נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 21 אוקטובר 2020, 14:34

אתה מערבב פה בין דברים
המשחקים הגדולים של הps1 היו ברובם מצד שלישי
מעבר לקרש וספירו וגראנד טוריזמו, לא היו לסוני הרבה צד ראשון טובים

הרוב הגיעו מצד שלישי ורוב החידושים

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 21 אוקטובר 2020, 14:46

שטויות בעגבניות קרירין. תכף תגיד לי שלנינטנדו אין שום צד בזה שרזידנט איוול 4 הגיע לקיוב, נינטנדו לא עשתה כלום בשביל להביא אותו זה צד שלישי. נינטנדו לא עשתה כלום בשביל להביא את קילר 7 לקיוב, היא לא עשתה כלום בשביל להביא את הריימיק של MGS1 זה סתם התחשק לקוג'ימה להוציא את הריימיק לקיוב, בלי שום דחיפה של נינטנדו.

די נו, סוני עשתה המון בשביל אותו צד ג' היא עזרה לבנות את הקהל של הJRPG במערב, היא הביאה את טקן לפלטפורמה באותו שכנוע של 250 מפתחות יפניות תקרא על זה, די נו.

אתה רוצה להסתכל על זה בצורה פשטנית של "נינטנדו לא השתמשה בדיסקים אז סוני ניצחו" זכותך, אבל בעיני זה לא עומד במבחן המציאות.
נינטנדו צינזרה משחקים בוגרים, מיאמוטו תכנן שבסוף של גולדן איי כל מי שנלחמת איתו נשאר בחיים ולוחץ לך את היד,חחחח.
https://www.eurogamer.net/articles/2015 ... deneye-007

מי ששיחק במשחקים של סקוור על הסופר נינטנדו , יודע שנינטנדו צינזרה את המשחקים במערב ודמויות ששותות בירה שתו פתאום סודה.
מי שחושב שפפ7 שמלא ברפרנסים לתנך לקבלה ולכל האמונה היהודית נוצרית היה יוצא אצל נינטנדו בלי צנזורה במערב אין שום סיכוי.
אתה יכול להגיד "אז סגה" עד מחר, סגה לא היתה מוציאה שקל על פפ7 כי היא ראתה בכל הז'אנר "פטיש של יפנים"


סוני עשתה המון לעצב את השוק, אתה לא רוצה להכיר בזה? זכותך אבל מבחינתי זה ברור כשמש שבלי סוני השוק היה מצומצם יותר ונישתי יותר.
וגם אם בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב של היום, הוא היה מגיע לשם בצורה איטית הרבה יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42502
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2020, 17:15

נינטנדו הובילה והם עשו המון דברים כדי לדחות מפתחות. הם היו תקועים על קלטות שעלו למפיצות לפעמים יותר מ-10$ פר קלטת בזמן שדיסקים עלו כמה סנטים, הם לקחו נתח גדול יותר מהרווחים, הם צנזרו, הם התנהגו כמו פרימדונות וכו'. סוני הגיעה בגישה טובה וכונן CD אז כולם עברו אליהם. אפילו העניין של העמלות ועלות הקלטת לבד עשו את זה יותר משתלם לפתח לPSX אפילו שלא היה להם את השם של נינטנדו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 21 אוקטובר 2020, 19:04

ברור שהקלטות הן חלק מהותי בזה אין ספק. אבל שימו לב לתזכורת הזו מהעבר. שימו לב שמיאמוטו שבציטוט הוא לא מיאמוטו שלנו מנינטנדו אלא אחד המייסדים של סקוור.

Miyamoto entered into a multi-game publishing agreement with Sony. Per the terms of the deal, Square would publish Final Fantasy 7 in Japan while Sony would release it in Europe and the United States. Miyamoto and several other key figures at Square broke the news to Nintendo president Hiroshi Yamauchi behind closed doors.

שימו לב לגישה של נינטנדו לעזיבה
Yoshihiro Maruyama, vice president of Square’s U.S. office, heard that Yamauchi was indifferent to losing Final Fantasy 7the RPG, owing to the company’s long-standing philosophy that it engineered hardware primarily for its games like Super Mario and Zelda. If other publishers wanted to get on board, great. If not, fine. Nintendo didn’t need them.

ומהצד השני התגובה של סוני לפפ7
Sony, however, was far from indifferent. The studio was so confident in Final Fantasy 7’s cinematic design that they allocated $40 million toward marketing, shared across SCEA, Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), and Sony Interactive Entertainment (SIE) Japan. Half of the budget went to SCEA.

וגם זה Miyamoto entered into a multi-game publishing agreement with Sony. Per the terms of the deal, Square would
publish Final Fantasy 7 in Japan while Sony would release it in Europe and the United States

ולבסוף, סוני על האסטרטגיה שלהם:
The overall strategy was to go out and replace Sega so that the people left standing would be Nintendo and Sony.”
https://www.pastemagazine.com/games/fin ... #tent-pole
מקור.

אין ספק שהקלטות היו יקרות והדיסקים עלו פרוטות וזה מצוטט באמר שסקוור לא אהבו את הרעיון הזה בכלל ששמעו את זה, אבל כשאתה שומע את זה מנינטנדו ואז סוני אומרת לך קח 40 מליון דולר לשיווק, וסגה מהצד השני אומרת "זה משחק של יפנים המערב לא בקטע"

אז לא קשה לך להחליט לאן ללכת.

סוני יכלה עם ה40 מליון דולר האלה לפתח אחלה צד א. זה לא שפפ7 הגיע בחינם זה לא שהשוק הבוגר הגיע בחינם.

אין ספק בכלל שנינטנדו עזרה לזה לקרות עם הקלטות עם הצנזורים, אבל הם לא חשבו בכלל על להגדיל את השוק.
בעוד שסגה כיוונה לטינג'רים של גיל 13 עד 17 גג 18. סוני חשבה על כל העניין בצורה הרבה יותר רחבה.

גראן טוריסמו וההמשך שלו מכרו 10M על ה PS1 כל אחד בנפרד. זה כבר אומר שהרבה מאוד אנשים קנו את הפס1 בעיקר בשבילו.
הפס1 מכר 102M המגה דרייב והסופר נינטנדו ביחד בערך 70M יחידות והNES לפניהם שהיה השולט הבלתי מעורער 61M
יש פה גדילה של איזה מעל 30M משתמשים שבאו עם הפס1. סוני הגדילה את השוק אי אפשר לא לראות את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42502
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2020, 21:53

הפוסט הארוך הזה נכון, אבל הוא נכון לגבי FF, לא לגבי הדור בכלליות. הרוב המוחלט של המפתחים הלכו לפס1 כי היה להם כונן דיסקים, העלויות היו נמוכות משמעותית והיחס של סוני היה הרבה יותר נחמד משל נינטנדו. סוני גם היו מאוד נדיבים עם ערכות פיתוח ועזרה של מהנדסים להתחיל פרוייקטים על הפס1 בזמן שנינטנדו הייתה, כמו בכל דבר באותה תקופה, קשה. ובשלב מסויים, כשהיו עשרות מליוני פס1 בשוק, למפתחים בכלל לא הייתה תהיה לאיפה ללכת, גם עלויות יצור הרבה יותר נמוכות וגם הפלטפורמה הכי פופולרית בשוק.

בנוגע למכירות, אין ספק שהפס1 הייתה הקונסולה עם המכירות הכי טובות עד אותה נקודה בזמן, אבל לא ממש ברור לי מה בה הגדיל את התעשיה בדיוק. היא המשיכה לעשות מה שה-NES וה-SNES עשו לפניה והתעשיה גדלה עם הזמן בהתאם. זה לא שהיא הייתה איזה משהו מהפכני שהביא קהל חדש לגמרי, נניח כמו ה-WII, אלה פשוט שאבה אליה את הגדילה של התעשיה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 21 אוקטובר 2020, 22:55

[quoteבנוגע למכירות, אין ספק שהפס1 הייתה הקונסולה עם המכירות הכי טובות עד אותה נקודה בזמן, אבל לא ממש ברור לי מה בה הגדיל את התעשיה בדיוק. היא המשיכה לעשות מה שה-NES וה-SNES עשו לפניה והתעשיה גדלה עם הזמן בהתאם. זה לא שהיא הייתה איזה משהו מהפכני שהביא קהל חדש לגמרי, נניח כמו ה-WII, אלה פשוט שאבה אליה את הגדילה של התעשיה.[/quote]

זה בדיוק מה שאני אומר
בנוסף צריך להבין את התוכנית העסקית של סוני מול נינטנדו
באותה התקופה

הps1 מכרה הרבה יותר עותקים מעבר לקונסולות
הרווחים האמיתים בקונסולות כאלו באותה התקופה
זה משחקים שנמכרו (היום יש גם מינוים dlc וכו וכו )
זה לא דבר שנינטנדו חשבו שיקרה

מה שכן התוכנית של נינטנדו ,כמו שדרקו אמר
זה להרוויח הרבה על כל משחק שנמכר ,ושאני אומר משחק שנמכר
זה יותר קלטות משחק שהם מכרו לצד שלישי ,ולפי חבילות גדולות
חוץ מצד ראשון ושני ,זה היה רוב העסק שלהם בפועל

מעבר לדיסק מול קלטת ,הרבה משחקים קטנים לא הגיעו לn64
כי נינטנדו מכרו קלטות בצורה של חבילות גדולות
מפתחת לא יכלה לבוא לנינטנדו לבקש איזה 2500 יחידות לאיזה משחק נישה

מול נינטנדו ,סוני היתה מאוד ידידותית גם בזה
בין היתר כל cd היה מאוד זול לסוני ליצר
וזה היה גם פורמט שהיא היתה חלק מהבעלים שלו

עכשיו כמה סוני השקיעה במשחק כזה או אחר
מה זה רלוונטי בכלל ? Ff7 לא היה המשחק היחיד באותה התקופה
עם גרפיקה מרונדרת מראש ,זה היה מגיע בצורה כזאת או אחרת
Ff7 עדין היה jrpg ,לדעתי במשחקיות גרנדיה 1 חידש הרבה יותר בתחום ,וזה משחק שבמקור יצא לסאטורן ביפן

ההשוואה במקרה הזה בין ps1 לn64 לא רלוונטית בכלל
יש משחקי n64 שלא יפעלו טוב על הps1 עם ינסו לעשות פורט
ויש משחקי ps1 שלא יפעלו טוב על הn64 עם ינסו לעשות פורט

(לא מדבר על הקלטות פלאש שיש היום ,שאפשר להכניס הרבה גיגה )

ההשוואה במקרה הזה זה סאטורן מול ps1
תגיד לי משחק ps1 שתאורטית לא יכול לקבל פורט לסאטורן ?
לא מדבר על סיבה כלכלית של הפיתוח עצמו
ולא על גרפיקה קצת פחות טובה בחלק מהמשחקים

תיקח את המשחקים הכי כבדים לps1
טאקן 3 / גראנד טוריזמו 2 / driver / ff9 וכו וכו
כל אלו יכלו לפעול על הסאטורן

עזוב רגע ps1 לא בתמונה ,בו נאפוך את הגלגל
סאטורן 100 מיליון יחידות ,ps1 15 מיליון או כמה שהסאטורן מכר
לא זוכר בדיוק וסגה גם נטשה את הסאטורן מאוד מוקדם
לפני 1999 כי הדרימקסט כבר יצא ב1999

עכשיו תחשוב מה היה קורה במצב כזה
פתאום הסאטורן מקבלת את טאקן
וmgs
וטומב רידר
וכן גם ff היה עובר לשם כי סוני לא היתה מדממת כסף

לא היה יוצא ps1 קטנה וזולה ( קראו לה psone )
כניראה לא היה יוצא דול שוק 1 ,שעם כבר זה ההברקה של סוני
אבל נינטנדו עשתה את רוב הדרך ,הכפתורים c קדמו לאנלוגית הימנית

בקיצור הps1 היתה כמו ערכת ציור והסאטורן היתה כמו ערכת ציור
הps1 פשוט לרוב הציורים היתה טובה יותר

הn64 היתה משהו שונה ,נגיד לצורך הדיון ערכת פיסול

משחק כמו ff9 היה רץ טוב על הסאטורן והps1
אבל מסורס מאוד על הn64

ומשחק כמו זלדה 64 רץ טוב על ה n64
אבל היה מסורס מאוד על הסאטורן או ps1

ככה כן עם הסאטורן לא היתה בתמונה ,והיה רק הps1 והn64
ואז אתה מבטל את הps1 ,כן הרבה משחקים לא היו מגעים באותו הדור
העניין שהסאטורן היה בתמונה

סאטורן מול ps1
N64 הביא דברים אחרים
דרך אגב בשנים האחרונות של הps1 ,סוני דאגה למפתחות
שיכלו להוציא את המיץ מהps1
זה לא קרה לא בסאטורן ולא בn64

משחקים דוגמת טאקן 3 וגראנד טוריזמו 2 ,זה דוגמה לשימוש מצוין בחומרה
זה בזכות השיפורים שסוני עשו בכלי פיתוח ששלחו למפתחות

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 21 אוקטובר 2020, 23:07

כן אבל נדב, קח בחשבון שכבר בהשקה של הפס1 סוני חתמה כבר עם 250 מפתחות יפניות שונות. אתה באמת מאמין שהיא לא מימנה אף אחד מהמשחקים האלו או עזרה בשיווק כולן באו רק בגלל הדיסקים ? לא נראה לי הגיוני שרק על סקוור הם יחתמו את הדיל הזה.

שים לב שהדיל עם סקוור גם לא היה רק על פיינל פנטזי 7 הם מראש חתמו על דיל של כמה משחקים במכה ואין לנו יכולת לדעת אם זה לא כלל משחקים בלעדיים אחרים של סקוור גם מחוץ לסדרה הזו.

למשל ידוע שסוני שיירינה לעצמה את Ridge Racer לא נראה לי שזה היה בחינם.אז כן אין לי הוכחה שהם הביאו בכסף משחקים שהם לא של סקוור לפלטפורמה אבל לא נראה לי סביר שאם אתה משריין לעצמך 250 מפתחים יפנים הכל היה בחינם.

אני מבין מה שאתה וקרירין אומרים, כן היו משחקים שבאו לפס1 נטו בגלל שזה יותר זול או נטו בגלל שה3D0 מת באמצע הפיתוח (MGS) או
DQ7 שהוא בניגוד לפפ7 באמת פותח לנינטנדו 64 עד שלב מאוחר יחסית ובאמת עבר לPS1 בגלל הניצחון ביפן.

אז אני לא בא ואומר שכל מה שאתם אומרים לא היה הוא כן היה.

כל מה שאני אומר זה שסוני לא באו ואמרו "דיסקים"
"299 " דולר בהשקה וזהו ניצחו הם עשו צעדים אקטיבים בלהשיג צד ג' וזה לטעמי עלה להם באותו צד א' שאתה טוען שלא היה מספיק טוב על הפס1 פס2.

בין השאר סוני הצילו בתחילת ה2000 את סקוור מפשיטת רגיל וקנו 20% ממנה במובן הזה סקוור היתה הלכה למעשה הצד א' של סוני.
כל הדברים האלה עלו כסף הם עשו דברים שהביאו את הניצחון הם פשוט לא עשו את זה כמו שהתרגלנו מנינטנדו או סגה לעשות אז זה נראה כאילו הם סה'כ זכו בצד ג'.

זו לפחות הדרך שאני רואה את הדברים.

בנוגע להגדלה של השוק, נדב אל תשכח שבקונסולות סוני די הביאו את קהל ה25+ כל האנשים האלה שעף להם המוח כי גראן טוריסמו הוא ריאליסטי יחסית. היום יש אנשים שקונים קונסולה רק בגלל שפיפא ופרו הולכים על כיוונים ריאליסטים יחסית גם אז היו אנשים שקנו PS1 בשביל גראן טוריסמו 10M בשביל שני המשחקים האלה זה די הוכחה לזה.

גם פרו אבולושן זו סדרה שנולדה על הפס1 ולפחות במשחק האחרון שלה לפס1 די היה בה את רוב מה שמשך את הקהל אחר כך.
אני לא אומר שגראן טורילסמו לבד הגדיל את השוק, אבל גראן טוריסמו משחקי פיינל פנטזי שהיו למעשה ה"נוטי דוג" של התקופה טקן שהיה
בעצם וירטוא פייטר נגיש וזול בבית, במקום בארקייד כל אלה ביחד יצרו לפחות לטעמי קונסולה שאי אפשר להתחרות בה וזה משך קהל חדש.
לטעמי אין מצב שגראן טוריסמו לא השפיע על פרו אבולושן ללכת בכיוון הריאליסטי ועל ההשפעה על פורצה אין צורך בכלל לפרט.

זה אנקדוטלי לגמרי, אבל אצלנו בשכונה היה בחור עם נינטנדו 64 שאני אישית נורא קינאתי בו, אבל היה לו Bleem במחשב שהוא לפעמים היה משחק עליו משחקי פס1 שהיינו נותנים לו... באותה נשימה אנשים עם דרימקאסט השתמשו בBleem בעיקר בשביל לשחק טקן 3 וMGS1 על הדרימקאסט.

העיצוב עצמו של הפס1 וזה שהוא היה בעצם קורא דיסקים של CD עם כמה שזה מעלה גיחוך, זה נתן לאנשים בזמנו סיבה לשים אותו בסלון
בדיוק כמו שהDVD נתן תמריץ אחר כך ללא גיימרים לרכוש את הפס2.

סוני תמיד חשבו איך להביא את הלא גיימרים לפלטפורמה אם על ידי משחקים שידברו אליהם או פייצרים צדדים.

אני מבין מה שאתם אומרים אבל אני גם רואה את המאמץ האדיר שהושקע פה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 21 אוקטובר 2020, 23:40

קרירין אתה מתעקש לעשות מלחמת כוחות בין הסאטורן לפס1 מה זה שייך? בשביל לממש פוטנציאל טכני של קונסולה אתה צריך הצדקה כלכלית.
באופן תיאורטי הנינטנדו 64 יכלה לעשות את המשחקי 3D הכי יפים של אותו הדור. הסאטורן את המשחקי 2D הכי יפים של אותו הדור והPS1
היתה איפשהו באמצע.

באופן מעשי הPS1 הצדיק הכי הרבה השקעה תקציבית. אני עד היום לא ראיתי שום משחק שמתקרב לרמה הקולנועית של Vagrant story לא בדור הפס1 לא בדור הפס2 1 (יש שיגידו גם לא בדור הפס3) ואין לו אפילו דיבוב, קוג'ימה מתוך הערצה למשחק אפילו נתן לMGS 5 את הsubtitle של Phanthom pain שמי שלא יודע, זה היה כותרת המשנה של vagrant story, והוא כמובן דיבר על ההערצה שלו למשחק.

אתה יכול לשאול שאלה יותר מעניינת, מי תרם הכי הרבה למדיום באותה התקופה? מי שיעבור על כל הראיונות מהשנים ההם יראה, שכל המפתחים הגדולים של תקופת הPS1 חשבו חד משמעית שזלדה Ocarina of time הוא משחק הדור, כולל המפתחים בסקוור.

אין שאלה שנינטנדו בצד א' היתה בליגה אחרת אבל זה לא שייך.


כל הדיון (לפחות מרגע שאני נכנסתי אליו) היה שאתה טענת שפפ7 פותח לנינטנדו 64 (שזה מיתוס) ושסוני קיבלה אותו במתנה (שזה מיתוס)
הטענה שלי היא שסוני עשתה מאמץ לקבל את הדברים שאתה מציג כאילו יד המקרה גלגלה אותם לסוני.

ועוד דבר קרירין, אני ממש לא מהאוהבים של פפ7 אבל מכאן ועד להגיד שפפ7 לא היה משחק מהפכני כשהוא היה הThe last of US של תקופתו ולהשוות אותו לגרנדיה... גם אני וגם אתה יודע שהוא היה משחק הרבה יותר חשוב עם הרבה יותר משיכה של קהל מגרנדיה. זה אפילו מצחיק להזכיר אותם באותו המשפט.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42502
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2020, 00:34

אין ספק שסוני עשתה צעדים אקטיבים להשיג משחקים (והמילה בלעדיים קצת לא רלוונטית לשנות ה-90 כי בשנות ה-90 אלה אם היה מדובר באיזה מותג מבוסס סרט או משחק ארקייד גדול, הוא כנראה היה בלעדי לקונסולה מסויימת, לפחות בתקופת השיגור שלו לפני שהתחילו לצוץ פורטים לקונסולות אחרות. לרוב מפתחות פשוט בחרו את הקונסולה המועדפת עליהם ופתחו בשביל. סוני עשתה צעדים חכמים בכדי לדאוג שכמה שיותר מהן יבחרו בה) והסיבות שהם היו אטרקטיבים לא התחילו ונגמרו ב"דיסקים", למרות שאני חושב שהמשמעות של "דיסקים" היא קצת יותר עמוקה מאשר עוד מקום לקבצי אודיו או סרטוני CGI. דיסקים מול קלטות גרם לזה שליצר מראש 100K עותקים לקראת שיגור של משחק פס1 עלה בערך 30K דולר בזמן של ה-N64 עלה בערך מליון דולר בתקופה שבה פיתוח של משחק AAA שלם עלה בערך מליון דולר ועבדו עליו 8 אנשים. כלומר זה היה סכום קולוסאלי. העובדה שבנוסף נינטנדו שלטה באופן מלא ביצור (כלומר היית צריך לפנות לנינטנדו לבקש ממנה שתיצר לך 100K קלטות, זה גם אמר שהיית אשכרה צריך להצליח להשיג הקצאות כי אם פתאום איזה גולדן איי מתפוצץ לנינטנדו ודורש יצור של המון עותקים, בהצלחה להצליח להשיג הקצאות ליצר את המשחק שלך) הפך את הפס1 לפלטפורמה אטרקטיבית בהרבה. בעצם אולי האפשרות היחידה למי שלא היה מאחוריו גב של ענקית כמו אקליים או לוקאס ארטס.

אז אין ספק שזאת סיבה קולוסאלית. אבל מעבר לזה יש את סוני שחזרה אחרי מפתחות בצורה אקטיבית בזמן שנינטנדו התעלמה מהן. סוני שלחה לכל מי שרק רצה ערכת פיתוח ומהנדסים שיעזרו למי שהתקשה בזמן שערכת פיתוח של N64 רק יחידי סגולה קבלו והעמלות של סוני היו נמוכות בהרבה משל נינטנדו. כל אלה יחד יצרו סוג של גל סחף אפיול שסוני הייתה חברה שמיצרת טלביזיות בזמן שנינטנדו הייתה מלכת המשחקים. כשהפס1 הגיעה לבסיס של מליונים, גם הפחד שהיה מבוסס בלהוציא את המשחק שלך לחברת אלקטרוניקה במקום למלכת המשחקים התפוגג ובאמת שלא הייתה למפתחת שום סיבה ללכת עם ה-N64 יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 02:27

glass man כתב:קרירין אתה מתעקש לעשות מלחמת כוחות בין הסאטורן לפס1 מה זה שייך? בשביל לממש פוטנציאל טכני של קונסולה אתה צריך הצדקה כלכלית.
באופן תיאורטי הנינטנדו 64 יכלה לעשות את המשחקי 3D הכי יפים של אותו הדור. הסאטורן את המשחקי 2D הכי יפים של אותו הדור והPS1
היתה איפשהו באמצע.

באופן מעשי הPS1 הצדיק הכי הרבה השקעה תקציבית. אני עד היום לא ראיתי שום משחק שמתקרב לרמה הקולנועית של Vagrant story לא בדור הפס1 לא בדור הפס2 1 (יש שיגידו גם לא בדור הפס3) ואין לו אפילו דיבוב, קוג'ימה מתוך הערצה למשחק אפילו נתן לMGS 5 את הsubtitle של Phanthom pain שמי שלא יודע, זה היה כותרת המשנה של vagrant story, והוא כמובן דיבר על ההערצה שלו למשחק.

אתה יכול לשאול שאלה יותר מעניינת, מי תרם הכי הרבה למדיום באותה התקופה? מי שיעבור על כל הראיונות מהשנים ההם יראה, שכל המפתחים הגדולים של תקופת הPS1 חשבו חד משמעית שזלדה Ocarina of time הוא משחק הדור, כולל המפתחים בסקוור.

אין שאלה שנינטנדו בצד א' היתה בליגה אחרת אבל זה לא שייך.


כל הדיון (לפחות מרגע שאני נכנסתי אליו) היה שאתה טענת שפפ7 פותח לנינטנדו 64 (שזה מיתוס) ושסוני קיבלה אותו במתנה (שזה מיתוס)
הטענה שלי היא שסוני עשתה מאמץ לקבל את הדברים שאתה מציג כאילו יד המקרה גלגלה אותם לסוני.

ועוד דבר קרירין, אני ממש לא מהאוהבים של פפ7 אבל מכאן ועד להגיד שפפ7 לא היה משחק מהפכני כשהוא היה הThe last of US של תקופתו ולהשוות אותו לגרנדיה... גם אני וגם אתה יודע שהוא היה משחק הרבה יותר חשוב עם הרבה יותר משיכה של קהל מגרנדיה. זה אפילו מצחיק להזכיר אותם באותו המשפט.



קודם כל כמה דברים

1 תבדוק חלק מהקונסולות בעבר שיחסית נכשלו
ורשימת המפתחות שחתמו איתם על חוזים ,ותיראה איך המספר מנופח
לדוגמה סקוור פיתחה לגימקיוב לפחות משחק אחד
איזה ספין אוף של פינאל פנטזי ,אבל היא היתה רשומה כמפתחת שחתמה חוזה עם נינטנדו ,זה לא אומר הרבה
זה היה אומר הרבה לחברה פצפונת שפורצת לשוק ,לא לחברות גדולות

סוני באותה התקופה היתה כיצרנית חדשה למשחקי ווידאו
אבל היה לה כבר לפני צוותי פיתוח משחקים
היה לה שוק ענק של מוצרי טכנולוגיה ,תחשוב על סמסונג היום
זה בערך היה החשיבות של סוני באלקטרוניקה
טלוויזיות מצלמות נגני מוזיקה דיסקמן יצור דיסקים
אולפני מוזיקה וכו וכו ,סוני היתה ענקית שהps1 יצא לשוק

זה לא הבטיח לה הצלחה ,גם פיליפס ופנסוניק היו ענקיות
אחת הוציאה מודל ל3do ואחת פיתחה את הcdi
שתי קונסולות שנכשלו ,אבל גם עם תבדוק שם ואפילו באטרי יגואר
תראה שהרבה חברות חתמו על הסכמי פיתוח ,הרבה לא יצא בסוף לפועל ,הרבה זה פשוט אפשרויות עתידיות כי זה שוק דינמי

תיקח את דום ליגואר ,היגואר נכשלה מאוד במכירות
העם דום ליגואר היה ריווחי ? ,לא יודע מנחש שלא
אבל יצא דום ליגואר כי המפתחת לא ידעה שהיגואר יכשל בצורה כזאת

עזוב משהו מודרני יותר ,תבדוק את הרשימה של מפתחות שחתמו הסכם לפתח לwiiu ,למעשה גם יצאו הרבה פורטים לwiiu שנה ראשונה ,זה פשוט לא אומר יותר מידי

עכשיו לחלק השני ,זה שסוני שילמה פה ושם ושיווקה פה ושם
זה נקרא פיתוח צד שני ,זה אומר במקום צוותים פנימים מפתחים בילעדי ,צד שלישי מפתחת בהסכם בילעדיות ,הסכמים כאלו
היו קימים כבר באטרי 2600 הרבה לפני הps1
ובפועל גם לפני הnes
זה לא איזה חידוש של סוני ,זה השקעה כלכלית
עם סוני הזרימה לסקוור הרבה כספים ,הכל טוב ויפה
עדין אני לא רואה חידוש ענקי בff7
אולי לא יצא לך לשחק בגרנדיה 1 ,מי שמשחק מעבר להתחלה כמה שעות של שיעמום לפני שהמשחק באמת מתחיל
רואה את מערכת הקרבות החדשנית מאוד לאותה התקופה

וגם מבחינת מוזיקה ומבחינת לספר סיפור
גרנדיה 1 לא נופלת מff7

בעניין pes שהזכרתה ,משחקי ספורט התחילו במובן מסוים לפני האטרי 2600 ,מה זה פונג לדעתך ?
זה הטניס או טניס שולחן שיכלו לעשות עם הטכנולוגיה המוגבלת אז
מאז יצאו הרבה מאוד משחקי ספורט
ואתה יודע איפה שיחקתי והרבה pes ? בn64 כי במקרה הזה
הסדרה לא היתה בילעדית לps1

[quoteInternational Superstar Soccer 64 (officially abbreviated as ISS 64, originally released in Japan as Jikkyou J.League Perfect Striker and then later adapted as Jikkyou World Soccer 3) is a video game developed by Konami Computer Entertainment Osaka in the International Superstar Soccer series by Konami. It is essentially a Nintendo 64 version of International Superstar Soccer Pro. Its team lineup follows more closely the Super NES version of International Superstar Soccer Deluxe, only with South Africa replacing Morocco. It is similar to the PlayStation version.[/quote]

זה מה שאפך למה שהיום pes

עכשיו בעניין סקוור ,צריך להבין דבר אחד פשוט
סוני היתה לוקחת את הדור באותה התקופה
גם עם סקוור לא היתה מוציאה לה משחק בודד
וגם עם סקוור היתה מפתחת רק לסאטורן

אני זוכר את אותה התקופה ,רוב האנשים רצו טאקן
וקראש ומשחקי ספורט ופעולה ,ff7-9 אולי מכרו טוב
ודיברו אליהם הרבה במגזינים ,אבל כמשחק אני חושב
שגראנד טוריזמו 1 ,הקפיץ את תחום משחקי המרוצים
הרבה הרבה הרבה יותר מהתרומה של ff7 לrpg
הבסיס של הjrpg כבר היה קיים הרבה זמן
Ff7 פשוט שיפר את הקים עם היכולות החדשות שהיו באותו הדור

לאומת זאת גראנד טוריזמו היה חצי סימולטור
בניגוד ל99 אחוז ממשחקי המרוצים באותה התקופה שהיו ארקידים
זה היתה דחיפה ענקית קדימה
והבסיס גם לסדרה מתחרה כמו פרוזה

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 22 אוקטובר 2020, 03:41

נדב, אני מסכים לגמרי שהדיסקים היו יותר מסתם "דיסקים" וגם בוא נרחיב את מה שאמרת, נינטנדו יכלה פשוט להחליט בצורה מרושעת כמה היא קלטות היא מקציבה לכל אחת מהמפתחות גם בלי שתהיה לה סיבה מוצדקת סתם כי היא רוצה לשמור לעצמה יתרון תחרותי מולן או להגביל את ההצלחה שלהן.

אני באמת חושב שהדברים שאתם אומרים הם נכונים (מינוס כמה מהדברים של קריירין), על הדיסקים במיוחד אבל אני חושב שרק שמכניסים את המאמץ של סוני לתמונה ביחד עם מה שאמרת רק אז מקבלים את התמונה המלאה של מה שהלך בדור הPS1.

הרי אם כל העניין היה הדיסקים בטח כולנו נסכים שסגה היתה מנצחת עד שחברה יותר חזקה כלכלית היתה נכנסת לשוק.
הסאטורן היה קשה לפיתוח אין על זה עוררין אבל גם הפס2 היה מאוד קשה לפיתוח וגם הפס3 והם קיבלו את התמיכה שלהן עם כל הקושי.

ברור שהסיפור של סגה מורכב מאוד ויש 3000 גורמים לנפילה שלהם בין השאר מה שבלינג אמר בעמוד הקודם.

אבל שוב, ברגע שסגה יפן אומרת על משחקים עם עלילה שהם "קטע יפני" בעוד שסגה יפן דואגת שהסטוראן יהיה גן עדן למשחקים יפנים וכמעט שום דבר מהמשחקים המשובחים האלה לא מגיעים למערב "כי למערב אין עניין"

אז יש פה בעיה חמורה הם לא הבינו שהשוק רוצה משחקים עם עלילה, וזה לא אני אומר חכמים וטובים ממני כמו פייטר מור,אמר שסגה לא הבינה את זה. אם הם היו מבינים את זה אז הסאטורן מראש היה נבנה כמכשיר 3D מההתחלה וכל הליינאפ שלו היה אחר.

כן היה להם פה ושם שנמו במערב שהתחיל פיתוח על הסאטורן ועוד טיפה אבל זה טיפה בים ורק אחרי שסוני הוכיחה איזה ביקוש יש לStory driven games.
ושיא האירוניה? שסגה חיה היום על משחקים Story driven במערב.

נינטנדו? כל מי שישחק/שיחק. בפייר אמבלם 4 על הסופר נינטנדו, יודע שזה לא רק המשחק הכי טוב עלילתית של דור ה16Bit זה גם
משחקי הכס של נינטנדו.

כלומר, היו לנינטנדו משחקים שיכלו לעניין את המערב כל הזמן, פשוט לא היה עניין להביא אותם, ובדור הקיוב כשהם הביאו זה היה מעט מדי ומאור מדי.

מה שאני מנסה לומר, זה שגם סגה וגם נינטנדו היו עיוורות לחלוטין לטעם המשתנה של הגיימרים והחיפוש אחר משחקים שהם story driven
ומישהו יכול להגיד שזה השתנה עד היום? עד היום אנחנו מחפשים את המשחקים האלו וסוני ממשיכה להביא אותם.

אז כן הם כבר לא עושים את זה דרך סקוור או פיינל פנטזי כי היום כל משחק כמו GOT או הוריזון יכול לקחת את כל האלמנטים הכי טובים
של FF ולהכניס אותם למשחק עולם פתוח סינמטי מאי פעם אבל הכוונה נשארה זהה.

קרירין: לדעתי אתה מאוד ממעיט בחשיבות של פפ7 באותה תקופה. ואני אומר לך את זה כמישהו שהוא בכלל בן אדם של דרגון קווסט לפחות מאז 2003, אף פעם לא היתה לי חיבה יתרה לפפ7 או לרוב הסדרה שלו, אני כולי מעדיף את הסדרה השניה בכל יום.

עדיין חייבים כל כך המון לפפ7 על זה שהוא הוכיח שיש ביקוש למשחקים סינמטים, תיכנס ללינק ששמתי פה למעלה ותראה איך סוני חששו
שאף אחד לא יהיה מעוניין במשחק סינמטי כזה בקונסולות, הם הימרו פה והם הימרו טוב.

גם אם פפ7 אולי לא היה משפיע ברמות של OOT נגיד, הוא שני לו. פפ7 לא הביא חדשנות בגיימפלי זה לא הקטע בכלל.גם נוטי דוג לא מחדשים שום דבר בגיימפלי ההגשה הסינמטית, החיבור בין עולם פנטזיה לעולם למדע בדיוני וההגשה הסינמטית של כל זה הרגיש שונה לא היה דבר כזה.

אני לא יודע למה אתה ממעיט בחשיבות של זה, אין לי איך לשכנע אותך אבל לדעתי חצי מהמשחקים שאני אוהב וחצי מה
משחקים שאתה אוהב לא היו כאן היום בלי פפ7.להביא את גרנדיה לעומתו זה בדיחה אחי ואין לי הסבר לזה חוץ מזה שאתה מערבב טעם אישי.

בכלל להגיד שסוני יכלה להעיף את סקוור מהחלון וכלום לא היה משתנה עבורם... כאילו אני לא יודע איך בכלל להגיב לזה אחי לדעתי זה פשוט לקחת את ההיסטוריה ולעשות לה נארטיב שהוא מנותק מהמציאות, אבל לכל אחד יש דעה מה אני יכול להגיד :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10308
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 22 אוקטובר 2020, 08:47

סוני יצרה פלטפורמה שהביאה המוני אנשים לתעשייה, עם זה קשה להתווכח, הפס2 היתה התפוצצות שלא נראתה עד אז. גם השיווק שלהם בזמנו עשה חלק מהאפקט. בכל אופן הם נתנו מענה מלא לדרישות המפתחות והמפיצות בזמנו והם גם סיפקו אחלה צד א׳ עוד מההתחלה (גם אם לא באותה רמה של היום אבל עדיין קראש באנדיקוט, איקו, GOW ואחרים נחשבים לקחאסיקות/אייקונים עד היום)

הנפילה של סגה התחילה עוד בצעדים גרועים לפני, הרבה ניתוחים מדברים על כך שהיה משבר אמון חריף של הצרכן כלפיה, לדרימקאסט הם הגיעו כשהם על סף עילפון, הכסף פשוט נגמר אחרת הם כן היו ממשיכים עם הפרויקט. נינטנדו לדוגמא בחיים לא היו קרובים למצב כזה לא משנה עד כמה סוני שלטה (אפילו בימי הקיוב) אז איך אפשר לאמר שזה לא קשור בעיקר לסגה עצמה??

בכל מקרה אני מסכים עם זה שהתעשייה דינאמית ושאלו החיים, אם מייקרוסופט תציע את המוצר הכי טוב וגם את הפלטפורמה שנותנת מענה לצרכנים בדמות ה GP אז ״מגיע לה״ לשלוט, מה שכן הייתי מעדיף שחברה תשלוט על ידי זה שמייצרת גם ערך מוסף משל עצמה ולא רק קונה חברות גדולות שהיו מוציאות מולטיפלטפורם ועכשיו יהפכו לבלעדיים, שישתלטו על ידי הגדלת היצע המשחקים הקיים ולא רק שינוי הייעוד המקורי שלהם. אני מקווה שזה לפחות מה שיקרה אם כבר הולכים לכיוון כזה.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 09:31

בעניין גרנדיה 1 ,מי שלא עבר את המשחק בזמנו
לא יבין כמה המשחק הזה קידם את הjrpg במשחקיות
שמתקדמים במשחק ,המערכת קרבות הרבה יותר מפותחת מff7

זה לא הנוסחה הבסיסית של הjrpg שהיה בff7-9
יותר מאוחר גם סדרת ff שינתה מערכות קרבות לגוון

גרנדיה 1 הציגה מערכת של מיקום הדמויות מול האויב
גם בהתקפה וגם בהגנה
הציגה מתקפות קומבו עם משלבים בתזמון טוב בין התקפות של הדמויות שלך
סתם דוגמה דמות אחת שמה אש אחרת רוח ,אז יש התקפה
חזקה מהרבה לאומת עם זה בנפרד

והיה גם את האלמנט הכי חשוב ,שזה תזמון התקפות
לדוגמה שאתה תוקף אויב ,מד התקיפה שלו הולך אחורה
אז היתה צריך לשים לב איזה אויב כדי לתקוף

מה כבר היה בff7 בקרבות עצמם ? אני לא מדבר על אפשרויות
פיתוח הדמויות מחוץ לקרבות מה שהיה הרבה לפני ff7
סך הכל במשחקיות זה היה jrpg סטנדרטי
רק עם גרפיקה נוצצת לתקופה וcgi מידי פעם

סדרך אגב סרטוני מעבר בjrpg אני לא יודע מתי התחילו
אני כן יודע שהיו כבר בסדרת לונר שבמקור היתה לסגה cd
זה לא היה cgi אלה אנימציה ,אבל זה יצא לפני ff7 ולפני הps1
ככה שהדרך של לספר סיפור בצורה טובה יותר בתחום
זה כבר היה בדרך
זה כמו לדבר על re1 ,שבפועל re1 לקח הרבה דברים
מ" לבד בחשיכה " הראשון
Re1 מול לבד בחשיכה ,זה כמו להשוות בין למבורגיני מודרנית
מול איזה סוסיטה משנות ה80 או מתי שיוצרו סווסיטות
אבל הבסיס של re " נגנב " מלבד בחשיכה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42502
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוקטובר 2020, 09:52

bling כתב:מה שכן הייתי מעדיף שחברה תשלוט על ידי זה שמייצרת גם ערך מוסף משל עצמה ולא רק קונה חברות גדולות שהיו מוציאות מולטיפלטפורם ועכשיו יהפכו לבלעדיים, שישתלטו על ידי הגדלת היצע המשחקים הקיים ולא רק שינוי הייעוד המקורי שלהם. אני מקווה שזה לפחות מה שיקרה אם כבר הולכים לכיוון כזה.

אבל זה בדיוק מה שסוני עשתה. מאיפה אתה חושב שנוטידוג, אנסומניאק, גרילה או סאקרפאנץ׳ הגיעו? חברות צד ג׳ שסוני התחילו לשלם להם כסף לבלעדיות ובסוף קנו אותם. רוב האיכות של צד א׳ של סוני מגיע מקניות. היחידה בתעשיה שכמעט כל האיכות נולדה מהצוותים שהיא בנתה לבד היא נינטנדו.

ההבדל היחיד בין הצד א של סוני לשל מיקרוסופט באספק הזה הוא זמן, כנראה שנוטידוג מרגישה לך הרבה יותר ״סוני״ כי הם שייכים לסוני כבר 20 שנים. אל תדאג, נינג׳ה ת׳אורי תרגיש לך לגמרי חלק ממיקרוסופט, בדיוק כמו שנוטידוג מרגישה לך חלק מסוני, עוד כמה שנים טובות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10308
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 22 אוקטובר 2020, 11:24

סבבה ברור שבנתה את עצמה מאיפשהו, היו לה גם צוותים פנימיים כידוע מהחטיבה היפנית והיא היתה צריכה עוד חיזוק ובעיקר הגדילה וחיזקה רבות את מי שקנתה (ולא תמיד קנתה אותן בדיוק בשיא התהילה כשהן שם דבר, הרבה פעמים צמחו בעיקר מבפנים)

אבל הנקודה היא שלא רק לקנות בקטע של לדלל משחקים למתחרים אלא באמת להגדיל ולשפר היצע.

מייקרוסופט קנתה עכשיו מפיצת ענק בקנה מידה שלא ראינו לעולם, היא ביצעה פה ג'נוסייד מבחינת דילול התוכן שיהיה על הפס5, זה קצת בסקאלה אחרת ממה שאנחנו מכירים, וגם, היא קיימת מדור הפס2 ועדיין אין לה איזו מפתחת שמרגישה באמת שלה ושבאמת מרגישה משמעותית וחשובה מחוץ לז'אנר המירוצים, כמה זמן עוד ניתן לה אני לא יודע אבל מקווה שעכשיו יהיה שינוי חיובי בכיוון והם יוכיחו שיכולים לבנות דרך משמעותית משל עצמם.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 13:16

לסוני שהיא התחילה עם הps1 ,היה לה כיס ענק
הרבה מעבר לסגה או נינטנדו

זה כמו עם סאמסונג תחליט היום ליכנס לתחום
ולצורך הדיון נגיד שms לא תיהיה בתחום
השנים עברו ,אנשים שוכחים מה סוני היתה פעם ,זה היה לפני הסמארטפונים ,לרוב האנשים גם לא היה טלפון ניד שהps1 יצא לשוק
זה גם היה לפני נגני mp3 ,לפחות כאלו לקהל הרחב

אדם שרצה באותה התקופה נגן מוזיקה ניד ,רוב הסיכוים שקנה
דיסקמן ,עם זה לא היה אחד של סוני ,סוני קיבלה עמלה
אדם שרצה מצלמה ,היו כמה חברות וסוני היתה שחקן מרכזי
טלוויזיות סוני היתה שחקן מרכזי
מערכות אודיו סוני היתה שחקן מרכזי
ועוד הרבה מוצרים אלקטרונים אחרים

זה לא כמו היום ,סוני די נפלה בהרבה תחומים מאז
ויצא מחלק מהתחומים ,לדוגמה מחשבים ,אין היום מחשב תוצרת סוני
הטלוויזיות שלה היום לא מוכרות הרבה
Cd / dvd/ בלו רי ,לא נמכרים בכמויות היום ,השוק ישתנה מאוד


שהps1 יצא לסוני היה את הכסף
אבל בלי הטעות הענקית של נינטנדו ,שינוי אחד
Cd במקום קלטות ,סיכוי טוב שהps לא היתה מגיעה לדור מספר 5

גם עם סוני היתה מזרימה הרבה כסף
N64+ cd ,מה שאומנם שהיה מוסיף זמני טעינה למשחקים
אבל גורם לרוב המוחץ של הצד שלישי לישאר

העניין עם המחסור בcd בn64 ,וניסיון כושל לפתח את הdd64
זה לא סתם
שנינטנדו עשתה הסכם עם סוני לפתח cd לsnes כמתחרה לסגה cd
ההסכם יתפוצץ כי סוני רצתה הרבה מהזכויות על משחקים שיופצו על cd
נינטנדו הלכה גם לפיליפס ,וגם שם ההסכם לא יצא לפועל
המשחק מאריו והזלדות שיצאו לcdi היה חלק מההסכם הזה
נינטנדו לא היתה אחת מהחברות שהיו לה בעלות על הפורמט cd
ובזמנו לא היו לה אפשרויות טובות מעבר לעשות הסכמים עם אחת מהחברות האלו
סגה הצליחה לצאת עם cd ,נינטנדו נשארה בקלטות
משחק n64 צד שלישי שנמכר ,נתן רווח הרבה יותר גדול ממשחק
Ps1 שנמכר ליצרנית

הn64 למרות כישלון במכירות ,היתה קונסולה ריווחית לנינטנדו

אבל עם דברים היו הולכים אחרת ,והיה cd בn64
הרוב המוחץ של המשחקים היה מגיע לn64
והרוב המוחץ של המשחקים היה בגרסאות טובות יותר על הn64

הps1 בעצם לקחה את המומנטום של המגה דריבר
והsnes ,והרוויחה את הדור ,בגלל טעויות של סגה ונינטנדו

משחק מצוין לps1 כמו קסטליווניה sotn ,לא מכר בכמויות ענקיות
אבל זה היה בסדר כי הדיסקים לא היו יקרים
בn64 עשו 2 משחקי 3d בסדרה ,כי 3d מכר באותה התקופה
ופורט של sotn, כניראה היה סיכון גדול להכניס לn64
בגלל המודל הכלכלי של נינטנדו עם מכירת הקלטות בכמויות גדולות

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 22 אוקטובר 2020, 13:23

קרירין זה אחד ה"Hot takes" הכי מטורפים שראיתי. להגיד שאפשר להעיף את סקוור מהחלון ובמקום זה להציב את גרנדיה כסוג של חידוש.
שמע שפפ7 עצמו יצא ב1997 אני הייתי ילד קטן יחסית, האנגלית שלי לא היתה מספיק טובה לשחק בו בהשקה שלו וגם העניין במשחקים כמוהו לא היה שם אצלי עדיין.
3 שנים אחר כך ב2000, לא רק שהאנגלית שלי היתה כבר מספיק טובה לפפ7 ב2000 אני כבר שיחקתי כמעט בכל JRPG שהיה תחת השמש באותם שנים.

גם גרנדיה קיבל אצלי סיבוב ולא התרשמתי בלשון המעטה מכל מה שאתה אומר פה.גם אם אני עצמי לא חוויתי את ההשקה של פפ7 בזמן אמת, כשאני נכנסתי לסצנה הזו ב2000 עדיין היו אנשים בסביבה, שזכרו מה הלך ולא רק זה, גם ב2000 פפ7 עדיין היה חוויה יחידה במינה, עדיין בקושי היו דברים כמוהו הוא עדיין אחד מה GO to game למי שרוצה משחק סינמטי ביחד עם שני ההמשכים שלו.

גרנדיה היה אחד ממליון גם מההמשכים שלו לא התרשמתי, באמת זה כמו שיהיה לך את נוטי דוג ואתה תבחר להתרשם מסוני בנד, וזו עוד מחמאה לגרנדיה, כי כל משחק שסוני בנד אי פעם עשו כולל סייפון פיילטר 1 יותר טוב מגרנדיה.

אפילו אם נלך לפני הPS1. הNew game+ שכל כך מתלהבים ממנו היום זו המצאה של סקוור בכרונו טריגר ב1995 לא היה יישום קודם לזה אפילו כל אותם חברות לוקוחת אפילו את השם.

אחר כך ב2000 Vagrant story לקח גם הוא את הNew game+ והוסיף עליו אתגרים שהיו לך רק בNew game + ושלא לדבר על זה שהיו בו אציוומנטים בילט אין ושהוא היה עמוק מגרנדיה (או כל JRPG אחר) בכמה וכמה סדרי גודל.

איך בכלל אפשר להגיד שסקוור היתה איזה משהו שולי שפפ7 נמצא ב11 מליון עותקים, וסוני אשכרה הצילה אותם מפשיטת רגל ב2000 קנתה 20 אחוז מהם, והמשיכה להזרים מימון לפפ10 נראה לך שאם הם היו שוליים כמו שאתה אומר סוני היו עושים את כל זה?

אין לי הסבר אחר לדברים שלך מלבד "בשבילי סקוור היו שוליים אז אני מניח שבשביל כולם הם היו שוליים"

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 15:38

אני יסביר לך בצורה אחרת
Ff7 יצא ב1997
Ps1 וסאטורן התחילו לצאת ב1994 ,זה לא היה כמו היום
שזה מושק בעולם באותו הזמן ,אבל יצאו כבר ב1994 אני חושב ביפן
ומאוחר יותר במערב
הn64 יצא ב1996 ,בגלל עיקובים ,שff7 יצא ,המומנטום היה כבר בצד של סוני ,זה לא שהגיע ff7 ואופ סוני לקחה את המומנטום ,מינוס יפן
שם משחקים כאלו גרמו לה לנצח את הסאטורן

תזכור גם שפיתוח משחקים אז ,משחקים גדולים היה שנה לפני לפעמים יותר
היום לוקח אומנם יותר זמן ,אבל להוציא המוני משחקים לps1
זה החלטה שחברות פיתוח לקחו לפני שהn64 נכנסה לשוק בכלל

חוץ מדור קודם וpc ,לחברות פיתוח היה 2 אופציות עד 1996
סאטורן או ps1 ,אני מדבר על עניין כלכלי
לא משחקים שיצאו כי מפתחות לא ידעו מה יצליח ומה יכשל
לדוגמה משחקים ליגואר /cdi /3do וכו וכו

אז אתה יכול לדבר על הצנזורה של נינטנדו
על כמה סוני היו טובים למפתחות
עד כמה סוני הוציאה כספים

אני אחד שאוהב את נינטנדו ,עם היתי מנכ"ל באחת החברות האלו
והיו מראים לי את האפשרויות ,בגלל הקלטות לא היתי הולך על הn64
ומעבר למחיר של קלטת בודדת

מה שהיה מציק לי אפילו יותר זה גמישות בכמה עותקים ליצר
תחשוב לדוגמה על המיליונים עותקים של e t לאטרי 2600
שתרמו לנפילה של אטרי ,כי לא היה מה לעשות עם כל המיליונים עותקים שלא נמכרו
במקרה הזה היצרנית נפגעה כי זה היה צד ראשון
במקרה של צד שלישי זה סיכון שיכול לגרום לפשיטת רגל

בps1 ,היתה אפשרות ליצר כמות קטנה ,יש ביקוש גדול
מהר מאוד מיצרים יותר

לא קונים כמות גדולה על ההתחלה כי ככה נינתנדו עשו עסקים
בזמנו
ולא צריכים לחכות לעוד עותקים במקרה הצורך

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 22 אוקטובר 2020, 16:24

קרירין קרירין אנחנו בכלל לא מדברים על אותו דבר.

1. פפ7 מכר 11 מליון עותקים, זה יותר מMGS, זה יותר מטומב ריידר, זה אפילו יותר מרזידנט איוול לטעון שהוא לא הגדיל את השוק שאני זוכר ב2000 אנשים שכל הספריה שלהם לפס1 היה פיינל פנטזי וטומב ריידר זה פשוט לא נכון עובדתית.

2. הדיון המרכזי פה היה למה לסוני לא היה צד א' מרשים. בתקופה הפס1/2 וההשקעה בפיינל פנטזי באה על חשבון צד א' כזה.
אתה מעכל בכלל מה זה 40 מליון דולר לשיווק ב1997? זה היה יותר מהמשחק עצמו באיזה 10 מליון דולר והוא היה אחד המשחקים הכי יקרים של שנות התשיעים.

3. בתוך כל זה סוני הצליחה עוד להוציא משחקים מרשימים כמו המשחקים של צוות ICO וJak and Daxter 1 שהיה חיקוי מעולה לבאנג'ו וקאזוי והיה לה את גראן טוריסמו ששנינו מסכימים לפחות שהביא לא גיימרים לפלטפורמה.

4. אתה צריך לזכור שמשחקים כמו פיינל פנטזי 7 כמה שאתה משום מה נהנה להקטין את האימפקט שלהם אלה היו המשחקים הסינמטים של התקופה לא היה משהו אחר, זה או ששיחקת בפיינל פנטזי והמשחקים האלה או ששיחקת במשחקים עלילתים על הPC שלא היו סינמטים, או ששיחקת במשחקים שהם gameplay oriented.

5. מה אני יכול להגיד לך אני מקווה מאוד שBluepoint Games יעשו ריימיק לקלאסיקות כמו Vagrant story ואז אתה תבין כמה סקוור היו בליגה אחרת בסינמטיות יעוף לך המוח, רק קפקום או נינטנדו יכולים להתקרב בכלל לסקוור של השנים ההם אה וקוג'ימה בפני עצמו, לא קונאמי בכללי.
חצי מהקטלוג שלהם בתקופה לדעתי, צריך להיות חובה בכל חברת AAA שמכבדת את עצמה.ההקטנה שלך כאילו מדובר בעוד מפתחת בערימה.. אני לא יודע או שלא היית שם, או ששיחקת רק בנינטנדו 64 אין לי איך להסביר.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 17:11

תיראה ,דבר ראשון ff7 לא היה צד ראשון
עם היה הסכם כזה זה כבר צד שני
אבל זה לא שהיו הרבה אפשרויות ,הpc לא היה שוק טוב לjrpg
וגם אז הצריך pc עם כונן cd וחומרה טובה מספיק
החומרה בpc אז היתה הרבה יותר מבלבלת מהיום
וגם באותה התקופה התחילו הכרטיסי גרפיקה במחשב
שזה בעצמו היה בלגן אחד גדול ,כי לא היה סטנדרט דוגמת dx
או וולקן ,חלק היו גם כרטיסים ששיפרו 2d
חלק שיפרו 3d
המעבדים הראשים באותה תקופה התחילו לקבל דברים חדשים
אז אולי יש לך מעבד שיכול להריץ משחק x ואולי לא כי הוא לא תומך בדברים מסוימים
מתי שהוא יצא ff7 למחשב אבל עם אני זוכר נכון זה היה הרבה אחרי
הps1

מעבר לpc היה ps1 או סאטורן ,זה היה המאבק האמיתי
ופה סגה הגיע עם קונסולה לא קלה לפיתוח ולסוני בזמנו שוק ענקי

מה אתה חושב שיקרה עם סמסונג תגיע היום
תוציא קונסולה דומה לxsx ,תמכור בזול יותר משמעותית
תיקח פחות עמלה ממפתחות בצורה משמעותית
תעשה הסכמי בילעדיות עם כמה משחקי ענק דוגמת gta6

אז סמסונג לא תיקח הרבה מהשוק ?
לא יודע עם תנצח דור ראשון ,סמסונג לא בנתה מותג
זה לוקח זמן ,זה גם הסיבה שהps2 הצליחה הרבה יותר מהps1

אבל באותה התקופה ,רוב המשחקים יצאו על פלטפורמה אחת
אז לא יצא מצב שמפתחות יתרכזו רק בקונסולה תאורטית של סמסונג

אבל תגיד לea / אקטיוויזיון וכו וכו ,שיש לך קונסולה חזקה מהxsx
זולה מהxsx
ומיוצרת על ידי סמסונג ,ולצורך הדיון נגיד שסמסונג תיקח עמלה של רק 5 אחוז
אתה לא רואה cod fifa וכו וכו מגעים לקונסולה התאורטית הזאת

אז הps1 באותה התקופה היתה כמו קונסולה תאורטית כזאת
פלוס טעויות של סגה ונינטנדו

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 22 אוקטובר 2020, 17:42

שוב שכתוב של ההיסטוריה. הפורט של פפ7 למחשב יצא ב1998 זה שנה אחרי אני עוד זוכר שב2000 ניסיתי להשיג אותו למחשב לפני שהשגתי אותו לפס1.מאיפה הבאת את זה שהPC לא יכל להתמודד עם פפ7 ב1998. ב1998 הPC הריץ משחקים שהפס1 יכל לחלום עליהם מבחינה טכנית.

מה זה משנה אם זה היה צד א ב או ג'. פפ7 נשאר תודעתית משחק אקסקלוסיבי קהל הPC לא התעניין בו מי שרצה עלילה על הPC שיחק
BLADUR GATE או fallout הישנים אנשים על הPC חיפשו משחקי תפקידים שהם משחקי תפקידים אמיתים עם חופש בחירה.

לא סרט אינטרקטיבי אם פה ושם בחירה בתפריטים כמו פפ7.כמו שאמרתי כבר בעמוד הקודם הPC כמו גם הסאטורן נשקלו כבר כפלטפורמות לפפ7
בזמן הפיתוח ולכן זה לא מפתיע בכלל שאחרי שנה היה להם פורט PC לשחרר.

בסופו של יום סוני הפכה את פיינל פנטזי למה שהוא במערב, פיינל פנטזי היה הצד א' שלהם הלכה למעשה, אתה רוצה לקרוא לזה צד ב או צד ג' תקרא לזה איך שתרצה, זו סמנטיקה.

בפועל אם אתה שופך 40 מליון דולר על שיווק, שבימנו זה משהו כמו 60+ מליון דולר, חותם על הסכם בלעדיות ארוך טווח עם הסדרה על כמה משחקים אז כן, אלה המשחקים הגדולים שלך. וזה בא על חשבון משחקים אחרים שסוני יכלו לפתח בעצמם.

ולמה להם? אין סיכוי שסוני שהיתה כוח עולה היתה מצליחה להביא משחקים ברמה הזו בדור הפס1 בעצמם, לכן הם פנו לחברות המבוססות.
כשזה היה ברור שיפן במשבר בגלל דור הHD סוני שינתה פאזה והעבירה את מרכז הכוח שלה למערב, כמו שכולם עשו באותה

תקופה, שפפ13 יצא, Uncharted היה כבר מותג מבוסס, כמו גם AC המערב היה כל כך קדימה טכנולוגית שלא היה שום סיבה לסוני לחכות להם.
הכל זה עניין של לשחק נכון עם הקלפים שיש לך באותו זמן.

להסתמך על היפנים בדור הPS3 זו היתה התאבדות, על אותו משקל לפתח צד א' בעצמך ב1994 כשאתה כוח עולה זו התאבדות.

לסגה ונינטנדו היו מאז ומתמיד צד א' טוב כי הצוותים שלהן כבר קמו בתקופת הארקייד, הם באו לדור הNES שהכול כבר מסודר מיאמוטו היה אגדה
כבר ב1985.

סגה היו מדהימים והיו להם את מפתחי הארקייד הכי מוכשרים חוץ מנינטנדו אז הם באו גם כן מוכנים.

לסוני לא היה את זה, זה כל הסיפור.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 19:22

בעניין pc ,אתה לא הבנתה אותי ,ב1997 מתי שff7 יצא ל pc
היו pc חזקים מהps1 והיו pc חלשים מהps1
להרבה מחשבים באותה תקופה לא היו מה שאז נקראה מאיץ גרפי
שזה מה שקדם לכרטיסי גרפיקה היום

המעבדים הראשים עצמם קיבלו יכולות חדשות
לדוגמה
MMX is a single instruction, multiple data (SIMD) instruction set designed by Intel, introduced in January 1997[1][2] with its P5-based Pentium line of microprocessors, designated as "Pentium with MMX Technology".[3] It developed out of a similar unit introduced on the Intel i860,[4] and earlier the Intel i750 video pixel processor. MMX is a processor supplementary capability that is supported on recent IA-32 processors by Intel and other vendors.

,כל העניין אז היה מבולגן מאוד
היום וכבר שנים יש לך סטנדרט ,אפילו כרטיסי מסך ob תומכים בdx
ותומכים בוולקן
יכול להיות שתקנה מחשב חלשלוש שלא יצליח להריץ הרבה משחקים
כי אין לו את הכח הנדרש ,אבל זה לא אותו הדבר כמו כרטיס של
Amd יריץ לך משחק א
כרטיס של הנווידה משחק ב
עם יש לך מעבד מלפני שנה אז הוא לא יריץ לך משחק ג וד
וכל המיליון שילובים שהיו אז
לכל יצרנית כרטיסי גרפיקה יחסית גדולה היה את המקביל שלה
Do
כרטיסי סאונד גם לא היו ob כמו היום וגם שם לא היה סטנדרט
מעבר לשוק הקטן לjrpg בpc ,זה גם הצריך התמחות גדולה בתחום
הרבה משחקים יצאו או רק לpc או רק לקונסולה כזאת או אחרת

idan
Veteran
הודעות: 2280
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 22 אוקטובר 2020, 19:58

kririn כתב:בעניין pc ,אתה לא הבנתה אותי ,ב1997 מתי שff7 יצא ל pc
היו pc חזקים מהps1 והיו pc חלשים מהps1
להרבה מחשבים באותה תקופה לא היו מה שאז נקראה מאיץ גרפי
שזה מה שקדם לכרטיסי גרפיקה היום

המעבדים הראשים עצמם קיבלו יכולות חדשות
לדוגמה
MMX is a single instruction, multiple data (SIMD) instruction set designed by Intel, introduced in January 1997[1][2] with its P5-based Pentium line of microprocessors, designated as "Pentium with MMX Technology".[3] It developed out of a similar unit introduced on the Intel i860,[4] and earlier the Intel i750 video pixel processor. MMX is a processor supplementary capability that is supported on recent IA-32 processors by Intel and other vendors.

,כל העניין אז היה מבולגן מאוד
היום וכבר שנים יש לך סטנדרט ,אפילו כרטיסי מסך ob תומכים בdx
ותומכים בוולקן
יכול להיות שתקנה מחשב חלשלוש שלא יצליח להריץ הרבה משחקים
כי אין לו את הכח הנדרש ,אבל זה לא אותו הדבר כמו כרטיס של
Amd יריץ לך משחק א
כרטיס של הנווידה משחק ב
עם יש לך מעבד מלפני שנה אז הוא לא יריץ לך משחק ג וד
וכל המיליון שילובים שהיו אז
לכל יצרנית כרטיסי גרפיקה יחסית גדולה היה את המקביל שלה
Do
כרטיסי סאונד גם לא היו ob כמו היום וגם שם לא היה סטנדרט
מעבר לשוק הקטן לjrpg בpc ,זה גם הצריך התמחות גדולה בתחום
הרבה משחקים יצאו או רק לpc או רק לקונסולה כזאת או אחרת


אתה צודק בקשר למאיץ גרפי..
אני הכרתי את פפ7 דרך הפורט של Eidos על המחשב, רק אחר כך קניתי פס1 ושיחקתי ב פפ8-9 ושאר המשחקים של סקוור.
אבל האמת שזה היה די סיוט, הדרישות מערכת של המשחק היה P133 ואיזה מאיץ גרפי כלשהו או לחלופין P166 בלי מאיץ גרפי. לי היה פנטיום Pentium 133 בלי מאיץ גרפי אבל גיליתי שהיה אפשר להוריד את הרזולוצייה מ 640p ל320p או משהו הזוי כזה, שאפילו לא ממלא את כל המסך, אבל היה עובד סבבה עד שהוא היה מגיע לסצינות "כבדות" שהיה לך קטע קישור cgi, בדר"כ כאלה עם אלמנטים בריל טיים, מה שהיה גורם למשחק לקרוס או לקבל מסך שחור והיית צריך לעשות ריסטרט. אבל הייתי כ"כ מאוהב במשחק אז שמרתי על עקביות והייתי מנסה שוב ושוב, שומע את הכונן cd-rom עובד בכל הכוח ומחזיק אצבעות, עד שלפעמים זה אשכרה היה עובד והמשחק היה מקרטע כל הדרך לסצינה הבאה והייתי מתקדם הלאה, וזה היה ממש סוג של הרגשת ניצחון :)
קצת הזוי.. אבל ככה חוויתי את המשחק הכי אהוב עלי בפעם הראשונה, עם רזולוצייה נמוכה ושוליים שחורים, הרבה חזרה לשמירות קודמות ואיתחולים מחדש.

גם באודיו (שהיה נחות מבגרסה של הפס1, אני חושב שהוא היה midi) היה דרוש איזה כרטיס או תקן ספציפי ואם לא היה לך אותו אז היית צריך להשתמש באיזה תוכנה או דרייבר של YAMAHA וזה היה מביא לך סאונד מאוד שונה. תקופה מוזרה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8220
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 22 אוקטובר 2020, 20:13

idan כתב:
kririn כתב:בעניין pc ,אתה לא הבנתה אותי ,ב1997 מתי שff7 יצא ל pc
היו pc חזקים מהps1 והיו pc חלשים מהps1
להרבה מחשבים באותה תקופה לא היו מה שאז נקראה מאיץ גרפי
שזה מה שקדם לכרטיסי גרפיקה היום

המעבדים הראשים עצמם קיבלו יכולות חדשות
לדוגמה
MMX is a single instruction, multiple data (SIMD) instruction set designed by Intel, introduced in January 1997[1][2] with its P5-based Pentium line of microprocessors, designated as "Pentium with MMX Technology".[3] It developed out of a similar unit introduced on the Intel i860,[4] and earlier the Intel i750 video pixel processor. MMX is a processor supplementary capability that is supported on recent IA-32 processors by Intel and other vendors.

,כל העניין אז היה מבולגן מאוד
היום וכבר שנים יש לך סטנדרט ,אפילו כרטיסי מסך ob תומכים בdx
ותומכים בוולקן
יכול להיות שתקנה מחשב חלשלוש שלא יצליח להריץ הרבה משחקים
כי אין לו את הכח הנדרש ,אבל זה לא אותו הדבר כמו כרטיס של
Amd יריץ לך משחק א
כרטיס של הנווידה משחק ב
עם יש לך מעבד מלפני שנה אז הוא לא יריץ לך משחק ג וד
וכל המיליון שילובים שהיו אז
לכל יצרנית כרטיסי גרפיקה יחסית גדולה היה את המקביל שלה
Do
כרטיסי סאונד גם לא היו ob כמו היום וגם שם לא היה סטנדרט
מעבר לשוק הקטן לjrpg בpc ,זה גם הצריך התמחות גדולה בתחום
הרבה משחקים יצאו או רק לpc או רק לקונסולה כזאת או אחרת


אתה צודק בקשר למאיץ גרפי..
אני הכרתי את פפ7 דרך הפורט של Eidos על המחשב, רק אחר כך קניתי פס1 ושיחקתי ב פפ8-9 ושאר המשחקים של סקוור.
אבל האמת שזה היה די סיוט, הדרישות מערכת של המשחק היה P133 ואיזה מאיץ גרפי כלשהו או לחלופין P166 בלי מאיץ גרפי. לי היה פנטיום Pentium 133 בלי מאיץ גרפי אבל גיליתי שהיה אפשר להוריד את הרזולוצייה מ 640p ל320p או משהו הזוי כזה, שאפילו לא ממלא את כל המסך, אבל היה עובד סבבה עד שהוא היה מגיע לסצינות "כבדות" שהיה לך קטע קישור cgi, בדר"כ כאלה עם אלמנטים בריל טיים, מה שהיה גורם למשחק לקרוס או לקבל מסך שחור והיית צריך לעשות ריסטרט למחשב. אבל הייתי כ"כ מאוהב במשחק אז שמרתי על עקביות והייתי מנסה שוב ושוב, מחזיק אצבעות, שומע את הכונן cd-rom עובד בכל הכוח, עד שלפעמים זה אשכרה היה עובד והמשחק היה מקרטע כל הדרך לסצינה הבאה והייתי מתקדם הלאה, וזה היה ממש סוג של הרגשת ניצחון :)
קצת הזוי.. אבל ככה חוויתי את המשחק הכי אהוב עלי בפעם הראשונה, עם רזולוצייה נמוכה ושוליים שחורים, הרבה חזרה לשמירות קודמות ואיתחולים מחדש.

גם באודיו (שהיה נחות מבגרסה של הפס1, אני חושב שהוא היה midi) היה דרוש איזה כרטיס או תקן ספציפי ואם לא היה לך אותו אז היית צריך להשתמש באיזה תוכנה או דרייבר של YAMAHA וזה היה מביא לך סאונד מאוד שונה. תקופה מוזרה.


פפ7 זה הפפ האהוב עליך עידן?, למה לא פפ9?!

תשמעו היה לכם מחשבים עגלות אם לא הצלחתם להריץ את הפורט של פפ7 זה היה בדיחה אפילו כשהוא יצא.,
בכל מקרה עידן, מישהו יכול לקרוא לסקוור של התקופה, זניחים? בוודאי תסכים שזה מגוחך מצד קרירין לטעון את זה.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 22:11

לא אמרתי שסקוור היתה חברה זניחה
מה שכן אמרתי שהps1 היתה מצליחה בלי קשר לסקוור איניקס

עזבו רגע את ff7 וסקוור ,נגיד משחק אחר
סדרת טאקן היתה מאוד פופולריות באותה התקופה
יצאו 3 משחקים בילעדים לps1

העם במקום שיצאו לps1 היו יוצאים לפלטפורמה מתחרה
סוני לא היתה לוקחת את הדור בקלות ?
ברור שהיו לוקחים

היו משחקים מסוימים מאוד טובים לn64 היו משחקים מאוד טובים לסאטורן
נינטנדו גם דברה על כמות במקום איכות בזמנו , שזה היה שטויות
כי בps1 היו גם הרבה משחקים איכותים
מה שבאמת שינה את התמונה זה מעבר של רוב החברות מנינטנדו לסוני ,וחלק מסוים גם מסגה לסוני
זה לא משחק גדול כזה או אחר

זה הרוב המוחץ של המשחקים הגיעו לps1
וכמו שכבר אמרתי היו רק 2 אפשרויות ראליות לרוב המפתחות
Ps1 וסאטורן
הסברתי מה היה הבעיה בpc ומה הבעיה בn64

אז היו משחקים מסוימים שיצאו רק לסאטורן או רק ל n64
והיו משחקי מולטיפלטפורם ,אבל הרוב המוחץ היה לps1
זה לא משנה עם זה משחק דיג נישתי או משחק ספורט לא הכי פופולרי
בps1 היה כימאת הכל
אז לא היה fps באיכות של גולדנאי ,אבל היו הרבה fps אחרים
לא היה מאריו 64 ,אבל היו הרבה משחקי פלטפורמה

זה לא משנה עם זיכיון כזה או אחר ,היה יוצא לפלטפורמה מתחרה
עם mgs היה יוצא לn64 ,הn64 לא היתה מנצחת את הדור ולא קרובה לזה
לn64 היו כמה משחקי " חובה "
לסאטורן היו כמה משחקי " חובה "
אבל את זה אנחנו יודעים ,רוב השוק גם אז וגם היום
לא מתעניין בתקשורת מיועדת למשחקים ,זה אנחנו
אנחנו קראנו egm או ירחון אחר ,וידענו איזה ציון גבוה זלדה קיבלה

רוב הקונים ראו או פרסומות או מה שנמצא על המדף
לא מעבר לזה ,ובהרבה מקומות בעולם גם לא היתה תמיכה רישמית
ולא פרסומות
המבט שאנחנו רואים ,זה לא מיצג את השוק הגדול
אנחנו פיצפונים ,העולם לא מלא באנגרי גו ,או דיגיטל פאונדרי
הוא מלא באיזה דודה שקונה מתנה לאחין
וסטודנט שמשחק cod

היה לי שנה שעבדתי בחנות צעצועים שגם מכרה קונסולות
היתה אמא שבקשה מאריו לps1
חשבה שאני משקר לה שאין מאריו לps1 ,ובזמנו באותה חנות היה רק ps1

היתה גם איזה אמא שחשבה שאפשר לשדרג ps1
לps2 ,זה היה בהתחלת הps2 בשוק
ויצא לי למכור רק ps2 בודד לפני שעזבתי את העבודה

המון אבל המון אנשים קנו 2 זיכיונות
פוקימון לgbc
וסימס עם כל ההרחבות שלו לpc
גם כאלו שקנו gba שהיה די חדש ,קנו פוקימון לgbc עם תאימות לאחור
למעשה ככה מכרתי את הgba ,הסברתי לאנשים שזה העתיד
בנינטנדו ,וזה תומך במשחקי gbc אז כדי להוסיף כסף
חלק קנו gba חלק קנו gbc

זה השוק ושתבינו את זה ,תבינו למה הps1 הצליחה כל כך
לא סתם על הרבה משחקים היה מופיע "רק בה "
וגם בהרבה פרסומות

רק שתבינו מה השוק ,לא מזמן עשו ראיון עם אחד מהמפתחים
של סופרמן שמכונה סופרמן 64
המשחק הידוע לשמצה שדרך אגב היה בתוכנית גם פורט לps1
אחד מהדברים שמאוד הפתיעו אותי ,זה שהמשחק מכר טוב והיה ריווחי
תבינו סופרמן לn64 היה ריווחי
כניראה עם היו מצליחים להוציא גרסה לps1 ,זה גם היה ריווחי

זה השוק ,משחק גרוע לפעמים מוכר טוב
גם היום המצב דומה

השוק זה מיליון גרסאות של סימס
השוק זה טריליון משחקי פוקימון
השוק זה משחקי fifa או NBA מוכרים הרבה ,גם שלפעמים מקבלים ביקורות נמוכות
חובב כדורגל שאוהב גם משחקים הולך וקונה fifa
הרבה פחות קונים pes גם בשנים שpes היתה טובה יותר

והשוק קונה קונסולות בלי הרבה ידע
סוני יצרה קונסולה שמשכה המון צד שלישי
אנשים ראו משחקים שהם רוצים על הps1 ,אנשים קנו ps1

רוב האנשים לא אמרו יש משחק כמו זלדה 64 אז נקנה גם n64
או יש פאנזר דרגון על הסאטורן נקנה גם סאטורן

את זה אנחנו רוצים ,מי שקנה egm רצה
לרובנו לא היה תקציב לזה ,אבל ידענו מה יש בכל קונסולה
רוב השוק לא יודע שהילו זה win10 וxbox
שgow זהps
שזלדה זה נינטנדו


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים