המנהלים: bozeman, erezronen, swym, omerkot
InterAl כתב:אם הכי טוב שמצאת זה סקר מטעם מכון PSR הפלסטיני בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה, כנראה שבאמת נגמרו הטיעונים.
InterAl כתב:inss הוא ארגון שמאל של אנשי מפלגת העבודה. ואפילו שם אין רוב, 49%.
וכן, היה פה על זה דיון בעבר.
InterAl כתב:ספר את זה לאנגליה וניו זילנד. יצחקו לך בפרצוף. בעצם ספר את זה גם לכל ישראלי שזוכר מה שהיה פה עד 1990 בערך. הרפורמה מנסה להחזיר אותנו בסה״כ 30 שנה אחורה מבחינה משפטית, ואין דבר ראוי מזה..
InterAl כתב:ספר את זה לאנגליה וניו זילנד. יצחקו לך בפרצוף. בעצם ספר את זה גם לכל ישראלי שזוכר מה שהיה פה עד 1990 בערך. הרפורמה מנסה להחזיר אותנו בסה״כ 30 שנה אחורה מבחינה משפטית, ואין דבר ראוי מזה. ״השתלטות של גורם פוליטי עוין״ זאת הגדרה שמתאימה יותר לבג״ץ של העשורים האחרונים, לא לכנסת.
InterAl כתב:זאת יכולה להיות סכנה קיומית עתידית, לא בהכרח בטווח הזמן המיידי. ראינו מה קרה בעזה, ויו״ש גדולה פי 20 מעזה. איחוד של יו״ש עם ירדן (שממילא פלסטינית ברובה) ואח״כ, מי יודע, אולי עם עיראק, פלוס שיבה של 6 מיליון פליטים לתחומי אותן מדינות שיצעדו עם מפתחות לכיוון יפו, לוד ורמלה - נשמע לי כמו איום קיומי לא מבוטל שגם צה״ל יתקשה לעצור.
InterAl כתב:היא הייתה קיימת מכוח ריסון עצמי של בג״ץ. מאחר ובג״ץ הסיר כל רסן, הכנסת נדרשת עכשיו לרסן אותו. אולי פורמלית אתה צודק, מהותית אתה טועה.
DrKeo כתב:InterAl כתב:ספר את זה לאנגליה וניו זילנד. יצחקו לך בפרצוף. בעצם ספר את זה גם לכל ישראלי שזוכר מה שהיה פה עד 1990 בערך. הרפורמה מנסה להחזיר אותנו בסה״כ 30 שנה אחורה מבחינה משפטית, ואין דבר ראוי מזה. ״השתלטות של גורם פוליטי עוין״ זאת הגדרה שמתאימה יותר לבג״ץ של העשורים האחרונים, לא לכנסת.
אנגליה וניו זילנד יצחקו לך בפרצוף, כי בניו זילנד יש בחירה ישירה של רוב הפרלמנט ובאנגליה יש בית גבוה ובית נמוך. זה בדיוק הכשל הלוגי של מי שאומר שסעיף X בתוך הרפורמה קיים במקום אחד וסעיף Y נמצא במקום אחר. הבעיה ברפורמה היא לא כל סעיף אינדבידואלית, אלה כולם יחדיו שיהפכו כל ממשלה בישראל לכל יכולה בלי שום גורם שיכול לבקר אותם בדרך. זה לא המצב בניו זילנד, זה לא המצב באנגליה, זה לא המצב בשום מקום דמוקרטי בעולם.
הרפורמה (המקורית) הייתה משמידה כל קונספט של checks and balances במדינה. האם המצב היום טוב? ממש לא, צריך לשנות אותו. פשוט הרפורמה הספציפית הזאת הייתה גרועה.InterAl כתב:זאת יכולה להיות סכנה קיומית עתידית, לא בהכרח בטווח הזמן המיידי. ראינו מה קרה בעזה, ויו״ש גדולה פי 20 מעזה. איחוד של יו״ש עם ירדן (שממילא פלסטינית ברובה) ואח״כ, מי יודע, אולי עם עיראק, פלוס שיבה של 6 מיליון פליטים לתחומי אותן מדינות שיצעדו עם מפתחות לכיוון יפו, לוד ורמלה - נשמע לי כמו איום קיומי לא מבוטל שגם צה״ל יתקשה לעצור.
כל דבר יכול להיות מוגדר כסכנה קיומית עוד 20 שנים. עשינו אוסף של פעולות בסוריה לאחרונה. יש שם נשק כימי, נשק ביולוגי, צבא מלא, 25 מליון תושבים וגם הם על הגדר שלנו. האם נגלה שחלק מהפעולות שעשינו בשנתיים האחרונות בסוריה הובילו לסכנה קיומית של מדינת ישראל? מי יודע, זה עוד 20-30 שנים.
אם הייתה מדינה פלסטיני מפורזת אז צה״ל ומדינת ישראל היו מעדכנים את ההתנהלות שלהם מולה לאורך אותן 20-30 שנים. ההתנהלות של הגדה עד 2050 לא הייתה מתרחשת בוואקום, אתה מצפה מצהל וההנהגה להתנהג בהתאם לאורך התקופה. לתקוף אם צריך, לשים סנקציות שצריך, לפתוח במלחמה כשצריך, לכבוש אם צריך. זה נכון לכל מדינה שכנה. הרי מה ההבדל בין חמאס לחיזבאללה? חיזבאללה היה מסוכן פי 1000, אבל לחיזבאללה היינו מוכנים ובחמאס זלזלנו. אם צהל והמדינה עושים דברים נכונים דברים יתקתקו בכל חזית ואם עושים דברים לא נכונים יקרו קטסטרופות וזה נכון לכל גבול, כולל זה דמיוני שיכל להיות עם הפלסטינים.
sharonbn כתב:InterAl כתב:היא הייתה קיימת מכוח ריסון עצמי של בג״ץ. מאחר ובג״ץ הסיר כל רסן, הכנסת נדרשת עכשיו לרסן אותו. אולי פורמלית אתה צודק, מהותית אתה טועה.
מכיר את the law of unforeseen consequences ? לתקן מצב מקולקל ע״י יצירת מציאות חדשה עושה בדיוק את זה: יצירת מציאות חדשה.
מחיקת מנגנוני האיזון והבלמים יוצרת בעיות משלה, אפשר להסתכל על טורקיה ולראות לאן המדרון יכול להוביל
DrKeo כתב:כי מה שצריך בישראל זה ליצור מחוזות חזקים יותר וממשלה/משפט חלשים יותר. לקרב את ההשפעה לאזרח. לתת לממשלה כוח אולטימטיבי זה פוטנציאל מאוד מסוכן ומשהו שכל ימני אמור להתחלחל ממנו.
InterAl כתב:זה היה המצב בישראל עד שבג״ץ החליט שהוא יכול להתערב פוליטית בכל דבר בלי סמכות מפורשת בחוק. לגבי ניו זילנד, כן, יש בחירה ישירה חלקית, אבל איך זה שאין בחירה ישירה בארץ נותן לגיטימציה לבג״ץ להפוך דיקטטור שעל פיו ישק דבר, דבר שלא קרה רוב שנות קיומה של המדינה? זאת לוגיקה שבורה מהיסוד. גם באנגליה - כן, יש שני בתים, בפועל הבית התחתון יכול לעשות מה שבא לו אם הוא באמת רוצה. תמיד אפשר למצוא הבדלים בכוח בין מדינות כי אין אף שיטה שהיא זהה ב-100% בין מדינה למדינה. זה לא מצדיק דיקטטורה משפטית בסגנון שיש פה.
InterAl כתב:אה, אכן, נשמע בדיוק כמו הסיפורים שסיפרו לנו בזמן אוסלו וההתנתקות. אם חמאס יירה טיל אחד, שערי הגיהנום ייפתחו עליו, צה״ל יכבוש את הרצועה ב-24 שעות. אם נראה שערפאת פונה לדרך הטרור במקום לשלום בזמן אוסלו, נגלגל אותו חזרה לטוניס כמו שאמר פרס. ראינו מה שווים הדיבורים האלה. רמיית הציבור ותו לא.
InterAl כתב:איך סכנה קיומית אם המדינה התנהלה לפי העקרונות שהוצגו בה מימי המנדט ועד 1990?
InterAl כתב:פלסטין ב-67 זה לא רק פלסטין, פה הטעות שלך. המאבק הוא בין 7 מיליון יהודים ל-330 מיליון ערבים במזה״ת שרוצים להשמיד אותנו ורק מחכים להזדמנות. כל ויתור, בטח מרחיק לכת כמו חזרה לקווי 67 שאינם בני הגנה, רק מקדם אותם עוד צעד בכיוון הזה.
idan כתב:הימין והדתיים איום קיומי ולכן אי אפשר לתת להם אינץ' ואפשר להצדיק כל עוולה. הפלסטינים לא, איתם אפשר לקחת סיכונים.
אינסטינקטים בריאים יש לכם.
InterAl כתב:sharonbn כתב:InterAl כתב:היא הייתה קיימת מכוח ריסון עצמי של בג״ץ. מאחר ובג״ץ הסיר כל רסן, הכנסת נדרשת עכשיו לרסן אותו. אולי פורמלית אתה צודק, מהותית אתה טועה.
מכיר את the law of unforeseen consequences ? לתקן מצב מקולקל ע״י יצירת מציאות חדשה עושה בדיוק את זה: יצירת מציאות חדשה.
מחיקת מנגנוני האיזון והבלמים יוצרת בעיות משלה, אפשר להסתכל על טורקיה ולראות לאן המדרון יכול להוביל
להיפך, יש יותר איזונים ובלמים כי בולמים פה את הגורם שאין עליו שום בלם - בג״ץ. או שאולי תוכל להאיר את עיניי ולספר לי איזו רשות יכולה לבלום או לאזן את בג״ץ של היום? כי בשנה האחרונה גילינו להפתעתינו שאפילו חוקי יסוד לא יכולים לאזן או לבלום אותו.
DrKeo כתב:InterAl כתב:איך סכנה קיומית אם המדינה התנהלה לפי העקרונות שהוצגו בה מימי המנדט ועד 1990?
אף אחד לא פלש מעזה כמעט 20 שנים מההתנתקות. אז זה בטח אומר שהגבול בטוח, נכון? העובדה שלא קמה ממשלה שניסתה לעשות זדון עד 1990, לא אומר שלא תהיה אחת ב-2036.InterAl כתב:פלסטין ב-67 זה לא רק פלסטין, פה הטעות שלך. המאבק הוא בין 7 מיליון יהודים ל-330 מיליון ערבים במזה״ת שרוצים להשמיד אותנו ורק מחכים להזדמנות. כל ויתור, בטח מרחיק לכת כמו חזרה לקווי 67 שאינם בני הגנה, רק מקדם אותם עוד צעד בכיוון הזה.
כן, ברור שהמאבק הוא מול 300+ מליון ערבים.
שידור חולשה בהחלט מקים עלינו את ה-300+ מליון ערבים של העולם. אז כדאי שלא נעשה מה שביבי עשה ב-15 שנים האחרונות. וגם אם היית חוזר לקוי 67, עדין יכלת לשדר כוח. הרי גם עם חיזבאללה חזרנו לקוי ״67״ מטפורים, פינינו את לבנון עד המטר האחרון והצבנו גבול ברור בלי מתישבים או צבא בצד הלבנוני. כשהיינו כלבות קטנות שנותנים להם לבנות אוהל בתוך שטח המדינה שדרנו חולשה, וכשפוצצנו להם את האשכים שדרנו כוח. אז אולי זה לא עניין של כן קוי67 או לא קוי 67 ויותר עניין של איך מדינת ישראל מתנהלת עם המצב הנתון בו היא נמצאת כי ״קוי 67״ יש לך עם כל מדינה שכנה, אין מדינה שכנה שלא נמצאת בטווח פלישה של קילומטרים ספורים בכדי להגיע לעשרות אלפי ישראלים אם לא מליונים. החיים של התל אביבים לא יותר חשובים משל התושבים של מטולה או נהריה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים