נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 40815
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 17 מרץ 2025, 14:09

Hypno כתב:יש בעיה בהבנת הנקרא שלך. הבאתי נתון ועשיתי לו commentary דרך תפיסה מסויימת (במקרה הזה שלך). אין זה אומר שאימצתי את התפיסה הזו, יישרתי קו או 'הודיתי' שזו גם התפיסה שלי.

לפי התפיסה שלך, מטרתם העיקרית, אם לא היחידה, של המשחקים שמחזיקת פלטפורמה מוציאה לקונסולה היא לחזק את הקונסולה ואת הפלטפורמה.
הנתון הראשי לחיזוק קונסולה היא מכירות חומרה.
הפס5 מכרה ב 2024 יותר יחידות חומרה מכל שנה קלנדרית בדור הפס4.
לפי כך, לתפיסתך שלך, הליין-אפ של 2024 עשה אחלה עבודה.

אז האם אתה מתכוון לפרגן לסוני על ההישג והליין-אפ שהעמידו שתרם להישג? האם ברצונך לשנות את עמדתך כלפי טיב הליין-אפ של 2024 שסיפק את הסחורה בדיוק במדד שבו אתה מעריך טיב ליין-אפ של קונסולה?

אתה לא חזק בלוגיקה בחור. לפי התפיסה שלי משחקי צד א׳ קיימים בכדי למכור את הפלטפורמה. אבל משחקי צד א׳ הם לא הסיבה היחידה למכירות של פלטפורמה. אם מחר תוריד את המחיר של ה-XSX ל-19.99$ היא תתחיל למכור כמו לחמניות חמות בלי קשר לאף בלעדי, נכון? הייתי קונה XSX כנגן נטפליקס בחדר של הילד במחיר כזה, אולי קונה עוד אחד כמעצור דלת. פרטתי הרבה פעמים בעבר רשימה ארוכה של גורמים למכירות של פלופורמה כמו כוח, איכות של פיצ׳רים, שם של המותג, מחיר, תאריך יציאה, בלעדיים וכו׳. אז גם יש לך בעיות בהבנת הנקרא וגם יש לך בעיות בלוגיקה.

אם מכירות של פלטפורמה חזקות, זה לאו דווקא כי היו לה בלעדיים מצויינים. במקרה של 2024, כל הבלעדיים שסוני הוציאה מכרו בצורה מאכזבת. מ-Rebirth שגרם לסקוור להפסיק להוציא בלעדיים לפלייסטיישן ועד אסטרו בוט שקבל כל פרסום אפשרי, פרסים וציונים ועדין מכר 1.5 מליון יחידות (נכון לנובמבר). אז כנראה שהמכירות של פלייסטיישן ב-2024 לא הגיעו מבלעדים. אפילו סוני כתבה בדו״ח האחרון שלה שהיו ירידות במכירות צד א׳ ועליה בצד ג׳, כלומר עובדתית צד א׳ לא היה אטרקטיבי במיוחד ב-2024.

אפשר להסתכל על סיבות קצת יותר רלוונטיות למכירות של פלייסטיישן ב-2024 כמו העובדה שהתחרות קרסה טוטאלית והפס5 לבד בשוק, המבצעים הסופר אגרסיבים, או היציאה של הפרו שהוסיפה כמה מליוני מכשירים ל-Q3.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 21 מרץ 2025, 16:40

Laskin כתב:כשאנשים משלמים על משהו מחיר מלא - הם יודעים שיקבלו את מה שנהוג וידוע לגביהם, ומה שנהוג וידוע על משחקים ב-20 שנים האחרונות - זה שיש יותר באגים ביום ההשקה, מאשר חודשים אחרי ההשקה, אז זה מה שהם יודעים שהם מקבלים.
מקרים של משחק ״שבור״ עד כדי רמת הריפאנד הם נדירים מאוד, וזה אכן מצב רע, ולכן - לא קונים משחק לפני שמבררים את המצב הטכני שלו. כולם יודעים את זה, יש הרבה שעדיין פועלים מתוך אימפולסיביות, זה לא חכם. לא הייתי קונה מכונית ביום ההשקה לפני שאני קורא ביקורות, לא הייתי הולך למסעדה או סרט או כמעט כל דבר אחר, מעל 10-20 שח, וזה נכון גם לגבי משחק ב-250-300 ש״ח.
ברוכים הבאים למאה ה-21, ועידן האינטרנט. כיף פה.
אני מסכים שאי אפשר לבוא ולהתלונן על משחקי EA כי *בהגדרה שלהם הם משחקים שבורים* וזו בדיוק הטענה שלי - למה שאקנה משהו כזה? אתה חושב שזו תפיסה מיושנת אבל אתה מסכים איתי, אז תחליט.
אם תטען ששווה לשלם 20 דולר על משחק של 30 דולר כדי לחסוך את ההפרש ולחכות ולא לשחק בו עד שהוא יוצא ואז לחכות עוד כמה חודשים עד שהמצב הטכני יהיה טוב יותר - אז סבבה, אולי אני מסכים שזו צרכנות סבירה, למרות שאני אישית חושב שזה לא נכון כי אתה לוקח פה הימור על משחק שאולי בסוף עדיין יהיה מלא באגים ומלא תוכן שהובטח שלא קונים וכו. אבל לשחק בו בידיעה שהוא שבור, חסר מלא תוכן ונחות מכל בחינה אפשרית מאיך שהוא יהיה בעתיד בהפרש עצום? זה בעיניי מטומטם.
מלא משחקי “WIP” האלה נמכרים בדרך כלל באיזה 20 אחוז הנחה מהמחיר הסופי שיהיה להם, זה ממש לא שווה את המחיר של לקבל 20% מהמשחק עד שהוא יוצא ברוב המקרים, בעיניי כמובן.

צרכנות חכמה בעיניי בגיימינג היא לא לרכוש שום דבר מראש, להמתין עד שהמשחק יוצא ולוודא שהוא במצב טכני טוב ומתאים לחומרה שאתה מתכוון להריץ אותו עליה - ורק אז לרכוש.
פשוט, לא?


משחקי EA הם לא משחקים 'שבורים' בהגדרה. הם משחקים בתהליך ומספקים ערך והנאה רבים למיליונים של אנשים גם במצבם המתגבש.

זה שיש לך כלים להימנע ממשחק AAA לא אפוי לא אומר שזה סביר שזה קורה. ולמעשה זה יותר חמור מכל רמת באגים של משחק EA. כי כמו שאמרתי, משחקים במחירים האלה שנעשים ע"י אלפי אנשים, אין להם שום נסיבות מקלות שיצדיקו הבאה לשוק של משחק לא אופי שמזלזל בקהל השחקנים הכי חשוב שקונה את המשחק בשיגור.
קיומו של סגמנט EA הוא לא תירוץ שמשחקי AAA יוצאים במצב שהם יוצאים.

וזה לא רק באגים ומצב טכני. Outlaws שינה את מערכת ה stealth שלו אחרי שכבר שוגר.

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 21 מרץ 2025, 17:15

DrKeo כתב:
אתה לא חזק בלוגיקה בחור. לפי התפיסה שלי משחקי צד א׳ קיימים בכדי למכור את הפלטפורמה. אבל משחקי צד א׳ הם לא הסיבה היחידה למכירות של פלטפורמה. אם מחר תוריד את המחיר של ה-XSX ל-19.99$ היא תתחיל למכור כמו לחמניות חמות בלי קשר לאף בלעדי, נכון? הייתי קונה XSX כנגן נטפליקס בחדר של הילד במחיר כזה, אולי קונה עוד אחד כמעצור דלת. פרטתי הרבה פעמים בעבר רשימה ארוכה של גורמים למכירות של פלופורמה כמו כוח, איכות של פיצ׳רים, שם של המותג, מחיר, תאריך יציאה, בלעדיים וכו׳. אז גם יש לך בעיות בהבנת הנקרא וגם יש לך בעיות בלוגיקה.

אם מכירות של פלטפורמה חזקות, זה לאו דווקא כי היו לה בלעדיים מצויינים. במקרה של 2024, כל הבלעדיים שסוני הוציאה מכרו בצורה מאכזבת. מ-Rebirth שגרם לסקוור להפסיק להוציא בלעדיים לפלייסטיישן ועד אסטרו בוט שקבל כל פרסום אפשרי, פרסים וציונים ועדין מכר 1.5 מליון יחידות (נכון לנובמבר). אז כנראה שהמכירות של פלייסטיישן ב-2024 לא הגיעו מבלעדים. אפילו סוני כתבה בדו״ח האחרון שלה שהיו ירידות במכירות צד א׳ ועליה בצד ג׳, כלומר עובדתית צד א׳ לא היה אטרקטיבי במיוחד ב-2024.

אפשר להסתכל על סיבות קצת יותר רלוונטיות למכירות של פלייסטיישן ב-2024 כמו העובדה שהתחרות קרסה טוטאלית והפס5 לבד בשוק, המבצעים הסופר אגרסיבים, או היציאה של הפרו שהוסיפה כמה מליוני מכשירים ל-Q3.


אתה השכם וערב אומר פה כמה חשובים משחקים בלעדיים, וכמה חשובה ספרייה, וחורץ את דינה של האקסבוקס בגלל מולטיפלטפורם -- עכשיו זה לא ה-פקטור למכירות חומרה? למה, כי זה לא מסתדר עם הנתונים שנגלו לך?

עם היד על הלב, אם הפס5 ב 2024 הייתה מוכרת פחות מכל שנה של פס4 אתה הייתה כותב פה שמח לאיד 'כולם פה אמרו לך שהליין-אפ ל 2024 היה רע, והנה התוצאות'.
היית בכלל מזכיר מחיר, מבצעים (אגריסיביים? הנחה של 75 דולר בBF האחרון), משחקי צד ג', פס5 פרו? לא. היית מפיל הכל על הליין-אפ ואומר איזה תלוש אני שאמרתי שהליין-אפ טוב.

הבלעדיים של סוני ב 2024 לא מכרו באופן מאכזב. אתה שוב מתעלם או לא מודע לנתונים. אתה יודע ש Circana מוציאים רשימות, אז לפני שתשליך את התחושות שלך, תאמת או תאושש אותם עם הנתונים.

בארה"ב, מכירות של כלל המשחקים על פלטפורמת הפלייסטיישן 5:
הלדייברס - מקום 3 (מקום 3 ברשימת כלל הפלטפורמות)
ריבירת' - מקום 10 ( מקום 17 בכללי)
ספיידי 2 - מקום 12 (19 בכללי) [משחק של 2023]
אסטרו בוט - מקום 13.

(ואגב, אסטרו בוט ברשימה הכללית בינואר 2025 היה מקום 15, ובפברואר מקום 20 - כלומר מראה רגליים כלשהן, בניגוד למשהו כמו אינדיאנה ג'ונס).

אז לא, שלושת המשחקים האלה לא אכזבו במכירות.

המשחקים שלפני ריבירת' ברשימה של הפס5: MLB, EAFC, CODMW3, מאדן 25, NBA 25, דרגון בול, הלדייברז, פוטבול מכללות, בלאק אופס 6.
אין שום סרט בעולם לחשוב שב rebirth אמור למכור יותר טוב מCOD, מכל חבילת משחקי הספורט, מדרגון בול. אז שתבין כמה זה מגוחך להגיד שמשחק אכזב במכירות כי לא מכר יותר מהנ"ל.
אגב, ריבירת' ואסטרו בוט מכרו על הפס5 יותר מאשר טקן 8 מכר על הפס5, יותר מדרגון דוגמה 2, מסטאר ווורס אאוטלוז ומכל משחק מולטיפלטפורם אחר שאתה יכול לחשוב עליו שיצא שנה שעברה.

וגם באנגליה, אסטרו בוט היה המשחק ה 15 בטיבו במכירת עותקים (207,454) ומיד אחריו TLOU2 רימאסטר (200,928).

חזרנו לנקודת ההתחלה:
לסוני מגיע שאפו ממך על העבודה שהם עשו, כולל הליין-אפ, כדי להביא נתוני מכירות כאלה מרשימים של הפס5 שנה שעברה.
האלטרנטיבה: לבחון מחדש את המשקל שאתה מעניק למשחקים בלעדיים במכירות קונסולה.

Laskin
Elder
הודעות: 23435
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 21 מרץ 2025, 22:37

Hypno כתב:
Laskin כתב:כשאנשים משלמים על משהו מחיר מלא - הם יודעים שיקבלו את מה שנהוג וידוע לגביהם, ומה שנהוג וידוע על משחקים ב-20 שנים האחרונות - זה שיש יותר באגים ביום ההשקה, מאשר חודשים אחרי ההשקה, אז זה מה שהם יודעים שהם מקבלים.
מקרים של משחק ״שבור״ עד כדי רמת הריפאנד הם נדירים מאוד, וזה אכן מצב רע, ולכן - לא קונים משחק לפני שמבררים את המצב הטכני שלו. כולם יודעים את זה, יש הרבה שעדיין פועלים מתוך אימפולסיביות, זה לא חכם. לא הייתי קונה מכונית ביום ההשקה לפני שאני קורא ביקורות, לא הייתי הולך למסעדה או סרט או כמעט כל דבר אחר, מעל 10-20 שח, וזה נכון גם לגבי משחק ב-250-300 ש״ח.
ברוכים הבאים למאה ה-21, ועידן האינטרנט. כיף פה.
אני מסכים שאי אפשר לבוא ולהתלונן על משחקי EA כי *בהגדרה שלהם הם משחקים שבורים* וזו בדיוק הטענה שלי - למה שאקנה משהו כזה? אתה חושב שזו תפיסה מיושנת אבל אתה מסכים איתי, אז תחליט.
אם תטען ששווה לשלם 20 דולר על משחק של 30 דולר כדי לחסוך את ההפרש ולחכות ולא לשחק בו עד שהוא יוצא ואז לחכות עוד כמה חודשים עד שהמצב הטכני יהיה טוב יותר - אז סבבה, אולי אני מסכים שזו צרכנות סבירה, למרות שאני אישית חושב שזה לא נכון כי אתה לוקח פה הימור על משחק שאולי בסוף עדיין יהיה מלא באגים ומלא תוכן שהובטח שלא קונים וכו. אבל לשחק בו בידיעה שהוא שבור, חסר מלא תוכן ונחות מכל בחינה אפשרית מאיך שהוא יהיה בעתיד בהפרש עצום? זה בעיניי מטומטם.
מלא משחקי “WIP” האלה נמכרים בדרך כלל באיזה 20 אחוז הנחה מהמחיר הסופי שיהיה להם, זה ממש לא שווה את המחיר של לקבל 20% מהמשחק עד שהוא יוצא ברוב המקרים, בעיניי כמובן.

צרכנות חכמה בעיניי בגיימינג היא לא לרכוש שום דבר מראש, להמתין עד שהמשחק יוצא ולוודא שהוא במצב טכני טוב ומתאים לחומרה שאתה מתכוון להריץ אותו עליה - ורק אז לרכוש.
פשוט, לא?


משחקי EA הם לא משחקים 'שבורים' בהגדרה. הם משחקים בתהליך ומספקים ערך והנאה רבים למיליונים של אנשים גם במצבם המתגבש.

זה שיש לך כלים להימנע ממשחק AAA לא אפוי לא אומר שזה סביר שזה קורה. ולמעשה זה יותר חמור מכל רמת באגים של משחק EA. כי כמו שאמרתי, משחקים במחירים האלה שנעשים ע"י אלפי אנשים, אין להם שום נסיבות מקלות שיצדיקו הבאה לשוק של משחק לא אופי שמזלזל בקהל השחקנים הכי חשוב שקונה את המשחק בשיגור.
קיומו של סגמנט EA הוא לא תירוץ שמשחקי AAA יוצאים במצב שהם יוצאים.

וזה לא רק באגים ומצב טכני. Outlaws שינה את מערכת ה stealth שלו אחרי שכבר שוגר.


״משחקים בתהליך״ = משחקים לא גמורים = משחקים שבורים בהגדרה,
יש הרבה אנשים שנהנים ממשחקים גם במצב שבור וגם עם באגים רבים, זה לא משנה את העובדות.
שוב, מסכים שזה לא תקין שמשחקים יוצאים ביום ההשקה והם מפוצצים בבאגים, אז המסקנה היא לא לקנות עד שיתוקן. אתה אומר - ״לקנות, ברור, ודווקא כשזה מובטח שיהיו באגים, כי אתה קונה את זה בהנחה ואם אתה לא מבין את זה אתה דינוזאור״… אוקיי.

זה ששינו מערכת כלשהי או הוסיפו מערכות שונות וענייני QOL לא אומר הרבה. לפעמים משחקים מעולים מקבלים שינויים כאלה. (זכור לי בעיקר הוויצ׳ר 3, שקיבל עדכוני גיימפליי וקרבות סופר מקיפים)

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 22 מרץ 2025, 11:23

משחק בתהליך אינו משחק שבור. משחק חסר הוא לא משחק שבור. משחק שכזה *יכול* להיות *גם* שבור, אבל עצם היותו משחק EA לא אומרת שהוא משחק שבור.

במשחקים שבתהליך אני מצפה שיהיו באגים, ואף רבים, במשחקי AAA במחיר מלא שלכאורה שלמים ובדוקים - הרבה פחות. אני חושב שזה די ברור מאליו למה נקודת ההתייחסות בין משחק כזה לכזה היא אחרת.

אנשים אוהבים לקחת חלק במהלך חייו של משחק, שהמשוב שלהם משפיע על פיתוח המשחק. לראות איך המשחק מתפתח ומשתפר ועדיין להמשיך להנות מאותו קור גיימפליי שקרץ להם כבר במועד הרכישה המקורית.
אתה דינוזאור כי אתה כאילו מתחכש לפופולאריות של משחקים בתהליך, ונותן לטעמך האישי להשפיע על החלטות עסקיות עד כדי כך שאתה אומר שמחזיקת פלטפורמה לא צריכה לפעול שהמשחקים האלה יהיו אצלה ASAP, חרף כל הנתונים על העשרות מילוני עותקים שמשחקים כאלה מוכרים.

שינוי והוספות מערכות שבועות אחרי השחרור המקורי זה לא אומר הרבה? זה early access חביבי. פשוט לא נוח לך להגיד את זה. Outlaws הוא משחק שכזה. כל מפתחת קובעת לעצמה כמה 'early' הם.

Outlaws יצא ב 30 לאוגוסט. ב7 לספטמבר ה creative director שלו התבטא כך על משימות ההתגנבות עם insta-fail:
And for me, that is a mistake, and this is something that we're going to work on improving." He goes on to say "I don't think it means removing the fail state completely, but I do think there are millions of low hanging fruits where we can make it so much more enjoyable and understandable."

טעות? הם הוציאו משחק עם מערכת שלא עבדה כמו שהם רצו? מתי הם קיבלו את ההארה הזו? אין להם פלייטסטינג?

בתחילת אוקטובר הם הוציאו עדכון, שכלל:
Tweaked the overall stealth experience by adjusting AI detection, the number of NPCs and their positioning, patrol pathing, camera detection and highlighting environmental opportunities to reduce player friction


לזה קוראים עיצוב משחק ופיתוח משחק שצריך היה להתרחש לפני שהמשחק הגיע לידיים של שחקנים.

ועוד עדכון באוקטובר
Implemented stealth changes to 'False Flag' and other missions to give players more flexibility in how they approach situations without the risk of failing


Improved speeder travel by reducing collisions with objects in the environment
Scaled 'Wanted' difficulty based on player progression


ואחר כך בנובמבר:
Notable updates to stealth and combat that allow players greater choice, including using stealth or reaching for their blaster, even in syndicate territories in cities.
Enemy AI and detection improvements, with players being notified when they're being detected and can choose to escalate or change tactics to remain in stealth.
Enemy weak points have been added to reward strategic gameplay, which if targeted can trigger explosions or cause enemies to die in spectacular new ways.
Re-tuned Kay's blaster and pickup weapons to improve the combat experience, including being able to carry two handed weapons in more situations.


מתנצל על המגילה, אבל הייתי צריך להדגים.
גם בלי ריבוי באגים, בעיות ביצועים ושות' - Star Wars Outlaws יצא לא גמור עיצובית. מדובר בהוצאת Early Access במובן הכי טהור של המושג. מי ששיחק בשיגור ומי שמשחק עכשיו מקבלים משחק שהוא מהותית אחר.

אז אם אני מקבל משחק בתהליך, אני מעדיף שזה יהיה ידוע ובמחיר מתאים מאשר במסווה של משחק AAA כביכול שלם ומהודק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 40815
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 מרץ 2025, 12:29

קאז, תקרא את ההודעה שלי מחדש והפעם תענה לעניין.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 23435
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 מרץ 2025, 12:53

אז הוויצ׳ר 3 היה הגדרה של early access? כל מערכת הקרב שלו שונתה, הוסיפו מליון דברים של QOL…
כנ״ל סקיירים ועוד הרבה מאוד משחקים, סינגל ואונליין (ובאונליין בכלל אפשר לתת מליון דוגמאות).
גם סייברפאנק 2077, ולפני שאתה קופץ עם גירסת הדור הקודם שאכן הייתה שבורה לחלוטין ומקרה סופר נדיר וייחודי - ***בגירסת המחשב***, שהייתה מעולה כבר בהתחלה.

אני לא דינוזאור אם אני לא מסכים עם ששיטה מסויימת היא מטומטמת, פופולרית ככל שתהיה. אתה לא הסכמת עם שיטה מסויימת של לוט בוקסז - שיטה סופר פופולרית לengagement במשחקי אונליין.
לדעתי EA זה משהו נישתי וייחודי לשחקני מחשב ולא ישנה דבר וחצי דבר אם מיקרוסופט תביא את זה לקונסולה, בכל הקשור למלחמת הקונסולות. אולי עוד כמה מאות אלפים, לא מעבר.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7425
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 22 מרץ 2025, 14:00

קאז הבלעדיים של הפס5 לא מכרו טוב כמו הבלעדיים של הפס4 כי לא משנה כמה תסובב את זה הם פשוט לא טובים כמו הבלעדיים של הפס4.
אנחנו ב2018 של הפס5 תעכל את זה, אנחנו עוד שנתיים בסוף של הפס5 תעכל את זה.

ב2018 לפס4 היה את GOW 2018 ספיידרמן 1 והוריזון 1 שלישה שכל אחד מהם מכר איזה 20M וחלקם יותר.
לפס5 אין בלעדיים כאלה... בגלל זה הם לא מוכרים טוב.

ודי לנפנף בציונים של Metacrtic כי זה לא מוכיח כלום. MC סה'כ אומר שמבקרים אהבו משחק מספיק להמליץ עליו בלב שקט.

אתה יודע כמה פעמים שאני אנשים אומרים לי גלאס, איפה הכי כדאי לאכול באילת איפה אתה ממליץ? אז אם אני אומר להם תמיד תאכלו בברזיל הקטנה או תמיד תאכלו בברביס ויש למקומות האלה אחלה ציונים, אז מה זה אומר שהאנשים האלה בהכרח יהנו מהאוכל הזה? זה לא אומר כלום זה רק אומר שהרגשתי מספיק בנוח להמליץ על המסעדה הזו אין שום ערבות לזה שהם יהנו, כמו שאין שום ערבות לזה שמשחק שמבקרים יהנו ממנו זה גם משחק שהגיימרים בהכרח יהנו ממנו.

רוב הגיימרים החליטו שהליינאפ של הפס5 לא טוב לטעמם והצביעו בדולרים שלהם.

Laskin
Elder
הודעות: 23435
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 מרץ 2025, 14:29

ספיידרמן 2 מוכר דומה מאוד לספיידרמן 1, על הפס4.
אבל זה נכון שאין לפס5 עוד משחקי ענק מלבדו בדור הזה, בינתיים, ואנחנו שנתיים וחצי בערך לפני הדור הבא.
הכי קרוב לספיידרמן 2 זה ראצ׳ט, עם כולה 4 מליון יחידות.
עכשיו אסטרובוט מקבל באנדל אז אולי הוא סוף סוף יתקרב למספרים שחשבתי שיקבל, אבל זו ״רמאות״.

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 22 מרץ 2025, 16:51

DrKeo כתב:קאז, תקרא את ההודעה שלי מחדש והפעם תענה לעניין.


הגבתי לעניין ועם נתונים.
להגיד משפט של "במקרה של 2024, כל הבלעדיים שסוני הוציאה מכרו בצורה מאכזבת" זה פשוט לא נכון, ולראייה הטבלאות בארה"ב.

אם אתה רוצה להמשיך עם הספינים, ולא לתת קרדיט לסוני על הליין-אפ, תמשיך. אני חושב שהצגתי טוב למדי את המצב לקוראי הפורום.

glass man כתב:קאז הבלעדיים של הפס5 לא מכרו טוב כמו הבלעדיים של הפס4 כי לא משנה כמה תסובב את זה הם פשוט לא טובים כמו הבלעדיים של הפס4.
אנחנו ב2018 של הפס5 תעכל את זה, אנחנו עוד שנתיים בסוף של הפס5 תעכל את זה.

ב2018 לפס4 היה את GOW 2018 ספיידרמן 1 והוריזון 1 שלישה שכל אחד מהם מכר איזה 20M וחלקם יותר.
לפס5 אין בלעדיים כאלה... בגלל זה הם לא מוכרים טוב.

רוב הגיימרים החליטו שהליינאפ של הפס5 לא טוב לטעמם והצביעו בדולרים שלהם.


מי דיבר על השוואה בין בלעדיים של 2 הדורות?

---

אנשים אומרים משחקים ובלעדיים זה מה שחשוב ומה שהכי משפיע על מכירות חומרה.
פס5 מכרה ב 2024 יותר מכל שנה של פס4.
3 בלעדיים של פס5 בטופ 20 בארה"ב לשנת 2024.
כנראה היה אחלה ליין-אפ.

לאנשים בווקסלים משום מה קשה להכיר בכך (כי כנראה צריך לפרגן לסוני? כי לטעמם הליין-אפ היה חרבנא?) ועושים מעשי לוליאנות כדי להימנע להודות שהם טעו בלהעריך כמה הליין-אפ קרץ לאדם הממוצע.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7425
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 22 מרץ 2025, 18:24

לאסקין, ספיידרמן 2 מוכר קרוב לספיידרמן 1? אז אני לוקח בחזרה את מה שאמרתי לגביו אז אוקיי יש אקסקלוסיבי ענק אחד שמתקרב למה שהיה בדור הקודם, אבל כמו שאמרת זה רק אחד.

אני יכול גם להכיר בזה שאסטרו בוט יהיה קלאסיקה של כל הזמנים, כולם משבחים אותו והוא אהוב ברמה כמעט אוניברסלית, אבל כדי למכור כמו שחזית הייתי אומר שהוא צריך להיות מקושר לIP הרבה יותר חזק, לדעתי אם הוא היה בדיוק אותו משחק כמו שהוא עכשיו אבל עם קראש במקום אסטרו בוט, הוא היה מוכר כמו שחשבת שיקבל ואפילו עובר אותם בהליכה :-)


קאז: למה אתה בוחר נקודתית את המכירות בארצות הברית כדי להוכיח שאנשים אהבו את 3 הבלעדיים האלה? זה סקר מוטה, אם אתה עושה cherry picking לנתונים אז זה כמו להביא סקר מוטה. תביא מכירות של Worldwide.

כמו שכתבתי ללאסקין אני מכיר בזה שאנשים כנראה מאוד אוהבים את ספיידרמן 2 ושאני חייתי בבועה לגביו אם יש לו גם את המבקרים וגם מכירות מטורפות כמו שלאסקין טען אז אין ספק שזה משחק אהוב שראוי להגיד שסוני סיפקה לגביו את הסחורה ואני מוכן להודות שהמעט ששיחקו באסטרובוט ממש אהבו אותו ברמה מטורפת אז הוא איכותי אבל אלה שני משחקים מאוד איכותיים וטובים בחמש שנים! הפס4 עשה הרבה יותר מזה.

לגבי "מי דיבר על השוואה בין בלעדיים של 2 הדורות" כולם משווים. כל מי שקנה פס5 עשה את זה כי הוא ציפה למנימום אותו Output של בלעדיים שהיה לסוני בפס3 ובפס4 לכל הפחות, ובמקרה הכי טוב שהOutput של הפס5 יתעלה עליהם וזה לא התממש.

אני לא יודע למה אתה מופתע שרוב האנשים עושים השוואה בין בלעדיים של שתי הדורות, כל דבר משווה לקודמו תמידית.
אנשים שמתאכזבים מהג'וקר 2 לא מתאכזבים ממנו בווקום, הם מתאכזבים כי הוא משווה תמידית לראשון בראש שלהם.
היה לך PS4 שיחקת בOutput שלו ובמשחקים הכי גדולים שלו כמו The last of us 2 הגעת אפילו למשחקים שלו שאני לא הגעתי, אתה באמת עם יד על הלב מאמין שהיצע הבלעדיים של הפס5 משתווה אליו? עם יד על הלב?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 40815
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 מרץ 2025, 23:07

תגיב לעניין קאז.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 27 מרץ 2025, 23:49

לפני שהספקנו להירגע מ REPO מגיע עוד להיט מחשב מסחרר 'משום מקום'.

Schedule I יצא השבוע והוא כבר רשם לעצמו שיא של 190K שחקנים בו זמנית בפתח סוף השבוע. 95% ביקורות חיוביות עד עתה.

עוד כמה שעות יוצא InZOI שיהיה מסקרן מאוד לראות את המספרים שלו. מדובר במשחק הכי wishlisted בסטים כרגע.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 40815
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מרץ 2025, 00:14

אתה מביא את החדשות האלה כי אתה רוצה להוכיח נקודה על EA באקסבוקס? הרי לכל הודעה שלך יש אג׳נדה עצובה, אז לאיזו אג׳נדה זה ספציפית מתחבר?
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 28 מרץ 2025, 11:19

התלבטתי אם לשים פה או ב PC. לדעתי מספרי CCU מתאימים גם בדיון ביצועי מכירות.

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 30 מרץ 2025, 22:50

עדכון Schedule 1: המשחק הגיע ל 414,166 שחקנים בו זמנית. מקום 29 בהיסטוריה של סטים. מדהים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7425
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 31 מרץ 2025, 20:16

אני מתכוון, משחקים סוחר סמים זה ליטרלי היה החלק הכי כייף בGTA Chinatown. עוד לא ניסיתי את Schedule 1, אולי בסופש יהיה לי זמן, הוא נראה מטורף, אבל לדעתי אתה טועה אם אתה חושב שהוא יכול להתפוצץ על הקונסולות וכדי להראות שאני עומד מאחורי זה אין לי בעיה להציע לך התערבות על זה קאז.

זה בסופו של דבר משחק ניהול, משחקים כאלה מתפוצצים על הPC הרבה יותר מאשר על הקונסולות.
ולפני שתביא את Stardew Valley הוא מכר הכי טוב בסדר הזה.
26M עותקים על הPC הכי הרבה בפער.
7.9M עותקים על הסוויץ.
והטאבלטים והקונסולות מכרו בינהן את את מה שנשאר המוביל לפי העדויות הוביל בפער על הPS/XBOX

הSwitch היא לא כמו הבוקס, זה גיים בוי שיכול להתחבר לטלווזיה, 99% מהאנשים משחקים אותה כניידת לרוב המשחקים וStardewValley מתאים לאופי הזה, זה לא מה שמתאים לבוקס שמחפשים שם שוטריים, מולטיפלייר ומשחקים בומבסטים של AAA אבל אני פתוח לאתגר אם בא לך על זה קאז. זה לא הולך להתפוצץ על הבוקס אם זה היה בEA
אני מוכן להמר על כליה שזה לא ימכור הרבה שיגיע.

להביא פיצרים של PC לקונסולות בתקווה שזה יעשה את הקונסולה שלך ייחודית זה לא עובד.
תשאל את SEGA, עזר להם שיכולת לחבר מקלדת ועכבר לדרימקאסט לשחק עם זה ולגלוש באינטרנט ואצל המתחרים, לא? הקונסולה הגיעה לקבר, כי פייצרים שהופכים את הקונסולות שלך לPC
זה דובדבן נחמד בקצפת, זה פייצ'ר חמוד, זה לא מה ששם אותך על המפה.
אתה אמרת שזה מהלך שיכול לגרום למייקרוסופט לנצח את SONY וזה לא יכול.

מה שחשוב בלנצח מלחמת קונסולות זה לגרום להארדקור להידלק על הקונסולה שלך ושהם ידליקו את החברים הקזואלים שלהם עד שנוצר מצב שהרוב המוחלט קונה אותך באפקט שרשרת.

Laskin
Elder
הודעות: 23435
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 31 מרץ 2025, 20:55

״הוא נראה מטורף״…? באיזה אופן? הוא נראה ויזואלית כמו משחק סאות פארק מלפני 20 שנה במקרה הטוב. אני מבין את ה״אפיל״ שלו בקרב בני נוער, יוצרי תוכן הטוויץ׳ וכד׳, אבל בעיניי הדינוזאוריות אני לא מצליח להבין מה רואים בו מעבר לזה.

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 31 מרץ 2025, 21:27

אתה יכול לשחק בדמו לנסות להבין.

Laskin
Elder
הודעות: 23435
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 31 מרץ 2025, 21:39

במקרה הזה אני גם ככה לא אוהב משחקי ניהול. גם צפיתי באנשים משחקים בו ואני משוכנע שזה לא בשבילי. אבל שוב, מבין את המשיכה בקרב בני נוער.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7425
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 01 אפריל 2025, 13:00

לאסקין אם אתה לא אוהב משחקי ניהול אחי, אז כן קשה לי להאמין שפתאום "תראה את האור" עם הזא'נר בגלל Schedule 1.
לי יש מאות שעות על סדרת רולר קוסטר/SiMCITY מה שמטורף פה בעיני זה שהיוצר הזה הצליח לשלב פה Combat, אשכרה יש פה קרבות ירי (נהיגה גם?) וכאילו הרעיון של לנהל אמפריה כזו ואז יש קרבות ירי עם המתחרים שלך זה מקורי מאוד בעיני יש פה מיזוג מאוד מוצלח של שני ז'אנרים. לדעתי זה משחק שיש בו מעבר לשני בני נוער חננות, שאין להם חיי חברה ומעבירים את רוב היום במשחק הזה, זה לא נראה לי מיינקראפט הבא או רובלוקס נראה לי משחק ששחקני קור דינוזאורים כמונו כן יכולים מאוד להנות ממנו.

שוב, אני לא מדבר מניסיון בנתיים ויכול להיות שזה יתגלה כמשחק משעמם תחת אבל הוא מאוד מסקרן לדעתי. וכן אני בטוח שיש אנשים שיפסלו אותו בגלל שהוא נראה מטופש גרפית, עם הארט סטייל שהולך על Cartoonish flair במקום על פוטו ראליזם אבל לדעתי החמידות של זה רק מוסיפה לCharm שלו, בטח עוד שני משחקים קדימה יהיה פה שוס אחרי שהמפתח ישחיז את הBattle system ויעשה מזה IP רציני.

Hypno
Warrior
הודעות: 598
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 04 אפריל 2025, 13:27

InZoi יצא ב 28 למרץ וכעת הוכרז שהמשחק מכר מעל למיליון עותקים (שיא שחקנים של 87K). עוד להיט EA למחשב.
מי תיאר לעצמו שיש שוק למתחרים ב Sims /s

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7425
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 04 אפריל 2025, 22:52

הללויה קאז סוף סוף הבאת משהו הגיוני ב2025. :-)
משחק בית בובות שהתפוצץ על הPC (אותה פלטפורמה שיצא עליה משחק "בית הבובות" הראשון בהיסטוריה)

אני יודע שאתה גם רומז לEA באקסבוקס, אז כן, אני מודה יש לזה סיכוי למשחק הספציפי הזה להתפוצץ גם על הבוקס, כי סימס הוא איזה מקום 32 במשחקים הכי פופלארים על הבוקס, אבל אני עדיין אומר בוודאות, EA רק יפגע בסיכוים שלו להתפוצץ בקונסולות,תשלים עם זה קאז,אנשים לא רוצים שהקונסולות יהיו PC ואנשים לא רוצים שהPC יהיה קונסולה, בגלל זה המכונות סטים שלך נכשלו נמרצות.
ואנשים לא רוצים שהקונסולה תהיה PC (בגלל זה הDreamcast נכשל)

זה בסדר לאהוב, PC, וקונסולה, אין טעם לערבב בינהם, לכל אחד המקום שלו.
לשים EA באקסבוקס, זה רק יוריד מהכבוד של מייקרוסופט, הם יראו כאנשים נואשים, שממשיכים לזרוק דברים על הקיר ומתפללים שמשהו יידבק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 40815
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 05 אפריל 2025, 19:41

נו מה אתה חושב גלאס, כל המטרה של ההודעות האלה היא להראות כמה חשוב למיקרוסופט לעשות EA באקסבוקס. שזה ויכוח נהדר שקאז מנהל עם עצמו כי אף אחד לא התנגד לרעיון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10212
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 05 אפריל 2025, 20:06

הדרימקאסט נכשל בגלל שלא רצו שהקונסולה תהיה PC? זאת בערך הסיבה הכי שולית ולא קשורה לכישלון שלו. חייתי באותה תקופה עם מצב קונגנטיבי סביר ולקונסולה הזאת ממש לא היתה תדמית של PC. היא נכשלה קודם כל בגלל מכונת ההייפ של סוני עם הפס2 ולסגה לא היו כיסים מספיק עמוקים (אחרי החלטות נוראיות בשוק הקונסולות בכמה שנים שקדמו לדרימקאסט שגרמו לאובדן אמון ומוניטין בקרשים) כדי להעביר דור פושר סטייל הקיוב והבוקס. הקונסולה היתה חייבת להיות סנסציה מטורפת כדי להציל אותם מה שלא קרה.

אם סגה כן היתה עם כיסים נורמלים אני מאמין שהייתה סוחבת את הדור ההוא ואולי גם עם מכירות גבוהות יותר מהקיוב והבוקס בסך הכל.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים