נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 11 יולי 2013, 23:05

DrKeo כתב:אי אפשר לקחת נטו את הסגנון הישן או נטו את הסגנון החדש וזהו, התקדמנו מאז בהרבה תחומים והפכנו למפגרים מאוד בתחומים אחרים. אפשר לעשות שלב סבוך ועם הרבה תוכן בלי לגרום לך לרדוף אחרי מפתחות צהובים, אפשר לעשות תסרוט קל ובטוב טעם בלי לעשות את המשחק מסדרון טוטאלי ואפשר לתת אתגר ואוייבים מאיימים וגם לתת לך את הרגעים השקטים לספוג את העולם. עולם הFPS ילך לכיוון החצי עולם פתוח סטייל דאוס אקס או קרייסס 1, שלבים רחבים מאוד שנתונים לך חופש בלי למשוך אותך יותר מדי באף, ביחוד עכשיו שהזיכרון בקונסולות כל כך גדול.

מסכים איתך,בהחלט אפשר לקחת כמה דברים מפילוסופיית העיצוב של פעם,אבל תכל׳ס אתה מזדהה עם כל הגעגועים לסגנון הזה?
אתה לא מוצא אותו נוראי בהרבה יותר מכל משחק מודרני כולל השנואים שבהם כמו קוד?
לי אישית זה חרא של גיימפליי,זה לא אומר שאין מה לתקן היום,וכמו שציינת כל המגמה של העולם הפתוח שאליה צועדת התעשייה כנראה תספק את רוב האנשים,אבל לא מבין איך אנשים רוצים משחקים בסגנון שכזה ומתגעגעים לזה.

SWISS,אם אתה שואל אותי לך על ה ONE,לא ראיתי אותך אף פעם מתלהב מהמותגים של סוני,אתה בקושי נוגע בפס3,לא חושב שהפס4 תהיה בטעם שלך.
PC אולי יכול להתאים לך אבל נראה לי שחשובה לך הנוחות והנגישות של הקונסולה ביחד עם יכולות המדיה וזה שהיא יושבת לך בסלון.

לעומת זאת עם הבוקס אתה מת על הארקייד וההיצע שלו,חולה על היילו,מחבב את שאר מותגי ה AAA,נהנה מיכולות המדיה של המכשיר ומהקינקט,אני לא מבין בכלל מה ההתלבטות שלך,מייקרוסופט תפורה בול עליך ועל הטעם שלך,מה יש פה לחשוב?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 יולי 2013, 07:39

הוא מדבר שם המון המון שטויות.
הוא מדבר על זה ש"העולם מספר את הסיפור" ולא איזה סרטון מעבר, אבל המשחקים שבוחרים לספר כך את הסיפור שלהם היום, גם עושים את זה הרבה יותר טוב, מאשר בעבר וגם הסיפורים שלהם הרבה יותר מוצלחים.
הוא מדבר על זה שזה נהדר שאפשר לטעות בדרך ולהגיע לשום מקום ואז צריך לחזור אחורה ולחפש את הדלת הנכונה. הוא אומר שהיום חושבים שזה עיצוב גרוע, אבל זה בעצם נורא כיף. אז לא. זה לא כיף בכלל, לחזור על אותם החדרים שכבר עברת. זה גם זלזול בזמן של השחקן. העובדה שאין את זה היום, היא שיפור בז'אנר ולא ההפך. לא בכדי אחת הביקורות הכי חריפות נגד היילו הם השלבים המשעממים שבהם צריך לחזור חזרה, דרך כל השלב.
הוא מדבר על זה שהסודות זה מצוין, כי אי אפשר לשרוד בלעדיהם, אבל להציב כלים שבלעדיהם לא ניתן לשרוד, במקומות שרק שחקן שמכיר את השלב בע"פ יכול למצוא, זה לא עיצוב טוב. זה עיצוב מחורבן. זה לא כיף להכשל פעם אחר פעם, בגלל שלא ירית בפח זבל וקפצת לדלת שחבויה בקיר.
הוא מדבר על זה שהרבה יותר קל לעצב שלב בעולם פתוח, מאשר במבוך הארכאי שממנו הוא כל כך מתלהב. זה בולשיט עצום. לעצב שלב בעולם פתוח, זה הרבה יותר קשה, מכל בחינה ולא רק טכנית. לעשות את השלב גם כיפי למשחק, גם מעודד חקירה וגם מרגיש כחלק אורגני של עולם גדול יותר, זה אתגר עצום, שבכלל לא היה קיים בעבר, בגלל מגבלות טכניות.
הוא גם אומר שהנשקים בכלל לא מעניינים ואין הבדל ביניהם, אבל זה רק נכון לגבי FPS צבאיים גנריים והוא לא שיחק בFPS צבאי מלפני 20 שנה. הוא שיחק בFPS פנטזיה הזוי. שישווה לנשקים בPainkiller ואז ההשוואה תהייה קצת יותר הוגנת.
הוא יכול, כמובן, להכנס לחמש דקות למולטיפלייר של BLOPS2 ולראות אנשים משתמשים בחץ וקשת מתפוצץ, סכינים שנורים מהנדן שלהם, גרזנים לזריקה, מכוניות נפץ על שלט ועוד מגוון הזוי ומוזר של נשקים, אבל אז ההשוואה הלא הוגנת שלו, היתה נראית הרבה פחות טוב, מבחינתו.

הוא גם צודק. אני לא אקפוץ לבריכה ואהרוג כמה דגים. אני כן אכנס למנהרה בהר עצום, כי אחפש דרך קיצור לאזור שבוא אני רוצה לצוד איילים, אגיע לשלב במערה שבו אני צריך לשחות מתחת למים, אופתע מתנין ואלחם בו, אגיע למרכז ההר ואגלה שהוא הר געש רדום ומוצף מים.
אחרי זה אני אטפס למעלה, אגלה מקדש סודי שיביא לי קצת כסף ואצא מהצד השני של ההר, בדיוק למארב של אויבים. אחרי שאני אטפל באויבים, יתקוף אותי נמר ואז אני אברח ממנו, אקפוץ מצוק ואפתח את המצנח שלי.
אני בהחלט מעדיף את האפשרות המודרנית.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 12 יולי 2013, 00:12

אין שום בעיה לחזור על מקומות אם זה נעשה נכון ואם לא מדובר בנבירה אחר מפתח שיפתח את הדלת. בדיוק כמו שאף אחד לא יתלונן על באקטראקינג במשחקים פתוחים.

הבעיה היא שהמשחקים של היום זרקו את המים ביחד עם התינוק. לא ברור לי איך אפשר להציב שוטרים דלים ודלוחים בכל הנוגע לאוייבים ונשקים של הדור הזה ביחד עם גדולי הז'אנר מאז. גאנפליי, אוייבים ונשקים זה אולי שלושת המרכיבים הכי חשובים במשחק FPS מוצלח.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 12 יולי 2013, 09:19

בלינג... תראה העניין הכספי יכול להיות משמעותי אם אני יביא מהארץ ולא שיש לי משהו נגד המשחקים של סוני... מאוד נהנתי מGOW אנצרטד היה חביב, הבי ריין היה לי יחודי (ואני בטוח אשיג את BEYOND). יש גם את FLOWER שהיה נחמד ואת המשחק האחרון שלהם שעדיין לא רכשתי. קיצר הסיבה שאני לא נוגע בPS הוא בעיקר השלט.

ואז יש לך PC שכן, לא בא לי על התעסקות אבל מאידך זה לא כאילו באמת יש לי עם זה בעיה.. סך הכל בילדות הייתי כמעט רק בPC. אני מאמין שאם זה יהיה המכשיר משחקים האקסקלוסיבי שלי אני אתרגל לבעיות והם יראו לי הרבה יותר מינוריות מכיום. רק הנושא של השלט הוא משהו שמדאיג אותי והידיעה שפיפא לא מגיע עם המנוע החדש ונגיד הדור הזה משחקי פייט נייט לא יצאו למחשב (ולא זכור לי שהמשחק UFC הולך לצאת למחשב) ואלה משחקים שממש חשובים לי. אבל אחרי הנקודות האלו (ואני בטח שוכח כמה) נראה שהמחשב יעקוף די מהר את הקונסולות במחלקת הגרפיקה ובאופן כללי יש תחושה שכמעט הכל יוצא למחשב. תוסיף לזה את האוקולוס ומערכת דיגיטלית הרבה יותר רצינית מהקונסולות ויש לך מעלות שקשה לי להתעלם מהם לקראת השדרוג ל"דור הבא".

קיצר החלטות קשות של עולם מערבי :|
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 יולי 2013, 09:25

Kazz כתב:אין שום בעיה לחזור על מקומות אם זה נעשה נכון ואם לא מדובר בנבירה אחר מפתח שיפתח את הדלת. בדיוק כמו שאף אחד לא יתלונן על באקטראקינג במשחקים פתוחים.

הבעיה היא שהמשחקים של היום זרקו את המים ביחד עם התינוק. לא ברור לי איך אפשר להציב שוטרים דלים ודלוחים בכל הנוגע לאוייבים ונשקים של הדור הזה ביחד עם גדולי הז'אנר מאז. גאנפליי, אוייבים ונשקים זה אולי שלושת המרכיבים הכי חשובים במשחק FPS מוצלח.


האויבים במשחק שהוא הציג הם דוגמא נהדרת לכמה שהתקדמנו מאז. האויבים היום הרבה יותר מעניינים. במשחק שהוא הדגים, כל האויבים מתנהגים בדיוק אותו הדבר. הם מפלצות חסרי מוח, שרצים אליך בקו ישר, בשניה שהם רואים אותך. ההבדל היחיד בין אויב ואויב, זה שיש לך אויב קבוע שנמצא באזורים יבשים ואויב קבוע שנמצא בבריכות. היום יש לנו אויבים שמחפשים מחסה, מנסים לאגף אותך, מרימים אזעקות וקוראים לגיבוי והכי מגניב - אויבים שונים, שנלחמים אחד בשני.
בנוגע לגאנפליי - אין בכלל וויכוח שהיום עושים את זה הרבה יותר טוב. כל הנשקים מרגישים הרבה יותר טוב ובגלל שז'אנר הFPS התפוצץ בפופולאריות שלו, יש המון מפתחים שפשוט עושים את זה באופן מושלם.
בנוגע לנשקים, כבר הגבתי. השוריקן במשחק שהוא הציג, לא מעניין יותר מסכין שנורה מהנדן שלו בBLOPS 2. משגר הרימונים, לא יותר מעניין ממשגר רימונים בBLOPS 2 (פחות מעניין, אפילו, כי אז הנשק הזה התנהג בצורה קבועה מראש ולא מבוססת פיזיקה). משגר הטילים שם לא היה יותר מוצלח מRPG מכוון לייזר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 יולי 2013, 05:20

swiss-the-engine כתב:אני זוכר שאמרת לי את זה כבר בעבר ואחרי שהתקנתי לאחיין סטים על מחשב חדש ראיתי שנגיד DIRT 2 לא תומך ואצלי במחשב היה צריך לעשות איזה קינפוג (שדין הסביר לי איך לעשות אותו) בשביל L4D2.

אני פשוט נורא לא סגור על עצמי בקשר לדור הבא; לקנות ישר PS4 ולחסוך קצת כסף לעומת אקס בוקס ולקוות שיהיה לי סבבה עם השלט או להשקיע במחשב (אני אצתרך להשקיע במחשב חדש לחלוטין כי הישן כבר עבר סוג של הסבה בשיל חברה לי ויש בוא FIREPRO)... דילמות....

תראה, כמעט כל הגיימינג שלי על הPC ולא ממש הרגשתי חוסר תמיכה בשלט חוץ מאשר בME. אני בטוח שיש מספיק משחקים שלא תומכים אבל כמעט כל משחק שהוא מולטי פלטפורם כן תומך. אפילו משחקים שיצאו כבלעדיים לPC כמו למשל הוויצ'ר והוויצ'ר 2 או קרייס 1 תמכו בשלט 360. אז כן, בPC אף פעם אי אפשר להבטיח לך 100% תמיכה כי זאת פלטפורמה פתוחה וכל אחד עושה מה שבא לו. משחק אחד יהיה עם DRM דרקוני, אחד בלי DRM בכלל, אחד עם גרפיקה מדהימה שלא רואה את הקונסולות ממטר ואחר כמו משחק N64 ומשחק אחד יתמוך בשלט מכל סוג אפשרי בזמן שאחר בקושי יעבוד כמו שצריך על מקלדת. אבל כן, רוב המשחקים כן תומכים טוב בשלט אבל אתה צריך לדעת שבגלל שבPC הכל פתוח אז יהיו לך משחקים שתרצה שבסוף לא יתמכו בשלט, משחקים שיקבלו פורט מסריח ולא ירוצו לך טוב למרות שיש לך מחשב מטורף והמשחק מכוער לגמרי ובאגים פה ושם. מצד שני יש לך את הגרפיקה הכי טובה, מודים מגניבים, מחירים יותר זולים של משחקים, אין חיה כזאת חוסר תמיכה לאחור ועוד כל מני יתרונות שאתה בטח כבר יודע עליהם לבד. בקיצור, זאת לגמרי החלטה אישית שלך ואני לא חושב שמשהו יכול להחליט בשבילך.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 12 יולי 2013, 22:58

להחליט בשבילי ברור שלא... סתם פשוט חשוב לי לקבל פידבק מחברי הפורום לגבי הניסיון שלהם עם תמיכה בגיימפאד על המחשב.

יש לך מושג אם אקס קום יש לו תמיכה?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7069
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 12 יולי 2013, 23:02

swiss-the-engine כתב:להחליט בשבילי ברור שלא... סתם פשוט חשוב לי לקבל פידבק מחברי הפורום לגבי הניסיון שלהם עם תמיכה בגיימפאד על המחשב.

יש לך מושג אם אקס קום יש לו תמיכה?


מעטים מאוד הם משחקי המולטיפלטפורם (ותכלס משחקים בכלל) שלא תומכים בשלט של ה360. הרבה אמרו את זה, אבל הנה, גם אני אומר לך. לXCOM החדש יש תמיכה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 12 יולי 2013, 23:24

Klayman כתב:
מעטים מאוד הם משחקי המולטיפלטפורם (ותכלס משחקים בכלל) שלא תומכים בשלט של ה360. הרבה אמרו את זה, אבל הנה, גם אני אומר לך. לXCOM החדש יש תמיכה.

סבבה... חשוב שכל מיני אנשים יוסיפו את החוויה שלהם כי אני זוכר (מעבר לבעיות שציינתי עם בעצמי עם DRIFT וL4D2) שהיה מבצע לרגל ההשקה של BIG PICTURE MODE והיו הרבה משחקים עם תמיכה אבל היה רשום שיש להם "תמיכה חלקית" ואני לא ממש מבין מה זה אומר בעולם האמיתי. אלה שהיה רשום עליהם "תמיכה מלאה" הסתכמו באיזה 20 כותרים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 3102
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 12 יולי 2013, 23:54

ברוב המקרים "תמיכה חלקית" אמר שיש למשחק איזה תפריט שעולה ראשון (מהסוג שבד"כ שואל אותך אם אתה רוצה לפתוח את המשחק או את ההגדרות) והתפריט הזה לא תומך בגיימפד מה שאומר שבין סטים בביג פיקצ'ר מוד לבין המשחק, אתה צריך לעבור לעכבר/מקלדת.
PC זה PC... הוא מצריך קצת יותר התעסקות והעלות הראשונית שלו גבוהה אבל אתה מחזיר את העלות די מהר במבצעים על משחקים ואתה בד"כ גם מקבל את הגירסאות היותר טובות של המשחקים.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 13 יולי 2013, 09:10

omerkot כתב:ברוב המקרים "תמיכה חלקית" אמר שיש למשחק איזה תפריט שעולה ראשון (מהסוג שבד"כ שואל אותך אם אתה רוצה לפתוח את המשחק או את ההגדרות) והתפריט הזה לא תומך בגיימפד מה שאומר שבין סטים בביג פיקצ'ר מוד לבין המשחק, אתה צריך לעבור לעכבר/מקלדת.


אני לא חושב שזה נכון.
אני משחק לאחרונה המון במשחק מירוצים של סוניק, עם הגו'סטיק ודרך big picture mod. לפני שאני נכנס למשחק, קופץ חלון ששואל אם אני רוצה הגדרות, או את המשחק עצמו ולחלון הזה יש גירסא מיוחדת עבור BPM שאפשר לבחור עם השלט.

גם תפריטים של בורדלרנדס 2, שהם של המשחק עצמו ולא של סטים, תומכים בשלט. הוא נחשב משחק עם תמיכה חלקית. גם אם נכנסים להגדרות שלו, אפשר לשנות אותן עם השלט.
הדבר היחיד שאני לא מצליח לעשות עם השלט, זה לצאת מהlauncher הזה. בשביל ללחוץ על הX שלו, אני צריך את העכבר.

אני לא מצליח לחשוב על מקרה שבו רציתי לשחק במשחק כלשהו בשלט ולא היתה לי את האפשרות הזאת.
נראה שבערך כל משחק שהגיוני לשחק עם שלט, יש תמיכה בשלט ואפילו בכמה משחקים שבהם הרבה יותר נוח לשחק במקלדת ועכבר (כמו בורדרלנדס 2, למשל).

ההגדרה של VALVE היא באמת שבמשחקים שבהם התמיכה חלקית, יש אפשרות לשחק במשחק עם שלט, אבל יש דברים מאוד מסוימים שאי אפשר לעשות:
Full Controller Support
Games with Full Controller Support will work without a mouse and keyboard on hand, from installation to play and beyond.

Partial Controller Support
Games with Partial Controller Support may require a keyboard and mouse from time to time, during installation or for limited interactions.


מניסיוני, גם משחקים שבהם רשום שהתמיכה חלקית, אפשר לשחק בלי שום בעיה, בכל המשחק, רק עם שלט. אני באמת לא חושב שזה יהיה issue.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3725
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 13 יולי 2013, 11:06

swiss-the-engine כתב:סבבה... חשוב שכל מיני אנשים יוסיפו את החוויה שלהם כי אני זוכר (מעבר לבעיות שציינתי עם בעצמי עם DRIFT וL4D2) שהיה מבצע לרגל ההשקה של BIG PICTURE MODE והיו הרבה משחקים עם תמיכה אבל היה רשום שיש להם "תמיכה חלקית" ואני לא ממש מבין מה זה אומר בעולם האמיתי. אלה שהיה רשום עליהם "תמיכה מלאה" הסתכמו באיזה 20 כותרים.

לשחק עם שלט זה באמת עדיין סיוט על המחשב: ביומיים האחרונים הפעלתי כמה וכמה משחקים בסטים דרך מחשב HTPC שהמקלדת שלו התקלקלה, והמשחקים שמוצגים עם תמיכה בשלט נעו בין תמיכה מלאה , לתמיכה חלקית שמצריכה ממך ללחוץ על כפתור עכבר כל כמה דקות, לתמיכה נוראית ברמות שלחיצה על כפתורי שלט בנקודות מסוימות תגרום למשחק לקרוס. ויחד עם הoverlay של סטים שקופץ לך לפעמים ומצריך מקלדת/עכבר כדי להסיר אותו זה בכלל הופך לעסק מציק.
החדשות הטובות הן שזה משתפר. פעם לא היו משחקים שיכולת להפעיל נטו עם שלט, בעוד היום הסיכוי למשחק (לפחות כזה שיוצא גם לקונסולה) לעבוד עם שלט כמו שצריך גם על מחשב הם טובים יחסית.

Nucleus_Dawn כתב:לא יאומן מה צוות חסר ניסיון הצליח לעשות בשנתיים, עם הפרויקט הזה.
זה גורם לפוליפוני להראות כל כך רע.

כן. רק שלא מדובר בצוות חסר ניסיון, אלא בקבוצה של אנשים עם רקורד מצויין בתחום משחקי המרוצים (בחברה הנוכחית ולפניה). ולכל זה אפשר להוסיף את העובדה שזה פרוייקט מבוסס קהילה חדשני שבו קהל מאד גדול של enthusiasts משקיע ביצירת תוכן למשחק בתמורה לאחוזים עתידיים מההכנסות - ואם יש משהו שלמדנו ממשחקים כמו Skyrim זה שקשה להתחרות בצבא של מודרים.

bling כתב:מה אתם חושבים,האם אכן יש רגרסיה חמורה בז'אנר והייתם רוצים לראות יותר גיימפליי דומה למשחקי העבר?

איזה שנים זה "משחקי העבר"? שנות ה-90 או שנות ה-2000?
בגדול הFPSים של שנות ה-90 הם אשפה בסטנדרטים של היום: מעיצוב השלבים הארכאי, דרך המכניקות המוגבלות וכלה בפער הכי גדול - הAI.
אלו של שנות ה-2000... פה אני מניח שעוד לא התרחקנו מספיק בשביל שנוכל באמת להצביע על ההבדלים.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 13 יולי 2013, 12:40

והבעיות שאתה נתקלת בהם הצריכו מקלדת או שהיה אפשר להסתדר עם עכבר?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 13 יולי 2013, 21:53

swym כתב:לשחק עם שלט זה באמת עדיין סיוט על המחשב: ביומיים האחרונים הפעלתי כמה וכמה משחקים בסטים דרך מחשב HTPC שהמקלדת שלו התקלקלה, והמשחקים שמוצגים עם תמיכה בשלט נעו בין תמיכה מלאה , לתמיכה חלקית שמצריכה ממך ללחוץ על כפתור עכבר כל כמה דקות, לתמיכה נוראית ברמות שלחיצה על כפתורי שלט בנקודות מסוימות תגרום למשחק לקרוס. ויחד עם הoverlay של סטים שקופץ לך לפעמים ומצריך מקלדת/עכבר כדי להסיר אותו זה בכלל הופך לעסק מציק.
החדשות הטובות הן שזה משתפר. פעם לא היו משחקים שיכולת להפעיל נטו עם שלט, בעוד היום הסיכוי למשחק (לפחות כזה שיוצא גם לקונסולה) לעבוד עם שלט כמו שצריך גם על מחשב הם טובים יחסית.


כן. רק שלא מדובר בצוות חסר ניסיון, אלא בקבוצה של אנשים עם רקורד מצויין בתחום משחקי המרוצים (בחברה הנוכחית ולפניה). ולכל זה אפשר להוסיף את העובדה שזה פרוייקט מבוסס קהילה חדשני שבו קהל מאד גדול של enthusiasts משקיע ביצירת תוכן למשחק בתמורה לאחוזים עתידיים מההכנסות - ואם יש משהו שלמדנו ממשחקים כמו Skyrim זה שקשה להתחרות בצבא של מודרים.


איזה שנים זה "משחקי העבר"? שנות ה-90 או שנות ה-2000?
בגדול הFPSים של שנות ה-90 הם אשפה בסטנדרטים של היום: מעיצוב השלבים הארכאי, דרך המכניקות המוגבלות וכלה בפער הכי גדול - הAI.
אלו של שנות ה-2000... פה אני מניח שעוד לא התרחקנו מספיק בשביל שנוכל באמת להצביע על ההבדלים.


משחק שצריך ללחוץ בו מידי פעם על העכבר? לא נתקלתי בשום דבר כזה. איזה משחק זה?

ברור שזה צוות חסר ניסיון. הוא מורכב מאנשים עם ניסיון רב, אבל כצוות, לא היה להם ניסיון.
זה שמדובר בפרויקט מבוסס קהילה, זה חלק לא קטן מההצלחה שלהם, ללא ספק. מעניין אם הפרויקט יהיה הצלחה מספיקה, בשביל להביא לאיזשהו שינוי בדרך שבה מפותחים משחקים. אנחנו רואים היום כמה שמיינקראפט הביא לשינוי, עם המון משחקים שמשתמשים במודל התמחור שלו. מעניין אם CARS יהיה המיינקראפט הבא.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 יולי 2013, 23:28

תמיכה חלקית רק אומר שיקפוץ לך אולי איזה חלון SETTINGS בשיגור שתצטרך עכבר בשבילו או כל דבר אחר בסגנון שיגרום למשחק להרגיש לא כמו משחק קונסולה ב100% שכל מה שצריך זה שלט כדי להגיע למשחק. מה שכן, כל המשחקים הללו, ברגע שהגעת לתפריט הראשי שלהם, הם 100% תמיכה נהדרת בשלט. יש משחקים שנקראים חצי תומכים רק כי למשל בשיגור שואלים אותך אם לשגר את המשחק או ללכת למסך SETTINGS ואם אתה בוחר במסך SETTINGS אתה צריך עכבר כדי לנווט בו. בקיצור, אתה בכיף יכול לקחת את כל המשחקים עם התמיכה החלקית כמשחקי שלט לכל דבר כל עוד יש לך את הסובלנות לעשות אולי קליק או שניים עם העכבר בשיגור שלהם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 13 יולי 2013, 17:10

טוב חשבתי על זה ואני אוותר... נזכרתי שבעצם תהיה לי בעיה במשחקי מולטי כשכולם משחקים עם עכבר ומקלדת ואני עם שלט... לא כל כך ידידותי למשתמש.

נראה מה יהיה המחיר של הPS4 בארץ... אולי יהיה סביר וזה יקל על ההחלטה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3725
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 13 יולי 2013, 17:11

Nucleus_Dawn כתב:משחק שצריך ללחוץ בו מידי פעם על העכבר? לא נתקלתי בשום דבר כזה. איזה משחק זה?

למשל Ion Assault - כדוגמא טרייה ממש מהלילה האחרון.

Nucleus_Dawn כתב:ברור שזה צוות חסר ניסיון. הוא מורכב מאנשים עם ניסיון רב, אבל כצוות, לא היה להם ניסיון.
זה שמדובר בפרויקט מבוסס קהילה, זה חלק לא קטן מההצלחה שלהם, ללא ספק. מעניין אם הפרויקט יהיה הצלחה מספיקה, בשביל להביא לאיזשהו שינוי בדרך שבה מפותחים משחקים. אנחנו רואים היום כמה שמיינקראפט הביא לשינוי, עם המון משחקים שמשתמשים במודל התמחור שלו. מעניין אם CARS יהיה המיינקראפט הבא.

על מה אתה מדבר? זה משחק של Slightly Mad Studios - אותו צוות שעשה בין היתר את שני משחקי NFS: Shift. יש שם כמה יוצאי SimBin אם אני לא טועה, אבל בטח שיש להם ניסיון גם כצוות אורגני.

swiss-the-engine כתב:והבעיות שאתה נתקלת בהם הצריכו מקלדת או שהיה אפשר להסתדר עם עכבר?

למעט משחק אחד היה אפשר להסתדר עם עכבר. אני מאמין שבתכלס גם אפשר לסמלץ מקלדת וירטואלית דרך הפלאפון ולפתור את הבעיה במקרים קיצוניים. ובתכלס אין הרבה כאלו.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 יולי 2013, 02:46

swym כתב:למשל Ion Assault - כדוגמא טרייה ממש מהלילה האחרון.


על מה אתה מדבר? זה משחק של Slightly Mad Studios - אותו צוות שעשה בין היתר את שני משחקי NFS: Shift. יש שם כמה יוצאי SimBin אם אני לא טועה, אבל בטח שיש להם ניסיון גם כצוות אורגני.


למעט משחק אחד היה אפשר להסתדר עם עכבר. אני מאמין שבתכלס גם אפשר לסמלץ מקלדת וירטואלית דרך הפלאפון ולפתור את הבעיה במקרים קיצוניים. ובתכלס אין הרבה כאלו.


איפה במשחק יש צורך בעכבר כל כמה דקות? זה לא נראה כמו משחק שיהיה בו צורך בעכבר, מעבר לאיזה תפריט הגדרות חיצוני.

חסר ניסיון זה באמת לא מדויק. בעל ניסיון מועט, יהיה יותר מתאים במקרה שלהם.

swiss, אתה מתכנן לשחק עם ג'וסטיק במשחקי FPS? מעבר לז'אנר הזה, אני לא מצליח לחשוב על מקרה שיש יתרון ביכולת עבור מקלדת לעכבר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 13 יולי 2013, 19:23

כבר שנים שאני משחק עם ג'וסטיק בfps. ברור שעכבר יותר מדוייק אבל זה פשוט לא כיף לי לשחק ככה... בעיקר בגלל נושא ה"הדק". אם היה עכבר שאיכשהו היה משלב את הדיוק של,תזוזה על משטח דו מימדי והדק של ירי זה היה די מושלם עבורי. חסרון נוסף בשבילי עם עכבר ומקלדת זה חוסר הנוחות איתו במשחק על ספה... זה נורא לא מתאים כזה. מה שכן אף פעם לא יצא לי לשחק ככה עם משטח יעודי לספה... כזכור לי לנדב יש אחד כזה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 יולי 2013, 04:49

swiss-the-engine כתב:כבר שנים שאני משחק עם ג'וסטיק בfps. ברור שעכבר יותר מדוייק אבל זה פשוט לא כיף לי לשחק ככה... בעיקר בגלל נושא ה"הדק". אם היה עכבר שאיכשהו היה משלב את הדיוק של,תזוזה על משטח דו מימדי והדק של ירי זה היה די מושלם עבורי. חסרון נוסף בשבילי עם עכבר ומקלדת זה חוסר הנוחות איתו במשחק על ספה... זה נורא לא מתאים כזה. מה שכן אף פעם לא יצא לי לשחק ככה עם משטח יעודי לספה... כזכור לי לנדב יש אחד כזה.


הבנתי אותך... אז במקרה הזה, באמת שבמולטיפלייר לא תהנה בFPS'ים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3725
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 14 יולי 2013, 05:23

Nucleus_Dawn כתב:
איפה במשחק יש צורך בעכבר כל כמה דקות? זה לא נראה כמו משחק שיהיה בו צורך בעכבר, מעבר לאיזה תפריט הגדרות חיצוני.

בכל מעבר בין שלבים (קצרים יחסית) יש תפריט שלא מקבל לחיצות של גיימפאד

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4321
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 13 יולי 2013, 22:18

swiss-the-engine כתב:כבר שנים שאני משחק עם ג'וסטיק בfps. ברור שעכבר יותר מדוייק אבל זה פשוט לא כיף לי לשחק ככה... בעיקר בגלל נושא ה"הדק". אם היה עכבר שאיכשהו היה משלב את הדיוק של,תזוזה על משטח דו מימדי והדק של ירי זה היה די מושלם עבורי. חסרון נוסף בשבילי עם עכבר ומקלדת זה חוסר הנוחות איתו במשחק על ספה... זה נורא לא מתאים כזה. מה שכן אף פעם לא יצא לי לשחק ככה עם משטח יעודי לספה... כזכור לי לנדב יש אחד כזה.

ב"הדק" אתה מתכוון לטריגר? אם כן, אז מה בנוגע למשחקים שמשתמשים בבאמפרים ולא בטריגרים כדי לירות? יש הרבה כאלה על הקונסולות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 יולי 2013, 22:26

swiss-the-engine כתב:טוב חשבתי על זה ואני אוותר... נזכרתי שבעצם תהיה לי בעיה במשחקי מולטי כשכולם משחקים עם עכבר ומקלדת ואני עם שלט... לא כל כך ידידותי למשתמש.

נראה מה יהיה המחיר של הPS4 בארץ... אולי יהיה סביר וזה יקל על ההחלטה.

אין מה לעשות, במולטי תחרותי בPC תהיה חייב עכבר ומקלדת בהרבה ז'אנרים אחרת תאכל הרבה אבק. אבל מצד שני המולטי יהיה חינם :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 14 יולי 2013, 06:42

InterAl כתב:ב"הדק" אתה מתכוון לטריגר? אם כן, אז מה בנוגע למשחקים שמשתמשים בבאמפרים ולא בטריגרים כדי לירות? יש הרבה כאלה על הקונסולות.

כן. לא שיחקתי מעולם במשחק שהשתמש בבאמפר לירי... יכול להיות שאתה מדבר על סמך משחק שיצא לסוני :P כי אם כך אני מבין את השאלה... זאת הסיבה שמעולם לא רכשתי שלט דמוי אקס בוקס לPS3 שלי.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42391
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 יולי 2013, 22:49

swiss-the-engine כתב:כן. לא שיחקתי מעולם במשחק שהשתמש בבאמפר לירי... יכול להיות שאתה מדבר על סמך משחק שיצא לסוני :P כי אם כך אני מבין את השאלה... זאת הסיבה שמעולם לא רכשתי שלט דמוי אקס בוקס לPS3 שלי.

זאת מחלה של הפס3 בגלל הטריגרים הנוראיים של הDS3, לא נראה לי שיש כאלה ב360.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים