נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 29 אוגוסט 2013, 21:45

אני חושב שהגיוני לצאת מנקודת הנחה שכאשר אומרים SOLD THROUGH זה יהיה לצרכן... הTHROUGH מתייחס לכך שהעותק עבר את החנות והגיע לידיו של צרכן. ויש סיבה שלמפיצה איכפת... עד כמה שאני זוכר ממידע שהביאו פה בעבר, המפיצה צריכה לסבול החזרים של עותקים אם הם לא נמכרים. כמה המפיצה משלמת בחזרה לחנות אני לא יודע.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 30 אוגוסט 2013, 05:58

swiss-the-engine כתב:אני חושב שהגיוני לצאת מנקודת הנחה שכאשר אומרים SOLD THROUGH זה יהיה לצרכן... הTHROUGH מתייחס לכך שהעותק עבר את החנות והגיע לידיו של צרכן. ויש סיבה שלמפיצה איכפת... עד כמה שאני זוכר ממידע שהביאו פה בעבר, המפיצה צריכה לסבול החזרים של עותקים אם הם לא נמכרים. כמה המפיצה משלמת בחזרה לחנות אני לא יודע.


המפיצה רוצה לפרסם את ההצלחה של המשחק. אם הם יכולים לפרסם מיליון עותקים אחרי יומיים, הם יעדיפו לעשות את זה, על פני לפרסם מיליון עותקים אחרי שבוע.
אני לא חושב שבגלל הבדל במילה אחת, אפשר להניח שמדובר במכירות ללקוחות ולא לחנויות.

בנוגע להחזרת עותקים - באמת יש הסכמים שמפיצות צריכות לקחת חזרה עותקים שלא נמכרו, אם נותרת כמות מסוימת במחסנים/מדפים של החנות, אבל זה לא משנה למפיצה, מבחינת הPR שלה. זה משנה לאחר מכן, בשורה התחתונה של הדוחות הכספיים. זה לא משנה שבוע אחרי ההשקה, כשרוצים לפרסם מספר כמה שיותר גדול.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 29 אוגוסט 2013, 23:04

אני יודע כביכול שיש הסכמים כאלה... אני לא בטוח שאני יכול לקבוע זאת כעובדה מכיוון שאין לנו מידע פנימי על ההתנהלות הזאת. לפחות לא עד כמה שידוע לי.

לגבי נושא הPR... למה שלא ירצו לפרסם מספר קונקרטי לגבי מכירות תאכלס ללקוחות ולא לחנויות? זאת בהחלט אפשרות לדעתי.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 29 אוגוסט 2013, 23:15

swiss-the-engine כתב:אני יודע כביכול שיש הסכמים כאלה... אני לא בטוח שאני יכול לקבוע זאת כעובדה מכיוון שאין לנו מידע פנימי על ההתנהלות הזאת. לפחות לא עד כמה שידוע לי.

לגבי נושא הPR... למה שלא ירצו לפרסם מספר קונקרטי לגבי מכירות תאכלס ללקוחות ולא לחנויות? זאת בהחלט אפשרות לדעתי.


אנחנו באמת לא מכירים את הפרטים של העסקאות האלו. הן משתנות מממשחק למשחק וממפיצה למפיצה, אבל הן לא ממש רלוונטיות בשבוע הראשון לשחרור המשחק.

למה שלא ירצו לפרסם מספר גדול יותר, שיתן להם את אותו הפרסום? נראה לי הרבה יותר הגיוני שהם יעדיפו לפרסם 2 מיליון עותקים בכותרת ולהסביר באותיות הקטנות שזה 2 מיליון עותקים שנשלחו לחנויות, מאשר לפרסם מיליון עותקים בכותרת. גם ברור שעדיף למפיצה לפרסם שהם מכרו את המיליון בתוך יומיים ולא בתוך שבוע.
מחלקת הPR תפרסם את המספר הכי גבוה שהיא יכולה. אין לה סיבה לחתוך לעצמה את המספרים ואת הפרסום החיובי, בשביל לתת מספר שלא באמת רלוונטי לחברה באותו הרגע.

אני לא רואה הבדל בין Deep Silver ובין סוני, מייקרוסופט, או כל חברה אחרת. כשהן יוצאות בהכרזה כזאת, המטרה היא להכריז על הצלחה ולכן הן תמיד בוחרות את המספר הגבוה ביותר שאפשר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 30 אוגוסט 2013, 08:09

כן אבל יתכן וDEEP SILVER מנסים לבנות איזה מוניטין מסויים כזה... כאילו שהם לא בקטע של "בולשיט" PR. לא יודע... פשוט אומר שיכול להיות מצב כזה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 30 אוגוסט 2013, 00:09

swiss-the-engine כתב:כן אבל יתכן וDEEP SILVER מנסים לבנות איזה מוניטין מסויים כזה... כאילו שהם לא בקטע של "בולשיט" PR. לא יודע... פשוט אומר שיכול להיות מצב כזה.


אני מסכים שיכול להיות מצב כזה.
אני פשוט לא חושב שיש לנו סיבה קונקרטית לחשוב שההודעה לעיתונות הזאת שונה מכל שאר ההודעות לעיתונות, מכל שאר החברות.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 30 אוגוסט 2013, 10:03

נו באמת. זה המינוח בתעשייה. כשאומרים Sold through מתכוונים שנמכר ללוקוחות. כאשר משתמשים בשאר הויראציות הכוונה ברוב המוחלט לכמה הם שיגרו לחנויות. עוד דוגמה לאחרונה זה סימסיטי שגם שם EA דיברו ספציפית על עותקים שנמכרו לצרכנים ולא לכמה הם שיגרו. 'הבדל של מילה אחת' = מינוח שונה עם משמעות ספציפית אחרת. כמו שהכנסות ממשחק זה מספר שונה מרווחים ממשחק וזה גם שוני של מילה אחת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 אוגוסט 2013, 23:33

swiss-the-engine כתב:אני יודע כביכול שיש הסכמים כאלה... אני לא בטוח שאני יכול לקבוע זאת כעובדה מכיוון שאין לנו מידע פנימי על ההתנהלות הזאת. לפחות לא עד כמה שידוע לי.

לגבי נושא הPR... למה שלא ירצו לפרסם מספר קונקרטי לגבי מכירות תאכלס ללקוחות ולא לחנויות? זאת בהחלט אפשרות לדעתי.

אלה לא הסכמים כתובים מראש ש"אם תמכרו רק X נקנה חזרה Y" אבל זה כן קורה כל הזמן. ברגע שיש לגיימסטופ יותר מדי עותקים של משחק של מפיצה מסויימת כי הוא פשוט לא מכר הם רוצים להפטר ממנו ולרוב המפיצה שמכרה להם אותו קונה את העותקים המיותרים בחזרה בשביל לשמור על יחסים טובים עם הריטיילרים. אתה גם תראה בכל מני חישובי רווחים (כמו למשל החישוב המפורסם של מייקל פכטור שדבר על זה שמפיצה מרוויחה 25$ על כל עותק ב60$ בריטייל) קטגוריה של "הפסדים מהחזרות". זה עוד יתרון של הפצה דיגיטלית, אין כזה דבר עותקים מיותרים שגורמים להפסדים למפיצות.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 31 אוגוסט 2013, 03:41

נינטנדו הולכת להוציא באנדל ,WIIU פרימיום כולל זלדה WW ,ב300$ ,לתקופה מוגבלת

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 03 ספטמבר 2013, 13:57

20 המשחקים הנמכרים באירופה מינואר עד יוני.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=668021

תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24165
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 04 ספטמבר 2013, 00:07

שמח לראות שTLOU נמצא במקום הרביעי ברשימה, למרות שהיו לו רק 3 שבועות של יוני להתברג אליה (יש פה עוד מישהו עם PS3 שלא שיחק בו?? נא לסקול...)
קצת פחות שמח לראות את JUST DANCE 4 (לא ייאמן שזה תפס), ובעיקר את SIMCITY 2013 שהצליח להגיע למקום ה-11 למרות הזלזול (בעיניי) בגיימרים.

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 03 ספטמבר 2013, 17:58

המספרים ניראים מאוד נמוכים ,זה באמת כל אירופה ?
אפילו המשחק הנימכר ביותר לא הגיע ל2 מיליון ,וזה לתקופה יחסית ארוכה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 03 ספטמבר 2013, 18:18

Laskin כתב:שמח לראות שTLOU נמצא במקום הרביעי ברשימה, למרות שהיו לו רק 3 שבועות של יוני להתברג אליה (יש פה עוד מישהו עם PS3 שלא שיחק בו?? נא לסקול...)
קצת פחות שמח לראות את JUST DANCE 4 (לא ייאמן שזה תפס), ובעיקר את SIMCITY 2013 שהצליח להגיע למקום ה-11 למרות הזלזול (בעיניי) בגיימרים.

אם אני לא טועה מדובר אפילו בשבועיים,ועוד נמכר במחיר מלא שנשאר כמעט מלא אפילו עכשיו חודשים אחרי היציאה ועוד מול משחקי מולטי פלטפורם שרצים על מספר קונסולות,וכל זה קרה בסוף הדור כשכל הנסיבות לרעתו,נראה לי נוטידוג בחלומות הכי ורודים שלהם לא ציפו לזה.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 08 ספטמבר 2013, 13:36

Kazz כתב:אל תראו לסווים את הנתונים של אורגן טייל. הוא עדיין חושב שלשים את המשחק במבצע בסטים זה יותר שלילי מחיובי למרות שבזמן המבצע המשחק מוכר יותר עותקים בעשרות,מאות ואפילו אלפי אחוזים מאשר לפני תחילת המבצע כך שהם מרווחים הרבה יותר מאשר אם הם לא היו עושים את ההנחה. ואנחנו רואים זאת בשתי העוגות. החלק של סטים בעוגת הרווחים גדול יותר מחלקה בעוגת העותקים.

אתה כהרגלך טועה, כי הנתונים של אורגן טרייל מוכיחים את מה שאני אומר שוב ושוב: אורגן טרייל היה הרי במבצע גדול יותר בהאמבל באנדל שמכר יותר עותקים מאשר בסטים וכל פלטפורמה אחרת, אבל דווקא המכירות של סטים הכניסו הרבה יותר כסף מאשר בהאמבל באנדל, כי גם כשהמשחק נמכר ב50 ו-60 אחוז הנחה מהמחיר הקטלוגי כל עותק שנמכר הכניס מאות אחוזים יותר. גם בגרסאות הניידות שלו המשחק נמכר במחיר התחלתי יותר זול ובשורה התחתונה הכניס פחות כסף מאשר בגרסת הסטים שלו (אבל יותר כסף מבגרסת ההאמבל באנדל).

תג מחיר התחלתי גבוה יותר + הנחות זמניות קצרות שיוצרות תחושה של urgency הן בדיוק האסטרטגיה שאני המלצתי עליה כל הזמן - אבל גם אז תמיד צריך להבחין שכמות עותקים שמשחק מוכר זה לא אותו הדבר כמו כמות הכסף שמשחק מכניס.
אתה פשוט מבלבל בין הנתונים שמוצגים לך כאן לבין נתונים אחרים שדיברנו עליהם והמחישו מקרים גרסות הXBLA הכניסו יותר כסף מגרסאות הסטים. במקום לקלוט שמדובר במתמטיקה שאי אפשר להתווכח איתה, הנחת שיש פה איזו אג'נדה נגד פלפטורמה אחת - וזה פשוט בגלל שאתה מגיע מראש עם אג'נדה כנגד פלטפורמה אחרת...

Kazz כתב:MK9 למחשב מכר 'הרבה הרבה מעל הציפיות'.
מצויין. אנחנו רואים ונראה יותר ויותר משחקי מכות מגיעים למחשב. ובמקרה של MK9 מדובר בפורט באיחור של יותר משנתיים. משהו לזכור בשביל כל מי ששואל למה חברות מתפלאות ממכירות מתחת לצפיות של פורטים באיחור של שבועות או חודשים מספר כאילו הדחייה היא מכת מוות. (מה שקרה לגבי לא מעט משחקי ווי יו השנה).

אז בעצם כל מה שחברות צריכות לעשות בשביל למכור פורטים באיחור של בערך שנתיים (קצת פחות האמת במקרה של הkomplete edition), זה למכור את המשחק בחצי מהמחיר של הגרסה המקורית + מבצעים של 66% מהמחיר המוזל פחות מחודש אחרי שהמשחק יוצא. באמת מפתיע שהוא משחרר הודעה שהמשחק נמכר "מעל הציפיות" כמה ימים אחרי שהוא קיבל חיתוך מחיר ל-10$ באמזון :D

Nucleus_Dawn כתב:אני לא חושב שבגלל הבדל במילה אחת, אפשר להניח שמדובר במכירות ללקוחות ולא לחנויות.

בנוגע להחזרת עותקים - באמת יש הסכמים שמפיצות צריכות לקחת חזרה עותקים שלא נמכרו, אם נותרת כמות מסוימת במחסנים/מדפים של החנות, אבל זה לא משנה למפיצה, מבחינת הPR שלה. זה משנה לאחר מכן, בשורה התחתונה של הדוחות הכספיים. זה לא משנה שבוע אחרי ההשקה, כשרוצים לפרסם מספר כמה שיותר גדול.

חוץ מהמילה האחת יש לך עוד רמז לזה שכנראה מדובר במכירות בפועל: השימוש ב-More Than. כשמפיצה שולחת מידע על shipped היא *בדרך כלל* תציין משהו כמו "3 מיליון חתיכות נשלחו" ולא "יותר מ-3 מיליון חתיכות נשלחו". אבל למפיצות אף פעם אין נתונים אמיתיים על כמה החנויות מוכרות בפועל (החנויות לא מספקות אותם), ולכן הן יכולות לסמוך רק על המספרים מהדיגיטל (זה כולל אקטיווציות של משחקים שנמכרים פיזית), והערכות על סמך בקשות של החנויות עצמן למלאי חדש.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 ספטמבר 2013, 05:04

בלוד דרגון, ההרחבה של FC3 מכרה מעל מיליון עותקים.

נחמד לראות שהמשחק היה הצלחה. הוא נראה משעשע ולא רציני בקטע טוב.

הקטע המוזר הוא שייבס גילמונט דיבר על זה שהם שוקלים להוציא את ההרחבה גם לריטייל, שזה מאוד נחמד, אבל יש לי בסניף (פה, ליידי) עותק ריטייל של המשחק. משונה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
matangt8
Warrior
הודעות: 954
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:15

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי matangt8 » 09 ספטמבר 2013, 07:52

Nucleus_Dawn כתב:בלוד דרגון, ההרחבה של FC3 מכרה מעל מיליון עותקים.

נחמד לראות שהמשחק היה הצלחה. הוא נראה משעשע ולא רציני בקטע טוב.

הקטע המוזר הוא שייבס גילמונט דיבר על זה שהם שוקלים להוציא את ההרחבה גם לריטייל, שזה מאוד נחמד, אבל יש לי בסניף (פה, ליידי) עותק ריטייל של המשחק. משונה.

חשבתי שראיתי אותו גם בבאג אילת בקופסה משלו וכו'
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 09 ספטמבר 2013, 16:50

זה לא משנה מה המחיר ואילו הנחות היו. הוא לא היה אומר שהוא מכר הרבה יותר מהציפיות אם הפורט לא החזיר את ההשקעה בשלב מוקדם.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 13 ספטמבר 2013, 12:05

NPD אוגוסט חלש. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=676577

תמונה

נתונים רשמיים:

דיסני אינפיניטי - 294K
http://www.nytimes.com/2013/09/13/busin ... .html?_r=0

דרים טים (פיזי +דיגיטלי) - 190K
פיקמין 3 (פיזי + דיגיטלי) - 115K
סופר לואיג'י (פיזי + דיגיטלי) - 120K

http://www.ign.com/articles/2013/09/12/ ... -in-august

ספילנטר סל בומבההה. הוא נמוך יותר מדיסני אינפינטי כך שהוא מכר פחות מ 294K. קונביקשן שיצא ב2010 בלעדית ל360 מכר 486K בחודש הראשון שלו. וואו. פי 3 פלטפורמות, יוזרבייס יותר גדול. איזה כשלון.

מספרים מודלפים: לוסט פלאנט 3 פחות מ 10K עותקים LOL.
קילר איז דד פחות מ15K
SR4 פחות מ450K

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2013, 15:26

יוביסופט לא לומדים, משמידים את הפרנצ'ייז שלהם לטובת הקז'ואלים ואז לא מבינים למה זה לא מוכר. לא שזה שונה מכל חברה אחרת, במקום לעשות משחק שמצטיין בז'אנר שלו הם מנסים לאכול את כל העוגות ולא מבינים למה לכולם יש כאב בטן מהמשחק שלהם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42052
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2013, 16:04

ה360 מכרה 96,000 חתיכות, באוגוסט שעבר היא מכרה 193,000. סוני סרבה לשחרר מספרים אבל זה בטח ידלוף גם בקרוב.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5351
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 13 ספטמבר 2013, 19:00

מספרים מודלפים: לוסט פלאנט 3 פחות מ 10K עותקים LOL.


המשחק ממש בינוני ,אז אני שמח על המספרים הנמוכים
הסדרה הזאת צריכה למות ,הרעיון הבסיסי טוב ,הביצוע כושל

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 15 ספטמבר 2013, 16:09

Kazz כתב:זה לא משנה מה המחיר ואילו הנחות היו. הוא לא היה אומר שהוא מכר הרבה יותר מהציפיות אם הפורט לא החזיר את ההשקעה בשלב מוקדם.

בוודאי שזה אומר. הוא יכל לציין שהמשחק הכניס הרבה יותר מהציפיות, אבל הוא בחר רק להגיד שהמשחק מכר הרבה יותר מהציפיות. השאלה שצריך לשאול אותו היא האם מלכתחילה מסגרת הציפיות הראשונית שלהם התבססה על זה שהמחיר שלו נחתך לקצת יותר מ-10 דולר.

Kazz כתב:קונביקשן שיצא ב2010 בלעדית ל360 מכר 486K בחודש הראשון שלו. וואו. פי 3 פלטפורמות, יוזרבייס יותר גדול. איזה כשלון.

אז רגע... גם המקרה הזה מראה לנו שלפעמים תוכן שמקבל בלעדיות על פלטפורמה מסוימת מצליח יותר בזכות הפוש השיווקי שהוא מקבל מיצרנית הפלטפורמה?
אני מנסה למצוא הסבר אחר למקרה הזה אבל לא כל כך מצליח. שני המשחקים קיבלו ציונים דומים בסופו של דבר, וכך גם Double Agent שהגיע לפניהם ככה שזה בטח לא עניין של איכות המשחק עצמו. רעיונות אחרים אולי?

kririn כתב:המשחק ממש בינוני ,אז אני שמח על המספרים הנמוכים
הסדרה הזאת צריכה למות ,הרעיון הבסיסי טוב ,הביצוע כושל

הרעיון הבסיסי טוב? הבעיה המרכזית (או אחת המרכזיות) של הסידרה הזו היא שאין לה רעיון בסיסי. כל משחק בפרנצייז הוא משהו אחר לחלוטין: השני העביר את הפוקוס מהסינגל לחלוטין לקואופ, והשלישי הפך בכלל למשחק סמי עולם פתוח. דווקא אהבתי את הכיוון השונה שהמשחק השלישי לקח, אבל מהיום שבו הוכרזה המפתחת הנוראית (עם משחקים קודמים שזכו לממוצעים באזור ה-50%) היה די ברור לאן גם המשחק הזה הולך... זה נראה שקאפקום די מוצצת את כל האוויר מהפרנצייזים שלה לקראת סוף הדור הזה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 ספטמבר 2013, 17:40

רק אתה תתעקש למצוא הבדל בהודעת טוויטר בין אם נאמר מכירות או רווחים. בון לא היה אומר שהמשחק מכר WAY WAY WAY מהצפיות אם זה עדיין איכשהו משהו שלילי. אין ספק שמדובר רק בחדשה חיובית.

הכחשתי שתוכן בלעדי יכול למכור יותר בזכות פוש מהיצרנית? אז שהמפתחת תחליט לבדה שהיא מוציאה משחק בלעדי ותדע שהיא תקבל פוש. לא צריך לקנות או למכור את הבלעדיות בשביל זה. בנוגע לספלינטר סל אני מניח שיש כאלה שנכוו מהמשחק הקודם והמכירות הנמוכות מסמלות זאת. המשחק יצא בחודש צפוף מאוד ואולי גם הדור הבא שמתקרב השפיע.

מעניין אותי כמה מזוויע המצב של משחק ה XCOM החדש. חתיכת כשלון של איזה 7 שנים בפיתוח.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 15 ספטמבר 2013, 18:19

Kazz כתב:רק אתה תתעקש למצוא הבדל בהודעת טוויטר בין אם נאמר מכירות או רווחים. בון לא היה אומר שהמשחק מכר WAY WAY WAY מהצפיות אם זה עדיין איכשהו משהו שלילי. אין ספק שמדובר רק בחדשה חיובית.

הכחשתי שתוכן בלעדי יכול למכור יותר בזכות פוש מהיצרנית? אז שהמפתחת תחליט לבדה שהיא מוציאה משחק בלעדי ותדע שהיא תקבל פוש. לא צריך לקנות או למכור את הבלעדיות בשביל זה. בנוגע לספלינטר סל אני מניח שיש כאלה שנכוו מהמשחק הקודם והמכירות הנמוכות מסמלות זאת. המשחק יצא בחודש צפוף מאוד ואולי גם הדור הבא שמתקרב השפיע.

מעניין אותי כמה מזוויע המצב של משחק ה XCOM החדש. חתיכת כשלון של איזה 7 שנים בפיתוח.

ברור שזו חדשה חיובית. אבל הכי חיובי זה להרוויח יותר כסף. זה פשוט לא משליך על משחקים אחרים בלי הקונטקסט.

ובכל מקרה, מפיצה לא תחליט לבדה שהיא מוציאה משחק בלעדי, כי אז היא לא תקבל שום פוש. הפוש מן הסתם בא רק במקרים שבהם יצרנית הקונסולה מעוניינת מלכתחילה במשחק מסוים, ונסגר במסגרת חוזה בין השתיים שבו מסוכם במפורט מי נותן מה ומי מקבל מה. החוזה הזה בדרך כלל כולל את הגדרת הבלעדיות.
התאוריה שלך לגבי ספלינטר סל לא עומדת לגבי המשחק הקודם, שהרי לפי אותו היגיון קונביקשן היה צריך להצליח עוד פחות בגלל שאנשים נכוו מ-Double Agent. החודש עצמו גם לא היה צפוף בכלל, ובהשוואה לאוגוסט של שנים קודמות לא היה משחק גדול באמת שמאפיל עליו. הרי תמיד היינו מקבלים באוגוסט לצד משחקי הספורט והקזואל איזה משחק או שניים בפרופיל גבוה: דארקסיידרס וסליפינג דוגס, דוס אקס, מאפיה 2, באטמן AA, וביושוק...
הטיעון היחיד שאולי תופס לדעתי הוא דווקא בכיוון ההפוך: זה שאוגוסט הוא חודש יחסית חלש בהשוואה לאילו שבאים אחריו, ולכן השאלה שאולי צריכה לעניין אותנו היא בעצם איך ספלינטר סל החדש הצליח בהשוואה למשחקים המקבילים שהזכרתי ושיצאו באותו החודש בשנים קודמות.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 15 ספטמבר 2013, 22:26

למה שלא תקבל פוש? היצרנית רואה שהנה יש משחק בלעדי לקונסולה שמפיצה בחרה לעשות אז בוא נשים אותו במרכז התמונה. זה עדיף יותר להראות שמפיצות בוחרות להוציא בלעדיים מאשר להגיד שהם קנו אותם. אפילו משחק קיקיוני כמו משחק המכות של יוביסופט לXB1 מקבל התייחסות וכיסוי מצד מיקרוסופט 'למרות' שיוביסופט בחרה לבדה לעשות בלעדי.

אנשים נכוו מדאבל אייג'נט? חוץ מזה קונביקשן היה הבכורה של הסדרה על קונסולת הדור הבא. זה לא משנה שבלאקליסט הוא כשלון עם משחקי אוגוסט נכשלים. ולא היה בחודש שעבר משחקים בפרופיל גבוה? אממ SR4 ודיזני אינפיניטי. ובניגוד לאוגוסט שנה שעברה, מאדן השנה כן יצא באוגוסט ונכלל בתקופת הכיסוי. שנה שעברה מאדן נחשב בספטמבר.

פגיעה במותג + חודש תחרותי + דור הבא קרב + בטח עוד כמה פקטורים שקשה להעריך.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים

cron