לאסקין הטוסון באמת נראה מרשים מבחוץ אבל כאוטו שמעורר איזשהו רגש הוא לא עושה לי הרבה אבל אני מבין את השיקול לפרקטיקה, זה בסופו של דבר המטרה הראשונה של רכב ליום יום.
אישית אני רוצה להאמין שגם כשאגיע למצב של ילדים וגם אם האשה תלחץ עלי לוותר על הידני (מה הקטע של נשים שהן לא מצליחות להסתדר עם הגיר הזה? יש לי תחושה שאם לבחורות לא היה say רציני בקנייה של רכב לבית אז היתה עליה של מאות אחוזים בקנייה של רכבים עם גיר ידני בארץ) ותבקש פרקטי אז אני לפחות אלך על רכב עם איזשהו ערך מוסף, שיש לו כאמור ״קטע״ שאני יכול להתחבר אליו גם אם זה ברמה הכי עממית.
למשל מאזדה 3 עם מנוע חזק או אפילו גולף 150 כוח סוס למרות הגיר. קשה לי לראות את עצמי הולך על משהו שיש לי אפס חיבור אליו אלא אם כן זה משהו שמקבלים מהעבודה ואז הכסף כבר מדבר ולוקחים מה שנותנים.
אני לא הארדקור כמוך ברכבים אבל אני כן חובב ומתעדכן, בעיקר במקומות מיינסטרימים כמו Ynet. ביוטיוב היחס הוא שעל כל 5 סרטונים של גיימינג אני רואה בערך אחד שקשור לרכב ולרוב זה סרטון של דאג דמורו אם אתה מכיר, בחור הכי יומיומי שיש שלא בא לרכבים בקטע טכני ומסובך ופלצני אלא מעביר את ההרגשה יותר של הרכב ואת מה שהוא אוהב לכנות ה quircks and features. הוא אולי איש הרכב הכי פופולרי ביוטיוב עם סרטונים רבים של מליוני צפיות ומסיבה מוצדקת שהוא פונה לקז׳ואלים כמוני שחובבים את התחום אבל לא סופר מבינים ורק רוצים להרגיש את הוויב שהרכב מעביר יותר מאשר תיאורים טכניים.
מתאר לעצמי שעומר שעושה רושם שמבין בתחום בטח מתעב אותו
————-
עומר הייתי צריך לגגל את ההונדה כדי להבין שזה אופנוע. יפה.
אין לי אומץ לכלים כאלה, מקסימום רכבתי על קטנוע בקופנגאן

לא סומך על הנהג הישראלי שלא ימחץ אותי כמו ג׳וק.
אני חושב שאתה קצת מגזים לגבי פולקסווגן, בכל זאת היא היצרנית הכי גדולה בעולם, רכבים עם השילוב הזה מיוצרים במליוני יחידות, נראה לך שאם זו היתה עד כדי כך קטסטרופה הזוייה לא היו כבר מתקנים את זה עם כל הרעש שזה היה יוצר?
גם אם הרוב באירופה על הידני יש עדיין מספיק יחידות של הגיר הזה שמסתובבות חופשי.
אני חושב שהיתה בעיקר בעיה כשהוא רק יצא ושכבר כמה שנים טובות המצב סביר, גם זה לא שכל הגיר מתפגר, זה רק הקלאצ׳ים שצריך במקרה הרע להחליף (מניסיון עם חבר שזה קרה לו). לא כזה אסון ובשיקול שלי זה שווה אם מקבלים בתמורה רכב איכותי יותר מרוב התחרות.
בנוגע למנוע של רנו, לא יודע איך הוא תפקד על הדאצ׳יה, הקליאו הוא לא טיל סילון או משהו, רחוק מזה, אבל מבחינת ביצועים ביחס לנפח הקטן אין תלונות, הרכב ״סוחב״ כמו שאומרים, לא שם לב אם יש השהייה בטורבו אני לא מתחרע על הרכב כל כך ואולי גם לא חד אבחנה לשים לב לזה, רק יודע שבטווח היעיל של המנוע אפשר לבצע עקיפות בקלות. תאוצות הביניים טובות מאוד בשביל שימוש יומיומי ברוב תוואי הנסיעה.
מבחינת אמינות של המנוע לא שמעתי על בעיות כשעשיתי בירורים לפני הקנייה, מקווה שלא יהיו בעיות

מבחינת נהיגה עם ידני בפקקים וזה מתייחס גם ללאסקין, ברור לי שאוטומט הוא יותר נוח למטרה הזו אבל אני כן נוהג במרכז עם הידני ואין לי בעיה מיוחדת (וכן, יש לי גם ניסיון באוטומט ומבין שהוא נוח יותר בשביל זה), אני פשוט לא זז כל סנטימר שהרכב מלפני זז, אני מחכה שיווצר מרווח מסויים ורק אז מרים את הרגל מהקלאץ׳ (וכן לפעמים מקבל צפירה, מה לעשות) ושם זז בין הילוך ראשון לשני עם מינימום נגיעה בקלאץ׳.
לפי מה שאני יודע להשאיר את הרגל על הקלאץ׳ לחוץ זה לא בריא למצמד ומקצר את חייו, גם לגלוש עם חצי קלאץ׳ לאורך זמן בפקק זה לא טוב ולא מומלץ למצמד (וזה כן אפשרי לעשות גם ברכב שלי ולא רק בדיזל למרות מומנט נמוך יותר אבל אני נמנע כי זה לא טוב), בגלל זה הכי בריא להרים את הרגל מהקלאץ׳ לחלוטין ולהשתמש בגז ברקס כמה שיותר.
תקן אותי אם אני טועה בעניין
