נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 20 אוקטובר 2020, 13:37

סוני פשוט היו פלטפורמה למשחקי צד ג׳ של שנות ה90 ותחילת ה2000. בחלק הם היו שותפים לשיווק וכדומה, אבל אם סוני לא הייתה עושה קונסולה אז כנראה שהם היו פשוט מגיעים בתצורה אחרת לN64 או לסאטורן. אפשר לתת לסוני המון קרדיט בנושא צד א׳ שלהם בעשור האחרון אבל צד ג׳ מ-1995 ועד סוף חייה של הפס2 פשוט הגיעו לשם כי סוני הפכו לדיפולט. אולי זה קצת גס להגיד אבל הייתי מעדיף יקום אלטרנטיבי שבו נינטנדו המשיכה להוביל ולכן יש לנו משחקי זלדה ומטרויד על קונסולת 12TF ו-RT המקום שסוני תמחץ אותם.

כל מה שאני אומר הוא שהתסריט הכי גרוע לסוני הוא שאולי הפס6 תמכור רק 60 מליון יחידות שזה ממש מבאס למשקיעים של סוני אבל לא ישפיע עלינו כגיימרים יותר מדי. המהפכה האמיתית היא GP שמשנה את הצורה שמשחקים מפותחים ואולי יכול להביא משחקים מסוג חדש או משחקים עם תקציב שגובל בהזוי. אז אם נשים את המשקיעים של סוני בצד, לדעתי לנו הגיימרים זה Win win.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4916
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bozeman » 20 אוקטובר 2020, 15:16

אני חושב שאי אפשר לחזות מה יהיה בעוד 5 שנים. משחק ע"י סטרים הוא לא משהו שלא יהיה מתישהו. נכון שכרגע התשתיות עוד קצת בעייתיות ובניית הקונספט גרועה (ע"ע סטדיה) אבל תחשבו על עוד 5 שנים, סיבים אופטיים הרבה יותר נפוצים, שרתים זולים וחזקים יותר, אפילו סטרימר רק להזרמה יכול להיות חזק וזול.

בעולם כזה, אם מיקרוסופט מגיעה עם GP יציב וחזק - זה בהחלט יכול להרוג את השאר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 20 אוקטובר 2020, 15:21

כולם יהיו שם בסוף וכרגע זה ממילא לא בשל. גם אם יקח לסוני 8 שנים באמת להכנס חזק לתחום הסטרימינג של משחקים (ואפשר להגיד שPSNOW הוא חצי דרך לשם, נכה ככל שיהיה) היא כנראה לא תגיע לשם מאוחר מדי. אולי MS מובילה את הדרך בכל התחומים שקשורים לזה אבל בסופו של דבר יש לסוני את המעריצים, הלקוחות, השם והמשחקים כך שאם הם באמת ירצו ללכת על זה, תשתיות תמיד אפשר לשכור מחברות כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון.

מיקרוסופט כרגע מרגישה כמו חברה שיש לה חזון עתידי הרבה יותר חזק ומעניין, אבל בסופו של דבר סוני גם תקפוץ לזה. היא כבר עושה את PSNOW בנושא הסטרימינג, היא כבר הוסיפה ל-PS+ משהו שמזכיר כמו ניצנים של GP וכמובן שיש לה את כוח הפיתוח והמותג הגדול. כלומר זה לא שסוני איזו מסכנה שפתאום תתאייד, הם יודעים מה הם עושים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4916
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bozeman » 20 אוקטובר 2020, 15:29

אולי, אבל זאת הנקודה שלי - אי אפשר לדעת לדעתי כי הסטרימינג יכול לטרוף את כל הקלפים שאנו מכירים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 20 אוקטובר 2020, 16:18

נדב אני חושב שהחלום שלך על זלדה ומטרויד שהם פאר הטכנולוגיה יקרה במוקדם או במאוחר בעידן הסטרימינג. כשנינטנדו תוכל להגיע

לקהל פוטנציאלי של 400 מליון משתמשים בערוץ ההזרמה שלה אז גם תחזור ההצדקה לתקציבי עתק :)

אין ספק לדעתי שחנן צודק בזה שמדובר בהזדמנות הכי גדולה של מייקרוסופט להשתלט על השוק.. אבל אמזון מגיעה עם מוטיבציה מאוד חזקה.

באופן כללי אחד היסודות הכי חשובים בהישרדות של ארגון זה תגובה מהירה לשינוי ובהקשר של התעשייה שלנו שני שינוים גדולים שהולכים לקרות זה עתיד שמשחקי אונליין הם העיקר וסטרימינג.

אם סוני לא תעבור לדעתי כמה שיותר מהר להיות חברה שמתמקדת במשחקי אונליין אז זה יהיה יתרון מטורף למייקרוסופט.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4916
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bozeman » 20 אוקטובר 2020, 16:21

glass man כתב:נדב אני חושב שהחלום שלך על זלדה ומטרויד שהם פאר הטכנולוגיה יקרה במוקדם או במאוחר בעידן הסטרימינג. כשנינטנדו תוכל להגיע

לקהל פוטנציאלי של 400 מליון משתמשים בערוץ ההזרמה שלה אז גם תחזור ההצדקה לתקציבי עתק :)

אין ספק לדעתי שחנן צודק בזה שמדובר בהזדמנות הכי גדולה של מייקרוסופט להשתלט על השוק.. אבל אמזון מגיעה עם מוטיבציה מאוד חזקה.

באופן כללי אחד היסודות הכי חשובים בהישרדות של ארגון זה תגובה מהירה לשינוי ובהקשר של התעשייה שלנו שני שינוים גדולים שהולכים לקרות זה עתיד שמשחקי אונליין הם העיקר וסטרימינג.

אם סוני לא תעבור לדעתי כמה שיותר מהר להיות חברה שמתמקדת במשחקי אונליין אז זה יהיה יתרון מטורף למייקרוסופט.

אדייק אותך שאני לא חושב שזאת ההזדמות הגדולה שלה - אלא שאי אפשר לדעת כי כל הקלפים יכולים להטרף ברגע שיש הזרמה - כמו שאמרת, אמזון, גוגל או חברה אחרת. אני חושב שאולי למיקרוסופט יש ייתרון (קטן?) בכיוון הזה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 20 אוקטובר 2020, 16:34

bozeman כתב:
glass man כתב:נדב אני חושב שהחלום שלך על זלדה ומטרויד שהם פאר הטכנולוגיה יקרה במוקדם או במאוחר בעידן הסטרימינג. כשנינטנדו תוכל להגיע

לקהל פוטנציאלי של 400 מליון משתמשים בערוץ ההזרמה שלה אז גם תחזור ההצדקה לתקציבי עתק :)

אין ספק לדעתי שחנן צודק בזה שמדובר בהזדמנות הכי גדולה של מייקרוסופט להשתלט על השוק.. אבל אמזון מגיעה עם מוטיבציה מאוד חזקה.

באופן כללי אחד היסודות הכי חשובים בהישרדות של ארגון זה תגובה מהירה לשינוי ובהקשר של התעשייה שלנו שני שינוים גדולים שהולכים לקרות זה עתיד שמשחקי אונליין הם העיקר וסטרימינג.

אם סוני לא תעבור לדעתי כמה שיותר מהר להיות חברה שמתמקדת במשחקי אונליין אז זה יהיה יתרון מטורף למייקרוסופט.

אדייק אותך שאני לא חושב שזאת ההזדמות הגדולה שלה - אלא שאי אפשר לדעת כי כל הקלפים יכולים להטרף ברגע שיש הזרמה - כמו שאמרת, אמזון, גוגל או חברה אחרת. אני חושב שאולי למיקרוסופט יש ייתרון (קטן?) בכיוון הזה.


קיבלתי את התיקון. אני אפילו מסכים שמייקרוסופט בעמדה יותר טובה (טכנית) מהאחרות.

אני חושב שבסופו של יום יקרה מה שקורה בשירותי הזרמה כמו נטפליקס וprime video תוכן צד ג' יהיה זמין אצל 3 הפלטפורמות ומה שיקבע זה התוכן האקסקלוסיבי.

עכשיו שמייקרוסופט קנתה את בטסדה, זה שתהיה חייב מנוי למייקרוסופט בשביל דום או TES זה יתרון רציני למייקרוסופט.

המשחקים של בטסדה עוד יכולים להגיע ברמה כזו או אחרת לקונסולות של סוני אבל בהזרמה יהיה אינטרס שכולם יהיו אצל מייקרוסופט.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 20 אוקטובר 2020, 16:40

glass man כתב:אין ספק. מייקרוסופט מההתחלה נכנסו לשוק הזה מהפחד שסוני ישלטו על הסלון ומייקרוסופט תשאר רק בחזית הPC.

אז אני מניח שכך או אחרת ביל גייטס מרוצה שנתן אור ירוק לאקסבוקס. (דו משמעי) כי המשימה הזו הושלמה בסופו של דבר.

בנוגע לעבר... זה נכון שסוני לא היו מדהימים בצד א' בעברם אבל אני חושב שאנחנו חייבים לתת להם את הקרדיט בנוגע לסינגל פלייר הסינמטים.

אני חושב שבלי רזידנט איוול 1 MGS 1 ופפ7. בלי שלושת המשחקים האלה אני בספק אם היה לנו דגש סינמטי במשחקים וסוני איפשרה לכל אחד מהמשחקים האלה לקרות

אם במקרה של פפ7 על ידי זה שלקחו את כל השיווק על חשבונם וסיפקו את הפלטפורמה המתאימה... או שפשוט היו מה שמיקאמי וקוג'ימה היו צריכים באותו זמן.


בעניין ff7 ,הפיתוח בכלל התחיל כמשחק לn64
עוד שהn64 היה בשלבי פיתוח ,ff7 כמו הרבה משחקים אחרים
לא הגיע לps1 במיוחד בגלל סוני
הוא הגיע לps1 ,כי באותה התקופה ,נינתנדו החליטו ליצמד לקלטות משחק ,ונינתנדו מכרו את הקלטות האלו ביוקר למפתחות
ושטח האכסון בקלטות היה קטן משמעותית מcd
גם הקלטת הכי גדולה של הn64 ,נתנה הרבה פחות שטח אכסון

אז החזון של ff7 שכלל גם סרטוני cgi ,פשוט לא התאים לn64
זה הצריך גודל קלטת שלא היה בכל הדור הזה
ועם היו מיצרים אחת כזאת ,היא היתה גדולה מאוד פיזית
ועולה המון כסף ,בקיצור לא כלכלי

אז חברות עברו לפתח הרבה משחקים לסאטורן וps1
הסאטורן גם היתה קשה לפתח עבורה ,וגם נכשלה במכירות יחסית לps1
אז רוב המשחקים יצאו לps1 ,וזה היה מעגל מתמשך

צריך להבין שבאותה התקופה ,החומרה בין הקונסולות היתה מאוד שונה ,פורטים לא היה דבר קל יחסית
לפעמים שהיו " פורטים " ,להוציא משחק לשלוש הקונסולות
זה בכלל היו 3 גרסאות שונות ,ואני מדבר על זה שלפעמים המנוע הגרפי היה שונה

הps1 בגדול ,המשיכה המון מהזכיונות שהיו בsnes
יצאו גם זיכיונות חדשים ,אבל זה היה בגדול המשך טבעי לsnes
מינוס נינתנדו עצמה

הn64 לאומת זאת, הצעידה חלק מהדברים הרבה קדימה
אבל נכשלה בגלל השימוש בקלטות

מאריו 64 ,הראה למפתחות איך לעשות פלטפורמה ומשחקים דומים
לסביבת 3d ,אנשים אולי שוכחים ,אבל לטומב רידר
היתה שליטת טנק ,בגלל ההגבלה של הגימפאד המקורי לps1

הגיע מאריו 64 עם ידית אנלוגית וכפתורי הc ,גם טכנית יצא לפני טוב רידר
הראה איך לשלוט בדמות ב3d ,כולל לחיצה פחות חזקה ,תנועה פחות מהירה ,הראה איך לשלוט במצלמה
הראה איך לשלוט במצלמה ,זה היה התחלת המעבר לצורת משחקיות אחרת
כן mgs ,חידש באיך לספר סיפור במשחק
אבל השינויים הגדולים במשחקיות הגיע במשחקים כמו מאריו 64 וגולדנאי

הבעיה שהמחסור בcd ,פגע מאוד במה שאפשר לשים על הn64
ושזה יהיה כלכלי
אז הרבה מהדברים שהn64 הביא לשולחן ,עבר לדור אחרי
דור אחרי הn64 ,לכל קונסולה עיקרית היה ידית אנלוגית ורטט
וטריגרים

נכון זה היה דומה יותר לדול שוק 1
אבל הדול שוק 1 ,יצא אחרי הn64

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 20 אוקטובר 2020, 16:54

kririn כתב:
glass man כתב:אין ספק. מייקרוסופט מההתחלה נכנסו לשוק הזה מהפחד שסוני ישלטו על הסלון ומייקרוסופט תשאר רק בחזית הPC.

אז אני מניח שכך או אחרת ביל גייטס מרוצה שנתן אור ירוק לאקסבוקס. (דו משמעי) כי המשימה הזו הושלמה בסופו של דבר.

בנוגע לעבר... זה נכון שסוני לא היו מדהימים בצד א' בעברם אבל אני חושב שאנחנו חייבים לתת להם את הקרדיט בנוגע לסינגל פלייר הסינמטים.

אני חושב שבלי רזידנט איוול 1 MGS 1 ופפ7. בלי שלושת המשחקים האלה אני בספק אם היה לנו דגש סינמטי במשחקים וסוני איפשרה לכל אחד מהמשחקים האלה לקרות

אם במקרה של פפ7 על ידי זה שלקחו את כל השיווק על חשבונם וסיפקו את הפלטפורמה המתאימה... או שפשוט היו מה שמיקאמי וקוג'ימה היו צריכים באותו זמן.


בעניין ff7 ,הפיתוח בכלל התחיל כמשחק לn64
עוד שהn64 היה בשלבי פיתוח ,ff7 כמו הרבה משחקים אחרים
לא הגיע לps1 במיוחד בגלל סוני
הוא הגיע לps1 ,כי באותה התקופה ,נינתנדו החליטו ליצמד לקלטות משחק ,ונינתנדו מכרו את הקלטות האלו ביוקר למפתחות
ושטח האכסון בקלטות היה קטן משמעותית מcd
גם הקלטת הכי גדולה של הn64 ,נתנה הרבה פחות שטח אכסון

אז החזון של ff7 שכלל גם סרטוני cgi ,פשוט לא התאים לn64
זה הצריך גודל קלטת שלא היה בכל הדור הזה
ועם היו מיצרים אחת כזאת ,היא היתה גדולה מאוד פיזית
ועולה המון כסף ,בקיצור לא כלכלי

אז חברות עברו לפתח הרבה משחקים לסאטורן וps1
הסאטורן גם היתה קשה לפתח עבורה ,וגם נכשלה במכירות יחסית לps1
אז רוב המשחקים יצאו לps1 ,וזה היה מעגל מתמשך

צריך להבין שבאותה התקופה ,החומרה בין הקונסולות היתה מאוד שונה ,פורטים לא היה דבר קל יחסית
לפעמים שהיו " פורטים " ,להוציא משחק לשלוש הקונסולות
זה בכלל היו 3 גרסאות שונות ,ואני מדבר על זה שלפעמים המנוע הגרפי היה שונה

הps1 בגדול ,המשיכה המון מהזכיונות שהיו בsnes
יצאו גם זיכיונות חדשים ,אבל זה היה בגדול המשך טבעי לsnes
מינוס נינתנדו עצמה

הn64 לאומת זאת, הצעידה חלק מהדברים הרבה קדימה
אבל נכשלה בגלל השימוש בקלטות

מאריו 64 ,הראה למפתחות איך לעשות פלטפורמה ומשחקים דומים
לסביבת 3d ,אנשים אולי שוכחים ,אבל לטומב רידר
היתה שליטת טנק ,בגלל ההגבלה של הגימפאד המקורי לps1

הגיע מאריו 64 עם ידית אנלוגית וכפתורי הc ,גם טכנית יצא לפני טוב רידר
הראה איך לשלוט בדמות ב3d ,כולל לחיצה פחות חזקה ,תנועה פחות מהירה ,הראה איך לשלוט במצלמה
הראה איך לשלוט במצלמה ,זה היה התחלת המעבר לצורת משחקיות אחרת
כן mgs ,חידש באיך לספר סיפור במשחק
אבל השינויים הגדולים במשחקיות הגיע במשחקים כמו מאריו 64 וגולדנאי

הבעיה שהמחסור בcd ,פגע מאוד במה שאפשר לשים על הn64
ושזה יהיה כלכלי
אז הרבה מהדברים שהn64 הביא לשולחן ,עבר לדור אחרי
דור אחרי הn64 ,לכל קונסולה עיקרית היה ידית אנלוגית ורטט
וטריגרים

נכון זה היה דומה יותר לדול שוק 1
אבל הדול שוק 1 ,יצא אחרי הn64


קרירין אין קשר בין מה שאמרת למה שאני אמרתי. סקוור שפכו על פפ7 30 מליון דולר בפיתוח. זה היה מספר שלא נשמע כמוהו בתעשייה עד לאותו רגע.

אחרי השקעה כזו ברור שהם היו צריכים מכונת שיווק כמו של סוני בשביל להיות הצלחה מערבית.

הקלטות זה רק חלק מהעניין סוני בהחלט עזרה לפפ7 להגיע למיינסטרים עם השיווק המאסיבי שהם עשו לו.
סגה באותם זמנים לא היו אופציה לסקוור לא רק בגלל הקושי אלא בעיקר בגלל שסגה לא ראתה בJRPGS כמשחקים שיכולים להצליח במערב, הם חשבו שזה קטע יפני.

סוני הגיעה לעניין עם רצון להפוך את פפ7 לקילר אפ.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 20 אוקטובר 2020, 17:14

Ff7 עזר להם יותר ביפן מאשר בארצות הברית ואירופה
הם כבר היו בדרך לניצחון בארצות הברית ואירופה
לאומת זאת ביפן ,בהתחלה הסאטורן נצחה שם
סוני התחילה לקבל יותר ויותר משחקים שהיפנים רוצים ,דוגמת ff7
וזה שינה את התמונה גם ביפן
אבל גם בלי ff7 ,ויותר מאוחר ff8-9 ,סוני היו מנצחים את הדור
וזה בגלל טעויות גדולות של סגה ונינטנדו

נינטנדו בגלל הקלטות ,סגה בגלל שבנו קונסולה שבזמנו
היה סיוט למפתחות לפתח אליה
אז אולי בלי תמיכה סקוור היתה מפתחת את ff7 בלי cgi
ואולי המשחק היה פחות גדול ,אבל למי הם היו מפתחים כבר ?
לפתח משחק דוגמת ff7 לסאטורן ,רק לעניין הגרפי ,זה שימוש בשני מעבדים שונים ,כי ככה הסאטורן עובדת בהצגת גרפיקה
כל אחד מהמעבדים האלו ,מציג חלקים מסוימים של הגרפיקה
עם הגבלות כאלו ואחרות ,חלק מהדברים גם לא נתמך חומרתית
לדוגמה לps1 וn64 היתה תמיכה חומרתית בשקיפות
לסאטורן לא היה ,היה אפשר לעשות את זה דרך תוכנה אבל זה פוגע
בביצועים
תבדוק משחקי סאטורן תיראה שהרבה מהשקיפויות ,זה סתם נקודות שחורות קטנות
והיו עוד הרבה מגבלות ,לנצל את הסאטורן באמת ,זה לעבוד עם כמה צ'יפים שונים, ואז לא היו את הכלי פיתוח שיש היום
הרבה מפתחות לפני שנטשו את הסאטורן ,בכלל לא ניצלו את רוב החומרה שלו

ככה זה יש קונסולה ,אומנם לא קלה לפיתוח
אבל כן קלה בהרבה מהסאטורן

יש סאטורן קשה מאוד לפיתוח

יש n64 עם קלטות מאוד יקרות והגבלת מקום אכסון
למי יפתחו ?

שים לב ריזידנט איוול 1 וטומב רידר 1 ,כן יצאו לסאטורן
אבל הסדרות האלו היו בילעדיות לps1 אחרי זה
פשוט פורטים בזמנו היו דבר יקר והסאטורן לא מכרה טוב

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 20 אוקטובר 2020, 17:29

אתה אומר הרבה דברים נכונים אבל זו לא התמונה המלאה.
פפ7 כן היה חלק מאוד משמעותי מהזהות של הפס1 במערב.
ואף חברה שהיא לא סוני לא היתה משווקת אותו.

אתה יודע הייתי בחיים בתקופה הזו אני די זוכר איך עף לכולם המוח מפפ7.

סוני הלכה על האסטרטגיה של סגה של "משחקים בוגרים יותר"
היא פשוט עשתה את זה הרבה יותר טוב מסגה. לסגה היה גם סכסוך רציני עם EA וזה לא חברה שאתה רוצה לריב איתה אם אתה רוצה מיינסטרים.

אתה צודק שהסאטורן היה מסובך לפיתוח אני לא חולק על זה.

אבל סגה די דפקו את עצמם הם האמינו שקונסולות צריכות להישאר במשחקי הדו מימד והתלת מימד צריך להישאר בארקייד.

שהם שינו את דעתם היה מאוחר מדי להפוך את הסאטורן למכשיר 3D קל לפיתוח.. הוא כן היה מדהים למשחקי 2D.

עם הדרימקסט שסגה כבר ניסתה למזג לחלוטין בין הארקייד לסלון ולהביא את כל משחקי הארקייד הכי חזקים שלהם לדרימקאסט זה כבר היה מאוחר מדי כי השוק כבר לא היה מעוניין ברובו במשחקי

ארקייד אלא נשבה לחלוטין ב"משחקים הבוגרים" שיכולת למצוא בעיקר אצל סוני.

בקיצור אני לא אומר שאין לנפילה של נינטנדו וסגה סיבות טכניות כי יש.

אבל סוני בהחלט עיצבו את איך שהיום נראה גיימינג מודרני ואת טעמי השוק.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 20 אוקטובר 2020, 20:43

תיראה לזכותם של סגה ונינתנדו ,השוק בזמנו התחיל לעבור ל3d
גם בארקיד וגם בבית ,בין עם זה בpc ובין עם זה משחקים דוגמת star foxs הראשון

הבעיה שזה היתה ההתחלה ,לא היה סטנדרט בתחום
אולי לפני תחילת הדור האמיתי היו קונסולות דוגמת היגואר וה3do
ותוסף דוגמת הסגה 32x

אבל לא היה ידע איך לבנות קונסולות מיינסטרים 3d
ואיך ליצר את רוב הז'אנרים ב3d

היו משחקים בארקיד כמו וירטואל פיטר 1
ומשחקי מרוצים ודברים כאלו ,אבל זה רק ההתחלה
רוב הצוותים פיתוח לפני הדור לא עבדו על 3d לפני זה
והיה לחץ כי אלו המשחקים שהתחילו למכור הכי הרבה

אז במחשבה כזאת הסגה והn64 נכשלו מול הps1
אבל זה כי סוני הביא קונסולה עם פחות בעיות
כל אחת מהקונסולות האלו ,היתה קפיצה ענקית מול הדור הקודם

ומה שנולד מאותו הדור ,שדור אחרי זה הקונסולות התחילו ליתקרב
עדין פורטים לא היו קלים ,עדין החומרה היתה שונה
אבל לא היה משהו מורכב כמו הסאטורן
כל הקונסולות השתמשו במדית דיסק כזאת או אחרת
לכל קונסולה היה סוג של כרטיס גרפי
לכולן בגימפאד היה לפחות ידית אנלוגית אחת

( בדרימקסט היה רק אחת ,ובגימקיוב היה משהו מוזר כאנלוגית השניה )

אז אני לא חושב שהשינוי היה בעיקר בגלל סוני
סוני פשוט הצליחה לקבל את רוב הצד שלישי
תגיד לי משחק ps1 , שלא יכל לרוץ על הסאטורן עם היו מפתחים
אותו מהתחלה לסאטורן ?
כניראה אין כזה ,ולא המשחק שאתה תופס קופים לא נחשב (מחייב דול שוק 1 )
גם הסאטורן יכלה לתמוך בגימפאדים חדשים ,היה לה גם אחד רישמי
אבל עם ידית אנלוגית אחת ולא 2
אבל יכלו לעשות גם עם 2

וכמו שכבר אמרתי , re1 וטומב רידר אחד ,ועוד הרבה
היו גם עם גרסאות סאטורן ,זה לפני הכישלון של הסאטורן
אין סיבה חוץ מכלכלית שהסאטורן לא היה יכול לקבל משחקים
כמו ff7-9
טומב רידר עד 5
Mgs וכו וכו

נכון שלהגיע לגרפיקה של הps1 ,היו צריכים לנצל מאוד טוב את החומרה בסאטורן ,שזה מאוד קשה
אבל כניראה הינו מקבלים גרסאות עם גרפיקה קצת פחות טובה מps1

בנוגע לn64 הסיפור אחר לגמרי ,היא בקלות היתה הכי חזקה
אבל ראליסטית הרבה ממשחקי הps1 לא היו מגעים אליה בגלל העניין הכלכלי

השילוב של לקחת את הדברים הטובים מהדור הזה
ולשדרג לדור אחרי ,זה מה שפתח את הדלת למה שיש עד היום

לא מזמן צפיתי באיך פיתחו את קסטליווניה 64
אנשים לא מבינים למה המשחק יצא ככה
אבל שרואים את הקושי שהם עברו ,מבינים טוב מאוד

גם זלדה 64 עד כמה שקיבל שבחים ,היה מאוד מוגבל
וגם mgs
אז בטח משחקים פחות טובים

זה פשוט דור של wow הדמות בעולם 3d

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 20 אוקטובר 2020, 21:28

בעיני זה לא העיקר אם היה 3D נורמלי או לא.
כל מי שראה את וירטוא פייטר 1 עף לו המוח זה היה ברור שזה העתיד וסוני זיהו שאתה צריך 3D לדבר לקהל בוגר יותר ועל זה הניצחון ועל זה הם בנו את המותג שלהם.

סגה או שלא קראו את השוק נכון ובכנות חשבו שה3D מכוער מדי או שחשבו שהוא טוב אבל רצו לשמור אותו כגימיק שיגרום לאנשים להמשיך לצאת החוצה לארקייד (הרי זה היה עיקר ההכנסה שלהם)

כך או כך הם לקחו החלטה איומה שהעיפה אותם מהמירוץ

נינטנדו עשתה משחקי 3D יותר טובים מכולם בדור ההוא אבל המשחקים הבוגרים שלהם היו ממש מעט וגם בלי עלילה.

כשאתה אומר שסוני פשוט הצליחה לקבל את הצד ג' אתה גורם לזה להישמע כאילו הם קיבלו את זה בקסם.

הם ידעו שפפ7 הולך להיות כותר מפתח באסטרטגיה שלהם ופרסמו אותו באגרסביות לא רק בטלווזיה או בעיתונות אלא גם על אוטובוסים ובכל מקום שהיה אפשר זה היה חדשני לפרסם משחק באגרסביות כזו.

הם בנו את ההייפ כלפיו לא סקוור שבזמנו לא היה לה יכולת כזו.
גם כרונו טריגר וגם פפ6 עשו על הסופר נינטנדו בסביבות ה280 אלף באמריקה. זה כלום לעומת מה שסוני עשתה למותג עם מכונת הפרסום המטורפת שלה.זה לא היה איזה משחק קאלט הוא מכר מליונים על מליונים.

לא יעזור דור ה32bit היה הדור שכל אחד רצה לעשות משחקים סינמטים בוגרים וסוני אפשרה לזה לקרות בין אם זה בגלל שלא צינזרה משחקים או שעזרה בפרסום או שפשוט עודדה משחקים כאלה. כמובן שהקונסולה שלה עשתה חיים קלים למשחקים סינמטים יחסית אבל זה לא במקרה זה נועד להיות ככה.


סוני היתה מה שהתעשייה והגיימרים היו צריכים בדור ההוא והשוק הגיב בהתאם.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 20 אוקטובר 2020, 22:07

אני לא מתווכח איתך שסוני היתה במקום הנכון
בזמן הנכון ,ועם הקונסולה הכי נכונה לשוק
סוני גם הגיבה נכון ומהר באותו הזמן ,דוגמת הדול שוק 1

לנינתנדו היה יתרון גדול בשליטה ב3d לפני שיצא הדול שוק 1
סוני ראתה את זה ,בהתחלה פתחה גימפאד פחות זכור ניראה
כמו הדול שוק רק בלי רטט
אחרי זה הכניסה רטט ונוצר הדול שוק 1

נינטנדו לאומתה כל הדור נישארה עם אותו שלט
בלי לעצב אותו מחדש ובלי לעשות את הרטט פנימי

זה לקח לנינטנדו את יתרון השליטה ,במשחקי ps1 שתמכו בזה
לא כולם תמכו בגלל שהרבה שחקנים היו עם השלט הרגיל
אבל אלו שתמכו זה יתרון ,זה תגובה מאוד מהירה וטובה מצד סוני

סוני גם היתה היחידה באותו הדור ,שיצרה קונסולה מוקטנת
אחרי כמה שנים

אבל עניין ff7 ,כמו שכבר אמרתי ,הפיתוח עבר מהn64 לps1
בגלל החלטה שגויה של נינטנדו לישאר בקלטות
מה שסוני עשתה עם השיווק ואיך המשחק יצא בפועל ,זה כבר סיפור אחר
הכיוון של ff7 לא יכל ליתממש על הn64
המשחק שתפס הכי הרבה נפח בn64 ,היה re2
איך שהוא הצליחו לדחוס את כל המשחק על קלטת בודדת
שקטנה משמעותית מהנפח של cd ,למרות שהיתה הכי גדולה שיצא לn64
והיו פשרות דוגמת הורדה משמעותית באיכות הוידיאו
זה לא היתה מגבלה חומרתית ,היה אפשר להריץ וידאו באיכות
Vcd ,על הn64 ,לא ישירות דרך החומרה אלה דרך תוכנה
והיו משחקים עם חלקי ווידאו מאוד קצרים שעשו את זה
ההגבלה היתה במקום אכסון

בקיצור ff7 עבר לps1 ,בגלל הקלטות בn64
הרבה יותר יקרות הרבה פחות שטח אכסון
יש גם יתרונות ,דוגמת טעינה מאוד מהירה ואפשרות להוסיף צ'יפים לקלטות
אבל לff7 ,זה פשוט לא טוב ,לא לסרטוני cgi
ולא למוזיקה
ולא לכל הרקעים המרונדרים מראש

היה לסקור כמו להרבה חברות אחרות בזמנו
רק 2 אופציות ראליות למשחקים כאלו
סאטורן או ps1 ,זהו

אז הn64 נשארה עם משחקים שפחות צריכים שטח אכסון
מאריו 64 ,טורוק ,וכו ,לנינתנדו היו תוכניות להוציא את הנינטנדו dd64
שהיה נותן להפעיל משחקים דרך סוג של כונני זיפ ,תחשבו כמו כרטיסי
הsd של אותו הזמן ,רק יותר מגושמים
זה היה פותר להם חלק מהבעית המקום אכסון ,לא את כולו
המדיות האלו עם אני זוכר נכון היו בערך שליש מcd
אבל מי היה קונה את זה כבר ?

זלדה 64 לדוגמה ,תוכנן בהתחלה לdd64
העבירו לקלטות רגילות שזה יתאפשר
כמו עוד כמה משחקים ,אבל זאת היתה טעות גדולה לצאת מראש עם קלטות

בסוף הdd64 יצא שהn64 כבר מתה בפועל ,ורק ביפן
דברים כמו התוספת זיכרון ראשי שהיתה מתוכננת כחלק מהdd64
יצא כבר עם דונקי קונג 64 בנפרד

בקיצור אני חושב שהרבה מהדברים שמיחסים לסוני
זה בכלל דברים של צד שלישי שבמקרה יצאו לps1 בגלל הנסיבות הכלכליות

בלי ps1 בתמונה ,הסאטורן היתה לוקחת את הדור
ומקבלת את רוב המשחקים האלו
הסאטורן סימה שלישית ,כי הn64 היתה הקונסולה החזקה
והמתאימה גם למסיבות עם משחקים כמו גולדנאי ssb וכו
ו4 כניסות לגימפאדים
והps1 עשתה את מה שהסאטורן עשתה טוב יותר וזול יותר וקל יותר ברוב המשחקים

לא סתם זה היה סאטורן מול ps1
שהn64 שאומנם הגיע למקום שני ,היתה בצד
כי סוני וסגה יתחרו בזמנו על אותו השוק

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 21 אוקטובר 2020, 01:58

הסאטורן הPC, הN64, והפס1 כולן נשקלו כפלטפורמה לפפ7 בזמן הפיתוח, סקוור יכלו לבחור ללכת עם סגה, אבל סביר להניח שהגישה העוינת של סגה לגבי JRPG במערב לא עשתה להם את זה, אין מצב שסגה היתה משווקת את המשחק הזה כמו סוני או בכלל.אתה יכול לבדוק את זה אם אתה חושב שהוא התחיל על הנינטנדו 64.

מנגד,עוד בפיתוח של הפס1 סוני השיגה תמיכה של 250 מפתחות יפניות, קשה לי להאמין שסקוור לא היתה אחת החברות האלו.
אני מניח שהמיתוס שפפ7 התחיל את החיים שלו כמשחק N64 נולד מתוך זה שנינטנדו וסקוור היו צמד חמד עד שסוני נכנסה לתמונה.ומאותו דמו של פפ6 על הN64 אבל לא היה שום פיתוח ממשי של פפ7 על הN64

משחקים כמו גראן טוריסמו שדווקא כן היה צד א' הביאו את המבוגרים (מזכיר שהוא מכר משהו כמו 10M ) גם טקן בזמנו הוצב כתחליף של סוני ונאמקו לוירטוא פייטר.

ואי אפשר להגיד שאם סוני אירגנה לעצמה תמיכה של 250 מפתחות יפניות אז היא לא התאמצה להביא את טקן לפלטפורמה.

כן, יש משחקים כמו MGS 1 שבכלל נועד במקור ל3D0 שכנראה עברו לסוני בגלל שהיא התחילה להשתלט על השוק.אבל עדיין לומר שסוני לא עשתה כלום וקיבלה הכל בחינם זה קצת לראות את הכל בצורה יותר מדי מפושטת.

גם אני ראיתי את זה בצורה דומה בעבר הרחוק לפני 20 שנה אבל היום כמבוגר שרואה את המצב בצורה אובייקטיבית זה ברור שסוני עשו פה מהלכים מדהימים ושינו את השוק לתמיד.

קשה שלא להבחין שבדור הקיוב נינטנדו עדיין שיחקה catch up עם האסטרטגיה של סוני, ופשוטו כמשמעו הביאה את MGS1 וRe1 לקיוב.

כדי להתחרות, (כמו גם משחקים כמו eternal darkness שניסו לפנות לקהל דומה)

אבל בזמן שנינטנדו ניסתה להיות הPS1 בדור הקיוב, סוני כבר העלתה הילוך, המפתחות הבינו שאותו קהל של 25 עד 35 נמצא אצל סוני מה שהביא את GTA3 לפלטפורמה והשאר היסטוריה.

אם סגה היתה שולטת בשוק בעידן שסוני לא נכנסת אליו? אולי, אולי עד שמייקרוסופט היתה נכנסת ולוקחת מידיה את השוק בלי להתאמץ.
אבל שוב לדברי גייטס בלי סוני מייקרוסופט לא היתה נכנסת לשוק הקונסולות... וזה עוד הוכחה איזה השפעה אדירה היתה לסוני על התעשייה הזו.

השפעה ששקולה לנינטנדו? כנראה שלא. אבל הם בספר שלי לפחות שניים לנינטנדו בהשפעה שלהם.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10308
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 21 אוקטובר 2020, 08:11

DrKeo כתב:סוני פשוט היו פלטפורמה למשחקי צד ג׳ של שנות ה90 ותחילת ה2000. בחלק הם היו שותפים לשיווק וכדומה, אבל אם סוני לא הייתה עושה קונסולה אז כנראה שהם היו פשוט מגיעים בתצורה אחרת לN64 או לסאטורן. אפשר לתת לסוני המון קרדיט בנושא צד א׳ שלהם בעשור האחרון אבל צד ג׳ מ-1995 ועד סוף חייה של הפס2 פשוט הגיעו לשם כי סוני הפכו לדיפולט. אולי זה קצת גס להגיד אבל הייתי מעדיף יקום אלטרנטיבי שבו נינטנדו המשיכה להוביל ולכן יש לנו משחקי זלדה ומטרויד על קונסולת 12TF ו-RT המקום שסוני תמחץ אותם.

כל מה שאני אומר הוא שהתסריט הכי גרוע לסוני הוא שאולי הפס6 תמכור רק 60 מליון יחידות שזה ממש מבאס למשקיעים של סוני אבל לא ישפיע עלינו כגיימרים יותר מדי. המהפכה האמיתית היא GP שמשנה את הצורה שמשחקים מפותחים ואולי יכול להביא משחקים מסוג חדש או משחקים עם תקציב שגובל בהזוי. אז אם נשים את המשקיעים של סוני בצד, לדעתי לנו הגיימרים זה Win win.


אפשר לשחק בנדמה לי שנים אבל אין בכלל וויכוח שהכניסה של סוני לתעשייה עשתה לה בום ענק והעלתה את התעשייה בכמה רמות. הניצנים של הנפילה של סגה החלו עוד לפני כידוע. הצד א׳ של סוני לא היה באותה סקאלה אין ספק אבל כבר אז הם הולידו קלאסיקות לכל דבר עם משחקי איקו ו GOW.

בכל אופן אלו לא רק המשקיעים שיפגעו, אין משקיעים אז אין משחקים אתה יודע, אי אפשר לדעת איך סוני שמוכרת 60 מיליון תראה, איך ההפקות שלה יראו ובאיזו כמות, מקווה שלא נגיע לזה ושסוני תמשיך לשגשג ולמצוא את עצמה גם באקלים שישתנה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2020, 10:07

מה זאת אומרת הכניסה של סוני עשתה לתעשיה בום? באיזה מובן? הדורות פשוט התקדמו להם וסוני עצמה לא באמת הייתה מפיצה סופר איכותית עד לפני איזה 10 שנים. מה כבר היה שונה אם סוני לא הייתה קיימת? RE או FF או MGS לא היו קיימים? בטח שכן. סוני שנים הייתה רק פלטפורמה, עד שהם התחילו להוציא משחקים באמת איכותיים כמו SOTC או GOW2 הם כבר היו עשור בתעשיה. אם סוני לא הייתה שם אז סגה הייתה מקבלת את המשחקים הללו או 3DO או אטארי או ה-PC והם היו מתפוצצים על חשבון סוני שבמקרה הזה לא הייתה בתמונה.

ובטח שסוני רצחה את סגה, באיזו ירידה סגה הייתה ב1994? הם היו בשיא שלהם, הג׳נסיס בדיוק הייתה סופר מצליחה. ברגע שסוני פרצה ב1995, סגה לא הצליחה להתמודד יותר ונינטנדו התחילה את הספיראלה לקז׳ואל underpowered. ספציפית הפס2 רצחה את הדרימקאסט אז בכלל אין ספק שלסוני היה חלק ענקי במוות של סגה כמחזיקת פלטפורמה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 21 אוקטובר 2020, 10:20

קודם כל רוב המפתחות שאתה מדבר אליהן
בגדול נטשו את נינתנדו באותה התקופה
חלקם תמך קצת בn64 ,אבל בגדול נטשו את נינטנדו בגלל הקלטות
גם בגלל המחיר שנינטנדו מכרה להם קלטות ,וגם בגלל שטח האכסון בקלטות

שמסתכלים אחורה ,רואים שכבר בתקופת הnes
הרבה חברות צד שלישי לא אהבו את הקלטות
נינטנדו חיבו חברות שרצו לקנות קלטות ,לקנות הרבה עותקים כל מדרגה ,לא זוכר כמה זה היה בדיוק ,עם 10 אלף או 20 אלף
משהו בסגנון
בנוסף הגבילו אותם בכמות המשחקים שכל חברה יכולה להוציא כל שנה

זה מודל שנתן לנינטנדו רווח בטוח ,נינטנדו בזמנו מכרו קלטות
לא משחקים ,חוץ מצד ראשון ושני
אבל באותה התקופה לא היה הרבה ברירות למפתחות
המתחרה מספר 2 היתה סגה ,וגם שם היה קלטות
לאומת זאת בpc וכל מכונות המיקרו שהיו באותה התקופה
אז כן היה פורמטים זולים כמו קלטות טיפ ודיסקים
אבל שם היה המון פירטיות ,והמכונות האלו היו נפוצות בעיקר באירופה

אז שהגיע הזמן לn64 ,ונינטנדו נשארה בקלטות ,הרבה נטשו
בעניין ff7 ,היה סוג של אלפה מאוד מוקדמת לn64 ,עוד לפני
שהיה n64
נינטנדו היתה בפיתוח הn64 ,וחברות התחילו ליתכונן בגלל ההצלחה
של הsnes ,הרבה פרויקטים נטשו מאוד מוקדם את הn64

היו משחקים כמו סטריט פיטר לדוגמה
שפשוט בוטלו לn64
Ff 7 רק היה אחד מהמון ביטולים ,כן לא הגיעו לגרסה שחיקה
לא קרוב לזה ,שהיה ידוע שימוש בקלטות וזה הרבה לפני שהn64 היתה מוכנה ,היתה נטישה גדולה של צד שלישי

בעניין הps2 ,בשנה הראשונה של הps2 בשוק
לדרימקסט היו משחקים טובים יותר
הps2 מכרה מצוין על ההתחלה בגלל 2 סיבות

1 המשך ההצלחה של הps1 ,כולל מערך השיווק של סוני
שאז הצליחה בהרבה מוצרי אלקטרוניקה
טלוויזיה של סוני לדוגמה ,נחשב מוצר איכותי (מבחינת שם מותג
ברור לי שצריך לבדוק דגם מול דגם )

2 זה היה הנגן dvd הכי זול בשוק בתחילת הdvd
ואז זה היה מילת קסם
לדרימקסט היה cd עם יותר מקום אכסון מcd רגיל
אבל לא היה DVD

זה בלי לדבר על האכזבה מהסאטורן במערב

הגימקיוב וxbox יצאו ,שהps2 כבר היה במומנטום גדול
הם יצאו שנה או יותר אחרי הps2 לא זוכר במדויק
מבחינת יכולות חומרה ,הxbox היה כמו דור וחצי מעל ה ps2
אבל לא קיבל תמיכה קרובה לps2 מצד שלישי

עכשיו זה שסוני עשתה דברים נכון ,אין ספק
רק תזכור שהיה אמור להיות הנינטנדו פלישטישן
שזה כונן cd לsnes ,סוני למדה המון מנינטנדו שזה יתפוצץ
תסתכל על הsnes והps1 ,ותגיד לי עם זה לא המשך טבעי לsnes ?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10308
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 21 אוקטובר 2020, 11:19

DrKeo כתב:מה זאת אומרת הכניסה של סוני עשתה לתעשיה בום? באיזה מובן? הדורות פשוט התקדמו להם וסוני עצמה לא באמת הייתה מפיצה סופר איכותית עד לפני איזה 10 שנים. מה כבר היה שונה אם סוני לא הייתה קיימת? RE או FF או MGS לא היו קיימים? בטח שכן. סוני שנים הייתה רק פלטפורמה, עד שהם התחילו להוציא משחקים באמת איכותיים כמו SOTC או GOW2 הם כבר היו עשור בתעשיה. אם סוני לא הייתה שם אז סגה הייתה מקבלת את המשחקים הללו או 3DO או אטארי או ה-PC והם היו מתפוצצים על חשבון סוני שבמקרה הזה לא הייתה בתמונה.

ובטח שסוני רצחה את סגה, באיזו ירידה סגה הייתה ב1994? הם היו בשיא שלהם, הג׳נסיס בדיוק הייתה סופר מצליחה. ברגע שסוני פרצה ב1995, סגה לא הצליחה להתמודד יותר ונינטנדו התחילה את הספיראלה לקז׳ואל underpowered. ספציפית הפס2 רצחה את הדרימקאסט אז בכלל אין ספק שלסוני היה חלק ענקי במוות של סגה כמחזיקת פלטפורמה.


הפס2 גרם לפופולריזציה של התעשייה, השיווק שלו עם ה DVD וכל המסביב היתה עליית דרגה רצינית לתעשייה, הפלטפורמה שהם סיפקו ענתה בדיוק לצרכים אז גם של המפתחים וגם של הקהל עצמו. זה היה משחק בסקאלה אחרת לגמרי.

סגה החלה את ההתדרדרות שלה עם פרויקטים כושלים כמו ה 32X והסגה CD שגרמו לירידת אמון קשה כלפיהם מצד הצרכנים, גם הגיימגיר היה רע יחסית, אין ספק שלסגה עצמה יש חלק עיקרי לא פחות במצב, הפס2 היה המסמר בארון זה הכל.

בנוגע לנינטנדו, אפשר לאמר שגם מייקרוסופט היתה גורמת לה בסוף לבחור במסלול הזה, היא לא יכולה להתחרות עם השנים והזמן בתחום הזה אין מה לעשות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2020, 11:40

bling כתב:הפס2 גרם לפופולריזציה של התעשייה, השיווק שלו עם ה DVD וכל המסביב היתה עליית דרגה רצינית לתעשייה, הפלטפורמה שהם סיפקו ענתה בדיוק לצרכים אז גם של המפתחים וגם של הקהל עצמו. זה היה משחק בסקאלה אחרת לגמרי.

מה זה הפס2 גרם לפופולריזציה של התעשיה? מה הפס2 עשתה בדיוק? הייתה שם והיו עליה מלא משחקי צד ג' שהיו ממילא על קונסולות אחרות אם הפס2 לא הייתה קיימת? אף אחד לא יכול לסוע בזמן, אבל הפס2 והפס1 היו פשוט פלטפורמות פשוטות חסרות כל חידוש או מהלך מסויים שגרם לאיזה מהפך בתעשיה, הן פשוט ממש הצליחו. סבבה, הן ממש הצליחו, אבל אם הם לא היו שם היוזרים היו במקום אחר, אם זה סגה ואם זה איזה קאמבק של אטארי או התפוצצות של נינטנדו. זה לא שגיימרים הפכו פתאום לגיימרים כי כתוב על הקונסולה סוני ולא סגה.

bling כתב:סגה החלה את ההתדרדרות שלה עם פרויקטים כושלים כמו ה 32X והסגה CD שגרמו לירידת אמון קשה כלפיהם מצד הצרכנים, גם הגיימגיר היה רע יחסית, אין ספק שלסגה עצמה יש חלק עיקרי לא פחות במצב, הפס2 היה המסמר בארון זה הכל.

סגה עשתה שטויות באמצע הדור של הג'נסיס, אבל מי שרצח אותה זאת הייתה ההצלחה של סוני והנטישה של צד ג', ביחוד בפס2 מול הדרימקאסט. אני לא אומר את זה נגד סוני, רק אומר שההצלחה שלהם מחקה את סגה.

bling כתב:בנוגע לנינטנדו, אפשר לאמר שגם מייקרוסופט היתה גורמת לה בסוף לבחור במסלול הזה, היא לא יכולה להתחרות עם השנים והזמן בתחום הזה אין מה לעשות.

אין מצב, בלי ההתפוצצות של סוני נינטנדו הייתה ממשיכה במסלול הזה. כלומר הסיבה היחידה שהגיימקיוב עשתה רק 30+ מליון יחידות ולא 100 מליון היא ההצלחה של הפס2 כי כל צד ג' היה רק עליה. להזכירך, 90% מצד ג' באותה תקופה היה חברות יפניות והן בחיים לא היו נוטשות למיקרוסופט, הן כנראה היו על הגיימקיוב והדרימקאסט אם הפס2 לא הייתה קיימת. כמובן שיכול להיות שחברה אחרת הייתה עושה את זה לנינטנדו, אולי סגה או שבסוף MS הייתה עושה לה את זה בתקופת ה-360 במקום שסוני תעשה לה את זה בN64 ובגיימקיוב, אבל ביקום שלנו סוני עשתה לה את זה.

אין מה לעשות, כשאתה הופך לשחקן הכי גדול, אתה אוכל מהמתחרים. אם מיקרוסופט תהפוך לשחקן הכי גדול, הם יאכלו מסוני. אתה נורא מתבאס מזה כי יש לך קשר סנטמנטאלי לסוני בדיוק כמו שאני התבאסתי מההשתלטות של סוני על התעשיה כי זה רצח את החברות שלי היה להן קשר סנטמנטאלי. אבל מה אני אגיד לך, אם קונסולה מצליחה יותר מכל השאר, היא לרוב הקונסולה הכי טובה בשוק עם המשחקים הכי טובים כך שאני לא רואה את הקטסטרופה הגדולה. אם MS תהיה ראשונה, היא תהיה ראשונה כנראה כי יהיו לה הכי הרבה משחקים טובים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 21 אוקטובר 2020, 12:14

קודם כל דרקו הקרוב מכרה פחות מ30 מיליון
עם אני זוכר 22 מיליון או משהו קרוב לזה
נינטנדו גם הפסיקו לתמוך בקיוב בצורה רצינית די מהר
שעברו ליתרכז בwii המקורית

אפילו דחו את היציאה של זלדה tp ,שיצא ביחד עם השקת הwii
זאת אומרת הקיוב כן קיבלה גרסה של tp ,אבל הקיוב כבר מתה שזה קרה

עכשיו בעניין התפתחות השוק הזה ,הרבה קרה לפני שיצא הps1
ה3do היתה קונסולה מאוד יקרה לזמנו ,אבל היא היתה קונסולה
שהראתה איך עושים קונסולה מבוססת cd בצורה נורמלית
כן לפי היו דברים כמו הסגה cd וטורבוגאפיקס cd
וכל מיני דברים כאלו ,אבל הם היו מוגבלים מאוד כי יתבססו
על חומרה מיושנת של קונסולות ה16 ביט

3do הגיע ,ודחפה cd כסטנדרט על קונסולה נורמלית יותר
לא קרובה לכח של הסאטורן /ps1 ,אבל סרטוני וידאו נוגנו באיכות
Vcd ,ולא בצורה המגעילה של הסגה cd ,בגלל המגבלה של המגה דיבר

אז cd כולל ניגון סרטים ומוזיקה איכותית במשחקים
יצא לפני הps1
ה3do נכשלה ,כי המחיר היה מאוד יקר והרוב לא יכלו לקנות אותה
היא לא היתה מסובסדת מיצרניות ,כי הם לא לקחו עמלה גבוה ממפתחות

בכל מקרה הcd הגיע לפני הכניסה של הps1 לשוק

בעניין 3d ,גם סגה גם נאמקו גם נינטנדו ,פתחו מכונות 3d לארקיד
בשלב מסוים אפילו snk פיתחה מכונת 3d ,אבל זה כבר היה אחרי
הps1
המכונות שהזכרתי הגיעו לפני ,והps1 די דומה למכונת ארקיד של נאמקו
ככה שמשחקי 3d יותר מורכבים מstar fox התחילו להגיע לפני הps1
רק היו מוגבלים בז'אנרים

אז זה לא שסוני הגיע והמציאה את הגלגל ,היה המון מה ללמוד
ולהן ליתקדם ,אבל בps1 המשחקים הגדולים היו צד שלישי
שבלי הps1 היו הולכים לסאטורן
Re / טובב רידר / ff / mgs וכו וכו ,היו עוברים לסאטורן
במקרה כזה ,ומפתחות היו לומדות לנצל את החומרה בסאטורן עם הזמן
הps2 לדוגמה ,סבלה מכמות זיכרון ,ולמרות זאת מפתחות פיתחו בעיקר לה ,למרות שהxbox היתה יותר קלה מבחינת מפתחות

זה עניין כלכלי נטו ,gta3 הגיע לps2 כי חברות ראו את המומנטום של המותג ,זה לא היתה החלטה של איפו יהיה קל יותר לפתח
או איפה הגרסה תרוץ טוב יותר

זה היתה החלטה של מה יותר ריווחי

היום זה לא קורה כי הכלי פיתוח יעילים בהרבה
יש סטנדרטים מסוימים דוגמת אופן gl וולקן
חוץ מהסוויץ ,כל הקונסולות מיינסטרים זה סוג של pc

צוות אחד יכול לפתח לpc/ps4 / xbo בלי מאמץ מיוחד
ואז אפשר לשכור צוות קטן שיעשה שינמוך לסויץ והתאמות בגלל המעבד מבוסס arm
השליטה +- אותו הדבר

אין כבר סיבה כלכלית לבילעדים צד שלישי ,עם היצרנית לא פותחת את הארנק ,והיום זה גם מאוד יקר
עם משחק צפוי להכניס מעל 100 מיליון דולר ,יצרנית שרוצה בילעדיות
תצטרך לכסות את ההפסד ממכירה רק על הקונסולה שלה
ואז להוסיף עוד כסף שהמפתחות יסכימו לזה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2020, 12:32

הקיוב בקושי הגיעה ל-30 מליון יחידות בגלל הפס2. היא סופר הצליחה ו-90% ממשחקי צד ג' הלכו רק אליה, אז הקיוב הפסיקה למכור. אבל השנה וחצי הראשונות של הקיוב היו סופר חזקות, היא פשוט לא החזיקה מומנטום מול ההיצע צד ג' המטורף של הפס2. וזאת בדיוק הנקודה, הפס2 דחפה את נינטנדו לקז'ואליות ולקונוסולות חלשות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24486
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 21 אוקטובר 2020, 13:01

כמו עם הקורונה - "הצלחה" מודדים בסוף ולא אחרי הגל הראשון ;)
ויש סיבות מדוע לא קיבלה תמיכה גדולה מצד ג', לא? בין היתר הדיסק הקטן...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2020, 13:14

הקיוב נכשלה כי מתוך האנרציה של הפס1, כל המשחקי צד ג' פותחו לפס2 קודם ואז אם היה לנינטנדו מזל, הם קבלו פורט. דווקא לא מעט משחקי פס2 נכנסו בכיף לדיסק של גיימקיוב וגם אלה שלא, דחסו אותם קצת יותר או הוציאו אותם על שני דיסקים. זה לא קלטות או משהו שהיה הבדל של חיים ומוות בין הפורמטים. הדיסקים של הקיוב אגב היו מהירים בהרבה משל הפס2 והיא גם הייתה חזקה משמעותית וקלה יותר לפיתוח כך שבתאוריה, בצד הטכני, מפתחות היו אמורות להעדיף אותה.

אני חושב שאחרי 100 מליון יחידות של פס1 ו-30 מליון של N64, היה למפתחות היפניות די ברור לאיפה הן הולכות לבנות את המשחקים שלהן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 21 אוקטובר 2020, 14:07

קרירין אף אחד לא היה משחק סטריט פייטר עם השלט של הנינטנדו 64 גם ככה חחחחח תאמין לי הוא לא בנוי לזה.
בנוגע למשחקי מכות אף אחד לא התקרב לסאטורן הפורט של Alpha 3 לסאטורן עד היום אוכל את הפורט של הדרימקאסט נגיד.

אבל זה לא משהו ששינה להמונים, את הרוב עניין טקן כי זה היה וירטוא פייטר נגיש יותר ולסוני היה את זה.
ואם לא היית פאנטי אז גם הפורט של Alpha 3 לפס1 סיפק אותך.לנינטנדו 64 לא היה כמעט כלום חוץ מסמאש, שהוא כל כך שונה שרוב הזמן הקהל שאוהב סטריט פייטר וסמאש אף פעם לא חופף לא כי אחד יותר טוב מהשני אלא כי אין שום נקודות השקה חוץ מהטבע התחרותי של שניהם.אתה לא יכול להעביר יכולות מסטריט פייטר לסמאש ולהיפך. חוץ מהמנטליות התחרותית שדרושה לשניהם.

בסופו של יום אני לא יודע איך אפשר לא לשים שסוני היא היחידה שנתנה מענה לאותו קהל של 25 עד 35.
אז כן לנינטנדו היה פרפקט דארק וגולדן איי אבל זה היה טיפה בים זה היה לנסות לכבות שרפה עם כוס מים.

באותו הדור אם רצית עלילה בקונסולות היה לך או MGS או המשחקים של סקוור. יש סיבה למה העיתונות של התקופה קראה לVagrant story
"Medieval Gear Solid" כי הז'אנר הזה של משחקים בוגרים עם עלילה רצינית זה היה כל כך משהו שרק קוג'ימה וסקוור עשו שזה היה פינג פונג בינהם בלבד.אפילו לסוני עצמם לקח שני דורות להשתוות אליהם.

ואת הפינג פונג הזה הם שיחקו על הקונסולות של סוני.

נינטנדו היו אז גאונים ששבוים על ידי CEO זקן טרחן, שגרר את כולם למטה ופשוט לא יכל לעמוד בפני השינוים שסוני הביאה לשוק, עובדה שכשהוא פרש נינטנדו התחילה להיות במצב הרבה יותר טוב.

הסוג גיימר הזה שקונה קונסולה בשביל פורצה... זה סוג שסוני "המציאה" עם גראן טוריסמו, מייק פשוט משתמשת באסטרטגיה הזו.
עד אז הכל היה ארקיידי, אני לא אומר אם זה טוב או רע כן? אני מעדיף ארקייד אבל סוני עשתה הרבה בשביל להביא אנשים שבדור ה16Bit
לא היו גיימרים לשוק הזה.

היום הם גיימרים לכל דבר, אבל הם היו כאלה בלי סוני או בלי המשחקים שהביאה ? לדעתי לא.

אפשר כמו שנדב אומר להגיד שצד א' אף פעם לא היה חזק אצלם בשנים ההם.אבל החשיבות של אקסקלוסיבים היא די חדשה, רוב האנשים קונים קונסולה בשביל צד ג'.

בדור הפס1 ודור הפס2 לא היה משתלם לסוני להפציץ בבלעדיים כי היו דברים יותר חשובים על השולחן כמו בניית אמון ושיתוף פעולה עם צד ג' ביסוס הפלטפורמה ובדור הפס2 שמירה על הסטטוס קוו הזה ושיפור שלו.

ובאמת בסוף דור הפס2 שסוני כבר היתה יכולה להיות בטוחה שלא רק הרחיבה את השוק והשתלטה עליו לשני דורות כבר היה זמן לחשוב על אקסקלוסיבים ודרך להרוויח כסף מהיוזר בייס הענק הזה.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים