהיה הכי מדהים עליו. UE4 נראה בינתיים פשוט מנוע מרשים בטירוף, מקווה שיהיה גם יעיל כמו קודמו, וישלוט גם בדור הזה.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים