GTA6 - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10236
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 10 מאי 2025, 20:55

DrKeo כתב:
glass man כתב:גם אם הרזולוציה תיפול בטח זה יהיה לאזור ה1080P ואז עוד תהיה איכות תמונה סבירה. נפילות פריים רייט זה תמיד דבר וודאי אצל רוקסטר כי הם אף פעם לא קידשו פריים רייט למורת רוחו של קאז :-) תמיד קידשו קדמה וכוח והנאה.

קאז בטוח מקבל צרבת עכשיו מרוב שאין זכר ושום דיבור קל שבקלים על performance mode.
בלינג, אז כל מה שהיה צריך להביא אותך לדור הזה, זה שרוקסטאר יקומו מהתרדמת :-) תתחדש על הפרו אחי מראש! איך אתה הולך להנות יא ראבק.
ושאני רואה שנדב חושב על פרו אני מתחיל גם לשקול את זה... מה אני אהיה היחיד פה שמשחק את זה על PS5 רגיל?

מה שהיה צריך בשביל להביא את בלינג לדור הבא זה... משחק דור הבא. מי היה מאמין?



הלם!

קצת הזוי שזה לקח כל כך הרבה שנים לתוך הדור אבל כיף לראות את התגובות של הקהל למשחק דור הבא אמיתי שבאמת מפוצץ את הראש, המון המון אנשים לא מאמינים שהמשחק יראה ככה על הפס5, ״תגידו תודה שעל PC מפלצת בהגדרות מקסימליות זה יראה ככה״, כל מני סיקורים על הגראפיקה ואיך הגיעו והאם זה אפשרי גם באתרי מיינסטרים כמו זה:



בקיצור תענוג של דבר. לא זוכר תגובות כאלה לאף משחק שיצא בדור הזה עד כה כולל אלו שנחשבים להכי תובעניים כביכול, מבחינתי הדור הבא באמת התחיל מזה.
נערך לאחרונה על ידי bling ב 11 מאי 2025, 07:16, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 מאי 2025, 23:49

מסתבר שכששואפים לעשות משחק דור הבא על מלא יוצא משהו ממש מרשים. מי היה מאמין שאם לוקחים משחק פס4 ועושים אותו ב-4k עם עוד קצת lod זה נראה עדין כמו משחק פס4. זה כאילו מפתחות לא ניסו בכלל בדור הזה ופתאום מגיעה מפתחת מוכשרת שהולכת all in ואף אחד לא מאמין למה שהעיניים שלו רואות.

התחלתי לחשוב שהדור הזה חמם אותנו כמו צפרדע, ועד שיגיע סופסוף משחק מרשים הוא לא באמת ירשים. אבל טעיתי, מסתבר שכשמשחק מרשים, הוא מרשים. הפס5 קפיצה יותר גדולה מהפס4, ובגלל שהתעשיה רקובה הפוטנציאל הזה לא מומש עד עכשיו.

אני מקווה שGTA יגרום לחברות כמו סוני לחשוב טוב טוב על מה שהן עשו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10236
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 11 מאי 2025, 07:27

אני בספק כי מבחינתן זה משחק בתקציב של מעל 2 מיליארד אז ברור שישאיר עשן לכולם אבל כל מי שיש לו זכרון של יותר מדג זהב יודע שאף פעם לא היה כזה פער מפגר בין הגרפיקה של משחק GTA לבין שאר התעשייה כמו שקיבלנו פה.

נכון זה תמיד העולם פתוח הכי מרשים ומתקדם ללא עוררין ותמיד כולם מתרשמים רצח מהתצוגה אבל זה גם תמיד עם כוכבית קטנה של ״ביחס לז׳אנר״ כי בשלב הזה התרגלנו לרמה ויזואלית כזאת ואף יותר במשחקי סינגל מובילים, אולי חלק קיבלו הרגשה של גרפיקת משחק סינגל בסקייל של עולם פתוח עם רמת הפירוט שרוקסטאר מציגים אבל זה על אותו תקן של ״ביחס לז׳אנר זה מדהים״ ופה לעומת זאת קיבלנו מדהים ביחס לכל מה שיש בשוק בלי קשר שזה עולם פתוח, דור הבא FULL STOP.

אין ממש דברים כאלה באף ז׳אנר מה שגורר בניגוד לרוב חשיפות העבר של רוקסטאר אינספור תגובות בנוסח של אין מצב שזה אמיתי זה לא רץ על פס5 וכו׳ כאילו דווקא עכשיו בקריירה רוקסטאר החליטו שהם שקרנים. קיצור שדדו אותנו בדור הזה אין מונח אחר לתאר את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 מאי 2025, 10:15

bling כתב:אני בספק כי מבחינתן זה משחק בתקציב של מעל 2 מיליארד אז ברור שישאיר עשן לכולם אבל כל מי שיש לו זכרון של יותר מדג זהב יודע שאף פעם לא היה כזה פער מפגר בין הגרפיקה של משחק GTA לבין שאר התעשייה כמו שקיבלנו פה.

נכון זה תמיד העולם פתוח הכי מרשים ומתקדם ללא עוררין ותמיד כולם מתרשמים רצח מהתצוגה אבל זה גם תמיד עם כוכבית קטנה של ״ביחס לז׳אנר״ כי בשלב הזה התרגלנו לרמה ויזואלית כזאת ואף יותר במשחקי סינגל מובילים, אולי חלק קיבלו הרגשה של גרפיקת משחק סינגל בסקייל של עולם פתוח עם רמת הפירוט שרוקסטאר מציגים אבל זה על אותו תקן של ״ביחס לז׳אנר זה מדהים״ ופה לעומת זאת קיבלנו מדהים ביחס לכל מה שיש בשוק בלי קשר שזה עולם פתוח, דור הבא FULL STOP.

אין ממש דברים כאלה באף ז׳אנר מה שגורר בניגוד לרוב חשיפות העבר של רוקסטאר אינספור תגובות בנוסח של אין מצב שזה אמיתי זה לא רץ על פס5 וכו׳ כאילו דווקא עכשיו בקריירה רוקסטאר החליטו שהם שקרנים. קיצור שדדו אותנו בדור הזה אין מונח אחר לתאר את זה.

אני לא יודע מה התקציב של GTA6, אבל התקציב של GTA5 היה יותר גדול מכל המשחקים הגדולים של 2013 יחדיו ועם כמה שהוא היה מרשים על הפס3 כשהסתכלת על TLOU1 ראית הפרש גדול בגרפיקה של השניים. כולנו מוותרים ל-GTA בגלל ה-scope והאנטרקטיביות, אנחנו מבינים את ההקרבה בגרפיקה שהם צריכים לבצע בכדי להשיג את זה, מרשים אותנו לראות את ה-scope והפיסיקה, ולכן ברור לכולנו למה ג׳ואל ב-TLOU1 נראה גרפית כמעט דור מעל מייקל מ-GTAV ועדין GTA מאוד מרשים אותנו.

עכשיו כש-GTA6 נראה יותר טוב מכל משחק אחר בתעשיה בהפרש, ומן הסתם גם בו נעשתה הקרבה גדולה בגלל ה-scope והאנטרקטיביות, זה שם אות קין ענקי על כל התעשיה שלא הצליחה לעשות גרפיקה כזאת ב-scale הקטן והאינטרקטיביות הכמעט לא קיימת בבערך כל המשחקים של הדור הזה. אפשר להגיד ש-HB2 נראה יותר טוב כשמסתכלים על כל אלמנט אינדבידואלית, אבל הוא מסדרון צר בטרוף באורך 4.5 שעות שעבדו עליו כמעט 7 שנים.

כשהחומרה של הפס5 וה-XSX נחשפו היה ברור שיש כאן קפיצה חומרתית מאוד גדולה. יש RT, יש GPU חזק משמעותית עם פיצ׳רים גרפים מאוד חשובים כמו Mesh shaders, יש SSD עם יחידת דיקומפרסיה שיתן להזרים כמות פסיכית של נכסים וגם CPU חזק שזה משהו שלא קבלנו מאז הפס3. ישבתי פה בפורום ב-2020 וברברתי על איך הקפיצה הדורית הולכת להיות גדולה וכמה מאוזנות וחזקות הקונסולות החדשות... ואז כלום. שנים של קאז מנסה להסביר שזה שמשחקים נראים כמו משחקי פס4 ב-4K זה לגמרי הדור הבא. משהו רקוב באיך שמפיצות מנהלות את הדור הזה ואיכשהו הגענו למצב שב-2025 אנשים לא מאמינים לגרפיקה של משחק שנראה קפיצה דורית מהפס4 כי הרגילו אותם שמשחקי פס5 נראים כמו משחקי פס4 ב-4K/60.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7582
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 12 מאי 2025, 13:50

הכל נכון, אבל כנראה שבשביל להרגיש את הקפיצה הטכנית של הPS5 צריך איזה 700 מליון דולר תקציב למשחק עצמו ואם אתה לא רוקסטאר קשה מאוד לקבל תקציב כזה.
נוטי דוג לא מקבלים תקציב כזה, הצוותים של רזידנט איוול לא מקבלים תקציב כזה, הקפיצה התקציבית שהם מקבלים ממשחקי PS4 היא נמוכה בהרבה, גם אם היא משמעותית בפני עצמה.

אז כן קאז טעה שהוא חשב שמשחקי PS5 שבאמת מנצלים אותה נראים כמו משחקי PS4 ב60/4K ובכנות מספיק לראות שהמשחקים האלה עשו 60FPS לדעת שהם לא משחקי PS5 אמייתים, מצד שני אף אחד לא יכול לקבל את התקציבים ש"קפיצה אמיתית" דורשת, שאתה מסתכל על ALAN WAKE 2 שזה רמדי שהם הכי יודעים לעשות גרפיקה מטורפת בתקציבים שפויים או CDPR שהם עובדים בתקציבים נורמלים כי הם בפולין גם המשחקים שלהם, לא מתקרבים לקפיצה שרוקסטאר הביאה, אז יש פה עניין של תקציב.

כל פעם שאני רואה סרטונים על הגרפיקה של GTA 6 אני עף מרמת הפירוט, שלו, זה עד רמה שהבועות של הבירה נראות הכי ריאליסטיות אי פעם.

בנוגע לסיפור של GTA6: מבין למה אתם מעדיפים GTA מטורלל אבל בואו אנשים היו לנו מלא GTA מטורללים, זה נכון שGTA4 גם היה ניסיון שלהם להיות רצינים יותר וזה התרסק על הפנים אבל פה רואים שהרמה תהיה הרבה יותר גבוהה. זה יהיה סיפור מרגש על זוג שהסתבך בחיים ואני אולי סאחי או לא יודע מה אבל אני מחכה לזה יותר מהטירוף של טרוור, הרבה יותר מתאים לי סיפור על זוג שיכול להיות (בפוטנציאל) מרגש או מעורר הזדהות מאשר השטויות האלה אבל כן ברור לי אם זה מוריד לכם.

זה לא שאני חי בסרט שזה יהיה איזה "שובר שורות" או אפילו "בית הנייר" אבל כל עוד זה יהיה משהו שמזכיר את הוויב של נוטי דוג, בזה שיש לך צמד שאיכפת לך מהם ומהקשר שלהם, אני רוצה את זה :-)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 12 מאי 2025, 13:59

glass man כתב:הכל נכון, אבל כנראה שבשביל להרגיש את הקפיצה הטכנית של הPS5 צריך איזה 700 מליון דולר תקציב למשחק עצמו ואם אתה לא רוקסטאר קשה מאוד לקבל תקציב כזה.
נוטי דוג לא מקבלים תקציב כזה, הצוותים של רזידנט איוול לא מקבלים תקציב כזה, הקפיצה התקציבית שהם מקבלים ממשחקי PS4 היא נמוכה בהרבה, גם אם היא משמעותית בפני עצמה.

ל-GTA5 היה תקציב של כמעט 300 מליון דולר, לאנצ׳רטד 2 שיצא באותו דור היה תקציב של 20 מליון דולר, למשחקי COD של הדור ההוא היה תקציב של 20 עד 50 מליון דולר, תלוי במשחק. כדי לעשות משחק ממש יפה לא צריך מליארד דולר, כדי לעשות GTA צריך מליארד דולר. מאז ומתמיד התקציב של משחקי רוקסטר היה בסדר גודל יותר גבוה ממפתחות רגילות.

צוותים של סוני עם תקציבים של 200 ו-300 מלון דולר כמו GOW:R או ספיידרמן 2 לא מצליחים לעשות גרפיקה שאינדים עושים היום עם משחק AA ו-UE5 כי הם לא דוחפים לגרפיקת דור הבא אלה בונים על הפלטפורמה שהם יצרו על הפס4. המנועים שלהם מיושנים ולא מעודכנים והם לא עושים את הצעד לדור הבא. חצי מההתקנה של ספיידרמן 2 היא תאורה אפויה למען השם, כמו ב-HL2.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7582
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 12 מאי 2025, 14:24

נדב, אתה צודק שהאינדים האלה נראים יותר טוב מהמשחקים של סוני. אני מניח שאנחנו מדברים על הערמה הזו שלאסקין הביא באחד השרשורים.הגרפיקה של המשחקים האלה באמת מרשימה אבל ראית את הגיימפלי שלהם? הגיימפלי נראה חרא לא מלוטש, צוות של סוני לא יכול להוציא גיימפלי תת רמה כזה, כמו שיכולה מפתחת PC שאף אחד לא שמע עליה.

יש לסוני סטנדרט גבוה, איך הBattle system צריכה להרגיש, סטנדרט גבוה כמה הגיימפלי יהיה טוב, בטח נסכים שזה קל להרשים גרפית אם המטרה היחידה שלך זה להרשים גרפית (היילבלייד) או המשחקים המעפנים האלה.... אבל שאתה בא לבנות גיימפלי שיהיה All time great זה הרבה יותר קשה.

ששיחקתי במקס פיין לראשונה, זה היה הדבר הכי פוטו ריאלסטי שראיתי בחיים שלי. ששיחקתי בALAN WAKE על ה360 זה היה סטנדרט גרפי חדש, וקוונטום ברייק היה נראה אחד המרשימים טכנית בחשיפה שלו.

אז למה רמדי שהיא כל הזמן היתה בחוד החנית של הגרפיקה לא מצליחה להדהים בדור הזה כמו האינדים האלו? מניח שכשאתה צריך שיהיה גאן פליי מלוטש וטוב, וסטנדרט גבוה כמו רמדי אתה גם צריך הרבה כסף כדי שהכל יעמוד באותו סטנדרט, לאינדים על הPC לא איכפת שהמשחקים האלה יקבלו ציונים של 6.5 ב Metacritic
מפתחים של משחקי AAA כן מאוד רוצים שהמשחקים יקבלו ציונים של 90 בMC זו המטרה המוצהרת של כל הCEO בתעשייה ומפתחות שמגיעות לזה מקבלות בונוס.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4423
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 12 מאי 2025, 14:29

דבר אחד ברור, אין סיכוי שאני משחק את GTA 6 על הקונסולות, הם בטח יגררו אותו ב-30 פריימים, אם זה המצב אני מחכה לגרסאת הפיסי והוא פשוט נראה מדהים.
היו שם קטעים כמו שהוא נסע במכונית בלילה והמשטרה עצרה אנשים בצד הדרך שזה היה נראה לי ריאליסטי לחלוטין, אין מה להגיד rockstar רמה מעל כולם ביצירת עולם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 12 מאי 2025, 14:33

[gamersyde][/gamersyde]
glass man כתב:נדב, אתה צודק שהאינדים האלה נראים יותר טוב מהמשחקים של סוני. אני מניח שאנחנו מדברים על הערמה הזו שלאסקין הביא באחד השרשורים.הגרפיקה של המשחקים האלה באמת מרשימה אבל ראית את הגיימפלי שלהם? הגיימפלי נראה חרא לא מלוטש, צוות של סוני לא יכול להוציא גיימפלי תת רמה כזה, כמו שיכולה מפתחת PC שאף אחד לא שמע עליה.

כן, הם נראים טוב מהמשחקים של סוני כי הם רצים על מנוע מתקדם והמנועים של הצוותים של סוני מיושנים ומותאמים לפס4, הם לא עשו את הקפיצה. הגיימפליי של חלק מהמשחקים האלה הוא קלאנקי כי אין להם את התקציב של המשחקים של סוני. אבל אתה יודע למי יש את התקציב הזה? לצוותים של סוני! זאת בדיוק הנקודה, יש להם את התקציבים, הם פשוט לא טורחים לעשות משחקי דור הבא. לא צריך תקציב של GTA כדי להיות יפה, עובדה שאנדים עושים את זה עם UE5.

glass man כתב:ששיחקתי במקס פיין לראשונה, זה היה הדבר הכי פוטו ריאלסטי שראיתי בחיים שלי. ששיחקתי בALAN WAKE על ה360 זה היה סטנדרט גרפי חדש, וקוונטום ברייק היה נראה אחד המרשימים טכנית בחשיפה שלו.

אז למה רמדי שהיא כל הזמן היתה בחוד החנית של הגרפיקה לא מצליחה להדהים בדור הזה כמו האינדים האלו? מניח שכשאתה צריך שיהיה גאן פליי מלוטש וטוב, וסטנדרט גבוה כמו רמדי אתה גם צריך הרבה כסף כדי שהכל יעמוד באותו סטנדרט, לאינדים על הPC לא איכפת שהמשחקים האלה יקבלו ציונים של 6.5 בMetacrtic
מפתחים של משחקי AAA כן מאוד רוצים שהמשחקים יקבלו ציונים של 90 בMC זו המטרה המוצהרת של כל הCEO בתעשייה ומפתחות שמגיעות לזה מקבלות בונוס.

AW1 קבל תקציב של 20 מליון דולר, בדיוק כמו אנצ׳רטד 2 שיצא כמה חודשים לפניו. בדור ה-360 רמדי קבלו תקציבים שהתאימו לנוטידוג, היום נוטידוג מקבלת פי כמה וכמה יותר תקציב מהם לעשות משחק.

רמדי לגמרי עשתה משחק דור הבא מרשים עם AW2, לא קרוב ל-GTA אבל הרבה יותר מרשים מהיבול של סוני וזה לא אינטרגלקטיק נראה (כרגע) טוב ממנו ובטח יש לו לפחות פי 4 תרציב. גם AW2 רץ ב-60fps שזה משהו שרמדי מעולם לא עשו ומן הסתם זה חתך את התקציב הגרפי פי 2, המשחקים הקודמים שלהם אפילו לא הצליחו להחזיק 30.

בו נראה איך קונטרול 2 יראה, הוא בטח יצא שנה הבאה בתקופת זמן לא רחוקה מדי מ-GTA6 ואז יהיה לנו נקודת השוואה תפוחים לתפוחים. אני בטוח שברינדור אזור פנימי מלא בפיסיקת הרס קונטרול 2 לא יפול מ-GTA6.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7582
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 12 מאי 2025, 17:49

כן, אני מסכים איתך שהבחירה של סוני להיצמד למנועים שהיא פיתחה במקום לאמץ את אנריל 5 זו תועבה שפגעה בגרפיקה של המשחקים שלה. אני לא הולך להגן על בחירה טיפשית כזו של סוני או להצדיק את זה. אבל אנחנו לא יודעים את הסיבות שסוני בחרו בזה, אולי הזמן שנדרש מנוטי דוג ושאר צד א' של סוני להסתגל לפיתוח באנריל 5 היה מונע מהם לסיים את המשחקים שלהם בזמן לדור הזה? זה העניין בסטנדרט גבוה של משחקים של 9+ זה לוקח המון זמן ולעשות את זה על טכנולוגיה שהיא חדשה לצוות כמו אנריל 5 יכל לעכב את זמן הפיתוח ולגרום להם לדלג על הדור.

אני באמת לא יודע מה הוביל אותם לבחירה הזו, אני יודע רק שבקושי יש משחקי AAA מלאים באנריל 5, גם רמדי השתמשה במנוע הפנימי שלה במקום לעבור אליו, אז חייבת להיות סיבה טובה לדברים האלה מעבר להתעקשות טיפשית של סוני להיצמד לטכנולוגיה ומנועים מהפס4.

צודק על הקטע של 60FPS עם רמדי, הם אף פעם לא עשו משחק כזה סביר להניח שיכלו להרשים הרבה יותר אם היו מכוונים ל30FPS. זה גם לא שאני משתין על AW2 או מזלזל בוא אני חושב שהוא לגמרי מהדברים הכי יפים של הדור, אבל ביחס למה שהתרגלנו מרמדי הוא לא באותו הרף, וה60FPS מסביר למה.

אולי באמת קונטרול 2, יעיף ברמות אחרות בסביבות סגורות ברמה שלא נופלת מGTA6 אמן, אבל חזרתי וקראתי את מה שאמר הCEO והיום אני בטוח מתמיד שהם אכן חתכו בתקציב של קונטרול 2, הבן אדם מדבר על זה שהקיצוץ בתקציב יאפשר להם לסיים את הפיתוח מהר יותר ושיש יתרונות לחתוך בתקציב. אז נראה מה יהיה איתנו.
מנגד ברדיט משוכנעים שרוב התקציב של ALAN WAKE 2 גם ככה הלך על הרגעים הסינמטים שלו אז זה לא יפגע הרבה בקונטרול 2 אם יש לו פחות כסף אם הוא הולך להיות פחות סינמטי.

נראה אבל יש לי הרגשה שבגלל כל הקטע הזה של התקציב נגלה שקונטרול 2 לא מתעלה על AW2 גרפית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 12 מאי 2025, 17:56

סוני לא צריכה לאמץ את UE5 בדיוק כמו שרמדי, רוקסטאר, ו-CDPR לא אמצו את UE5. כלומר הם מוזמנים לאמץ את UE אם הם רוצים כמו ש-band עשו עם DG, אבל זו לא הכוונה שלי. סנטה מוניקה מלאה במהנדסים מאוד חכמים, הם בנו מנוע סופר מרשים בכל דור ודור מאז הפס2. הם מסוגלים לבנות מנוע פס5 מרשים, פשוט צריך לתת להם לעשות את זה.

בנוגע לתקציב של control, לפי הדוחות הכספיים שלהם יש לו תקציב זהה ל-AW2 כך שאפילו אם התקציב שלו נמוך מ-AW2, זה כנראה בכמות כמעט לא רלוונטית. ואגב התקציב של קונטרול 2 כמעט כפול מהמשחק הראשון והוא הולך להיות המשחק השני שלהם בדור הזה כך שאני מצפה ממנו לגדולות, אפילו אם הוא בקושי 20% התקציב של אינטרגלקטיק.

אני משחק עכשיו ב-lake house, זאת הרחבה שבייסיקלי שמה את AW2 בתוך control והמנוע שלהם עם ה-path tracing נראה פשוט מטורף. ב-AW2 אין כמעט סביבות פנים מרשימות, אבל ב-lake house יש השתקפויות ומלא מקורות אור בכל מקום והכל דינאמי, זה נראה פשוט מדהים. אני מדמיין איך control 2 יראה כשיתכננו אותו מהיום הראשון להיות עם תאורה דינאמית לגמרי, מה הם יוכלו לעשות עם הרס ואירועים מתוסרטים.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4945
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 12 מאי 2025, 18:32

DrKeo כתב:
אני משחק עכשיו ב-lake house, זאת הרחבה שבייסיקלי שמה את AW2 בתוך control והמנוע שלהם עם ה-path tracing נראה פשוט מטורף. ב-AW2 אין כמעט סביבות פנים מרשימות, אבל ב-lake house יש השתקפויות ומלא מקורות אור בכל מקום והכל דינאמי, זה נראה פשוט מדהים. אני מדמיין איך control 2 יראה כשיתכננו אותו מהיום הראשון להיות עם תאורה דינאמית לגמרי, מה הם יוכלו לעשות עם הרס ואירועים מתוסרטים.

הרחבה מצוינת, משחק פשוט אדיר. וכן, גראפית לדעתי AW2 הוא רמה משמעותית מעל כל מה ששיחקתי בדור הזה והוא טמטם לי את הראש ויזואלית מהשנייה הראשונה עד האחרונה. אולי GTA 6 יהיה מרשים ממנו (בסקייל בטוח, אני מתכוון בפרטים הקטנים גם. בינתיים ראינו רק קאטסינס כמו שצריך אז נחכה לראות, אבל בהחלט יש מצב.) וזה עדיין לא מוריד מהעובדה שAW2 בעצמו הוא כן לדעתי דור מעל הPS4 באופן מובהק.
גם בסביבות סגורות במשחק הבסיס אפילו, לדוגמה השלב בבית האבות - האפקטים של האור וצל שם בחלל סגור בקטע שנופל החשמל - וואו. מעולם לא פחדתי ככה מהצל שנוצר ממעקה המדרגות כשעולים או יורדים קומה, אבל אני באמת לא דוגמה בצד הזה...
אבל יותר מזה, השלבים של אלן - מבחינה ויזואלית, פשוט טירוף. אם כי חשוב לציין, שיחקתי על הPC וב30FPS, על הPS5 הוא לא ברמה הזאת ויש בו המון ארטיפקטים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7582
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 12 מאי 2025, 19:28

DrKeo כתב:סוני לא צריכה לאמץ את UE5 בדיוק כמו שרמדי, רוקסטאר, ו-CDPR לא אמצו את UE5. כלומר הם מוזמנים לאמץ את UE אם הם רוצים כמו ש-band עשו עם DG, אבל זו לא הכוונה שלי. סנטה מוניקה מלאה במהנדסים מאוד חכמים, הם בנו מנוע סופר מרשים בכל דור ודור מאז הפס2. הם מסוגלים לבנות מנוע פס5 מרשים, פשוט צריך לתת להם לעשות את זה.

בנוגע לתקציב של control, לפי הדוחות הכספיים שלהם יש לו תקציב זהה ל-AW2 כך שאפילו אם התקציב שלו נמוך מ-AW2, זה כנראה בכמות כמעט לא רלוונטית. ואגב התקציב של קונטרול 2 כמעט כפול מהמשחק הראשון והוא הולך להיות המשחק השני שלהם בדור הזה כך שאני מצפה ממנו לגדולות, אפילו אם הוא בקושי 20% התקציב של אינטרגלקטיק.

אני משחק עכשיו ב-lake house, זאת הרחבה שבייסיקלי שמה את AW2 בתוך control והמנוע שלהם עם ה-path tracing נראה פשוט מטורף. ב-AW2 אין כמעט סביבות פנים מרשימות, אבל ב-lake house יש השתקפויות ומלא מקורות אור בכל מקום והכל דינאמי, זה נראה פשוט מדהים. אני מדמיין איך control 2 יראה כשיתכננו אותו מהיום הראשון להיות עם תאורה דינאמית לגמרי, מה הם יוכלו לעשות עם הרס ואירועים מתוסרטים.


אז מה יכולה להיות הסיבה שלא נתנו להם? הרי המשחקים שלהם מפסיקים לצאת לPS4 וסוני מלאים באנשים חכמים שידעו שבמוקדם או במאוחר הפס4 והרף הגרפי שלו יצטרך להינטש ושהם יצטרכו מנועים מתקדמים יותר למה לא נתנו להם לבנות מנועים כאלה?

כנראה כמו תמיד, התשובה היא כסף, ליצור נכסים כאלה עם פירוט כמו שרוקסטאר עושים עולה כסף והרבה, אין דרך לייפות את זה, זו השקעה סיזיפית, הם עוקפים את נוטי דוג גם בכוח האדם גם ככה, אז כמות האוטסורסינג שהם מקבלים בהשוואה לנוטי דוג עם תקציב כמו שלהם הוא בטח אסטרונומי לעומת מה שנוטי דוג או רמדי מקבלות.

יש פה שילוב של זה שרוקסטאר גם ככה הכי טובים טכנית בתחום, פלוס זה שהם היחידים שיש להם הצדקה לקבל תקציב בלתי מוגבל כי הם מביאים משחק שאשכרה יכול להצדיק תקציב של 600 מליון דולר.

כאילו נדב, לא משנה איזה תקציב אתה או אני או מישהו כאן חושבים שבאמת יש לGTA 6 בטח כולנו נסכים שבתקציב שלו, סוני יכולה לעשות לפחות 3 משחקי AAA שימכרו לה 20+ או קרוב לזה, וזו הסיבה כנראה למה הם לא יתנו לנוטי דוג תקציב כזה.

על קונטרול 2 כן, גם אני מצפה ממנו לגדולות, אני חושב שנוטי דוג נמצאים ב"Zone " שלהם שהם עושים משחקי אקשן גוף שלישי טהורים ולא כל מיני גיחות לז'אנר האימה כמו אלן וויק כי אז כל הזמן משווים אותם לקלאסיקות של הז'אנר ועם כמה שאני אוהב אותם זה די חסר סיכוי בשבילם ברגע שהם צריכים לנצח נוסטלגיה של אנשים למשחקים הקלאסיים האלה.

אני מקווה שזה יהיה רגע של התפוצצות בשבילם. מהמעט ששיחקתי בקונטרול, הרגשתי שיש לו את כל הפוטנציאל להפוך להיות משחק שיכל להתפוצץ אם רק היו לו סביבות מעניינות אויבים מעניינים ו.... תקציב...


העין שלי גם אומרת לי שמשחק הGAAS שלהם יהיה דבר שיכשל נחרצות, כמו שאני מרגיש לגבי "מרתון" כמובן מסיבות שונות לגמרי. המשחק GAAS שלהם לגמרי לטעמי, אבל מבחינת הקהל הרחב, אני רואה אותו מתויג כמשחק עצלני דל תקציב, שיתקשה לשמר שחקנים.

כל זה מביא אותי למצב שאני מקווה מאוד שקונטרול 2 יהיה הרגע הגדול של רמדי ובשביל זה הם צריכים תקציב. אני לא רוצה שרק מקס פיין ריימיק יתפוצץ להם ויעשה איזה 5M+
ואז יהיה להם הרושם שזה הIP היחיד שלהם שבאמת יכול להיות מיינסטרים, חושב שהם יכולים להצליח בענק אם הם רק יתמקדו במה שהם טובים בו, שזה אקשן טהור.
קוונטום ברייק יכל להיות זה אם לא היה קשור לקונסולה כושלת וסדרת טלווזיה מטופשת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 12 מאי 2025, 21:19

Stick כתב:הרחבה מצוינת, משחק פשוט אדיר. וכן, גראפית לדעתי AW2 הוא רמה משמעותית מעל כל מה ששיחקתי בדור הזה והוא טמטם לי את הראש ויזואלית מהשנייה הראשונה עד האחרונה. אולי GTA 6 יהיה מרשים ממנו (בסקייל בטוח, אני מתכוון בפרטים הקטנים גם. בינתיים ראינו רק קאטסינס כמו שצריך אז נחכה לראות, אבל בהחלט יש מצב.) וזה עדיין לא מוריד מהעובדה שAW2 בעצמו הוא כן לדעתי דור מעל הPS4 באופן מובהק.
גם בסביבות סגורות במשחק הבסיס אפילו, לדוגמה השלב בבית האבות - האפקטים של האור וצל שם בחלל סגור בקטע שנופל החשמל - וואו. מעולם לא פחדתי ככה מהצל שנוצר ממעקה המדרגות כשעולים או יורדים קומה, אבל אני באמת לא דוגמה בצד הזה...
אבל יותר מזה, השלבים של אלן - מבחינה ויזואלית, פשוט טירוף. אם כי חשוב לציין, שיחקתי על הPC וב30FPS, על הPS5 הוא לא ברמה הזאת ויש בו המון ארטיפקטים.

גם אני שחקתי אותו על המחשב עם PT והגדרות ממוקסמות כך שאני משוחד ואין לי מושג איך הוא נראה בלייב על הפס5 (למרות שלפי הסרטונים של DF הוא עדין שומר על המראה הכללי) והוא אכן יפה בצורה קיצונית. משולב וידאו אמיתי בסרטוני מעבר ובגלל שהתאורה באלן וייק 2 היא מוזרה ויחסית רדיקלית עם ירוקים ואדומים בוהקים כשמופיעות דמויות אנושיות לפעמים קשה להבדיל מה סרטון ומה בזמן אמיתי.

נחכה ונראה מה הולך עם קונטרול 2, אבל אני מרגיש ביטחון בזה שהוא יהיה מרשים מAW2 שהוא כבר היום משחק ״דןר הבא״ מרשים. בתקווה הוא יכוון ל-30 על הקונסולות כדי שנקבל משהו שבאמת מטמטם את המוח.

glass man כתב: מה יכולה להיות הסיבה שלא נתנו להם? הרי המשחקים שלהם מפסיקים לצאת לPS4 וסוני מלאים באנשים חכמים שידעו שבמוקדם או במאוחר הפס4 והרף הגרפי שלו יצטרך להינטש ושהם יצטרכו מנועים מתקדמים יותר למה לא נתנו להם לבנות מנועים כאלה?

כנראה כמו תמיד, התשובה היא כסף, ליצור נכסים כאלה עם פירוט כמו שרוקסטאר עושים עולה כסף והרבה, אין דרך לייפות את זה, זו השקעה סיזיפית, הם עוקפים את נוטי דוג גם בכוח האדם גם ככה, אז כמות האוטסורסינג שהם מקבלים בהשוואה לנוטי דוג עם תקציב כמו שלהם הוא בטח אסטרונומי לעומת מה שנוטי דוג או רמדי מקבלות.

יש פה שילוב של זה שרוקסטאר גם ככה הכי טובים טכנית בתחום, פלוס זה שהם היחידים שיש להם הצדקה לקבל תקציב בלתי מוגבל כי הם מביאים משחק שאשכרה יכול להצדיק תקציב של 600 מליון דולר.

כאילו נדב, לא משנה איזה תקציב אתה או אני או מישהו כאן חושבים שבאמת יש לGTA 6 בטח כולנו נסכים שבתקציב שלו, סוני יכולה לעשות לפחות 3 משחקי AAA שימכרו לה 20+ או קרוב לזה, וזו הסיבה כנראה למה הם לא יתנו לנוטי דוג תקציב כזה.

על קונטרול 2 כן, גם אני מצפה ממנו לגדולות, אני חושב שנוטי דוג נמצאים ב"Zone " שלהם שהם עושים משחקי אקשן גוף שלישי טהורים ולא כל מיני גיחות לז'אנר האימה כמו אלן וויק כי אז כל הזמן משווים אותם לקלאסיקות של הז'אנר ועם כמה שאני אוהב אותם זה די חסר סיכוי בשבילם ברגע שהם צריכים לנצח נוסטלגיה של אנשים למשחקים הקלאסיים האלה.

אני מקווה שזה יהיה רגע של התפוצצות בשבילם. מהמעט ששיחקתי בקונטרול, הרגשתי שיש לו את כל הפוטנציאל להפוך להיות משחק שיכל להתפוצץ אם רק היו לו סביבות מעניינות אויבים מעניינים ו.... תקציב...


העין שלי גם אומרת לי שמשחק הGAAS שלהם יהיה דבר שיכשל נחרצות, כמו שאני מרגיש לגבי "מרתון" כמובן מסיבות שונות לגמרי. המשחק GAAS שלהם לגמרי לטעמי, אבל מבחינת הקהל הרחב, אני רואה אותו מתויג כמשחק עצלני דל תקציב, שיתקשה לשמר שחקנים.

כל זה מביא אותי למצב שאני מקווה מאוד שקונטרול 2 יהיה הרגע הגדול של רמדי ובשביל זה הם צריכים תקציב. אני לא רוצה שרק מקס פיין ריימיק יתפוצץ להם ויעשה איזה 5M+
ואז יהיה להם הרושם שזה הIP היחיד שלהם שבאמת יכול להיות מיינסטרים, חושב שהם יכולים להצליח בענק אם הם רק יתמקדו במה שהם טובים בו, שזה אקשן טהור.
קוונטום ברייק יכל להיות זה אם לא היה קשור לקונסולה כושלת וסדרת טלווזיה מטופשת.

כל המשחקים של סוני עד ספיידרמן 2 היו משחקי פס4 כך שבמקרה שלהם ברור לנו מה קרה. במקרה של ספיידרמן, המוביל הטכני של המשחק אמר במפורש שהם כוונו לעשות משחק שהוא שלוחה של המשחק הקודם ל פס4 ולא להמציא מערכות מחדש. למה? מי יודע, ניהול סיכונים, פחד, רצון לקצר פיתוח, חוסר שאפתנות, לחץ מלמעלה? מי יודע.

ובנוגע לעתיד, נחכה ונראה. DS2 למשל נראה מטורף. כנגזרת מזה, כנראה שגם הבא של גרילה שרץ על אותו מנוע יראה מטורף. ואינטרגלקטיק? אותו אני לא שופט עד שאני רואה את העולם עצמו על הכוכב לכת.

ובנוגע לfirebreak, שיווקית הם עושים מהלך גאוני. הם מוכרים אותו בכסף, אבל בו בזמן מחלקים אותו בשירותי פרימיום (כלומר GP הלא בסיסי ו-PS+ החא בסיסי). כלומר לעשרות מליונים תהיה גישה אליו day one כדי למלא את השרתים וליצר fomo לכל מי שאין ברירה אלה לרכוש ובו בזמן שומרים על הרגשת פרימיום. יש לו פוטנציאל הצלחה ממש טוב בזכות המהלך הזה וזה אומר שהכל תלוי בכמה אנשים יאהבו את המשחק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7582
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 13 מאי 2025, 11:48

הכל כסף וחוסר רצון של סוני לרשום צ'יק כמו שTAKE 2 רושמים לרוקסטאר. אם GTA 6 הוא במנימום 600-700 מליון דולר בלי שיווק. אז סוני עושים 3 משחקים, כמו Horizon Forbidden West באותו הסכום ועוד נשאר להם כסף לשיווק.

איזו עוד סיבה יכולה להיות? פסדר, לעשות את ספיידרמן שלוחה של המשחק לפס4 זה עוד הגיוני, כי יש מנוע מתפקד, נכסים וכו'. למה גם וולברין שהוא נועד מהראש ועד הזנב להיות משחק PS5 נראה כמו משחק פס4 פרו, שיכל לרוץ על הפס4? לפחות ממה שדלף? כי סוני לא נותנים להם את הכסף שדרוש.

זה או שאין להם לאף אחד מהצוותים של סוני את הכסף שיש לרוקסטאר, או שאין להם את הכישרון של רוקסטאר, אבל משהו חייב להסביר את הפערים האלה, במיוחד שכמו שאתה אומר, GTA 6 נראה יותר טוב מכל משחק לינארי אי פעם.

בנוגע לFirebreak, כן יכול להיות פה מומנט כמו רוקט לייג, אם יהיה לרמדי מזל. פשוט לא נראה שיש לו איזשהו Hook מיוחד שיכול לתפוס את ההמונים, הוא גם לא נראה טוב גרפית בהשוואה לתחרות, אבל כן, התוכנית העסקית הגיונית מאוד.

אני גם לא שופט את אינטרגלקטיק עד שנראה אותו, אני עוד רוצה להאמין שנוטי דוג מטרילים את כולנו ובכוונה הראו לנו קטע שהוא רק "סבבה" כדי שהלסת שלנו תהיה עוד יותר בהלם מההתרגשות ועוד יותר בהלם מהכישרון הטכני שלהם שנראה את הגרפיקה האמיתית. טקטיקה ידועה של להנמיך ציפיות לפני החשיפה כדי להעיף אותנו אחר כך :-)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מאי 2025, 12:19

בפעם ה-100, משחק כמו GTA עולה פי כמה ממשחק AAA רגיל. כש-GTAV קבל תקציב ששפשף את ה-300 מליון משחקים כמו אנצ׳רטד 3 ו-COD שיצאו באותה תקופה ועל אותה קונסולה אפילו לא קבלו תקציבים של 50 מליון. כלומר גם אם התקציב של GTA6 הוא מליארד דולר, משחק AAA סטנדרטי כמו TLOU לא צריך תקציב של מליארד כדי להראות כמו GTA, גם לא רבע מזה.

עובדה שאפשר להוציא על ספיידרמן שנראה כמו משחק פס4 משודרג 300 מליון דולר ובו בזמן ראצ׳ט וקלאנק שנראה הרבה יותר טוב ממנו מאותו סטודיו קבל רבע תקציב. זאת גם עובדה שמשחקי אינדי AA שעולים אולי 1/15 התקציב של ספיידרמן 2 נראים יותר טוב ממשחקים של סוני. הם אולי קלאנקים, אבל זה בדיוק בגלל התקציב הנמוך, אבל ויזואלית הם נראים הרבה יותר דור הבא. למה? כי יש להם את המנוע לעשות את זה. למה אין לצוותים של סוני מנוע ברמה של UE5? זאת בדיוק השאלה, למה הם לא טורחים, למה הם מרגישים מסופקים לעבוד עם טכנולוגיה של דור קודם. זה עניין ניהולי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4183
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 13 מאי 2025, 15:21

תקציבים בצד, יש פה גם פקטור של זמן פיתוח ותזמון... שאר צד א׳ של סוני יצאו יחסית בתחילת הדור ועם פחות מחצי מזמן הפיתוח שהוקדש ל-gta6 (בטח אם מתחשבים גם בקורונה והעבודה ברימוט).

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7582
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 13 מאי 2025, 16:23

ברור שGTA 6 קיבל זמן פיתוח גדול מרובם, שהוא ייצא יהיה לGTA 6 שמונה שנות פיתוח. רוב משחקי צד א' של סוני קיבלו 4 שנות פיתוח, אשכרה חצי מזמן הפיתוח שלו זו בכלל לא תחרות, רוקסטאר מקבלים יחס פרמיום אחר, הצוותים של סוני לא יכולים להתמודד מול צוות שמקבל כפול זמן פיתוח מהם ופי 3 יותר תקציב מהם.

היחידים אצל סוני שמקבלים באמת סוג של "יחס פרימיום" אלה נוטי דוג, אינטרגלקטיק יהיה עם 7 שנות פיתוח שייצא אז לא יהיו לנוטי דוג את אותם התירוצים,אבל שוב אין סיכוי שקיבלו את הסכומים שרוקסטאר קיבלו.

נדב, קליימן כבר הביא שהתקציב של ספיידרמן 2 זה כולל גם תמלוגים למארוול אז הוא לא באמת שאינסומאנייק קיבלו 300 מליון דולר לזרוק על הפיתוח והנכסים והמנוע והגרפיקה. גם GTA 5 לא באמת עלה 300 מליון דולר לפיתוח, המספר של ה300 זה כולל שיווק, לפי המידע שיש היום GTA 5 עלה משהו כמו 146M דולר לפיתוח עצמו, עדיין מספר אסטרונומי לימים ההם אין ספק שבימים ההם לא היית צריך תקציב של GTA בשביל להרשים, כמו שאתה אומר יש את TLOU כהוכחה.

אבל שוב, TLOU 1 הרשים כי הוא היה משחק עם סביבות בגודל של יחידת דיור בתל אביב, אין לנו שום הוכחה עדיין שנוטי דוג יודעים לשמר את ה"גרפיקה של חוד החנית" כשהם מגדילים את הסקאלה משמעותית.

נדב, אז מה הטיעון אחי? אתה אומר שאם הם היו מפתחים טכנולוגיה (מנוע וכו') של PS5 הם היו מצליחים ב200 מליון דולר, לעשות מה שרוקסטאר עושים ב8 שנים עם 700 -800 מליון דולר? לא הגיוני בעיני.

נכון שיש אינדים AA שעושים את זה, אבל לאינדים לא איכפת איך המשחק יוצא מצידם הוא יכול לצאת גם משחק של 5.7 בMC ואם אני ואתה קנינו בשביל הגרפיקה הם עשו את שלהם.

אצל סוני כמו שאמרתי יש סטנדרט מסוים של ליטוש, הסנימטיות הQA שהמשחקים עוברים כדי לוודא שגם קאזואלים יכולים לסיים אותם בלי לחוות תסכול. עבודה סיזיפית על הנכסים הגרפים להביא אותם לרמה הכי גבוהה שאפשר אף אחד מהצוותים AA שהבאת לא משקיע ככה בכל פרט ופרט מהמשחק.
אין סיכוי שסוני יכולים לעשות ב200 מליוןן דולר, מה שרוקסטאר, שהם הקרם דה לקרם, עם הכי הרבה ניסיון ב"לדחוף טכנולוגיה" בתעשיה צריכים 8 שנים ו700M 800M דולר בשבילו.

ראצ'ט הוא קפיצה נחמדה מהPS4 הוא ממש לא נראה "דור הבא" הוא נראה פס4 עם נצנצים וכולנו כולל אתה לא עף לנו הכליות מאיך שהוא היה נראה בזמן אמת :-)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 מאי 2025, 00:17

InterAl כתב:תקציבים בצד, יש פה גם פקטור של זמן פיתוח ותזמון... שאר צד א׳ של סוני יצאו יחסית בתחילת הדור ועם פחות מחצי מזמן הפיתוח שהוקדש ל-gta6 (בטח אם מתחשבים גם בקורונה והעבודה ברימוט).

GTA6 פותח 7 שנים ואז קבל אקסטרה חצי שנה, כלומר 7.5 שנים. חצי מזה זה פחות מ-4 שנים, איזה בלעדי של סוני בדיוק קבל פחות מ-4 שנים?

הורייזן 2 קבל 5 שנים, GOW:R קבל 4.5 שנים, ספיידרמן 2 קבל 5 שנים, GOY קבל 5 שנים, GT7 קבל 5 שנים ועם כל הכבוד למשחקים האלה אף אחד מהם לא שבריר GTA ב-scope.

כן, GTA מקבל יותר תקציב ויותר זמן מרוב המשחקים, זה לא חדש. GTAV היה עם תקציב פי כמה מכל AAA אחר בשוק ועבדו עליו 5.5 שנים בדור שמשחק לקח גג 3 שנים. הם מפתחים מפלצות ששותות תקציבים, זמן וכוח אדם. זה לא חדש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 מאי 2025, 00:29

glass man כתב:ברור שGTA 6 קיבל זמן פיתוח גדול מרובם, שהוא ייצא יהיה לGTA 6 שמונה שנות פיתוח. רוב משחקי צד א' של סוני קיבלו 4 שנות פיתוח, אשכרה חצי מזמן הפיתוח שלו זו בכלל לא תחרות, רוקסטאר מקבלים יחס פרמיום אחר, הצוותים של סוני לא יכולים להתמודד מול צוות שמקבל כפול זמן פיתוח מהם ופי 3 יותר תקציב מהם.

רוקסטאר לא קבלו פי 2 זמן מהם (ע״ע ההודעה הקודמת שלי) ולרוקסטאר תמיד יש לפחות פי 3 תקציב מהם. שום דבר לא השתנה.

רוקסטאר לא השתנו, הם עושים בול מה שהם עשו תמיד. תמיד הם קבלו יותר זמן לפתח את המשחקים מכולם, תמיד היו להם פי כמה תקציבים, תמיד הם סחטו את הקונסולות. החריג הוא לא רוקסטאר, החריג הוא האולפנים כמו אינסומניאק.

glass man כתב:נדב, אז מה הטיעון אחי? אתה אומר שאם הם היו מפתחים טכנולוגיה (מנוע וכו') של PS5 הם היו מצליחים ב200 מליון דולר, לעשות מה שרוקסטאר עושים ב8 שנים עם 700 -800 מליון דולר? לא הגיוני בעיני.

אין סיכוי שסוני יכולים לעשות ב200 מליוןן דולר, מה שרוקסטאר, שהם הקרם דה לקרם, עם הכי הרבה ניסיון ב"לדחוף טכנולוגיה" בתעשיה צריכים 8 שנים ו700M 800M דולר בשבילו.

כן, זה בדיוק הטיעון. לא צריך 700 מליון כדי לעשות משחק שנראה כמו GTA. צריך 700 מליון כדי לעשות משחק בscope של GTA, אבל אף אחד לא עושה משחק כזה ולכן אף אחד לא צריך תקציב כזה.
glass man כתב:ראצ'ט הוא קפיצה נחמדה מהPS4 הוא ממש לא נראה "דור הבא" הוא נראה פס4 עם נצנצים וכולנו כולל אתה לא עף לנו הכליות מאיך שהוא היה נראה בזמן אמת :-)

לא עפתי מראצ׳ט, אבל הוא נראה הרבה יותר טוב מספיידרמן 2 והיה לו רבע תקציב וזמן פיתוח קצר יותר. וזאת בול הנקודה.

ואגב, קפטן אמריקה 1943 נראה טוב כמו GTA6 והוא קבל 6 שנות פיתוח (דומה לרוב המשחקים של סוני) ואני בטוח שהתקציב שלו הוא לא 800 מליון דולר. והוא אגב גם משלם למארוול בדיוק כמו ספיידרמן 2.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4183
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 14 מאי 2025, 08:47

הוא פותח יותר מ-7 שנים, החל מ-2018 הוא רק נכנס ל-full production... הרי סן דייגו הובילו את rdr2, רוקסטאר צפון עזרו להם ועבדו על gta במקביל. ובכל מקרה, המשחק יוצא לקראת סוף הדור בעוד ששאר משחקי סוני יצאו סביב תחילת הדור.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 מאי 2025, 10:30

InterAl כתב:הוא פותח יותר מ-7 שנים, החל מ-2018 הוא רק נכנס ל-full production... הרי סן דייגו הובילו את rdr2, רוקסטאר צפון עזרו להם ועבדו על gta במקביל. ובכל מקרה, המשחק יוצא לקראת סוף הדור בעוד ששאר משחקי סוני יצאו סביב תחילת הדור.

סן דיאגו לא באמת הובילו את RDR2, לפחות לא מנקודה מסויימת. חלק מהחברה עשו קצת פרי-פרודקשן בזמן ששאר הצוות עזר ל-north ושאר החברה להשלים את GTAV. ברגע ש-GTAV יצא כל רוקסטאר הפכה לחברה אחת ענקית בהובלת north שמוכוונת אך ורק על הפיתוח של RDR2. הפיתוח של GTA6 לא באמת התחיל עד תחילת 2019 אחרי ש-RDR2 יצא, הוא גם לא נכנס אז ל-full production, הוא נכנס ל-principal development אחרי היציאה של RDR2 על פי ג׳ייסון שרייר.

בכל מקרה, אמרת שהמשחקים של סוני לא מקבלים חצי מהזמן של GTA6 בתנור, אבל במציאות כמעט כולם קבלו בערך 5 שנים ולא מעט מהם קבלו אפילו יותר. זה פחות מ-GTA6, אבל לא משמעותית פחות. וגם GTAV פותח במשך 5.5 שנים בתקופה שמשחקים כמו אנצ׳רטד וגירס לקחו 2-3 שנים לפתח. וגם יחס התקציב נשאר דומה, לפי השמועות על GTA6 היחס תקציב שלו לעומת משחקי הפס5 של סוני די דומה.

בסופו של יום רוקסטאר לא השתנתה. יש לה יותר זמן פיתוח מרוב משחקי ה-AAA ויש לה פי 3-4 יותר תקציב מרוב משחקי ה-AAA, זו אקסיומה כבר כמה דורות ברצף. ועם GTA6 רוקסטאר מספקת בול מה שציפינו ממנה, בול מה ש-GTAV או RDR2 ספקו. מה שזז הוא קורות השער, רוקסטאר נשארה רוקסטאר עם אותו יחס תקציב וזמן פיתוח, פשוט רוב התעשיה סביבה החליטה שהפס4 מספיקה.

כשדוחפים קדימה אז יש תוצרים. למשל קפטן אמריקה, המשחק נראה פסיכי גרפית, כמו אם לא יותר מרשים מ-GTA6, והוא בדיוק קבל תאריך יציאה בתחילת 2026. כלומר מהיום שאיימי הצטרפה ל-skydance ועד שהמשחק יוצא עברו 6 שנים (וזה כולל הקמה של מפיצה וסטודיו מאפס כן? לא בדיוק פיתוח סטנדרטי) ואני בטוח שאין לו תקציב גבוה ממשחקי צד א׳ של סוני. כלומר הוא קבל זמן פיתוח ותקציב דומה לשל משחק צד א׳ של סוני, אבל הוא נראה דור מעליהם. וגם DS2 הוא דוגמה טובה, 5.5 שנות פיתוח והוא נראה דור מעל כל המשחקים האחרים של סוני.

כן, GTA6 מקבל זמן ותקציב אינסופי, אבל אתה מכיר עוד משחק עם scope כזה? אנחנו מדברים על גרפיקה ותחושת דור הבא, אפשר לעשות את זה במסדרון פיצי (ע״ע הלבלייד 2) או בעולם פתוח ענקי, אבל לא צריך תקציבים או לו״ז של רוקסטאר כי אף אחד לא מנסה בכלל לעשות את ה-scope והאנטרקטיביות שרוקסטאר עושה. הם חיה בפני עצמה, אף אחד לא עושה מה שהם עושים, אבל בכל דור יצאו עשרות משחקים שנראים טוב כמו אם לא טוב יותר בשבריר התקציב והזמן. לא ב-scope שלהם, אבל גרפית בהחלט. ואין סיבה שהדור הזה יהיה שונה, ביחוד שמשחקי AA ב-20 מליון דולר מתחילים להראות יותר טוב ממשחקים של סוני ב-200 מליון דולר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 23542
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 מאי 2025, 10:39

הSCOPE פסיכי לדעתי ברמות שאנחנו עדיין אפילו לא מתחילים להבין... לא אתפלא אם יש בGTA6 יותר אנימציות ייחודיות מאשר בכל המשחקים שפותחו ויפותחו בדור הזה ביחד. ולא, אני לא צוחק או מגזים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41007
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 מאי 2025, 10:51

Laskin כתב:הSCOPE פסיכי לדעתי ברמות שאנחנו עדיין אפילו לא מתחילים להבין... לא אתפלא אם יש בGTA6 יותר אנימציות ייחודיות מאשר בכל המשחקים שפותחו ויפותחו בדור הזה ביחד. ולא, אני לא צוחק או מגזים.

כן, ברור. תקציב אינסופי, 7.5 שנות פיתוח, כמעט 2000 עובדים, מומחיות אדירה בבניית עולמות פתוחים... אין דברים כאלה בתעשייה. אבל בסופו של יום כשאתה בונה שלב, לא רפלקציה מטורפת של פלורידה כשכל עלה דשא הוא אנטרקטיבי, אתה יכול להגיע לרמה הגרפית הזו בלי עשור של פיתוח ותקציב של 800 מליון. קפטן אמריקה, DS2, הלבלייד 2, AW2, אוואטר וכו׳ מדגימים את זה. כל אחד ב-scope שלו, כל אחד ברמת האנטרקטיביות שלו, ולאף אחד מהם אין אפילו רבע מהתקציב של GTA6 וכולם עם גרפיקה שנעה בין מרשים לפאקינג לא יאומן, בטח ביחס ליבול של סוני.

נראה לי שאנשים שכחו איך קפטן אמריקה נראה, פסיכי לגמרי!


ולמי שמפקפק שזאת הגרפיקה, תראו את הדמו הטכני שהם עשו בתצוגה של אנריל ב-2024, לא מעט מהסצנות בטריילר הודגמו בזמן אמיתי. הוא יותר יפה או פחות יפה מ-GTA6? אני לא בטוח. אבל זה בול מה שאנחנו מצפים מהחברות הגדולות שיוציאו בדור הזה. ואנחנו נקבל לא מעט מזה, פשוט בזליגה מעצבנת לאורך שנים לתוך הדור הבא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4183
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: GTA6 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 14 מאי 2025, 15:50

DrKeo כתב:
InterAl כתב:הוא פותח יותר מ-7 שנים, החל מ-2018 הוא רק נכנס ל-full production... הרי סן דייגו הובילו את rdr2, רוקסטאר צפון עזרו להם ועבדו על gta במקביל. ובכל מקרה, המשחק יוצא לקראת סוף הדור בעוד ששאר משחקי סוני יצאו סביב תחילת הדור.

סן דיאגו לא באמת הובילו את RDR2, לפחות לא מנקודה מסויימת. חלק מהחברה עשו קצת פרי-פרודקשן בזמן ששאר הצוות עזר ל-north ושאר החברה להשלים את GTAV. ברגע ש-GTAV יצא כל רוקסטאר הפכה לחברה אחת ענקית בהובלת north שמוכוונת אך ורק על הפיתוח של RDR2. הפיתוח של GTA6 לא באמת התחיל עד תחילת 2019 אחרי ש-RDR2 יצא, הוא גם לא נכנס אז ל-full production, הוא נכנס ל-principal development אחרי היציאה של RDR2 על פי ג׳ייסון שרייר.

בכל מקרה, אמרת שהמשחקים של סוני לא מקבלים חצי מהזמן של GTA6 בתנור, אבל במציאות כמעט כולם קבלו בערך 5 שנים ולא מעט מהם קבלו אפילו יותר. זה פחות מ-GTA6, אבל לא משמעותית פחות. וגם GTAV פותח במשך 5.5 שנים בתקופה שמשחקים כמו אנצ׳רטד וגירס לקחו 2-3 שנים לפתח. וגם יחס התקציב נשאר דומה, לפי השמועות על GTA6 היחס תקציב שלו לעומת משחקי הפס5 של סוני די דומה.

בסופו של יום רוקסטאר לא השתנתה. יש לה יותר זמן פיתוח מרוב משחקי ה-AAA ויש לה פי 3-4 יותר תקציב מרוב משחקי ה-AAA, זו אקסיומה כבר כמה דורות ברצף. ועם GTA6 רוקסטאר מספקת בול מה שציפינו ממנה, בול מה ש-GTAV או RDR2 ספקו. מה שזז הוא קורות השער, רוקסטאר נשארה רוקסטאר עם אותו יחס תקציב וזמן פיתוח, פשוט רוב התעשיה סביבה החליטה שהפס4 מספיקה.

כשדוחפים קדימה אז יש תוצרים. למשל קפטן אמריקה, המשחק נראה פסיכי גרפית, כמו אם לא יותר מרשים מ-GTA6, והוא בדיוק קבל תאריך יציאה בתחילת 2026. כלומר מהיום שאיימי הצטרפה ל-skydance ועד שהמשחק יוצא עברו 6 שנים (וזה כולל הקמה של מפיצה וסטודיו מאפס כן? לא בדיוק פיתוח סטנדרטי) ואני בטוח שאין לו תקציב גבוה ממשחקי צד א׳ של סוני. כלומר הוא קבל זמן פיתוח ותקציב דומה לשל משחק צד א׳ של סוני, אבל הוא נראה דור מעליהם. וגם DS2 הוא דוגמה טובה, 5.5 שנות פיתוח והוא נראה דור מעל כל המשחקים האחרים של סוני.

כן, GTA6 מקבל זמן ותקציב אינסופי, אבל אתה מכיר עוד משחק עם scope כזה? אנחנו מדברים על גרפיקה ותחושת דור הבא, אפשר לעשות את זה במסדרון פיצי (ע״ע הלבלייד 2) או בעולם פתוח ענקי, אבל לא צריך תקציבים או לו״ז של רוקסטאר כי אף אחד לא מנסה בכלל לעשות את ה-scope והאנטרקטיביות שרוקסטאר עושה. הם חיה בפני עצמה, אף אחד לא עושה מה שהם עושים, אבל בכל דור יצאו עשרות משחקים שנראים טוב כמו אם לא טוב יותר בשבריר התקציב והזמן. לא ב-scope שלהם, אבל גרפית בהחלט. ואין סיבה שהדור הזה יהיה שונה, ביחוד שמשחקי AA ב-20 מליון דולר מתחילים להראות יותר טוב ממשחקים של סוני ב-200 מליון דולר.

לפי שרייר שגם אתה מסתמך עליו, הפיתוח החל ב-2014. פריפרודקשן אמנם, אבל כשמדברים על זמן פיתוח כוללים גם אותו, וזה שלב שנמשך שנים לפעמים, בטח למשחקים בסקופ הזה. ושוב, המשחק יוצא בסוף הדור. gow, ספיידרמן וכו׳ יצאו בהתחלה, אי אפשר להשוות.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים