המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
InterAl כתב:שגם הן היו של הליכוד. הליכוד בשלטון כבר עשור ברצף. ואגב, זה לא נכון. שמירה על רמת הוצאות נמוכה ביחס לתמ"ג היא הישג גם של הממשלה הנוכחית. וזה בסופו של דבר המדד הכי קריטי, כי הכל נגזר ממנו: מיסים, שיעור הגירעון, שיעור החוב, דירוג אשראי, שיעור צמיחה וכו'. כדי להיות ממשלה קפיטליסטית הדבר החשוב ביותר הוא דווקא למעט לעשות ולתת לשוק לעבוד.
כדי להיות ממשלה קפיטליסטית הדבר החשוב ביותר הוא דווקא למעט לעשות ולתת לשוק לעבוד.
sharonbn כתב:מה חשוב בחוק הלאום? למה צריך לבצר באופן רשמי את הגדרת המדינה כמדינת היהודים? מה צריך לתקן שלא תקין היום?
InterAl כתב:מערכת הבריאות היא הרביעית ביעילותה בעולם - לפי השוואה עולמית שבוצעה לפני מספר שנים (וההוכחה בשטח הכי טובה: תוחלת החיים פה היא מהגבוהות בעולם).
sharonbn כתב:המדינה עדיין יכולה "להיחשב כיהודית" גם אם יהיה בה מיעוט יהודי, כל עוד הוא ישמור על כוחו בכנסת. השאלה מה זה אומר.
עד היום, ללא חוק הלאום, המדינה נחשבה יהודית מפני ש80% מהתושבים שלה אמרו את זה. חוק השבות נקבע ליהודים בלבד גם ללא התמיכה של חוק הלאום. במדינה יש טקסים ליום השואה גם ללא התמיכה של חוק הלאום. המדינה מקיימת בפועל את הזיקה שלה ליהדות ולעם היהודי וזה מה שקובע, לא חוק שכתוב בספר החוקים.
ואם הערבים יגיעו או יתקרבו ל40% הם יוכלו לדרוש טקס ממלכתי לציון הנכבה או לבטל את טקס יום השואה או לבטל את התמיכה בניצולי השואה גם כאשר חוק הלאום קיים.
חוץ מזה, אם באמת בעוד 30 שנה יהיו פה 40% ערבים אז בעוד 50 שנה הם יהיו רוב. שום חוק לא יעזור אז.
לגבי הפליטים מאפריקה - לפי ידיעתי לפחות חלקם הם קורבנות רדיפה וברחו מפחד מלחמות. חוץ מזה אמרתי שיש כאלה שגרים פה כבר 10 שנים. זה לא רלוונטי למה הם הגיעו לפה. כבר אמרתי - אפשר למיין את הפליטים ולגרש את אלה שאין להם שורשים פה.
sharonbn כתב:InterAl כתב:מערכת הבריאות היא הרביעית ביעילותה בעולם - לפי השוואה עולמית שבוצעה לפני מספר שנים (וההוכחה בשטח הכי טובה: תוחלת החיים פה היא מהגבוהות בעולם).
ממחקר ראשון מסוגו שערך בחודשים האחרונים משרד הבריאות, ושהגיע לידי TheMarker מוכיח כי רמת השירות הרפואי שאנחנו מקבלים נשחקה קשות בתוך עשור, ובשנים האחרונות חלה שחיקה קשה בזמינות שירותי הבריאות שמקבלים האזרחים:
כך, בעוד שהאוכלוסייה גדלה ומזדקנת, הטכנולוגיה מתייקרת והוצאות השכר גדלות — ההשקעה הציבורית בבריאות נשחקת. בסיכום העשור היא אמנם גדלה, אבל לא בקצב שמדביק את כל שאר המשתנים — והיא נמוכה משמעותית משאר מדינות OECD. כתוצאה מכך, בתוך שנים ספורות התארכו מאוד התורים לשירותי הבריאות, הן בקהילה והן בבתי החולים, חלה ירידה בהפניות לבתי חולים, זמן השהייה בחדרי המיון התארך, והציבור נאלץ לנהור לביטוחים הפרטיים בניסיון לפצות על כך.
ההוצאה על בריאות בכל העולם תופחת: בעשור האחרון הגדילו מדינות OECD את ההוצאה שלהן על בריאות בקצב של 1.5% מעל עליית התוצר השנתית. בישראל, לעומת זאת, ההוצאה על בריאות כשיעור מהתוצר נשארה קבועה בעשור האחרון (7.4%) — והיא נמוכה משמעותית מהממוצע בארגון (9% במדינות OECD).
כיצד שחיקה זו באה לידי ביטוי?
- בירידה הקבועה בשיעור מיטות האשפוז לנפש — אף שעוד בנקודת המוצא, ישראל היא מהנמוכות במדינות המערב מבחינת מספר מיטות האשפוז לנפש: כ–1.7 מיטות לאלף נפש בישראל, לעומת כ–3 מיטות לנפש במערב.
- פחות הפניות לבתי חולים, תורים ארוכים יותר לרפואה מקצועית בקהילה, וזה לא כולל את הדברים שקשה לראות במספרים, כמו מדיניות קפוצה יותר במימוש זכויות, כמו קבלת תרופות יקרות בסל או אישורים לבדיקות יקרות.
- חדרי המיון, שהם צוואר הבקבוק הגדול של המערכת, הופכים פקוקים יותר ויותר: בארבע שנים בלבד, בין 2012 ל–2016, עלה משך השהייה בחדר המיון כמעט ב–20% — משעתיים וחצי לכמעט שלוש שעות. אחוז המטופלים ששוהים במיון יותר מ–5 שעות עלה בתוך ארבע שנים בלבד ב–30% — מ–17% מהפונים ל–22%.
- והנה אחד הנתונים המדאיגים ביותר: אנחנו ממתינים הרבה יותר זמן בתור ההמתנה לרופאים מומחים בקופות החולים. אם רק לפני שבע שנים, ב–2011, משך ההמתנה הממוצע בתור לרופא יועץ היה 16.4 יום — הוא זינק בתוך שנים ספורות אלה ב–43%, ל–23.4 יום בממוצע. במקצועות רפואיים אחדים, כמו אנדוקרינולוגיה, נפרולוגיה וגסטרואנטרולוגיה, התורים מגיעים לחודשים ארוכים, וזינקו ביותר מפי שניים בתוך שמונה שנים בלבד.
https://www.themarker.com/consumer/heal ... -1.6362079
omerkot כתב:מדינת ישראל רואה את עצמה כמדינת הלאום של העם היהודי אבל לא הגדירה את זה בחוק ומהטעם הזה, פסיקות של בג"צ לא יכלו לפקטר את העובדה הזו.
בהנתן שבג"צ האציל על עצמו סמכויות בתחומים של זכות עמידה, ביטול חוקים ואפילו חקיקה דה פקטו (במקומות שבהם המחוקק השאיר חורים או החליט שלא להחליט), חוק יסוד כזה הוא ראוי.
הדיון סביב רוב ערבי תיאורטי לא קשור כי עוד לפני כן החוק יאבד רלוונטיות. הדיון סביב המסתננים גם הוא לא רלוונטי כי לכל מדינה יש זכות ריבונית להתיר ולפסול כניסה של אנשים בהתאם לרצונה והיא גם רשאית לסלק מתחומה אנשים ללא מעמד חוקי. בנוסף, ההחלטות הביזאריות של בג"צ בעניין המסתננים מעולם לא לקחו בחשבון סוגיות לאומיות וקיום רטרואקטיבי של חוק הלאום לא היה משנה אותן.
MGS FREAK כתב:בואו נזכור שגם אותו "רוב יהודי" הוא לא אחיד ומורכב ממגוון קבוצות- יוצאי ברה"מ שחלקם כלל יהודים, חרדים מזרמים שונים עם רמות שונות של זיקה או תמיכה בדבר הזה שנקרא "מדינת ישראל", יהודים חילונים שרוצים מדינת כל אזרחיה ויהודים דתיים שרוצים לכונן את ממלכת ישראל על חורבות המדינה. ובכלל, מי יודע כמה מאזרחי המדינה הרשומים חיים בפועל את חייהם בחו"ל ו"נטשו" את המדינה אך עדיין נספרים. כך שלדעתי העניין הדמוגרפי של יחס יהודים\לא יהודים הוא חסר משמעות כל עוד הצביון הוא יהודי.
אני מסכים עם מה ששרון אמר- אפשר להגיד שהמדינה היא יהודית עד מחר, אבל ביום שיהיה פה רוב ערבי אף חוק או סמל לא ישנה את המצב בפועל.
דעתי על חוק הלאום- כל מה שהוא עושה הוא לחזק את הדימוי של ביבי והימין בתור הצד "הנכון", יהודים ישראלים ופטריוטים אמיתיים. מזכיר לי את כל הפוליטיקאים בזמן הדיון על החוק הפולני שדאגו לצייץ ולהתראיין בכל הזדמנות ולעשות תחרות מי המגן הגדול ביותר של העם היהודי וזכרון השואה.
בנוגע לנושא המסתננים האפריקאים- דין פליט הוא לא כדין מהגר עבודה. אין לי דעה ברורה מה צריך לעשות באף אחד מהמקרים (גירוש\השארה) אבל בשלב ראשון חייבים להבין מי פליט ומי "סתם" בא לחפש חיים יותר טובים. וצריך להוציא את הגזע מהתמונה. מגרשים או אוסרים כניסה של אנשים שונים ממינים צבעים ודתות שונות על ימין ועל שמאל (לגיטימי שמדינה תקבע ותאכוף חוקי הגירה). הגזענות האמיתית מבחינתי היא של חבר'ה לבנים שמכניסים את הגזע למשוואה כדי לחוות את חווית ה"אדם לבן פריבלגי שמציל שחור מסכן ובכך מוכיח שהוא לא גזען ואף מפצה במעט על פשעי הקולוניאליזם"
omerkot כתב:מדינת ישראל רואה את עצמה כמדינת הלאום של העם היהודי אבל לא הגדירה את זה בחוק ומהטעם הזה, פסיקות של בג"צ לא יכלו לפקטר את העובדה הזו.
InterAl כתב:sharonbn כתב:המדינה עדיין יכולה "להיחשב כיהודית" גם אם יהיה בה מיעוט יהודי, כל עוד הוא ישמור על כוחו בכנסת. השאלה מה זה אומר.
עד היום, ללא חוק הלאום, המדינה נחשבה יהודית מפני ש80% מהתושבים שלה אמרו את זה. חוק השבות נקבע ליהודים בלבד גם ללא התמיכה של חוק הלאום. במדינה יש טקסים ליום השואה גם ללא התמיכה של חוק הלאום. המדינה מקיימת בפועל את הזיקה שלה ליהדות ולעם היהודי וזה מה שקובע, לא חוק שכתוב בספר החוקים.
ואם הערבים יגיעו או יתקרבו ל40% הם יוכלו לדרוש טקס ממלכתי לציון הנכבה או לבטל את טקס יום השואה או לבטל את התמיכה בניצולי השואה גם כאשר חוק הלאום קיים.
חוץ מזה, אם באמת בעוד 30 שנה יהיו פה 40% ערבים אז בעוד 50 שנה הם יהיו רוב. שום חוק לא יעזור אז.
לגבי הפליטים מאפריקה - לפי ידיעתי לפחות חלקם הם קורבנות רדיפה וברחו מפחד מלחמות. חוץ מזה אמרתי שיש כאלה שגרים פה כבר 10 שנים. זה לא רלוונטי למה הם הגיעו לפה. כבר אמרתי - אפשר למיין את הפליטים ולגרש את אלה שאין להם שורשים פה.
שום דבר ממה שאמרת לא מוריד פסיק אחד מהטענה שלי לגבי חשיבות החוק. כלומר גם אם כל הטענות שלך נכונות ומדויקות (והן לא), הן לא סותרות את הטענה שלי לגבי חשיבות החוק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד