נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2021, 09:44

לא באמת חוויתי אותו עדין, אולי הSSD או הכוח החישובי של הCPU אנטגראלים בו. אלה שדברים שמאוד קשה לכפר עליהם עם יגואר ודיסק מגנטי.

כמובן שאני מדבר מאוד בכלליות, לא ראיתי כמעט כלום מריטרנל מעבר לטריילר המקורי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2021, 10:08

כן, זו תמיד אפשרות, אבל ממה שראיתי וקראתי - זה כנראה לא המצב, אני אתפלא מאוד אם יהיה צורך בשנמוך גיימפליי כמו במורדור.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 11:14

וואי איזה צחוקים :) לאסקין אתה מוזמן גם לפי אותו הגיון לאכול המבורגר מסלק או ביונד מייט ולשכנע את עצמך שאתה אוכל המבורגר או לאכול "שווארמה צמחונית" ולשכנע את עצמך שאתה אוכל שווארמה :)

ברגע שאתה מסרס את Nex Machina לתנאים המוזרים שלך אז הוא כבר לא Nex Machina הוא משחק שמנסה להיות Nex Machina המשחק הוא המכלול, לא כל דבר אפשר לשנמך.אתה מוזמן גם לשנמך אותו למחשב 486 ולעבוד על עצמך שאתה משחק Nex Machina.

אתה מוזמן לשחק MK/SF משונמכים על ב30FPS ולשבור את כל המשחק שכל המכניקות שלו בנויות על 60FPS.

לשנמך משחקים שהם gameplay focused בשביל שהם ירוצו על חומרה נחותה, לא יאמן.

אני יכול להתאמן כל יום בSF עם דף ועט בלבד גם שאני בהפסקת צהריים עם דף ועט רק בגלל שהמשחקים האלה בנויים על 60FPS ואתה תגיד לי עכשיו שאם אני אשחק אותם ב30FPS זה יהיה אותו המשחק, אני רק אתאים את החישובים ל30FPS במקום 60FPS לול. אני מת מצחוק :)

אגב עם DF עושים לך את העבודה זה לא נחשב!
אם אנחנו צריכים שנדב יסביר לנו למה גרסת הפס5 של הוריזן נראת נקסט ג'ן אז זה גם לא נחשב.

צריכים לראות קפיצה גרפית בהוריזן 2, שגם האדם ברחוב יסכים עליה, הרי זה מה שאמרת שיהיו נגיעות דור הבא שאי אפשר לפספס אותן :)

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2021, 11:21

אין שום סיבה שנקס מכינה לא יעבוד אפילו על פס3 גם ב-60 פריימים, פשוט עם אפקטים הרבה פחות יפים. זה משחק ממש ממש פשוט, שישוחק בדיוק באותה מידה על מכשיר ישן יותר בגרפיקה פחות יפה ורזולוציה נמוכה יותר. המשחק יהיה בדיוק אותו משחק.

מה שיכול לייחד משחקים בדור הזה יהיה ניצול של CPU מתקדם בהרבה וכמובן כל מה שSSD מאפשר, מעבר לזמני טעינה. יש לך מישהו שטוען שזה מה שיש בריטרנל? או שפשוט החלטת ככה?

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 11:41

מי קבע שהCPU והSSD הם המדדים הבלעדיים לחווית נקסט ג'ן? הם חלק מהחבילה של הנקסט ג'ן הם לא הסיבה היחידה. אתה החלטת שרירותית שרק משחק שמנצל את הSSD
או את הCPU ראוי להיקרא נקסט גן.

כשהיסטורית משנות ה80 והלאה המדד האבלוסטי היחיד לקפיצה דורית, זו קפיצה גרפית.

אם אני רואה קפיצה גרפית היסטרית בריטרנל, אתה יכול להגיד לי שאני לא רואה אותה, ושרק אם הוא יינצל את הSSD נוכל לקרוא לו נקסט ג'ן?

אתה מבין שאלה חוקים שאתה המצאת שלא מתיישבים בכלל עם המדד ההיסטורי לקפיצה דורית? הPS4 בכלל לא הציג קפיצה בCPU מהPS3 לפחות לא קפיצה מרשימה ואף אדם שפוי לא יעז לערער על זה שהוא דור מעליו כי המדד האמיתי היחיד לקפיצת דור, זו קפיצה גרפית, כל השאר זה מאפיינים נהדרים,אבל הם לא נותני הטון בחבילה.

ריטרנל לא צריך לכפות על עצמו גיימיקים עם הSSD רק בשביל שאתה תסכים לקטלג אותו כ"דור הבא" ניצול מקורי של הSSD יכול להיות פריצת דרך בגיימפלי.
התעקשות לנצל את הSSD כדי שיהיה אפשר לשווק איזה מאפיין Next GEN יכול לגרום למשחק גיימיקי יתר על המידה, המשחק צריך מכניקות שמתאימות לו ואם הSSD לא יוסיף לו
הוא לא חייב להתעקש על לנצל אותו :)

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2021, 12:03

מי החליט? המפרט של הקונסולות :)
אלו פשוט הדברים שמייחדים את הדור הזה וייתנו לנו חוויות ״נקסט ג׳ן״ ולא אותו דבר שהיה בדור הקודם בגרפיקה קצת יותר יפה. בהמשך הדור אולי גם RT ייתן את זה.
אתה לא יכול לטעון שלשחק את אותו משחק *בדיוק* רק עם גרפיקה פחות יפה זה מה שהופך את המשחק למשהו שהוא ״בלתי אפשרי״ על הדור הקודם... כי עובדתית אתה כן יכול לטעון את זה על דברים בגיימפליי או בעיצוב המשחק.
עכשיו אתה יכול להגיד לי שבלי RT ורזולוציה נמוכה יותר זה משחק אחר לגמרי, אבל אז אפשר לטעון את זה על כל משחק על הXSS שנראה פחות טוב מגירסת הXSX, או על משחק כשמשחקים אותו על מחשב חזק לעומת חלש. ברור שזה מוריד למי שזה חשוב לו, אבל זה עדיין אתו משחק.

כשאנחנו מדברים על משחקי הדור הבא ה״אמיתיים״ אנחנו מדברים על משחקים שגם עם שנמוך גרפי לא ירוצו עליו או ירוצו ברמה בלתי שחיקה גם אחרי שנמוך גרפי.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 12:48

אם R&C בנה את עצמו סביב הSSD בגיימפלי אז מן הסתם שאי אפשר לקרוא לו אותו משחק אם תריץ אותו על הפס4 בלי המאפיין של הדילוג המידי בין המדדים.
זה לא אומר שאם R&C לא היה מנצל את הSSD הוא לא היה נקסט ג'ן רק שR&C ספציפית היה נשבר.

סוני ואינסומאנייק יכלו להחליט שלא מעניין להם את התחת מהSSD והם רוצים לחלוב את הPS5 גרפית ולהשתמש בו כShowcase לגרפיקה של הפס5, במקום להשקיע משאבים בניצול הSSD הם היו מממקדים את כל התקציב והresearch and development על הגרפיקה ושהיית רואה
את R&C היית אומר שהוא נקסט ג'ן בגלל הגרפיקה שלו.

אתה לא יכול להישען, על פייצ'ר מדהים אבל משני כמו הSSD ולקבוע שהוא הפייצ'ר המרכזי.

אם הייתי שם לך בפס5 את הGPU של הפס4 אבל עם SSD היית ממשיך לקרוא לפס5 נקסט ג'ן כי עכשיו יש לך משחקים בגרפיקת פס4 שיכולים לנצל SSD ?
לול זה כמו להגיד, שהיית מוכן להמשיך עם גרפיקה דו מימדית של הSNES בדור הפס1 אם רק הייתי משדרג לך את הCD ועכשיו אתה יכול לשחק משחקי 16BIT "גדולים יותר"

גרפיקה לנצח תשאר המדד הנצחי לקפיצה דורית.

צריך להיות לך מדד אבסולוטי, שעליו כל האנושות תוכל להסכים פה אחד שהוא המדד לקפיצה דורית, ויש מדד כזה קוראים לו גרפיקה.

כשאתה רואה אדם חדש בשניות הראשונות בחייך, אתה מסתמך על חוש הראייה שלך בשביל לעמוד על טיבו יתכן שהחושים האחרים שלך יעזרו לך ללמוד עליו פרטים נוספים בהמשך, אבל אתה תאמין קודם כל לעינים שלך.

אותו דבר כאן, הדבר הראשון במעלה שאנחנו רוצים לראות בדור חדש זה קפיצה גרפית.

אתה כמעט לא תמצא גיימר אחד נורמלי שייסכים לראות בWII קפיצה דורית מהקיוב, למרות שאני יכול להוכיח לך שהמפרט הטכני שודרג גם שודרג :)
כי כל עוד העינים שלך מספרות לך שאין קפיצה דורית אתה תאמין להן.

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2021, 13:30

כל משחק שלא יוצא לקונסולות הקודמות הוא ״נקסט ג׳ן״ בהגדרה, אנחנו מדברים על משחקים שאי אפשר לשנמך רק את הגרפיקה שלהם כדי לפעול על הדור הקודם, בכל פעם שאנחנו מדברים על ״משחקי הדור הבא האמיתיים״. משחקים שבאמת ייפגעו מזה שכל הזמן יש טעינות ומשחקים שפשוט לא יכולים להתמודד עם הכח שנדרש מהCPU או משחקים שעיצוב העולמות/שלבים שלהם הם רמה מעל מה שיש כיום בזכות הSSD
ומשחק יכול להיות דור הבא ועדיין להראות דור קודם ודור הבא בו זמנית, זה נכון על המחשב ונכון על הXSS מול XSS, אותו משחק יכול לגרום לך להגיד ״וואו״ על הגדרות מתקדמות ו״פסדר״ על הגדרות נמוכות יותר.
אתה בעצם אומר לי שאם העיניים שלי רואות רזולוציה יותר גבוהה או פריימרייט גבוה אז זהו, זה נקסט ג׳ן. אבל כמעט כל אחד שתשאל יגיד לך שGOW נראה יותר יפה מריטרנל, אז מה זה משנה העיניים עכשיו? זה מדד סופר סובייקטיבי.

קונטרול הוא משחק נקסט ג׳ן? מיילס מורלס נקסט ג׳ן? אם לא - אז מלבד העובדה שהם גם יצאו על הפס4 תאלץ להסביר למה לא, מבחינה גרפית, אבל ריטרנל כן. ״כי העיניים שלי אומרות לי״ זה לא סיבה. הרי יש השתקפויות RT במיילס וקונטרול על הדור הבא וזה משנה איך שהם נראים. מאוד. ריטרנל לפי מה שראינו יכול לרוץ יפה מאוד בדיוק כמו מיילס וקונטרול על קונסולות ישנות יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2021, 13:41

CPU, זיכרון מערכת והאכסון מגדירים גיימפליי ועיצוב שלבים. ה-GPU? הוא כמעט בלעדית ספק גרפיקה בלבד, מאוד נדיר ש-GPU עושה עבודה שקשורה לגיימפליי וזה לא משהו שפשוט לעשות אותו (לדעתי claybook הוא המשחק היחיד בדור האחרון שעשה שימוש גיימפליי ב-GPU, אם אפשר לקרא לזה שימוש גיימפליי כי לדעתי העיוות פלסטלינה היה ויזואלי בלבד).

אצלי בספר אם יש לקונסולה את הCPU, הזיכרון והאכסון להתמודד עם המשחק, היא תתמודד עם המשחק. ה-GPU הוא רק shell יפה מסביב. הדוגמה הכי טובה היא DS, מדובר בליטרלי משחק פס3 עם shell יפה על גביו. זה בדיוק הקונספט שה-XSS בנויה סביבו.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי idan » 26 אפריל 2021, 14:08

ממה שהבנתי המשחק עושה שימוש ב RT ורץ ב 4k דינמי ב 60fps, אין אפילו מצב גרפיקה/ביצועים כי הם הצליחו למקסם את כל מה שהם רצו לעשות עם המשחק. כלומר יש הרבה לאן לרדת בשביל להתאים אותו לפס4. אפילו ספיידרמן, הקרוס ג'ן, דרש ממך אאז"נ להתפשר ולבחור בין האופציות השונות, כי כנראה עם כל העולם הפתוח שלו וכל זה הוא עדיין משחק תובעני יותר. מההתרשמות שלי ריטרנל (שאני חושב שנראה נהדר, שלא יהיה ספק) הוא משחק די "ריק" עם סביבות קטנות שלא קורה בהן יותר מידי חוץ מהקרבות עם האויבים ולכן נראה לי סביר שהמשחק יוכל לרוץ גם על הקונסולות הישנות עם כל השינמוכים הדרושים. הוא מן הסתם ירגיש קצת חיוור ביחס לגירסה של הפס5, אבל זה חלק מהעניין עם קרוס ג'ן.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 14:28

DrKeo כתב:CPU, זיכרון מערכת והאכסון מגדירים גיימפליי ועיצוב שלבים. ה-GPU? הוא כמעט בלעדית ספק גרפיקה בלבד, מאוד נדיר ש-GPU עושה עבודה שקשורה לגיימפליי וזה לא משהו שפשוט לעשות אותו (לדעתי claybook הוא המשחק היחיד בדור האחרון שעשה שימוש גיימפליי ב-GPU, אם אפשר לקרא לזה שימוש גיימפליי כי לדעתי העיוות פלסטלינה היה ויזואלי בלבד).

אצלי בספר אם יש לקונסולה את הCPU, הזיכרון והאכסון להתמודד עם המשחק, היא תתמודד עם המשחק. ה-GPU הוא רק shell יפה מסביב. הדוגמה הכי טובה היא DS, מדובר בליטרלי משחק פס3 עם shell יפה על גביו. זה בדיוק הקונספט שה-XSS בנויה סביבו.


השאלה אם היית מוכן להיתקע בגרפיקה של דור קודם,בתנאי שאתה ממשיך לקבל חידושים בגיימפלי? אין מצב :) אנחנו לא סתם העברנו את חיינו בלהתווכח עם רונן ועדי על זה TP מרגיש כמו דור קודם. (בעצם אני לא זוכר אם עדי גם עף על TP )


הריימיק של DS הוא מיושן כי הוא בכוונה רצה להישאר נאמן למשחק ישן. י, סטיק יכול לחפור על זה יותר טוב ממני התתחום שלו :)

אז כן אתה יכול לשאול אותי את השאלה ההפוכה אם אני אסכים להישאר במצב שרק הגרפיקה משתפרת ואין שום שידורג לגיימפלי.

וואלה זה יהיה מדכא, אני לא אומר שלא, אבל אם אני חייב לבחור אם להישאר עם אותו גיימפלי בגרפיקה שרק הולכת ומשתפרת לבין גיימפלי שהולך ומשתפר וגרפיקה מיושנת, אני בצער רב, בוחר בגרפיקה שהולכת ומשתפרת וגיימפלי שנתקע במקום :)

לאסקין: "כל משחק שלא יוצא לקונסולות הקודמות הוא ״נקסט ג׳ן״ בהגדרה,"- כן, אני מחכה שתסביר לי למה SONIC Mania היה כל כך נקסט ג'ן שהוא יצא רק לPS4 ולוואן, ואפילו לא קיבל פורטה לוויטה לרפואה.לפי ההגיון שהבאת, אני חייב לקבל את עצמי מציאות קפקאית שבה SONIC Mania משחק 32BIT מובהק שבמובהקים היה משחק נקסט ג'ן בדור הפס4 כי הוא ננעל על הפס4/ONE.

אין קשר בין הדור שהמשחק יוצא אליו לבין אם הוא נקסט ג'ן או לא, מה שיקבע אם הוא נקסט ג'ן או לא זו הגרפיקה שלו.

ספיידרמן MM הוא משחק PS4 שהודבק לו RT. מאפיין גרפי אחד של נקסט ג'ן לא יהפוך משחק PS4 כמו ספיידרמן למשחק דור הבא.
אין פה שום כוונה להמעיט חלילה בRT שהרי נדב כבר שיכנע את רוב האנשים הנורמלים שRT זה דבר קריטי לגרפיקה של הדור הבא עם סייברפאנק, אז אין צורך להיכנס לויכוח דמיוני על נושא שכולנו מסכימים עליו, אבל עדיין RT לבדו הוא לא מה שיהפוך גרפיקה של משחק PS4 למשחק PS5 :)

כמון, זה חלק חשוב בשווארמה עדיין אם תיקח "שווארמה צמחונית" ותשפוך עליה קילו של כמון היא לא תהפוך פתאום לשווארמה אמיתית :)
היא תישאר תערובת הזוייה של פטריות או טופו או אלוהים יודע מה שמים שם.ברוך שלא עשני צמחוני.

לאסקין, אם תגיד לי שבשנות ה30 המאוחרות אחרי שראינו כבר כל כך הרבה, הגעת למצב שבשבילך סובייקטיבית חידושים בגיימפלי זה הדבר הכי קריטי בעולם, אני אהיה חייב להסכים איתך כי יש בזה מן ההגיון שאדם שראה כל כך הרבה קפיצות גרפיות בחייו כבר רוצה ריגושים אחרים :)

אבל זו דעתך האישית.

אם הייתי חוזר בזמן ופוגש את גלאס של 1998 וצריך להמחיש לו את כל הקפיצות הגרפיות שנעשו בין 1998-2021 הייתי בוחר במשחקים הכי יפים גרפית של כל דור, כי הגרפיקה זה מה שהיה קונה את כל האנשים, גם אם גלאס של 1998 היה יכול להבין הסברים טכניים של SSD וכו' לא היה טעם מספיק להראות לו קפיצות גרפיות :)
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 26 אפריל 2021, 14:35, נערך 2 פעמים בסך הכל.

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי idan » 26 אפריל 2021, 14:32

אגב, מי שיש לו טלויזיה טובה עם HDR רציני יהנה מאוד מהמשחק הזה ויזאולית עם כל האורות האולטרא בוהקים שלו על רקע מאוד חשוך. זה בערך המאפיין הכי ייחודי שלו מהבחינה הזאת.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 14:44

ולכן אנשים שאין להם טלווזיה טובה, צריכים להתאפק ולא להאשים את Housemarque אם המשחק לא מפיל אותם כי אולי יש לכם חרא טלווזיה :) או שיש לכם טלווזיה טובה אבל לא השקעתם בפאקינג calibration. או שכן השקעתם בפאקינג calibration אבל כשהמשחק עצמו התחיל וביקש ממכם לשחק עם התאורה בשביל לראות את המשחק בצורה אופטימלית חירבשתם את זה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2021, 14:51

יש פה שני דברים שונים לגמרי שאפשר לדבר עליהם בקשר ל"דור הבא". הראשון הוא גיימפליי, ושם היה הויכוח שלי עם רונן. הויכוח היה על זה שזלדה TP משחק בול כמו זלדה OOT אפילו שמפרידים בינהם שלושה דורות, זאת הבעיה העיקרית שלי עם זלדה TP. אני זוכר במפורש שדברתי על דברים כמו זה שלינק עדין דוחף קופסאות על GRID בצורה סופר קלאנקית והשוואתי את זה למשחקים אחרים שהיו קיימים ב-2006 שכבר עשו את זה הרבה יותר טוב. דברתי על הסטגנציה של הפרנצ'ייז, איך זלדה צריך ללכת בכיוון של פיסיקה אמיתית ועל הדרך עלו דברים כמו זה שזה קצת בזיון שב-2006 המוסיקה בזלדה הייתה עדין MIDI (מה שגרר ציטוט אל-מותי מרונן על זה שהמוסיקת מידי מתאימה בול לגרפיקה המיושנת). אני חושב שההסטוריה הייתה טובה אלי עכשיו ש-BOTW יצא לעולם ועזר לטיעונים שלי מ-2006 שזלדה היה צריך ריפרש עמוק, להיות עולם פתוח אמיתי ולהמיר את הגיימפליי שלו למבוסס הפיסיקה.

אז כשמדברים על משחקי דור הבא "אמיתיים" אפשר לדבר על כל נושא הגיימפליי ועיצוב השלבים. מכשיר חזק יותר אומר אפשרויות רחבות יותר למפתחים, זה אומר יותר פוליש והרגשה טובה בסביבות מסובכות יותר. לא באמת התעמקתי בריטרנל כי אני מתחמק ממדיה עליו אז אין לי מושג אם זה המקרה או לא, אבל אם זה המקרה אז בלי SSD והמעבד החדש כנראה שיהיה להם מאוד קשה לשחזר את זה על הפס4.

הצד השני של משחק דור הבא אמיתי הוא הגרפיקה ושם יש גמישות הרבה יותר גדולה. אז בנוגע לשאלה האם הייתי רוצה את ריטרנל בגרפיקה מכוערת על הפס4? לא, לא ממש, אני רוצה את ריטרנל על הפס5 בגרפיקה יפה. אבל השאלה היא - כמה יפה הגרפיקה של ריטרנל? ראיתי אותו פעם אחת ולא בדיוק נפלתי על הרצפה. אז יכול להיות שיש שם דברים מסמרי שיער, באמת שאין לי שמץ. אבל מהמעט שראיתי הוא לא נראה טוב כמו הורייזן 2 ואצלי בספר הורייזן 2 הוא אכזבה ענקית.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4917
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 26 אפריל 2021, 15:01

idan כתב:אגב, מי שיש לו טלויזיה טובה עם HDR רציני יהנה מאוד מהמשחק הזה ויזאולית עם כל האורות האולטרא בוהקים שלו על רקע מאוד חשוך. זה בערך המאפיין הכי ייחודי שלו מהבחינה הזאת.

אימפלמנטציית HDR מוצלחת בהחלט יכולה להחמיא למשחקים עם שעושים שימוש בהרבה vfx פלאשיים כמו ריטרנאל,אבל משחק שלא נראה נקסט ג׳ן לא יזרח פתאום ויראה אחרת לגמרי רק בגלל hdr,וכמו שאמרת ריטורנל נראה אחלה,אבל מאוד בסיסי ועם סביבות די ריקות.

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אפריל 2021, 15:58

glass man כתב:
DrKeo כתב:CPU, זיכרון מערכת והאכסון מגדירים גיימפליי ועיצוב שלבים. ה-GPU? הוא כמעט בלעדית ספק גרפיקה בלבד, מאוד נדיר ש-GPU עושה עבודה שקשורה לגיימפליי וזה לא משהו שפשוט לעשות אותו (לדעתי claybook הוא המשחק היחיד בדור האחרון שעשה שימוש גיימפליי ב-GPU, אם אפשר לקרא לזה שימוש גיימפליי כי לדעתי העיוות פלסטלינה היה ויזואלי בלבד).

אצלי בספר אם יש לקונסולה את הCPU, הזיכרון והאכסון להתמודד עם המשחק, היא תתמודד עם המשחק. ה-GPU הוא רק shell יפה מסביב. הדוגמה הכי טובה היא DS, מדובר בליטרלי משחק פס3 עם shell יפה על גביו. זה בדיוק הקונספט שה-XSS בנויה סביבו.


השאלה אם היית מוכן להיתקע בגרפיקה של דור קודם,בתנאי שאתה ממשיך לקבל חידושים בגיימפלי? אין מצב :) אנחנו לא סתם העברנו את חיינו בלהתווכח עם רונן ועדי על זה TP מרגיש כמו דור קודם. (בעצם אני לא זוכר אם עדי גם עף על TP )


הריימיק של DS הוא מיושן כי הוא בכוונה רצה להישאר נאמן למשחק ישן. י, סטיק יכול לחפור על זה יותר טוב ממני התתחום שלו :)

אז כן אתה יכול לשאול אותי את השאלה ההפוכה אם אני אסכים להישאר במצב שרק הגרפיקה משתפרת ואין שום שידורג לגיימפלי.

וואלה זה יהיה מדכא, אני לא אומר שלא, אבל אם אני חייב לבחור אם להישאר עם אותו גיימפלי בגרפיקה שרק הולכת ומשתפרת לבין גיימפלי שהולך ומשתפר וגרפיקה מיושנת, אני בצער רב, בוחר בגרפיקה שהולכת ומשתפרת וגיימפלי שנתקע במקום :)

לאסקין: "כל משחק שלא יוצא לקונסולות הקודמות הוא ״נקסט ג׳ן״ בהגדרה,"- כן, אני מחכה שתסביר לי למה SONIC Mania היה כל כך נקסט ג'ן שהוא יצא רק לPS4 ולוואן, ואפילו לא קיבל פורטה לוויטה לרפואה.לפי ההגיון שהבאת, אני חייב לקבל את עצמי מציאות קפקאית שבה SONIC Mania משחק 32BIT מובהק שבמובהקים היה משחק נקסט ג'ן בדור הפס4 כי הוא ננעל על הפס4/ONE.

אין קשר בין הדור שהמשחק יוצא אליו לבין אם הוא נקסט ג'ן או לא, מה שיקבע אם הוא נקסט ג'ן או לא זו הגרפיקה שלו.

ספיידרמן MM הוא משחק PS4 שהודבק לו RT. מאפיין גרפי אחד של נקסט ג'ן לא יהפוך משחק PS4 כמו ספיידרמן למשחק דור הבא.
אין פה שום כוונה להמעיט חלילה בRT שהרי נדב כבר שיכנע את רוב האנשים הנורמלים שRT זה דבר קריטי לגרפיקה של הדור הבא עם סייברפאנק, אז אין צורך להיכנס לויכוח דמיוני על נושא שכולנו מסכימים עליו, אבל עדיין RT לבדו הוא לא מה שיהפוך גרפיקה של משחק PS4 למשחק PS5 :)

כמון, זה חלק חשוב בשווארמה עדיין אם תיקח "שווארמה צמחונית" ותשפוך עליה קילו של כמון היא לא תהפוך פתאום לשווארמה אמיתית :)
היא תישאר תערובת הזוייה של פטריות או טופו או אלוהים יודע מה שמים שם.ברוך שלא עשני צמחוני.

לאסקין, אם תגיד לי שבשנות ה30 המאוחרות אחרי שראינו כבר כל כך הרבה, הגעת למצב שבשבילך סובייקטיבית חידושים בגיימפלי זה הדבר הכי קריטי בעולם, אני אהיה חייב להסכים איתך כי יש בזה מן ההגיון שאדם שראה כל כך הרבה קפיצות גרפיות בחייו כבר רוצה ריגושים אחרים :)

אבל זו דעתך האישית.

אם הייתי חוזר בזמן ופוגש את גלאס של 1998 וצריך להמחיש לו את כל הקפיצות הגרפיות שנעשו בין 1998-2021 הייתי בוחר במשחקים הכי יפים גרפית של כל דור, כי הגרפיקה זה מה שהיה קונה את כל האנשים, גם אם גלאס של 1998 היה יכול להבין הסברים טכניים של SSD וכו' לא היה טעם מספיק להראות לו קפיצות גרפיות :)


עזוב אתה קברת את עצמך עם ההודעה הזו...
אתה באמת מעדיף שgta6 יהיה כמו 5 רק יפה יותר? מה לגבי יותר גיוון בהולכי הרגל, מה לגבי כל עצם שאתה רואה על המסך הוא אינטראקטיבי עם פיזיקה משלו, מה לגבי AI כל כך חכם שתחשוב שהNPC הם אנשים אמיתיים, מה עם יותר מכוניות, מה עם אפס זמני טעינה, מה עם מאות דמויות על המסך ומולטי עם מאתיים+ אנשים... כל אלו יהיו אפשריים רק עם שדרוג רציני של cpu, זכרון וSSD, וזו רק ההתחלה. ברור שאני מעדיף שgta6 ייראה כמו 5 גרפית ויהיה פי אלף יותר מתקדם, מאשר פשוט יותר פיקסלים ופוליגונים.

ושוב, מה כל כך מתקדם גרפית בריטרנל, שהוא שונה ממיילס? לא הסברת. אתה אומר לי שמייחס ״הוא אותו משחק לפס4 שהדביקו לו RT״. קודם כל זה לא נכון, יש עוד הבדלים גרפיים, דבר שני יש 60 פריימים... אז תיקח את ריטרנל, תוריד לו את הרזולוציה ואת הRT והוא רץ על הפס4, גם ב-60 פריימים. הסיבה היחידה שהוא לא יוצא לפס4 (בינתיים) זה כדי שיהיה לסוני עוד בלעדי למשוך לקוחות איתו, וזה לא ממש משחק שיעשה מספרים של ספיידרמן אז אין להם בעייה לדלג על גירסת פס4.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 16:06

idan כתב:ממה שהבנתי המשחק עושה שימוש ב RT ורץ ב 4k דינמי ב 60fps, אין אפילו מצב גרפיקה/ביצועים כי הם הצליחו למקסם את כל מה שהם רצו לעשות עם המשחק. כלומר יש הרבה לאן לרדת בשביל להתאים אותו לפס4. אפילו ספיידרמן, הקרוס ג'ן, דרש ממך אאז"נ להתפשר ולבחור בין האופציות השונות, כי כנראה עם כל העולם הפתוח שלו וכל זה הוא עדיין משחק תובעני יותר. מההתרשמות שלי ריטרנל (שאני חושב שנראה נהדר, שלא יהיה ספק) הוא משחק די "ריק" עם סביבות קטנות שלא קורה בהן יותר מידי חוץ מהקרבות עם האויבים ולכן נראה לי סביר שהמשחק יוכל לרוץ גם על הקונסולות הישנות עם כל השינמוכים הדרושים. הוא מן הסתם ירגיש קצת חיוור ביחס לגירסה של הפס5, אבל זה חלק מהעניין עם קרוס ג'ן.


איזו הודעה מגניבה :) אתה יודע למה? כי אתה לא יודע שאין מצב ביצועים "כי הם הצליחו למקסם כל מה שהם רצו" אין מצב ביצועים כי זה משחק ארקידי בנשמה שלו, ומשחק ארקייד כזה שמכבד את עצמו חייב להיות 60FPS לתת לך מצב ביצועים של 30FPS יספק את הלאסקינים בעולם, אבל יבעט בתחת של כל מי שרוצה משחק ארקיידי.

על אותו משקל קפקום יכולים להחליט שהם שמים עלי זין ומהיום לאסקין הוא קהל היעד שלהם ולכן הם ידחפו 30FPS בכל משחק מכות כדי שלאסקין יעוף מהגרפיקה אבל לאסקין הוא לא קהל היעד :)

רק מהקושי של ריטורנל אתה יכול להבין שלאסקין הוא לא קהל היעד, לא חלילה כי לאסקין לא יכול לאכול את ריטורנל בלי מלח, פשוט לאסקין לא בקטע של משחקים קשים כמו ריטורנל.

המסקנה שלך ש... אין מצב ביצועים כי ריטורנל הוא לא משחק שדוחף זו דוגמא מדהימה לכמה שהסבר אלטרנטיבי יכול להיות יפה אבל להתנגש עם המציאות :)
הרי חברת משחקי Bullet hell תרצה 60FPS כי זה הציפיות של הקהל לא בגלל שהחלטת לקבוע שאפילו הוריזן הקרוס ג'ן דוחף יותר :)

הקהל של הוריזן זה בדיוק הקהל שיסכים לבלוע משחק ב30FPS גם אני אסכים לשחק אותו ב30FPS למה לא? זה משחק אקשן הרפתקה הוא לא צריך 60FPS.
לעומת זאת לשחק במשחק ארקיידי כזה ב30FPS ? בעע :)

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי BiA » 26 אפריל 2021, 16:23

אם ריטרנל היה זמין עכשיו על הפס4 ב-30, הייתי לגמרי קופץ עליו ואני חובב משחקים "ארקיידים". למה שלקהל שמשחק בו ב-60 על הפס5 יהיה אכפת מהקהל שישחק בו ב-30 על הפס4?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2021, 16:25

אני חייב להגיד שמכל הדיון הזה אני מרגיש שאני לא ממש בטוח מה הייתה הנקודה המקורית. שריטרנל יותר דור הבא מהורייזן 2?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי BiA » 26 אפריל 2021, 16:27

אין לי מושג, האמת. אני מגיב על נקודות ספציפיות שאני מצליח לחלץ מהבלגן.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 16:28

DrKeo כתב:אני חייב להגיד שמכל הדיון הזה אני מרגיש שאני לא ממש בטוח מה הייתה הנקודה המקורית. שריטרנל יותר דור הבא מהורייזן 2?

כן.

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי idan » 26 אפריל 2021, 16:28

חחח אתה כזה קשקשן גלאס.. אם כבר מדברים על התנגשות עם המציאות אז Alienation, משחק ארקייד אפילו מובהק יותר מריטרנל, של אותה Housemarque, רץ ב 30fps במוד היחיד שיש לו. אז אולי הם לא כיבדו את עצמם ב 2016 אבל זה בוודאי שומט את הקרקע מתחת לטיעון שלך, אבל היי, לפחות ניסית :D
אגב, RT זה חובה? 4K זה חובה? לא, אז בהגדרה יש הרבה לאן לרדת גם אם מתאבדים על טהרת ה 60fp, עוד לפני כל מיני הגדרות גרפיות של צללים ותאורה וכו'. אם הם היו נתקלים במחסום, ההגיון אומר שהם היו עושים מצב בלי RT או מצב עם רזולוציה נמוכה יותר בשביל להגיע ליעד, אבל הם לא היו צריכים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42026
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אפריל 2021, 16:30

אוקיי, אז לנקודה הזאת אני באמת לא יכול להגיב כרגע, רק ביום שישי אני אהיה חכם יותר (לגבי ריטרנל, לגבי הורייזן צריך עוד לחכות).

אגב, חוזרים ואומרים פה RT על ריטרנל אבל אני לא בטוח בכלל שיש בו RT. כלומר לפחות לא ויזואלי, כי ראיתי טוויט שדבר על זה שה-RT הוא בכלל לסאונד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7930
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 26 אפריל 2021, 16:31

BiA כתב:אם ריטרנל היה זמין עכשיו על הפס4 ב-30, הייתי לגמרי קופץ עליו ואני חובב משחקים "ארקיידים". למה שלקהל שמשחק בו ב-60 על הפס5 יהיה אכפת מהקהל שישחק בו ב-30 על הפס4?


הקהל הוא לא זה שיקבע. המפתחים קובעים. המפתחת לא עושה משאל עם מי רוצה לראות איזה משחק על איזה פלטפורמה ואיזה שנמוכים הוא מוכן לקבל.
אתה אולי כחובב משחקים ארקדיים מושבע מוכן לשחק אותו ב30FPS אבל תנסה לשאול את השאלה הזו בפורומים כמו Shmups Fourm שמורכב מפאנטים של משחקי ארקייד ותראה שאתה תמצא את עצמך כמיעוט שבמיעוט :)

ואם אין לך כוח להירשם ולשאול את זה כדי לראות שאתה במיעוט אני מוכן לעשות את זה בשבילך ולקשר לך את תשובתם.

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי idan » 26 אפריל 2021, 16:36

DrKeo כתב:אוקיי, אז לנקודה הזאת אני באמת לא יכול להגיב כרגע, רק ביום שישי אני אהיה חכם יותר (לגבי ריטרנל, לגבי הורייזן צריך עוד לחכות).

אגב, חוזרים ואומרים פה RT על ריטרנל אבל אני לא בטוח בכלל שיש בו RT. כלומר לפחות לא ויזואלי, כי ראיתי טוויט שדבר על זה שה-RT הוא בכלל לסאונד.


וואלה, אתה יודע שאין לי מושג בדברים האלה, אבל לפי הציטוט הזה נשמע שכן יש שימוש כלשהו שקשור בגרפיקה -

"By leveraging PS5’s ray-tracing hardware, we are able to deliver high-quality lighting in real time. Our global illumination system uniquely adapts to the randomized placement of the world, while neon-lit projectiles create that arcade, fever-dream feel our team is known for.”

https://www.playstation.com/en-us/edito ... -returnal/


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים