DrKeo כתב:glass man כתב:ברור שGTA 6 קיבל זמן פיתוח גדול מרובם, שהוא ייצא יהיה לGTA 6 שמונה שנות פיתוח. רוב משחקי צד א' של סוני קיבלו 4 שנות פיתוח, אשכרה חצי מזמן הפיתוח שלו זו בכלל לא תחרות, רוקסטאר מקבלים יחס פרמיום אחר, הצוותים של סוני לא יכולים להתמודד מול צוות שמקבל כפול זמן פיתוח מהם ופי 3 יותר תקציב מהם.
רוקסטאר לא קבלו פי 2 זמן מהם (ע״ע ההודעה הקודמת שלי) ולרוקסטאר תמיד יש לפחות פי 3 תקציב מהם. שום דבר לא השתנה.
רוקסטאר לא השתנו, הם עושים בול מה שהם עשו תמיד. תמיד הם קבלו יותר זמן לפתח את המשחקים מכולם, תמיד היו להם פי כמה תקציבים, תמיד הם סחטו את הקונסולות. החריג הוא לא רוקסטאר, החריג הוא האולפנים כמו אינסומניאק.
glass man כתב:נדב, אז מה הטיעון אחי? אתה אומר שאם הם היו מפתחים טכנולוגיה (מנוע וכו') של PS5 הם היו מצליחים ב200 מליון דולר, לעשות מה שרוקסטאר עושים ב8 שנים עם 700 -800 מליון דולר? לא הגיוני בעיני.
אין סיכוי שסוני יכולים לעשות ב200 מליוןן דולר, מה שרוקסטאר, שהם הקרם דה לקרם, עם הכי הרבה ניסיון ב"לדחוף טכנולוגיה" בתעשיה צריכים 8 שנים ו700M 800M דולר בשבילו.
כן, זה בדיוק הטיעון. לא צריך 700 מליון כדי לעשות משחק שנראה כמו GTA. צריך 700 מליון כדי לעשות משחק בscope של GTA, אבל אף אחד לא עושה משחק כזה ולכן אף אחד לא צריך תקציב כזה.
glass man כתב:ראצ'ט הוא קפיצה נחמדה מהPS4 הוא ממש לא נראה "דור הבא" הוא נראה פס4 עם נצנצים וכולנו כולל אתה לא עף לנו הכליות מאיך שהוא היה נראה בזמן אמת

לא עפתי מראצ׳ט, אבל הוא נראה הרבה יותר טוב מספיידרמן 2 והיה לו רבע תקציב וזמן פיתוח קצר יותר. וזאת בול הנקודה.
ואגב, קפטן אמריקה 1943 נראה טוב כמו GTA6 והוא קבל 6 שנות פיתוח (דומה לרוב המשחקים של סוני) ואני בטוח שהתקציב שלו הוא לא 800 מליון דולר. והוא אגב גם משלם למארוול בדיוק כמו ספיידרמן 2.
נדב, אתה רוצה להתחשבן על האם 7 שנות פיתוח ו10 חודשים שGTA 6 יהיה בהם שהוא ייצא נחשבים 8 שנות פיתוח אמיתיות או לא? אפשר אבל זה להתווכח על קוצו של יוד

בתכלס המשחק מקבל זמן פיתוח אמיתי שביקרוב הוא 8 שנים גם אם נגיד שהוא התחיל פיתוח אמיתי בנובמבר 2018 .
הוריזון 2 התחיל פיתוח ב2018 מוכח, הוא יצא ב2022 וגם גרילה היו בטוחים שהם יספיקו להוציא אותו ב2021 מה שמעיד שהוא היה בייסקלי מוכן כבר ב2021 פשוט הקורונה עיכבה בו כמה דברים.
רגנארוק, גם היה בפיתוח 4 שנים וגם הוא תוכנן בכלל לצאת ב2021 וכנראה היה גם מגיע לשם אם השחקן הראשי שלו לא היה חולה בקורונה ומעכב את כל ההפקה.
אלה משחקים שקיבלו 4 שנות פיתוח בגלל קורונה.
איך שלא נסובב את זה לGTA 6 היה קרוב מאוד לכפול מזמן הפיתוח שלהם.המשחקים האלה ללא קורונה היו יוצאים ב3 שנים זמן פיתוח.
גם אם תוריד לGTA 6 שנה פיתוח בגלל עיכובי קורונה הוא עדיין מקבל כפול יותר זמן מהם כי גם להם אתה צריך להוריד שנת פיתוח בהתאמה.
אתה אומר שלא צריך תקציב מטורף של 800 דולר להרשים כמו GTA 6, אבל שום דבר לא מוכיח את זה. אתה בטוח יודע שSet piece כמו שיש לך במשחקים של SONY עולים הון לפיתוח., כל מפתח AAA שיצא לי אי פעם לדבר איתו טען שסט פיס כאלה עולים הון תועפות לפיתוח, זו לא השערה כמו הויכוח על ה1M לדמות זה דבר שכולם מסכימים עליו בטוח גם אתה.
למשחקי האינדים, שלאסקין הביא יהיה Set piece שעולם מליונים להפקה? ברור לי ולך ולכולם שלא יהיו בהם? האם יהיה בהם טופ טאלנט של Voice acting כמו שיש במשחקים של סוני או אפילו "משלחת 33"? ברור לשנינו שלא יהיו. האם מפתחי הAA האלו עושים crunch time בפיתוח כמו שרוקסטאר או נוטי דוג עושים? ברור לנו שלא.
צוותי הAA לא מעט פעמים גונבים נכסים ממשחקי AAA ומקווים שלא ישימו לב או שהם קונים נכסים בזול יחסית, הצוותים של סוני יכולים לאפשר לעצמם לעשות דברים כאלה? לגנוב ככה או לקנות נכסים באיכות על הפנים מאיזה Marketplace? ברור לנו שלא.
אז איך אפשר להשוות את עלות המוצר/זמן הפיתוח. שמשחקי הAA האלה דורשים, למשחקים המנומנטלים של סוני. אני די בטוח שמבין שנינו אתה זה שכותב קוד/ אתה יודע יותר טוב ממני מה כל העסק הזה דורש.
לגבי קפטן אמריקה, גם אם מה שאנחנו רואים זה גיימפלי אמיתי, נינג'ה תאורי, כבר הוכיחו לנו, שאתה יכול בלי בעיות לעשות משחק לינארי מסדרוני ושיעיף את הכליות לכולם.
הבעיה מתחילה שמנסים להרשים בסקאלה של עולם פתוח, ואז אתה שומע קולות כמו בוקסלים שבלינג לא עף מאיך שפייבל נראה, או שאנשים באינטרנט לא עפו מאינטרגלקטיק.גם פפ16 מאוד לינארי ויש לו חלקים שהוא מהמשחקים הכי יפים של הדור בזכות זה.
אז כן, אפשר להעיף את הראש, אם אתה עושה משחק לינארי פצצות "כמו קפטן אמריקה" כי הסביבות קטנות מאוד. בטח יש קירות בלתי נראים בכל מקום, 0 אינטרקציה עם הסביבה הכל פלסטי.
גם המשחק עם הקוף מאוד מרשים, עד שאתה מגלה כמה קירות בלתי נראים יש בו ושהוא מאוד לינארי, לא ראיתי שום בעיה להרשים בדור הזה כל עוד אתה מאוד מסדרוני ומחזיק את השחקן אזוק באזיקים ושולט על כל אינטרקציה שלו... אין שום בעיה להרשים תחת התנאים המגבילים האלה.
זה גם הגיוני כי ככל שהסביבה לינארית ומוגבלת יותר צוות הפיתוח יכול להשקיע יותר זמן להביא את הסביבות הקטנות האלה לסטנדרטים של PS5.
להביא משחק עולם פתוח עם אקוסיסטים והמון משתנים מאחורי הקלעים לרמת PS5? סיפור אחר לגמרי של זמן ותקציב.