לא נתת תקציב.
נחכה לתגובה של עומר אבל בינתיים מהידע שלי הג׳אז אכן נשמעת מועמדת טובה לפי הקריטריונים שהצבת רק שתדע שהיא נופלת חזק בכל האלמנט של הנאה מנהיגה, היא די אנטי הנאה מהבחינה הזו.
האיביזה ואירופה בכלליות הן בממוצע פחות אמינות אין אפס, אבל כן עם יותר סקס אפיל/ מהנות. אם אתה רוצה אמינות לטווח ארוך כמה שאפשר אז תלך על רכב הכי פשוט מכאנית, זאת אומרת בלי טורבו, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית/ ידנית, בלי אבזור מוגזם וכו׳, בגדול ככל שיותר פשוט ככה יותר עמיד לאורך זמן.
אני לא הייתי שולל יד פרטית אבל אתה צריך להכיר עד כמה הדגם שאתה מחפש מבוקש כי יש שם הרבה חיים בסרט שחושבים שמספיק שהם בודקים ביצחק לוי מה המחירון ואפשר להדביק אותו במודעה (מינוס אלף אלפיים שקל אם הם נדיבים) ולסגור עניין, אם אתה קונה דגם מבוקש אז תתכונן לשלם יותר משמעותית או לרדת בשנתון לעומת דגם מקביל מבוקש פחות אבל חדש או שמור יותר. לכן לפעמים עדיף דווקא לקנות רכב פחות מבוקש ביד 2 ולהנות מאוטו חדש יותר או במצב טוב יותר.
בעיקרון אלא אם מדובר בדגם מאוד מבוקש ובמצב מעולה אתה לא אמור לשלם יותר מהמחירון, לרוב אפשר להוריד ממנו (ואלו שחיים בסרט או שיורידו גם הרבה ממנו או שיתייבשו במידה והרכב שלהם אכן פחות מבוקש)
שוק היד 2 היום בגלל כל המגרשים והמימונים ואופציות הליסינג הוא קשה במיוחד והכח לרוב הוא לגמרי בידיים שלך, אל תשכח את זה.
ממליץ לך להוריד לכרום את התוסף handz ליד 2, ככה אתה יכול לראות על כל מודעה מתי היא עלתה במקור ואלו עדכוני מחיר היא עברה ולשפר את יכולת ההתמקחות שלך.
כלל מפתח שאתה חייב לקיים: כל רכב שמוצא חן בעינייך ואתה מתקדם איתו במשא ומתן אתה חייב לעשות לו בדיקה במכון שתבחר (לא ללכת על ״מוסך של חבר״ או כל מני סידורים אפשריים של המוכר ובטח שלא להסתפק בבדיקה מוכנה מראש של המקום) פלוס תרצה לקבל היסטוריית טיפולים מלאה של הרכב, אל תוותר על הדברים האלה וככה לפחות תצמצם הפתעות למינימום.
מבחינת מגרשים, אם נקלעת לאופציה הזו (שבעיקרון תהיה יקרה יותר מבנאדם פרטי אבל מצד שני יש יותר עם מי לדבר אחרי הקנייה ואכן יש תוכניות מימון - אישית אם יש את המזומן עדיף בלי תוכניות שכאלה אבל כל אחד ושיקוליו), תלך על מגרשים מובילים ומוכרים כמו לובינסקי טרייד או קרסו או טרייד מוביל, לא ללכת למקומות עלומי שם ובטח שבטח לא ללכת לסוחרים פרטיים.
רכב זו קנייה רצינית, ממליץ לך לא להתעצל ולעבור גם ב carsforum ולפתוח גם שם נושא שייעצו לך בנוסף לפה, כמה שתצבור יותר ידע ככה יהיו פחות טראומות ובתחום הרכב שכר הלימוד הוא גבוה אז כדאי להמנע מהחלטות פזיזות וללכת לפי הכללים שיצמצמו הכי הרבה סיכונים.
אה כן, ובשעה טובה על הרכב הראשון!
