נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יולי 2021, 08:50

Laskin כתב:יש גם את מיילס מורלס שעשה 6.5 מליון אבל הוא גם על הפס4…
סה״כ הנתונים האלה ממחישים היטב למה לא יוצאים בשנה הראשונה קילר אפס מטורפים בלעדיים לדור הבא, בהפקת ענק… נגיד GoW או הורייזון היו יוצאים בהשקה או בחודשים שאחריה, הבלעדיים מוחלטים של הפס5, כמה היו מוכרים? נגיד 2 מליון? והקונסולה עדיין הייתה סולד אאוט כך או כך. גם בדור הבא יהיה אותו דבר בדיוק - משחקים קטנים יותר בלעדיים, קרוס ג׳נס לגדולים יותר למשך שנתיים. מבאס, אבל זה מה שיהיה, כי משחקים של 4+ שנות הפקה מלאה של סטודיו ענק לא מפתחים בשביל למכור 2 מליון עותקים במחיר מלא בשנה הראשונה, גם לא 3 מליון. מדובר במשחקים שיגיעו ל-10 מליון, ההפרש ברווחים זה משהו כמו חצי מליארד דולר, אז נניח מליארד דולר לGoW והורייזון ביחד, תראו לי חברה שתוותר על מליארד דולר סתם כדי להשוויץ שיש לה יותר גדול (בטח כשגם ככה יש לה יותר גדול, גם בלי זה).

ושוב - אני לא שמח מזה. יש לי פס5. אבל תסתכלו על הנתונים… אז את ריטרנל יכולים ״לזרוק״ כבלעדי ולהפסיד אולי איזה מליון עותקים שהיה מוכר אם היה יוצא גם על הפס4, אפילו גם את ראצ׳ט, אבל לא משחקים של 10 מליון בשנה הראשונה.

זה ממש לא נכון, בלעדיים מהשנה הראשונה מתפוצצים אם הם שווים את זה. בקצב ממכירות של הפס5 היא תהיה כבר על סף ה30 מליון יחידות כשgow יצא, אם זה לא מספיק בסיס משתמשים אז מה כן? GOW בלעדי במרץ 2022 כשעד סוף 2022 היו כבר 45 מליון קונסולות בשוק זה לא היה עושה את ה10+ מליון יחידות לאורך חייו? ברור שכן. ורק להזכיר בכדי שלא נתבלבל, סוני היא לא אקטיווז׳ן, לקונסולות המשחקי צד א נמצאים שם בכדי למכור את הקונסולה, לא להפך.

הנתונים אומרים שאנשים קונים פס5 גם אם אין מה לשחק עליה, הם בייסיקלי קונים פס4 פרו פרו. זה היה נכון גם על הפס4, אנשים קנו אותה גם כשלא היה מה לשחק עליה. זאת ההנחה של סוני, שהם יכולים לעשות מה שבזין שלהם. הפריווילגיות האלה לא נמשכות לנצח.

אם כבר יש משהו שנתונים מלמדים אותנו הוא שבגלל שהמספרים של ריטרנל לא מתקרבים לנניח lost planet או dead rising בשנה הראשונה של ה360 שלא הגיע ל10 מליון יחידות גם אחרי שנה הוא שכנראה הבלעדיים שסוני שמה על הפס5 לא עניינו אף אחד. ואגב, שמת לה שראצ׳ט הכפיל את המכירות של ראצ׳ט 2016 למרות שאחד יצא לבסיס של 50 מליון והשני לשל 10 מליון? אז כנראה שהבלעדיןת לא בדיוק החזיקה את ראצ׳ט מאחור אה?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 29 יולי 2021, 09:00

אבל הדור הזה בדיוק כמו הקודם הוא הוכחה נוספת שלא חייבים קילר אפס בלעדיים לגמרי ברמה של GoW או הורייזון בשנתיים הראשונות, המכשירים נחטפים וקשה למצוא אותם בכל העולם, מספיק לאנשים השדרוגים הגרפיים למשחקי הדור הקודם ובנוסף איזה ראצ׳ט, ריטרנל ואיזה רימייק של בלופוינט.
אז ברור שצריך משחקים, אבל לא צריך משחקים בהפקות של מאות מליוני דולרים בבלעדיות, זה פשוט הפסד של מליארד דולר.
אה, וממש לא בטוח שיהיה לפס5 אפילו 20 מליון כשיצא GoW, אנחנו לא יודעים עדיין מתי הוא יוצא.
ואפילו אם כן יהיה 30 מליון, אז הוא ימכור 4 מליון יחידות, אולי 5… אז זה הפסד של 300 מליון דולר למשחק, 600 יחד עם הורייזון נגיד. זה גם המון המון כסף שאין כמעט אף חברה שהייתה עושה את ההחלטה הזו. אתה יכול להגיד שזה לא נכון עד מחר, וחברות ימשיכו לעשות זאת ולהוכיח לך שאתה טועה :)

לגבי ראצ׳ט - הוא בעצם הקילר אפ היחיד של הקונסולה, אבל אתה באמת חושב שלא היה מוכר הרבה יותר אם היה יוצא לפס4? ברור שהבלעדיות החזיקה את המכירות שלו לאחור, ולהשוות אותו לרימייק זה קצת מצחיק, זה ראצ׳ט סופר מושקע. ברור שהיה מוכר יותר אם היה יוצא כקרוס ג׳ן, אבל הוא לא הפקה של מאות מליונים אז בטח שסוני יכולה להרשות לעצמה להוציא אותו ולהרוויח עליו פחות.
אני לא אומר שסוני לא צריכה בלעדיים בתחילת דור, אלא שזה ברור שהיא תביא דברים קטנים יותר בתחילת הדור ולא את הענקים שלה.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 29 יולי 2021, 09:11

DrKeo כתב:
Laskin כתב:יש גם את מיילס מורלס שעשה 6.5 מליון אבל הוא גם על הפס4…
סה״כ הנתונים האלה ממחישים היטב למה לא יוצאים בשנה הראשונה קילר אפס מטורפים בלעדיים לדור הבא, בהפקת ענק… נגיד GoW או הורייזון היו יוצאים בהשקה או בחודשים שאחריה, הבלעדיים מוחלטים של הפס5, כמה היו מוכרים? נגיד 2 מליון? והקונסולה עדיין הייתה סולד אאוט כך או כך. גם בדור הבא יהיה אותו דבר בדיוק - משחקים קטנים יותר בלעדיים, קרוס ג׳נס לגדולים יותר למשך שנתיים. מבאס, אבל זה מה שיהיה, כי משחקים של 4+ שנות הפקה מלאה של סטודיו ענק לא מפתחים בשביל למכור 2 מליון עותקים במחיר מלא בשנה הראשונה, גם לא 3 מליון. מדובר במשחקים שיגיעו ל-10 מליון, ההפרש ברווחים זה משהו כמו חצי מליארד דולר, אז נניח מליארד דולר לGoW והורייזון ביחד, תראו לי חברה שתוותר על מליארד דולר סתם כדי להשוויץ שיש לה יותר גדול (בטח כשגם ככה יש לה יותר גדול, גם בלי זה).

ושוב - אני לא שמח מזה. יש לי פס5. אבל תסתכלו על הנתונים… אז את ריטרנל יכולים ״לזרוק״ כבלעדי ולהפסיד אולי איזה מליון עותקים שהיה מוכר אם היה יוצא גם על הפס4, אפילו גם את ראצ׳ט, אבל לא משחקים של 10 מליון בשנה הראשונה.

אם כבר יש משהו שנתונים מלמדים אותנו הוא שבגלל שהמספרים של ריטרנל לא מתקרבים לנניח lost planet או dead rising בשנה הראשונה של ה360 שלא הגיע ל10 מליון יחידות גם אחרי שנה הוא שכנראה הבלעדיים שסוני שמה על הפס5 לא עניינו אף אחד. ואגב, שמת לה שראצ׳ט הכפיל את המכירות של ראצ׳ט 2016 למרות שאחד יצא לבסיס של 50 מליון והשני לשל 10 מליון? אז כנראה שהבלעדיןת לא בדיוק החזיקה את ראצ׳ט מאחור אה?

בלעדיות לא, אבל ראטצ'אט נהנה מהעובדה שאין יותר מידי משחקי דור הבא על הקונסולה. רוב האנשים בפורום פה קנו אותו ואת Demon souls, שני משחקים שרוב האנשים לא היו קונים אחרת (Demon souls זה בכלל קיצון, משחק מיושן בן עשור עם שכבת צבע חדשה שאין הגיון לשחק בו כיום), למרות שסביר להניח שחוץ מעומר אף אחד לא באמת היה רוצה לקנות את ראטצ'ט אם היה מבחר. אם היה מבחר הוא לא היה מצליח, אז זה לא מדד להאם להתמקד בדור הבא.

מזכיר קצת את המצב של Heavenly sowrd וResistance ב-2006, משחקים נחמדים, אבל בעולם עם מבחר אף אחד לא היה מסתכל לכיוונם.
נערך לאחרונה על ידי Death_119 ב 29 יולי 2021, 09:15, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 29 יולי 2021, 09:15

עומר ואני… אני מת על ראצ׳ט ושיחקתי בכל המשחקים הראשיים בסדרה כשהם יצאו :)
(וגם אני, את הרימייק לא קניתי, כי זה רימייק אז פחות עניין אותי, אבל קיבלתי אותו בפלוס)

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 29 יולי 2021, 09:17

Laskin כתב:עומר ואני… אני מת על ראצ׳ט ושיחקתי בכל המשחקים הראשיים בסדרה כשהם יצאו :)

סבבה, עדיין אני לא מאמין שנדב היה קונה את Demon souls בעולם עם מבחר, הוא קנה אותו כי הוא רצה להרגיש שהוא משחק משהו עדכני על קונסולה חדשה בשנה הראשונה לחייה. אחרת, למה לא לשחק בסקירו או Dark souls 3? משחקים מודרניים של הז'אנר ועילאיים על Demon souls בכל מובן?

זה אותו אפקט ממנו סובל ראטצ'ט, לכן נתוני המכירות שלו מעוותים לטעמי. המון קנו אותו לא כי יש הצדקה לדור הבא בשלב הנוכחי מבחינת בסיס המשתמשים, כי פשוט אין שום דבר אחר לקנות.

אני עברתי את אותו תהליך עם הפס3 עם Heavenly sowrd ועם הפס4 עם Killzone, משחקים שלא הייתי מוציא שקל אם לא היה את הצורך להצדיק את הקונסולה בשנה הראשונה.

בגלל זה אני אוהב את המודל של מיקרוסופט, אין מחויבות לשום משחק. שיחקתי, לא אהבתי? next.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 29 יולי 2021, 09:22

נו ברור אני מסכים איתך, אנשים קונים משחקים יפים בחלון ההשקה שלא היו קונים באמצע דור בחיים במחיר מלא.
במקרה של ראצ׳ט אני חושב שעדיין היה מוכר יפה מאוד כי הוא מושקע ובאמת אחלה של משחק ראשי בסדרה שמוכרת טוב מאוד אבל כן, בטח במקום מליון עד היום הוא היה מוכר 750 אלף או משהו.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4924
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 29 יולי 2021, 10:04

Heavenly Sword דווקא היה חביב,הוא אומנם רץ ב20fps בממוצע אבל היה מאוד מרשים בזמנו,חבל שהוא התרסק במכירות,הIP שייך לסוני והוא כנראה ייקבר שם.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 29 יולי 2021, 10:09

נראה לי שהוא רץ היום באימולציה ב-60fps ב-4K :)

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 29 יולי 2021, 11:51

קאפקום מדווחים על הרבעון הראשון המוצלח ביותר שלהם *אי פעם*, בזכות RE8 וMH:R
RE8 מכר מעל 4.5 מליון עותקים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2021, 20:29

Laskin כתב:אבל הדור הזה בדיוק כמו הקודם הוא הוכחה נוספת שלא חייבים קילר אפס בלעדיים לגמרי ברמה של GoW או הורייזון בשנתיים הראשונות, המכשירים נחטפים וקשה למצוא אותם בכל העולם, מספיק לאנשים השדרוגים הגרפיים למשחקי הדור הקודם ובנוסף איזה ראצ׳ט, ריטרנל ואיזה רימייק של בלופוינט.
אז ברור שצריך משחקים, אבל לא צריך משחקים בהפקות של מאות מליוני דולרים בבלעדיות, זה פשוט הפסד של מליארד דולר.
אה, וממש לא בטוח שיהיה לפס5 אפילו 20 מליון כשיצא GoW, אנחנו לא יודעים עדיין מתי הוא יוצא.
ואפילו אם כן יהיה 30 מליון, אז הוא ימכור 4 מליון יחידות, אולי 5… אז זה הפסד של 300 מליון דולר למשחק, 600 יחד עם הורייזון נגיד. זה גם המון המון כסף שאין כמעט אף חברה שהייתה עושה את ההחלטה הזו. אתה יכול להגיד שזה לא נכון עד מחר, וחברות ימשיכו לעשות זאת ולהוכיח לך שאתה טועה :)

לגבי ראצ׳ט - הוא בעצם הקילר אפ היחיד של הקונסולה, אבל אתה באמת חושב שלא היה מוכר הרבה יותר אם היה יוצא לפס4? ברור שהבלעדיות החזיקה את המכירות שלו לאחור, ולהשוות אותו לרימייק זה קצת מצחיק, זה ראצ׳ט סופר מושקע. ברור שהיה מוכר יותר אם היה יוצא כקרוס ג׳ן, אבל הוא לא הפקה של מאות מליונים אז בטח שסוני יכולה להרשות לעצמה להוציא אותו ולהרוויח עליו פחות.
אני לא אומר שסוני לא צריכה בלעדיים בתחילת דור, אלא שזה ברור שהיא תביא דברים קטנים יותר בתחילת הדור ולא את הענקים שלה.

פלייסטיישן נמצאת במצב שהיא נמצאת בו כרגע בגלל הבלעדיים שלה. הפס5 מוכרת מדהים בלי בלעדיים מעניינים? בהחלט. הפס4 מכרה מדהים בלי בלעדיים מעניינים? בהחלט. סוני יכולה להמשיך להסתמך על זה, אבל זאת זחיחות דעת. לצערי זה מיצג ממש טוב את סוני של התקופה האחרונה - זחיחות דעת. אם לפס4 לא היו בלעדיים מעניינים כי סוני פוצצה את כל מה שהיה לה ב-2013, הפעם זאת בחירה מודעת ומכוונת. בלי בלעדיים סוני לא שווה יותר מדי. לנחש שהקונסולה שלך תמכור מדהים גם אם אין לה בלעדיים זה חתיכת הימור. הוא בנתיים משתלם להם אבל גיימרים כמונו נדפקים, שוב ושוב נדפקים על ידי סוני מכל כיוון אפשרי. זאת האסטרטגיה של סוני בשנה+ האחרונות, לדפוק אותנו כמה שיותר בשביל דו"ח רבעוני קצת יותר טוב כאילו הם אקטיוויז'ן. כמה זמן קונסולה בלי בלעדיים והתנהגות אנטי צרכנית תמשיך להיות בלתי נתנת לעצירה? אני לא יודע.

בנוגע למספרים שהבאת, הם ממש לא קשורים למציאות. הקהל הראשוני של הקונסולה הוא קהל הקור שקונה את TLOU או GOW, לא האנשים שקונים את הקונסולה בשנה החמישית שלה. ה-30 מליון לקוחות הראשונים שלהקונסולה הם כנראה רוב האנשים שקונים משחקים כמו TLOU2 או GOW 2018. כנראה ש-GOW 2 שיוצא במרץ 2022 ימכור נהדר, כנראה יותר טוב מ-GOW 2018. לא רק שהוא ימכור לקהל שקנה את GOW 2018 שלרובו כבר יהיה פס5 עד מרץ 2022, הוא ימכור גם לקהל שירצה בלעדי עם גרפיקה מטורפת שמדגים את היכולת של החומרה שהם כרגע קנו. למה לעזאזל ש-GOW 2 ימכור על הפס5 רק 4 מליון יחידות? מאיפה הבאת את המספר הנמוך הזה? אפילו משחק לא מעניין כמו ראצ'ט כבר יהיה בסביבות ה-4 מליון יחידות במץ 2022 למען השם. גירס 1 מכר 6 מליון יחידות על קונסולה שהייתה מפנטזת למכור כמו הפס5 רק שנה ליציאה שלה. כשיש משחק גדול שכולם רוצים, הוא מוכר נהדר. ואגב, כל ההכנסות של GOW 2018 יחדיו בקושי היו 400 מליון דולר כך שאני לא בטוח איך הגעת למספרים שהגעת.

נראה שסוני לא ממש רואה לשני מטר מעבר להאף שלה, אסטרטגיה קצרת רואי ומעפנה ממש. השאלה היא האם זה ינשך אותם בתחת או שה-brand כל כך חזק שהם יצליחו להתחמק עם זה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אוגוסט 2021, 15:20

לא רק הPS מוכרת נהדר בלי בלעדיים (מה שלא נכון, יש לה כמה, הם פשוט לא AAA של 5 שנות פיתוח) - גם האקס בוקס עושה זאת.
מסתבר שזה לא הכי חשוב לאנשים כמו שזה חשוב לנו, כך שככל הנראה זה יקרה בפעם הבאה - גם סוני וגם מיקרוסופט.

בנוגע למספרים - כמה הערות:
כמה אתה חושב שGOW ימכור על הPS5 בדיוק?
נניח והוא יוצא במרץ, ובאמת יש איזה 30 מליון יחידות PS5 בשוק - כמה ימכור במחיר מלא (=בחצי שנה הראשונה שלו, מקסימום, כי סוני מורידה מחירים מהר, וטוב שכך)?
אתה הרי טוען שאלו שקונים את הPS5 ראשונים הם הקהל שרוכש את TLOU וGOW, אז מה, ימכור לכל אחד מהם = 30 מליון? או לחצי מהם = 15 מליון? יש משחק שמוכר לחצי או אפילו רבע מבעלי הקונסולות שלו? יש משחק שמוכר לחמישית מהם? לשישית?
נראה לי שמשחק שמוכר 4 מליון יחידות מתוך 30 מליון זה סופר מוצלח.
לגבי החישוב על ההפסדים האפשריים - אם מדברים על מחיר מלא (ואני מדבר על זה) אז תעשה אתה את החישוב לבד... ואם זה 70 דולר לעותק או 60 ליתר דיוק בפס4 אז כן - בכיף יש לך פה הפסד של 300 מליון דולר על הגירסה של הפס4 שלא תצא.
אגב, סוני דיווחה שGOW עשה "מעל 500 מליון" נכון לדצמבר האחרון, לא "בקושי 400 מליון", וזה כולל המון יחידות ב-20 דולר.

אה, ואגב 2 - גירס 1 עשה 5.88 מליון לפי ויקיפדיה וזה כולל את גירסת הPC שיצאה שנה אחרי, שאתה שכחת ממנה כנראה :)

כל הדיון הזה "באוויר" ואנחנו מן הסתם מעריכים דברים מהדמיון שלנו, אבל נראה לי שאני הרבה יותר מחובר למציאות ממך... אני, וסוני, ומיקרוסופט, והמשקיעים שלהם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 01 אוגוסט 2021, 16:04

Laskin כתב:לא רק הPS מוכרת נהדר בלי בלעדיים (מה שלא נכון, יש לה כמה, הם פשוט לא AAA של 5 שנות פיתוח) - גם האקס בוקס עושה זאת.
מסתבר שזה לא הכי חשוב לאנשים כמו שזה חשוב לנו, כך שככל הנראה זה יקרה בפעם הבאה - גם סוני וגם מיקרוסופט.

בנוגע למספרים - כמה הערות:
כמה אתה חושב שGOW ימכור על הPS5 בדיוק?
נניח והוא יוצא במרץ, ובאמת יש איזה 30 מליון יחידות PS5 בשוק - כמה ימכור במחיר מלא (=בחצי שנה הראשונה שלו, מקסימום, כי סוני מורידה מחירים מהר, וטוב שכך)?
אתה הרי טוען שאלו שקונים את הPS5 ראשונים הם הקהל שרוכש את TLOU וGOW, אז מה, ימכור לכל אחד מהם = 30 מליון? או לחצי מהם = 15 מליון? יש משחק שמוכר לחצי או אפילו רבע מבעלי הקונסולות שלו? יש משחק שמוכר לחמישית מהם? לשישית?
נראה לי שמשחק שמוכר 4 מליון יחידות מתוך 30 מליון זה סופר מוצלח.
לגבי החישוב על ההפסדים האפשריים - אם מדברים על מחיר מלא (ואני מדבר על זה) אז תעשה אתה את החישוב לבד... ואם זה 70 דולר לעותק או 60 ליתר דיוק בפס4 אז כן - בכיף יש לך פה הפסד של 300 מליון דולר על הגירסה של הפס4 שלא תצא.
אגב, סוני דיווחה שGOW עשה "מעל 500 מליון" נכון לדצמבר האחרון, לא "בקושי 400 מליון", וזה כולל המון יחידות ב-20 דולר.

אה, ואגב 2 - גירס 1 עשה 5.88 מליון לפי ויקיפדיה וזה כולל את גירסת הPC שיצאה שנה אחרי, שאתה שכחת ממנה כנראה :)

כל הדיון הזה "באוויר" ואנחנו מן הסתם מעריכים דברים מהדמיון שלנו, אבל נראה לי שאני הרבה יותר מחובר למציאות ממך... אני, וסוני, ומיקרוסופט, והמשקיעים שלהם :)

כן, הפס5 מוכרת נהדר בלי בלעדיים, גם ה-XSX. אז אני משער שאתה חושב שקונסולות לא צריכות בלעדיים? כלומר, נניח והפס5 לא תוציא אף בלעדי בדור הזה, איך אתה חושב שילך להם? כנראה שקטסטרופה והם יהרסו לגמרי את המותג, לא? אז כן, מאז שהתחילה הקורונה התחיל ביקוש אדיר לאלקטרוניקה, כל מוצר אלקטרוני שקשור לשהיה בבית נמכר כמו מטורף, אפילו קסדות VR הן sold out בכל מקום וזאת טכנולוגיה חצי מתה. אבל זה שיש ביקוש אדיר ל-XSX ולפס5 כרגע לא באמת אומר יותר מדי, אין לנו מושג אם יהיה ביקוש באמצע 2022 למשל או איך היה המצב ללא הקורונה. בסוף קונסולות מוכרות טוב אם יש להן בלעדיים טובים, זה הכלל אצבע, מה שאנחנו רואים פה זה החריג, לא הכלל. אין דבר כזה קונסולה גדולה שנכשלת בהתחלה, גם הגיימקיוב, האקסבוקס המקורית, ה-ONE וה-WIIU הפציצו בחודשים הראשונים כי בהתחלה הקור בולעים חומרה חדשה כמו ממתקים. השאלה היא מה קורה כשהבריכה של הקור מתדלדלת והמכירות מתחילות להיות תלויות בקור היותר רך, הם אנשים שכבר צריכים שישכנעו אותם לקנות קונסולה. אז אולי לפני עשור+ הקור שבלעו חומרה היו נגמרים תוך 4 חודשים ועכשיו הקבוצה הזאת גדלה מספיק בשביל להשאיר את הקונסולות sold out כמעט שנה, אבל בסוף הבריכה הזאת תתרוקן.

בנוגע למספרים, אתה צודק, זה ״בקושי״ 500 מליון, לא בקושי 400 מליון. אבל זה לא מזיז את המספרים יותר מדי. זה אומר ש-10+ מליון עותקים הכניסו לסוני 500 מליון דולר, זה פחות מ-30$ לעותק בממוצע כי משחקים נמכרים בחנויות פיזיות, עוברים הנחות וכך הלאה ולכן החישוב שלך לא מחובר למציאות. סוני היו צריכים להפסיד את רוב המכירות של GOW בשביל שהחישוב שלך יהיה הגיוני וברור לכולנו שאין שום הגיון בזה. כמה GOW חדש בלעדי לפס5 היה מוכר? בקלות צפונית ל-5 מליון בחודש הראשון וסביבות ה-10 מליון עד סוף 2022, בקלות. לא רק שכל הקהל שקנה את GOW 2018 בחודשים הראשונים נמצא שם, אנשים יקנו פס5 במיוחד בשביל המשחק הזה ואנשים שלא ממש משתגעים על GOW יקנו אותו גם כי הוא יהיה הבנצ׳מארק הגרפי של הקונסולה, משהו שעדין לא קיים על הפס5 אפילו שהיא בשוק כבר 9 חודשים.

בנוגע לגירס, הוא מכר 6 מליון יחידות כל חייו וכן, זה כולל כמה עותקים על ה-PC שבמקרה הטוב עשה כמה מאות אלפים. גירס 1 מכר 3 מליון עותקים תוך חודשיים (וזה לפני שיצאה גרסת PC), ב-2006 זה נחשב אחת ההצלחות הכי מסחררות בהסטוריה של משחקי הוידאו. המשחק הזה אמור להראות לך שאפילו אם יוצאים בשנה הראשונה של קונסולה, עדין אפשר להיות מוביל מכירות דורי. כנ״ל עם למשל GT3. כשיש לך כותר סופר איכותי שהוא גם בנצ׳מארק גרפי לדור הבא, אנשים קונים אותו כמו לחמניות.

כמה הדיעה שלך טובה לבעלי המניות? את זה נראה רק עוד שנה או שנתיים, לא כיום כשאי אפשר להשיג אף חומרה והביקוש סופר גבוה. הכיוון שלך ושל סוני הוא ההגדרה של לא לראות מעבר לאף ולשים את כל הביצים על השם של המותג. מותגים תמיד נופלים בסוף והם נופלים בדיוק בגלל מהלכים כמו שסוני עושה בשנה האחרונה.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2273
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 01 אוגוסט 2021, 16:24

הנתון של 500 מיליון נכון רק ל 2019 ובערך 10 מיליון יחידות שנמכרו בשנה הראשונה. מאז נמכרו עוד כמה עותקים של המשחק ולפי הערכות שמבוססות על נתוני מכירות של כל הסדרה, הוא כנראה מכר כבר יותר מ 20 מיליון.

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אוגוסט 2021, 16:38

ברור שצריך בלעדיים מטורפים בשלב מסויים, אבל לא בשנה ואפילו שנתיים הראשונות כשגם ככה יש ביקוש אדיר לרענון הקונסולות הישנות, עם או בלי בלעדיים מטורפים - הן ימכרו מעולה, אלא אם יש בהן משהו שממש נשמע רע לאנשים, כמו תג מחיר מנותק או משהו אחר…
לראייה - ה-360 שהתפוצצה בהתחלה וגוועה אחרי אמצע הדור, או הווי…

לגבי הממוצע של המחירים - זה ברור, בגלל זה אני חוזר בפעם האלף שאני מדבר על החודשים הראשונים, כשהוא נמכר במחיר מלא… למה? כי סוני תרצה למכור כמה שיותר ממנו בתקופה הזו. ברור שלאורך כל החיים שלו הוא ימכור מעולה, כי יהיו עוד מלא בעלי פס4 שירכשו את הקונסולה בשנתיים וחמש שנים אחרי שיצא, אבל בהשקה, כשאין עדיין עשרות רבות של מליוני פס5 ביד של אנשים - זה יהיה פספוס ענק של קהל יעד עצום.
לגבי ההערכה שלך - אז אתה מנחש 5 מליון, אני 4 מליון ולכן אני כל כך מנותק מהמציאות? אוקיי… אבל אתה אומר צפונה מחמש מליון בחודש הראשון, כשלטענתך יהיו 30 מליון יחידות בידיים של אנשים.
האם יש תקדים לזה, בקונסולות של סוני? שמשחק נמכר ל-1/5 מהיוזר בייס? לא בדקתי אפילו, אבל אני מנחש שהתשובה היא בין לא לממש לא. אז הטענה היא שזה יהיה חסר תקדים? סבבה, יכול להיות… אבל קשה לי להאמין, וזה לא הופך את הניחוש שלך ליותר מחובר למציאות מאשר הניחוש שלי :)
אגב, כשGod of War יצא ב-2018 היו בערך 85 מליון פס4 בשוק, והוא מכר 5 מליון בחודש הראשון, אתה טוען שיעשה יותר מזה עם בערך שליש מכמות המכשירים, שזה לא בלתי אפשרי, אבל כן בלתי סביר.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8035
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 01 אוגוסט 2021, 16:52

Death_119 כתב:
Laskin כתב:עומר ואני… אני מת על ראצ׳ט ושיחקתי בכל המשחקים הראשיים בסדרה כשהם יצאו :)

סבבה, עדיין אני לא מאמין שנדב היה קונה את Demon souls בעולם עם מבחר, הוא קנה אותו כי הוא רצה להרגיש שהוא משחק משהו עדכני על קונסולה חדשה בשנה הראשונה לחייה. אחרת, למה לא לשחק בסקירו או Dark souls 3? משחקים מודרניים של הז'אנר ועילאיים על Demon souls בכל מובן?

זה אותו אפקט ממנו סובל ראטצ'ט, לכן נתוני המכירות שלו מעוותים לטעמי. המון קנו אותו לא כי יש הצדקה לדור הבא בשלב הנוכחי מבחינת בסיס המשתמשים, כי פשוט אין שום דבר אחר לקנות.

אני עברתי את אותו תהליך עם הפס3 עם Heavenly sowrd ועם הפס4 עם Killzone, משחקים שלא הייתי מוציא שקל אם לא היה את הצורך להצדיק את הקונסולה בשנה הראשונה.

בגלל זה אני אוהב את המודל של מיקרוסופט, אין מחויבות לשום משחק. שיחקתי, לא אהבתי? next.


אין ספק בכלל שלקנות משחק רק כי אין מבחר זו תופעה קיימת :) אף פעם לא הייתי קונה shadow of the mordor לפס4 אם היה מבחר. אף פעם לא הייתי קונה את הרימאסטרים של מריו 64 לDS/הרימאסטר של OOT ל3DS אם היו להן מבחר .....

אבל לדעתי הגיים פאס עם כמה שהוא מבורך עם תרבות הNext שלו בלי לדפוק חשבון. אנשים עדיין עלולים להפסיד משחקים שהם היו אוהבים אם היו קצת מתעקשים עליהם/אלוהים ישמור נעזרים במדריכים/מבקשים עזרה רק בגלל שעכשיו זה קל מדי לעבור הלאה.

זה כמו הפיראטים הם לא נהנהים משום משחק כי הם יותר מדי עושים next על כל דבר שהם לא אוהבים תוך שעה :)

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אוגוסט 2021, 16:57

אני לא מסכים עם זה… זה כמו נטפליקס וסטרימינג אחרים לעומת מה שהיה פעם, אם המוצר באמת טוב - הוא יצליח ויישאב לקוחות/גיימרים פנימה, אם לא - יעשו נקסט, אבל זה לא בגלל שהשירות הפך אותנו לחסרי סבלנות, פשוט הרמה עלתה, ההיצע עלה, ואנחנו לא נהנים יותר ממשחקים ״בסדר״ כי יש כל כך הרבה משחקים ״מעולים״ לשחק בהם.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8035
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 01 אוגוסט 2021, 17:47

אצל נטפליקס רוב הסדרות והסרטים שלהם חרא והטובים הם היוצאים מן הכלל אז בהחלט אין לי שום חרטה שאני נוטש אותם ואין לי זמן לתת להם צאנס.

אבל אני לא יכול לספור את כמות סדרות המשחקים שבהתחלה שנאתי ובהדרגה התאהבתי בהם שנתתי להם עוד צאנס ועוד צאנס :) עם הגיימפאס פשוט הייתי עובר הלאה ולא מגלה אותן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 01 אוגוסט 2021, 17:54

idan כתב:הנתון של 500 מיליון נכון רק ל 2019 ובערך 10 מיליון יחידות שנמכרו בשנה הראשונה. מאז נמכרו עוד כמה עותקים של המשחק ולפי הערכות שמבוססות על נתוני מכירות של כל הסדרה, הוא כנראה מכר כבר יותר מ 20 מיליון.

אכן נכון.

Laskin כתב:ברור שצריך בלעדיים מטורפים בשלב מסויים, אבל לא בשנה ואפילו שנתיים הראשונות כשגם ככה יש ביקוש אדיר לרענון הקונסולות הישנות, עם או בלי בלעדיים מטורפים - הן ימכרו מעולה, אלא אם יש בהן משהו שממש נשמע רע לאנשים, כמו תג מחיר מנותק או משהו אחר…
לראייה - ה-360 שהתפוצצה בהתחלה וגוועה אחרי אמצע הדור, או הווי…

לגבי הממוצע של המחירים - זה ברור, בגלל זה אני חוזר בפעם האלף שאני מדבר על החודשים הראשונים, כשהוא נמכר במחיר מלא… למה? כי סוני תרצה למכור כמה שיותר ממנו בתקופה הזו. ברור שלאורך כל החיים שלו הוא ימכור מעולה, כי יהיו עוד מלא בעלי פס4 שירכשו את הקונסולה בשנתיים וחמש שנים אחרי שיצא, אבל בהשקה, כשאין עדיין עשרות רבות של מליוני פס5 ביד של אנשים - זה יהיה פספוס ענק של קהל יעד עצום.
לגבי ההערכה שלך - אז אתה מנחש 5 מליון, אני 4 מליון ולכן אני כל כך מנותק מהמציאות? אוקיי… אבל אתה אומר צפונה מחמש מליון בחודש הראשון, כשלטענתך יהיו 30 מליון יחידות בידיים של אנשים.
האם יש תקדים לזה, בקונסולות של סוני? שמשחק נמכר ל-1/5 מהיוזר בייס? לא בדקתי אפילו, אבל אני מנחש שהתשובה היא בין לא לממש לא. אז הטענה היא שזה יהיה חסר תקדים? סבבה, יכול להיות… אבל קשה לי להאמין, וזה לא הופך את הניחוש שלך ליותר מחובר למציאות מאשר הניחוש שלי :)

החישוב שלך לא נכון כי סוני ממש לא עושה 60$ על משחק GOW גם בשיגור, רוב העותקים של GOW נמכרו פיזית בחנויות, לא ב-PSN כך שסוני עושה פחות מ-40$ על עותק ביום השיגור ומן הסתם ככל שהמחיר יורד מ-60$, היא עושה אפילו פחות. אם אתה רוצה לדבר על כמה סוני הייתה מרוויחה או מפסידה, אתה לא יכול לדבר על המכירות ב-3 דק׳ המכירהה ראשונות של המשחק אלה כמה הוא היה מוכר למשל לאורך השנה הראשונה. בסוף יש לנו פה כמה שאלות - האם סוני מכרה פחות עותקים בגלל שהוא יצא בלעדית לפס5 או אולי בעצם יותר, האם העובדה שהוא בלעדי לדור הבא מכרה כמות מסויימת של מכשירי פס5 והאם העובדה שמשחקי פס5 יקרים יותר אומרת שגם אם הוא היה מוכר אותו דבר, אולי זה היה רווחי יותר על הפס5 כי עותק של פס5 שווה להם יותר כסף מעותק פס4.

לפחות בצד של המכירות, לדעתי הם היו מוכרים אותו דבר אם לא יותר טוב. זה לא חריג בכלל שמשחקי שנה ראשונה מוכרים לאחוז מאוד גבוה מבעלי הקונסולה, זה קורה כשיש משחק AAA גדול בתקופה הראשונית. למשל גירס 1 מכר 3 מליון עותקים בינואר 2007, באמצע 2007 הערכות שנמכרו 12 מליון מכשירי 360. כלומר פחות או יותר 30% מבעלי ה-360 קנו עותק של גירס. GT3 למשל מכר ל-10% מבסיס המשתמשים של הפס2 תוך 3 ימים, אני משער שחודש פנימה זה כבר היה צפונית ל-20% אם לא יותר אבל לצערנו אין נתון של חודש פנימה. מריו אודסי מכר ליותר מ-50% מבסיס המשתמשים של הסוויטצ׳ תוך חודשיים בשנה הראשונה וזלדה גם עשה בשנה הראשונה כמה עשרות אחוזים של הבסיס משמתשים. יש גם דוגמאות למשחקים שמכרו ליותר מ-10% מבסיס המשתמשים שהם לא היו בדיוק IP מטורף עם מליוני מעריצים כמו Dead Rising ו-Lost Planet. ככה זה, בתחילת חיי הקונסולה אנשים יקנו כל דבר בשביל לקבל חווית דור הבא, כשמשחק בסדר גודל של GOW יוצא הוא מתפוצץ. כלומר, אתה חושב ש-GT3 נפגע בגלל שהוא יצא בשנה הראשונה? המשחק הוא המשחק GT הכי מוכר בהסטוריה. ומה עם FFX או MGS2 או DMC או גירס או כל כך הרבה דוגמאות למפלצות גם בצד של הIP וגם בצד של המכירות שיצאו בשנה+ הראושנות של המכשיר? גם תסתכל על ראצ׳ט, המכירות שלו התנפחו בזכות הבלעדיות לדור הבא, לא קטנו. הוא מכר כפול מראצ׳ט 2016 על 1/5 הבסיס משתמשים.

אני לא בטוח מה הויכוח פה בכלל, בכל דור אי פעם כל המשחקים שיצאו היו בלעדיים לדור הבא, זה תמיד ככה. עכשיו זה החריג, מה שסוני ומיקרוסופט עושות עכשיו זה הפריקי. ההבדל העיקרי הוא שסוני בטוחה שהיא תמכור קונסולות לא משנה מה, שבלעדיים לא חשובים למשך שנתיים. אולי היא צודקת, אולי אנשים יקנו פס5 בצורה עוורת לא משנה מה, אבל זה יהיה חתיכת זין גדול לנו הצרכנים אם זה באמת המצב.

Laskin כתב:אגב, כשGod of War יצא ב-2018 היו בערך 85 מליון פס4 בשוק, והוא מכר 5 מליון בחודש הראשון, אתה טוען שיעשה יותר מזה עם בערך שליש מכמות המכשירים, שזה לא בלתי אפשרי, אבל כן בלתי סביר.

יכלו להיות גם 500 מליון מכשירי פס4 בשוק, זה לא משנה כי רובן מכונות fortnite, פיפא ו-COD. רוב האנשים לא קונים את GOW ורוב אלה שכן קנו אותו עשו את זה במחיר מוזל בשלב מאוחר יותר ולאורך שנים, לא בשיגור. המכירות הראשונות נעשות לגרעין הקשה של סוני, אותם 5 מליון יחידות נמכרו לאנשים כמונו והאנשים האלה כבר עם פס5 במרץ 2022 או ילכו לקנות אחת במיוחד ל-GOW. הסיבה שהוא ימכור יותר היא ש:
1) קהילת הגיימינג מתרחבת.
2) אנשים שאין להם עניין ב-GOW יקנו אותו רק בשביל הספקטקל כדי להנות מהקונסולה החדשה שלהם, כמו שקורה בכל תחילת דור.

אז מכאן ההנחה שלי, האנשים שקונים את GOW בשיגור ממילא שם, הם נמצאים בתת חתך הזה של ה-30 מליון אנשים, ומעבר לזה יש את הקהילה המתרחבת וההתלהבות מהדור החדש.

ושוב, השאלה עולה האם הפס5 תהיה sold out סתם ככה, בלי שום מאמץ, עד סוף 2022. אם כן אז סוני נצחה ואנחנו הפסדנו, היא לא צריכה בלעדיים בשנתיים הראשונות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אוגוסט 2021, 18:08

כבר עניתי לגבי ראצ׳ט, הוא לא משחק ראשי הוא רימייק, שאפילו אני כחובב גדול של הסדרה לא חשבתי לרגע לרכוש. אף אחד לא ממש מופתע שהמשחק החדש מכר יותר ממנו.
מה שסוני ומיקרוסופט עושות עכשיו זה החריג? לא מסכים. מה שהיה לפני כן זה משחקים בלעדיים, אבל לא ענקיים, אף פעם לא ברמה של GoW בהפקה של איזה 200 מליון דולר או משהו שמתקרב לשם, אלא הרבה יותר בכיוון של ראצ׳ט וריטרנל.
מח הסתם העלויות עלו משמעותית למשחקי AAA מאז ה-360 והפס3 והדורות שלפני כן, אז הרבה יותר הגיוני היום מאשר בעבר לעשות זאת, ואתה לחלוטין מתעלם מזה.
גירס בזמנו מכר באמת ממש יפה באופן יחסי, אבל מה עוד היה כבר לשחק אז? כמות ההיצע היום פסיכית לעומת מה שהיה אז, התחרות קשה יותר ויש פחות ופחות משחקים שמוכרים ל-15% מבסיס המשתמשים. לסוני לדעתי מעולם לא היה דבר כזה, אז מה שאתה טוען פה - מכירות של 5 מליון לכל הפחות לבסיס של 30 מליון הוא חסר תקדים. בכל אופן הוא גם יוצא לפס4 אז כמה לדעתך ימכור עליו?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 01 אוגוסט 2021, 18:16

Laskin כתב:כבר עניתי לגבי ראצ׳ט, הוא לא משחק ראשי הוא רימייק, שאפילו אני כחובב גדול של הסדרה לא חשבתי לרגע לרכוש. אף אחד לא ממש מופתע שהמשחק החדש מכר יותר ממנו.
מה שסוני ומיקרוסופט עושות עכשיו זה החריג? לא מסכים. מה שהיה לפני כן זה משחקים בלעדיים, אבל לא ענקיים, אף פעם לא ברמה של GoW בהפקה של איזה 200 מליון דולר או משהו שמתקרב לשם, אלא הרבה יותר בכיוון של ראצ׳ט וריטרנל.
מח הסתם העלויות עלו משמעותית למשחקי AAA מאז ה-360 והפס3 והדורות שלפני כן, אז הרבה יותר הגיוני היום מאשר בעבר לעשות זאת, ואתה לחלוטין מתעלם מזה.
גירס בזמנו מכר באמת ממש יפה באופן יחסי, אבל מה עוד היה כבר לשחק אז? כמות ההיצע היום פסיכית לעומת מה שהיה אז, התחרות קשה יותר ויש פחות ופחות משחקים שמוכרים ל-15% מבסיס המשתמשים. לסוני לדעתי מעולם לא היה דבר כזה, אז מה שאתה טוען פה - מכירות של 5 מליון לכל הפחות לבסיס של 30 מליון הוא חסר תקדים. בכל אופן הוא גם יוצא לפס4 אז כמה לדעתך ימכור עליו?

אוקיי, זה כבר שטויות, כל החברות ירו את כל מה שהיה להן בשנתיים הראשונות של קונסולות ובבלעדיות. זה היה תמיד, מאז ומתמיד, אתה ממש מעוות את ההסטוריה פה. אין קונסולה של סוני, מיקרוסופט או נינטנדו שלא נסתה להפציץ את כל מה שיש לה בשנתיים הראשונות. לפעמים ההיצע היה חרא כי זאת הייתה המציאות, לא תמיד מצליחים להוציא את המשחקים הכי טובים בעולם, תסתכל על ה-X1 ואיך ההיצע שלה די חרא עד יומה האחרון לא משנה כמה MS ניסו. אבל אין בכלל ספק שכל חברה וחברה הוציאה כל מה שהיא יכלה כמה מוקדם שהיא יכלה בכדי לקדם את הקונסולה שלה, בחיים לא היה את השיט הזה של קרוס ג׳ן עד שנתיים לתווך הדור, בעצם זה אפילו מעולם לא קרה שנה לתוך הדור. אתה באמת משכתב פה את ההסטוריה. הדוגמה היחידה לקונסולה בלי כמעט כלום שנתיים+ היא הפס4 וזה בגלל מעגלי פיתוח, לא בגלל אסטסטגיה מכוונת וגם שם לא היה קרוס ג׳ן, כל מה שסוני יכלו לפתח לפס4 הם הוציאו לפס4 ורק לה. אפילו אנצ׳רטד 4 היה אמור להיות כותר של השנתיים הראשונות אם הוא לא היה נתקע בגהינום פיתוח.

התחרות היום קשה? כן? אתה יכול להזכיר לי מה ה-AAA הכי גדול שיוצא ומתחרה ישירות ב-GOW2? מה בדיוק יוצא ב-2021? ומה ב-2022? עוד משחק AC? אולי COD? פיפא? מה בדיוק התחרות של GOW? להפך, התחרות היום הרבה פחות קשה כי יש נורא מעט משחקי AAAA סינמטים ששולטים ביד רמה בשוק. GOW לא מפחד מאף משחק, משחקים אחרים מפחדים מ-GOW. משחקים עולים לפתח 200 מליון דולר, זה נכון, זאת השקעה גדולה. אבל אתה יודע מה המטרה של משחקי צד א׳? למכור את הקונסולה, לא לעשות כסף. אם המטרה של סוני זה למכור עותקים של GOW אז שיוציאו גרסת סוויטצ׳ ו-XSX למשחק, הם יכניסו הרבה יותר כסף מ-GOW.

לי יש פס5, אין מה לשחק על הפס5. אני משחק במשחקי BC, אין שום כותר גדול מעניין לפס5 מיום השיגור שלה ועד.. לא יודע עד מתי כי לא הכריזו אפילו על אחד. מה בדיוק היה מתחרה ב-GOW?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7018
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 01 אוגוסט 2021, 18:18

אני חושב שב2017 ל נינטנדו היה עם botw - attach rate מטורף. שווה לבדוק, אבל זה לא שזה בלתי אפשרי. הם מכרו עותק עם כמעט כל קונסולה
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 01 אוגוסט 2021, 18:21

Klayman כתב:אני חושב שב2017 ל נינטנדו היה עם botw - attach rate מטורף. שווה לבדוק, אבל זה לא שזה בלתי אפשרי. הם מכרו עותק עם כמעט כל קונסולה

בסוף השנה היה למריו יותר מ-50% ולזלדה איזה %30 או %40. מספרים מטורפים, אבל אני לא חושב שזה חריג להגיד שמשחק מטורף ומצופה כמו GOW ימכור ל-16% מהבסיס משתמשים, ל-AAA ענקי ומוביל תעשיה בשנה+ הראשונות זה לא חריג מדי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אוגוסט 2021, 18:27

לנינטנדו בהחלט יש והיו משחקים עם attach rate פסיכי, לסוני אף פעם לא היו כאלה, או לפחות לא בדורות האחרונים (לא זוכר כבר מה היה בפס1/2).
זה לא ממש מפתיע, נינטנדו בעולם עם חוקים משלו, זה לא נכון לגבי מיקרוסופט ועוד יותר לא נכון עם סוני.
אם יש לכם דוגמאות אשמח אם תתקנו אותי.

נדב - מה שטויות? איזה משחק של סוני יצא בשנה הראשונה שלו בהפקת ענק שמתקרבת לחצי מGoW? מה, infamous second son? באמת שואל… מה לדעתך המשחק הכי יקר שהם הפיקו עבור קונסולה חדשה, ויצא בשנה הראשונה שלה? גם בשנתיים הראשונות קשה לי
לחשוב על משהו.
זמני פיתוח היום שונים, הפקות AAA עולות פי כמה וכמה יותר מדור הפס3, זה פשוט לא אותו הדבר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42168
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 01 אוגוסט 2021, 19:41

Laskin כתב:לנינטנדו בהחלט יש והיו משחקים עם attach rate פסיכי, לסוני אף פעם לא היו כאלה, או לפחות לא בדורות האחרונים (לא זוכר כבר מה היה בפס1/2).
זה לא ממש מפתיע, נינטנדו בעולם עם חוקים משלו, זה לא נכון לגבי מיקרוסופט ועוד יותר לא נכון עם סוני.
אם יש לכם דוגמאות אשמח אם תתקנו אותי.

50% כמו של מריו אודסי זה פסיכי לגמרי, 10%+ זה לא פסיכי לגמרי, זה קורה ברוב הדורות על רוב הקונסולות. גם לא חסרות דוגמאות על פלייסטיישן, למשל MGS4 מכר 3 מליון עותקים בשיגור והיו אזה פחות מ-16 מליון מכשירי פס3 בשוק, זה 20% מבסיס המשתמשים. גם רזיסטנס מכר ל-20% מהבסיס משתמשים (מליון עותקים ביוני 2007, אז הפס3 עמדה על 4.3 מליון) וכך גם מוטורסטורם. בצד של MS יש המון כאלה, גירס 1 מכר יותר מ-30% מבסיס המשתמשים כשהקונסולה הייתה רק בת שנה וטיפה, היילו 3 מכר לבערך 25% מהבסיס משתמשים של ה-360 תוך 12 ימים פחות משנתיים לשיגור, לקאפקום היו לא מעט משחקים שמכרו ליותר מ-10% מהבסיס משתמשים בשנה+ הראשונות ויש עוד לא מעט דוגמאות.

Laskin כתב:נדב - מה שטויות? איזה משחק של סוני יצא בשנה הראשונה שלו בהפקת ענק שמתקרבת לחצי מGoW? מה, infamous second son? באמת שואל… מה לדעתך המשחק הכי יקר שהם הפיקו עבור קונסולה חדשה, ויצא בשנה הראשונה שלה? גם בשנתיים הראשונות קשה לי
לחשוב על משהו.
זמני פיתוח היום שונים, הפקות AAA עולות פי כמה וכמה יותר מדור הפס3, זה פשוט לא אותו הדבר.

סוני הוציאו כל משחק שהם רק יכלו בכל אחד מהדורות, הם מעולם לא החזיקות משחקים ומפתחות מאחור רק כי היה שיגור של קונסולה חדשה. בעצם גם היום הם לא עושים את זה, הם פשוט עושים את המשחקים קרוס ג׳ן. תחשוב על כל דור שרק תרצה, סוני ירתה כל מה שהיא יכלה בשנתיים הראשונות בהתאם למעגלי הפיתוח של המשחק.

המשחקים של סוני היו מעפניים בשנתיים הראשונות של הפס4 בגלל נסיבתיות, לא כי סוני עשתה ״בכוונה״. למען האמת U4 היה אמור להיות חלק מהשנתייים הראשונות וגם משחקים שכן יצאו בשנתיים הראשונות בעיקר פשלו, הם לא היו ״אמורים״ להיות מעפנים. האורדר לא היה אמור להיות הקרם של הקרם? ברור שכן.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24271
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אוגוסט 2021, 20:24

אוקיי אז הצלחת להוכיח שהיו לסוני מקרים כאלה, במקרה כולם בקונסולה עם השיגור הכי כושל אי פעם ואנשים היו רעבים למשחקים סבירים, ויצאו מעט מאוד משחקים מדי חודש.
אתה באמת חושב שהיום זה אותו הדבר?

לגבי זה שהם ״ירו מה שיכלו״ - זה לא נכון כל כך וכולנו התבאסנו ועדיין מתבאסים על משחקי השיגור המעפנים שהיו לסוני תמיד, אנחנו מדברים על דור ה״רררררידג׳ רייייססרררר״, אתה באמת רוצה להשוות אז בא… כמה עלה לפתח את רזיסטנס לדעתך? כמה עלה מוטורסטורם? אני לא אתפלא אם ריטרנל עלה יותר משניהם, על ראצ׳ט בטח אין מה לדבר… האורדר היה הנסיון שלהם בערך כמו ש״רייז״ היה הנסיון של מיקרוסופט, שואוקייס גרפי לא מעניין בעליל, זו ההגדרה של ״לעשות כאילו אתה מתאמץ״, הם לא חשבו לרגע שיש להם פה להיט פסיכי, אחרת היו לוקחים את הA-team שלהם לעשות את זה ולא מפתחת של משחקי PSP.
ברור שמשחק יכול להיות מושקע פחות ולהצליח יותר (בביקורות ובמכירות) אבל אתה מדבר איתי על תותחים כבדים במיוחד כמו הורייזון וGoW - שניהם מעל 4 שנות פיתוח של מאות מפתחים, זו סקאלה אחרת לגמרי, וזה חתיכת הימור מטורף לעשות, בטח אחרי דור כה מוצלח.
ואתה תראה - גם בדור הבא לא תקבל הפקות של מאות מליוני דולרים בשנה וחצי ואולי שנתיים הראשונות בבלעדיות מוחלטת, לא ממיקרוסופט ולא מסוני, ומן הסתם לא מנינטנדו, כי הם בחיים לא הוציאו משחק בהפקה כזו, וביום שכן הוא בטוח יהיה קרוס ג׳ן.
מה שאתה אולי כן תראה זה מה שאני הצעתי בדור הזה - לעשות כל מני משחקים קטנים יותר עם צוותי הA-team שלהם… ככה הם יכולים לקחת סיכון


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 27 אורחים