נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מאי 2025, 17:15

7 שבועות אחרי היציאה של AC:S יש בסטים 4.5 שחקנים שמשחקים בו, זה פחות מאשר ב-AC:O בן העשור שעומד כרגע על 5.5. מעניין מה זה אומר על המכירות של המשחק, מהמספרים נראה שהייתה התרסקות קשה אחרי השיגור הלא רע.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10257
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 15 מאי 2025, 17:59

אולי השקה לא רעה על ידי המעריצים השרופים שפנטזו על AC ביפן כבר 20 שנה בערך ונפילה בהמשך בגלל שהקהל הרחב יותר לא אהב את כל הקונספט של סמוראי שחור מגודל עם קטעים אלטרנטיביים של התאהבות בגבר א-בינארי ביפן הפיאודלית. כן אני אמשיך לחזור על זה, תמיד יותר פשוט ללכת על בטוח ולתת לקהל מה שהוא מצפה ורוצה מאשר להסתכן ב backlash שיפגע במשחק. האם העניין הזה הוא חלק משמעותי מהנפילה שאולי קרתה? לא יודע אבל לתרום זה לא תרם אפילו בקצת, רק הזיק בלי שיש לנו יכולת להעריך עד כמה בדיוק. החלטה אומללה של יובי עבור ה AC הכי מצופה מאז ימי הפס3.

Laskin
Elder
הודעות: 23690
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 18 מאי 2025, 20:33

GTA V מכר 215 מליון יחידות
RDR 2 מכר כמעט 75 מליון יחידות
יש שמועות שRDR2 בדרך לסוויץ׳ 2, אז מניח שמתישהו יש מצב שיגיע אפילו למאה מליון… השאלה היא למה שהם לא יעשו גם את GTA V לסוויץ׳ 2…? זה לא שזה יפגע במכירות של GTA 6

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7625
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 18 מאי 2025, 21:48

הCEO של take 2 אמר שיש להם את כל הקטלוג של הדורות הקודמים לעשות להם פורטים על הסוויץ 2 אז הם לגמרי ייצאו שניצלים אם הם לא יעשו פורט לGTA 5 :-)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 מאי 2025, 10:24

AC:S ממשיך להיות עם מספר שחקנים חד ספרתי נמוך בסטים, נראה שהמכירות שלו צללו לכלום ושום דבר מהר מאוד. כל ה״שיאים״ שדווחו עליהם בשבוע השיגור הולכים להעלם מאוד מהר והוא ידחק על ידי כל הכותרים ה״ירוקים תמיד״ ולהיטים אחרים שיצאו במהלך השנה. היה להם מזל שהם שגרו לפני שיצא משחק מצליח ב-2024 כדי שיוכלו להרים כמה כותרות פייק של אפיית מספרים לפני שהמציאות מתבררת.

מיום היציאה של המשחק המניה של יוביסופט ירדה ב-30%.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 23690
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 20 מאי 2025, 10:28

יש למניה הזו עוד לאן לרדת?
בסמוך ליציאה שלו גם הוכרז שכל הIP הכי גדולים שלהם הופכים להיות שת״פ עם הסינים, זהו, הם גמורים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 מאי 2025, 10:33

הם שווים כבר בקושי מליארד יורו, בערך שליש ממה שסוני קנתה את באנג׳י. הזיה.

ואני עדין לא מבין את הקונספט המגוחך שהם יוצרים ישות חדשה שמורכבת ב-100% מחלקים של יוביסופט ואיכשהו באורח קסם הישות החדשה שווה פי 3.

״היי, אני מוכר את הפלייסטיישן שלי עם השלטים והמשחקים ב-500 שקלים, אבל אם אתה רוצה רק את השלטים אז 1500 שקלים בבקשה.״
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 20 מאי 2025, 11:46

DrKeo כתב:ואני עדין לא מבין את הקונספט המגוחך שהם יוצרים ישות חדשה שמורכבת ב-100% מחלקים של יוביסופט ואיכשהו באורח קסם הישות החדשה שווה פי 3.

היישות החדשה היא בשביל להשאיר את השליטה בבעלות המשפחה ו-Tencent בלי שהם יהיו מחויבים לפי החוק הצרפתי להציע הצעת רכישה שתהפוך את החברה לפרטית. בסופו של דבר היישות החדשה עדיין בבעלות של יוביסופט, אבל זה אולי יאפשר לTencent לקנות אותה ואת הפרנצייזים שהכי חשובים להם בעתיד בלי כל הגיבנת של Ubisoft עצמה שיפלו על המשקיעים (ולכן המניה של יוביסופט יורדת).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 מאי 2025, 13:02

swym כתב:
DrKeo כתב:ואני עדין לא מבין את הקונספט המגוחך שהם יוצרים ישות חדשה שמורכבת ב-100% מחלקים של יוביסופט ואיכשהו באורח קסם הישות החדשה שווה פי 3.

היישות החדשה היא בשביל להשאיר את השליטה בבעלות המשפחה ו-Tencent בלי שהם יהיו מחויבים לפי החוק הצרפתי להציע הצעת רכישה שתהפוך את החברה לפרטית. בסופו של דבר היישות החדשה עדיין בבעלות של יוביסופט, אבל זה אולי יאפשר לTencent לקנות אותה ואת הפרנצייזים שהכי חשובים להם בעתיד בלי כל הגיבנת של Ubisoft עצמה שיפלו על המשקיעים (ולכן המניה של יוביסופט יורדת).

המנגנון שהמשפחה הפעילה והסיבה שהיא ההפעילה אותו מאוד ברורים. מה שלא ברור הוא האיבליואציה. החברה החדשה מורכבת מנכסים שהם נטו sub-set של יוביסופט, אבל הם החליטו שבזכות החלקים הללו היא באורח קסם שווה פי 3. וזה לפני ההשקעה של מליארד דולר מ-tencent!
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 מאי 2025, 11:29

אחרי כמעט שבוע דום הגיע ל-3 מליון שחקנים. לא מכירות, שחקנים, כשהוא זמין בחינם בשירות עם בערך 30 מליון מנויים. איזה כישלון מהדהד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 21 מאי 2025, 17:08

DrKeo כתב:המנגנון שהמשפחה הפעילה והסיבה שהיא ההפעילה אותו מאוד ברורים. מה שלא ברור הוא האיבליואציה. החברה החדשה מורכבת מנכסים שהם נטו sub-set של יוביסופט, אבל הם החליטו שבזכות החלקים הללו היא באורח קסם שווה פי 3. וזה לפני ההשקעה של מליארד דולר מ-tencent!

יש נכסים ויש התחיבויות. מה שקורה פה, זה שחברת הבת שותה את הנכסים הכי משמעותיים של יוביסופט - אבל בלי שהיא לוקחת על עצמה את רוב ההתחייבויות (חובות כספיים של 1.8 מיליארד, התחיבויות בעבור מענקים ממשלתיים, אינסוף עובדים אירופאיים על הpayroll שאי אפשר לפטר...)

אז כן, המשמעות היא שהשלושה IP האלו מתומחרים במיליארדים, אבל לשאר יוביסופט יש בעצם ערך שלילי.
הקטע הוא שההתחייבויות נשארות ברובן אצל יוביסופט, ובהתאמה המניה צוללות כי המשקיעים חודשים (בצדק) שמישהו מנסה לעקוץ אותם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 מאי 2025, 21:36

NPD של אפריל הגיע.
- חודש חזק למיקרוסופט שהוציאה המון דברים באפריל ובערך אף אחד אחר לא הוציא כלום.
- המעניינים של הטופ 20: אובליביון מקום ראשון, פורצה 5 שני, AC:S חמישי, אידיאנה ג׳ונס שישי.
- אובליביון כבר המשחק השלישי הכי מוכר של 2025. הוא היה המשחק הכי מוכר באקסבוקס, פלייסטיישן, והמחשב. הוא מכר באפריל יותר מאשר ה-15 חודשים הראשונים של המשחק המקורי, וזה כולל גם את השיגור המאוחר לפס3.
-4 מתוך הטופ 5 בפלייסטיישן הם בהפצת מיקרוסופט.
- הסוויצ׳ התרסקה ב-37% ביחס לשנה שעברה, כנראה בגלל הכרזת הסוויצ׳ 2.
- אקסבוקס שפרו ב-8%, כנרא. בגלל שהם שפכו כמות הזויה של משחקים ל-GP.
- פלייסטיישן עדין מכרה הכי טוב בהפרש ענקי, אבל היא ירדה משנה שעברה ב-5%.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מאי 2025, 02:29

על פי אנליסטים דום מכר על אקסבוקס 200k עותקים, על הפס5 200k עותקים ובסטים 400k עותקים. ב-GP היו 2.2 מליון שחקנים, כך שהוא מכר 800k עותקים ושחקו סה״כ 3 מליון אנשים.

מספרים עצובים ממש.

לעומת זאת המשלחת 33 עומד על 3.3 מליון יחידות אחרי 33 ימים בשוק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מאי 2025, 11:48

GTA כפרנצ׳ייז הכניס סה״כ 9.71 מליארד דולר נכון לרבעון האחרון. זה כולל כל משחק GTA שיצא אי פעם. כלומר אפילו אם נדמיין לרגע שכל ההכנסות התחילו ב-2013, זה עדין יוצא ״רק״ 800 מליון דולר בשנה. בשנת 2024 שנגמרה במרץ GTA הכניס 710 מליון דולר, זאת הייתה אחת השנים הכי חזקות שלו GTA אי פעם.

מדובר בנתון שכדאי לזכור, ביחוד מי שחושב שזה לטובת מיקרוסופט להפסיק להכניס 20+ מליארד דולר בשנה מלהיות מחזיקת פלטפורמה לטובת להכניס כסף ממכירת משחקים בלבד. הפרנצ׳ייז הכי חזק בהסטוריה לא מסוגל להכניס מליארד דולר בשנה, זה צריך להכניס אנשים לפרספקטיבה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 23690
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 28 מאי 2025, 12:55

פורטנייט לא עושה איזה 5 מליארד בשנה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מאי 2025, 13:04

Laskin כתב:פורטנייט לא עושה איזה 5 מליארד בשנה?

אני יודע שבמחשב כל המשחקים שלהם יחדיו עושים בערך 800 מליון בשנה, ושההכנסות שלהם סה״כ הם בערך 6 מליארד בשנה כשאתה מחשיב את המכירות של המנוע, החנות, העבודה עם אולפני אפקטים וכו׳. יש נתון אחד שיצא מהמשפט של אפל שאמר שה-revenue של המשחק היה ב-2019 3.7 מליארד דולר, ושה-revenue של 2018 ו-2017 יחדיו היה 5.5 מליארד. אבל זה לפני ה-30% של סוני/מיקרוסופט/אפל/גוגל כך שזה לא באמת revenue וכמובן שלא ממש ידוע אם מאז המספר עלה או ירד.

אין ספק שהם עושים הרבה יותר כסף מ-GTA, אבל הם באמת חד קרן. ועדין, בקושי 12% מההכנסות של סוני מפלייסטיישן, זה בוטנים. ומן הסתם לא מיקרוסופט ולא סוני מסוגלות ליצור משהו בסדר גודל הזה. הן מוזמנות לנסות, אבל מעולם לא היה פורטנייט והמשחק רץ כבר 8 שנים אז לא ברור אם אי פעם יהיה עוד פורטנייט. זה משחק שהתעלה על הקונספט של משחק, הוא כבר סוג של meta-verse, הוא פלטפורמה בפני עצמו. בזמנו אמרתי כמה פעמים שאפיק היחידים שיכולים לעשות meta-verse, ואני דובק בזה.

אם בתאוריה מיקרוסופט הייתה מסוגלת ליצר 10 משחקים ברמת ההצלחה של פורטנייט אז כן, עדיף להם לנטוש את הפלטפורמה. אבל לא רק שזה סטטיסטית בלתי אפשרי וכולנו יודעים שהם לא מסוגלים ליצר הצלחה אחת בסדר גודל הפסיכי של פורטנייט, מצב שכזה לא יכול להתרחש. לא יכול להיות שיהיו 10 משחקים ברמת ההצלחה של פורטנייט במקביל, אין מספיק גיימרים בעולם כדי להחזיק 3 כאלה, אז 10? אם תקח את ה-revenue של 10 המשחקים הכי מצליחים כיום לא תגיע אפילו לרבע מההכנסות של סוני מפלייסטיישן, לא בטוח שאפילו תגיע לרבע מההכנסות של מיקרוסופט מאקסבוקס.

בסוף יש את המציאות, ובמציאות מיקרוסופט הוציאה את דום ומכרה על 3 פלטפורמות 800K עותקים. זאת המציאות של מיקרוסופט, היא לא תותים ובטח שלא פורטנייט. ה-revenue שלהם בצניחה מאז הרכישה של אקטיוויז׳ן (אם מתעלמים מהבאמפ הפייק של הרכישה של אקטיווי׳ן),gamepass בהתכווצות והחומרה שלהם במצב מכירות מאוד קשה.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 671
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 04 יוני 2025, 21:35

תמונה

העערכות של gamediscover.co למשחקי מאי החדשים בסטים. דום מכר פחות עותקים מהמשחק LEVEL5 החדש.

יש להם גם הערכות להכנסות של E33:
Breakout Western JRPG Clair Obscur: Expedition 33, which launched on April 24th and had ~$25m gross Steam revenue in April, added another $63m (#2) in May, to hit $88m on Steam. (It’s brought in another ~$50m on console, almost all PlayStation.)


והערכות לייף-טיים של הלדייברס2:
Older, but also notable: Helldivers 2 (#6) brought in another $28m in May 2025, thanks to a big in-game event and a 20% discount. It’s now at a whopping $406m gross on Steam - and $150m more on PlayStation, making it a $555m grosser (!) Wowzers.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 09 יוני 2025, 17:43

Tencent קנו 15.75% ב-Arrowhead, המפתחת של Helldivers. הם השקיעו 82 מליון דולר מה ששם על Arrowhead תג מחיר של 522 מליון דולר. מהבלוג עולה ש-Arrowhead הכניסו ב-2024 כמעט 100 מליון דולר כשמתוכם 76 מליון הם רווח.

הסיבה ש-Arrowhead לקחו את המימון היא שהם רוצים להתנתק מסוני ולהפיץ את המשחק הבא שלהם עצמאית.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 671
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 13 יוני 2025, 00:44

Stellar Blade מנקה את הרצפה בכל משחקי סוני לשחקן יחיד ושיאי ה CCU שלהם, וסיים את היום הזה בשיא מדהים של 183,000. השיא צפוי לעלות מחר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 יוני 2025, 19:26

סוני מנסה שנים להגיע להצלחה בעזרת gaas, אבל מסתבר שהתשובה הייתה להוציא משחק עם פיסיקה של האיבר שעושה gas.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2025, 15:46

עדכון מ-NPD על שיגור הסוויצ׳ 2:
- הסוויצ׳ 2 שברה את שיא המכירות לשיגור חומרה בארה״ב, הדיחה את הפס4.
- היא מכרה 1.1 מליון יחידות.
- הסוויצ׳ 2 מכרה יותר בשבוע השיגור מאשר הפס4 בחודש השיגור (שהיה גם חודש חגים - נובמבר).
- 79% מהאנשים שקנו את הסוויצ׳ 2 קנו גם את מריו קארט (זה כולל את הבאנדל).
- הטופ 3 מוכרים של הסוויצ׳ 2 הם מריו קארט, סייברפאנק וזלדה TOTK גרסת הסוויצ׳ 2.

וגם נתונים מיפן:
- השבוע שיגור הגדול בהסטוריה - 947,931 יחידות ב-4 ימים.
- מריו קארט מכר 782,566 עותקים.
- כל הטופ 10 חוץ מאשר משחק אחד הוא משחקי סוויצ׳ (היוצא דופן הוא אלדן רינג). 5 מתוך הטופ 10 הם משחקי סוויצ׳ 2 בלבד (כלומר בלעדיים או מהדורות מיוחדות לסוויצ׳ 2).
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 671
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 15 יוני 2025, 19:28

Stellar Blade הגיע לשיא הסופי שלו כנראה: 192,078. מדהים.
3 משחקים חדשים ביוני חצו את רף 100,000 CCU. האם FBC יהיה הרביעי?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 41303
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2025, 19:32

מה השלישי אחרי דיון וסטלר?
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 671
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 15 יוני 2025, 19:46

DELTARUNE עם שיא של 133,930.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6923
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 15 יוני 2025, 20:56

Hypno כתב:Stellar Blade הגיע לשיא הסופי שלו כנראה: 192,078. מדהים.
3 משחקים חדשים ביוני חצו את רף 100,000 CCU. האם FBC יהיה הרביעי?

מהמר שלא.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 49 אורחים

cron