קונדור הוא לא משחק GAAS, הם אומרים לך במפורש שמשחק ה-GAAS שלהם בוטל. אתה מדבר שטויות ומסתובב בהתפתלות סביב עצמך בגלל האג'נדה הידועה שלך על משחקי GAAS כי עלית על איזה עץ מתוך הערצה עיוורת ועצובה לג'ים ראיין ואתה לא יודע איך לרדת מהעץ הזה כבר שנים.
קרסטל התחיל בתור משחקGAAS F2P בשם פרוייקט ואנגארד, ואז הוא בוטל כמשחק F2P בגלל שרמדי הבינו ששוק ה-GAAS F2P מסוכן. אז הם הפכו אותו למשחק GAAS פרימיום בשם קוד קרסטל, יעני בתשלום.
Remedy signed a global agreement with Tencent as its publishing partner on December 28, 2021, to develop Vanguard. Due to uncertainties in creating a successful game to the rapidly changing free-to-play market and associated risks, the parties have discussed a new direction for the game project, which will be given the new codename, “Kestrel.”
גם דברו על הרמות הוצאה הגדולות של לעשות משחק F2P מודרני, ושהם מאשימים את הריבוט באמצע של הפרוייקט להפסדים שלהם ב-2023.
The requirements for a successful new free-to-play game have clearly increased during the past years. Despite the promising progress during the first half of the year, we decided with Tencent that the potential was not there. Kestrel returned to a concept stage
הריבוט של ואנגארד עלה להם 7.2 מליון יורו לא צפויים ברבעון אחד בודד, דפק רבעון שלם של חברה שנסחרת ציבורית, והמניה שלהם התרסקה ב-30%. כן, הפרוייקט GAAS גרם להם לפספס את התחזית ב-7.2 מליון דולר וכתוצאה השווי של רמדי התרסק ב-30% ועד היום היא לא התאוששה מזה. ורק נזכיר שזאת חברה שעושה ב-30 מליון יורו משחק ברמה של קונטרול, כן?
Remedy recognized an impairment charge of EUR 7.2 million for Q4 and fiscal year 2023 results, comprising the total capitalized development costs for codename Vanguard.
עוד לפני שהפרוייקט התחיל להכנס לצרות וריבוטים התקציב המקורי של ואנגארד היה ברמה של משחק רמדי סטנדרטי ב-2021, כלומר כנראה סביבות ה-50-60 מליון יורו כמו AW2 וקונטרול 2 שהיו בפיתוח באותם ימים.
אבל זה כמובן לפני הריבוט, לפני הסיבוכים, לפני עלויות השרתים הגדולות בשיגור, לפני התמיכה בחודשים הראשונים שתקבע בכלל אם המשחק יצליח. וכמובן המשחק מובייל המתוכנן שהיה אמור להחמיא למשחק, היה עולה עוד כמה מליונים ושואב עוד משאבים מרמדי.
אז הם הבינו שהם לא רוצים להכנס גם לגרסת פרימיום של ואנגארד, אז גם הגרסת ריבוט פרימיום קרסטל בוטל. הוא בוטל לפני שהוא הפך לקלאסטר-פאק יקר שפוגע (יותר מדי) בחברה. שלוש שנים של pre-production פלוס ריבוט אחד באמצע, התרסקות מניה, בזבוז כסף לא צפוי, ריבוטים, מעבר מ-F2P למשחק בתשלום וסה"כ מסלול קלאסי לקריסה לתוך עצמם סטייל רוקסטדי. רמדי מעולם לא בטלו משחק, אבל הפלא ופלא דווקא המשחק GAAS הראשון שלהם עשה צרות, בזבז להם מליונים, גרם לשכירת יתר של עובדים וכל זה נפתר ברגע שהם הרגו את הפרוייקט. רמדי הצילו את עצמם, כולם מאושרים חוץ מקאז כי זה לא יושב עם הפילוסופית "OMG כל מה שהוא GAAS זה מהדהים!!!" שהוא אוהב לפמפם בפורומים באינטרנט.
אבל אני שמח שגיגלת ומצאת את ההודעה על קרסטל בלי להכיר את הסטורית הפיתוח, עבודת מחקר טובה.
We're just normal men. We're just innocent men