קודם כל כן, הדיבוב נוראי לגמרי, הדיאלוגים כתובים בין גרוע למוזר והסיפור נפתח בצורה לא מאוד מעניינת.
ייאמר לזכותם שהדיאלוגים נכתבו ברוסית ועברו תרגום, ככה שאולי זו אשמת התרגום ולא הכתיבה (לא שזה משנה את העובדה שהתוצר שרוב העולם המערבי קיבל לוקה באספקט המשמעותי הזה), והדיבוב, עם כמה שמצחיק להגיד, הוא הטוב בסדרה

כן, הוא בדמויות הטובות ביותר שלו בינוני להחריד, ובמקרים הרעים הוא ממש נוראי (בעיקר אצל אנה - האישה, שגם מדברת הכי הרבה בינתיים), אבל אחרי שהורגלתי לדיבוב הרע של last light והמזעזע של 2033, זה פשוט כבר עובר לי מעל הראש. אז מה אני אגיד.. מרגילים אותך לחרא עד שאתה כבר לא מזהה שזה חרא, אבל זה לא 'מוריד' לי מהמשחק כמו שזה אמור.
והמשחק נפתח רע. שוב, אני חושב שזו הפתיחה הטובה בסדרה אבל כמו שכבר אמרתי בעבר הם כולם נפתחים רע. התסרוט המאולץ בכל השעה הראשונה (רגעי ה'קרייסיס 3' כמו שקראתי להם בlast light) ממש לא מעניין במקרה הטוב ולגמרי מוציא מהחוויה במקרה הרע.
וזה הזמן לציין נקודה - הגאנפליי הרציף שבו מטרו משמש כfps אקשן הוא מאז ומעולם הצד החלש ביותר של המשחק. כל הפתיחה היא כזו, והיא אכן לא טובה.
אחרי שמשחררים את הרכבת ונוסעים לשלב האמיתי הראשון (בסביבת אגם קפוא, אני מניח שלשם הגעת) המשחק עדיין לוקח את הזמן שלו עד שהוא נפתח. אתה ישר נזרק ל'עולם' (זה באמת כמו קרייסיס 1, שלבים פתוחים ומאוד גדולים יחסית, עם משימות ראשיות שאפשר לתקוף מכמה כיוונים ומשימות צד מסביב. אבל עדיין שלבים.), אבל גם אוטומטית נשלח למשימה משמימה נוספת מול כת רנדומלית שנמצאת באזור. משימה שלא נותנת שום חופש ושוב שמה אותך על מסילה.
אחרי זה הדברים נפתחים לאט לאט, ואני חושב שאחרי משהו כמו עוד שתי משימות ( באותו השלב) אני מרגיש שהמשחק סוף סוף נפתח ובאמת התחיל.
פתאום הביאו לי משקפת, אמרו לי : "תסתכל, בניין גבוה ורחוק, לך אליו. משימה ראשית. תסתכל קצת הצידה, יש הריסות רחוקות, מחכה לך שם מישהו ואתה יכול לדבר איתו שיעזור לך. רואה את המגדל רדיו הגבוה מצד שמאל? משקיפים עלינו משם, אולי כדאי שנעשה עם זה משהו."
ואז גם פתאום יכולים לבוא אליך ב'טבעיות' (שמזכירה קצת את המחנה של RDR 2) כמה מחברי החוליה ולבקש משימות קצת יותר מטופשות מבחינת הקונטקסט כמו אחד ששמע גיטריה מאיזה בניין קרוב ורוצה שאני אביא לו אותה, או ילדה שעטלף ענק גנב לה את הדובי לתוך המערה שלו..
אז לא כל המשימות צד מעניינות ברמת הקונטקסט העלילתי שלהן, אבל זה כן ממלא את השלב בהמון אירועים קטנים וגדולים ובסביבה שהופכת ומרגישה חיה יותר, ואתה הולך ומקבל עליה יותר מידע ומכיר אותה ככל שאתה עושה יותר תצפיות מבניינים גבוהים או שומע ומקשיב לסיפורים של אנשים על מה שקרה או קורה במקום הזה.
אבל המשחק עושה את כל זה בתוך מכניקות של משחק הישרדות. אני חושב שחייבים לשחק את המשחק הזה לפחות על hard (כמו שאני עושה, את הקודמים רק רציתי לעבור ולא שיחקתי ככה אבל פה המצב שונה), כי אז אתה מחוייב לצאת ולמצוא משאבים. מחוייב ללכת לחקור מקומות שנראים נטושים ועשויים להכיל משאבים. אתה מחוייב לדאוג לתחזק את הנשקים כי אם הם יתקעו לך באמצע קרב זה באמת משמעותי, ואתה מחוייב לעשות תצפיות, לטפס למקומות גבוהים ולחפש פרצות בקרקע עם המשקפת, כי אם פשוט תכנס לאמצע המערה של איזו משפחת מפלצות רנדומאלית הם יאכלו אותך תוך רגע.
אתה מחוייב להתגנב לפחות עד רמה מסוימת וכך נוצר המתח, כל כיוון לראש הופך להיות מהלך משמעותי שחייב להיות מדויק כי אם לא תחסל את המפלצת במכה אחת מפתיע היא תקרא לכל השאר.
אגב, אם כבר המלצות - אני ממליץ גם לשחק בלי כוונת ובלי סימן קבוע של 'אישור הריגה'. קודם כל כי היא כל כך מכוערת שאני כמעט חושב שעשו אותה ככה כדי שיכבו אותה, וגם כי למשחק כמעט ואין HUD חיצוני, הוא עושה עבודה מצוינת בלשים לך פרטים חשובים מול העיניים בצורה טבעית על שעונים וכאלה. אם אתה כבר צריך מפה, אז אתה פשוט מוציא מפה בזמן אמת (סטייל FC 2), אז זה גם מאוד מתאים לסגנון של המשחק. ה'אישור הריגה' בכלל פוגע כי יצא לי שמפלצות מסוימות יכולות ליפול ולהתנהג בצורה טבעית שהיא שונה ממה שתצפה מאויבים אנושיים, ולכן בדברים כמו קרב ראשון מול סוג חדש או קרב נואש מול כמות גדולה שאתה מנסה להשאיר בזווית העין כל הזמן זה מוריד מהמתח.
הקרפטינג מאוד מעניין, ובהחלט מעודד חקירה ומציאת מדאבים. המנגנון של היום והלילה שמשפיע על מיקומים של מפלצות ושל בני אדם במפה נחמד מאוד ומשפיע על התנהלות כמעט כל משימה אפשרית. הרגעים שבהם אתה נמצא במחילה רדיואקטיבית עם מפלצות שמנסות להריח אותך הם עדיין רגעי הישרדות-אימה מאוד מוצלחים שעובדים נהדר, רק שהפעם הכל מרגיש שמתרחש בצורה טבעית ו'חיה'.
אבל כמובן שאלו בעיקר רשמים קונספטואליים שכאלה. המשחק נפתח לי והבנתי את המכניקות שלו, ואני אוהב את מה שראיתי מהן. הדברים בינתיים עובדים כמו שצריך והמערכות והמכניקות השונות מתחילות להתחבר יפה מאוד. אני אמשיך לשחק ולאראות לאן הוא מתפתח והאם הוא מצליח לשמור על עניין גבוה עם הבסיס הזה שפועל כרגע ואותו ציינתי.
מצד שני הגאנפליי הבסיסי באמת די בינוני, הדיבוב והכתיבה רעים ואלו אכן נקודות שפוגעות בו ויש להן משקל. אולי זה יותר מדי בשביל לשמור אצלך עניין למשחק קיאו, אבל לדעתי הוא לכל הפחות מעניין כשהוא נפתח ואני לבטח אמשיך.
לא יודע אם אסיים אותו אם הוא באמת 30-40 שעות כמו ששמעתי, הכל תלוי בכמה הוא ימשיך להתפתח, אבל בינתיים הוא כן נותן לי דרייב להמשיך בו אחרי שהוא נפתח ונפתר מהפתיחה הרעה.