נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אפריל 2021, 20:55

Laskin כתב:
DrKeo כתב:וכמה זמן החזיק הטיעון "משחקים לא ידרשו RT עד לקראת סוף הדור"? :)


המשחק הזה קיים גם בלי RT, אז לא... זה לא נחשב

המנוע שלהם זנח רסטוריזציה. זה אומר שכל משחק שהם עושים, אפילו חבילת הרחבה, יהיה rt בלבד.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 28 אפריל 2021, 21:07

וכמה חברות AAA יזנחו או אפילו יקדישו משאבים לגרסה נפרדת של משחק שדורשת RTX?

המשחק נראה נהדר. קילר-אפ ל RTX. בטח לאסקין עכשיו התחיל להכין את הבוטים ל 3080TI.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אפריל 2021, 21:59

Kazz כתב:וכמה חברות AAA יזנחו או אפילו יקדישו משאבים לגרסה נפרדת של משחק שדורשת RTX?

המשחק נראה נהדר. קילר-אפ ל RTX. בטח לאסקין עכשיו התחיל להכין את הבוטים ל 3080TI.

לא מתכנתים ל-RTX, מתכנתים ל-DXR שהוא חלק מ-DX12 או למקביל שלו בוולקאן (שהוא כרגע ספריה חיצונית עד שכרונוגרופ יתאפסו על עצמם). כל משחק שתכתוב ל-DXR יעבוד על האקסבוקס וכל כרטיס PC תומך מ-NV, אינטל או AMD. אגב, לא חייבים כרטיס עם ליבות RT, לפני יותר משנה NV הוסיפו תמיכה גם לסדרה 1000. הביצועים זוועה, אבל זה קיים. יצרניות כרטיסי המסך בוחרות לאיזה כרטיסים לפתוח את האפשרות בדרייברים.

הסיבה שאתה מחבר אוטומטית בין RT ל-RTX היא הגאונות השיווקית של NV. הצוות שיווק שלהם צריך לקבל פרס.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 28 אפריל 2021, 22:19

זאת הייתה הכוונה. כמה חברות AAA ייפתחו בלעדית לחומרה שדורשת יכולות RT? לא חושב שאפילו נראה גרסת RT בלבד למשחקים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אפריל 2021, 22:31

Kazz כתב:זאת הייתה הכוונה. כמה חברות AAA ייפתחו בלעדית לחומרה שדורשת יכולות RT? לא חושב שאפילו נראה גרסת RT בלבד למשחקים.

כל החברות עוד שנתיים ככה. כשכל הקונסולות תומכות בזה ורוב ה-GPU של הגיימרים אין באמת מטרה בלתמוך בכרטיסים ללא RT.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Sage
הודעות: 5026
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 28 אפריל 2021, 22:34

ידוע כבר אם גרסאת הפס5 הייעודית של מטרו אקסודוס תשתמש גם היא רק בRT לתאורה?
אני חושב שזה יכול לתת לנו כיוון די ברור להמשך.
כלומר אם הקונסולות לא יוכלו להתמודד עם RT כזה, זה בחיים לא יהיה נפוץ בדור הזה. זו תהיה צורת פיתוח של מפתחות אינדי-AA במקסימום וכאלו שמתרכזות רק בPC (4A לגמרי יכולה להיות כזאת).
אם הקונסולות יכולות להתמודד עם זה אז הסיכוי שנראה את זה מתפתח כבר עכשיו הוא הרבה יותר סביר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אפריל 2021, 22:36

Stick כתב:ידוע כבר אם גרסאת הפס5 הייעודית של מטרו אקסודוס תשתמש גם היא רק בRT לתאורה?
אני חושב שזה יכול לתת לנו כיוון די ברור להמשך.
כלומר אם הקונסולות לא יוכלו להתמודד עם RT כזה, זה בחיים לא יהיה נפוץ בדור הזה. זו תהיה צורת פיתוח של מפתחות אינדי-AA במקסימום וכאלו שמתרכזות רק בPC (4A לגמרי יכולה להיות כזאת).
אם הקונסולות יכולות להתמודד עם זה אז הסיכוי שנראה את זה מתפתח כבר עכשיו הוא הרבה יותר סביר.

משחקים לא יעברו בדור הזה ל-100% RT. אבל הם כן יעברו לדרישת בסיס של RT.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 28 אפריל 2021, 22:51

לא אם זה יהיה כבד על הקונסולות, ולא אם כרטיסי מסך חדשים בלתי אפשריים לרכישה... מטרו, יפה ככל שיהיה, הוא עדיין משחק של הדור הקודם של הקונסולות, במשחקים הכבדים של אמצע הדור הנכחי יהיה קשה מאוד להעמיס גם RT בנוסף לכל, אני מקווה שאני טועה אבל אני לא בטוח בכלל שזה אפשרי גם משחק סופר מתקדם וגם RT.
בא נראה אם ואיך יתמודדו הפס5 והXSS עם מטרו הזה, משחק של הדור הקודם, מדגיש שוב :)

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8207
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 28 אפריל 2021, 22:53

הפס5 פרו יבוא עם איזה 2 GPU מודבקים בסלוטייפ ויקרע כל מה שיזרקו עליו סמנו את זה במרקר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 02:34

Laskin כתב:לא אם זה יהיה כבד על הקונסולות, ולא אם כרטיסי מסך חדשים בלתי אפשריים לרכישה... מטרו, יפה ככל שיהיה, הוא עדיין משחק של הדור הקודם של הקונסולות, במשחקים הכבדים של אמצע הדור הנכחי יהיה קשה מאוד להעמיס גם RT בנוסף לכל, אני מקווה שאני טועה אבל אני לא בטוח בכלל שזה אפשרי גם משחק סופר מתקדם וגם RT.
בא נראה אם ואיך יתמודדו הפס5 והXSS עם מטרו הזה, משחק של הדור הקודם, מדגיש שוב :)

אתה בהחלט טועה כי הכיוון שלך לא נכון בכלל, אתה שואל את השאלות הלא נכונות ועושה הנחות לא נכונות. אין שום רלוונטיות לכמה ביצועי ה-RT של הקונסולות טובים או גרועים או איך מטרו ירוץ עליהם. מה שמשנה הוא שיש בהן חומרה יעודית ל-RT ובגללה RT יהפוך לסטנדרט ומאוד מהר. זהו, המנוע של מטרו נטש כרטיסים ללא RT, זה לא קטע רק של העדכון של מטרו אלה הם נטשו כרטיסים ללא RT לעד. מעכשיו לשחק במשחקים שלהם חובה כרטיס תומך ב-RT. כמובן שזה אימוץ ממש מוקדם, אבל שאר התעשיה תדביק את הפער ממש מהר. ואם אתה חושב שנמשיך לראות מצבים "עם RT" ו-"בלי RT" בקונסולות, זה לא יקרה לדעתי. מהר מאוד, כשפיתוח יהפוך לבלעדי להן, RT יהיה חובה כך או כך. האמת שלדעתי בריטרנל זה חובה ואני לא אתפלא אם ברצ'ט RT הוא גם חובה, למרות שאנחנו עדין רק בשנה הראשונה של הפס5 כך שאני לא יודע אם זה הולך לקרות כבר עכשיו.

ה-PIPELINE של המנועים הולך להשתנות, RT זה לא משהו שהולכים להדליק ולכבות, זה משהו שמושרש בעמוד השדרה של המנוע, זה כלי שהולך לפתור למפתחים אינספור בעיות של מנועים מודרנים. כן, גרסאות PC יתנו לעשות יותר RT, אבל כרטיסים ללא RT הולכים ללכת לפח אשפה. זאת בדיוק הסיבה שהקניה הכי מגוחכת בשנים האחרונות הייתה לקנות כרטיס AMD מסדרה 5000.

אגב, אם תהית על קצב אימוץ, יש כבר ליותר מ-16% מהיוזרים של סטים כרטיסי RT. היום משחקים בכיף שמים 1060GTX ככרטיס מינימום, זה אומר שרק 46% מהיוזרים מסטים יכולים לשחק במשחקים הללו. וזה כמובן סביר כי רוב היוזרים בסטים הוא לא בדיוק אנשים עם מחשב גיימינג שקונים משחקי AAA ב-60$. אז אני משער שתסכים שאם אימוץ של RT יגיע לסביבות ה-46% בשוק ה-PC אז אפילו מפיצות גדולות ירגישו בנוח. לא? ואני בטוח שתוך פחות משנתיים אנחנו מגיעים לסביבה הזאת, כבר ב-2023 נראה בשוק ה-PC יותר מ-40% משתמשי סטים עם RT אם לא אפילו יותר מזה. אם בכזה מחסור מטורף הגענו ליותר מ-16%, אני בטוח שברגע שהמלאים יסתדרו אז האחוזים יטוסו כמו טיל. אפילו ה-2060RTX כבר טפס להיות הכרטיס הרביעי הכי פופולרי בסטים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 29 אפריל 2021, 08:15

מתי יצא ה-1060 שיש ל-46% מסטים אותו ומעלה? אה, כן, לפני פאקינג 5 שנים.
אז למה נראה לך שעוד שנתיים יהיה ל-46% כרטיס RTX, בטח בהינתן העובדה שבלתי אפשרי להשיג כרטיסים כאלה במחיר שפוי?

לגבי משחקי פס5 ש״דורשים את זה״ - לא על אלו דיברתי אלא על משחקים פופולריים מולטיפלטפורם שמגיעים גם למחשב, ומצפים למכור שם ולא מעט. מתי cod או ac או פיפא יעשו את זה? לדעתי - מאוד סביר שרק ממש בסוף הדור, במקרה הטוב.

ולא הבנתי למה אתה חושב שאין משמעות לכמה הקונסולות חזקות... הרי אם משחק סופר מרשים באמצע הדור גם ככה בלי RT ירוץ ב-30 פריימים, להוסיף עליו RTGI זה יכביד מאוד מאוד ויגרום לו לרוץ ב15-20 פריימים, זו בעייה אם יכולות הRT בכרטיסי AMD שיש בקונסולות הן מאוד מאוד בסיסיות, לא מבין למה אתה שולל את זה. בא נראה אם המכשירים האלה בכלל יכולם להתמודד עם משחק מהדור הקודם שמשתמש בזה ואחר כך אם ומתי משחקים של הדור הבא יעשו זאת.

Shlomix
Warrior
הודעות: 749
הצטרף: 14 אפריל 2013, 00:57

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Shlomix » 29 אפריל 2021, 09:18

סדרת ה-2000 RTX יצאה לפני שלוש שנים, אז עוד שנתיים זה מסתדר בול עם התיאוריה של נדב :)

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 29 אפריל 2021, 10:26

Shlomix כתב:סדרת ה-2000 RTX יצאה לפני שלוש שנים, אז עוד שנתיים זה מסתדר בול עם התיאוריה של נדב :)


לא במחירים האלה... לפני 5 שנים, וגם לפני שנתיים - אם הייתי רוצה 1060 או 1080 - לא היה קשה להשיג במחיר הרשמי. היום קשה להשיג גם במחיר כמעט כפול, אפילו מסדרה 2000 בני שלוש שנים. לדעתי מדובר בעוד 4 שנים מהיום שיתחילו לאמץ את זה בצורה איכשהו משמעותית.
מן הסתם - יהיו משחקים שירצו להתבלט ויעשו זאת לפני, אבל המשחקים הגדולים? לדעתי לא יהיו להם ביצים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 14:00

Laskin כתב:מתי יצא ה-1060 שיש ל-46% מסטים אותו ומעלה? אה, כן, לפני פאקינג 5 שנים.
אז למה נראה לך שעוד שנתיים יהיה ל-46% כרטיס RTX, בטח בהינתן העובדה שבלתי אפשרי להשיג כרטיסים כאלה במחיר שפוי?

אתה יודע כמה מהר סדרה 1000 עפה מהמדף? המספרים קצת עומדים במקום בגלל שסדרה 2000 לא הייתה פופולרית ועכשיו שסדרה 3000 בביקוש אדיר אבל ברגע שההיצע יתיצב, סדרה 3000 תעוף הרבה יותר מהר מסדרה 1000. ועדין, עם כל בעיית הביקוש הזאת, גדלנו מ-10% ל-16% בעלי כרטיסי RT בחצי שנה האחרונה. אם נמשיך בקצב הזה של 6% בחצי שנה אז עד סוף 2023 נגיע ל46% בול בסוף 2023, אז רק תתאר לך מה יקרה כשהמחירים יתיצבו. ומה עםה קונסולות? בסוף 2023 כבר יהיו בערך 100 מליון מכשירי פס5 ואקסבוקס בשוק, זה לא בסיס משתמשים מספיק גדול למשחק AAA? חצי משוק ה-PC (ועוד החצי שיותר נוטה לבזבז על משחקים) ו-100 מליון בעלי קונסולה?

Laskin כתב:לגבי משחקי פס5 ש״דורשים את זה״ - לא על אלו דיברתי אלא על משחקים פופולריים מולטיפלטפורם שמגיעים גם למחשב, ומצפים למכור שם ולא מעט. מתי cod או ac או פיפא יעשו את זה? לדעתי - מאוד סביר שרק ממש בסוף הדור, במקרה הטוב.

ולא הבנתי למה אתה חושב שאין משמעות לכמה הקונסולות חזקות... הרי אם משחק סופר מרשים באמצע הדור גם ככה בלי RT ירוץ ב-30 פריימים, להוסיף עליו RTGI זה יכביד מאוד מאוד ויגרום לו לרוץ ב15-20 פריימים, זו בעייה אם יכולות הRT בכרטיסי AMD שיש בקונסולות הן מאוד מאוד בסיסיות, לא מבין למה אתה שולל את זה. בא נראה אם המכשירים האלה בכלל יכולם להתמודד עם משחק מהדור הקודם שמשתמש בזה ואחר כך אם ומתי משחקים של הדור הבא יעשו זאת.

פיפא כנראה יהיה אחד האחרונים, אין ספק. אבל פיפא הוא לא רוב התעשיה. היום משחקים בכיף דורשים מינימום 1060 שזה כרטיס רק בן 4 והוא היה שדרוג אמצע דורי, אפילו לא מקביל ל-BASELINE של הקונסולות אלה חזק מהן משמעותית. ברגע שהקונסולות יהיו קצת יותר ותיקות, נניח בנות שנתיים, ויהיו כרטיסי מסך מיושרים עם הכוח והיכולות שלהן (כלומר RT) שעולים 150$ (שזה גם יהיה בערך עוד שנתיים) ושהמספרים בסטים לאותם כרטיסים יהיו בעשרות האחוזים (שוב, פחות או יותר עוד שנתיים) אז תראה המון משחקים ומנועים שדורשים RT כמינימום.

כן, אני מבין ש-RT כמינימום נשמע נורא מרשים כרגע ובטח שלפני שנה. אבל ב-2023? לא ממש. אתה תראה שפה בפורום לא יהיה בן אדם ללא כרטיס RT במחשב שלו, לכולם פה תהיה קונסולת דור הבא עם יכולות RT וכך יהיה ציבור הגיימרים הכללי. כשסדרה 4000 בשוק, סדרה 3000 כבר נמכרת באתרי יד שניה וסדרה 2000 בת 4, כרטיס RT יהיה דבר מאוד טרוויאלי ב-2023. ותזכור ש-NV כבר הכריזה שסדרה 4000 יוצאת ב-2022, כן? אז אפילו סדרה 4000 תהיה בת יותר משנה בחגים 2023.

ובנוגע לנקודה של כמה כוח RT יש לקונסולות. אני אחזור על הנקודה שלי שוב, RT הוא לא אפקט brute force מדליקים בשביל השתקפות יפה. RT זה כלי ב-GPU בדיוק כמו שיידרים. השימוש בליבות האלה הוא אינוספי, לא חייבים לעשות אפקט בודד שרוצח ביצועים ב-40% כשמשתמשים ב-RT. רסטוריזציה מגיעה לסף שלה, כדי לעלות לגרפיקה של דור הבא צריך להשתמש בטכניקות חדשות ומדוייקות יותר, כאלה שמבוססות על הבנה של מיקום אמיתי ומדויק במרחב. יש מליון דברים ודרכים לעשות את זה, יש את הדרך ה-brute force שאתה רואה היום של נניח אפקט אחד שמוחלף ב-RT, אבל זאת דרך זמנית שקיימת בדיוק בגלל שצריך לתמוך בכרטיסים ללא RT. השימוש היותר חכם ב-RT הוא לקחת את תקציב הקרניים שלך ולפזר אותו בעשרות מקומות במנוע הגרפי ואפילו באלמנטים של סאונד וגיימפליי. גם הכרטיס RT הכי חלש בשוק מסוגל לשלוח מליוני קרניים בפריים אחד ויש המון פעולות שה-GPU עושה שיכולות להשאר בתחום הרסטוריזציה אבל צריכות מיקום מדוייק (כלומר שימוש בקרניים) ולא בדיוק זקוקות ל-50 מליון קרניים בכדי להביא תוצאות. במקום להשקיע 50 מליון קרניים בצל RT אתה תראה מפתחים משתמשים ב-500K כאן, 2 מליון שם ו-5 מליון במקום אחר. בדיוק כמו שהיום שיידרים משמשים לבערך הכל, כך גם הליבות RT ישמשו לאלף שימושים קטנים.

אם אתה עוקב אחרי עולם הגרפיקה הממוחשבת, ואני עוקב בצורה די הדוקה, אז אתה תשים לב שכמעט כל דבר בגרפיקה היום דורש שימוש בסוג של קרניים. אם משחקים רוצים לעלות לדור הבא, הם צריכים לשלוח הרבה קרניים בהרבה אזורים של המנוע. אין שום סיבה שליבות ה-RT שעושות את זה פי 10 יותר מהר מהשיידרים לא יהיו האחראיות לזריקת הקרניים ובכדי שזה יקרה, בכדי שמנועים יוכלו להסתמך על הטכניקות הללו, צריך ליבות RT כמינימום. ולכן זה לא משנה כמה ביצועים נפגעים מהשתקפות RT בספיידרמן, כי זאת לא הנקודה ולא מה שאני מדבר עליו. מה שאני מדבר עליו הוא משחקים שיהיה ללא צל RT, ללא השתקפות RT וללא GI עם RT. אתה לא תראה "אפקט" אחד בודד, אתה תראה מנועים ש-RT שזור בלב שלהם ואתה תפול מהגרפיקה שלהם, אבל לא יהיה שם "אפקט RT" אחד בולט אלה אותה גרפיקה נעשתה בעזרת עזרה מהליבות. זאת קפיצה שעולם הגרפיקה צריך, ואף דגנרט עם 1060GTX בן 7 (כן! סדרה 1000 תהיה בת 7 ב-2023) לא יעצור את זה.


Laskin כתב:
Shlomix כתב:סדרת ה-2000 RTX יצאה לפני שלוש שנים, אז עוד שנתיים זה מסתדר בול עם התיאוריה של נדב :)


לא במחירים האלה... לפני 5 שנים, וגם לפני שנתיים - אם הייתי רוצה 1060 או 1080 - לא היה קשה להשיג במחיר הרשמי. היום קשה להשיג גם במחיר כמעט כפול, אפילו מסדרה 2000 בני שלוש שנים. לדעתי מדובר בעוד 4 שנים מהיום שיתחילו לאמץ את זה בצורה איכשהו משמעותית.
מן הסתם - יהיו משחקים שירצו להתבלט ויעשו זאת לפני, אבל המשחקים הגדולים? לדעתי לא יהיו להם ביצים.

מחירים גבוהים לא ישארו לעד. אולי זה מרגיש כמו נצח אבל הבעיה התחילה רק באוקטובר האחרון, לפני חצי שנה. היא גם תעלם בשלב מסויים. אולי זה יקח חצי שנה, אולי שנה, אבל הבעיה תפתר וברגע היא תפתר אז המספרים בסטים יעופו למעלה מאוד מהר. אפילו הקור של הקור פה בפורום לא מצליח להשיג כרטיס ועדין אתה רואה איזה 5% מסטים עם כרטיסי סדרה 3000, בשניה שמצב יתיצב אתה תראה את האחוז בעלי כרטיסי RT בסטים טס. אני לא אתפלא אם נגיע ל-40% שנה מהרגע שהמחירים יתיצבו.

אני חושב שאתה מזיז פה קצת את ה-goal posts כי במקור אמרת שבקושי יהיו משחקים כאלה גם לקראת סוף הדור הזה, עד שתצא הפס6 בזמן שאני אמרתי שכבר באמצע הדור הזה אתה תראה ערימות של משחקים גדולים דורשים RT. אני בטוח שיהיו משחקים שירצו לרוץ על מחשבים בני עשור שעדין יתמכו בכרטיסים ישנים, אבל המשחקי AAA הסופר מרשימים, המשחקים שכולנו רוצים ואוהבים, הם ידרשו RT כמינימום. אני לא אתפלא אם למשל המשחק הבא של CDPR ידרוש RT כמינימום.

האמת שבכלליות אני לא מבין אתה הטיעון שלך, כי הרי אתה בהחלט חושב שב-2023 יהיו לא מעט משחקים שינטשו את הפס4 וה-X1 ויהיו בלעדיים לדור הבא? אז למה סביר בעיינך לנטוש כל קונסולה מלפני 2020 כבר בשנת 2023 אבל ב-2024 עדין צריך לתמוך בכל שחקן PC (ועם כל הכבוד, קונסולות חשובות יותר למכירות מה-PC) עם כרטיס בן כמעט עשור? הדברים האלה עומדים ממש בסתירה אחד עם השני, למה ב-PC המינימום צריך להיות נמוך מהקונסולות? ממתי יש משחק PC שדרישות המינימום שלו נמוכות מהקונסולות שבשוק?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 29 אפריל 2021, 14:11

אני רק אומר שאתה אופטימי. גם לגבי הכח של הקונסולות להתמודד עם זה, אבל עוד יותר לגבי הזמנים, בעיקר בגלל עניין זמינות הכרטיסים והמחירים. לדעתי זה יימשך לכל השנה הקרובה וגם ביציאה של סדרה 4000 זה יהיה מאוד קשה ויקר להשיג.

אבל זה קצת חוזר על עצמו אז בא נעביר להתערבויות:
מתי אתה חושב שחצי מה-AAA בתעשייה יעברו ל-RT חובה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 14:14

Laskin כתב:אני רק אומר שאתה אופטימי. גם לגבי הכח של הקונסולות להתמודד עם זה, אבל עוד יותר לגבי הזמנים, בעיקר בגלל עניין זמינות הכרטיסים והמחירים. לדעתי זה יימשך לכל השנה הקרובה וגם ביציאה של סדרה 4000 זה יהיה מאוד קשה ויקר להשיג.

זה קצת כמו להתווכח עם קיר, כי אני מנסה להסביר שלכוח RT שלהן אין רלוונטיות ובמקום להתיחס לטיעונים האלה, אתה ממשיך להגיד "הן לא חזקות מספיק". אבל זאת הנקודה שלי, לכוח ה-RT שלהן אין רלוונטיות, רק לזה שיש להן ליבות RT. ובנוגע להיצא, בסוף הוא מסתדר, אנחנו בבעיה הזאת רק חצי שנה.

Laskin כתב:אבל זה קצת חוזר על עצמו אז בא נעביר להתערבויות:
מתי אתה חושב שחצי מה-AAA בתעשייה יעברו ל-RT חובה?

אני לא נופל לזה שוב, עשית לך חיים קלים מדי עם RDR2. אתה אמרת שגם בסוף הדור הזה RT לא יהיה סטנדרט חובה בתעשיה, ואני לגמרי זורם עם ההתערבות הזאת. באיזו שנה אתה חושב שמפתחי AAA ירגישו בנוח לשים RT כמינימום, כלומר שהמון משחקי AAA שיוצאים ידרשו כרטיסי RT ויהיו בלעדיים לפס5 ול-XSS/XSX?
We're just normal men. We're just innocent men

Shlomix
Warrior
הודעות: 749
הצטרף: 14 אפריל 2013, 00:57

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Shlomix » 29 אפריל 2021, 15:05

אני רק רוצה לציין שלי יש 3070, במזל קניתי מניו אג רגע לפני ההתפוצצות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 15:10

Shlomix כתב:אני רק רוצה לציין שלי יש 3070, במזל קניתי מניו אג רגע לפני ההתפוצצות.

ממזר בר מזל.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 29 אפריל 2021, 15:21

DrKeo כתב:
Laskin כתב:אני רק אומר שאתה אופטימי. גם לגבי הכח של הקונסולות להתמודד עם זה, אבל עוד יותר לגבי הזמנים, בעיקר בגלל עניין זמינות הכרטיסים והמחירים. לדעתי זה יימשך לכל השנה הקרובה וגם ביציאה של סדרה 4000 זה יהיה מאוד קשה ויקר להשיג.

זה קצת כמו להתווכח עם קיר, כי אני מנסה להסביר שלכוח RT שלהן אין רלוונטיות ובמקום להתיחס לטיעונים האלה, אתה ממשיך להגיד "הן לא חזקות מספיק". אבל זאת הנקודה שלי, לכוח ה-RT שלהן אין רלוונטיות, רק לזה שיש להן ליבות RT. ובנוגע להיצא, בסוף הוא מסתדר, אנחנו בבעיה הזאת רק חצי שנה.

Laskin כתב:אבל זה קצת חוזר על עצמו אז בא נעביר להתערבויות:
מתי אתה חושב שחצי מה-AAA בתעשייה יעברו ל-RT חובה?

אני לא נופל לזה שוב, עשית לך חיים קלים מדי עם RDR2. אתה אמרת שגם בסוף הדור הזה RT לא יהיה סטנדרט חובה בתעשיה, ואני לגמרי זורם עם ההתערבות הזאת. באיזו שנה אתה חושב שמפתחי AAA ירגישו בנוח לשים RT כמינימום, כלומר שהמון משחקי AAA שיוצאים ידרשו כרטיסי RT ויהיו בלעדיים לפס5 ול-XSS/XSX?



אני כנראה לא מבין את ההסברים שלך, הרי בטח שכח חישוב הוא חשוב, כי אם משחק ידרוש RT ולא ישתמש בו, אז למה שיתבססו עליו? אם אני מפתח משחק ויש לי סצינה שממש חשוב לי התאורה וכו׳ אבל בRT זה זולל המון משאבים שאין בקונסולות, לעומת תאורה רגילה בשביל לקבל פחות או יותר את אותה תוצאה בפועל - אז אני בבעיה, לא?
כאילו, אני באמת לא מבין למה אתה טוען שהכח לא משנה, אם היו 1/10000 ליבות RT בקונסולות - זה לא היה משנה כלום? יש סף מינימום אני מתאר לעצמי, כדי ליצור משחקים מבוססי RT שיביאו תוצאות יפות יותר או זהות למה שניתן לעשות באמצעים כיום.

לגבי ההתערבות - אני לא אמרתי שלא יהיה סטנדרט עד סוף הדור אלא שאני סקפטי לגבי האפשרות הזו, ולדעתי השנתיים שלך יראו יותר כמו 4, במקרה האופטימי. משמע שרוב המשחקים (מעל 50%) הגדולים עוד 4 שנים לא ירוצו בכלל על כרטיסים ללא RT. בעיניי זה לא יקרה בעוד שנתיים בשום סיכוי.
לגבי הgoal post הוא אכן זז מהרגע שראיתי שיכולות הRT הם לא לחלוטין אפסיות כמו שחשבתי... אלא פשוט חלשות :)

אני חושב שמפתחי AAA ירגישו בני עם זה בערך שנה-שנתיים לפני הדור הבא. משמע 4-5 שנים מהיום. עד אז ירצו לשחרר גם לסוויץ׳ ובהמשך סוויץ׳ 2 שממש לא בטוח שיהיה לו RT וזה יכול לשנות מקצה לקצה את מה שהם יעשו, אז זה בשילוב העובדה שרק מליונרים יכולים לקנות היום כרטיס מלפני שלוש שנים בערך - אומרים לי לפחות 4 שנים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 15:34

Laskin כתב:אני כנראה לא מבין את ההסברים שלך, הרי בטח שכח חישוב הוא חשוב, כי אם משחק ידרוש RT ולא ישתמש בו, אז למה שיתבססו עליו? אם אני מפתח משחק ויש לי סצינה שממש חשוב לי התאורה וכו׳ אבל בRT זה זולל המון משאבים שאין בקונסולות, לעומת תאורה רגילה בשביל לקבל פחות או יותר את אותה תוצאה בפועל - אז אני בבעיה, לא?
כאילו, אני באמת לא מבין למה אתה טוען שהכח לא משנה, אם היו 1/10000 ליבות RT בקונסולות - זה לא היה משנה כלום? יש סף מינימום אני מתאר לעצמי, כדי ליצור משחקים מבוססי RT.

אבל אין לנו פה מקרה של 1/10000. יש לנו מקרה של קונסולות שמסוגלות לעשות אפקט שלם של "brute force", מה שאומר שהן מסוגלות להתמודד עם מאות מליוני ואפילו מליארדי קרניים בשניה. כלומר, ללא שום קשר לכמה "אפקטי brute force" הן מסוגלות לעשות במקביל, אפילו אם זה בקושי אחד, יש להן את הכוח לזרוק מליוני קרניים לסצנה. אם יש להן את הכוח הזה, וגם ל-2060RTX יש את הכוח הזה ואני משער שהן בעלת יכולת יותר טובה מה-2060RTX, אז הליבות RT שלהן יכולות לשמש ככלי. דוגמה קלאסית היא אודיו RT, אפשר עם מליון קרניים בשניה לעשות אודיו RT מטורף לגמרי והקונסולות הללו מסוגלות להתמודד עם מאות מליוני קרניים בשניה, לא רק עם מליון.

אני מדגיש את זה שוב, בפעם המליון, מפתחים לא משתמשים ב-RT ככה כיום כי הם לא יכולים, לא בגלל שאין ל-GPU הכי חלש (2060RTX) שמסוגל לעשות RT את היכולת, כי יש לו, אלה כי הם מפתחים גם לGPU וקונסולות ללא ליבות RT. ביום שהמגבלה הזאת תוסר, אז אתה תראה את זה קורה, מפתחים מפזרים קרניים לכל רוחב המנוע שלהם. ואני מדגיש שוב, זה לא כמו לעשות השתקפות וצל ו-GI ולא יודע מה עוד עם RT כמו שאתה רואה היום, זה לא משקף את הצורה שבה שמשתמשים בRT כיום. זה להשתמש בליבות RT ככלי בקופסת כלים שלהם, מה שהם לא עושים כיום כי הם לא יכולים כל עוד צריך לתמוך בGPU ללא ליבות RT.

ועוד נקודה שחשוב להדגיש, שימוש בקרניים כמו שהוא היום גורם לנפילת ביצועים אדירה ב-GPU. זה בגלל שכל קרן שפוגעת דורשת חישוב שיידרים אנטנסיבי. זה קורה כי מפתחות משתמשות בקרניים לאפקט אחד מרוכז. ביום שישתמשו בהן ככלי במנוע, יהיה אפשר להשתמש בליבות RT בלי לגעת בשיידרים ואז בתאוריה לא תהיה לך (כמעט) פגיעה בביצועים. ליבות ה-RT הן סיליקון נפרד (אצל AMD פחות, אבל הן משותפות לחלק שהוא מאוד לא מנוצל במשחקים מודרנים), כלומר ברגע שאתה משתמש בהן נכון, הן הופכות לכלי מאוד חשוב שלא ישפיע על ביצועים יותר מדי.

Laskin כתב:לגבי ההתערבות - אני לא אמרתי שלא יהיה סטנדרט עד סוף הדור אלא שאני סקפטי לגבי האפשרות הזו, ולדעתי השנתיים שלך יראו יותר כמו 4, במקרה האופטימי. משמע שרוב המשחקים (מעל 50%) הגדולים עוד 4 שנים לא ירוצו בכלל על כרטיסים ללא RT. בעיניי זה לא יקרה בעוד שנתיים בשום סיכוי.

אני חושב שמפתחי AAA ירגישו בני עם זה בערך שנה-שנתיים לפני הדור הבא. משמע 4-5 שנים מהיום. עד אז ירצו לשחרר גם לסוויץ׳ ובהמשך סוויץ׳ 2 שממש לא בטוח שיהיה לו RT וזה יכול לשנות מקצה לקצה את מה שהם יעשו, אז זה בשילוב העובדה שרק מליונרים יכולים לקנות היום כרטיס מלפני שלוש שנים בערך - אומרים לי לפחות 4 שנים.

אז קצת שינית את הטיעון שלך, כי אם אתה כן חושב שב-2024 נראה הרבה משחקי AAA שדורשים RT, אז זה בול היה הטיעון שלי מאז ומתמיד. אני גם מעולם לא דברתי על שנתיים מהיום, אמרתי שיהיו משחקים עוד שנתיים מהיום שידרשו RT אבל זה לא יהיה סטנדרט עוד שנתיים. עוד 4? בטח, בזה אני בטוח. ברגע שמשחקים יתחילו לעשות את המעבר מקרוס ג'ן לדור הבא, תתחיל לראות דרישה ל-RT. זאת גם הסיבה שדברתי לא מעט על 2024, שנה שבה סדרה 4000 כבר תהיה בת שנה, סדרה 2000 תהיה בת 6 ומפתחות כבר יתעלמו לגמרי מהפס4 וה-X1.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 29 אפריל 2021, 15:39

אני טוען שמפתחי AAA *יתחילו* להרגיש בנח עם זה עוד 4-5 שנים, לא שזה יהיה סטנדרט. זה יהיה סטנדרט (משמע, שוב - מעל חצי מהמשחקים הגדולים) רק בדור הבא לדעתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 15:41

Laskin כתב:אני טוען שמפתחי AAA *יתחילו* להרגיש בנח עם זה עוד 4-5 שנים, לא שזה יהיה סטנדרט. זה יהיה סטנדרט (משמע, שוב - מעל חצי מהמשחקים הגדולים) רק בדור הבא לדעתי.

אחלה, אז מעל לחצי מהמשחקים הגדולים בתעשיה דורשים RT, פיצ'ר שקיים ב-PC מ-2018 ובכל הקונסולות מ-2020 רק החל מ-2027 וצפונה? זאת ההתערבות שלנו? שמפתחים רק יתחילו להרגיש בנוח עם RT בפאקינג 2026? כשסדרה 6000 של NV תצא?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24472
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 29 אפריל 2021, 16:19

2025 טכנית כי אני אומר 4-5 שנים, וכן - אם מדובר בביטול מוחלט של הגירסה ללא RT.
וגם, מה זה ״להרגיש בנח״... כש-10 אחוז יתמכו? 20 אחוז? נאלץ למצוא נקודה שנסכים עליה.
וגם לגבי מה נחשב AAA. זה יהיה חייב להיות משחק שגם יוצא *גם* למחשב, כמובן, אחרת זה לא מה שאני מדבר עליו, אני מתרכז בפחד של מפיצות לאבד את גירסת המחשב והסוויץ׳/2... רק מוודא שאנחנו על אותו עמוד :)
אבל באמת שאם יהיה לסוויץ׳ 2 כרטיס עם RT אז זה ישנה את התמונה לא מעט ואתה תנצח :P

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 16:53

Laskin כתב:2025 טכנית כי אני אומר 4-5 שנים, וכן - אם מדובר בביטול מוחלט של הגירסה ללא RT.
וגם, מה זה ״להרגיש בנח״... כש-10 אחוז יתמכו? 20 אחוז? נאלץ למצוא נקודה שנסכים עליה.
וגם לגבי מה נחשב AAA. זה יהיה חייב להיות משחק שגם יוצא *גם* למחשב, כמובן, אחרת זה לא מה שאני מדבר עליו, אני מתרכז בפחד של מפיצות לאבד את גירסת המחשב והסוויץ׳/2... רק מוודא שאנחנו על אותו עמוד :)
אבל באמת שאם יהיה לסוויץ׳ 2 כרטיס עם RT אז זה ישנה את התמונה לא מעט ואתה תנצח :P

כמעט אף משחק AAA לא יוצא לסוויטצ׳ כך שאני לא בטוח למה זה פאקטור. אפילו COD לא יוצא לסוויטצ׳.

ו-2025? בטח שאני זורם עם זה. אם 2025 נגמרת ורוב התעשיה לא בלעדית לRT אז בהחלט טעיתי בגדול.

אגב, בנוגע לנוחות, אני לא בטוח כבר למה בדיוק התכוונת. רוב החברות AAA כבר נגעו בRT ב2018, 2019 או 2020 כך שאני לא בטוח מה הכוונה שלך שמפתחים לא ירגישו בנוח עם RT אפילו בשנת 2024. אני חושב שכבר עכשיו מפתחים מרגישים די בנוח עם RT. אולי A4 מקדימים את הסיבוב עם המנוע דור הבא שלהם אבל אתה ברצינות חושב שA4 יקדימו את כל התעשיה בחצי עשור?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42475
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אפריל 2021, 21:54

אגב לאסקין, על פי DF מטרו רץ ב-1080p עם RT בהגדרות high (שעל פי אלכס נראה כמעט זהה ל-ultra) ב-70FPS+ על 2060RTX אז לא הייתי דואג לקונסולות. אני משער שהם יצליחו לעשות אותו ב-30FPS 1440P עליהן, אולי אפילו 4K אם יש להם ריקונסטרקציה טובה. אולי הם יצטרכו להפטר מההשתקפויות RT שהם הוסיפו למשחק, נראה שהן יחסית זללניות.

עוד עובדה מעניינת, בהגדרות זהות (Hight) עם RT על אולטרה ה-2060RTX מריץ את המשחק 10% מהר יותר מאשר RT על אולטרה ב-2019. די מדהים, עכשיו כל המערכת תאורה מבוססת RT אבל הביצועים גבוהים יותר. הפגיעה ב-CPU בגרסה החדשה קשה יותר, אבל המשחק רץ על הפס4 והמעבדים בקונסולות החדשות חזקים מספיק בשביל להתמודד איתו ב60FPS. רייזן 3600 מריץ אותו באיזה 100.

אה, וזה המשחק הראשון שתומך ב-DLSS 2.1.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים